Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz Ezekiell #400 üzenetére
Valószínűleg kiszámolták, hogy mennyit kell idén legyártaniuk, hogy beleférjenek a kvótába (a vírushelyzet miatt talán még kevesebb is elég lett volna, de ezt akkor még nem tudhatták). Többet meg azért nem gyártanak, amiért "vadul sikeres": nem elég drága, vélhetően veszteséges a gyártása. A Ferrari is vadul sikeres lenne, ha 15 millióért adná valamelyik típusát...
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Lecsökkentették a listaárat, hogy beférjen a pályázati limit alá. Nyilván ez volt a kiírás egyik célja. Ugyanakkor a kedvezőbb ár csak a "fapad" kiadásra vonatkozik, ha veszel bele egy pót hamutartót, már átlépted a limitet.
Hozzáteszem: az alap kivitel is egész jól felszerelt, ami hiányozhat belőle az a LED-es világítás, a hőszivattyú, az adaptív tempomat és mondjuk a navigációs csomag.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
"Ja bocs, en arrol beszeltem hogy full elfogyott aram utan csak 80-90 km/h van."
És? Nincs olyan, hogy mész 200 km-t aztán rájössz, hogy igazából még 1000-et kellene... Itt külföldi útról volt szó, úgy kell csinálni, ahogy ők tették: teletölteni, teletankolni, és amint lehetséges (75% alatt) bekapcsolni a REX-et, és járatni, amíg van üzemanyag, majd kimenni tankolni. Ha nagy a tempó, akkor a REX motor nem bírja, és fogyni fog a töltöttség. Feljebb nem nagyon megy, mert akkor a REX lekapcsolna. Nem töltésre van, hanem szinten tartásra. Nem tudom, megnézted-e a videót, de 1400 km-t mentek csak tankolásokkal, 75%-nál kapcsoltak REX-et, és a végén még maradt nekik 35%, pedig ez a kis akksis (60Ah-s) verzió volt! Szerintem ez bőven vállalható, ha nem derogál 1xx kilométerenként utántölteni, ami kényelmetlen, de tényleg kb. 5 perc. A töltés mindenképpen több időt venne igénybe.
ui: az áram nem tud "full elfogyni", mert 7%-nál mindenképpen bekapcsol a REX...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Köszönöm, hogy újra(?) begépelted a kedvemért.
Ahhoz képes, hogy a srác mennyire benzinvérű, szerintem teljesen korrekt a villanyautós videója (ez, meg a folytatás is). Amit itt szimulált, az a legrosszabb szcenárió, bizonyára több alkalma is lett volna tölteni a kocsit, ha máskor nem, a köztes szálláson. A videó elején és végén teljesen korrektül elmondja, miért nem töltött egyszer sem az út során. És azért nem akart áramból menni, mert a normál autópályás haladáskor kevés a kismotor teljesítménye, így az út során - ahogy az látszott is - folyamatosan csökkent a töltöttség.
A BMW a REx-et alapvetően szükségmegoldásnak szánta, gyakorlatilag egy csomagtartó alá (helyett... ) beépített aggregátorról beszélhetünk. Nem hajtja a kerekeket, csak tölti az akkut. A 17 kWh/100km-es fogyasztási adat tehát a teljes valós, mozgatáshoz szükséges energiamennyiség, hiszen azt teljes mértékben a villanymotor fedezte. Tipikusan 110 km/h-s autópálya tempóval, lassabb részekkel (dugó, városnézés... stb.) egyáltalán nem elképzelhetetlen. Az átlagsebességük mindenesetre 90 km/h volt, illetve valószínűleg több, mert a vágóképek miatt álló helyzetben is sokszor be volt kapcsolva a kocsi, és akkor már számolja a menetidőt.
A benzinfogyasztást sehol sem látod, a barna csík mutatja a tank állapotát és a tippelt hatótávot, csak a "titkos" (szerviz) menüben tudod numerikusan is megnézni az aktuális üzemanyagszintet (literben), fogyasztási érték ott sincs.
A REx csak a töltés szinten tartására van, a töltöttségjelző (kék csík) feletti kis fehér nyíl mutatja, hogy hány százaléknál kapcsolta be a kismotort. Ezt megerősítve nincs is olyan kép a videóban, ahol ez látványosan alacsonyabban lenne, mint az aktuális töltöttség. Ami nem is csoda, hiszen ennél a tempónál a REx nem biztos, hogy képes lépést tartani a pillanatnyi fogyasztással, de ha mégis (pl. lassabb tempó miatt), akkor sem fogja a jelzés fölé tölteni. Ilyen legfeljebb akkor fordulhat elő, ha egy hosszabb lejtőn még pluszban visszatermel valamicskét.
Két fontos észrevétel a feltételezéseidhez: a REx motor nem binárisan működik, vannak különböző teljesítmény fokozatai. Kettő: álló helyzetben nem megy a motor (piros lámpánál sem!), szóval nincs olyan, hogy az autó a parkolóban pöfögve töltődik, miközben ők a McDonald's-ban tömik a fejüket.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Szerintem is nagyon jó megoldás. Persze ez sem tökéletes: a benzinmotor extra hibalehetőséget jelent. A plusz súly miatt olyan, mintha folyamatosan egy felnőtt férfit szállítanál a csomagtartódban. A kocsi lomhább és csökken a tisztán elektromos hatótávja (ráadásul 7% alatt automatikusan bekapcsol a Rex). Jogilag hibridnek számít, így a biztosítás is drágább.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
A tempójuk 110-120 volt, de nyilván nem végig. A végén 90 km-es átlagtempó jött ki nekik.
Nyilván sok függ a vezetési stílustól, meg a körülményektől, de országúton, forgalomtól függően 70-100-as tempóval haladva (lakott területen persze 50) egy 12-13-as fogyasztást lehet hozni Comfort módban is (klíma/fűtés nélkül). A villanyautósok tesztjén is mérték a fogyasztást. Ők is mentek vegyes felhasználással, nem kevés autóút-autópályával, nekik 16,1 kWh/100 lett a vége. Az i3 elég hatékony, részben a keskeny gumik miatt, 100-110 km/h-ig elég versenyképes fogyasztást produkál. Az általam olvasottak alapján talán csak az Ioniq, ami egyértelműen jobb. Nagyobb tempónál már megjön az étvágya, de az sem vészes.A Rex amúgy biztos, hogy nem binárisan működik, a hangján is hallatszik (ami egyébként nem egy "sorhatos"). Van, mikor alapon duruzsol, de ha kell az kraft, akkor jobban erőlködik.
A "vonalig visszatöltés" nem 75%, hanem annyi, ahol éppen bekapcsoltad a kismotort! Ha leállítod a kocsit, akkor újra be kell kapcsolnod, ami lehet, hogy már csak 60%-nál lesz, vagy éppen még lejjebb, és akkor nem fogja neked 75%-re visszatölteni (hacsak nem a Mount Everestről gurulsz lefelé megállás nélkül). A 75% csak egy limit, ami felett nem is tudod bekapcsolni. Legalábbis nálunk: az USA-ban jogi okokból nincs meg ez az opció, ott csak a villany szinte teljes lemerülésekor kapcsolódik be magától. Ezért is szokták ott ezt a korlátozást "kikódolni".
Nem tudom, mi a valós oka a Rex megszüntetésének. Az látszik az eladási statisztikákból, hogy a 60Ah-s verziónál kb. fele-fele volt az eloszlás a sima és a Rex között, a 94Ah-nál már elhúzott a tisztán elektromos. A 120 Ah-nál nyilván még durvább lett volna az arány, azt gondolták, a 40 kWh már önmagában is elég, gondolom nem akarták Rex-el rontani a flottaátlagot. Az USA-ban mindenesetre még van 120Ah + REx.
Azért is csak 9 literes a benzintankja, mert így a villanyos hatótáv nem kisebb, mint a benzines. Pont azért hogy jogilag villanyautónak (vagy hatótáv-növelt villanyautónak számítson). Az USA-ban az EPA ciklus miatt kisebb az elismert elméleti hatótáv, ezért ott szoftveresen korlátozva van a benzintank, kb. 7 literre, hogy ez az egyenlőség továbbra is fennálljon. Persze ezt is ki lehet kódolni... Mivel a beépített akksi kapacitása azóta nőtt, a tank mérete viszont változatlan, ezért a villany hatótáv már egyértelműen meghaladja a benzinesét, így nincs többé ilyen probléma sem.
A videóban a teszt lényege pedig továbbra is az volt, hogy egy töltéssel, és csak tankolással mennyit lehet elmenni. Emiatt szándékosan nem töltötték akkor sem, ha tudták volna, és akkor sem mentek akkuról, ha belefért volna (pl. a végén Budapesten), mert látni akarták, mennyi töltöttség marad az út végén.
Szerintem elég nyilvánvaló, hogy így, benzint tankolgatva gyorsabb volt az út. A villany hatótáv kb. megegyezik a benzinessel, tehát ugyanolyan sűrűn kell tölteni. Sőt, villámtöltőt nem használunk 100%-ig, ennél a kocsinál még 90%-ig sem, szóval inkább többször kell tölteni. A tankolás kb. 5 perc, a töltés kb. 25, szóval etaponként 20 perc a különbség, összesen szvsz 4-5 óra difi adódik.
Ami a költségeket illeti: áramból (17,3*14,21=) 246 kWh-t fogyasztottak. Ennek a költsége áll szemben az általa írt kb. 90 liter benzinnel. Az mondjuk jól látszott, hogy a benzin ára erősen változott az út során, nyilván a villannyal ugyanez lett volna a helyzet.
"Allva toltest csak tippeltem, nem lenne teljesen logikatlan."
De, az lenne. Ez tisztán egy villanyautó, amibe amúgy vásárolható egy aggregátor, hogy a hatótáv-parások lelke is megnyugodjon (első verzió: nettó 18 kWh), illetve kicsit messzebb is lehessen vele menni, ha muszáj.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
A REx alapvetően arra készült, hogy tartsa a töltést. Ez elég macerás volna, ha mindig maximumon pörög... Azzal egyetértek, hogy nem ez a legoptimálisabb megoldás, de mint írtam, ez kiegészítésnek van, főleg a korai, 60Ah verziók hatótávja miatt. A legtöbb embernek általában az is elegendő, de azért egy tizenmilliós prémium autó vásárlása már megfontolandó, ha csak ennyi a hatótáv. De ha ez nem gond, akkor ott a tisztán elektromos verzió.
A REx alapvetően egy biztonsági tartalék, ha sokat akarsz (benzinnel) menni, jobban jársz egy "igazi" hibriddel. Az általad korlátozás felesleges szívatás lenne, pont a videóhoz hasonló esetekben. Ahol szándékosan, a teszt kedvéért tankolgatták, és nem jókedvükben. Jelezvén, hogy megoldható. Ha meg már hazaértek, akkor elég a városban, agglomerációban szűk 4000 km-t menniük minden ilyen extrém holland út után, hogy jobb fogyasztásuk legyen, mint nektek az Amperával. Szóval nem értem, hogy miért böki ennyire a csőrödet a REx.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Valóban, a hőszivattyú a kismotor helyére kerül, szóval vagy-vagy. De mégis mennyi elektromos hatótávot szeretnél a hétköznapokban? Fagypont fölött olyan 30% veszteséggel számolhatsz a REx esetén. De ha otthon tudsz tölteni és indulásra betemperálod, akkor a fenntartáshoz már nem kell annyi energia. Szóval én a helyedben bosszankodnék, de emiatt nem zárnám ki élből az i3-at, főleg a 94Ah-t. Akárhogy is, 1800 km minden villanyautóval szívás. Igazából benzinessel is...
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Plugshare szerintem elég jól használható és hálózat-független. Ráadásul közösségi alapú: ha nincs rajta egy töltőoszlop, akkor felteszed és már látható is. Be lehet jelentkezni egy töltőre így mások is látják, hogy foglalt. Üzenetet is lehet küldeni a másiknak, töltőt véleményezni...
A Better Route Planner töltőhálózata szerintem nem elég naprakész, de arra tökéletes, hogy megnézzem, hol keressek töltőt a Plugshare-ben , mert elég jól tervezi a várható fogyasztást, főleg a domborzat figyelembevételével.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz Gabesz87 #890 üzenetére
Én is hasonló cipőben járok. Én azt a tájékoztatást kaptam, hogy a teremgarázsok általában osztatlan közös tulajdonban vannak, általában egy külön albetéten. Ha ez a helyzet, akkor a kérdés, hogy van-e már villanyóra ezen az albetéten? Ha nincs, akkor össze kell gyűjteni a garázstulajdonosok 51%-os támogatását, és villanyórát igényelni (32 Amper jár hozzá). Én éppen itt tartok, a közgyűlési támogatás már megvan, de az kevés a villanyszerelőknek. Ha megvan a támogatás és a villanyóra, akkor elvileg a közös képviselő engedélyezi a kiépítést.
A költségek oldalán: ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered (ha meg tudod beszélni a többi tulajjal, lehet, hogy később ők is szeretnének bővíteni, és akkor teljesen jogosan jönnek, hogy szállj be te is a bővítés költségeibe). Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés. Ha simán konnektort akarsz, akkor csak a kábeleket kell elvezetni egy megerősített dugaljhoz (ami hosszútávon bírja a nagy áramokat). Ha egy korrekt Type 2 töltőt szeretnél, akkor meg kell venni a fali dobozt, kábellel, vagy azt külön mellé és felszerelni, vagy felszereltetni, lehetőleg életvédelmi relével. Ez olyan 150-200e HUF körül van árban, de ha nagyobb teljesítmény kell, vagy Wifi kapcsolat... etc. akkor ez jóval feljebb is mehet.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz joghurt #1547 üzenetére
Szerintem a válasz: is-is. A nyilvánvaló hatótávnövelésen és biztonsági tartalékon túl a REx csak nyűg. És én nagyon nem hasonlítanám a hibridekhez (bár technikailag ez is egy soros hibrid), a Porsche hibridekhez meg pláne nem. A zöld rendszám kérdése azért is érdekes, mert a REx nem az autó integráns része, mint egy hibridnél, hanem - nem kevés - pénzért vásárolható kiegészítő extra, mint a nagy navi vagy a bőrülés.
Az axioma által említett videót itt linkelték: #724. Erre írtam akkor én is néhány választ, ami talán jobban megvilágítja a REx mibenlétét (#728, #733, #737, #745, nem linkelem, mert nem akarom őket kiragadni a kontextusból). Egy szlogen is segít: "EV with a backup plan".
Rolly: a kicsi tank oka, hogy többet kell menjen tisztán villannyal, mint benzinnel hajtva. Azt hiszem ez volt a hatótávnövelt-elektromos kategória feltétele Kaliforniában.
axioma: Őszintén szólva már akkor sem értettem, hogy miért vagy úgy kibukva a videón...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz -NOKIA- #1573 üzenetére
Alapvetően a villámtöltés maga nem gáz. Az ebből fakadó melegedés lehet a probléma. A Leaf 2 már ezért korlátoz, ha egy nap 2-3 alkalommal "villámtöltöd". A másik tényező az akku töltöttsége. Magas százalékoknál pont az akku kímélése miatt lassul a DC töltés sebessége. Azt nagyon nem szereti, ha huzamosabb ideig 100% környékén van a töltöttség.
Ebből következik, hogy használhatod nyugodtan a Lidl töltőjét, amikor csak akarod, de vedd figyelembe, hogy a töltöttség a 30 perc végén ne haladja meg a 80-90%-ot. Akkumérettől függően 50kW-on azt jelentheti, hogy vagy elég üresnek kell lennie, vagy nem kell megvárni a 30 percet.
Az én autóm akksija szűk 30 kWh. Egy múltkori hasonló Lidl villámtöltéssel 17%-ról 91%-ig ment pontosan 30 perc alatt.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz Laca1212 #1821 üzenetére
"Felszereltségek terén mi szitu? Mik azok amik a fapadban is benne vannak?"
Erre nincs egyértelmű válasz, mert több verzió is létezik (elég régóta kapható). A felszereltség terén szerintem az egyéni igények (és az anyagi lehetőségek) szabnak határt, neked kell eldönteni, hogy kell-e valami. Hőszivattyú jó lenne, de az a REX-esben nem elérhető. A gyorstöltés max 11kW (16A, 3f), szerintem hasznos, de a Type2 töltő a minimum. Tud 1x32A-t is, de otthonra mindegy is: 3 fázisról bő 3 óra feltölteni, 32A1f-ről meg 4. 16A1f-ről meg 8, egy este alatt az is megvan (94Ah verzió).
Személy szerint villámtöltés nélkül nekem nem kéne, de ha olcsón keresel második autót, akkor talán az is nélkülözhető. A 94Ah-nak sokkal jobb a töltési karakterisztikája, mint a 60Ah-nak.
Nekem a nagy navigáció is szempont volt. A kisebbik kijelző elég lehangolóan néz ki. Ülésfűtés télen hasznos lehet (kényelem és hatótáv miatt), illetve hosszabb útra az adaptív tempomat (a kormány bal oldalán mind a hat gomb megvan). LED-es tompított fényszóró is előnyös. Ha van rá keret, akkor a facelift utáni verziót venném (LED-es reflektor és index).
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
2017. Az első alsó index mutatja. A kerek a régi.
Meg a tolatókamera jutott eszembe, mint hasznos szolgáltatás. Nem azonos a tolatóradarral!
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Kevered a kW-t és a kWh-t.
0,6 kWh fogyasztást feltételezve mondjuk az említett 5 perc felfűtés alatt fogyott 0,4 kWh, a fennmaradó 10 perc alatt meg 0,2 kWh. Ez az elején 4,8 kW teljesítményt jelentene, utána meg 1,2kW-ot. Bár a számok furák, mert valamivel menned is kellett, 6 km az legalább 1-2% még síkon araszolva is. Megjegyzem, a 100%-on szerintem nem lineáris a skála: 100-99% között többet mész el, mint 99-98% között.
A megoldás valóban a trip computer nullázása induláskor. Nekem mostanság >16kWh/100 km a fogyasztásom, pedig nem is fűtöm fel a kocsit a rövid úton, max 18°C-ot állítok be a párásodás elkerülésére.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Mea culpa, nem te keverted, hanem Rolly használta szabad stílusban. Bár szerintem érthető, mit akart mondani, pont az eredeti szöveg irrealitása miatt.
Semin: 5 kWh energia 10 perc alatt az bizony 30 kW. Éppen azért sokallotta, mert nyilván nem annyi, hanem 5 kW 10 percig, ami 0,83 kWh.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Ahogy nézem, alternatívaként rendelkezésre áll egy Parkl töltő is Hetényegyházán, a J&T benzinkút mellett (lásd Parkl app, vagy Plugshare), két utcányira a vendéglőtől (kb 800 m). Időtartamtól függően van AC és DC ága is, mindez 70 HUF/kWh áron. Ha minden kötél szakad, hazafelé még tölthetsz Kecskeméten
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Ez mondjuk igaz. De Type 2 van rajta, más kérdés, hogy elég gyors-e. Mondom, attól függ, mennyit maradsz. 4-5 óra alatt azért már megy bele szépen.
ABRP szerint oda-vissza kb 130% akkukapacitásra van szükséged (ha az autópályát használod), szóval minimum 15 kWh-t kell töltened ,attól függően, hogy induláskor mennyi volt benne. Ez AC-n szűk 3 óra (6,6 kW-tal).
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz radi8tor #1954 üzenetére
Ennek konkrétan utána kell nézni, vagy a helyszínen, vagy valamilyen alkalmazásban (pl. Plugshare). A tihanyi e-mobi töltőnél például valóban ez a helyzet. De olyan is van, hogy egy adott időtartamra (pl. fél/két órára) mentesülsz a parkolási díj alól, ha töltesz.
A Plugshare például ezt írja a Flórián üzletközpontbeli (ELMŰ?) töltőről:
"2 x 22 kW AC, eCharge+ applikáción keresztüli kártyás fizetés szükséges a töltés indításához. A parkolás díja 200 Ft / óra (az első óra ingyenes)."[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
A fogyasztásod a hálózatból(!) felvett energia és a megtett út hányadosa, egyszerűen azért, mert az áramért fizetsz. Ebben benne van minden, beleértve az előfűtést és a töltési veszteségeket is, meg némi kényelmi díj, mert mondjuk eleve meleg autóba szállhatsz be, vagy mert 24 fokot állítasz be és pólóban vezetsz 18 fok és pulóver helyett...
Ha viszont arra vagy kíváncsi, hogy meddig jutsz el a töltéssel, akkor a töltési veszteség és a - töltőre dugva végzett - előfűtést nem kell figyelembe venni (a menet közbenit viszont igen). Az autó is nyilván ezt a számot mutatja. Az előfűtésnek - a kényelmen túl - pont az az értelme, hogy nem az akksiból fogyasztasz, és nagyobb lesz a hatótávod, de a felhasznált energiát attól még ki kell fizeti.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz venom8888 #2368 üzenetére
Esetleg őket is keresd meg: [link]
Direkt használt hibridekkel foglalkoznak. Vagy hoznak be neked, vagy te mutatsz nekik egy hirdetést, ami érdekelne. Benne vannak a témában, biztos meg tudják mondani, mi mennyi és van tapasztalatuk is ezekkel a kocsikkal.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz venom8888 #2385 üzenetére
Nem tudom, ezért mondom, hogy kérdezd meg tőlük...
Rokonom hozatott be velük egy általa kinézett e-Golfot, ami ugyan nem a profiljuk (mert tisztán elektromos), de megoldották. Esetleg őt meg tudom kérdezni.Szerintem nagyságrendileg hasonló az ár, ami mellettük szólhat, hogy ők konkrétan hibridekkel foglalkoznak, a kopasz meg csak szegről-végről, "muszájból".
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz venom8888 #2387 üzenetére
Némi nyűgöt valóban levehetnek a válladról. Az említett rokon e-Golfja is kb. az 5. volt, amit konkrét vételi szándékkal kinézett magának. Csak pl. az előzőeket elvitték az orra elől, vagy már elkelt, mielőtt a képek felkerültek volna a hirdetésbe...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz FIREBLADE78 #3120 üzenetére
Amikor én elektromos autó vásárlásán gondolkodtam, volt egy bizonyos típus, ami érdekelt. Neten kerestem egy helyet, ahol bérelhető, és kibéreltem 3 napra. Nyilván ennek van költsége, de a leendő autó árához képest nem jelentős.
Cserébe viszont kipróbálhatod menet közben, autópályán, autóúton, a helyi forgalomba. Nap közben és sötétedés után egyaránt. Beülhetsz az összes ülésébe. Kívül-belül megmustrálhatod. Végig kattingathatod az összes menüt. Asszony is kipróbálhatja. Elviheted egy töltőhöz, szórakozhatsz a kábelekkel és appokkal. Televásárolhatod a csomagtartót. Megnézheted, hogy fér be a gyerekülés. Meg a gyerek. Megpróbálhatsz parkolni vele, sasolhatod merre mennyit látsz ki. Gyorsulgathatsz, fékezgethetsz… stb. Mindezt anélkül, hogy valaki illetékes ott lihegne a nyakadban, hogy most már add át a következő érdeklődőnek.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
A két autó hasonló méret ugyan, de teljesen más koncepció mentén készültek. Az i3 egy tanulmányautó, a Golf meg egy tisztességes iparosmunka. Az i3 kívül-belül, és anyaghasználatát tekintve is formabontó, a Golf meg erősen konzervatív. Mint jövőbe mutató villanyautó az i3 jobb, praktikusság szempontjából meg a Golf. Az i3 hátsó ajtajait már említették, és ne feledd, hogy csak 4 személyes. A csomagtartó is kisebb, viszont elöl is van egy aprócska. Ilyen gumiméret nincsen másra, és ez az árukon is meglátszik. Viszont könnyebb, hatékonyabb, dinamikusabb. A ráncfelvarrott e-Golf (mert szerintem csak ebben érdemes gondolkodni) hatótávja talán valamivel nagyobb, mint a 94 Ah-s i3-nak, de egyértelműen kisebb, mint a 120 Ah-s változaté.
Itt tényleg áll a korábbi tanácsom, hogy béreljetek ki egyet-egyet 1-2 napra és meglátjátok, hogy válik be.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Az Ioniq kifejezetten hatékony és áramvonalas autónak számít, attól nem szégyen kikapni (mondjuk nem is olyan dinamikus). Egyébként 110-ig nem vészes a fogyasztás, és a villanyautó mezőnyben ma sem kell szégyenkeznie.
Azt a 60-as akkupakkot remélem, csak viccnek szántad, 40-es a legnagyobb, amivel kapható. Ha a 60 Ah-s i3 annyit elmenne, mint a 30-as Ioniq az utóbbira nézve lenne kellemetlen... Egyébként elmegy annyit... egy teli tankkal és REx kismotorral.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Használ itt valaki BMW Charge kártyát? Mikor van ott elszámolás? Több, mint egy éve megvan, de csak július közepén használtam először (két alkalommal is) egy fizetős osztrák villámtöltőn. Viszont az alkalmazásban - amihez a kártya elvileg hozzá van rendelve - a mai napig nem szerepel sem a töltés ténye, sem a számlája. Pénzt se próbáltak levonni. Most akkor mi van, várjak még türelemmel?
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Kb. ahogy a magyarok. Kell hozzá app vagy token. Plugshare-n meg tudod nézni, hogy a célodnál ill. a célodig milyen töltők vannak. Energie Burgenland/Wien/…, has.to.be, Smatrics… stb., Ionity szintén akad.
Mobilitin be tudod kapcsolni a roamingot, és akkor azokat a töltőket is használhatod, de így elég borsos áruk van.
Én a BMW Charging kártyát használtam az appban jelölt helyeken, és az jól működött.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz Bandit21 #5911 üzenetére
Az még mindig kWh és nem kW...
Teljesen igaz, az ilyen cikkek általában alul becslik az egyik oldalt, és felül a másikat. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy egyes helyeken alkalomadtán ingyen is lehet tölteni (pl. Penny, Lidl) tovább csökkentve a költségeket.
Emellett léteznek előfizetések, kedvezmények. Csak a példa kedvéért megnéztem, hogy BMW Charging kártyámmal "Active" előfizetés mellett (havi 2000 HUF) ma Magyarországon 130 Ft/kWh a DC töltés, és 115 Ft/kWh az AC, többek közt a Mobility töltőkön is.
"We spared no expense"