- Otthoni hálózat és internet megosztás
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az első az önvezető Volvo kamion, utána jöhet a humanoid robot
- VPN topic
- TP-LINK routerek
- Windows 10
- Microsoft Excel topic
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsi0407
félisten
Én is így vagyok vele. Bár nekem annyira nem SUV sem az EV6, sem az Ioniq 5, pontosabban nem az a klasszikus értelemben vett SUV.
Egyébként szerintem ahhoz, hogy normálisan elférjen az akksi csomag és ne kelljen nyomorogni az autóban eléggé a SUV-ok irányába tereli az autóipart. Nekünk a pici i3 is jóval magasabb, mint az 5-ös.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
opr
nagyúr
válasz tibcsi0407 #3498 üzenetére
Nagyon nem szeretem a suvokat, ettol fuggetlenul egyre inkabb ugy tunik, hogy a kovetkezo nekem is az lesz, mert nem igazan lesz valasztasom, ha igy folytatja az autoipar. Egyreszt nem szeretnek az egyetlen matchbox lenni a sok teherauto meretu fos kozott a forgalomban, masreszt lassan minden normalis kocsi suv, abszolut nem torodnek a gyartok a nem suv-okkal. Vagy max ilyen latszat szinten.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
tibcsi0407
félisten
Lehet egy egyszerű software update majd megoldja.
Egyébként valóban úgy olyanok az új autóik, mintha az i3-nál tanultakat elfelejtették volna.
Ha majd az 520D-t is lecserélem, akkor jól meg kell fontolni, hogy milyen EV-t vegyek, de valószínű valamilyen koreai lesz. Ioniq 5, vagy EV6 nekem jobban kellene, mint egy i4.utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
opr
nagyúr
Jó, csak egy zoe-nál ezt elintézi az ember egy szomorkás kis félmosollyal meg egy legyintéssel, hogy hát igen, olcsó kis francia kocsi, nagyon jó ár - érték aránnyal, vannak ilyen dolgok, mindent nem lehet, na.
Viszont egy brutál drága BMW-nél nagyon mások az elvárások. Megint jött a hagyományos gyártó, aki majd jól megmutatja az ipari hulladék teslanak...Megmondom őszintén, ez a videó most nekem kicsit fájt, mert az i40 (az orrát leszámítva) nagyon tetszett. Az illesztési hézagok már faszák a teslakilleren, már csak az kéne, hogy mint autó legyen használható.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
titán
Az út felén 33 fok fölött volt a hőmérséklet. Az autóban folyamatosan, a töltés során is 21 fok volt, végig ment a klíma a kutyák miatt ("kutya mód"). Pedig a hatalmas üvegtetőn jön be a hőenergia rendesen. Volt, hogy kísérletképpen kikapcsoltam a túlmelegedés védelmet, ami 40 fokon tartja a belső hőmérsékeltet utazáson kívül is, és akkor Spanyolországban felment a belső hőmérséklet 68 fokra. 68
A másik, hogy végig, a teljes úton +/- 2-3% pontossággal előre jelezte az érkezési töltöttséget. Sokkal pontosabban, mint a másfél éve tréningezett ABRP. Amikor az autó azt mondta, hogy 10% marad, már indultunk is. A legutóbbi frissítéssel nagyon feljavították az "jósda" pontosságát.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nagyszerű angolsággal: "Charging ended." a finished helyett
Leadott teljesítményt miért korlátozza? Annyira nem hevülhet túl az akksi. Vagy csak a szokásos őrült túlbiztosítás? Teljesítmény elérhető, ha a hőmérséklet 33,5 és 33,6 között van? Mi a francért?
Model 3-mal végig csináltam 2500km-t szinte teljesen egyhuzamban folyamatos 55 fokos akkuval, maximális felvett és leadott teljesítmény mellet (az úton végig megkaptam a töltési 170kW-ot), és 0,0% degradációm lett. Pedig számítottam 1-2%-ra ilyen hosszú úton, agyonterhelt töltéssel. De indulás előtt és most és 402-403 epa-km a 100%. Az autó észre se vette. Faceliftes USA modell, Panasonic 21700 NCA akkuval, tehát még csak nem is az LFP akku miatt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Na ez a teslakiller is elvérzett a brutál norvég hőségben :DDD
Ciki
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
aktív tag
Sziasztok. Bejelentkeznék én is Szegedről. MX-30
"there are more jacks then one at the fair..."
-
Ármester
válasz FIREBLADE78 #3481 üzenetére
Ezért tartunk itt, mert akinek van pénze, az sem elégszik meg azzal ami van, hanem állandóan csak az okosság… persze akkor csak egy modell 3 férne bele leadózva.
-
Ármester
válasz FIREBLADE78 #3479 üzenetére
A német rendszámot is megkérdezheted, miért nem inkább magyar…
-
FIREBLADE78
addikt
Haha, másik vendégem új elektromos (s osztály)mercivel jött. Úgy látszik elektromos hét van nálunk
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3472 üzenetére
Mondjuk a rendszámot illene kitakarni...
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3474 üzenetére
Csak a két hátsó ajtó nyílik felfelé, az elsők nem. Ez tuti model X.
Ahogy Bandit21 is írja, a model Y az egy felfújt 3-as. -
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #3474 üzenetére
Ha bazi nagy akkor X
Ha olyan mint egy fel fújt 3 akkor meg YValami nemzetközi e autó találkozó lesz Szegeden?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3472 üzenetére
X a model 3 és az Y hasonló nagyon, csak utóbbi SUV
-
Füleske
addikt
válasz FIREBLADE78 #3470 üzenetére
Q4 lesz az. Enyaq/ID.4 más logo - val.
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #3468 üzenetére
FB csoport
[link]Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Valakinek tapasztalata a "prizmatikus" akku upgrade-el kapcsolatban? (Jimmy féle)
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Sundesz
őstag
-
Füleske
addikt
válasz FIREBLADE78 #3461 üzenetére
E-tron? SUV, mégis mit vártál? Sportkocsit? A GT jól néz ki, ha meg kombi kell, akkor az A6 - ot kell megvárni.
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3452 üzenetére
Számomra a fogalom, hiba mást jelent. Értem amit írsz csak nekem nem tipushiba az esztétika. Nyilván ha egy év után le esik az ajtó kárpit az hiba de ha rosszul viseli a napfényt 5-8 év után (csúnyán öregszik) az nekem nem hiba. (Attól se ha a tipushiba.hu úgy dönt hogy ide sorol hasonló dolgokat is)
A fórum elég jó közvéleménykutatás általában ha ennyien nem értik miért írod tipushibanak a karpitot ne próbáld meggyőzni a népet.
A láncos vezérlés nyulasa 100 e felett is műszaki dolog de mivel kb 5 eves kor körül jön elő amikor a vezérlés amúgy is check érett nekem az se típus hiba. Ha a gyár át áll a láncra se. De ez az én véleményem.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ez érdekes mert az ID-ba ezek épp világítanak.
Igazából amúgy nem szörnyű a gomb világítás dolog, mert a középső kijelző alatt van egy vajat ami 3 részre van osztva.
Annak a két széle egy tapi pad a két oldali klíma részére a középső meg a hangerő csúszka.
Mivel van hangerő a kormányon ezért az végülis ok.
A klima hőfok olyan, ami sötétben elvileg vakon kell piszkálj de igazából megszokható mert az egész sáv mellett ott egy kikapcs gomb ami világít tehát ha a mellé celzok nagyjából megvan a klíma is.
Vannak dedikált menü gyors gombok azok világítanak.Nálam mindig R be van a tükör és mindig a jobb hajlik le bal oldalt ahol ülök ott látom mi van a padkaval.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
válasz 7Heads Drago #3455 üzenetére
Van, aki már adott be az IFKÁhoz (újabban HUMDÁhoz) éves beszámolót?
Az akkumulátorral és a fogyasztással kapcsolatos adatok izgalmasak a számomra - ez utóbbiakat pl. én magam sem tudom, hiszen a remek gyártói applikáció nem képes használható adatokat kiírni, a fedélzeti multi-function display pedig vagy az össz. távra vonatkozó adatot írja ki (hogyan mondom meg a második év adatát?), vagy a napi elindulástól számoltat. Neeem, kézzel resetelhető útvonal számláló nincs. Mert csak.
A tej élet, erő, egészség.
-
7Heads Drago
veterán
Ezek szerint nem láttál még ilyen autót belülről. Hagyjuk.
Hopp mit találtam: [link]
*lomha 1.4-es motorok
*zörgő műszerfal
*kisebb elektromos hibák
*üléslégzsák csatlakozók az üléspozíció állítgatása miatt kimozgósodhatnak, ezért hibára áll ki a computer
*PD kábelköteg, ami az olajtérben fut a hengerfejben ereszthet
*benzineseknél alapjárati probléma előfordulhat
*ablakemelő problémák lehetnek
*hűtő problémák (általában csere)
*csomagtér ajtó teleszkópok pár éven belül elfáradhatnak
*erősen kopó műanyagok
*2.0 TDI BKD motorkód, hengerfej repedés 2003-2008 (főleg chiptuning esetén 200LE felett)
Ezek szerint csak nem én találtam ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
válasz 7Heads Drago #3447 üzenetére
Az, hogy a műanyag milyen a kárpiton, nem típushiba. Maximum nem szép, amit viszont láthatsz vásárláskor is és el tudod dönteni, hogy akkor ezzel együtt kéred az autót vagy sem. Más kérdés, hogy ezeket állandóan fejlesztik és továbbfejlesztik, ami egy normális folyamat.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
Nemtom, én visszamennék ilyenkor. Nekem amúgy az éves kötelező sem volt 30 ezer, pollenszűrőcserével, átvizsgálással együtt. Mondjuk most megint lesz egy köröm náluk, mert sajnos arckarmolósan szőkenő-üzemmódban megpusziltam vele egy oszlopot, és a Casco-s javítást is hozzájuk vittem.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Bandit21 #3450 üzenetére
Pedig ha autó szakit kérdezel pont így fog válaszolni: Ez ismert típus hiba.
Szóval nem én találtam ki.
Mint pl a Golf 6-osnál a láncos vezérlés nyúlása. Szinte majdnem az összes motornál. 100-150.000 km-ként használattól függően cserélni kell.
A 7-esnél ezért vissza álltak szíjra.
Ha csak 1-1 autónál fordulna elő az nem lenne gond, de ha szinte mindnél fent áll az adott probléma az típus hiba.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3447 üzenetére
Számomra a tipushiba az autó autóként való használatát gátló, vagy azt nekem vagy mások számára veszélyessé tevő tényező.
Ha indul megáll gyorsul lassul és nem ázik be esőben és látnak is a többiek este pl mert világítok akkor ok.A szar anyagból készült gombok és kárpitok nem a tipushiba kategória szerintem.
Az id3 ba kívülről kell tudni a gombokat mert éjjel nem világítanak. De attól még autó. Ha jól emlékszem vagy a kia ev 6 nak vagy a Hyundai tesojanak nincs hátsó ablaktörlője.
Írták a tesztekben hogy esőben kicsit macerás hátra kilatni.
Anno az isten verte meg egyes 2.0 pdtdi motorokat illetve a BMW k is ki tudnak gyulladni. Utóbbiak már talán típus hiba hataran vannak de másik motorral meg hirtelen semmi baja a kocsinak.
Szerintem a mainstreamtol eltérő módon használod a fogalmat és emiatt nem értjük...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
7Heads Drago
veterán
"A törésteszteken nyújtott teljesítménye egyenesen problémás, a frontális ütközési tesztek során a vezető mellkasát és a hátsó utas fejét érintő életveszélyes sérüléseknek nagyon magas a kockázata, az oldalütközésnél pedig a mellkas védelme marginális. A közepes törésteljesítmény és a gyenge ütközéselkerülő technológia egycsillagos minősítést eredményez"... "Ezek az autók nemcsak, hogy nem kínálnak szériafelszereltségként semmilyen értékelhető aktív biztonságot, de az utasok védelme is rosszabb, mint bármelyik jármű esetében, amelyet hosszú évek óta láttunk. Cinikus a fogyasztóknak megfizethető zöld autót kínálni, ha ennek az az ára, hogy baleset esetén nagyobb a sérülésveszély".
Ezt nem én írtam. Kár magyarázni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #3431 üzenetére
Mert sok van belőle. Nekem pl 5-ös Golfom volt februárig. Abban pl nagyon csúnya volt a beltéri műanyag 2006.06-ig. Utána kapott updatet és csinálták meg rendesen. Nekem ilyen volt. 16 évesen is szinte újnak nézett ki a műszerfal és ajtókárpit. Volt ez a probléma pl a Passatoknál is. És ez is széria hiba volt amire semmilyen csere program nem volt a gyártó részéről.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Vesa
veterán
Használtan vettem a kocsit, hazai forgalombahelyezésű, én vagyok a második tulajdonosa. Végig szakszervizben volt javítva, az eredeti tulaj minden előírt izére időben vitte. Ennyit tudok róla. Mióta nálam van, kb. 7k km ment bele. Én nem cseréltettem benne olajat, mert nem kellett. Mielőtt vettem, akkor cseréltek benne valami fékolajat vagy mit, és eyebeket is, ezek a szervizkönyvben benne vannak (elektronikus). Én szívesen kicserélném az olajat, nem tétel, de félek ez már nem segít.
De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a garancia egy dolog ha a márkaszerviz azt hazudja, hogy semmi probléma az autóval, akkor a user mi a fenét tehet azon kívül, hogy elmegy egy másik szervizbe?
Nekem ilyen milliós árakról beszéltek csere esetén, az ha nem is gazdasági totálkár, de nem szívesen költeném rá, főleg mivel garanciális még. Csak kérdés, ezt hogyan fogom átnyomni a szervizen?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Bár a ZOE-t nem ismerem.... ez nem EV tipikus hiba... lehet a differenciálmű vagy a féltengely kopása ICE-nél... a féltengely csere ua itt is... a diff. helyett itt a hajtómű javítás/csere az ekvivalens.... hány kilométert mentél vele? hány kilométerenként cseréltek benne hajtóműolajat? Költői kérdés volt... a szakszerviz szerint élettartamig jó bele az olaj.... JA... amíg az olaj bírja, addig megy a hajtómű... . Az i3 topicban 60 000 km-enkét ajánlják az olajcserét, 30e-ből megvan Metabond adalékkal, gyári BMW olajjal.... gondolom a ZOE-nál kevesebb mint a fele...nem egy ökör ára...
Amúgy a féltengely, vagy a hajtómű csere nem egy gazdasági totálkár...
Csak tipp, de nem hinném, hogy drágább mint egy vezérlés/kettős tömegű/turbó csere... de engem is érdekelnének az árak... ha valaki képben van, homályosítson fel minket!- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
válasz aerosmith #3443 üzenetére
Szerintem megéri várni rá, ráadásul 3 gyerekkel valószínűleg el is fértek benne majd rövidebb utakra is akár. Hosszabbra meg ott a Tiguan. (Néztem én is jó kocsi, de a takaró hossza meg pár apró különbség miatt maradtunk a Kodiaq -nal).
Ha szerencséd van már eleve 3.0 szoftverrel jön majd, és úgy olvastam pár helyen hogy facelift is össze jöhet 2023 ra.
Én otthonra elégnek tartom majd a 3.7 et, legalábbis jelenleg így gondolom. Jó lenne ha valaki megírna hosszú távon melyik töltés tesz a legjobbat nekik? 3.7- vagy a 7.2 kw (tudom a töltő 7.4 de a pure performance gyári AC limitje 7.2 tehát egy 11 /22 es otthoni töltő pl fölösleges neki.)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
aerosmith
őstag
válasz Bandit21 #3428 üzenetére
Nálam hasonló szitu 3 gyerek miatt Tiguan Allspace és ID.3 Pure Performance amit 2021 augusztusában rendeltem és most szóltak hogy csak 2023 januárjában fogják legyártani...
Wallbox AC töltés: az ID.3 Pure Performance 45kWh nettós akkuval 7,2-7,4 kWal tölt amit 1 fázis 32A vagy 2 fázis 16A-el lehet elérni. Ha csak 1x16A van akkor a max töltés 3,7kW. -
Vesa
veterán
"Van még rá három év gari, ha valami baja lesz, majd megjavítják."
Optimista vagy, nekem sajnos elég sz*r tapasztalataim vannak. Van egy kattanó hang a kocsimon, amikor elindulok vagy regen. fékezek. Elölről, a hajtómű felől jön. Nem igazán tetszik, szerintem ez nem normális.
A kocsi garis, így elvittem a szakszervizbe. 30eFt-ért "átvizsgálták", majd közölték, hogy az autó tökéletes, a koppanó hangot megszüntették. Ó hogyne...Amint kigurultam a szerviz kapuján, már koppant is.Namost ebben ugye az a szép, hogy ha a szerviz nem ismeri el a hibát, hibának, akkor gariban sem fogja megjavítani. Közben az idő múlik, a gari pedig előbb-utóbb le fog járni és game over.
Most viszem egy másik márkaszervizbe, de őszintén szólva, nincsenek nagy elvárásaim, szerintem onnan is ki leszek b*szva azzal a dumával, hogy semmi baja nincs. Közben meg lehet, hogy hajtóműhibás, aminek a fizetős árába inkább nem szeretnék belegondolni.
Most én userként hogyan bizonyítsam be, hogy ez egy komoly hiba is lehet amit gariban kéne javítaniuk?
Maximum meg tudom várni amíg szétesik, aztán az vagy gari időben történik és akkor már ők sem tagadhatják le, vagy nem, és akkor kb. gazdasági totálkár.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bandit21
addikt
válasz cousin333 #3440 üzenetére
Igen, valóban, én a versenytársakra gondoltam a kvázi kompakt kategóriában (5 fő elfér és van 350+ l csomagtér).
Hátsó kerekes kompakt autó még hagyományos belső égésű motorral sincs már talán mióta a BMW 1 is első kerékre váltott.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
madgie
titán
válasz tibcsi0407 #3435 üzenetére
A Zoe kényes erre főleg, mondjuk én pont annál sz@rok rá, ott töltöm éppen, és úgy, ahogy sikerül. Ha itthon, 1 fázison, 16 amperrel, akkor annyival, ha út közben 3x32-vel, akkor annyival, ha nyaralunk, hétvégén vagyunk valahol, konnektorról, 10 amperrel.
Van még rá három év gari, ha valami baja lesz, majd megjavítják. Gari után meg majd fizetek a javításért (bár FB csoportban pont most dolgoznak itthon egy nem hivatalos Zoe-javításon, ami ezt az egy fázisos nyavalygását orvosolja). -
Ármester
válasz tibcsi0407 #3435 üzenetére
Kondit cserélni olcsóbb mint pl teljes modult.
Töltéstől így is úgy is használódik.
Annyiba van előnye gyorsan tölteni, hogy kevesebb a töltési veszteség. I3 pl 300W körül vesz fel felügyeleti rendszernek, ez több óra alatt azért tetemesebb “kiesés”. -
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3424 üzenetére
Ha ennyire érdekel, akkor utána olvasnál miért kapott 0 csillagot. Mert full fapad, és ez már nem "TÖRÉS" teszt.... az aktív védelmek nélkül már egy M1A1 is 0 csillagot kapna... hiába gázol át egy házon karcolások nélkül... ugyan az a ZOE 5csillagot kapott anno... és a törés tesztje semmit se romlott... nem lehet a mostani rendszert csak az időben azonos tesztekkel hasonlítani, ami amúgy elég gáz... egy mostani 0 csillagos lehet biztonságosabb a bent ülőknek egy 5 éves 5 csillagosnál....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
tibcsi0407
félisten
Nekünk is meg lett rendelve a napelem és a 3 fázis is. Pont akkor mondta az EON regisztrált szerelő, hogy ha csak egy fázison töltesz mindig az sem a legjobb, mert akkor a kondenzátorok közül csak az ahhoz a fázishoz tartozó kondi van használva és később ez problémát is okozhat, ha mondjuk 3 fázisú töltésnél a kondik nem hasonló állapotúak. Annyira nem vágom ezt a témát, de logikusnak hangzik. Szerintem 3 fázisról fogok tölteni, de a töltőáramot leveszem majd 10-12 Amper környékére.
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
Ármester
válasz Bandit21 #3432 üzenetére
Annak nézz utána, hogy érdemes-e három fázisról tölteni.
I3 esetén pl sokkal több elektronikai eszköz kap terhelést - üzemel, ha három fázis töltés van, mintha csak egy lenne.
Lehet jobban járnál, ha az egyik fázist bővítésnél azért 32A-nek hagynál meg. (sose árt alapon)
Én ezért vélhetően olyan töltőt veszek ami megy sima dugalljról, de lehet 3x16A-el is tölteni. (cserélhető kábeles) illetve lesz egy dedikált 3x16A kör, amin lesz ez a kettő aljzat, egy ipari meg egy schuko. Gyorsan kell töltés, ott a 3 fázis, ha ráér meg marad a sima töltési mód.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Jelenleg otthon 1*32 van. Napelem miatt lesz hó végén 3*16.
A hozzá adott konnektoros töltövel ment eddig, (ami csak 2.3 kw körül adja kb, ha jól tudom és nem is a legjobb neki)
Most ősszel a napelem/ 3 fazissal együtt kap majd egy külön töltőt, de 3.6-6.4 körül gondoltam, mert amennyire tudom hosszú távon a lassabb töltés tesz jót neki. (De a tul lassú meg talán nem)0-100 at sajnos nem tudok mondani mert az életbe nem töltöttem még így. Maga a kocsi töltés közben km/h-t ír ami vicces egy helyben állva. A sima 230 as konnektorból 10 A val veszi fel a hozzá adott töltő így jön ki a 2.3 kw de gondolom van veszteség ami miatt biztosan kb 2 kw megy bele. Általában azt írja ki így itthoni töltés mellett hogy 12-17 km/H val tölt (ennek semmi gyakorlati értelme nincs kéne valami obd olvasó de annyira nem mozgat a dolog.)
Tegnap előtt este 8 előtt dugtam be, 21% on volt és azt írta másnap hajnal 5.31 re lesz meg a 80% általában fel órával később van kész mint előtte 10 órával mondja (mert az akku hűtés fűtés is eszik ha meleg/hideg van gondolom)
10 óra alatt töltött volna 59% ot, ez 45 os akkura 59/10 tehát óránként 5.9% ami 45*0.059 re nézve 2.65kw óránként ami nagyjából adja a 2.3 -at (valószínűleg hamarabb dugtam be mint elsőre emlékeztem de nem írom újra az egészet)Sima kocsihoz adott dugalj töltövel a 3*16 al szerintem semmit se kell bővítened. Ha az alap 2-2.3 kw AC helyett nagyobb töltött szeretnél otthon kérdezd meg biker-t mert O foglakozik itt ilyenekkel.
Ha elég 3.7 es töltés akkor sztem elég ha marad a 16 A egy szálon de nekem csak a matek adja ki, 16*230 az 3.680 kw.
Nyilván tudni kéne milyen autót tervezel mekkora akkuval.
Egy alap 37-39 es Leaf/Niro 11 óra alatt megvan 3.7 el 0-100 ra tehát ami jó nekik 30-80 ra (50%) bele megy 5-6 óra alatt.
De hogy milyen autót veszel és milyen nagy fogyasztóid vannak otthon és elbírja e a 3*16 arról hozom sincs.
Nekünk folyton le csapta a biztosítékot a fűnyíró ezért húzott a villanyszerelő egy külön fi reles biztosíték dobozos szállal egy konnektort a garazshoz anno a villanyszerelő pár éve. Azt a konnektort használom jelenleg a tolteshez de nem igazán jó mert a 2600 w os fűnyíró egy óráig nem egyenlő a 8 órás töltéssel. Ezért csere is lesz nemsoká. Valószínűleg egy 3.7 es rendszer jon majd a napelemmel együtt. Beépített B relével ami nem igazán tudom mi de biztonságos lesz az ziher.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #3424 üzenetére
Elég nagyvonalúan dobálózol a típushiba kifejezéssel.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3427 üzenetére
Az életút autókat tekintve régi Swift, Toyota Auris, Audi A4 b7, Toyota Verso
Most meg Kodiaq (nekem) id3 (feleségem).
Az a4 miatt tehát volt kb 10 éve már VW csoportos autónk.
Most meg úgy alakult hogy kettő van, egy Skoda meg az ID.A két autó tok ellentéte egymásnak, 7 személyes suv (1.5 TSI kézi) és kis elektromos. Mindkettő a családunk adottságaibol jön, van 4 gyerekünk, ezért utazni, együtt menni valahová kell a Skoda, és azért hogy a gyerekeket szét szórni és össze gyűjteni (heti 2-300 km városban, havi 1000 legalább) hatósági benzin ár mellett se legyen anyagi katasztrófa kell az ID.
Itt az ID releváns, ezért arról pár szó:
45kwh 150 le
Éves átlag fogyi 13.5 kw/100 km.
Tavasszal ősszel fűtés klíma nélkül 10-11
nyáron városban klímával 12-13 télen fűtéssel 13-14
Országút klíma 15-18
pálya (ritkán ezért itt kb mondom) 20-25Érdekes mert ha én hajtom és szórakozni van kedvem (sport módban érezhetően jobban mozdul)+1+2 kw a fogyasztás, viszont ha nyugodtan haladok kevesebbet eszik velem mint a Feleségemnek, defenzívebben vezetek.
Szegedrol Pestre autópályán fel lehet menni vele azért bátran.
Az autó maga kényelmes és tágas, csomagtartó is elég (babakocsi mellé fér 2-3 nagy szatyor vagy egy nagy bőrönd és pár kisebb táska)
Dinamikai 50-60 ig vicces 70 fölött farad el (8.9 a 0-100 tehát nem egy Tesla)
Ami egyedivé teszi az e autó mezőnyben az a hátsókerék hajtás és az első féltengely hiánya miatt a meglepően kis forduló kör.
Én szeretem, elég egyedi autó, Szegeden kb 3 mászkál összesen. (Jóllehet csomó ember írja hogy a tavalyi e autó pályázat után még mindig a rendelt autóra vár)
Az első cikkekben szét szedték a szoftver miatt, én már nem látom veszesnek, igaz néha beuleskor kell pár mp mire összeszedi magát de jellemzően olyankor ha rögtön tolatassal kezdek és kapcsolja azonnal a 360 rendszert és utána ha indulok előre és azonnal valami menübe másznek bele akkor írja hogy várjak, tölt.
A hátsó ablakemelő gombok lesporolasa a vezető felől vicces tényleg. A kartamasz hülyén néz ki (két kis bot) de rohadt jó helyen van és kényelmes hogy külön tudja állítani a két ülés.
Annak a pár gombnak ami van a háttér világítás hiánya tényleg hiba nem értem ráadásul most olvastam id.5 tesztet és ott se csinálták még meg.Összességében mint keveset fogyasztó városi autó tökéletes, 100 km körben töltés nélkül lehet vele nyugodtan tervezni egy kisebb utat. AC csak 7.2 kw al tölt.
Az akkuja aktív hűtéssel rendelkezik, (leaf -nek nincs pl) hőszivattyút nem kértünk bele.
Igazán idegesítő tulajdonsága ami miatt megbántam volna hogy az anno versenyben lévő leaf/niro helyett ezt vettük nincs.
Az önvezető rendszere tetszik, szar úton ha középen megyek néha rám szól hogy szerinte a sáv közepén kéne menni de ez is érthető.
Országúton gyakorlatilag ha a kezem a kormányon akkor el megy magától a-b be. Nyilván nem autopilot de körforgalom előtt lassít kanyarba be megy, ha araszolni kell dugoban is ügyes.
Futómű feszes sportos, se a súly se a magas teteje nem zavaró. Nehezebb mint a kodiaq de könnyebbnek agilisabbbnak érződik.Én otthon töltöm (AC) 20-80% közt tartjuk.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Hogy legyen on topic is. Van bárkinek VW ID modellje?
Nekünk az ID.3 múlt héten rövid időn belül 2 szoftver frissítést is csinált. A második után eltűnt a Bluetooth, a menüben szürke lett a Bt bekapcs csúszka.
Működött a telefon kihangosító és a Spotify/AA is működött, de a kocsi, telefon is úgy mutatta mintha nem lenne semmi köze egymáshoz a telefonnak és az autónak.Pár napra rá újra működött a dolog.
Még mindig 2.3 on vagyok, elvileg valamikor be kell majd menni szalonba a 2.4 miatt hogy jöhessen a 3.0
Erről bárkinek tapasztalat?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3423 üzenetére
Szerintem nem ugyanaz ha valami a tervező asztalon működik meg a több 10 ezer km előzetes sivatagi/sarkvidéki teszten is, és utána kiderül hogy beszállítói vagy anyagminosegi hiba miatt mégis szarakodhat 2.000.000 autóból 1000 vagy eleve már a papíron is hülyeség volt és 2.000.000 autóból 2.000.000 db biztos tönkre megy a külső körülményektől függetlenül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3423 üzenetére
És egyenlőre ki kellet fizetni a motort ami közel 10 millió volt a szereléssel együtt.
Van egy ismerős ügyvéd aki kiment az új BMW-vel Horvátországba a családdal. Az automata váltós autó az út szélén leégett a szar turbó miatt. Jogi útra kellett terelni az ügyet, mert nem ismert el semmit se a BMW. Pedig szerelők által ismert típus hiba. De van millió egy ilyen.
[link] Ez is típus hiba.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
Szerintem érthető ha egy a megszokottól eltérő műszaki megoldás miatt aggódik valaki. Viszont nem mindegy mennyi időt töltünk vele, illetve hogy körültekintően átgondoljuk e a problémát. Nem mondom hogy amin aggódsz olyan mint attól félni hogy vajon nyitott ajtókkal hány km/h felett száll fel egy Tesla X, és akkor miért nincs benne ejtőernyő/botkormány/fekszarny, de egy vadiúj típus tervezése közben nyilván észre venné egy mérnök hogy 65 m a fékút 35 helyett.
Gondolj bele 15 év a kocsik átlag életkora. Az i3 2013 óta fut. Egy átlagos i3 2017--18-as. (13-22 ig).
Az átlagnál tehát 10 évvel újabb. Arról nem beszélve hogy ahhoz hogy az átlag 2007 legyen minden átlagos 2017 es i3 mellé kell egy 1997 es autó.
De a 2020-as mellé már 1994 es kocsi kell. (És a legelső 2013 as i3 mellé is 2001 es autó kell a 2007 átlaghoz.)Az 1994-1997-2001 es autók fék útja és egyáltalán műszaki állapota sokkal aggasztóbb szerintem mint a leg lefingottabb legutolsó török neppertol behozott korábban rommá törött i3 nak. (Elnézést minden régi autó tulajdonostól, nem tehetnek róla ha nem volt még a kocsiban ABS, ha a lökhárító még ketté törte annak a lábát aki neki támaszkodott, ha a motorháztető felső része még nem toll pihebol készült ott ahol a gyalogos feje valószínűleg koppan, stb.) És a török neppert is csak a sztereotípiák miatt írtam. (A villam csapna ebbe a pc világba)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
Gondolkoztam rajta, hogy előveszem gugli barátunkat, de végülis, engem annyira nem érdekelt, úgy voltam vele, ha annyira nagyon érdekelné, megkeresné. De láthatóan nem izgatta annyira, hogy keresgéljen is. Na de majd ha meglesz az első EV-je (legyen az bármi is) már tapasztalatokat is megtud osztani velünk, addig meg marad így.
Ne fecséreld rá az idődet.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
A kedvedért kerestem egy i3 fékút mérést. Összehasonlító teszt egy Mercedes B-vel, ami 225-ös kerekeken gurul:
Braking 70–0 MPH
i3: 163 feet
B: 188 feet
[link]evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
Ha csak ez a gondod, megnyugtatlak. Nem üti el, ha az autón múlik. Ugyanolyan autó, mint a többi. Kapott típusengedélyt, és 10 éven át gyártották komolyabb probléma nélkül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
Srácok,
engedelmetekkel bejelentkeznék én is, májusban vettük át az új Ioniq 38 kwh-s autónkat, azóta 3500 km-t mentünk vele, egyelőre javarészt pozitív a summa.Van itt Győr környéki Ioniq-os?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #3415 üzenetére
Ámen
[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #3412 üzenetére
Értem. Ezek szerint csak azok a problémák a valósak amiket te elfogadsz.
És nyugodtan szard le ha valakit az aggaszt hogy elüti a gyalogost vagy se. Engem a saját biztonságom mellet érdekel a környeztem biztonsága is. Ne haragudj már érte.
Nem mellesleg a gyártók nem a user érdekeit nézik, hanem a sajátjukat. És rengeteg mellé nyúlásuk volt már. A márka hűség miatt a felhasználók meg szeretnek maguknak olyant is bebeszélni ami nem tükrözi a valóságot és lenyelik a hibákat.
A pontosság kedvéért: nem Ioniq 5-öt írtam, de sebaj ez a legkevesebb.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Bandit21
addikt
válasz Tiédetis #3412 üzenetére
Én is ebbe az irányba próbáltam terelni a dolgot a Renault kitekintessel. Kizárt hogy egy mai autó olyan gumit kapjon amivel nem tud megállni. Más kérdés hogy az autó bejön e vagy sem, az meg úgyis szubjektív amin meg kár vitázni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
A kérdésem ironikus volt az ajtóra Bocs ha nem jött le. Már ha a gumiméret ekkora probléma, akkor mi lehet az ajtóval
Egyébként nekem se annyira tetszik az i3, de ilyen dolog, hogy a virsli méret miatt mi lesz ha meg kell állni, vagy vészfékezésnél...
Juj, sokkal többet beszélünk erről, mint kellett volna. Úgysem lesz i3-ja. Tehát az egész felvetés, irreveláns, felesleges, szócséplés.[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Ármester
válasz Tiédetis #3410 üzenetére
Nem mindig a legjobb, ha van hely szuper - sokat segít pakoláskor ha le van döntve az ülés, hogy onnan is temérdek hozzáférés van, ha felnőtt ül hátul és csak ő akar kiszállni nagyon nem jó, mert legalább ki kell kötni magad, kiszállni nem kell feltétlenül, de gyorsabb úgy.
Az első ülés szar még pakolás miatt, mert nem lehet teljesen előre vagy hátra dönteni és nagyon hosszú a felső üléstámla. Tegnapelőtt szívtam be, nem fért be egy lapraszerelt Ikea ágy emiatt. -
Tiédetis
senior tag
Komoly választási szempont, hogy mekkora gumi van egy autón Az ajtó nyitása egyébként rendben van az I3-on?
Hagyjuk már ezt.
Tetszik a Tesla és Ioniq 5. Vegyél és várunk EV klubban, meg a tapasztalatokat róla.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
HunChris
senior tag
Jó kis kereslet lesz e-autóra, garantált drágulással.
-
Bandit21
addikt
válasz 7Heads Drago #3403 üzenetére
Gondolj bele, pl ott a mostani Renault Grand Scenic, 7 személyes nagy batar és gyárilag 195/akármi R20 gumival adják.
Arányaiban legalább annyira virsli kérek mint az i3 as gumijai.
Mégis megáll, ha meg kell. Nem arról akarlak meggyőzni hogy az i3 jó autó (nekem se tetszik külsőre, de 4 foig valószínűleg tökéletes városi kisautó) viszont biztos nem veszélyes vele fékezni se esőben se hóban mert akkor ültek volna még rajta a BMW mérnökök.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3403 üzenetére
mert azok nem varosi kisautonak vannak kitalalva, mig az i3 meg az ion meg ezek eleve ugy vannak kitalalva (me'g ha az i3-at rex-eset hoztak mar haza labon Hollandiabol is)
az ampera is lapos (mint auto felepites) meg szeles, es a kerekei is 205/valami ha jol remlik... jo az csak phev de en azzal tudom konnyen hasonlitani -
tibcsi0407
félisten
válasz 7Heads Drago #3403 üzenetére
Akkor azt kell venned.
utdetailing.hu || Szakmai kérdésekre privátban NEM válaszolok.
-
7Heads Drago
veterán
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3400 üzenetére
Simán... tövig benyomod a pedált... azért ez nem egy 2 tonnás járgány...
De egyszerű, ha ennyire érdekel, próbáld ki. Számtalan lehetőség van rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest