-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dark KillerX
addikt
Sztem mostanában inkább a Vram,ami megfoghat egy felsőkategóriás kártyát.Jó példa erre a 4870 512MByte.Mert hiába nyers számolási teljesítmény,és a DDR5 miatti magas memória sávszélesség ,ha az 512MByte 1600 felbontás fölött sokszor kevésnek bizonyul,még AA nélkül is.Ergo evvel arra akartam utalni,hogy a mostani csúcskarik memória sávszélessége bőven elegendő már most is.
[ Szerkesztve ]
-
Hakuoro
aktív tag
Ja, csak az a kérdés mekkora a GPGPU piac? Jobban megéri arra gyúrni? Az AMD most még ellesz egy darabig ezzel az architektúrával. +lesz fél év előnye.
Anno az FX széria jött ki a DX9 után fél évvel? Szerintem üzleti szempontból nem szerencsés egy új oprendszer startját lekésni.....[ Szerkesztve ]
-
félisten
Kérdés, hogy a MIMD tömbök a sima GPU területen is hoznak-e sebességnövekedést. Elméletileg ez egy nagy lépés a GPGPU felé. Aztán majd kiderül.
(#762) szasanyi: Valahol (pl. itt) azt olvastam, hogy 225W-os TDP-je lesz a csúcsmodellnek.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
szasanyi
félisten
És ígértek esetleg pontosabb infót a közeljövőben? Remélem a 40nm csíkszélesség a teljesítmény mellett a fogyasztásra és hőtermelésre is kedvező hatással lesz. Mert azért a komolyabb teljesítményhez jelenleg elég nagy teljesítményfelvétel is párosul, így többnyire melegek és zajosak is.
-
Iron Funeral
őstag
Az oké, én úgy értettem a "mardtak volna DX9nél" dolgot, hogy pl. a Source motorból kihozzák a technológiai maximumot. Aztán miutál láttuk, hogy milyen lassú a gép a csomag alatt jöhetett volna a DX10+os gyorsítás
sz.: off
[ Szerkesztve ]
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a PhysX-et már sohasem nyitják meg. A konzolon, ha nem is nyíltan, de megbukott a rendszer a Havokkal szemben. Gyakorlatilag ingyenes árával sem nagyon kell a nagyobb fejlesztőknek, akik kellő anyagi háttér mellett képesek saját motort írna, vagy beruházni a Havokba.
A PC vonalon pedig fel kell készülni az Intel és az AMD platform terveire. Vélhetőleg a PhysX-szel akarják az NV-nél megoldani az olcsó grafkarik piacát. Mivel 2011-től eleve lesz a CPU-ban GPU így ez a 120 dodó alatti szegmens bármely gyártó számára bukta, ellenben, ha nem veszik meg a cuccot grafkariként, majd talán megveszik fizika gyorsítóként. Valszeg annyit megéri beruházni a PC-s szegmensbe, hogy vegyenek évente 2-3 PhysX játékot.lenox: A Larrabee feldolgozási elve hasonló a GT200-hoz, de a rendszer számos szempontból különbözik. A DP-t ugyanazok a magok oldják meg, míg a GT200-on dedikált processzorok vannak erre. Továbbá a GT200 számos fix funkciós egységet tartalmaz, amire nincs szükség a GPGPU piacon, így a Larrabee a lehető legtöbb ponton emulál a hardver.
Igazából az NV-nek tényleg az lenne a legjobb ha eldöntené mit akar, mert az AMD és az Intel már döntött. Előbbi gyártó maximális hatékonyságú GPU-t csinál, és a GPGPU piacot csak pár ponton támadják be meglehetősen kis erőfeszítésekkel. Az cégóriás Intel rájött, hogy a Larrabee nem valami életképes a GPU piacon, mivel maximálisan a GPGPU piacra tervezték, ezért a GPU szegmensben a jelenlegi GMA rendszerek lesznek kipofozva. Az NV next gen-ről nem tudni sokat, de ha GPGPU lesz, akkor el kell vinni Larrabee irányba, ha pedig GPU, akkor olyat kell kínálni, mint az AMD. Ha átmenetet csinálnak, akkor mindkét piacon seggre ülnek. Az AMD rendszer - amellett, hogy a PC platfom szintű fejlődési vonala piaci szegmenseket zabál fel - hatékonyságával intézi el az új chipet, míg az Intel Larrabee, brutális DP teljesítményével.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hugo chávez
aktív tag
Ja, tudom, de szeretek reménykedni, még ha nem is valós, egyébként meg a Larrabee-ről is azt mondogatták kb. 1 évvel ezelőtt, hogy az majd elhozza a raytracinget, azután meg kiderült, hogy az első verzió csak egy tech demó lesz, de nagyon remélem, hogy az új nv karival (nevezzük bárminek) nem ez lesz a helyzet.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Iron Funeral
őstag
nem tudom miért zöl , szerinted egy G80 mit tud egy 2015-ös 5000sp chiphez képest? Ha 128 ennyire képes akkor 5000-el simán meg lehetne csinálni egy mapot
(tudom, hogy Adrianne nem Raytrace demo volt)Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát jelen esetben ezt pont nem jó, mert lista alját mondtak. A Tegra, a Tesla és az Ion is fontosabb nekik. Ha valaminek mindenképp vesznie kell, akkor a brandek közül a GeForce lesz az első, amit beáldoznak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
antikomcsi
veterán
Az akkor csak alig több, mint 3mm-el lenne nagyobb az rv870-nél. Viszont így is kisebb az első generációs GT200-nál.
(#1373) Abu85
Nem vagyok olyan jártas konzolok terén (se), mert én PC hívő vagyok 92'-óta, és konzolakkal nem is foglalkozok. Csak azért mondtam ezt a vga teljesítményt, mert úgy hallottam valakitől, hogy az x-boxban egy radeon 1950-es teljesít szolgálatot.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
használj mozillát
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
rocket
nagyúr
"Ha 2 milliárd tranyó fogyaszt 190W-ot, akkor 3 miliárd még többet."
Ez a logika szerint van igy, a fogyasztas a GPU feszultsege is befolyasolhatja, nem egyenesen aranyosan no a feszultseggel egyutt a fogyasztas, a szivargo aram befolyasolja (es ezzel a melegedest is), azt pedig a gyartastechnologia befolyasolhatja, tranzisztor/watt aranyban az ATi nem volt eddig effektiv a konkurenciahoz kepest, meg ugyse ha csikszelesseg elonyben voltak. (regi NV slideokon slager volt a transitor count/power usage a konkurenciahoz kepest )
HD5870 nem tunik veszesnek fogyasztasban, igy ezt szinte biztosan nem lehet alul mulni 3milliard tranzisztorral, de ha 230watt lesz azzal is jobb lesz a tranzisztor/watt aranyuk amirol lehet majd kesziteni szep szines prezentacios slideot
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
janos666
nagyúr
De azt sem várom, hogy most hirtelen a tesszelálás lesz a főlényeg, nem "Tesselator Unit"-ot veszünk, ez csak egy új feature a sok közül, a rengeteg régi mellé.
Szép, meg jó, persze, de pl STALKER képeken annyit láttam, hogy nem szögletes, hanem hengeres a gázmaszk szűrőrésze. Csodás, csak épp a maszk gyártása során is egyszerűbb lett volna szögletes öntőformát tervezni, és jobban is passzol a környezetbe az ilyen elnagyolt gyártástechnológia. Továbbá Abu Cypresses cikkébe szúrt képen a szörnyike háta nekem első ránézésre úgy fest, hogy jobban tetszik a simább baloldali, mint a tesszelált jobboldali, jobban megnézve pedig mindegy, egyik ilyen, másik olyan, de se jobb, se rosszabb egyik se, csak más.
Persze ez most csak poén, hogy a STALKER-ben többet árt, mint használ, hogy erőltetik, más játékban mutathat majd olyat, amire azt mondjuk: "na, ezért megérte új VGA-t venni", de nem vennék mérget erre sem, ahogy arra se, hogy ez a játék nem futna játszható sebességgel Fermin is (Stormrise-okból nem sok van).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
laci666
senior tag
Hát ez nagyon égő,kész röhej amit az Nvidia csinál
Annyi eszük nem volt hogy az egész kártyát műanyag borítással burkolják körebe,hogy ne legyen átverés szaga az egésznek.De úgy látom erre is képtelenek.ASUS Prime A320I-K,AMD Ryzen3 2200G ,2x8GB 3000MHz DDR4 Corsair ,240 GB Kingston HyperX Savage SSD,LG 27MP59G,SilverStone Raven Z RVZ02,Bequiet Shadow RockLP(Gyári AMD hűtő hely hiány miatt),Huawei Nova 5T, XBOX ONE X,MSI GS63 7RF Stealth
-
DemonDani
addikt
Azért ne felejtsd el, hogy ezek a "guruk" nem egészen emberi aggyal gondolkodnak...
Vegyük talán e legjobb példát, Moore-t...
Az Intel egyik alapítója, aki 1960ban "megalkotta" a Moore-törvényt, és 50 évvel később is jobbára igaznak mondható.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
rocket
nagyúr
-
félisten
Nem kell megvenni senkinek semmit.
Mondjuk lehetne úgy, hogy:
Az nV megtervezi a VIA-val közösen, VIA néven adják ki magát a procit, de csak nVidia lapkakészlettel műxik, és az nV, mint komplett CUDA kompatibilis rendszert reklámozza. Így nV néven fut, de maga a proci VIA márkajelzésű, vagyis nincs licensz-probléma.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Utolsó bekezdés a kép alatt?
Egyébként rájöttem, hogy hatékonyabb lenne valami adatbázis szerű fájlban tárolni azt, hogy melyik edge-t hol kell elvágni, és az így létrejövő vertexekhez egy számot rendelni 0-255 között. Keveseb helyet foglalna, mint egy png, valszeg könnyebb lenne feldolgozni, és a mappolásból adódó pontatlanság sem okozna összekuszálódott hálót.
Még a végén írok rá egy progit... meg egy megjelenítőt OpenGL-ben...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
VinoRosso
veterán
na azért nézd majd meg a CoP páya méreteket meg a CE2-es pályákat, azán rájössz, hogy melyikben mennyi a nyílt tér. A Crysisban a tank meg az ascension pályát leszámítva nem is lehet ilyenről beszélni, mert gyakolrilag lineáris a játékmenet. De mondjuk a CS swamp, vagy a CoP-os Zaton 2x-3x olyan széles, mint a Tank. A Crysis pályái inkább hosszúak mint szélesek, és elég kanyargósak, hogy a nagy látótávolság miatt ne legyen annyira nagy a poly count. Ahol messze el lehet látni, ott legtöbbnyira az óceán van De mondjuk ezért is sokkal kidogozottam a Crysisban a környezet, mert ott egy helyre van koncentrálva minden, a Stalker meg azért tűnik gyérebbnek, mert van egy nagy széltében hosszában bejárható terep. Am a stalker atmoszféra meg se kottyan a CE-2nek, egyedül a dinamikus időjárás, ami bajos, de színekben, hangulatban annyira széles a repertoár, hogy gyakorlatilag nincs limitáció. Az űrjelenettől a rajzfilmig mindent meg lehet vele csinálni.
-
janos666
nagyúr
Szerintem inkább a GTX360 nyalja majd fej-fej mellett az 5870-est, legalább is tesszelálás nélkül, a GTX380 pedig otthagyja az 5870-est, de csak extrém szituációkban (jól megválasztott tesztkörülmények közt, egy-két játékban) karcolja majd meg az 5970 szintjét, illetve az OC változatok közelíthetik majd meg akár emberibb szituációkban is (ahol még mindig a CF hatásfok lesz a nagyobb ludas, de a beállítások már élethűbbek lehetnek mellé).
Bár ha lesz fix tesszellátora, ha nem, én akkor sem lepődök meg, ha poénból sikerül lepipálni a 9800Pro óta dédelgetett feature-ük teljesítményét, mert kitudja hogy, de nekem bűzlik itt valami a HD5 tesszelátorában, főleg hogy a Xenos óta mindig nagy volt ugyan a szájuk, még sem történt vele semmi, és most hogy duplán rágyúrtak, de mégsem lett még most sem Istenes, sőt, az uninigne benchmark alapján továbbra is csak kirakatdísz, most el lehetne lőni a poént, hogy még le is hagyják vele őket (mindkét kártyán többet ér majd kikapcsolni, csak a geforce-on fog kevésbé szaggatni a kép, ha bekapcsolod, illetve szebbek lesznek az FPS grafikonok. )A textúrázás kérdésében pedig, szerintem hihetetlen dolog lenne ha elhagynák, miután a GT200-al úgymond mesterire fejlesztették a textúrázást, és ezzel fel is építettek maguk mögött egy apróbb tábort, aki a programokkal is rágyúrt a dologra, akkor csakis olyan esetben fogják elfelejteni a jól bevált textúrázókat, ha valami még jobbat találtak ki helyette (és abszolút értelemben, nem olyan költséghatékony optimumban, hogy a teslára úgysem kell, hát akkor emulálunk, jó lesz az a hülyéknek játékokhoz is...) Esetleg kisebb mértékben ugrik a textúrázás sebessége, mint az SP-k száma.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Gaboman
nagyúr
-
nagyúr
Én engadget-en olvastam és ők nem szoktak hülyeséget beszélni úgy, mint a fudzilla. Megnéztem a forrást és az eredetit linkeltem be. Hol itt a fudzilla?
Egyébként nem kell sok keresgélés ahhoz, hogy megtaláljuk, mit akar az nV a CES-re vinni és kiderül, Fermi még csak említés szintjén sincs a csomagban.
[ Szerkesztve ]
-
VinoRosso
veterán
Ha a stalkerre vonatkozik a kérdése, akkor ehhez valahogy ki kéne vonni a geomból azokat a részeket, amiket tesszalálni szeretnél. Ezután már meg lehetne csinálni, hogy úgy készítik el a modellt, hogy a sarkok külön objectek amikre lefut a tesszallácó, a köztük lávő rész meg POM-os. De ez lehet, hogy nagyon elütne egymástól és nem lenne jó az illeszkedés. Egyes esetekben meg lehetne csinálni, pl ha a határvonalra valamilyen takaró felületet tennének, pl egy dómnál mondjuk a pillérek, de én épületekre nem feleslegesnek tartom ezt. Pl a cserépnél is a heaven-ben minek azt nem értem. Szép, de milyen játék az, amiben a cserepek olyan közelről látszanak, hogy ne legyen elég egy sima normal map hozzá. Mondjuk egy tetőn ugrálós assasins creed vagy mirrors edge jöhetne szóba, de egyiknél sem maradt bennem olyan élmény, hogy igénytelenek lettek volna a grafikai elemek. Inkább szabélytalan formákra érdemes tesszallálni, amik nem szögletesek, hanem amiknél gyorsan és sűrűn változik a görbület, pl karaktereken ahogy gyűrődik a ruha mondjuk egy sport játékban, vagy a zászló aogy lobog a szélben, vagy az arcokon a ráncok beszéd közben, esetleg egy nagy fraktáldimenzióval rendelkező terep, vagy víz, ezeket csak finom felbontású mesh-sel lehet megcsinálni, és ugye ezeket a felületeket általában már nem elég felpumpálni, meg bevilágítani, hanem animálni is kell, ami még tovább lassítja a rendszert. Ebbe nem tudom, hogy mennyire gondoltak bele, amikor betették a pipeline elejére a tesszallátort, hogy itt keletkezni fog egy rahedli adat, amivel a későbbi fázisokban is kezdeni kell valamit(természetesen az árnyaláson kívül), különben szinte olyan, mintha nem is csinálnánk semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Yettel topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mikrotik routerek
- LEGO klub
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- 480 8GB és 570 4GB HIBÁS!
- Gainward Phoenix RTX 4070 Ti - új, bontatlan, 3 év magyar kisker garancia!
- SAPPHIRE RX 7800 XT NITRO+ 16GB / 3 év Garancia /
- Beszámítás! EVGA FTW3 ULTRA RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Inno3D RTX 3060Ti /ÚJSZERŰ/FRISS MX6 PASZTA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/