- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
D4v3
őstag
Codecoolnál egy éven (8-15 hónap, attól függően mennyire vagy penge) át A-B hét váltja egymást. A héten otthon értelmezed a megkapott videókat, doksikat és csinálod a feladatokat kb. 30 órában, B héten szintén 30 órában a suliban 2-3-4 fős csapatban dolgoztok a heti projekten (ami részben az elmúlt heteidre és épít nyilván), pénteken meg demo a csoport előtt. Ezután fél év kötelező gyakorlat egy partnercégnél. Majd a szerződés értelmében 1 évet egy választott (akár ugyanott) cégnél le kell húzni.
Fényévekkel jobban működő megoldás ez, mint a 3.5 éves szenvedés egyetemen. Ha jól tudom az idei legalancsoyabb kezdőfizetés 380 bruttó volt, de volt, aki 500-at is kapott (feltélezem, hogy látott már azért kódot a suli előtt).
A 4 hónapos képzések nekem egyrészt borzasztó megterhelőnek, másrészt rövidnek tűnnek olyan szempontból, hogy nincs elég idő arra, hogy a dolgok beépüljenek rendesen. Viszont a Codecool megoldása kimagasló szerintem a képzések között. És akkor még nem beszéltem arról, hogy soft skillek fejlesztése is komoly szerepet kap: hogy kommunikálsz, hogy demozol, csapatmunka, időbeosztás stb. stb.
Mondani sem kell, hogy erőteljesen bővül a partnercégek listája és a korábbi tapasztalok miatt nagyon is szívesen vesznek fel ott végzetett, hiszen általában egy sokkal talpraesetebb és használhatóbb munkaerőt kapnak.[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Világos, hogy rettentően kezdők akik kikerülnek, de a hagyományos oktatásból kikerülők nem ugyan úgy azok? Főleg hogy az kevésbé gyakorlatias. (Meg gondolom nem kis befolyása van az anyagra, hogy a gyorstalpalóról felvevő cégeknél épp mit használnak.)
Hozzá teszem, nem tudom, hogy a Codecool, stb., konkrétan mennyire csinálja jól/rosszul, de azt nem akarom elhinni, hogy nem lehet könnyen legyűrni az állami oktatást. Legalább is nem az jött át, hogy 20 év alatt sokkal jobbá vált volna, és az akkorinál nagy könnyen lehet hatékonyabbat csinálni, ha van pénz és így valódi akart mögötte.
[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
Nem zavar, de rengeteg problémát okoz.
Semmit nem tudó, kódolni talán akaró, mert lehet hogy a gyorstalpaló után már nem is érdekli annyira, de kifizette kap biztos állást különben vissza kapja a pénzét stb stb. Aztán csinálja.
De ha valami idióta cég ahol dolgozik néhány normális fejlesztő, akkor még a nyakába varrnak egy csomó noobot akik még a doksikat sem képések/hajlandóak elolvasni/értelmezni.
Azért egy egyszerűbb 10-20k soros programhoz nem olyan doksikat írnak ahol még a printf is el van magyarázva hogy miért van...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
proci985
MODERÁTOR
gyakorlatban: a hello world es az OO kozott nem akkora az ugras. megfelelo pedagogiai modszerekkel athidalhato es kb 3-4 projektoros handson "workshop" eleg a celra.
pl elkezdeni mutogatni, hogy van harom halad az akvariumban, amiket a
doFishyThings1(){...}, doFishyThings2(){...} es doFishyThings3(){...}
funkciokkal hivunk egy loopban. ez mukodik, de mi van ha lesz 10 halunk. es mi van ha lesz 100?es ezek utan be lehet vezetni a structot ha C++rol van szo, megnezni az elonyeit (pl lehet instance szinten Wanda, Dopefish es Nemo) aztan belatni, hogy oke, de technikailag biztos jo otlet akvarium szinten manipulalni direktben, hogy mennyit usztak es nem hagyni oket rendelkezni a sajat rendszerukon?
3 het alatt 50%on vegig lehet menni a teljes proceduralis reszen, negyediken valtani OOra es 10 het (50%) alatt el lehet varni egy mukodo, dokumentalt OO invaders klont beadasnak. a trukk annyi, hogy fokuszalni kell, tehat el kell donteni, hogy akkor most general OO tudast adunk at mert ugyis 15-20 nyelven megy vegig a diak kulonbozo melysegben harom ev alatt es tok felesleges nyelvi specialitasokon fennakadni az elejen ha nem az a cel. ami eleve hulyeseg, mert mire vegez addigra ugyis uj szabvany lesz.
valos felsooktatasi pelda. a raepulo masodik 7.5 kredites targynal mukodo GUIval jatekot kell irni, ami lehet barmi tic tac toetol passziansz / platformer megoldasokig, jellemzoen 500-10000 soron
(#219) sagem: engem sem zavar, ez egy megoldas egy problemara.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
ddekany
veterán
Ami a Hello world utáni rést illeti, én továbbra sem bírom elhinni, hogy aki akarja és biológiailag nem alkalmatlan a szakmára, ne tudná betömni. Lehet, hogy relatív kevés anyag van ami ott segít, de tuti hogy akad azért, másrészt meg ez még az a szint, ahol némi szenvedéssel rá lehet jönni önállóan is dologra. Hogy az oktatás béna, azt én elhiszem, mert az én időmben is egy nagy rakás volt. Sajnos sok időt/energiát elraboltak az embertől, amit szakmai fejlődésre is fordíthatna, de ugye kellett a papír.
-
MrSealRD
veterán
Nem feltétlenül zavarja őket. De van pár tippem miért zavarhat valakit ez mégis.
1. Van olyan cég ahol inkább felvesznek 2-3 prog sulist egy rendes senior helyett, mert fáj nekik, hogy 1 ember kér annyit mint másik 2-3.
2. Másik típusú cég felvesz 2-3 prog sulist, aztán a senior nyakába varják őket... Ami azt jelenti, hogy az addigi fejlesztési feladatokon túl még őket is okítani kell. Feladatot kiadni neki, visszaellenőrizni... Ez rengeteg meló ám.Felhígulás? Szerinted miért veszik fel a kezdőket? Lásd előbbi 2. pont... na ez lesz a "profik játszóterével"...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sagem
addikt
Én azt nem értem, hogy az elvileg "profi" fejlesztőket miért zavarja ennyire az ilyen iskolák térnyerése? Ha ők valóban profik és képzettek, akkor minden eddiginél jobban fognak keresni és minden eddiginél biztosabb lesz az állásuk, hiszen látjuk, hogy hatalmas munkaerőhiány van a szakmában. Mintha csak előlük vennék el a munkát, pedig dehogy..
Ha a "felhígulás" zavarja őket, azt sem igazán értem, a kezdők és ők teljesen más ligában játszanak, a komolyabb munkák/projektet továbbra is a profik játszótere marad. Ráadásul nem is annyira felhígulásról, mint inkább olyan ütemű növekedésről van szó, amihez már nem elegendőek az egyetemek által képzett hallgatók.
Ez a sírás kb. olyan, mintha a mesterszakácsok elkezdenének sírni, hogy miért van ennyi "sima" szakács is akik megfőzik a sarki presszóban a brassóit..A hasonlat egyébként annyiban helytálló, hogy a vendéglátósokra is ugrásszerűen megnőtt a kereslet, és a "profikat", tapasztaltakat ott is minden eddiginél jobban megbecsülik már, de égetően szükségük van a helyeknek újoncokra is, mert nem mindegyik étterem főz Michelin csillagos szinten ugye..
[ Szerkesztve ]
„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”
-
MrSealRD
veterán
-
Cathfaern
nagyúr
"Kezdőként egy Hello World, és egy több objektumos, függvényes program között hatalmas szakadék tátong, és ez a szakadék sajnos az egyetemi tananyag részében is megvan, nagyon hirtelen az ugrás, hiába képzed magad mint az állat nagyon sok helyen kérdőjelek lesznek."
+1. Elég sok programnyelvvel meg frameworkkel jártam én is úgy, hogy (pl. webes framework esetén), kb. két típusú guide van:
a) hogy írjuk ki a hello worldot, van egy táblánk, abban 2 mező, jelenítsük meg ezt egy formon és mentsük el.
b) 400 adattáblás, 10.000 sor kódnyit tartalmazó 5 éve éles rendszerben lévő applikációnál ha 2.000.000 rekord van egy specifikus táblában, akkor sebesség problémák lépnek fel, hogy oldjuk ezt megHa az a)-val végeztél, akkor általában az a reakció, hogy ott a doksi meg kérdezz
-
haxiboy
veterán
A fő probléma leginkább az hogy aki 0-ról kezdene, az nem kap egy épkézláb tananyagot, de szinte sehol.
Kezdőként egy Hello World, és egy több objektumos, függvényes program között hatalmas szakadék tátong, és ez a szakadék sajnos az egyetemi tananyag részében is megvan, nagyon hirtelen az ugrás, hiába képzed magad mint az állat nagyon sok helyen kérdőjelek lesznek.Amikor én kezdtem programozni (6-7 éves koromban) voltak jó kis könyvek amik alapozónak elmentek, sokmindenre magamtól jöttem rá, nagy élmény volt, de én már akkor is tudtam hogy ezt szeretném csinálni. A mostani generáció -általában- az egyetemig -ha eljut addig- semmi féle szakmát nem tanul, hiába jártam én is szakközépbe, programozás jó ha 1 félév volt, mert az elektrotechnikát erőltették, holott a szakom köszönő viszonyban sem volt vele, leginkább szakkörök/fakultációk (remélem jól írtam) keretében lehetett pluszban foglalkozni 1-1 témával, de ez nem mindenhol lehetőség, na meg tizen X évesen ki az aki tovább akarna az iskolában maradni az amúgy is hosszúra nyúló, gyakran 10-12 órányi erőltetett töltelék órák után.
Szóval ott van XY a választás előtt hogy mihez lenne kedve, mi érdekli, kiválaszt egy egyetemet, jönnek a 101 órák, elkezd érdeklődni, majd a következő félévben az arcodba csapnak egy totál másik programnyelvet amiben alkalmazni kéne az előkövetelményben tanultakat, de mire megszokod a fejlesztő környezetet/szintaktikát, és kicsit jobban átlátod a kódot ismét a következő félévben találod magad egy új programnyelvvel, ez minden csak nem jó, mert egy kezdő nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni még akkor sem ha képzi magát a szabadidejében, mert pont elvonja a figyelmét a váltás.
A tanárok fontossága abból a szempontból lényeges lehet hogy sok helyen a kapcsolatot sem tartják egymással, ez párhuzamosan haladó tárgyaknál szokott problémát okozni, így a delikvens nem biztos hogy észreveszi az összefüggéseket.
Nálunk is van Adatbáziskezelés (MySQL, MSSQL), illetve elég sok szoftverfejlesztési tárgy amiket fentebb említettem, de az oktatók nagyon ritkán mutatnak rá hogy az egyik órán tanultakat hogyan tudjuk használni a másik órán. De erre nagyon jó példám is van. Webalkalmazás fejlesztésen PHP-t és kevés frontendet tanultunk, 0 adatbázis kapcsolattal. Adatbáziskezelés órán csak pár kevésbé bonyolult lekérdezést csináltunk, totál unalomba fordultak az órák mert csak gépelted a kódot amit a tanár mondott, vizsgán meg konkrétan elég volt bemagolnod és átírni pár paramétert. Szoftverfejlesztési technológiákon 99%-ban csak az objektumokkal, példányosítással, származtatás, öröklődés stb foglalkoztunk, nem írtunk egy épkézláb használható programot csak csupa csupa példát. - Bár az utánam következő évfolyamnál megpróbálták egymásra építeni a tárgyakat több-kevesebb sikerrel hála az ***Soft-nak, sajnos ők sietősen távoztak tőlünk miután megtalálták azt a néhány elhivatott egyént akit vittek magukkal a céghez.
Próbáltunk javaslatot tenni hogy a tananyagok között legyen nagyobb az átfedés, MySQL óra után webfejlesztésen csináljunk már egy egyszerű SQL-es login rendszert vagy valamit de nem történt előrelépés, valamint a sok töltelék tantárgy beszüntetéséről is esett szó, de ott süket fülekre találtunk, pedig nyugodtan haza lehetne küldeni azt a néhány 60-70 éves tanárt akik már azt is elfelejtik néha hogy hol vannak.
Visszatérve a programozás órákhoz, általában ugyanazt a példa programot íratják meg mindenkivel, sőt szerintem minden egyetemen hasonló lehet a helyzet, de amikor kikerülsz és szeretnél dolgozni valahol mint Junior jól megszívod, illetve a cég is aki alkalmaz, bár ők is tudják hogy ha felvesznek akkor 1 évig intenzíven képeznek, de brutálisan elveszettnek/túlterheltnek fogod magad érezni, az a szerencse hogy sok helyen már egyáltalán nem nézik a papírt.
Köszönöm ha végig olvastad, bocsánat ha hülyeséget írok itt-ott, de néha ki kell írnom magamból a
piátgondolataim.[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Meridian
senior tag
Tomcat írta ki a saját linkedIN oldalára
idézet:
"I have a very good friend who's been working at a Forbes 100 company as a Javascript engineer for more than a year now. She has learned Javascript from me, only two weeks before she applied for the job, and I did the coding challenge for her. She was accepted, hired, and she's been part of their team ever since. Nobody has ever noticed that she is struggling to write simple routines because she never coded a single line of code before, save for the homeworks I gave to her. She is doing perfectly fine by googling things and copypasting from Stackoverflow. There is no problem with her work. She may not be the best of the team (of about 500 just at her location), but she manages and contributes. Guess what, most of us do the same, regardless how experienced we are!"https://www.linkedin.com/pulse/end-your-stupid-coding-challenges-youll-have-enough-experts-polgar/
[ Szerkesztve ]
-
cami][us
senior tag
Ezt a címet és a kommenteket a slashdot is megirigyelte volna.
-
ddekany
veterán
válasz Meridian #210 üzenetére
Legalább is szoftverfejlesztő területen, bizonyos szint felett a tanárok és iskolák fontosságát nem igazán éreztem. Minden témában rengeteg anyag elérhető a neten meg könyv formájában, anélkül, hogy akár csak felemelném a s*ggemet a gép elől. SQL-ben akar valaki jó lenni, vagy Java-ban? Ott van minden ingyen a neten! Kíváncsi vagy, hol van vakfolt? Vannak feladatok megoldással, kvízek, interjú kérdések is dögivel, rátapintanak. De látom valamiért sokszor még mindig úgy csinál a rendszer, mintha a tudás az pár embernél lenne, és onnan szájhagyomány (illetve kollégiumi fénymásolat és szorgalmas lányok előadás jegyzetei) útján terjedne. Főleg ha valaki szoftverfejlesztő, önmagát fogja mindig is fejleszteni, elég a követelményeket átadni neki. Aminek értelmét látom, az a mentorálás és hasonló "szociális" tevékenységek, amik nyilván neccesen gyakorolható önállóan. Szóval én kb leadnák egy alapozót, utána meg egy követelmény listát és kérdéssorokat, aztán oldja meg mindenki magának, mint a valós életben. Illetve kell mentorálni, meg csapatban fejleszteni pár kamu projektet. Gyanítom ezek a gyorstalpalók pont erről szólnak.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Nahát, itt mindenki a Kandóra járt?
Egyébként meg igen, az a legnagyobb probléma, hogy szar a tananyag.
A témák egy része teljesen irreveláns, csak azért nyomják be, mert ahhoz van tanár (a mindenféle villamossági dolgok), a másik része meg azért fölösleges, mert ugyan a téma fontos és érdekes lehetne, ha úgy tanítanák, hogy legyen köze valamihez - de nincs, az oktató szellemi maszturbációja az egész.DRM is theft
-
nyunyu
félisten
Ez a fajta kettősség a BME szofter közeli szakirányain is megvolt, mivel 3 tanszék tartott egy-egy közös tárgyat+pár labort mindhárom szakiránynak, persze mindenki a saját témájában, kompetenciájában.
Így objektumorientált programozást Javaban, vele párhuzamosan az adatvezérelt alkalmazásfejlesztést meg C#, .NET stacken tanultuk, harmadik közös tárgy meg üzemeltetési kérdésekkel foglalkozott: skálázhatóság, hibakeresés
Aztán attól függően ki melyik tanszék szakirányát választotta, abban a témában mélyült el jobban.
Szoftverfejlesztők: MS technológiák, rendszerfejlesztők: Java, üzemeltetők meg virtualizálgattak, szervereket konfigurálgattak, profilozgattak orrba-szájba.De már szakirány választás előtti félévekben is párhuzamosan ment mindkét vonal, design patternes szoftver technikák tárgyat C#-ban, másik valamit Javában oktatták.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Meridian
senior tag
A GDF-en legalább leginkább a JAVA-t forszírozzák végig. Az más kérdés hoyg az online (e-learning) tananyagok nagyon gyérek... sajnos. De a tanárok viszont tényleg értenek hozzá, lásd pl Kaczur Sándort. Persze távoktatásban nagyon darálósan adják le, de az e-learning lenne a lényeg ekkor, ami sajnos elég kevéske. Viszont ha kérdezel bármit is nagyon segítőkészek.
Amúgy a JAVA mellett még erősség az SQL, a sulinak. Kupcsikné gyötri az embereket ezzel, és nem nagyon enged át bizonytalan tudással. Látszik is a "negatív" vélemények a neten róla ennek okán, pedig az nem is igazak. Ugyanis ha nem érted, lehet tőle kérdezni. Szorgalmasan válaszol a neten is. Élőben sem harapja le a fejed, sőt örül ha kérdeznek. Persze mindemellett érintőlegesen van egy pici PHP, egy kis JS, van HTML (de egyik sem olyan mélységében hogy te azzal máris front-endes lehetnél, tehát pl Bootstrap meg JQuery már nincs, vagyis van valami a 6-ik félévben elosztott internetes alkalmazások címmel, de a tananyag egy borzalom - sokkal jobban jársz ha betárazol UDEMY-s anyagokból, vagy keresgélsz ingyenes anyagokat, ez utóbbi szintén nagyon nehéz, mert sok-sok elkezdett ismertető van, aztán lóg a levegőben mindnek a vége....), és van egy kis C# is...
Van viszont SQL, és T-SQL, amit komolyabban is vesznek. Van ehhez még az üzleti logika (döntéstámogató rendszerek és üzleti logika) ami nagyon usefull tantárgy lehetne, ha nem egy félévben fikarcnyi óraszámban adnák le, meg az e-learning is szintén nagyon karcsú... maga a tanár viszont mondta ebben a szakmában nagy a hiány, kurva jól lehet(ne) keresni, aki profi benne. De kérdeztem és mi itt ebből a tananyagból egyáltalán hogy leszünk legalább alapszintűek? Sehogy... van a Számalk-nak pár tanfolyása, 3-400K HUF/db és azokból... talán. A vizsga tesztkérdésből állt, aminek a többségét meg tudtad tippelni... nem kellett ténylegesen egy CUBE-ot összeállítani, majd abból mindenféle lekérdezéseket és reportokat fabrikálni... mert akkor senki nem ment volna át, kivéve azokat akik melóhelyükön eleve ezzel foglalkoznak már most is. -
haxiboy
veterán
Nyilván, de az a probléma hogy nagyon felületesek a tárgyak, szárazak 0 gyakorlattal, illetve úgy lenne értelme ha elmondják hogy egyáltalán miért tanítják ezeket és hol lehet rá szükség.
Szoftverfejlesztő szakon volt még villamosságtan is.
Aminek volt értelme:
PC-k és Perifériák (totál nooboknak hardver bevezető)
Számítógép architektúrák (regiszterek, memória címzés stb)
Programozás alapismeret (algoritmus elmélet, lineáris programozás, pszeudo kód stb)
Bevezetés a programozásba(előbbi tantárgy gyakorlatiasabb része)Aminek tuti nem volt értelme :
A folyamatos programnyelv váltogatásnak, rengeteg időt elvett az adott nyelv sajátosságainak elsajátítása, szintaktika, adott medótust/függvényt éppen hogy hívják, hiába épültek volna egymásra, és én még szerencsés voltam, akik utánam kezdtek még jobban megvariálták nekik...
Tanultunk mi a különböző programozós tárgyakon
C, C++, C#, Java, Android Java, PHP -t de egyiket sem úgy ahogy kéne, sőt ezek közül általában 3 egyszerre történt.
Pl. Programozás 2 - Szoftverfejlesztési technológiák - Web Programozás
Java, C#, PHP
Holott mehetett volna az egész pl .NET keretek között nagyobb átfedéssel...Tény hogy jól jön egy alap tudás, de szoftverfejlesztéshez nekem például miért kell tudnom egy analóg jel spektrumát, meg mindenéle számolgatásokat vele
Minek kell tudnom integrálni/deriválni?
Mi az istennek számolgassam hogy egy lejtőn lecsúsztatok egy falapot és xy a súrlódás mennyi idő alatt ér le ha a jupiter gravitációs vonzása is befolyásolja a csúszást...Megkérdeztem írhatok-e rá programot, midegyik kérdésre az volt a válasz hogy : NEM
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
ddekany
veterán
válasz Meridian #206 üzenetére
És akkor még kérdés, hogy a legalább részben releváns tárgyakban mit (és hogyan) adnak le... Ott van például a "Korszerű számítógép architektúrák". Ez még 20 év után a sötét kék-fekete fedelű könyv, "tervezési tér megközelítésben", ahol megtanulsz kismillió tervezési döntés fát CPU tervezés terén? Mert ha igen, akkor ez Sima és társai kedvéért van? Van programozókat érintő része a CPU-k működésének, de azt a részt le lehet adni pár óra alatt, nem kell neki egy külön tantárgy. A poén meg az, ha ami viszont számít, az át sem jön... mondjuk kisülne, hogy bár rengeteget tudnak a cache-ek felépítéséről, de ha megkérdezik interjún, hogy mi az a false sharing (ami pl. programozásnál van ahol a gyakorlatban gond), akkor marad az üveges tekintet.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz MrSealRD #204 üzenetére
ja tarsadalmi szinten vagom mi megy, de ettol fuggetlenul aki szakmailag versenyben akar maradni, annak kesobb is tudnia kell fejlodnie es ez korabban is igy volt.
ceges kepzes is valtozo, pl nekem kellett volna vezetoi treningre mennem egy periodusban munkakor miatt, aztan egyreszt ido nem volt ra, masreszt meg munkakort valtottam es ugy mar nem volt aktualis.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Meridian
senior tag
"Elektronika * Dr. Stojcsics Dániel 4
Digitális rendszerek Dr. Molnár András 4
Számítógép architektúrák alapjai * Dr. Sima Dezső 4
Korszerű számítógép architektúrák I. Dr. Sima Dezső 2
Korszerű számítógép architektúrák II. Dr. Sima Dezső 2
Operációs rendszerek * Dr. Rövid András 5
Számítógép hálózatok Dr. Rövid András 4
Intelligens rendszerek Dr. Molnár András 3
Vállalati információs rendszerek Dr. Erdődi László 4
Informatikai biztonság * Dr. Póser Valéria 4
Szakmai szigorlat Dr. Kovács Levente 0"A felsorolásból ezeket nyugodtan kihagyhatod... ezeknél a tantárgyaknál nem programozni fogsz tanulni hanem mást.
Pl elektronika tantárgynál értelemszerűen a fizika tantárgyból az elektromosságtan egy egyszerűsített kivonatát kapod meg, és azt kell megtanulnod. Tudsz majd pl erősítőt lerajzolni (áramkör szinten) és ki tudod számolgatni mi a felvett energia, és mi a leadott teljesítmény meg ehhez hasonlók, amik hááát... egy webprogramozónak csak nagyon speckó esetben kell tudnia.
Digitális rendszerek: ott logikai áramköröket tervezel. Pl. hogyan tudsz megalkotni csak(? már nem emlékszem pontosan) NAND és NOR kapukból egy 7 szegmenses kijelzőt (többnyire vizsgafeladat)...
Egy picit képbe hoz mi is ez ha megnézed ezt a videót
[Digitális technika 1 | BME - Szinkron számláló 30]7 szegmenses kijelzőt hogyan:
7 szegmenses LED kijelző működtetése BCD-kóddalSzámítógép architechtúrák meg erősen elméleti tantárgy, ebből megismerheted mi és hogyan műxik pl. az alaplapodon vagy pl a CPU-don belül mi az a cache1, chache2 és 3 gyorsítótárak, hogyan is működnek, mi az PCIe busz és csatornák meg hasonlók (mi az a DMA?)... abszolút nem programozós tárgy (de ha pl. assemblyben akarsz programozni, akkor viszont nem árt ezekben is elmélyülni...).
Oprendszerek magukért beszélnek, installálj linuxot, windowst és windows szervert (pl MS Windows szerver 2012 vagy 2016 Active directory +DNS-sel stb...). Nem programozós tárgy.
Hálózatok detto.
Intelligens rendszerek + vállalatirányítási rendszerek nagy általánosságban és elméleti alapon bemutatnak egy csomó többnyire már elavult nem használt dolgokat... tisztelet a kivételnek. De nem programozós tárgy.Informatikai biztonság megint inkább elméleti (és jogi ismereteket adó) tárgy.
Na hirtelen ennyi jutott most eszembe...
-
Meridian
senior tag
"1400 óra nem tudom, mennyi a programozós felsőoktatásban egy tárgyból, de gondolom több évnek felel meg."
Általában egy tárgyból félévente van 15 alkalom (15 hét), amiben van 1-2 ZH írás is, és hetente 2-3 óra elmélet vagy gyakorlat vagy elmélet + gyakorlat. Többnyire csak a tanár van, mentor külön /5-8fővel nincs... az egyetemen/főiskolán is leginkább magadtól tanulod meg, és a többiektől és együtt a többiekkel.
Na most legyen 15hét 4 órával, az félévente 60 óra... van 7 félév, az 7x60= 420 óra. Nyilván egy félévben több tantárgy is lehet, ha párhuzamosan van 3 ilyen tantárgy akkor 3x420... ez kábé 1260 óra. A többi tárgy nem releváns.
Szóval, egy célirányos, 4 hónapos képzés is megfelelhet egy progrmaozói képzésnek, legfeljebb ez a delikvens nem szigorlatozik közben matekból, és esetleg kevesebbet tud oprendszerekről, hálózatokról, és adatbáziskezelésről kiszolgálókról... meg nem tanul filozófiát, közgázt, meg jogi ismereteket sem. De kell-e mindez minden fejlesztőnek? Szvsz nem. Az jó ha képben van sok mindennel, de lehet hogy a legtöbb projektben nem kell tudnia mi az hogy inhomogén lineáris elsőrendű differenciálegyenlet és hasonló csemegéket.
-
MrSealRD
veterán
válasz proci985 #201 üzenetére
Oké, én is leáltalánosítottam és nem vagyok reprezentatív statisztika sem, de ez is kb ugyanaz a kategória amit írtál. Azért nem volt így régen sem mert a te esetedben van 1 példa? Nem... Nézz már körbe társadalmi szinten mi ment régen, meg mi megy most is. Amikor cég fizeti a képzést neked csak rá kell bökni, hogy melyikre akarsz menni, és nem használják ki... az mi?! Hát nem valami nagy lelkesedés az biztos.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Mondjuk a digitálist szerintem nem, csak úgy kéne oktatni, hogy az egy infósnak pluszt adjon. Alapból egy informatikus mérnöknek tudnia kéne, hogy mi reprezentál egy bitet, hogyan működik egy processzor, egy adatbusz, egy hálózati kommunikáció. Nyilván nem megterveznie kell tudni, hanem értenie.
Egyszerűen azért, mert ez az alapja annak, amivel dolgozik. Akármilyen szoftvert fejleszt, illetve azért mérnök.(Meg aztán odakerül, hogy itt ez a 20 éves ipari gép, erről kell adatot gyűjteni, van rajta 1db. RS232 kimenet...)
@Bambano : Hogy WTF?
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
proci985
MODERÁTOR
válasz MrSealRD #196 üzenetére
ez regen se volt igy. egyik szulom a mar boven nem a 30as korosztaly, specialista pozicioban van es mai napig hetvegente szakkonyveket olvas lazitani.
bambano: jobb helyeken a profoknak olyan fizuja, publikacios listaja es kutatasi ideje van, hogy BScn eleve nem is tanitanak (mert nem fer bele), ami megint sajnalatos. de eleve a professzori szintnek harom PHDnel kene kezdodnie
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
De néha nagyon durván. Ez (is) marha nagy baj.
Amúgy az a mechanikás cucc nem volt rossz a CAD szakirányosoknak, de a másik két szakirányra menőket minek szívatták vele...
Illetve, részben azért volt, mert az alapozó képzésben benne kellett lennie (törvényileg) ilyen tárgyaknak. Na most ott a szabályozás volt elkefélve, nem kicsit. Alapból annak kellett volna lennie, hogy a középiskolának nem ez a szerepe? Adott szakon tanítsuk azt, ami ahhoz tartozik. Matematikának még van köze az infóhoz, de ennek...
Illetve, pl. a tanári szakomon (infó+szakpár volt az is) tök jól meg volt oldva ez, minden évben voltak választható tárgyak, illetve a fizika-kémia-matek alapozás sem volt túllihegve (illetve a matematika, de az sem durván).Mutogatni való hater díszpinty
-
Nos, akkor ezek nem túl jó felsőoktatásban voltak, ha nem sugárzott a lelkesedés... De OK, akkor 1 év alatt. 1 év alatt meg lehet tanulni a Java-t, de az, amit mindenhol nyom a média, hogy átképeznek mindenféle embereket Java fejlesztőkké, alapból meredek, mert esetleg informatikai alaptudása hiányozhat a delikvensnek... És akkor majd pár év múlva, ha megragad az 2IT iparban", majd főnökként baromságokat akar a beosztottjaitól (tudok jópár ilyet... középvezető rácsodálkozik, hogy x86 alapú gépen hogyan futhat Linux )
Amúgy a jobb képzéseken biztos motiváltak a diákok - de a felsőoktatásban is lehetnének azok. Én pl. tök motivált voltam, mert érdekelt. Az analízis nem érdekelt, meg a mechanika (épületek tartószerkezeteit számolni, mert van olyan szakirány a szakon, ami CAD-del foglalkozik, ezért az alapozásban mindenkit szívassunk mechanikával ) , ezekből persze kettes, de bármi szakmaiból 4-5-öseim voltak. (Ez a mérnökképzés volt, a tanárin nem szívattak annyit.)
Rosszabb minőségű gyorstalpalókon is lehetnek motiválatlanabb arcok, mert pl. elköldte a munkaügyi központ, meg igazából ő csak a több százezres fizetésért jött, mert azt látta a TV-ben hogy "ezzel jól lehet keresni". Azt nem mondta neki senki, hogy egy igazi programozó elég bonyolult dolgokat kell, hogy átlássonÉs itt jön a tudás : van az, amikor alapvető dolgok annyira beépülnek, hogy észre sem veszed, amikor használod. Nem is emlékszel, mikor-hogyan tanultad meg (pl. az írás, de ugyanígy az, hogy nem kell gondolkodnod az osztályokon, adatszerkezeteken, meg egyebeken, de azon sem, hogy mi történik, amikor fut egy program egy gépen). Na ugyanígy vannak az informatikában olyanok, hogy aki gyerekkorától érdeklődik, foglalkozik ezekkel, annak alap, de egy átképzett tanárnőnek...
Hogy nem akarnak tanulni : több cikk is volt mostanában arról, hogy drámaian leesett a felsőoktatásban természettudományos-műszaki szakokra jelentkezők száma. De az igazán művelt, jó értelemben vett bölcsészek is kevesebben vannak (a kamu médiaszakos plázacicák meg sokan).
Amúgy régebben a "nyugati" karrier is azon alapult, legalább részben, hogy valami olyat tudtál alkotni, amit más nem.
Talán mára már nagyobb divattá váltak az egyszerűbb érvényesülési lehetőségek, csak valóságsó-celebként kevesebben futnak be, mint jó üzletemberként. (Másik amit látok, hogy fogalmatlan kaumanegerek hihetelen pénzeket kapnak cégeknél, és sok semmihez nem ért.)@Sutszi : A fene tudja, de régebben egy csomóan akartak tanulni, hihetetlen létszámok a felvételiken, stb. Pedig valóban kevesebb volt a lehetőség.
Nemrég olvastam olyat is, hogy tök felesleges szakembereket tartani, mert majd a csapat mindig megtanulja, amit kell. Ez meg a ló másik oldala. Nem lehet mindent hirtelen megtanulni, hiába olyan az informatika, hogy gyorsan változik.Mutogatni való hater díszpinty
-
MrSealRD
veterán
Ez egyébként régi beidegződés. Régen úgy volt, hogy az emberek tanultak valamit, aztán dolgoztak...és dolgoztak...majd egyszer csak nyugdíj. Aztán amit a melóban felszedtek az rajtuk ragadt, de explicite mint továbbképzés vagy autodidakta tanulás...az nagyon kis százalékban volt jellemző. Ez mostani generációkba is továbbment, csak van pár olyan terület aminél ez nem működik.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
ddekany
veterán
A "jobb felsőoktatás" definíciójától függően lehet tetszőlegesen hatékony... A 4 hónap mondjuk nyilván kevés, de ahol 1 éves a "gyorstalpaló" ott simán el tudom képzelni, hogy lenyomják azt a 3+1 éves főiskolát, amit anno elszenvedtem. Főleg mert gondolom ezeknél megfizetik az oktatókat, meg motiválóbb lehet nekik a környezet... Már eleve az, hogy az összes "diák" akar is (gondolom, hiszen pont ezt akarták tanulni, és pont ebből akarnak megélni). Fősulin a legtöbb tanárból finoman szólva nem sugárzott a lelkesedés.
"az emberek már nem akarnak tanulni"
Nem tudom, lehet, de én ezt nem tudom felmérni. De ha így van, miért? Sokkal motiválóbb a környezet a tanulásra, mint mikor én voltam gyerek. Kb. bármi amire Te a leginkább kíváncsi vagy karnyújtásnyira ott van az Interneten. Az is sokkal látványosabb és korlátlanabb, amit manapság hobbi szinten csinálhat az ember... főleg ami a számítógépeket illeti. Ja, és akkor én és a korosztályom még szockós idők végén volt (kis)gyerek, amikor még egyáltalán nem volt benne a levegőbe ez a "nyugati" karrier építés meg önmegvalósítás, mint most. Ennek ellenére mi voltunk érdeklődőbbek? Nagyon furcsa ha így van.
[ Szerkesztve ]
-
Egy jobb felsőoktatás olyan rálátást ad, amilyet semmilyen gyorstalpaló sem fog, meg magadtól sem egyszerű összeszedni. Oktatás + sok évnyi saját (iskola előtti és utáni) tapasztalat, érdeklődés az, amitől jó szakember lehetsz.
Az mondjuk más kérdés, hogy mennyire van rosszul összeállítva a tananyag (gondolom még most sem túl jó), de ez megint más kérdés, mint hogy elég-e egy gyorstalpaló.Én általában borzalmas helyekre jártam, ott inkább az volt a jellemző, hogy ugyan mindenki elhelyezkedett utána, de a nagy része a kiesetteknek (és sokan akik elvégezték is) is full hülye volt az egészhez. De ez a komplett oktatás rákfenéje, az emberek már nem akarnak tanulni (csak műszaki-természettudományos vonalon látványosabb ez a dolog).
Mutogatni való hater díszpinty
-
proci985
MODERÁTOR
ahol en vegeztem (skandinavoknal) ez megfordult, kb az van ami kell elosztott rendszerre / data science iranyba fejlesztesre es semmi mas. viszont aki terv szerint megy vegig az a laborokon az masodev vegere siman mehet ki nyari munkazni juniornak, kivetel nelkul.
ami van:
- kb 50-60 kreditnyi explicit prog labor (exl diplomamunka)
- 20 kreditnyi diszkret / statisztika / algoritmuselmelet
- 60 kreditnyi elmelet (ai / elosztott rendszerek + halozatok / fejlesztes) es egyeb labor
- tobbi kutatasi metodika es diplomamunka
(vannak atlapolasok pl applikalt grafelmelet az elosztott laboron es egy SW teszt kurzuson is markansan jelen volt)ami nincs
- fizika
- kozgaz
- villamosmernoki cuccok
- analizisszoval gyakorlatilag a ketto nem zarja ki egymast, kepzesi idoben is lehet nullarol ket ev alatt programozasi hatter nelkul olyanokat kinevelni, akik egyreszt nem otthon tanultak meg programozni szabadidoben, masreszt siman rajuk lehet bizni az elsoeveseket a prog laboron mert megoldjak. tehat lehet ralatast es direkten hasznalhato gyakorlati tudast egyszerre is atadni. es itt most harom eves BScrol beszelunk.
viszont ehhez kell egy megfelelo oktatoi garda es a szivatas vagy egyeb hidden agendak (pl X szazaleknak UVznia kell mert nem all meg a budget) nem fer bele.
persze, minden terulethez nem fognak erteni es utana kell nezni a dolgoknak, pl CPS / data privacy teruleten le kell ulni az analizis konyvvel adott esetben mert kell bizonyos dolgok megertesehez. de az jellemzoen nem friss BScs melo.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
ddekany
veterán
válasz Cathfaern #191 üzenetére
Az igazi tudás egymásra épülő rétegekből áll, csak nem érzem, hogy ennek lerakásához kellett az a sok éves főiskola. Szakmai tudást nézve 80%-ban szvsz időpocséklás volt az egész, csak hát ha kellett a papír, akkor meg kell tudni hunyászkodni. Akit érdekelt a szakma, azt inkább visszafogta az iskola. Akik kiestek (ez akkoriban az évfolyam többsége volt), azok közt nekem úgy tűnt nem kevés értelmes ember volt, aki egyszerűen nem tudta magát rávenni, hogy egy ilyen intézmény hülyeségire fókuszáljon. És persze ezzel vissza is kanyarodtam az eredeti gondolatra, hogy egy ember habitusa és végzettsége közt bizonyosan erős összefüggés van statisztikailag. Kétségtelen mondjuk, hogy volt egy alsó műszaki-IQ határ, ami alatt kiszűrt az intézmény, szóval az is valami. Nem tudom ezeknél a programozós gyorstalpalóknál ez utóbbi mennyire van meg, de valaki említette hogy van felvételi.
-
Cathfaern
nagyúr
Próbálok optimistán hozzáállni a dologhoz De tény, hogy a tied a realistább megfogalmazás.
Szóval elvileg ugye megkapod a szakterülethez tartozó alapozó tárgyakat, így alapfogalmakkal tisztában leszel, és akkor erre alapozva meg tudsz tanulni bármit, amire bizonyíték amiket elvégeztél kötelező / választható szakmai tárgyakat.
Nyilván gyakorlatban ez kinézhet úgy is, hogy az alapozó tárgyakból valahogy átbukdácsolsz, a későbbi kötelező tárgyakat kipuskázod / más megírja helyetted a beadandót, a választható tárgyakból meg azokat választod amiknál nagyjából a semmire megkapod a megajánlott jegyet, és/vagy kipuskázod / más megírja helyetted a beadandót. -
ddekany
veterán
Én úgy hiszem, hogy a főiskola elvégzése (legalább is 2000 körül) leginkább azt bizonyította, hogy szívatás álló vagyok és van bennem valamennyi kitartás. Ez mondjuk bizonyosan számít a munkáltatónak... De fejlesztőnek valószínűleg hasonló mértékben tanították meg az embereket, mint amit akár 4-8 hónap alatt simán át lehet adni, ha közgázon át a villamosságig stb. nem húzzák az időt, és figyelnek arra hogy az anyag és a tanítók igazán jók legyenek. Főleg az utóbbi kettő fontos. Itt gyorsan hozzá tenném, hogy főiskolát elvégzők közül is csak az volt alkalmas érdemi munkára rögtön, aki hobbiból iskolán kívül is kódolgatott. 4 hónap tanfolyam után nyilván ugyan ez a helyzet. Szóval én azt sejtem, a jövő márpedig az efféle gyorstalpalók felé vezet.
Viszont, rengeteg álláshirdetésen azt látom, hogy szakirányú végzettség (BSC) követelmény. Hogy ez mennyire igaz, azt mondjuk nem tudom letesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
@Mindenki : A lényeg, hogy a széles látókört nem pótolja semmi. Tapasztalat, akármi is van, akármennyire is csak az API-n futó frameworkre ír scriptet az ember, hogy minél mélyebben érted a "számíttógépp" működését, annál jobb.
Amúgy én is jól le vagyok maradva, de ezt tudom, és nem intézem el annyival, hogy áh, sysadminnak elég ennyit tudni. Fejlesztünk magunknak appokat mindenféle nyelveken (amennyire a céges policyk engedik), próbálgatunk mindenfélét (pont dockert kéne most, mert tetszik). Persze nem túl magas szinten, de ha kell, akkor nyilván tanul az ember. (Aztán elküldik devops workshopra, ahol csak les, mert igazából mi nem is... )
Amellett, hogy magam részéről szerelek objektívet, cserélek kondit alaplapon, stb.Meg közben kiguglizza az ember a mellette ülőnek, ha az valami tök dolgot nem tud, mert az is sysadmin, csak az azért, mert nem akart ládákat emelgetni egy raktárban, nem azért mert érdekli bármi is.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Cathfaern
nagyúr
válasz proci985 #181 üzenetére
"meg igazabol abba is erdekes belegondolni, hogy mar 15 eve is megvolt az igazi programozo poen. ami igy visszanezve kulonosen vicces, hogy mar mennyire nem aktualis"
Az igazán vicces, hogy a FORTRAN viszont azóta is él -
cog777
senior tag
En ugy erzem nem csak webes teruleten gyorsult fel. Alacsonyszintu linuxos halozattal foglalkozom most, kapcsolas halozati interface-ek kozott automatikusan, rengeteg hasznos linuxos parancs van, aminek egy reszet a konzervativ build rendszerunk kiszuri vagy csokkentett funkcionalitast enged.
Tehat tanulom a linuxot, es a build rendszerunket.
Kicsit magasabb szinten MQTT-t tanulok (tanultam, ez nem annyira nehez), analitikai adatok kuldesere.
c++ ujabb verzioi is csak most lettek elerhetoek a termekeinkben, hat az is egy uj nyelv, szinten meg kell tanulni.Rajottem hogy a szervesen nem kapcsolodo funkciok mukodhetnek szeparaltan a vezerlo rendszertol, igy csokkenhetjuk a komplexitast. Ehhez, nyujt segitseget a python, ezt is tanulom, mert eddig soha nem hasznaltam. Eleg szimpatikus a microservice megkozelites.
Kozben magasabb szinten is el kezdtem dolgozni, kaptunk virtualis szervereket a build processz-t gyorsitani, fel kell telepitenem a szervereket, beallitani. Opcionalis, csak azert csinalom mert erdekel egy termek fejleszteset biztosito rendszer osszeallitasa.
Az analitikai adatok feldolgozasat segito scriptek es programokat is csinalom, igy rengeteg hasznos infot latunk.Vegul meg ket (beszelt) nyelvet probalok tanulni ezek mellett.
Ja, kollegam docker-be teszi a build rendszert, igy konnyebben lehet telepiteni es hasznalni a fejlesztoknek.
Mikozben rengeteg uj koncepcio, uj gepek tamogatasanak igenye jon be a kepbe es a termekbe, szoval leragadni egy szuk teruleten az nem az en asztalom. "Fit for purpose" - celnak megfelelo szemleletet kovetem.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
bambano
titán
válasz proci985 #181 üzenetére
"a nem lockoljuk feleslegesen parhuzamositott kornyezetben reszrol": mit jelent a felesleges lockolás? különös tekintettel a mostanában kosárszám előbukkanó intel proci bugokra?
a leendő intel bugokra tekintettel ilyeneket mondani szimpla sznobság
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
proci985
MODERÁTOR
van ami kb mindenhol ugyanaz marad, ld a korabbi kommentek a nem lockoljuk feleslegesen parhuzamositott kornyezetben reszrol. de ehhez alapvetoen eleg egy alapkurzus a computer science fobb teruletein, avagy hogy mukodnek pl a memmanagement algoritmusok mert mashol is eleg hasonlo megoldasok szoktak szuletni. annak se kell egyebkent nagyon melynek lennie, pont amiatt, mert villamgyorsan avulnak el a dolgok.
egyebkent az a pelda a Java heapkezelessel kulonosen vicces volt mert javaban meg pont azert van elfedve a pointer aritmetika (es a garbage collection), mert jellemzoen hibakra ad okot. masik oldalrol meg ugy nezve, hogy a kovetkezo kod C++17es (forras a ref) kulonosen pikans:
int a[2] = {1,2};
auto [x,y] = a; // creates e[2], copies a into e, then x refers to e[0], y refers to e[1]
auto& [xr, yr] = a;tehat nem csak az van, hogy mondjuk
for(auto cat : cats){
cat.doSomeNoise();
}
ami mar C++11tol elerheto volt, hanem konkretan a PHPs var magassagrol beszelunk (Javaban az Object classal lehet hasonlo trukkot csinalni de az sokkal macerasabb). gyakorlatilag ahogy tudom Stroustrup is utobbi evekben mar azon a velemenyen van, hogy a pointerekkel es az adattipusokkal kezdeni kezdoknel felesleges (ld Kernighan & Ritchie vagy a regi Stroustrupok).meg igazabol abba is erdekes belegondolni, hogy mar 15 eve is megvolt az igazi programozo poen. ami igy visszanezve kulonosen vicces, hogy mar mennyire nem aktualis (kiveve az ot oldal hosszu DO ciklus ami jatekprogram kategoria ha a belso fvhivasokat is kibontjuk).
es 15 eve akkoriban meg boven nem az volt, hogy a cucc igazabol nem lehet tudni, hogy min fog futni, az elete soran mivel fog egyuttmukodni, meg ugy altalaban bizonyos velemenyek szerint tesztelhetetlen lesz. es itt jon be a kerdes, hogy egyaltalan mik az alapok, minek kell belefernie es ha limitalt a kepzesi ido, akkor mi kozott kell donteni. ahol en vegeztem pl nem volt se analizis se fizika. ahogy latom ezeknel a gyorstalpalo kepzeseknel ezt csinaljak jol, hogy felesleges toltelektargyak es "alaptudas" helyett szakbarbarokat nevelnek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
dabadab
titán
"Szokták mondani, hogy java, web., stb. programozónak nem kell tudnia, min fut a cucca - de mekkora előny tud lenni, ha érti az aljától a tetejéig az egészet..."
Mondjuk ez weben baromi nehéz, mert nagyon sok réteg van és van, amelyiknek több párhuzamos implementációja is van (pl. legalább négy nagyobb böngészőcsalád van) és viharos gyorsasággal változnak (én pl. az Angularnak a fő verziószámát se bírom követni )
Persze, nem árt ha az ember nagyjából képben van azt illetően, hogy nagyjából hogy néznek ki a dolgok és ha kell, akkor utána tud nézni konkrét implementiációs részleteknek, de hogy ezzel folyamatosan tisztában legyen... az kizárt.
DRM is theft
-
-
bambano
titán
"Mindenképpen jó, ha valaki tudja, hogy mi a különbség, és melyik mikor jobb": semmire sem jó.
egyrészt nem tudhatod, hogy melyik fordítóverzió mire optimalizál. másrészt nem tudhatod, hogy melyik proci mit művel. azt sem tudhatod, hogy az adott gépen az adott prociban melyik verziójú mikrokód van.ez a tudás percek alatt avul el, így megszerzésének sok értelme nincs, max. ha nem sajtreszelővel akarsz.
"sysadmin kollegákon látom azt, hogy egy része tapasztaltnak tűnik": én meg azt látom, hogy sokan nem értik meg az oprendszer mélyén történő dolgokat, így mindent tudnak, amire egyrészt a gyártó csinált klikket, másrészt a tanfolyamon megtanították nekik, de egy centivel se többet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Mindenképpen jó, ha valaki tudja, hogy mi a különbség, és melyik mikor jobb. Az ilyen mély tudás nagyon sok esetben azt is jelenti, hogy igazán durván érti a cucc működését az illető.
A felhozott példában rugózó csóka viszont valószínűleg valahol hallotta egyszer ezt a másképpen működést, és mindenhol azzal villog
Szokták mondani, hogy java, web., stb. programozónak nem kell tudnia, min fut a cucca - de mekkora előny tud lenni, ha érti az aljától a tetejéig az egészet...Én a sysadmin kollegákon látom azt, hogy egy része tapasztaltnak tűnik, mert sok mindent mutattak már neki, de alapjaiban nem tudja, hogy működik, amit adminol, meg az a vas, amin az OS-e fut. És sokszor hátrányban vannak, ha olyan problémával találkoznak, ahol érteni kéne, miért akad el valami.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
strogov
senior tag
Nyilván nem ugyanaz. A problémám a kérdéssel akkor is az volt, hogy van aki szerint a kettő közti sebesség különbség számít. Egyébként valóban gyorsabb a ++i, de a "modern" fordítók ha nem értékadásnál használod az i++ inkerementálást akkor azonos kódot fordít. Az idézőjel annak szól, hogy kb. '95 óta pascal-ban is így van, ezért aki 20 éve úgy gondolta, hogy van különbség az is a múltban élt. Értékadásnál meg nyilván nem fordíthat azonos kódot.
Hasonló amikor valaki azért nem csinál metódust (procedure, function, stb.), mert annak a meghívása lassít. Ez is tény, de ha ezen múlik akkor rossz nyelvet választottál. assembly-ben még a rövid loop-okat kibontottuk, de aki java-ban (c#, php, stb.) ilyet csinál azt megkérem, keressen másik szakmát.
Egyszer egy junior nekiállt átírni az összes switch-case feltételt if-re, mert olvasta, hogy az gyorsabb.
-
#80123904
törölt tag
válasz proci985 #172 üzenetére
"hanem siman illusztralni azt hogy az i++ valojaban utasitasszinten i = i+1 ahogy ertem"
(#171) strogov
A junior nem ír ilyet, viszont ha látja, akkor értse meg, hogy miért. A threading alapjaival legyen tisztában azért egy java pozícióra jelentkező.Nálatok tényleg 0 tudással is felvesznek bárkit vagy mi?
A példaképed pedig nem lennék, mert élőben ~hozzád sem szólnék, amilyen arrogáns a stílusod.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
mondjuk valamennyire eleve rossz a pelda, ha kozos container manipulaciojahoz kell a count akkor ettol ezzel meg lehet boven problema mert a synchronized csak instanceon belul zar ki szoval egy static countra ez meg mindig nem eleg. de szerintem nem ez volt a szandek, hanem siman illusztralni azt hogy az i++ valojaban utasitasszinten i = i+1 ahogy ertem
ha meg elosztott container akkor mehet encapsulationnal egy classba, megfeleloen kialakitott es vedett interfacevel / belso valtozokkal a klasszikus problematol fuggo belso zarasi mechanizmusokkal. synchronized pl selective mutual exclusionra nem igazan efficient (koltseghatekony? magyar terminologiat nem vagom)
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
strogov
senior tag
válasz #80123904 #167 üzenetére
"Nem keverek semmit semmivel, köszönöm."
Mostantól te vagy a példaképem.
public synchronized int getCount() {
return count++;
}Egy junior miért ír ilyet nálatok? Gondol egyet és kitalálja, hogy akkor ez most legyen, vagy ne legyen thread safe? Aztán képes és meg is hívja ... 10000 felhasználónál egy iterációban rekurzívan. De legalább mocskosul optimális lesz.
-
cog777
senior tag
válasz #80123904 #159 üzenetére
IT-nek annyi terulete van h nem erdemes egy bizonyos dolgon rugozni. Te nem venned fel azt aki valamilyen alap dolgot nem tud? A ceg alapitoja ahol dolgozok, feltalalt vezerlorendszereket egy bizonyos teruleten. Namost milliomos lett, megvasarolta egy masik ceg a ceget. A maga idejeben korszakalkotot csinalt. Viszont rettenetes kodot irt. Ahhoz nem ertett viszont az eredmenyt illetoleg nem igazan szamitott.
Ezert mondom h fontosabb a motivacio, mert ha valamit nem tudsz, viszont bizonyos teruleten profi vagy, akkor a cegnek csak hasznara valik a tudasod. Az elmaradt dolgokat konnyen lehet potolni.
Magahoz a termek(ek)hez rengeteg terulet kapcsolodik, en az alacsonyszintu halozati funkciokra specializaltam magam magas szintu egyeb teruletek mellett.
Masreszt. A befekteto(k) ad(nak) penzt a megvalositashoz. Ok minel elobb termeket szeretnenek latni. A mikrooptimalizacionak nincs igazan helye a fejlesztesben. A profilozas kihozza hogy hol van problema, pl rengeteg szamitast igenylo teruleteken, ott szamit igazan az konyvtarak es egyebb trukkok ismerete. Mas helyen nem szamit h valaki nyert 1 ns-ot, viszont ahogy masok elmondtak, sokkal de sokkal jobban szamit a karbantarthatosag, amikor rengeteg uj dolgot kell integralni a vevok keresere. Es bizony szamit h mennyire stabil a produktum.
Persze mi hosszu lefutasu projekteken dolgozunk, rengeteg fejlesztove, kulonbozo helyekrol.
A tolerancia, egyuttmukodes es a turelem ugyanugy fontos ha valami alapveto problema van akkor mosolyogva hivjuk fel a szerzo figyelmet a problemara, aki javitja es az elet megy tovabb.HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #80123904 #159 üzenetére
Igazából ha csapatban dolgozik az ember és nem valami valós idejű teljesítménykritikus alkalmazást fejleszt (tehát programozók jó része), akkor az olvasható kód drasztikusan többet számít, mint pár ms-nyi teljesítmény különbség. Nyilván ha 10 perc futásidőről le lehet csökkenteni 1-re, az számít, de az meg tipikusan nem ilyen i++ vagy ++i dolgokon szokott múlni, hanem adatbázis struktúrán, sql-en, kódstruktúrán, felhasznált library-kon, felesleges lockolásokon, stb...
[ Szerkesztve ]
-
strogov
senior tag
válasz #80123904 #159 üzenetére
Olyantól érdemes tanulni aki fontos dolgokkal foglalkozik.
Egy normálisan átgondolt service api-val több órás betöltést gyorsíthatsz pár percre. Egy DB lekérdezésnél nyerhetsz nagyokat ha optimalizálsz. Lehetne még sorolni mikkel nyerhetsz, vagy veszíthetsz rengeteget, de amiket írtál azokkal még millió tranzakciós nagyságrendben sem nyered a másodperc töredékét az esetek 99.99999%-ában. A maradékban meg a profiler majd kihozza, hogy mi a gond. -
#80123904
törölt tag
válasz proci985 #166 üzenetére
Nem is az i++ védelmére gondoltam...Nem keverek semmit semmivel, köszönöm.
...
private int count;
// ez helyett (nem thread-safe)
public int getCount(){
return count++;
}
...
// ez (thread-safe)
public synchronized int getCount(){
return count++;
}A miértjére pedig sokan nem tudnak válaszolni, mert nem értik, hogy miként működik a ++ -- ...
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
válasz #80123904 #165 üzenetére
kevered a Ct a Javaval, Java bytecode eseten az i++ / ++i ugyanazt a bytecodeot generalja.
threadeknel container szinten kell vedeni, maga az iterator vedelme bar megoldhato (pl van AtomicInteger is a java.lang.concurrentben), de az semmit nem segit, ha pl a masik thread eppen kivett egy elemet az elso pedig a boundary check utan van az elobb meg utolso elotti elemen.
jellemzoen vagy Vector kell (nem az igazi, pl egy reader tulsulyos readerswritersre tetulassu lesz ha ez a bottleneck), vagy nemi synchronized / lock megoldas.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#80123904
törölt tag
""egy pillanatra mondjuk en is elgondolkodtam, hogy miert ennyire fontos, hogy mit csinal a java egyetlen adattipussal a felszin alatt."
"Ezen nem elgondolkodni kell hanem menekülni."
Arghm...én erre reagáltam. Nem az inkrementálós dologra (ahol szintén baromi jó tudni, hogy az i++ nem atomic utasítás, mert ez bizony threading kapcsán bajt okozhat).
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
mikor junior voltam az "igazi senior" még azon rugózott, hogy ++i, vagy i++ a gyorsabb, és miért.
marmint arra gondolsz, hogy a compiler ugyanazt fogja generalni szoval tokmindegy?haxiboy: gyakorlatban C kodnal (ahonnan ez jon) de. ha nem hiszed hasonlitsd ossze a ketto .o kodjat, egyezni fog.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
bambano
titán
válasz #80123904 #159 üzenetére
"Tehát olyantól érdemes tanulni, aki nem törődik azzal, hogy mi történik a motorháztető alatt?": miért, azt érdemes alaposan megtanulni, ami akár hetente változhat?
egy inkrementáló utasításra kell elcseszni az idődet, amitől 0.000000001 másodpercet javul a programod futási ideje, vagy mondjuk egy sql utasításra, amivel 45 percről lecsökken 15 másodpercre?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Béééla
őstag
-
#80123904
törölt tag
Tehát olyantól érdemes tanulni, aki nem törődik azzal, hogy mi történik a motorháztető alatt?
Persze minek optimalizálni, ahol lehet. Végtelen processzor és memória áll rendelkezésünkre.Btw ezek annyira alap dolgok (mégsem tanítják sok helyen) a nyelvvel kapcsolatban, hogy megmutatja azt a jelölttel szemben, hogy otthon töltött-e időt a dolgok megismerésével. Érdekli-e egyáltalán az, hogy mi hogyan működik.
Komoly szoftvereknél nem elég az a mentalitás (ami a hazai fejlesztések nagy részére igaz), hogy működjön valahogy és majd lesz valami a későbbiekben.
Ha ilyen alapvető dolgok nem érdeklik a jelentkezőt, akkor kár szenvedni vele. Nem betanított kódmunkásokra van szükség, hanem szoftverfejlesztőkre.
Aki tudja, hogy mikor kell LinkedList az ArrayList helyett...mert úgy tűnik, hogy sokszor ez is túlságosan nehéz kérdés a magukat komoly programozóknak is.
-
strogov
senior tag
válasz proci985 #155 üzenetére
"egy pillanatra mondjuk en is elgondolkodtam, hogy miert ennyire fontos, hogy mit csinal a java egyetlen adattipussal a felszin alatt."
Ezen nem elgondolkodni kell hanem menekülni. Amikor junior voltam az "igazi senior" még azon rugózott, hogy ++i, vagy i++ a gyorsabb, és miért. Nyilván akkor is tudtam a választ, és most is tudom, de ha felvesznek akkor az lesz a főnököm aki ezt megkérdezte. Ennél többet ér az életem.
Juniorként olyanhoz menjen dolgozni az ember akitől érdemes tanulni. Aki a fenti tesztet összehozta attól nem érdemes. -
strogov
senior tag
"1 hét fejlesztést mondtak egy pdf exportra amit én külsősként api hívással pdf generálással 4 óra alatt csináltam meg a mi backend rendszerünkben)"
Aztán legközelebb is 4 órát mondasz, és ha valami mégsem kerek (pl. nem kapsz tűzfal nyitást ahhoz amit kitaláltál) akkor meg buksz rajta. Ha másnak is meló (mert van PM, vagy dokumentálni sem árt) akkor pláne.
Nekem is volt amikor 5 napos (1 hét ugye) feladatot megoldottam 2 óra alatt. Ilyenkor elkönyvelem, hogy van amikor minden stimmel. Máskor meg egy xlsx export-tal szívok 3 hetet (4 órás munka lett volna), mert a megrendelő a egyszerű excel fájl specifikált, aztán 1 hét után megmutatta, hogy neki igazából van egy mintája ami finoman szólva nem volt egyszerű, de a vállalás már megvolt (igen ezt elbasztuk, tanultunk belőle).
"Ez van sajnos, én már beletörődtem, hogy "játszanak" az ember idejével és jóakaratával."
Az idő pénz. A munkaidő meg arra van, hogy pénzt keress. Ha kifizetik akkor nem játszanak, hanem megrendelnek. Nekem majdnem mindegy, hogy világ váltok meg, vagy excel sheet-et gyártok, és a világmegváltás holnapra marad. A világmegváltásról is általában kiderül, hogy az amazonaszi fa mennyiséget kell jelentősen csökkenteni.
Bevettem a hobbijaim közé a clean code-ot, meg a refactoring-ot, így nincs nagy csalódás, mindig gyakorolhatom a hobbimat. -
proci985
MODERÁTOR
egy pillanatra mondjuk en is elgondolkodtam, hogy miert ennyire fontos, hogy mit csinal a java egyetlen adattipussal a felszin alatt.
tippre egyebkent ezt egy eredetileg c/c++ programozo rakta ossze, legalabbis az immutableList (const helyett) es a lowlevel memmanagement fokusz alapjan.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nyunyu
félisten
Pont most lettem leszúrva, hogy egy 2 órás fejlesztésre miért 2 órát mondtam a megrendelőnknek.
Másfél óra alatt kész lett fejlesztői rendszeren letesztelve, de kellett írnom a shipment felelősnek, hogy milyen DB objektumok változtak, aki 1 óra alatt elkészítette a shipment csomagot, hogy odaadja az éles környezetet üzemeltető rendszergazdának (aki legtöbbször izomból lassítja a munkánkat, mert ő a jani )
Aztán rá vártunk másfél napot, mert valahogy sosem sikerült időablakot találnia, amikor a felhasználók éppen nem használták 10 percig a rendszert.
Aztán át is kellett nézni, hogy az üzemeltető jó karakterkódolással telepítette-e a csomagot, meg lefuttatni egy gyors tesztet, hogy éles környezetben is ugyanúgy működik-e, mint teszten, aztán szólni a júzereknek, hogy kész a módosítás, használják egészséggel.Végül kb. 7-8 óra munkánk lett vele.
(Mivel hozzáférek az éles DBhez, én is befordíthattam volna a módosított packaget, úgy 5 perc alatt kész lett volna a telepítés, aztán fél óra alatt lefut a teszt, de hát a céges policy az policy, fejlesztő csak végszükség esetén módosíthat a production környezetben. De valahogy a projekt sokadszor kitolt vége után 2 hónappal egyre gyakrabban van ilyen "vészhelyzet", hála a megrendelő oldal töketlenkedéseinek.)
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
#57018880
törölt tag
Nagyoknál mindig lassabb, mert sokan kell bólintsanak. Én napok óta várok, hogy kitöltsenek 16 sort egy excel táblában, amit eredetileg nem is nekem kellett volna előállítani, hanem nekik küldeni 100%-ban ( csak közepes vállalkozás ).
Ez van sajnos, én már beletörődtem, hogy "játszanak" az ember idejével és jóakaratával.
Szerk:
Én is többet szoktam mondani időben mint amennyi a konkrét fejlesztési idő, mert elég gyakran alul specifikált a feladat, vagy több emberen áramlik át info, adatkezelés, jóváhagyás akikről még nem tudok semmit, esetleg ismeretlen host gépre dolgozok.
Tehát ha egy PDF generálásra kérnek ajánlatot, és nincs nálam minden infó amivel dolgozni kell, akkor valószínűleg jó nagy margót mondanék rá.
Ha nem így teszek, és idealizált időt mondok, akkor önszívatás lesz a vége, ez sajnos nekem túl sokára esett le .
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #57018880 #145 üzenetére
11 éve vagyok fejlesztő voltam csoport vezető is kisebb csoportnál 10 év alatt kb 100-120 programozóval dolgoztam együtt - egy cégben - alvállalkozóként - vagy a mi alvállalkozóink voltak, de jó okj programozóból 1-et (rosszból 20-25-öt ) ismerek a többiek vagy egyetemen tanultak, egyetemisták voltak vagy félbehagyták az egyetemet...
Igazi multinál nem dolgoztam, így ilyen irányú tapasztalataim nincs csak mint partner dolgoztam multikkal... (egy-két érdekes tapasztalatom volt mikor 1 hét fejlesztést mondtak egy pdf exportra amit én külsősként api hívással pdf generálással 4 óra alatt csináltam meg a mi backend rendszerünkben) Illetve a T-systems-sel kapcsolatban vannak rossz tapasztalataim, hogy - finoman fogalmazva is - lassabb a munkatempó mint nálunk KKV szektorban
-
Amúgy alapvető különbség van.
Az OKJ-n valami célfeladatra megtanítanak. Felsőoktatásban kapsz valami rálátást, aztán választhatsz,hogy fejlődsz tovább. Utóbbi sokkal sokrétűbb,már ha tényleg érdekli az embert a szakma. Nautóbbibszokott hiányozni, ahogy én láttam.Mutogatni való hater díszpinty
-
Cathfaern
nagyúr
Ja, nálunk is van olyan programozó, aki komplett osztályt vagy osztályokat le tud programozni tesztelés nélkül. Utána meg 3x annyi idő neki kijavítani őket, mint ha menet közben néha ránézett volna, hogy mit is ír
Nem, nem attól lesz valaki jó programozó, hogy milyen sok sort ír meg tesztelés nélkül, sőt... -
haxiboy
veterán
válasz #57018880 #145 üzenetére
Persze, ember legyen a talpán aki megérti mit akart ott a
juniorcoder, egyértelmű hogy nem hagyom csak néhány sort commitolni mert fel kell venni 2 seniort meg valakit aki tud óperzsául
Persze ilyenkor mindegy hogy minden string/integer definiálás után megy-e compile vagy sem, legalább megtanulja a szintaktikát (nem mintha nem szólna egy értelmes fejlesztő környezet hogy elírás van).[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
#57018880
törölt tag
Hát ez nem valami nagy sample size azért . Ekkora adatból, hogy "többeket is ismersz" kár lenne nagy következtetésekre jutni.
Komolyabb nagyvállalati pozíciókban a kezdő programozók amúgy sem commitelhetnek akármennyi kódot, így a nap végére majdnem mindegy, hogy soronként tesztel vagy beírta egybe és csak aztán.
-
#80123904
törölt tag
Az én nyelvezetemben azt jelenti, hogy nem az adott szűk problémát oldod meg sorról sorra, hanem látod egészben a nagy képet.
Így rendezett kódot fogsz tudni írni, nem pedig tákolod a dolgot.Előbbi elmegy egy bizonyos méret alatt, de 'sorrol-sorra' kódoló emberek munkájából lesz a spagetti.
Azt pedig csak kajában szeretjük.Persze ha megfelelő architekt tervezte a projektet és szépen apránként van felosztva, hogy józsi az XY szignatúrával ellátott metódus törzsét írhatja csak meg, akkor nem lesz baj ebből. (Ilyen fejlesztőkre viszont nálunk pl nincs szükség. Terv van. Architekt van. Vezető fejlesztő van. Code review van. Olyan ember viszont nem kell, aki nem képes átlátni a kódot egészében (nem 2-3 milliós kódbázist, hanem az éppen szerkesztett egységet, ami max pár tízezer soros).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz NandorHUN #137 üzenetére
több olyan személyt ismerek aki valami okj szerű képzésen lett programozó vagy autodidakta módon... 2-10 év (attól függően hogy kiről van szó) tapasztalat után sem tud tiszta kódot írni, s nem tud algoritmikusan gondolkodni... míg aki egyetemről jött ki (ha be sem fejezte pl az államvizsgája nem volt meg) jobban ment az algoritmikus programozás neki... S nem soronként programozott hanem 50-100 soronként haladt...
Szóval nem temetném a programozói egyetemi szakokat... Persze ott is végzett velem is olyan aki azóta se tanult meg programozni...
-
NandorHUN
addikt
Elmondásod alapján a képzés kb. jobb mint egy ELTE Informatika..., mivel az idő tért része alatt képeznek ki és utána ha már munkábaálltál a tapasztalat fog számítani, tehát mire az ELTE-s megszerezné a diplomát a tapasztalatoddal sokkal versenyképesebb leszel és magasabb lesz a fizetésed....
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
janeszgol
félisten
Nekem lenne. Melyikbe jársz, a részletfizetés hogyan zajlik és mennyi a vége? Mennyire vagy elégedett vele? Priviben jó lesz, szóval őszintén, olvasás után törlöm (csak a képzést adó cég nevét jegyzem fel).
Szeretnék egy szakmát állandósítani magamnak, mert eddig többen is dolgoztam már, bár ilyen összetettben, mint a programozás még nem. Csak unalmas már, meg idegtépő vergődni ide meg oda.
Köszi. -
#80123904
törölt tag
1.) Mi a string pool?
2.) Miért kell gettert/settert írni javaban egy fieldhez?
3.)
String a = "alma";
String b = "alma";
String c = new String("alma");
a == b // mi az eredménye ennek és miért?
a == c // mi az eredménye ennek és miért?4.) Mi a különbség a StringBuilder és a StringBuffer között?
5.) Mi a különbség ezek között:
String a = "alma" + "banan" + "cseresznye";
ésString a = "alma";
a += "banan";
a += "cseresznye";Ez nálunk az első 10 kérdésből 5, amit egy pályakezdő emberkének felteszünk. Junior szint alatti pályázóknak.
szerk:
+1public class Tyre {
private int size;
Tyre(int s) {
size = s;
}
public int getSize() {
return size;
}
public void setSize(int size) {
this.size = size;
}
}import java.util.ArrayList;
import java.util.Collections;
import java.util.List;
public class Car {
private List<Tyre> tires = new ArrayList<Tyre>();
public void setTires(List<Tyre> tires) {
this.tires.clear();
this.tires.addAll(tires);
}
public void addTire(Tyre tire) {
this.tires.add(tire);
}
public List<Tyre> getTires() {
return Collections.unmodifiableList(tires);
}
}import java.util.List;
public class CarTest {
public static void main(String[] args) {
Car car = new Car();
car.addTire(new Tyre(10));
car.addTire(new Tyre(11));
List<Tyre> carTires = car.getTires();
System.out.println("Before: " + carTires.size());
car.setTires(carTires);
System.out.println("After (1): " + car.getTires().size());
System.out.println("After (2): " + carTires.size());
}
}Mi a végső kimenet és miért?
[ Szerkesztve ]
-
Mirman
őstag
válasz NandorHUN #131 üzenetére
Az 1-1.5 másfél millió egyértelműen hülyeség , viszont a 350 feletti bruttó egyáltalán nem . Rengeteg ismerősöm van aki ilyen helyen végzett és megkapják a fent említett bért. Szerződésben van meghatározva ez nem hit kérdése hogy fogsz e annyit kapni .
Mellesleg én is az egyik fent említett helyre járok . Ha bárkinek van kérdése privatban szívesen válaszolok .
-
proci985
MODERÁTOR
model2model forditonak (e.g. fogja a spect es futtathato kodda alakitja) ennyi eleg is. domain fuggoen az mar boven nem automatizalhato viszont a "mernoki szemlelet es/vagy 30++kredit felso matematika" nem ad hozza az elvegzett feladathoz.
hosszu tavon valoszinuleg egy ponton automatizalhato lesz, de egyelore ez meg odebb van. foleg ha pl frontendrol van szo aminel par eve meg egyaltalan a regression testing resz is nehez volt, nem hogy elfogadhatora generalni.
aztan aki tenyleg jo az paradox modon egy ido utan ugyis egyre kevesebbet fejleszt (bar barati korben eppen ketten leptek vissza kisfonoki poziciobol emiatt).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
NandorHUN
addikt
válasz janeszgol #127 üzenetére
*igen netto 180, diplomás kezdőfizetés.
Ehhez képest a 4 hónapos képzés, amire végén diploma sincs 350-es bruttoért elég érdekes.De a feltüntetett honlapon azt írják 1-2 év múlva akár 1-1,2 millió/hó is összejön.
Ez így elég érdekes/vicces szerintem, de biztos igazuk van
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
nyunyu
félisten
Nem tudom, most mik a pontos kezdő paraméterek, de 2016 januárban már bruttó 300-zal próbálták magukhoz édesgetni a BME mérnökinfó BScn frissen végzetteket az Infoparkban lévő cégek junior szoftverfejlesztő pozíciókba.
MSc-sek kapásból +20%-kal indultak.Kétlem, hogy ezeket az összegeket a 4 hónapos gyorstalpalósoknak is megadnák.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
Lord Myn
senior tag
válasz MrSealRD #106 üzenetére
PM van amelyiknél van, van ahol nincs (néha akkor sem jobb, ha éppen van, mert az is annyit ér... ), de vezető fejlesztő az általában nincs...
Ha tudnád hányszor ejtettük ki ezt a mondatot, hogy ha már nincs PM, akkor legalább egy vezető fejlesztőjük lenne...
De nemcsak ez a baj, hanem az, hogy aki van, az sokszor egyszerűen sz*r, ha nem lenne ilyen ínséges a helyezet IT fronton Mo-n, akkor ezek közül egy csomó biztos nem ebben a szakmában dolgozna!
"War does not determine who is right - only who is left."
-
NandorHUN
addikt
válasz NandorHUN #125 üzenetére
Amúgy nekem egyre inkább az az érzésem, hogy ez is egy rejtett reklám ( - PROGmasters-é).
Azóta, hogy PH! elkezdett sírni a reklámblokkok miatt - ami érthető -, de egyre több az ilyen fura cikk, amiben nem nehéz észrevenni az itthoni cégek érdekeltségét.
Ez a cikk csak azért különösen gyanus, mert ha az állítás így is igaz nem lett volna szükség betenni a ROGmasters linkeket reklám gyanánt.
- Egyébként ezzel nincs is gond, csak akkor fel kéne tüntetni, hogy sponzorált cikkről van szó, nem?
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
NandorHUN
addikt
Lehet akkor dobom én is az egyetemet....
Legtöbbi ilyen honlap 350 ezres kezdőfizut igér a 4 hónapos képzés után, 2 évvel későbbire meg 1-1,2Millió /hó....
Frissdiplomás haverok keresnek átlag 180-at.
Szóval kicsit viccesek ezek az állítások bootcampet -ekkel kapcsolatban.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
-
Silεncε
őstag
válasz janeszgol #117 üzenetére
Van ennek a megközelítésnek is értelme, csak amikor a fél évfolyam még életében nem látott programkódot, úgy jön proginfóra (ami amúgy WTF?), akkor nem hiszem, hogy ebből bármi jó is kisülhet (amit szintén mutat a bukásarány, progalapon kb az évfolyam harmadát megvágták, ami rögtön 1 év csúszás...)
Persze ez nem feltétlenül a módszer és az előadó hibája (akármit is mondanak egyesek) mert a legtöbb hallgató lusta otthon gyakorolni, tanulni, egyátalán órára is bejárni. A vizsga (meg a ZH-k) már így is agyon van egyszerűsítve, gyakorlatilag begyakorolható az egész
[ Szerkesztve ]
-
-
janeszgol
félisten
-
MrSealRD
veterán
A te helyzeted se teljesen jó, de egy fokkal jobb mint a fenti eset.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nyunyu
félisten
válasz janeszgol #109 üzenetére
Pascalt utoljára 98-ban nekünk oktattak prog 1-en.
99-es évfolyamnak már C/C++/Java volt a 3 nyelv.Viszont nálunk is előjött az, hogy aki nem tanult gimiben programozni, annak esélye sem volt megérteni, miről hadovál az előadó, mert főleg az adott nyelv elkerülendő buktatóiról beszéltek (ne hagyd le C-ben a pointer @-át, meg ilyesmik), nem arról, hogyan kellene az adott problémát megoldani.
Ja, meg a mitirki feladatok papíron minden mennyiségben.(Ha állásinterjú teszten ilyet látok, azonnal befigyel a na, ide se jövök dolgozni flag. )
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
janeszgol
félisten
A prog alapjaira kíváncsi lennék, mit is takar mostanában. Régen (kétezres évek eleje is pl) még sok logikai összefüggéssel találkoztunk, meg hogy kell nekiállni egy feladathoz, hogy kell részeire bontani azt, majd átöltetni logikai sémává, majd kóddá, ami ugye nyelvtől függ. Tehát a nyelvi kód csak a végén jött. Ezzel szemben ma prog alapjai címén (a Pascalt időben kinőve) bevágnak egy C-t a nebulóknak. Sem logikai séma, se semmi, rögtön élesben egy prognyelv.
Lehet ezért panaszkodnak ennyit az újoncokra. -
veterán
válasz MrSealRD #106 üzenetére
értem mi a gond ...
kis kkvban dolgozom én is 1 olyan ügyfelünk nincs aki kifizetné a pmet... nálunk van senior fejlesztő (én 10+ tapasztalattal) és junior külsősök így a pm-vezető fejlesztő én vagyok egy személyben ... ami nem jó mert így nekem kell 10-12 órát dolgozni naponta... persze megfizetik... de plusz ember nem fér bele a fejlesztésekbe...
Annyit léptünk előre, hogy az óradíjakat év elejétől fokozatosan emeljük így szerintem kb 1 év és már bele fog férni egy pm is a működésbe....
-
MrSealRD
veterán
Ezek szerint se PM, se senior nem dolgozik abban a cégben csak junior mind?! Érted mi ezzel a gond...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MrSealRD
veterán
válasz Lord Myn #103 üzenetére
Szerintem ott rosszul van kitalálva a folyamat... Ez senkinek sem jó így.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Új hozzászólás Aktív témák
- Logitech G335 vezetékes fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- AKG Harman K72 Dj fejhallgató // Újszerű // Számla + Garancia
- Logitech G935 Vezeték Nélküli Fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
- Sennheiser Epos GSP 370 Gaming fejhallgató // Számla+Garancia //
- Hibátlan Apple MacBook Pro 14" 16/500 2021 M1 Pro Chip ! 3 Hó Jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest