-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome.jr
addikt
Egy szóval sem mondtam ilyet. Mint ahogy írtam is jelenleg egy forintot sem adnék egyetlen DX11-es kártyáért sem, a Fermiért sem. Azt meg főleg nem tudom mit fog domborítani DX11-ben. Megint érdekes hogy itt már látatlanban mindenki leírja a teljesítményét. Ennek kb annyira van alapja, mint 2 hónappal ezelőtt az ATI topicokban annak a hangoztatása, hogy az 5870 majd szarrá veri a GTX 295-öt, sőt még a GTX 285 SLI-t is.
Azért kell megvárni a Fermit, mert addigra talán lesz még DX11-es játék, tehát szélesebb körű méréseket lehet végezni. Jelenlegi formájában a DX11 + tesszeláció csak parasztvakításra jó.
keszegduda + cszn: Azt remélem ti is belátjátok, hogy az egymagos királynak kikiáltott 5870-től nem azt várná el az ember ha megveszi 100k körüli áron, hogy az agyonhájpolt DX11-ben a 60k-val olcsóbb 4870 szintjén teljesítsen. Minden ATI fan azt szajkózta, hogy DX11 így, tesszelátor úgy. Érdekes most amikor vannak végre eredmények akkor meg elvárnák hogy az ember fogja a pofáját és egy rossz szót se szóljon az új kártyákra. A jelenlegi eredményekből kell kiindulni, csak azokról lehet beszélni.
-
gV
őstag
-
emmm
senior tag
válasz tome.jr #2201 üzenetére
Oké, így szerintem teljesen tiszta. Na igen, sok hülyeséget beírtak a másik topicba is, bár én már akkor is azt mondtam, örülni fogok, ha az 5870 60 %-kal gyorsabb lesz a 4870-nél, és emiatt a 4870 X2 szintjére képzeltem el (ami be is jött).
Én is így gondolkozom, megvárom az nVidia válaszát, egyrészt, mert az lenyomja (remélhetőleg) az árakat, másrészt pedig elég a jelenlegi kártyám.
-
rocket
nagyúr
válasz tome.jr #2197 üzenetére
Nem csak a latvanyrol szol a DX11, azzal egyetertek hogy a tesszalacio agyon van hypeolva, es mar az elso fapados tesszalaciot hasznalo jatekoknal is olyan nagy a teljesitmeny eses jelenleg amitol kirakat feature lett belole, de tesszalacio nelkul a Battleforge (ugye ebben nincs is egyatalan), es a STALKER COP (amiben kikapcsolhato) jelentosen gyorsabb DX11 modban, mint DX10/DX10.1 alatt, igy egy kis tulzassal a DX11 kicsit tobb mint 1 honap alatt (Win7 Retail rajtjatol szamolva) mar most tobbet mutatott, mint a DX10 egesz palyafutasa soran.
Mosolyogtato lenne ha a GF100 lealazna DX11+tesszalacioban az AMD kartyait, de erre a kis mertekben hardveres megoldasu tesszalatorukkal nem sok esely van, es ezt az AMD is igy gondolja ezert van az elso helyen a marketingben a tesszalacio, aztan majd a gyakorlatban kiderul jol gondolkodtak-e, vagy bevittek oket a malnasba
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
keszegduda
őstag
válasz tome.jr #2201 üzenetére
Nyilván a fanok néha kissé elfogultak tudnak lenni, ami nem jó kiinduló alap egy termék megítélése szempontjából. Az megint csak más kérdés, hogy egy újdonságról van szó, tehát kuriózumnak számít, ha mondhatjuk így és árak tekintetében elég magasra képesek tenni a mércét. Rögtön megragadván az alkalmat a GT200-al kapcsolatban, ahol horror áron indítottak és a kényszer nagy úr lett náluk az ATI miatt és végül csökkentettek. Ez csak egy ízelítő példa a sok közül.
De a lényegre visszatérve, soha ne alapozz az első benyomásokra és nem kell azonnal bedőlni a sok marketing dumának...főleg az ilyen DX11 meg tesszelátor stb., mert mindennek eljön a maga ideje, ugyanis gyerek cipőben járnak ezek a dolgok, csak győzd kiváni a végét. -
cszn
őstag
válasz tome.jr #2201 üzenetére
Én is azt mondom, hogy várni kell még. Nekem mindegy melyik cég gyárt jót, de legyen tényleg jó. Kíváncsi leszek a többi engine-el is ilyen teljesítménycsökkenések lesznek e, sokkal szebb lesz e, de leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy a fermi hogy fog teljesíteni.
Egyébiránt ezek az első dx11-es kártyák lehet, hogy később csak átmeneti kártyáknak fognak tűnni, mert a köv. generáció sokkal hatékonyabb lesz náluk. A marketingnek sose szabad bedőlni. -
félisten
Az a véleményem a tesszelációval kapcsolatban, hogy lesz itt még dx11.1 is, mert ebben a formában elég erőforrás-pazarló módon műxik. Ha a gyártók nem gyúrnak rá az eddigieknél sokkal jobban a tesszelátorra, akkor valami jobb megoldást kell kitalálni. Emlékszem, annak idején az élsimítás kezdetekor is padlóra vágott minden kártyát az AA, és emlékeim szerint ott is egy másik algoritmus hozott megoldást.
Én egyelőre abban látom a megoldást, hogy a tesszelációt csak a nagyobb domborulatokhoz kellene használni, akkor is ha nagyon muszáj, a kisebbekre maradhatna a normal map. Tök marhaság pl. az AvP-féle padlós polygon-pazarlás - szerintem.
Így nem kell annyira besűríteni a hálót, és a normal map megléte biztosítaná, hogy a régebbi kártyákon is élvezhető legyen a kép.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
a tesszelációban kicsit más a helyzet. onnantól kezdve, hogy a tesszelátor létrehozta az új poligonokat, már nincs különbség ahhoz képest, mintha eredetileg is azt a modellt küldtük volna be a GPU-nak. úgyhogy csak két helyen lehet javítani a dolgon:
- maga a tesszeláció legyen gyorsabb
- a tesszelációs algoritmus "okosabban" hozza létra az új háromszögeket (ie. csináljon kevesebbet)mindamellett érdekes lenne egy olyan benchmark, ahol össze lehetne hasonlítani, hogy a tesszeláció szintjének csökkentésével mennyire növekszik a teljesítmény - lehet, hogy a Heavenben használt szintnek a fele is elég lenne kb. ugyanahhoz a képhez...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
Igen, pont arra gondoltam, hogy ne csináljon fölös polykat.
Még annyi, hogy a legapróbb recéket felesleges tesszelációval csinálni, mert a modellek kontúrjainál ezek már alig számítanak, szemből meg a normal map is majdnem olyan jó.
Így további polykat lehetne spórolni, és az AA is kevesebb/egyszerűbb élen dolgozna, bár ennek működése nem nagyon tiszta számomra, lehet, hogy nem hozna sokat.(#2208) r1E3S3E7T: Ennek én is örülnék.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Közben egy jelentős piaci szereplő bejelentette legújabb eljárását, ami a B.S.M. névre hallgat. (Bici Subdivision Method)
A mellékelt illusztráció alapján látható, hogy a "Subdivision Map" tartalmazza, hogy hol kell elvágni az adott polygont. Az élek színei jelzik a felület módosításának mértékét.
A második és harmadik képen az eredmény látszik.A kép csak illusztráció, ez az erdmény kevesebb poly felhasználásával is elérhető, valamint a negatív felület módosításhoz közép-szürke színű alaprács szükséges - hogy lehessen sötétebb és világosabb is nála.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
hugo chávez
aktív tag
"In terms of texturing, GF100 appears to support the same per-cluster texturing ability as GT200, with eight pixels per clock of address setup and final texel address calculation and up to eight burnable bilerps per clock for filtering, although Nvidia won't talk about it just yet. The texturing rate therefore appears to go up linearly with cluster count, at a peak of 1.6x over a similarly clocked GT200. The texture hardware supports all of D3D11's requirements, of course, including FP32 surface filtering."
Most akkor megkerültek a textúrázók?
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Crytek
veterán
Hogy ahogy néztem a Dirt 2 dx9 vs dx11 összhasonlító képeket + benchmarkot még elég sok ideig marad a jó kis 8800GT-m.
Semmi értelmét nemlátom 100 ezeres atit vagy akár majd jővőre új Geforce-ot venni. Pláne nem az első szériából tehát ez most kimarad!
Next PC Upgrade: 2022
-
félisten
Utolsó bekezdés a kép alatt?
Egyébként rájöttem, hogy hatékonyabb lenne valami adatbázis szerű fájlban tárolni azt, hogy melyik edge-t hol kell elvágni, és az így létrejövő vertexekhez egy számot rendelni 0-255 között. Keveseb helyet foglalna, mint egy png, valszeg könnyebb lenne feldolgozni, és a mappolásból adódó pontatlanság sem okozna összekuszálódott hálót.
Még a végén írok rá egy progit... meg egy megjelenítőt OpenGL-ben...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
(#2213) Crytek - Persze, elvégre az a 100k-s VGA (ami mondjuk 5850-esnél 60k, csak majdnem fele...) nem gyorsabb DX9-ben, mint a 8800GT-d, és a DX9 játékok sem kajázzák be normális felbontáson (ami nálam 1680+, lassan azért már 1920 lesz a standard azok körében, akik ilyen VGA-kat vesznek).
(#2215) Bici - Legyen inkább OpenCL
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Crytek
veterán
válasz janos666 #2216 üzenetére
Rosszindulatot vélek felfedezni a mondtodban! Ha nem abból irtad akkor sorry.
Egy szóval nem mondtam sehol hogy azért nem veszek új dx11-es atikat vagy jővőre nvidia mert lsabbak dx9be mint a 8800gt-m mivel hülyeség.
Dirt 2 benchmarknál lehetett látni 8800GT is elég a maxon való futtatáshoz.
3 játék dx11-es ( Dirt 2,Fostalker,és majd a Alien vs Predator) 3 játékért úgyszintén felesleges.Szólva nekem kimarad mint a két széria mert egyszerűen értelmét nem látom miért cserélném le a 8800GT-met!
Next PC Upgrade: 2022
-
Cyberpunk
félisten
Én is ezt szajkózóm már egy ideje hogy néhány játékért felesleges DX11-es kártyát venni.
De az is igaz hogy nem szabad egy első ilyen játékból kiindulni, mert a Dirt2 az annyira DX11-es mint a Crysis DX10-es És jelentős a sebesség veszteség DX11-ben, mondjuk ezen nincs mit csodálkozni várható volt hogy jobban leterheli a GPU-t ergo lassabb lesz mint ha régebbi API-val futna.Én meg várom a Fermit kíváncsi leszek az hogy teljesít és az AvP3-at. Addig meg az elavult gyenge kis GTX260-al el vegetálok
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Padisah
tag
Én egyenesen megbántam a cserét 8800GT-ről 4870-re. Kedvenc játékaim nem tudom vele játszani: Crysis, Crysis Warhead, Far Cry 2. Egyszerűen úgy bevillódzik, hogy játszhatatlan, Titan Quest meg lefagyogat vele. Éreztem én, hogy GTX 260-at kellett volna.
Az a baj a világgal, hogy az okosok kételkednek, míg a hülyék tökéletesen biztosak a dolgukban.
-
A rosszindulat onnan fakadhat, hogy esetlegesen nagyzolósan sértőnek éreztem a véleménynyilvánításod, akár saját magamra nézve is.
Semmi értelmét nemlátom 100 ezeres atit vagy akár majd jővőre új Geforce-ot venni.
Ezt kezdtem el ott, hogy nem 100, hanem 60k-ról indulnak az erősebb HD5-ösök is (5850).
Aztán védtem azt, aki ilyet vesz, mondjuk egy 8800GT, de akár még egy GTX260 helyére is, mert DX9-es játékok alá is kell az erős vas, ha el tudsz szakadni az 1280-as monitor elől, és beújítani valami korhű, 1920-as kijelzőt (de legalább 1680-ast), mert ma már ez a standard azok körében, akik ilyen VGA-kat vásárolgatnak (nem annyira menő már az 1280, mint akkor, mikor még az 1024x768 volt standard 15"-os CRT-ken...) és így számukra már nem is olyan értelmetlen a dolog.
Még az előző generáció csúcsáról váltani sem mindig teljesen értelmetlen, főleg ha gyári hűtőknél ragad az illető, mert egy 4870x2 erősen lepipálja hangerőben az 5850-est, teljesítményben már hasonlóak (főleg ha tuningolgatjuk őket), és nem kerül sokba a váltás, ha ügyesen boltolgatta az ember.
Szóval megannyi oka lehet, amiért épp jó biznisznek tűnt valakinek HD5-re váltani 8800GT-től kezdve GTX260-on át 4870x2-ig. Illetve valószínűleg ugyan ezt rá lehet húzni a majdani FermiGefroce-ra.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Padisah #2220 üzenetére
Telepítsd újra a Winfost.
janos666: Egyetértek. Ugyanakkor ha valaki nem érez okot a váltásra, akkor leírhatja a véleményét. Én már váltottam, nem akarok lemaradni a DX11-es effektekről. Majd átnyálazom az SDK-t is.
A Fermit meg idáig vártam. Ennyi ... idén már nem jelenik meg, nekem pedig idén kellett DX11-es GPU.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
És ha emiatt váltottál, akkor nem érzel némi csalódást, mikor az Unigine Haeven bench aszerint vált folyamatos futásból diavetítésbe, ahogy ki-be kapcsolod a tesszelációt, illetve hogy DX11 ide vagy oda, a STALKER még midig ugyan olyan szarul néz ki, mint 2005 óta mindig (nekem már a legelső Xray alpha techdemó sem tetszett, amit még FX5800-on futtattam, azóta pedig sokkal lassabban szépül, mint ahogy a kor halad, csak a látótáv nőtt, a nap lett vakítóbb, és itt-ott több a poly, főleg ahol tesszelál, de kb. ennyi, egy kupacnyi fos szétkenve a monitorra), valamint az eddigiek alapján izgatottan várod még a DIRT2-t, vagy kidobtad a kupont is (ha volt)?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #2223 üzenetére
Frankón fut az összes DX11-es program nem érzek csalódást. Többre úgy sincs pénzem, ennél gyorsabban meg minimum egy évig (de inkább másfél) nem fogják tudni a hardverek a tesszellálást.
A Fermire vártam, hogy bemutatják a grafikus képességeket, de már nem bízok benne. Ha gyors lenne a lapka, akkor már rég világgá kürtölték volna, ahogy a DP képességeit láttuk az SC09-en. Szvsz azért nincs infó, mert nem megy neki a DX11. Az árak meg baromira nem fognak csökkenni. Nincs miért csökkenteni az AMD-nek, inkább különböző kifogásokkal emelni fognak. Nem várom meg, míg ennél is drágább lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
válasz janos666 #2223 üzenetére
Nem kötekedésből mondom, de a stalker rengeteget fejlődött az évek során. Nem volt még egy olyan sok hibával teletűzdelt motor a földön mint az Xray, még mielőtt kijött volna a játék. Már pre alha buildekből, bétákból is rengeteg volt amivel folyamatosan egyre jobb lett, a megjelenésután meg számtalan patchet adtak ki. Az első hivatalos verzió óta (1.0) a jelenlegi ( 1.6.2 ) kb úgy a 20-30. build lehet( nézd meg háy és ilyen verziójú patchek jöttek ki ). Ezalatt rengetegett fejlődött, technolgiailag szinté végig a legjobb volt. Az első közt támogatta a dx10.0/dx10.1/dx11-et, és nem csak mutatóba kerültek bele effektek. A mostani Xray iszonyat jó, gyors, stabil, és rohadt sokmindet tud a SM 2.0-tól az SM5.0-ig.( ha csak a grafikát nézzük, mert ugye még ott az A-life ami egy külön történet )
-
válasz VinoRosso #2225 üzenetére
Azt tudom, hogy az effektek tárháza egyre bővül, és ezek háttértechnológiáját bőszen az elérhető legújabb (és vélten leghatékonyabb) DX eljárásokkal pepecselik fel.
A gond nekem ott van, hogy mikor a legelső alpha-t elindítottam egy FX5800-on, akkor úgy voltam vele, hogy oké, van egy-két szép effekt, de ez csak valami túlhypeiolt fos lesz, ha tényleg megjelenik valaha. Közelébe sem ért például a Half-Life 2 alpha-nak, utóbbival sokkal többet "játszottam" (pl. az egyik E3 techdemó mapon phsygunnal 2-3 féle "hidat" is építettem a medence fölé, összehegesztett fémhulladékból, és kipróbáltam át tudok-e kelni rajta )
Mire megjelentek, a stalkerben kicsit javult a korábban még nevetségesen szűkre nyírt LOD és látótáv kezelés (de nyilván azért, mert addigra gyorsultak a VGA-k), és talán egy kicsit tónusosabb lett a szürke sárfolt, amit a monitorra kent az xray. Ellenben addigra már kint volt a HL2, ami sokat szépült az alpha óta. Arról már ne is beszéljünk, hogy az aktuálisan játékkal debütáló xray-ek mindig úgy bekajálták a pillanatnyi konfigom, hogy ha akartam se tudtam volna őket (legalább is magas minőségi beállításokkal) játszani.
Aztán láttunk itt közben Crysis-okat, és UT 3.5 motoros játékokat is. Az új stalkerekbe pedig csak 1-2 új effekt kerül, kicsit javul a textúrafelbontás és látótáv, de ennyi. A legújabb rész menüből maxra tolva nekem egy vöröses porkupac, ami belepte a monitoromat, olyan mintha portoltak volna egy Quake2 motoros játékot a legújabb IDTech motorra (pl. arra, ami az új Wolfenstein alatt fut, nem a penumbrás...).
Az már csak hab a tortán, hogy a története sem izgat túlzottan. (Szerintem a szocializmus a történelem eddigi legsötétebb bugyra...) És a látótáv kérdése nekem még most is GTA IV szindróma. Ha addig nőne az aljnövényzet, ameddig ellátunk, akkor 5970 is kéne alá. Cryengine-ben valahogy ügysebben sikerült ez megoldani, hiába merészkedtek csak 3.0-ig a shaderek, az összelátvány is szebbre sikerült, mert nem egy rézmetszetet árnyalnak egy kupac porral.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
TTomax
nagyúr
nem akarok lemaradni a DX11-es effektekről....nekem pedig idén kellett DX11-es GPU.
Ne haragudj,tényleg semmi közöm hozzá hogy mire költesz... csak eszembe jutott,hogy akkor mi van ??? Jövöre elvitte volna a cica ezeket az effekteket?????Vagy esetleg a Radeonok lettek volna olcsóbbak?Mert olcsóbbak lesznek,persze lehet februárig is várni kell...de nekem amugy mindegy is.Csak morfondiroztam egyet...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már szeretném játszani a DX11-es játékokat. Dirt 2 (főleg) és a STALKER nagyon érdekel. A BattleForge-ot már meguntam, de ettől még megnézem.
Nem vagyok arról meggyőzve, hogy olcsóbbak lesznek a karik. Amióta megjelent a HD 5850 megy fel az ára. A Fermi leghamarabb februárban jön, de Kyle azt mondja, hogy reálisan áprilisban lesz itt (bekalkulálva egy esetleges problémát, akkor ez szerintem is reális időpont).
Nincs értelme az árakat csökkenteni, inkább növelni kell, mert a DX11-es játékok jönnek a készlet pedig órák alatt elfogy. Szar ha nincs konkurencia. Gyorsba lecsaptam egy HD 5850-re, hogy letudjam a fejlesztést. Nincs kedvem ezzel törődni hónapokig. Inkább élvezem a DX11-es játékokat. Meg már rég rá akartam cuppanni a DX SDK-ra, érdekesek az új demók.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Olyan DX11-es játék ahol számottevö látványbeli difi lenne majd csak a jövö év második felére várható.Láttuk a Dirt2-t DX9-be is gyönyörü,föleg 250-nél egy sportkocsibol...
A Stalker még mindig nincs kinn angolul,bár ez nemsokára meglesz,és hát ott sem dobtam magam hanyatt a látványbeli difitöl..a Battleforge-t meg meghagyom annak aki akarja...
A radeonok ára pedig lefelé fog menni ez a piac törvénye,itt most nem egy-két hónapos dolgokról beszélek.A mostani áremelés oka meg nem csak a konkurencia hiányának köszönhetö,ebben a TSMC gyengélkedése is komoly szerepet játszik... ha lenne elég GPU akkor nincs miröl beszélni , el lennénk árasztva radeonokkal...hiszen a VGA gyártók azért egymással is versenyeznek.Inkább ird azt gyengécske volt már a 3850CF... /(OFF)Hogy a témához is...én nagyon várom a fermit,most kb olyan 5-6ezer PPD-t csinál egy GTS250, a GTX280 olyan 7500-9000.... kb ennek a háromszorosát vároma fermitöl,szeretném ha foldingban olyan 20.000-25.000PPD
csinálna,jót tenne a csapatnak,ha a játékok meg elmegyegetnek akkor hajlandó vagyok kompromisszumokra mégha aznos árban is adják a radeonokkal...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért 2010 második felére várható ez? Az AMD felügyeli az összes DX11-es játék fejlesztését. Miben különbözik az a DX11-es játék, ami most jelenik meg, attól ami jövő év második felében jelenik meg?
Fenét nem a konkurencia hiánya. A TSMC közel sincs olyan rossz helyzetben, mint ahogy mondják. Ez csak indok volt, hogy legyen mire hivatkozni az emelésnél. Az AMD rájött, hogy magasabb áron is tapsikolva viszi a nép a teljes raktárat. Ha rájön, hogy még ennél is drágábban megveszik, akkor tovább emel.
Engem a Folding nem izgat, így nem lényeges szempont a választásnál. Persze van akinek az, nyilván ez egyénfüggő.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
A TSMC közel sincs olyan rossz helyzetben, mint ahogy mondják. Ez csak indok volt, hogy legyen mire hivatkozni
Persze azért nem lehet itt angol honban 5870/5850/5970-et venni... nézz már szét egy kicsit.Azt aláirom,hogy egy GPU felépitéséhez , müködéséhez értesz,de a közgázhoz nem nagyon.Ha lenne elég GPU,szórnák mint a szemetet,hiszen az ati is keresni szeretne,az nem biznisz ha elad pár darabot kicsit drágábban.Le is cikkezhetnéd,hogy komoly hiány van az 58XX-böl... és ennek oka csak a TSMC lehet,mert gondolom PCB,meg GDDR5 van elég...Az AMD meg felülegyi a nagy francokat,már ne is haragudj.ugye semmit nem kell felügyelni egy mindenki számára elérhetö szabványon... még majd kiderül a végén hogy a játékokat is ö irja,pénzeli... söt az MS-t is az AMD felügyeli,hiszen az API-t is az AMD adta/készitette...... kicsit tulértékeled ezt a céget...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egy dolog, hogy kevés 40 nm-es GPU készül, de a TSMC-s gyengélkedés, további mélyítése csak indok volt az áremelésre. Az AMD tudta, hogy ennyi chip lesz gyártva csak rájottek, hogy drágábban is megveszik a készletet.
A szabvány az mindenkinek elérhető, de a legtöbb fejlesztő nem tud önmagától hatékonyan felépíteni egy DX11-es motort még. Az AMD a rendszerre már számos dokumentációt készített, amikben tippek és trükkök mellett konkrétan kimásolható példaprogramok vannak egyes publikált effektekre. Ha egy fejlesztő DX11-es játékot csinál, akkor logikus, hogy felkeresi az AMD-t, hogy segítsének neki, mert kell DX11-es gyorsító és kellenek dokumentumok, egy olyan cégtől, aki a szabvány legtöbb pontját kidolgozta. Azért látod az AMD logót a DX11-es játékok elején, mert igény esetén befizetnek egy kis reklámra is.
A fejlesztők meg a DX11-el nem mehetnek máshoz segítségért. Az NV már a DX10-es technológiák publikálásában is jelentősen elmaradt, a DX11-essel nem is foglalkozik. Ők azon vannak rajta, hogy a fejlesztők a PhysX felé mozduljanak, és természetesen felügyelik a GeForce PhysX-es játékokat.
A mai fejlesztések már nem olyanok, mint régen. Azért jönnek a DX11-es játékok, mert az AMd elintézte. Oda mennek a fejlesztőkhöz, és elmondják, hogy megírják a DX11-es effekteket ha beépítik azokat. A fejlesztő meg dönt, hogy megfelel-e ez neki. Az NV is így csinálja ... odamegy a stúdiókhoz, hogy írunk nektek Geforce PhysX-et, és döntsetek, hogy kell-e.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
válasz janos666 #2226 üzenetére
Pedig jó az Xray 1.6 nagyon, nézd csak meg közelebbről. SoC, meg Clear Sky nagyon bugos volt a kezdetekkor, optimalizálás egyenlő volt a 0-val, mivel hanagy módon fejlesztettek, meg csomó komplikáció lépett fel fejlesztés közben, amit a tpasztalaook hiánya miatt nem láthattak előre, és vagy 3-4 játékra való anyagot halmoztak fel, és abból jöttek ki az eddigi példányok( a pályák,assetek, zöme pl már 2004-ben kész volt, kissebb-nagyobb átrendezések persze történtek ). Patchekkel aznban folymatosan javult a motor és a futási teljesítmény. A CoP-nál a korábbi hibákból tanulva teljesen máshogy álltak hozzá a fejlesztési folymathoz, és csak akkor adták közre a dolgokat, amikor már készen volt midnen, nagyrsézt bugmentesen. Saját tapasztaltból mondom, hogy amelett, hogy szebb grafikai látványt nyújt, +15-20%-al gyorsabb is az előzöeknél( 9800 GTX+-omon ), és határozottan stabil, (igaz sokat nem kísérleteztem vele, csak megnéztem pár fícsört, 1-2 óra többre nem adatott lehetőségem ). Az a pár effekt meg nem annyira pár, inkább úgy foglamaznék, hgoy pár dolog kivételével minden megvan benne ami egy jó motorhoz kell, de ezt más játékokról is le lehet mondani. Ha már a CE2-őt hoztad fel, akkor szerintem kb döntetlen az állás. Xrayből két dolog hiányzik, a jó fizika és a jó vegetáció. A fizika kicsit dobna a játékélényen, ha több/jobb robolható tárgy lenne, jobb robbanások, jobb járművek, stb. A vegetáció az, ami sokkal égetőbb probléma, mivel a terület ahol a stalker játszódik, nagyon dús flórával rendelkezik, ami a játékból egyetalán nem derül ki. Ez leginkább annak köszönhető, hogy az engine 1 millió polygont képes csak kezelni, és 800-900 000-nél már erőteljes lag tapasztalható. A vegetációs assetek közül pedig a legtöbb high polys cucc(fa, bokor) 2,5-5k -s poly counttal rendelkezik, ami isznyat gyorsan felemészti az 1 millás büdzsét( főleg ha a többi szart is hozzáveszed, karakterek, épületek stb. ) A Cryengine meg lazán elboldogul 5 millió polygonnal is, csak legyen vas ami bírja Az én karimon kb 2-3 millió közt van az a határ, ahol még játszható, 3 milla felett már akármilyen más tényezőtől is eltekintve beesik 25 fps alá az átlag.Ráadásul a crysisban az assetek jellemzően 1-2k polyval el vannak intézve, plusz még a modellek is szebbek. Emelett a crysis vegetációs shadere valami iszonyat durva, a legjobb amit valaha láttam, még az UT3-as speed treet is veri a növényzet. A fizikáról meg nem kell beszélnem, a cryenginebe minden rombolható, még a talaj is, igaz nem minden néz ki jól, és hatalmas hardverigánye van egyes cuccoknak. Vannak normális járművek, rope fizika, normális víz, nagyon komoly mozgás animáció, egy szóval nagyon széles funkcionalitású. Viszont Xrayben meg van normális ballisztika, igaz nem ARMA szintű, de mégis jobb mint a CE2.
Az Xray oldaláról viszont az alacsony polycountra ott van válaszként a tesszallátor. Ezen kívül ott a god rays, bár ez jóval teljesítmény igényesebb, mint a CE2-es sunshafts, és szebbnek nem sokkal mondható. Ami még nincs a CE2-ban pl normális élsimítás, ami az Xrayben az dx10.1 óta van. Meg még talán a volumertic smoke-ot kelhetne felhozni, CE2-es részecskékkel is meg lehet csinálni, csak ezek meg elég gányak közelről. Na és amiben verhetetlen a stalker az az a-life, ez messze jobb mint a CE2-es AI, igaz ebben is vannak bugok. Ezeken kívül nagyjából mindenben megegyezik a két motor, mindegyik támogatja a szokásos/elvárható fícsöröket, technikákat. Amiért a CE2 jobb, az a Sandbox, az Xray SDK iszonyat fos, teli van bugokkal, és nagyon alacsony a támogatottsága mind OS és mind külső tool szinten. Szóval ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik a jobb. Mondjuk én személy szerinte a CE2 mellett teszem le a voksom, de ha kijönne egy Sandbox-hoz hasonló editor az Xrayhez, akkor már lehet hogy nem tudnék dönteni a kettő közt.
A source-ról meg hadd ne kezdjek el magyarázni, az már inkább retro kategória, mintsem modern, fényévekre van már az Xray tőle. Igaz ami igaz, a HL2 jó gamma volt, de nem az én stílusom. Én kifejezetten szeretem a stalker jellegű játékokat, ahol nem csak a run&gun megy, hanem meg van fűszerezve némi rpgvel is a játék, van története, mondanivalója, vannak benne tiktkok, hatalmas terület, amit fel lehet fedezni, és nem b.szogat senki, hogy mikor mit csinálj, hanem mehetsz szabadon amerre akarsz. + az atmoszférája verhetetlen, éppen úgy mint a CE2 a környezeti modellezésben. Igaz van akinek nem jön be a régies, ütött - kopott retro szovjet style, de nekem ez megint csak személyes kedvencem. Majd nagyon kívácsi leszek a metro 2033ra, ami hasonló játék lesz, ráadásul phsyx támogatással. A trailer nagyon szép volt, és ha a játék is olyan lesz, mint amilyennek a staker indult anno( a korai GSCből kivált arcok csinálják), akkor tuti, hogy tetszeni fog. -
Crytek
veterán
válasz janos666 #2221 üzenetére
Nekem az 1280 bőven megfelelő felbontás.Most kinéztem egy full HD-s Widos szarkupacot mert elég jó áron van.
Ha lesz kedvem megveszem, valahogy nem érzek késztetést rá.(Sajnos nagyon elpártoltam a tn+filmes TFT-k tól mert az mostani az olyan szar hogy félelmetes) Samusng 930BF. IPS paneles normális meg 80 ezer felett van.1280 vs HD felbontás miatt szerintem nem fogom hanyatt verni magam a különbségtől.Amit írtál az mind igaz ezzel nem is vitázok,DE az én véleményem:
(Csak én magamat nézve hogy ne kelljen senki mást védened)"mert DX9-es játékok alá is kell az erős vas"
- Akinek 300000 fps kell pakeszkodni annak biztos.Nekem eddig nem volt gondom semmivel mindennel tudtam játszani szerencsére mostanság sok a csira grafikájú game és mennek maxon. Vannak kivételek de nagyon kevés csak.
Meg a Dx11 láttam a már említett Dirt 2 összehasonltó képeket (Ezért kiadni 60ezret köszi nem )
Stalkert meg nem is említem olyan csúnya hogy az félelmetes SZERINTEM!Oda nem Dx11 kellett volna hanem normális graf engine
Tehát ezek fényében nyugodtan maradhatók és nem kell váltanom VGA-t.
Ezzel nem cseszek ki magammal sőt sok pénzt megspórolok ha most vennék VGA-t!Next PC Upgrade: 2022
-
válasz VinoRosso #2233 üzenetére
Nem véletlen hoztam fel ezt a 3-at. Nekem is a CE2 tetszik eddig legjobban, még a debütjáték is jól sikerült, egész érdekes volt a crysis. A Source onnan kúszott be, hogy hiába fejlődik az xray, nekem még mindig jobban tetszik az ősszakállas Source (nagyjából egyidőben indultak, legalább is ami az alpha-kat és a techdemózgatást illeti, és mindkettőt nagy várakozások kísérték), bár elhiszem, hogy erről inkább a rátolt játék tehet (én pl. irtózom az ilyen szoc-retrótól, nem nagyon találnék olyan időszakot a történelemben, ahol kevésbé szívesen élnék, mint a kommunizmusban, főleg mondjuk így vastagon a szovjetúnióban). Hiába egy jó engine, ha a végén egy undorító látványvilágot fest a monitorra, mert nekem ez a véleményem a stalker-ekről, akár screenhotokat nézek, akár élőben látom a monitoromon, semmi szépet nem látok rajta, még az effektezést sem bírom csodálni, mert nem is bírok olyan szemmel ránézni a globális látvány után, ami erényt keres a rúton...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Iron Funeral
őstag
válasz janos666 #2235 üzenetére
Én a problémát nem abban látom, hogy ex-szoc. világot próbál feldolgozni a játék/engine, egyszerűen ronda amit eléd rak, az ezer éve otthagyott rozsdásodó ZIL-en, nem maga a "rozsdásodó ZIL" a ronda hanem a rozsda, valami barna maszat, WTF? Emlékszem, amikor kijött az alap játék egyik ismerősöm nagyon rá volt állva, hogy mekkora tér, meg jó grafika, aztán amikor megláttam... kb. csak azok a hullámzó izék néznek ki jól amik beszippantanak, de pl. CS:S-ben a torkolattűz ilyesféle "térgörbítése" sokkal szebb, alig van csak 3 év a két játék közt...
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
válasz Iron Funeral #2236 üzenetére
A refrekció szót kerested? Igen, vicces. Mikor lőttem párat egy távoli fatörzsre, elmosolyogtam, hogy "Nézd már, balra hord a fegyver, tök realisztikus - lenne, ha nem tudnám akár én magam is beállítani, pedig nem is vagyok stalker...", aztán lőttem párat a földre is (ami porzik, nem sérthetetlen, mint abszolút szilárdságú és rugalmatlan, mint a fatörzs ), és akkor már nem hordott félre, és ebből leesett, hogy nem a lövedék hord félre, hanem a torkolattűzzel kiszabadult parázsló hamu az, ami balról kerülte ki a becélzott fatörzset.
Én sem ezt mondtam, hogy az ex-szoc miatt nem lehet értékelni a látványt. Ez az a faktor, ami nem vesz rá, hogy játsszak vele, illetve másrészről pont ezt akartam én is kifejezni, hogy effektezés ide, vagy oda, ha ők eleve ezt az ocsmány valamit akarták megjeleníteni, akkor hiába DX-akárhány. Persze a látótávolság ettől még viccesen alacsony, és most már tudom, hogy a poligonlimit miatt, tehát az engine is szűkölködik itt-ott. De hiába bármilyen csoda árnyaló, ha az elkent sárga rozsdán úgysem látszik meg, ha tovább maszatolják, és majdnem minden beleolvad mindenbe, egyszínű az egész, a végén csak egy sárgás-szürkés paca a monitoron. És mindezt úgy, hogy ha a részletekre figyelsz, akkor épp ellenkezően, olyan mintha vonalzó mentén rajzoltak volna meg mindent a faágaktól kezdve (jó, tudom, hogy minden sokszögvonal lesz a végén, de attól még van, ami a végén mégis ívnek vagy parabolának, és van, ami csak sokszögvonalnak látszik, és ez az utóbbi).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Cyberpunk
félisten
válasz janos666 #2237 üzenetére
Nekem bejön a Stalker a grafikája az tényleg nem egy CryEngine2, de ezt szerintem ellensúlyozza a hangulat ami valósággal magába szippant. A Crysis habár tényleg brutálisan néz ki. De maga a játékélmény fele sem egy Stalkernek.
De ennek ellenére rosszat is lehet rá mondani mert bug az van benne dögivel. Nem tudom miért kell egy félkész bug halmazt kész játék ként kiadni. Igaz így meg spórolhatóak a tesztelők mert el végzik ingyen és bérmentve a játékosok"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
zoltanz
nagyúr
válasz Iron Funeral #2208 üzenetére
Igazából a 3DFX Voodoo kártyákon lehetett elöször AA -t használni, aztán megvette az NV.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
-
válasz Iron Funeral #2242 üzenetére
Én is szerettem a QAA-t, kis (1280-1440-es) felbontásokhoz épp tökéletes volt egy 8x QAA (régi játékhoz esetleg a 16x is mehetett). De 1920-ban már nem bírja el a vas, és amúgy is kezd már felesleges lenni a képminőség szempontjából is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
félisten
A Stalker-ben lévő ronda dolgok nagyrésze abból ered, hogy rusnyák a texturák, és néha el van csúszva a mappolás, vagyis a textura nem illeszkedik a modellre tökéletesen, vagy a normal map nem fedi a diffuse-t, vagy a normal map túl erősre van állítva és ezért kelt ronda érdes hatást a modell.
Ezek a modellezők, és a texturázók hibáiból adódnak, vagyis kb. semmi köze nincs a játék motorjához - hacsak nem a motor cseszi el ezeket, de ez inkább az X-aktákba illene.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Race to Fermi Mountain:
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
Na most mond meg, hogy azon mi a csúnya?? Pont ez az, hogy az ódon, romos, kopott, rozsdás, stb cuccokhoz ilyen textúra kell. Amúgy szvsz a stalkerben sokkal jobbak a textúrák, mivel javarészt kézzel készültek, nem pedig fotók, mint a crysisban. Ha fotókkal csinálsz mindent, akkor semmi egyedi nem lesz abban ami elkészült. A stalkernek pont attól van semmi másra sem hasonlító megjelenése, mert művészi igényességű, rajzolt textúrákat tartalmaz. De ez nem azt a színes, dzsungel hangulatot árasztja, érdekes, hogy a stalkereseknek meg általában a crysis nem jön be Nekem tetszik mind a kettő de mindegyik másért.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- KFA2 GeForce RTX 3050 EX OC 8GB GDDR6 Videokártya - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC RTX 3070 8GB GDDR6 Twin Edge OC Eladó! 118.000.-
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK