-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
VinoRosso
veterán
Hát...azért van hasonlítási alap pl Uniginehez, úgyhogy szerintem annyi biztos elmondható, hogy lehetne látványosabb. Csakhogy szerintem maga a technológia még fejletlen, nincsenek jó megoldások. Jó lenne mindenre displacement mapot használni, meg lesimítani a hard edgeket, önmagában talán még nem is lenne akkora para, még nem is a textúrázás a para annyira, mert ilyenkor általában elég egy diffúz textúra is, de ezt mind beárnylani, összehozni a LOD menedzsmenttel már munkásabb feladat. A Unigine engine is azért olyan gyenge teljesíítményű, mert szinte semmi optimalizációt nem tartlmaza tesszellációra, és fejlesztői szempontból is elég szegényes, nincs tesszelláció a terrainre( más engineben sem, pedig azért ez nem lenne egy rossz dolog), mindent statikus objectekkel kell megcsinálni, ha tesszellációt akarsz. Dehát ennyi idő ennyire volt elég. Ezen kívül az sem túl jó, hog fix funkciós a tesszellátor, voxeleket teljesen más módon kell tesszellálni, mint egy mesh-t, és gyanítom, hogy erre nem készítették fel a pipeline-t, meg ha programozható lenne, akkor termérdek ötlet lenne várható, jobbnál jobb megoldásokkal, lenne benne perspektíva, így most abból kell elvegetálni évekig, ami van. No de majd ha jön a dx11.1 ...
-
cszn
őstag
Szerintem az a vicc, hogy senki nem gondolt bele abba, hogy mire lehet használni a tesszellációt. Valami csodaként tekint rá mindenki (annyit beszéltek már róla), de felesleges tőle általános képjavulást várni. Karaktereken, tárgyakon lesz értelme. Lehet, hogy az Ati jól bevitte az Nvidiát meg mindenkit a málnásba, hogy tesszellálás nélkül nem élet az élet. A fejlesztőknek valószínű igazuk van, hogy csak korlátozottan használják, mert csak erőforráspazarlás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
tzsolesz
nagyúr
A végén csak kiderül, hogy R600 szindróma fog fennállni.
Egyre inkább az kezd kirajzolódni, hogy a DX11 nem a tesszelációról fog szólni. Akkor pedig a Fermi egyetlen nagy előnye fog a füstbe menni. Már ha igazak az infók, és valóban hatékonyabb, erősebb tesszelációra lesz képes a jövevény.
Hajjaj, kíváncsi vagyok már az új gpu teljesítményére. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #3902 üzenetére
Igazából a Geometry Shaderben lehet teljesen programozott tesszellálást kreálni. Persze kraft biztos kell neki, még erre nincsenek felkészülve a chipek ... TFLOPS-ok ide vagy oda.
Hát ha mindenre nem is, de az AVP már jópár felületen használ displacement mapot. Állítólag a Genghis Khan MMO is elég szépen használja majd a fícsőröket, persze Unigine Heaven szintűre nem érdemes számítani. Bevallom én is többet vártam a tesszellálástól, ugyanakkor megértem a fejlesztőket is, mert helyenként tényleg több szól ellene, mint mellette. Persze nem először van ez így, hogy elméletben egy technika fantasztikus, aztán a gyakorlati oldalról vizsgálva egyre több kérdés merül fel. A tapasztalatok majd segítik a fejlődést, szóval bízhatunk benne, hogy egyre jobban lehet majd használni a tesszellálást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
priti
addikt
Szerintem meg az a vicc, hogy mindenki a 2D-s képeket veti össze és az alapján próbál értékítéletet alkotni az egészről. amikor már régen ott tartunk, hogy a grafikusok a 3D-s tartalmakban elmerülve próbálnak versenyképeset alkotni, mert munkahelyi ártalom lévén a magasabb vizuális élményt keresik, mindenkinek a 3D tetszik, nekik is, az ad jóval magasabb vizuális élményt. Aki számára elérhető az ki se kapcsolja még akkor sem, ha az adott játékban alig látszik a 3D-s effekt.
Ugyanabból az okból nem, amiért ti sem kapcsoltok ki 2D-ben egy ilyen effektet ha már egyszer be lehet kapcsolni és nem szaggat tőle, akkor miért ne...
...szóval...
Meg kéne talán venni egy iz3D monitort, ki kéne fizetni a fizetős 3D-s drivert, amit az ati kártyákhoz fejlesztenek és utána kéne megnézni bekapcsolt 3D mellett a különbséget, mivel (ahogy a 2D-s képeket nézem) ha a driver jó (és egyre jobb a driver) akkor ez a cucc nagyon úgy túnik, hogy növeli a térérzetet, mert több irányban lehet arányosan piros szellemképet dobni az így kidomborított részekre ami szemüveggel kurvajól néz ki és így effektíve megnő a tér érzékelhető mélysége 3D-ben. Ergó könnyen lehet, hogy brutálisan, irgalmatlanul durvábban néz ki 3D-ben teszellációval a kép, mint nélküle. Nem véletlenül ment rá az NV se...Kb. két helyes arcú lány igazolványképét nézve vitatkoztok azon, hogy melyik a jobb nő. 2D ben keresve különbséget ezen a szinten vagytok. Na ez a vicc.
Hardverlesen
-
priti
addikt
Feltelepíted a 3D drivert és az összes játék 3D-s lesz, max lesz olyan ahol semmi nem látszik a 3D-ből és lesz olyan ahol meg beszarsz olyan jól néz ki, számos lista kategorizálta már a játékokat, hogy melyikben mennyire látszik. Az NV-nek is van ilyen listája, az iz3D-nek is, mindkettőben több száz játék van kategorizálva látvány szerint, de legalább 100-ban már nem csak egy picit, hanem jelentősen megdobja a látványt, százszor jobban növelve a vizuális élményt mint egy 16x AA meg a hasonló finomítások. Ez bőven elég szoftveres támogatottság, ha azt veszem, hogy hány dx11-es játék van, vagy hány physx-es.
A rendszerek meg egy nyugati közalkalmazott egyszeri jutalmának az ötödéért elérhetők. Az hogy itt a balkánon csóróság van csak egy dolog. Ha tetszik ha nem a grafikai fejlesztések nem a 2D-re fognak fókuszálni, megjegyzem szerintem nem is kell, egy crysis már bőven jó, ebben a túlnyomó többség egyetért. Elviekben el lehet érni a teljes élethűséget, minden fejlesztésnek valahol az a célja, hogy közelebb kerüljünk ehhez a célhoz, de 2D-ben csak egy jó kamera által rögzített képig lehet eljutni, tovább nem. Nézz meg egy kamera által rögzített képet és ugyanazt digitálisan megrajzolva, egyszerűen már elértük, tovább kell lépni. Fel lehet fedezni különbségeket a fények vetődésén stb, de az már ilyen lófing. Most az, hogy egy játék mögött mennyi aknamunka van szinte már csak pénz kérdés, hidd el, hogy ha gazdaságilag megérné egy játék elkészítésére tízszerannyi pénzt áldozni és ugyanúgy használnának hozzá profi színészeket stb. stb. úgy nézne ki, mint egy film. Nem a grafikus korlátok miatt marad el, hanem a munka ára miatt.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
válasz DemonDani #3909 üzenetére
Nem hiszem, hogy nem érzitek valahol az ellentmondást. Mindenki azzal érvel a 3D ellen, hogy jelenleg nem használják elég sokan. Hányan használtak dx11-et fél éve és hányan most? Semmi köze egy fejlesztésnek a jelenlegi felhasználókhoz. Fizetőképes kereslet kell semmi más, az meg van rá. Az avatarra is drágább a mozijegy mégis rekordokat döntöget. A másik, hogy a vonatkozó monitorok, projektorok ára is csak csökkenni fog. Úgy terjed majd a 3D, mint a lepra. Az meg nem új, hogy mi 20 évvel le vagyunk maradva, nem belőlünk kell kiindulni, nem mi vagyunk a piac, nézzél már körül milyen csóróság van ebben az országban. Ha valaki vesz egy 5 millás autót az már az irigyelt felsőközépben van, USA-ban meg a középosztályban a gyereknek vesznek érettségire ilyen autót, az más kérdés hogy náluk van rajta kemény 8% adó, nálunk meg 25%, meg egy gallon benzint (több mint 3 liter) vesznek szinte ugyanannyiért mint mi egy litert, stb... stb... Mi soha nem fogjuk őket beérni, ez mese, attól gazdagok, hogy más meg az adósuk. Mindig lesznek elnyomottak és hatalmasok.
Hardverlesen
-
-
Robi BALBOA
őstag
Szerintem ez a tesszellálás is úgy lesz mint annó a HDR, szép volt meg minden, de az elés generációs HDR-t támogató karikon(GF6xxx) nem volt az igazi, úgye nem lehetett mellette AA-t használni a teljesítménye sem volt az igazi és a minősége sem, de mostanra alap dolog és szép is és a teljesítménnyel sincsenek gondok, szerintem ugyan ez van a tesszellálásal is majd belejonnek a fejlesztőki is és az Nv és ATI is, mondjuk az ATI-nak sokkal több ebben a tapasztalata.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
cszn
őstag
Azért erre ne vegyél mérget, hogy így van.
(#3912) priti: Ez az idióta összehasonlítgatás. Ők is ugyanazokat a kártyákat veszik meg mint mi (max nem jelent nekik gondot kinyögni). Ha azt hiszed hogy nekik valami csodálatos életük van mert olcsó a benzin akkor álomvilágban élsz. Meg ha elfogy az olaj ők is ugyanúgy meghalnak mint mi.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
Nézd végig még 2D-ben is tisztán látszik szerintem, hogy a 3D-s megjelenítésről szól, gondolj bele milyen szemüveggel ha driverszinten generálják hozzá a sztereo képet.
Ott sincs kolbászból a kerítés, én csak a normális, tisztességes, nem képzetlen, hanem diplomás munkáért kapott bérből és fizetésből élő emberek életszínvonaláról beszéltem. Nekik nem olyan hatalmas összeg z a 600 euró amibe egy alkalmas projektor+az NV szemcsi kerül. Ennyi. Ettől persze ők is megnézik mire költenek és mire nem.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
wednesday
őstag
Biztos, el fog terjedni a 3D, de nem hiszem, hogy olyan gyorsan. De most még úgy érzem nagyobb a füstje mint a lángja. Nem tudom Nvidia milyen technológiát használ (majd utána nézek),de ha olyasmi mint a moziba akkor még fejlődni kell, ha meg gyengébb akkor nem kell.
Voltam már pár 3D-s filmen, szép és jó, csak mindig véraláfutásos szemmel jövök ki másfél 2 óra mozi után. Nem olyan kényelmes a szemnek, látványosnak látványos(inkább csak az elején áll leejtős) csak érzi az ember, hogy ez egy "effekt" amit a szeme elé kerül, nem igazi 3D. Szemüveg meg egy idő után zavar. (erőlködik az ember szeme, hogy összehozza azt a képet valami értelmes látvánnyá, amit elé raknak. Aztán idővel kifárad a szem) Az avatarnál meg nem tom én látok e rosszul vagy ilyen volt a 3D technika, csak a kép közepe volt igazán éles a periféria mindig elmosódott volt.[ Szerkesztve ]
-
9950es
aktív tag
Biztosra vehető hogy nextgen konzolokban nem lesz fix API , legfeljebb addig megállapodnak vmi fix tesszelációs folyamatban , ez az egész csak arra jó hogy megmentsenek vele hasznos memóriasávszélt, ugyanis a sávszél nem nő olyan mértékben mint a Tflop, felesleges belemagyarázni 3d-t meg stb-t.
120 fps or GTFO :D
-
priti
addikt
Szerintem az lehet itt inkább, hogy az alien fejlesztésének inkább utószakaszában kezdték beleerőszakolni a tesszelációt, egy-két apróságot oldva meg csak ezzel, no meg a marketing miatt, hogy el lehessen mondani, hogy ez már dx11-es játék. Biztos emlékszel az elején hány dx10-es játék volt simán rondább megjelenéssel, mint egy alaposan elkészített dx9-es. A linkelt demoból is látszik, hogy közvetlenül az alapoktól, erre építve milyen megjelenést lehet prezentálni és a zseniális az benne, hogy ha kikapcsolod akkor simán elfut a progi egy jóval gyengébb VGA-n is, így nem kell azon görcsölni, hogy mi lesz a régebbi VGA-t használó gamerekkel, szépen fog futni náluk is fullHD felbontásban, csak mást fognak látni a játékból.
Az látszik, hogy az alien-nél az volt a cél, hogy ne legyen rondább nélküle mint vele és nem az, hogy kiaknázzák a lehetőségeket, ami persze e pillanatban érthető is, de ettől függetlenül az NV jól döntött szerintem, amikor erre a teljesítményre fókuszált a fermiben. Egy dx10-es izomkártya grafikus teljesítménye bőven elég lesz/lenne a jövőben, minden azon fog múlni, hogy az új VGA sorozatok hogy bírják majd a tesszelálást, mert nem azért fogják megvenni az emberek az új VGA-t mert lassú, hanem azért mert szarul fog kinézni kikapcsolt tesszel a játék. Rájöttek hogy a teljesítmény és az árverseny miatt túl jó lett már játékra egy olcsó VGA is, így már nem lehet akkorát kaszálni, másrészt az erős meg túl erős így aki megvesz egy csúcskarit évekre eltűnik a piacról, mint vásárló, így meg szépen csavarnak egyet a történeten aztán nézheti a GTX295-tel 1 év múlva azt, ami marad a slágerjátékból tessz nélkül, az meg aztán gyönyörű lesz ha tesszre lett fejlesztve. Rögtön eszébejut majd, hogy kéne egy új VGA, hiába erős a kártyája. Ki van ez találvaHardverlesen
-
DigitXT
félisten
válasz Oliverda #3921 üzenetére
Ez riposztnak rém gyenge volt, de persze
személyeskedésnek hoztad a színvonalat.
Inkább olvasgass picit, miért is jó az AF...Szerk: természetesen jogodban áll, hogy Full HD-ban
nézegesd a mosottsz*r textúrákat... Amiért viszont
balgaság, az az, hogy ez manapság nem valami nagy
"performance hit" a VGA-nak, a hiánya viszont eléggé
feltűnő. Persze van, aki nem látja: annak kell szemüveg.Riposztod akkor lett volna helytálló, ha én azt mondtam
volna, hogy nekem nem hiányzik a Full HD és nincs élet
1366x768 felett. Van amúgy egy Full HD TV-m is, csak
azon általában "Wizard Of Wor"-ozni szoktam...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
zoltanz
nagyúr
Én már azt sem értem egyáltalán miért jó ekkora chip-et készíteni? Mert gyártani nehezebb az biztos, nem lehet olyan bonyolúlt írni egy 8 utas SLI driver-t.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
DigitXT
félisten
Ebben egyetértünk. Valamelyik Trackmania-t megvettem, ahhoz
adtak ilyen szemcsit és támogatta a játék (akkor még ATI-m volt):
az eredmény térélmény, de nem tiszta, s ha leveszed a szemcsit,
utána is egy ideig nagyon gáz (hozzászokik a szemed/agyad, ha a
hatás megszűnik, vissza kell szoknia): ha 5 percet játszottam úgy,
hát sokat mondtam. Mondjuk volt szerencsém* az nV féle "Shutter
Glass"-os megoldáshoz is: az vibrált az alacsony frissítés miatt.
(De legalább a színek helyesek voltak. Talán ez a polarizációs cucc
a legjobb, amit pl. az Imaxban használnak: az egész érdekes volt...)(*: szerk, csak pár másodpercig egy hülyeboltban. Vagy fukarban?)
[ Szerkesztve ]
-
Oliverda
félisten
válasz DigitXT #3925 üzenetére
Nem is tudom hogy ki jött az ócska szemüveges szöveggel.... Feljebb leírtam hogy szerintem egyén függő ez is de erre te nagy pökhendin csak megmondtad rá a tutit. Taps.
1920x1200-ban nekem nem tűnik fel játék közben, hogy mennyire mosott a textúra mert elsősorban a játék élményért játszok és nem azért hogy folyamatosan a textúrákat lessem. Persze 1366x768-ban 81 centin már lehet hogy zavaróbb vagy talán inkább ez is az nV alapvetően gyengébb képminőségével magyarázható, nem tudom.
Az AF hatásával pedig tisztában vagyok.
"Van amúgy egy Full HD TV-m is, csak azon általában "Wizard Of Wor"-ozni szoktam.."
Nekem meg Ferrari van a garázsomban. Kettő is.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
DigitXT
félisten
válasz Oliverda #3931 üzenetére
Nekem meg Ferrari van a garázsomban. Kettő is.
Muhaha, kár is volt hozzád szólnom... Tényleg van
Full HD TV-m (szüleimnek vettem) és tényleg Wizard
of War-ozni szoktam rajta.* (Meg persze filmet nézni.)
*: van olyan dolog, hogy nosztalgia, szüleimnél is...De azért gratula a Ferrarikhoz... ("XD")
Vazz, és még ide is egy kis nV ATI flém? Taps. -
zoltanz
nagyúr
válasz DigitXT #3925 üzenetére
Tudtommal konzolon sem használnak AF -et és AA is ritkán, inkább csak 2x módban.
Szerintem régebbi gamékon sokat dobott mindkettő. A quinux is jó az NV kártyákon 2xAA jobb minőség relatív kevesebb erőforrásfelhasználással, 4x fölött nincs sok értelme.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
azoli09
tag
helló
mér aki 8 orába robotol egy gyárba keményen vagy építő iparban rakja a falat az már nem normális tisztességes ember ? az akinek több 10 milliós háza meg BMW je van az a fasza ember ? milyen felfogás ez nem mi tehetünk arról hogy ilyen szemét országba élünk ahol minden egyes felső tizezezerbe tartozó ember lopja a pénzt és szarér húgyért dolgoztatja a szegény embert hogy legyen mit a szerencsétlenek otthon az asztalra tennie
először gondold át miről beszélsz ember el vagy varázsolva -
priti
addikt
válasz azoli09 #3934 üzenetére
Abból, hogy én a normális, (átlagos jobb szó lett volna, de végülis tökmindegy) tisztességes diplomásokról beszéltem (egyébként azért róluk, mert köztisztviselők például mindenhol vannak és az ő bérük és munkavégzésük a legkönnyebben összehasonlítható) neked ez jött le? Vagy hogy jön ide most a melós ember meg ez a hiszti? Te én komolyan nem értem mi a baj veled, hogy attól itt stresszelsz, hogy hoztam egy példát a bérkülönbségekre ezzel szemléltetve, hogy ami nekünk drága, az nekik nem biztos hogy az, de ha másképpen nem megy igyál, szívjál, relaxálj, de valamit tegyél magaddal, hát úgy belefeszültél a hsz-embe, hogy totál melléestél ember, hát te tisztára ki vagy borulva. Szedd már össze magad meg valami nagymellűt, aztán szúrd már be a meleg puha helyére picurkát, hogy jobban legyél, vagy valami történjen veled... aggódom érted Zoli, komolyan mondom, iszol te rendesen, kúrálod magad azért néha? Picit már ilyesztő szinten lehetsz kikészülve, vigyázz, nehogy kiverjen valami kiütés Ápoltasd már le magad valami csajjal. Nem számít ha nős vagy, tudod csak popóba, az nem számít megcsalásnak
Hardverlesen
-
rocket
nagyúr
Igen, 64xAA-val a Metro 2033-bol
A hatter mondjuk eleg homalyos, meg jobb oldalt a vala felett van az a teglasor, ott azert van rece boven.#3943: Ja, meg ahogy nezem van rajta hangtompito, es lezeres celzo berendezes is
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
priti
addikt
válasz azoli09 #3941 üzenetére
Te én nem tudlak követni, biztos gondolsz rólam valamit, de hogy az mi azt én tényleg nem tudom. Ne haragudj rám, de én erre az utáljuk azt akinek van diplomája, mert az csak egy szemét tolvaj lehet történetre nem vagyok vevő, mert nem értek vele egyet. Ha meg konkrétan tudod valakiről, hogy okosabb nálad szerintem ne köpd szemen, inkább tanulj tőle ha már tanártól nem tudsz. Mondjuk szerintem iskola rendszerű képzésre járni sosem késő és soha nem szégyen. Ha téged zavar, hogy neked nincs diplomád szerezzél egyet, végtére is ha egy ilyen hsz után úgy érzed, hogy téged lenézlek azért, mert nincs, akkor valójában te magad vagy az, akit zavar. Engem nem izgat, abban biztos lehetsz. Tévedsz, nem vagyok kultúrsznob, messze nem, meg agyoniskolázott se.
Hardverlesen
-
tzsolesz
nagyúr
válasz Iron Funeral #3949 üzenetére
Ha ilyen lenne az ingame, akkor mindegy mi van a gpu-ra írva.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- KFA2 GeForce RTX 3050 EX OC 8GB GDDR6 Videokártya - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming