Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
válasz djeperto #3556 üzenetére
Sziasztok. Újból megpróbálom a Tesla vs. BMW témakörön kívülálló kérdésemet feltenni
Merci EQB tapasztalat érdekelne. Hogy miért is?
Párommal 4 gyerkőcünk van, kell a 7 személyes autó is a napi rohangálós mellé. Dízel pajtást válltanám le a közeljövőben. Vagy esetleg valami infó, lesz e 7 személyes másik e autó is a piacon hamarosan?
Köszönet[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
titán
válasz djeperto #3578 üzenetére
Láttuk a kérdést, de senkinek sincs tapasztalat. Miért?
1. Még nem kezdődött meg a szállítás. Csak néhány előmodell darabot turnéznak végig a sajtóban. Most szeptember-októberi kiszállítást ígérnek, de ez semmit sem jelent, mert márciusban május-június volt, júniusban augusztus-szeptember. Nem magyar kiszállításra értem, hanem a világon bárhol egyáltalán.
2. Még rendes rendelés sincs, néhány konkrét (2db) felszereltségi összeállítást lehet rendelni Németországban, a többiről még csak részletes infó sincs, még a mercedes.de is hibát dob.
3. A német rendelési oldalon nem is említi, hogy létezne 7 üléses (az infó oldalon igen), szóval a 7 üléses változat meg igen messze van, és teljesen ismeretlen áron.
4. A magyar rendelés még nem is lehetséges, semmilyen kiépítésére sincs ismert ár.Szóval ezért nem kaptál választ, mert nem lehetséges válaszolni, nincs tapasztalat.
7 ülésesből lesz valamikor Audi Q5, és van régóta Model X
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
válasz djeperto #3581 üzenetére
"a bruttó 80 vs 60 nettó akukapacitás érdekelt volna"
Abban semmi különös nincs, valószínűleg nem is látod. A lényege, hogy a vezető az akku kapacitását 75%-os tartományban tudja használni.
Ez például azt jelentheti hogy 15%-os szintig tudod vezetni, mert ha utána hosszabb időre leáll a kocsi, merülhet még lejjebb. Illetve csak 90%-ig tölteni, mert ha töltés után elindulsz lefelé a hegyről, a regeneratív fék tud még hova tölteni. -
wassermann
addikt
válasz djeperto #3592 üzenetére
"... bruttó 80 nettó 60 az 25%"
Igazat adok neked, persze! De el kell fogadni, hogy akkor marad az akku sokáig életben, ha sosem merítik le teljesen (ezt a kocsi félreállítva, magától is tudja ) és soha nem töltik túl. Ezért van pl. 15 használhatatlan százalék legalul és 10 legfelül
-
Tiédetis
senior tag
válasz djeperto #10977 üzenetére
Hát igen. Az csak egy kia... Persze ha kivesszük a képletből azokat az EV-ket, amelyeknél csapágy probléma volt, a többivel nem nagyon hallottam gondot, ami nem jelenti azt, hogy nincs csak nekem nem voltak képben. Viszont már régen sem mérték szűken a garit, a hazai importőt viszont elég tré a garis ügyintézésben, ezért vannak, akik kijárnak osztrákba velük, ott nincs gond. Egy kis soul volt nekem, csapágy nekem is volt, ez tény. Az is, hogy azokat még nem tudták nagyon cserélgetni. Egyébként viszont nagyon jó kis autó. Kényelmes, sok extra, csapágyat félretéve, nem volt gondja. Szóval én azért nem fitymálnám le a KIA-t. Meg kell nézni, próbálni ha tudod, FB csoportokban érdeklődni, ez nem az a fórum, ahol a kérdéseidre választ kapsz, pláne olyanoktól, akik már láttak fényképen EV-t
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz djeperto #10982 üzenetére
Hasonlít az ioniq formavilágára. Nekem spec. az nem tetszett, így vagyok a Tesla Model 3/Y -al is, szeretem a hagyományos formákat, de nyilván nem ez dönt elsősorban. Kíváncsi leszek a vezetési élményre.
Minőségigel én nem tartanék tőle az biztos.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz djeperto #11570 üzenetére
EU utjainal hasznalhatsz egy akarmilyen 3rd party mobility elöfizetést is (nekem pl van IZIvia, ami eredetileg az EDF mobility szolgaltatasa). Aztan az kapcsolatban all rengeteg töltöhalozattal, ha nem akarsz 100 app-ot hasznalni, akkor elég csak 1-2 ilyen, aztan azzal inditasz töltést, ha akarod rendelsz hozza bankkartyat, vagy fizetsz ho végén. Nem tudom, Mo-on ezek közül mi van elérhetö, de én körbenéznék közöttük.
Jokat hallottam pl a ChargeMap Pass-rol is (magat a charge Map-ot mi is hasznaljuk, szerintem jobb, mint az ABRP, de a Pass-t nem).
Ha konkrétan gyorstöltö halozat kell akkor a Tesla nyilvanos mellett (vagy inkabb helyette) ott az ionity halozata kb egész EU-ban. Egy utnal igy elég csak az ionity/Tesla app is, illetve a célallomason töltesz AC-vel. (A legtöbb pass egyébként siman inditja az Ionity-t is, én nem egyszer hasznaltam az izivia-val )''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz djeperto #11579 üzenetére
Rosszak az adataid. Az i5 2,2 tonna. A Model S kisebb autó, sokkal gyengébben felszerelt, hangosabb, kevésbé merev és sok tekintetben alulméretezett, és úgy több mint két tonna.
Az EQS vs. i7 összevetés is sántít, az i7 sokkal nagyobb autó mint az EQS, és úgy sem jelentősen nehezebb.
A vegyes platformnak a súlyban sincs semmi szerepe, ez is egy tévhit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz djeperto #11583 üzenetére
Kicsit túlbecsülted az akkuk súlya közötti különbséget. Az i7 100KWhs pakkja és az i5 80as akkuja között 108 kiló az eltérés.
A platform választás soha nem öncélú, az egy komplex műszaki-gazdasági kérdés. Adott darabszám alatt egyszerűen nem éri meg BEV only platformot csinálni.
A BMWnek óriási versenyelőnyt jelent hogy teljesen rugalmasan tud reagálni a kereslet változásaira, és ugyanazon a gyártósoron képes bármilyen hajtáslánccal autókat gyártani."itt lenne az ideje BEV only platformokat is tervezni"
A Neue Klasse BEV only lesz. Idén indul az előszéria, jövőre megvásárolható.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
válasz djeperto #11583 üzenetére
Szerintem engedd el a témát.
A prémium márka ismérve hogy csinál keretet, ráragassza az emblémát és azt teszi bele, amit megvesz a vevő. A rajongó tábornak mindegy mi van benne. [link]Egy másik platformot kifejleszteni idő és pénz. Kicsi a várható eladható mennyiség, ezért nem fog vele foglalkozni, pláne ha még rá is fizetne vele.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban