Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
válasz cousin333 #403 üzenetére
Hát olyan nagyon nem lehet veszteséges. Még ha nem is adják annyiért, amennyibe a gyártás kerül (nagy különbözet akkor se lehet, mert akkor inkább vennének kvótát mondjuk a Teslától), akkor is a veszteség bőőőőven bejön marketingben/érdeklődésben.
Egyszerűen nem akarnak gyártani annyit, amennyire vevő lenne, mert kannibalizálnák a saját kínálatukat. Amit én megértek, csak leszarom, akkor se veszek Octaviát meg SuperB-t
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
válasz cousin333 #405 üzenetére
Igen, ez az aktuális választék : [link]
Feketelaszlo : mivel idén minden elektromos duplán számít biztos vagyok benne hogy a VW benne lesz a kvótában. Jövőre meg már rengeteg ID autót fognak eladni. Még a Suzuki is benne lesz pedig csak lágy hibridet árulnak. Én inkább az olyan gyártók helyébe aggódnék mint a Dacia vagy a SsangYong.
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #731 üzenetére
A lenyege, hogy mentek annyit lassan (Nurnbergi dugot kulon ki is emelte), hogy akkor hasznalt plusz benzint [0-1 kapcsolasu a rex ugye, logikusan] az akku tovabb toltesere, illetve a 17kWh/100km szerintem ugyanezen elv alapjan csak a tisztan akkubol ment elso szakaszra vonatkozoan jobban hiheto, a benzines rasegites meg a benzines fogyasztasban van (lehet) egy masik menupontban - ezt az ampera is hulye modon jelzi ki, de ott legalabb egy abrara hozhato. Jo, ez nem a konnektorbol me'rt hanem az auto altal (mondhatnam azt ir ki amit akar), de akkor is kevesnek tunik, inkabb az elso 25% atlaga amiben volt me'g nem palyas szakasz, az valoszinubb, meg egyszer mondott me'g 2 km kutkeresest.
Szerintem emiatt csusztatas a 110-120km/h, korrektebb lett volna ha azt mondja, hogy osszesen hany orat volt bekapcsolva az auto, ami az elso 75% elerese utan folyamatosan dolgozo benzinmotort jelent, es idofuggo nem km-fuggo a betermelt energia - tehat abbol lehet elvi egyenletes utazosebesseget szamolni. Feltehetoen ezert nem akart arambol menni semennyit, mert akkor mar nem jott volna ossze hogy a hosszu magas sebessegu etapokat kis vitorlazassal visszahozza. Meg ezert volt muszaj hogy sose kannabol toltson hanem benzinkuton.
Egyebkent me'g azt is elhiszem, hogy nem direkt csinalta "csalosra", csak egyszeruen igy jott ki. Ha nem jott volna ki akkor felrakja az ellenkezo elojellel a yt-ra
Irtam me'g valamiket de ez az ami bokte a csorom. Ha van i3 rex tulaj akkor cafolhat, ha valami nem igy mukodik.
[Ja az egesz gondolatmenet onnan indult, hogy suzuki ezressel sokkal kisebb legellenallassal nem nagyon mesz lejto nelkul 130 felett, az 39kW motor, a rex 25kW, persze kerdes hogy mit hol mernek de eleg jelentos kulonbseg hogy egybol gyanakodjak arra, hogy a rex onmagaban tartotta a 110-120-at mint ahogy sugallni probalja. Tehat igaz lehet a sebesseg meg az 1400km, de nem igaz hogy atlagsebessegkent is megoldhato. Ad absurdum fel orat allo de jaro rex-u autoban elfogyasztott McDonalds menu mar sokat segit elkenni a dolgokat. Ettol persze lehet megoldas az 1400-ra, de lenyegesen tobb ora alatt - csak akkor miert nem ezt mondja. Plusz, a 25kW rex-szel nem menet kozben toltes mar nem gyorsabb, mint egy jobb toltoallomason toltes, a rex egyetlen idonyeroje az tenyleg a lassabb de halados szakaszok amin igy is, ugy is idot vesztesz.][ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz cousin333 #733 üzenetére
Engem rendkívül meggyőzött a videó, szerintem tökéletes megoldás lenne az én Anglia-Magyarország utam évenkénti egyszeri lebonyolítására...Az év maradék 360 napján pedig a sima villany üzem elegendő volna minden másra, de ha mégis kellene egy extra hatótáv, akkor ott van a B opcióként a rex, mint vésztartalék.
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #733 üzenetére
Koszi az infokat. Fura, en a 17-et nagyon keveslem 110-120-hoz, bar konnektornal es hidegebb idoben, de varosit menve ion tud ennyit. A muszerfalon csak az ampera mutat fogyasztast, ott se jellemzo a 6km/100km-nal jobb, igaz hosszabb [varosi de foutvonalas azaz 70-et is tartalmazo] szakaszokon lesz kicsit jobb, de max 7. Onnantol viszont negyzetes ugye a legellenallas...
Allva toltest csak tippeltem, nem lenne teljesen logikatlan. Az altalam ismert tulaj emlekeim szerint binarist mondott [auto-manias, szoval o biztos jot, meg logikus is h erre a celra minek tobb munkapont, de akkor inkabb en emlekszem rosszul]. Attol me'g a 'vonalig' visszatoltes az a rex-vonal, a 75%, szoval az tuti nem korlatozta lassabb haladasnal a ratermelest. Azert tobbszaz km a villanyhatotav, sztem ha a nurnbergi dugoban kikapcsolja mert km-re boven eleg a villany es hat udvarias a fustolessel, akkor a masodik nap mar lett volna teljesitmeny-visszafogas.Amugy a masik amiert nem tetszik, h az ilyenek [zold rendszamos benzinnel haladva kizarolag] miatt szuntettek meg a rex opciot, kiesett volna miatta a villanyauto kategoriabol. Sokkal jobban nezett volna ki ugyanez - hoznak onnan kocsit me'g, kiprobalhato - minel tobb arambol. Nem latszik h melyik dragabb vagy [valos idore] lassabb.
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #737 üzenetére
A rex egy bmw motorkerekpar motorja, ez is remlik, tehat innen nezve logikus h tobb fokozatu [a felhasznalast nezve viszont egyaltalan nem: sokkal jobb egy fix es idealis hatasfoku konstrukcio, mint egy itt-ott a plusz funkcio miatt a legtobbet hasznalt modban kompromisszumos csak gondolom az nem volt keszen instantice]. Mondjuk ma a toltohalozat ma'r eleg suru, csak a hozzaferhetosege szar attol, hogy csak itthon minimum 4 szolgaltato van akinel ugyfel kene legyel, ha az a'r nem is szamit.
Elektromos vs. hibrid: siman bekorlatoznam h nem mehet tobbet benzinnel mint az elmult 24 oraban tisztan elektromosan... ekkor tenyleg csak hatotav-para-mentesito. Ugy tetszene, es nem is akarnam kiuttetni [vagy forditva, addig jogosult amig ez teljesul]. A benzintank nem tul nagy korlat, ott a video mint bizonyitek [v a 20 literes benzinkannak].
Amperaval miota nalunk van, 1.7l per 100km a benzinatlag, amiben jelentos tetel egy Berlin oda-vissza [2000km]. Teljes eletre 2.7 volt talan masfel eve vasarlaskor, Berlin utan 2.9, most 2.4.
A tobbit is kosz.
-
axioma
veterán
válasz cousin333 #745 üzenetére
En szeretne'm a rex-et, de a videobeli hasznalatot nem. A kovetkezo toltoig menjen, teves szamolas eseten, ez a velemenyem.
Ha a hibridektol elveszik az ingyen parkolast [nyilvan azert, mert feltetelezik h a benzint hasznalja, es szennyez], akkor az amperatol elveszik? Az i3-tol? Es az i3 rex-tol? Na ezert nem jo ha sokat tud a rex, es ezzel felrevezeto cimmel tobbszaz km-es csak benzinbol utakat reklamoznak is.
De nyilvan szigoruan szvsz. -
Gabesz87
addikt
válasz cousin333 #891 üzenetére
Megvan a Passat GTE, most megint kacérkodom a gondolattal, hogy csak jó lenne tölteni itthon is, szóval utánajárok ezeknek, amit írtál.
Nekem elég volna, ha szimplán egy dugalj lenne a helyemnél (költsége miatt), aztán este had töltsön. Viszon létezik valami olyan dugalj megoldás, hogy zárható, vagy mit tudom én? Hogy mások ne tudják nyilván használni. Bár, ha be van dugva a töltő, akkor a 230-as végét ki tudják húzni ugyanúgy. Láttam, hogy van ilyen kártyás azonosításhoz kötött töltő is, de hát az már inkább fali töltő gondolom, és jóval drágább is. Ezt a részét nem nagyon értem annak, amit írtál:
"ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered. Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés."
Konnektor esetén gondolom akkor a garázs szintjén lévő villanyórától (ha van) vezetnék el a kábelt. De ha nincs itt villanyóra? Akkor a lakásomtól? Mert 5 emelet kül. van. -
-
Rolly
veterán
válasz cousin333 #1918 üzenetére
nalunk tegnap este kint hideg autó 8 fokos akkuval indulva 40 km hatótávval beértem úgy Pestre (15km), hogy felfűtötte az autót és nem csökkent a hatótáv... sőt hazaérve is maradt még 30 km tehát a tippelőhöz képest 30 kmt tettem meg és felfűtöttem a kocsit 10 km energia tartalékra.
A trükk itt ott van, hogy minden nagyobb szünet után levesz a kocsi felfűtésre 10-20km-t így valójában energiában 10 kWh volt induláskor (ami télen is elég 70 km-re vároban , de csak 40 km-t írt ki )
-
gorbep
senior tag
válasz cousin333 #1918 üzenetére
nem keverem a kW-ot és a kWh-t... csúf dolog is lenne villamosmérnökként...
És nem ez a lényeg... 5 kWh-s felfűtésről beszéltek, ami rendkívül sok!!! Mennyi idő alatt fűt fel? 10 perc? az az 30kW akkuból felvett fűtőteljesítményről beszéltek!!!! Hőszivattyúval? El kellene mindennek olvadnia... hova megy ennyi hő?
"klíma nyáron 700 Wh körül fogyszt télen 1,5-2 kWh körül ugye 200km-t városban cirka 5 óra alatt teszel meg ez így 7-10 kWh energia (20%-a csak ez az akkuban lévőnek 45-ös autónál), de indulásnál 5 kWht fogyaszt az autó amíg nem fűti fel az utasteret...
e208-asunk van"[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz cousin333 #2115 üzenetére
Most épül a házam, 1-2 hónap múlva garázsban fog már állni. A garázs fűtött lesz, árammal (hőszivattyú).
Innen kezdve az autót nem kell majd felfűtenem, hisz a garázst fűtöm. Ott lesz a meleg utastér, és a párszáz kg meleg akku.
Ugyanúgy ki fogom fizetni (vagy nem, mert napelem...), de elég nehéz lesz a fogyasztásba beleszámolni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
venom8888
őstag
válasz cousin333 #2386 üzenetére
Igen, talan ezek jobban ertenek hozza, tudjak hol kell keresni. A kopasznak nekem kell meg mondani hova menjen, az nekem nem tetszik. Ha fizetek, akkor nehogy mar en kutakodjak napokig a nemet weblapokon hol van ilyen auto stb. Mar irtam is nekik. Koszonom.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz cousin333 #3189 üzenetére
Mondjuk szerintem ebben a méretben nincs "rendes" ötszemélyes autó, mert három felnőttet nem raksz be hátulra, három gyereknél meg sanszosan lenne legalább egy, akinél kell még a gyerekülés, mellé meg szintén nem ül be kényelmesen hátra két gyerek.
Nyilván vannak extrém helyzetek, mikor jól jöhet, hogy elvileg ötszemélyes, de erről az jut eszembe, mikor vagy hét éve a sógorék megvették a hétszemélyes Zafirát, hogy milyen jó lesz, ha a két család egy autóban tud utazni... na, egyszer ültünk így benne, próbaképp, épp elég volt. -
Bandit21
addikt
válasz cousin333 #3440 üzenetére
Igen, valóban, én a versenytársakra gondoltam a kvázi kompakt kategóriában (5 fő elfér és van 350+ l csomagtér).
Hátsó kerekes kompakt autó még hagyományos belső égésű motorral sincs már talán mióta a BMW 1 is első kerékre váltott.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...