- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Linux kezdőknek
- Kriptovaluták és az adózás
- Programozásról_szubjektíven
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- DIGI internet
- Tidal
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz grobi007 #77744 üzenetére
Ahogy en nezem, kb ki is zartal esszeruen mindent es maradt a Cityblade.
50est nem szeretnel(erthetoen, agglomeraciobol mar neces), hasznaltnal pedig egy olyan arsavot huztal meg, amibe nyugodt szivvel nem fer bele az, hogy annyi penzbol tuti megbizhato es olcson fenttarthato legyen.
Hasznalt 125-osre 200 nagyon az alja, de 300-ert is olyat kapsz, amire jo esellyel kolteni kell minimalisan.
Keewayrol megoszlanak a velemenyek, en szervizes ismerostol tapasztalatok alapjan azt hallom hogy az utobbi 1-2 evben mar osszekaptak magukat es egesz korrekt, megbizhato motorokat raknak ossze.
A regiekre ez nagyon nem volt jellemzo.Olcson fenttarthato, filleres arban vannak hozza a gyari alkatreszek a tobbi olasz/japan motorokhoz kepest.
Markaszervize van, 1+1 ev gari.
En azt mondom, hogy ha meg nem dontotted el, hogy bejon-e vagy sem a motorozas, akkor hajra, vedd meg ujonan ezt.
Kevesebbet buksz rajta ha esetleg eladod, mint ha egy hasznalt tizeneves 125-ost veszel, amire joesetben is raszalad egy 100-as (legtobb esetben gumi+fekek+hajtas) amit eladaskor soha nem latsz viszont.De ezt csak a kriteriumaid alapjan irom, illetve a hasznalt, frissen vasarolt robogok/motorok allapota alapjan amik megfordulnak nalam.
Egyebkent en regota szemezek a Keewaynel egy 2020-as RKF-125 vagy egy K-Light 125-el, de jelenleg van eleg motor amivel bajlodjak, pedig minden gondolkodas nelkul vennem. Annak ellenere, hogy lattam regen milyen minoseget produkaltak
-
nyogo83
Topikgazda
válasz grobi007 #77808 üzenetére
Mivel nem tudtam mennyire flexibilis a keret ra, igy persze, csak ajanlani tudom a Suzukit annyiert.
Teny, hogy sokkal minosegibb es talan megbizhatobb lesz barmelyik Keewaynel (bar ott is vannak jol sikerult darabok amikt bontas nelkul a 80-100e Kmt megfutjak), de ha lehet valasztani akkor inkabb a Suzuki.
-
SoulReaver
veterán
-
SoulReaver
veterán
válasz grobi007 #78365 üzenetére
Komolyan? Azt hittem, hogy kézi váltós. Bocsi, akkor nem okoskodok inkább...
Szerk:
Tisztában vagyok vele, hogy mit írok. Attól, hogy nem kézi váltós, még van benne kuplung..
Így nehéz lesz segíteni, ha nem vagy tisztában a motorod/robogó műszaki felépítésével...
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz grobi007 #78365 üzenetére
Dehogy nincs Az viszi át a hajtást a hatsó kerékre. Röpsúlyos kuplung van ezeken. Egy picit kezdj el olvasgatni miként is működik a 2t robogók hajtása, mert addig nem profitálsz a tanácsokból amíg az alapokat nem latod legalább.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
válasz grobi007 #78369 üzenetére
Nekem ugyanez a baja a motornak, a kontrasztrugóm kicsit meggyengült már és beejti a szíjat, hamar kifut a szíj magasabb-, esetleg végállásba is. Én mondjuk tudok szerelni csak szerszámom nincs a kontrasztrugóhoz hozzáférni, csak a görgőkhöz tudok. Úgyhogy ideiglenesen könnyebb görgőkkel (6.5g -> 6.0g) enyhítem a tünetet, aztán majd később foglalkozom vele, muszáj valamivel melóba járnom, így is már több nap kieset, mert mást is szerelni kellett.
[link]
A variátor, CVT, röpsúlyos, fokozatmentes, sokfélének becézik. Ez mondjuk egy tuning példány, de a működés rajta van.
Első tárcsában görgősúlyok vannak, ezek a fordulat emelkedésével kifele szorulnak és az ívelt járatuk miatt a szíjtárcsa két különálló részét összetolja, a szíj külső átmérőre jut és gyorsabban hajtja a motort.
A görgőknek kell ellenállás (+ a szíj feszesen tartásához is), különben rögtön kivágódnak szélsó állásba és a motor nyög. Ez a kontrasztrugó, ez van a hátsó tárcsa alatt. Ezek idővel megpuhulnak a sok összenyomás és kieresztés miatt, ilyenkor előbb engedi a szíjat, mint kéne.
A görgők és a kontrasztrugó együttes hangolása adja meg a helyes beállítást. Ezzel vagy pepecsel az ember, a szerelő, vagy ki kell keresni mi van benne gyárilag és azt beletenni vagy totózni ahogy én, aztán vagy jó lesz vagy nem.A kuplung kicsit külön téma, a hátsó tárcsánál van az is, annak a rugója csak azt határozza meg mekkora fordulaton csapódjon ki és zárjon, minél magasabb annál bikábban meglódul a motor, de csak állóhelyből, utána már semmi szerepe.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz grobi007 #78363 üzenetére
Szia!
A leírás alapján tuti biztos, hogy valamiért vagy az első (variátor,) vagy pedig a hátsó (kuplung felőli) tárcsád szorul. Amikor nagyobb sebességről hirtelen lefékezel, majd amikor próbálnál újra kigyorsítani akkor az történik, hogy azon a nagy áttételen marad a motor mielőtt elkezdtél fékezni, és ezért nem akar utána menni. Egyébként teljesen jól leírtad, ez épp olyan, mintha manuális váltós kocsival vagy motorral nem váltanál vissza, hanem ugyanazzal a nagy sebességfokozattal akarnál továbbmenni. A hiba kiküszöböléséhez sajnos mindenképp le kell venni az oldaldeknit és átnézni a teljes hajtást.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz grobi007 #78617 üzenetére
Kitekered a gyertyát, rádugod a gyertya pipát, adsz rá gyújtást és a berugó kart lenyomod párszor. Már egész kis mozdításra adnia kell szikrát, de ha sárga, vagy alig ad szikrát, akkor valószínűleg a gyújtótrafód adta be a kulcsot. Ha nem az elektródánál jön a szikra, akkor a gyertya a kaka.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz grobi007 #78613 üzenetére
Csak kiegészítésként az önindítóval kapcsolatban. Írtad, hogy amíg indult is a motor az önindítóval viszont akkor sem ment neki. 70-es hengernél ez úgymond teljesen normális, nagyobb hengernél már gyenge az 50-ez szánt önindító. Pláne hidegen, akkor esélytelen.
Amúgy a gyertyaképed sem tűnik rossznak, pláne a harmadik képen. Csak pont rossz szögben tartod mindegyiken.(#78640) apollo12 Igen, akár lehet az is. Mostanában lett összerakva?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz grobi007 #78888 üzenetére
Igen, igen, helyileg kötött és nagyon zsúfolt a táncrendje, illetve hobbija, nem megélhetése/szakmája, szívességi alapon működik.
Mivel nem írtál várost, így feltétlezhetően budapesti vagy, inkább pesti. Na, akire gondolok, még csak nem is Pest megyei. Pestiként Budafok vélhetően már periférián van, de ott van egy szerelő, aki többünknél már bevált.
Amúgy a variátorhangolás összetett dolog és majdnem minden más megelőzi. Ha a karburáció, motor, kipufogó rendben van, akkor lehet a hajtásláncot érdemben variálni. Nem az az egy görgőszett kerül sokba, hanem a munkaidő, szét- és összeszerelés, amivel a különböző görgőket, variátortárcsákat, szíjakat összepróbálja, leteszteli. Vagy megy a típusra vonatkozó tapasztalatára hagyatkozva egy már ismert, kitaposott ösvényen egy általánosan jó, de jó eséllyel nem a legjobb végeredmény felé.
Gyorsulásra, vagy végsebességre akarod hangolni? Ami veszettül gyorsul, annak a végsebessége/utazósebessége akár 20 km/h-val is kevesebb lehet, mint amit a sebességre hangoltak.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz grobi007 #79079 üzenetére
A legszuro szivacsat amit kimostal, szandekosan olajozzak ossze, hogy a mikroport is kiszurje.
Sok minden lehet, latattlanul nem tudjuk neked megallapitani. Lyukas szivocsonk, karcos henger, lyukas vakumcso, serult gyuru, lyukas dugattyu, megromlott benzin, stb... Barmi lehet vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Ukrajnai háború
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Autós topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Dell notebook topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest