Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    Én úgy hiszem, hogy a főiskola elvégzése (legalább is 2000 körül) leginkább azt bizonyította, hogy szívatás álló vagyok és van bennem valamennyi kitartás. Ez mondjuk bizonyosan számít a munkáltatónak... De fejlesztőnek valószínűleg hasonló mértékben tanították meg az embereket, mint amit akár 4-8 hónap alatt simán át lehet adni, ha közgázon át a villamosságig stb. nem húzzák az időt, és figyelnek arra hogy az anyag és a tanítók igazán jók legyenek. Főleg az utóbbi kettő fontos. Itt gyorsan hozzá tenném, hogy főiskolát elvégzők közül is csak az volt alkalmas érdemi munkára rögtön, aki hobbiból iskolán kívül is kódolgatott. 4 hónap tanfolyam után nyilván ugyan ez a helyzet. Szóval én azt sejtem, a jövő márpedig az efféle gyorstalpalók felé vezet.

    Viszont, rengeteg álláshirdetésen azt látom, hogy szakirányú végzettség (BSC) követelmény. Hogy ez mennyire igaz, azt mondjuk nem tudom letesztelni.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz Cathfaern #191 üzenetére

    Az igazi tudás egymásra épülő rétegekből áll, csak nem érzem, hogy ennek lerakásához kellett az a sok éves főiskola. Szakmai tudást nézve 80%-ban szvsz időpocséklás volt az egész, csak hát ha kellett a papír, akkor meg kell tudni hunyászkodni. Akit érdekelt a szakma, azt inkább visszafogta az iskola. Akik kiestek (ez akkoriban az évfolyam többsége volt), azok közt nekem úgy tűnt nem kevés értelmes ember volt, aki egyszerűen nem tudta magát rávenni, hogy egy ilyen intézmény hülyeségire fókuszáljon. És persze ezzel vissza is kanyarodtam az eredeti gondolatra, hogy egy ember habitusa és végzettsége közt bizonyosan erős összefüggés van statisztikailag. Kétségtelen mondjuk, hogy volt egy alsó műszaki-IQ határ, ami alatt kiszűrt az intézmény, szóval az is valami. Nem tudom ezeknél a programozós gyorstalpalóknál ez utóbbi mennyire van meg, de valaki említette hogy van felvételi.

  • ddekany

    veterán

    válasz hcl #194 üzenetére

    A "jobb felsőoktatás" definíciójától függően lehet tetszőlegesen hatékony... :) A 4 hónap mondjuk nyilván kevés, de ahol 1 éves a "gyorstalpaló" ott simán el tudom képzelni, hogy lenyomják azt a 3+1 éves főiskolát, amit anno elszenvedtem. Főleg mert gondolom ezeknél megfizetik az oktatókat, meg motiválóbb lehet nekik a környezet... Már eleve az, hogy az összes "diák" akar is (gondolom, hiszen pont ezt akarták tanulni, és pont ebből akarnak megélni). Fősulin a legtöbb tanárból finoman szólva nem sugárzott a lelkesedés.

    "az emberek már nem akarnak tanulni"

    Nem tudom, lehet, de én ezt nem tudom felmérni. De ha így van, miért? Sokkal motiválóbb a környezet a tanulásra, mint mikor én voltam gyerek. Kb. bármi amire Te a leginkább kíváncsi vagy karnyújtásnyira ott van az Interneten. Az is sokkal látványosabb és korlátlanabb, amit manapság hobbi szinten csinálhat az ember... főleg ami a számítógépeket illeti. Ja, és akkor én és a korosztályom még szockós idők végén volt (kis)gyerek, amikor még egyáltalán nem volt benne a levegőbe ez a "nyugati" karrier építés meg önmegvalósítás, mint most. Ennek ellenére mi voltunk érdeklődőbbek? Nagyon furcsa ha így van.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz Meridian #206 üzenetére

    És akkor még kérdés, hogy a legalább részben releváns tárgyakban mit (és hogyan) adnak le... Ott van például a "Korszerű számítógép architektúrák". Ez még 20 év után a sötét kék-fekete fedelű könyv, "tervezési tér megközelítésben", ahol megtanulsz kismillió tervezési döntés fát CPU tervezés terén? Mert ha igen, akkor ez Sima és társai kedvéért van? Van programozókat érintő része a CPU-k működésének, de azt a részt le lehet adni pár óra alatt, nem kell neki egy külön tantárgy. A poén meg az, ha ami viszont számít, az át sem jön... mondjuk kisülne, hogy bár rengeteget tudnak a cache-ek felépítéséről, de ha megkérdezik interjún, hogy mi az a false sharing (ami pl. programozásnál van ahol a gyakorlatban gond), akkor marad az üveges tekintet.

  • ddekany

    veterán

    válasz Meridian #210 üzenetére

    Legalább is szoftverfejlesztő területen, bizonyos szint felett a tanárok és iskolák fontosságát nem igazán éreztem. Minden témában rengeteg anyag elérhető a neten meg könyv formájában, anélkül, hogy akár csak felemelném a s*ggemet a gép elől. SQL-ben akar valaki jó lenni, vagy Java-ban? Ott van minden ingyen a neten! Kíváncsi vagy, hol van vakfolt? Vannak feladatok megoldással, kvízek, interjú kérdések is dögivel, rátapintanak. De látom valamiért sokszor még mindig úgy csinál a rendszer, mintha a tudás az pár embernél lenne, és onnan szájhagyomány (illetve kollégiumi fénymásolat és szorgalmas lányok előadás jegyzetei) útján terjedne. Főleg ha valaki szoftverfejlesztő, önmagát fogja mindig is fejleszteni, elég a követelményeket átadni neki. Aminek értelmét látom, az a mentorálás és hasonló "szociális" tevékenységek, amik nyilván neccesen gyakorolható önállóan. Szóval én kb leadnák egy alapozót, utána meg egy követelmény listát és kérdéssorokat, aztán oldja meg mindenki magának, mint a valós életben. Illetve kell mentorálni, meg csapatban fejleszteni pár kamu projektet. Gyanítom ezek a gyorstalpalók pont erről szólnak.

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz haxiboy #216 üzenetére

    Ami a Hello world utáni rést illeti, én továbbra sem bírom elhinni, hogy aki akarja és biológiailag nem alkalmatlan a szakmára, ne tudná betömni. Lehet, hogy relatív kevés anyag van ami ott segít, de tuti hogy akad azért, másrészt meg ez még az a szint, ahol némi szenvedéssel rá lehet jönni önállóan is dologra. Hogy az oktatás béna, azt én elhiszem, mert az én időmben is egy nagy rakás volt. Sajnos sok időt/energiát elraboltak az embertől, amit szakmai fejlődésre is fordíthatna, de ugye kellett a papír.

  • ddekany

    veterán

    válasz sagem #219 üzenetére

    "Én azt nem értem, hogy az elvileg "profi" fejlesztőket miért zavarja ennyire az ilyen iskolák térnyerése?"

    Mert nekünk bezzeg végig kellet szívni 3-5 évet értelmetlen tantárgyakkal... ;]

  • ddekany

    veterán

    válasz haxiboy #226 üzenetére

    Világos, hogy rettentően kezdők akik kikerülnek, de a hagyományos oktatásból kikerülők nem ugyan úgy azok? Főleg hogy az kevésbé gyakorlatias. (Meg gondolom nem kis befolyása van az anyagra, hogy a gyorstalpalóról felvevő cégeknél épp mit használnak.)

    Hozzá teszem, nem tudom, hogy a Codecool, stb., konkrétan mennyire csinálja jól/rosszul, de azt nem akarom elhinni, hogy nem lehet könnyen legyűrni az állami oktatást. Legalább is nem az jött át, hogy 20 év alatt sokkal jobbá vált volna, és az akkorinál nagy könnyen lehet hatékonyabbat csinálni, ha van pénz és így valódi akart mögötte.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák