- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- VoIP telefonálás
- ASUS routerek
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Microsoft Office és Office 365 topic
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
válasz energy4ever #77699 üzenetére
Hát most az Address az kb a leges legolcsóbb a komolyabb márkák között és nem is 125-ös. Szerintem az 1,2 millió egy átlag, én sem Yamaha Xmax-ról (1,8m) meg Honda Forza-ról (1,6m) beszéltem.
Az igaz, hogy a váltós motorok sem sokkal drágábbak, de szerintem itt nincs is nagy különbség gyártási költségben, nem a végsebesség dönti el, hogy mi mennyire "jó". Gondolom az dönti el inkább, hogy városba akarsz automata váltósat (inkább veszel Burgmant), vagy élménymotort keresel (inkább veszel GSX-S125-öt).
-
zozyk
addikt
Beszéltem egy szerelővel a habanáról és hogy alacsony fordulaton világít az olajnyomás.
Adott egy másik [olajat] , hogy ezt rakjam bele elsőre, nem lesz gond hogy a szintetikus helyett ezt rakom bele? -
nyogo83
Topikgazda
Lehetseges kopas miatt vastagabb olajat rakni bele csak a problema elkendozese. Raadasul ennek az olajnak nagyreszt csak a hideg oldali viszkozitasa surubb, a meleg oldali ugyanolyan mint a gyari 10W40-ese.
Ettol melegen meg ugyanugy meglesz a hiba.Ne a villogas zavarjon. Hanem az, hogy az azt jelzi, hogy nincs megfelelo olajnyomas, ami vagy kopott olajpumpa vagy kopott hajtokarcsapagy miatt van.
Elso korben olajnyomast kellene merni, hogy tuti jol jelez-e vissza, nem-e csak a nyomasszenzornak van baja.Ha nincs megfelelo olajnyomas, akkor lehet bele barmilyen olajat meg adalekot (Finish, Metabond, stb) toltogetni, a vegeredmeny ugyanaz lesz: lesz egy kuka blokkod, amit ugyis fel kell ujitani.
A kerdes, hogy addigra akkora lesz-e a kopas pl, hogy tulmeretes alkatreszekkel javithato lesz-e, illetve nem okoz-e a kenesi elegtelenseg mas problemat is. -
NYPD
aktív tag
Kiegészíteném kicsit a postot, ma is nehezére esett az indulás, miután beindult le is fulladt, ismételt indítás után gázadást követően szintén lefulladt. Lehet, hogy midel télen hidegben lett állítva az alapjárat, ezért melegben utána kell állítani?
A gázkarnál szélén a kormánysúlynál van egy imbuszos "kupak", ezzel tudom állítani azt, hogy maga a gázkar és a jobb oldali kapcsolópanel ne lötyögjön, vagy azt a kapcsolóházon kell a két csavarral? A kapcsolóházon lévő két csavar közül az alsóhoz nem férek hozzá, mert a fékkar töve belelóg... Ezt tényleg csak akkor úgy lehetne meghúzni, hogy szét kell bondani az egész féket?
Bocs ha hülyeségeket kérdezek, de műszakilag nem vágom a robógókat sajnos.
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #77699 üzenetére
Te kivagy már azzal a Suzukival, nincs olyan komment amiben nem említed
Motorból is van drágább-olcsóbb, meg mociból is
De egy kis szutyok robogóért is ugyanúgy be kell indítani a gyárat, mint a nagyobb testvéréért.Ja
-
energy4ever
addikt
A napokban vettem uj bukot. Bementem a boltba, meglattam egy jo kinezetu bukot, vennem fel, erre olyan kicsi volt, hogy ramse jott. Kovi meret sem, majd egy L-est nagy nehezen magamra huztam, ahogy bennevolt az egesz fejem, ereztem hogy nagy. Vegul a legkisebb lett megveve(XS) ami tetszett alapbol is. Felelmetes milyen kicsi az a reszuk ami legalul van.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #77710 üzenetére
Pont az a lényeg, hogy szépen tartson, gondolj bele lötyögve mekkorát üt már esés tompításnál.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
NYPD
aktív tag
-
gabork1003
csendes tag
Hali!
Aprilia SR50 2T. A karburátort takarítottam, majd összerakás után nehezen, de rájöttem, hogy az automata szívató szívat. Könnyen indult ám gázadásra fulladt. Sikerült nagyjából belőnöm a szívatót, de csak némi gázadással indul most a motor. Menni jól megy, jól húz, de van egy tartomány, amikor odarántom neki egy pillanatra elfogy a gáz. De azonnal továbbhúz, max sebességi. Ez csak egy torpanás. Kérdés, miért csak gázadással indul, hidegen, melegen, illetve miért a torpanás. A gyertya az optimális 'őzbarna'!
Előre is köszönöm!Fegyvertelen emberrel, nem lehet szellemi párbajt vívni!
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #77710 üzenetére
És neked ez volt a legszebb?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #77716 üzenetére
Kepen hulyen nez ki... Majd ha vege a kijarasi korlatozasnak, es lesz PH-s motoros tali, akkor megnezheted szemelyesen is!
-
Tamás9x
őstag
válasz energy4ever #77715 üzenetére
Akkor lehet en is bekornyekezem :D mennyi is volt?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #77718 üzenetére
Itthon leginkabb 2 bolt forgalmazza az Icon markat, akik tartanak is keszleten:
Stunter Store (Budapest 4. kerulet)
HP Motor (Budapest 14. kerulet)
Nyilvan tobb boltban is meglehet venni, de azokban nem lesz keszleten.
Ennek az ara 100 felett van(~119). Ismeroson plusz csaladtagon keresztul sikerult kedvezmenyesen megvennem(35ert ) -
Tamás9x
őstag
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #77719 üzenetére
35? Jól átb@sztak. Kínaiba van 9 ezerér aminek a plexije nem esik ki egy hét után se
Lehet kicsi lesz az az XS. Tavaly vettem az enyémet még nyár elején. Végigpróbáltam párat, az XS nem ment a fejemre. Úgy kellett ráütni. Levételkor azthittem a fülem leszakad. Egyel nagyobbat is felpróbáltam, az is nehezen jött fel, de belül már nem szorított annyira. Végül rábeszéltek az XS-re, mert az a jó ha szorít.
Rég megbántam hogy nem az egyel nagyobbat vettem meg. Már könnyebben jön fel, de még most is szoros. A belseje ugyanakkor ugyanúgy szorít, összenyomja úgy az arcom meg a fejem, hogy egy óránál tovább rohadtul nem kellemes érzés. Pedig azt mondták a boltban, pár hónap alatt tágul annyit, hogy már kényelmes leszJa
-
-
d@vee
őstag
-
Topikgazda
Üdv!
Sajnos az utóbbi napokon nem tudtam foglalkozni a topikkal, teljesen szét voltam esve a teendőim miatt.
És rögtön én indítok egy kérdéssel: A jó múltkor ugye kérdeztem, hogy ebben a járványügyi helyzetben hogy mennek az átíratással kapcsolatos dolgok stb. Meg is kaptam a választ tőletek, meg én is utánajártam (leginkább az eredetvizsga izgatott, de azzal nincs gond).Na most az a nagy büdös helyzet, hogy az asszony kapott tőlem a héten egy motort. Csütörtökön vettük. Rá egy napra (azaz ma) az eredetvizsgát is eltudtam rögtön intézni. Most este, hogy végre van egy kis időm gondoltam foglalok az okmányirodába is időpontot, hogy az is meglegyen. Na és itt jött a hideg zuhany, mostantól számítva 3 hét múlva van csak szabad időpont! Természetesen több hozzánk közel eső település okmányirodájánál is megnéztem az szabad időpontokat, de azoknál is ugyanaz a helyzet mint a lakhelyemnél. Szerintetek ilyenkor mi van? Büntetik az asszonyt a kötelező 15 nap átlépése miatt, vagy ebben a helyzetben is úgy van mint pl a műszakinál és a jogosítványnál, hogy nincs szankció? Természetesen hétfőn felhívom majd az okmányirodát, hogy ilyenkor mi a helyzet, csak gondoltam hátha tud erről valaki addig is valami infót. Mert ugye a már említett jogosítványról, műszakiról már nyilatkoztak, hogy mi a helyzet, de az átírással kapcsolatban én nem hallottam semmit sem. Az asszony itt remeg mellettem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tails111
aktív tag
Szia! Sziasztok!
Köszi a választ. Ma megcsináltam kiszereltem a karbit szétszedtem kívül belül kitakarítottam.
Úszóház falára ki volt csapódva az olaj. Mivel nem volt csak nagyon ritkán használva gondolom a benzin elpárolgott az olaj meg ott maradt ragacsnak. A főfúvóka teljesen el volt tömődve. Szépen kipucoltam összeraktam és működik. Igaz a karburátor beállítás szívatott. 35 éve csináltam ilyet utoljára akkor is Simson kismotoron. Aki nagyobb szakértő ebben lenne pár kérdésem. Nem tudom jól csináltam vagy sem de jelenleg működik. Alapjárat kb 1600 első beállításnál kicsit torpant kis fordulaton és füstölt is. Addig játszottam vele hogy a füst is eltűnt és kis fordulaton sem torpan.
Úgy néz ki minden fordulat tartományban folyamatosan húz.
Van valami féle szabály a karburátor beállításhoz? Vagy ezt érezni kell.
A gilera runner sp50 2T mennyi a végsebesség természetesen megközelítőleg?
A karburátor is vízhűtéses a csöveket bedugóztam így kb 2dl folyt el szerelésnél, amit fagyállóval pótoltam is.
Van valahol vízszint jelölés? A beöntő nyílás megvan ettől még nem tudom mennyi a tényleges vízszint. -
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #77725 üzenetére
Szerintem igy, hogy most ez a helyzet van, plusz elvileg csak idopontot foglalva lehet ugyet intezni, nem fognak vele piszkalodni ha van ervenyes foglalt idopontod.
Mindenesetre azert kerdezz rajuk tutira, mert nagy a fejetlenseg, de gyakorlatilag mas valasztasod nincsTails111: nemreg volt szo a karbi beallitasrol, remelem segit[link]
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tails111 #77728 üzenetére
En mindenkepp lecserelnem, tekintve hogy mostmar jon a joido, es a benne levo melegebb hoerteku gyertyat inkabb telen/huvosebb idoben hasznalnam, mert akkor hamarabb eleri az uzemi homersekletet, hamarabb beindul az "ontisztulasa".
Ezzel a melegebb(7-es) gyertyaval nyaron mar nem lenne kepes eleg homersekletet elvezetni a hengerfej fele, emiatt kellene a hidegebb, gyari gyertya(9-es).
Egyebkent ez egy bevett dolog, hogy ha telen/nyaron hasznalja az ember, akkor ahogy jon a 10 fok alatti ido, erdemes 1-2 hoertekkel alacsonyabb, melegebb gyertyat berakni.
Szoval igen, szerintem csereld
-
Tails111
aktív tag
válasz nyogo83 #77730 üzenetére
Köszi a választ!
Gondoltam hogy a hőérték lehet az eltérés, kicserélem.
Még egy fontos kérdés hajtómű olaj. 5400km van motorban, igaz az elmúlt 5 évben talán ment 500km.
5000km után illik cserélni. Próbáltam rákeresni milyen kell 70w90 látok több helyen is de van ahol teljesen mást 10w40 stb. Pontosan milyen kell? Van speciel kismotor verzió vagy ami az autókba megy az jó ide is? -
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #77713 üzenetére
Szia! Megnéztem a leírásban (64. oldal (5-12.)) de nem tiszta. Most akkor nekem a pilot vagy a throttle stop csavart kellene állítgatnom? A 39. oldalon (3-5.) pl. csak a throttle stop csavart írja, hogy azzal állítgassam.
A gázkar meg a kapcsolópanellel együtt lötyög, akármennyire húzom rá a két csavart.. Ennek mi lehet az oka? Kikopott valami, és kuka az egész, cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
Tails111
aktív tag
válasz nyogo83 #77732 üzenetére
Köszi van kis kiszerelésen Motul 80w90 150ml ebből kimérem majd a belevaló mennyiséget.
Sima karburátor tisztításból indultam de most már átnézek mindent.
Rendeltem gyertyát ,hajtómű olajat, légszűrőt.Még egy kérdés szíj. 5000km környékén már kell cserélni? A webshopban látok olaj vízpumpa szíjat illetve hajtás szíjat. 2 szíj van benne? Van még valami amit esetleg cserélni kell vagy ellenőrizni?
Gilera runner 50SP 2T 2010. ZAP C46100
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77734 üzenetére
Ha nem a ténylegesen előírtat teszed bele, akkor sem szivároghat ha jó a tömítés- szimering.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tails111 #77735 üzenetére
Csak ellenorizd le a szij kopottsagat, meg hogy nincs-e berepedezve a fogaknal. Nem hiszem hogy nagyon kopott lenne. Gorgoket erdemes meg a variatorban megnezni, nem-e kopottak.
Igen, ket szij van benne. A nagy a meghajto szij es a variator mogott van egy picike, ami az olajpumpat hajtja.
Mivel nem egy hatalmas tetel, en minden szijcserenel azt is szoktam cserelni. -
perge666
veterán
Jó napot.
Nézek nagyokat hogy hosszabb állás után nem akar indulni a BWS csak nagyon nehezen.Megnéztem a kompressziót,kemény 4Bar-t mutat a műszer,csoda hogy beindul szegénykém.
Ősz vége,tél eleje óta fel is tűnt hogy gyengébb lett......
Már csak az a kérdés hogy vigyem el a hengert megfúratni,vagy vegyek rá új hengert?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz nyogo83 #77652 üzenetére
Nos!
Azistenit...most jutott eszembe, hogy a féktisztítót nem fújkáltam rá sehova, hogy meglássam, hol szív faslot.
Mondjuk ezt azért nem csináltam meg, mert a melléklevegő csavart betekertem, és le is fulladt a motor. Akkor elvileg máshol nem kap levegőt, nem?
Az alapjáratot beállítottam, bár nekem nem változott negyed fordulatonként, csak mondjuk 4x1/4, azaz egy teljes csavar fordításnál történt valami.
Utána mentem vele, ugyanaz van, néha nyélgázon visszafullad, megtorpan.
A gyertya színe olyan, amilyennek leírtad.Van tipp, hogy mi lehet még a bibi?
-
perge666
veterán
válasz nyogo83 #77739 üzenetére
Na szétszedtem a robogót,megtakarítgattam az olajsártól.
Karbit is szétszedtem de tiszta volt,fúvókák is rendben voltak.
Írtam a múltkorában hogy a kézi szivatóm nem működik,nem is csoda,a kis pogácsa bele volt ragadva/szorulva a karbiba,ezt is orvosoltam,mostmár könnyen jár.A hengert leszedve megnéztem hogy a főtengely kotyog e le-fel,de szuper hálistennek.
A hengerrel sem értem mi lehet,mert sem a henger fala,sem pedig a dugó nincs sérülve,karcolva,de akkor mitől lehet a kompresszióhiány?
Talán a gyűrűk kophattak el annyira???
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
Sziasztok!
Azután érdeklődnék, hogy egy 125cm3-s motornak szalonból vásárolva pontosan milyen egyéb költségei vannak a vétel áron felül? Gondolok a forgalmi,regado stb.. dolgokra.
A neten utana mentem es a régebbi keewayekkel sok a tapasztalat es nem tul jo, de.. mik a velemenyek az uj 125-osokrol? Kineztunk egy uj tx 125-s endurot, 2-3 evre tartanánk meg es eleg szimpatikus volt. Osszevetve egy 10-12 eves hasznalt japanbol kijonne csak azoknal meg az eloelet a kerdeses.
Koszi,
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
energy4ever
addikt
válasz Pfiucska #77742 üzenetére
Bilt fuggo, hogy mennyi penz megy ra pluszba.
Pl amikor en vettem a GSX-R-t ott a regadot tartalmazta az ar! KTM Duke volt a masik amit sokaig nezegettem, ott nem volt benne a regado.
Vetelar plusz 50ezer ft volt kb.Ezt olvasd el, ennel reszletesebb valaszt sehol sem fogsz talalni! [link]
Motorcenterrol azota nem olyan jo a velemenyem, tortent egy dolog aminek szerviznel nem tortenhetett volna meg, nemhogy egy hivatalos markaszerviznel.[ Szerkesztve ]
-
grobi007
tag
Sziasztok!
A KEEWAY CITYBLADE 125 robogóról van valakinek tapasztalata? Néztem egy videót róla, egész jókat mondanak róla. link
Így első ránézésre nagyon hasonlít a Honda PCX125-re, csak kb. fél áron van hozzá képest.Munkába járásra keresek robogót, aglomerációból bejárni Budapestre, napi kb. 70 km mennék vele.
Első motorom lenne, így bár megtehetném, nem szeretnék drágát venni, mert még nem tudom, hogy mennyire fog nekem bejönni ez a motoros műfaj. Nem érdekel, hogy trendi-e vagy sem, nem vagánykodni kell. Az a fontos, hogy megbízható legyen, ne áljjon meg alattam és lehetőleg alacsony legyen a fenntartása. (üzemanyag + karbantartás)
Gondolkodtam 50cm3-ben is, de a 4T vélhetően kevés lenne a városi és elővárosi közlekedésre, a 2T pedig amellett, hogy fogyasztásban sem karcsú, az olaj adaléknak köszönhetően olyan füstöt nyom ki magából, amely átjárhatja a ruhámat. Azért nem szeretnék az irodában benzingőz szagú ruhában ülni egész nap.
Még nézegettem a Suzuki Address 110-es robogót is, de amellett, hogy drágább, mint a fenti Keeway modell, első ránézésre sokkal fapadabnak is néz ki.
Használttól sem zárkózok el, de akkor viszont nem akarok 200eft fölé menni, akkor már tényleg inkább egy új. Annyiért meg jellemzően 10-20 éves robogók vannak csak, 125 cm3-ben pedig jellemzően csak 300eft felett.
Amennyiben van tapasztalatotok vagy javaslatotok, akkor szívesen meghallgatom.
Előre is köszönöm!
Üdv,
grobi007[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz z123456789 #77740 üzenetére
Az a gyertyakep jonak tunik. A melleklevego becsavarasara ha lefullad, akkor legalabb azt kizartuk, hogy pl a fotengely szimmeringnel nem sziv falsot(ami jellemzo, ha gond van).
Attol fuggetlenul nem art vegignezni, mert lehetseges meg hogy valahol van valami pici fals levego.Mindenesetre amig a szivatod resze nincs rendberakva teljesen, nem biztos hogy bajlodnek a hibakeresessel, mert nem tudni, hogy ott az automata szivatonal teljesen zart vagy milyen allapotban doglott meg, igy lehet hogy belezavar a keverekkepzesbe.
Amikor szetszedtetek akkor rendesen el lett takaritvaa mindene a karbinak?(fuvokak kicsavarva, keverocso jaratai atpiszkalva, stb)?
Ha a szivato reszt rendberakod en azert megegyszer atneznem a belsejet, odafigyelve hogy mi milyen allasban van(subertun a rogzites melyik rovatkaban, stb.)
perge666
Nem feltetlen kell latvanyosnak lenni ha kompresszio hianyos egy henger. Egyszeruen a gyuru/hengerfal annyit kopott, hogy nincs eleg nyomas. Lehetne probalkozni csak egy uj gyuruszettel, de kerdes hogy a hengerfalbol mennyi kopott, milyen a kopas jellege(nem-e hordos), illetve a honolas mennyire ep rajta.
El tud menni meg a kompresszio a hengertalp/hengerfej tomitesnel is, de ez kb 1% alatti hiba, 1x ha talalkoztam ilyennel. -
nyogo83
Topikgazda
válasz grobi007 #77744 üzenetére
Ahogy en nezem, kb ki is zartal esszeruen mindent es maradt a Cityblade.
50est nem szeretnel(erthetoen, agglomeraciobol mar neces), hasznaltnal pedig egy olyan arsavot huztal meg, amibe nyugodt szivvel nem fer bele az, hogy annyi penzbol tuti megbizhato es olcson fenttarthato legyen.
Hasznalt 125-osre 200 nagyon az alja, de 300-ert is olyat kapsz, amire jo esellyel kolteni kell minimalisan.
Keewayrol megoszlanak a velemenyek, en szervizes ismerostol tapasztalatok alapjan azt hallom hogy az utobbi 1-2 evben mar osszekaptak magukat es egesz korrekt, megbizhato motorokat raknak ossze.
A regiekre ez nagyon nem volt jellemzo.Olcson fenttarthato, filleres arban vannak hozza a gyari alkatreszek a tobbi olasz/japan motorokhoz kepest.
Markaszervize van, 1+1 ev gari.
En azt mondom, hogy ha meg nem dontotted el, hogy bejon-e vagy sem a motorozas, akkor hajra, vedd meg ujonan ezt.
Kevesebbet buksz rajta ha esetleg eladod, mint ha egy hasznalt tizeneves 125-ost veszel, amire joesetben is raszalad egy 100-as (legtobb esetben gumi+fekek+hajtas) amit eladaskor soha nem latsz viszont.De ezt csak a kriteriumaid alapjan irom, illetve a hasznalt, frissen vasarolt robogok/motorok allapota alapjan amik megfordulnak nalam.
Egyebkent en regota szemezek a Keewaynel egy 2020-as RKF-125 vagy egy K-Light 125-el, de jelenleg van eleg motor amivel bajlodjak, pedig minden gondolkodas nelkul vennem. Annak ellenere, hogy lattam regen milyen minoseget produkaltak
-
Pfiucska
aktív tag
válasz energy4ever #77743 üzenetére
A keeway.hu-n talalhato arak nem tartalmazzak a reg.adot es a forgalomba helyezés koltsegeit. Mi a velemenyetek realisan ez nagysagrendileg milyen osszeg?
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
energy4ever
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen TV-t vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- További aktív témák...