- Opera böngésző
- Hálózati / IP kamera
- Milyen routert?
- Programozásról_szubjektíven
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Windows Insider Program
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Nagyon alap kérdéssel kezdeném a tanácskérést. Hamarosan külső budapesti kerületbe fogok költözni (18. ker), ahonnan csúcsidőben elég problémás a munkába járás autóval a Millenáris Parknál található irodámba. Tapasztalataim alapján reggelente olyan 60-70 perc között szokott alakulni, nap végén 50-60 perc vissza. Ezért felmerült bennem, hogy valószínűleg sok időt tudnék spórolni motorral történő bejárással, ami elég fontos szempont nekem, mert most fog születni a 2. gyerekem.
Viszont eléggé laikusnak számítok, mert utoljára 15 éve motorozgattam fiatal koromban egy 100 kmph-t tudó kis Honda sportmotorral, és azóta nem igazán követem a motoros trendeket, nem ismerem jól a motorokat és a kategóriákat is csak alap szinten. Jogsim is csak A1-es van, nagymotort soha nem vezettem.Tehát ha bele is vágok újra a motorozásba, bele kell majd rázódnom.
Első körben nézelődés szintjén: milyen típusokat tudnátok ajánlani az alábbi felhasználási helyzetre?
- A1-es jogsival vezethető
- kizárólag városi felhasználásra munkábajáráshoz, nem kell erőműnek lennie
- viszont Budapesten menne napi 45 km-t, úgyhogy azért kell tudnia tartani a dinamikus tempót (emiatt úgy képzelem, hogy egy 50-es robogó nem ideális)
- a dugós, soklámpás környezet miatt jó lenne, ha minél könnyebb, keskenyebb és mozgékonyabb lenne, könnyű legyen vezetni
- ne legyen idegesítő a hangja (mint egy "tipikus" 50-es robogónak)
- én 190 cm vagyok és 100 kg
- az ár talán kevésbé szempont, de mivel lényegében bkv kiváltó eszköz lenne, így nem lőnék csúcs tudásra vagy luxusra, mert overkill lenneMielőtt bárkit befolyásolni akarnék, zárójelben megjegyzem, hogy tök véletlenül láttam korábban egy Super Soco videót, és arra gondoltam, hogy ez mennyire ideális városba. Kicsi, keskeny, könnyen vezethető - pipa; elektromos, ezért nincs idegesítő hangja - pipa; tudnám otthon tölteni - pipa; nem erős, de azért tud menni 70-et és elektromos lévén jó lehet a nyomatéka, tehát Budapestre még pont jó - pipa. Csak aztán szembesültem néhány negatív tulajdonságával, tehát lehet, hogy mégsem ez a legtutibb vétel.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
Mauzes
őstag
válasz nyogo83 #77664 üzenetére
Amit még elfelejtettem kérdezni, hogy erre a városi felhasználásra a robogó ideálisabb, mint egy 125-ös naked bike (pl. GSX-S125, CB125F, Duke) vagy csak annyi, hogy olcsóbb?
energy4ever: Igazából nincs keret, akár új is szóba jöhet (ha csak nem sokkal olcsóbb a használt, de idős példányt kevésbé akarok). A váltó jó kérdés, mivel jó ideje nem motoroztam. Városba elméletben az automata híve vagyok, legalább is autóban, de azért egy motorral sokkal könnyebb/gyorsabb a váltás.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
Ezeket több netes forrásból is hallottam a Super Soco TC-ről:
- hatótáv a gyakorlatban kevesebb, bemehet 50 km alá is hőmérséklettől és vezetési stílustól függően (nekem 45 km lenne a napi utam, ez már necces lehet - persze lehet venni pót akksit, de az plusz pénz és elég kényelmetlen hordozgatni magaddal)
- a gázkar nem adagolható finoman elindulásnál, kicsit mindig ránt - városban autók között elég kellemetlen
- picit gyenge, hiába elektromos, az azonnali full nyomaték nem érződik hiszen valójában nincs is sok belőle
- hátsó teleszkóp nem olyan jó, szar magyar utakon kicsit felüt
- bukósisak tartó felnyitáskor beleütközik a kormányba, ami megkarcolja a fényezéstEgyébként ma láttam, hogy kijött a TC Max verzió, ami már erősebb és A1-gyel lehet vezetni. A teszt alaján majdnem az összes fenti hibán sikerült javítani az erősebbik verzión, cserébe ez már 1,6 misi, ami azért elég brutál egy ekkora kínai motorért...
-
Mauzes
őstag
válasz Runner_fxr #77675 üzenetére
Ez elég brutál, nagyon jól városra van szabva. Csak hát ez 2,3 misi, az szintén nagyon brutál...
Akit még komolyabban érdekel egy Budapestre is megfelelően erős (125-ösökkel egyenrangú) elektromos robogó, az nézzen rá a tothferenc által is említett NIU NQi GT-re. Ugyan ez még mindig elég drága, 1,7 millió, de legalább kapható.
Ami nagyot tudna lendíteni a helyzeten, ha a tajvani Gogoro már több éve létező robogói kaphatók lennének a nemzetközi piacon. S2 modell max sebessége 95 kmph, hatótáv 90-100 km, 0-50-ig 3,9 mp. Városba tökéletes, és a helyi ára kb 1 millió Ft-nak megfelelő összeg.
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #77681 üzenetére
Persze, ki lehet sakkozni, de az igazi előny egy sokat bíró akksi, nem pedig hogy kivehető és töltheted az irodádban is.
Egyébként itt többen írtátok, városban napi 30-40 km is elég kényelmetlen tud már lenni. Ez inkább motor/ülés függő, vagy egyéni preferencia (fenék összetétel)? Mert nyilván ha lehet kényelmesen is motorozni, akkor arra lőnék. Nekem fix lenne ez a napi kb. 2x40 perc.
Egyébként én jó időben bicajjal jártam dolgozni, napi 2x25 perc. Az első héten fájt, de utána már nem, hozzászokott a testem.
-
Mauzes
őstag
Ez most félig ilyen álnaív kérdés, de miért ennyire drágák a motorok/robogók az autókhoz képest? Ennyivel hatékonyabb az autógyártás vagy nagyobb profitot lehet elérni a motorokon?
Arra gondolok, hogy egy tök közepes 125-ös (!) robogó olyan 1,2 misi körül van újonnan. Ehhez képest 4x ennyiért tudsz venni egy jó Vitarát. És akkor össze lehet hasonlítani, hogy hány darab alkatrész kell az autóhoz, mennyivel nagyobb alkatrészek és mennyivel több anyag, mennyivel bonyolultabb az egésznek a felépítése és tervezése, mennyivel komplexebb a motorja és hajtása, mennyivel van jobban szoftverezve és elektronikázva, sokkal munkaigényesebb összerakni, fedett, hangszigetelt, 5 embert szállít, stb. Ehhez képest egy robogó egy játékszernek tűnik. -
Mauzes
őstag
válasz energy4ever #77699 üzenetére
Hát most az Address az kb a leges legolcsóbb a komolyabb márkák között és nem is 125-ös. Szerintem az 1,2 millió egy átlag, én sem Yamaha Xmax-ról (1,8m) meg Honda Forza-ról (1,6m) beszéltem.
Az igaz, hogy a váltós motorok sem sokkal drágábbak, de szerintem itt nincs is nagy különbség gyártási költségben, nem a végsebesség dönti el, hogy mi mennyire "jó". Gondolom az dönti el inkább, hogy városba akarsz automata váltósat (inkább veszel Burgmant), vagy élménymotort keresel (inkább veszel GSX-S125-öt).
-
Mauzes
őstag
válasz SoulReaver #77778 üzenetére
De mitől macerásabb, mint egy külföldről behozott autót?
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Van már itt valakinek konkrét tapasztalata Super Soco TC vagy TSx modellekkel? Korábban 1,1 misi volt, de most az állami támogatás miatt levitték az árát, hogy beférjen a keretbe. Így ha jól értem, cégesen 450 ezerért lehetne megvenni, az nagyon kedvezőnek tűnik!
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #78933 üzenetére
Tudja valaki, hogy kisrobogóra hogyan és mennyiért lehetne rendszámot igényelni? Ha jól olvasom, az elektromos robogó pályázat feltétele a Casco, és a biztosítók nem adnak ilyet rendszám nélküli járműre. Ebből a szempontból elég jól át van gondolva a pályázat...
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #78935 üzenetére
De most akkor ez alapján konkrétan nem lehet elnyerni a robogós pályázatot a Casco miatt?
Új hozzászólás Aktív témák
- IKEA Malm íróasztal - nyír
- Rowenta X-Force Flex 9.60 Aqua 4in1 kéziporszívó
- Metabo 4Ah LiHD akksik eladóak - 2db, vadiúj, 0km-es, 0 töltésű 2023.04 havi gyártás
- Delonghi Rotofry forgókosaras fritőz olajsütő F28311.W1
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen