-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabis
őstag
válasz Tamás9x #89000 üzenetére
Elgondolkodtató az biztos... nem mondom, hogy nem életmentő dolgok ezek, csak valamilyen szinten egy olyan biztonságérzetet is nyújhatnak, ami lehet méginkább beleviszi az embert a hülyeségbe. Meg azért régen az ember leginkább a szűk környezetéről tudott, most meg akaratlanul is belefut ilyen balesetekkel kapcsolatos hírekbe. Mindezek ellenére megmosolyogtató visszagondolni mikor még bukó nélkül húzhattuk a Simo szarvát
-
Tamás9x
őstag
Nah orulok, hogy neked leesett a lenyeg. Persze ha lehet megveszem en is, de nem kapok hiszterias rohamot ha nincs. Anno tudtuk ha elengedjuk aput vagy papot q nagy baj lesz, ezert figyeltunk, belenk ivodott. Most meg... pont az ellenkezoje tehetek barmit nem lesz baj belole.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Rivaul
addikt
válasz Tamás9x #89000 üzenetére
Ti túl. Aki meg nem, az nem jutott el hozzád. Tavaly előtt nálunk így halt meg apa és gyereke. Valószínűleg szereléssel is ez lett volna a helyzet. De arra hogy én felnőttem így, nem igazán ajánlott alapozni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz Tamás9x #89006 üzenetére
Nagyon sokan meg nem. Csak nem volt ilyen hírfolyam. Azóta ráadásul messze több az autó, messze másabbak az emberek. Megéri hogy eltemesd a gyereked? Ne haragudj de ez egy baromság.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
válasz Rivaul #89007 üzenetére
Ez csak rinya Majd elmegy bringazni motorozni is a motorra kotod? Es ha laza akkor sirogorcsot kapsz? El ne essen a kis kerekparral? Ne haljon meg de essen tanulja meg. Legyen egy veszelyerzekelesi osztone, ahhoz pedig esni kell.
A nehéz idők erős embereket formálnak. Az erős emberek jó időket hoznak el. A jó idők gyenge embereket formálnak. A gyenge emberek nehéz időket hoznak el.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
zombei
aktív tag
válasz Tamás9x #89008 üzenetére
Nem is érdemes összehasonlítani a két korszakot ilyen szempontból. Teljesen más volt a közlekedési morál, az autók mennyisége, és sebessége. Manapság mindenki siet, városon kívül is mindennapos, hogy 90-100-as tempónál kielőz a TDI-s gyökér, aztán következő faluban megáll, meg hasonlók....
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #88993 üzenetére
A szükség hozta hogy a fiamnak már két és fél éves korában motorozni kellett. Robogóval vittük a nejemmel 1/2 6-ra a bölcsödébe, mert 6-ra mentünk dolgozni. Az autó akkor még csak álom volt sokunknak. 4 éves korára már jól bírta a hosszabb utakat is. Igaz, akkoriban sokkal gyérebb volt a forgalom.
-
Tamás9x
őstag
válasz zombei #89012 üzenetére
Varosban keszult kep, nagymotorral aminek q jo a csillapitasa, ultem ilyenen. Valahogy a katyu meg 110 nem jon ossze a sztorival varosban... innen mar hangulatkeltes. csak nem fog autopalyazni a gyerekkel, meg ha ra is akarjuk eroltetni.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #89017 üzenetére
Gondolom életedben még nem vittél magad mögött gyereket. Pontosan lehet érezni hogy mennyire szorít. Nálam a hátsó ülés mögött volt egy nagy cucctáska, ami megtámasztotta a gerincét. Még véletlenül sem tudott volna le esni. A 4 éves fiamat akkor is nagyon szerettem , még most is, pedig már 53 éves.
-
szimi57
őstag
Szerintetek érdemes irídium elektródás gyertyát belerakni egy kis 50-es 2t-be?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #89021 üzenetére
Mi is úgy vittük fiunkat a bölcsibe. Előttünk állt a robogón, kapaszkodott a kormányba.
Árpi001: 75. Ma lesz Ajkán veterán autó, motor találkozó, motorral megyek oda. Az összefoglalóban láthatod a motoromat, 36 éves veterán motor. Mióta tuningoltam egész jól megy, szeretek vele motorozni.
-
macilaci78
nagyúr
Egyezzünk meg abban, hogy bármi is történik a motoron, az a vezető felelőssége. Mindenkinél máshol van az ingerküszöb.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Árpi001 #89025 üzenetére
Köszönöm!
Jó eséllyel Te is megéred ezt. Fontos hogy megmaradjon a szereteted a motorért. 54 évvel ezelőtt szereztem meg a jogsit, balesetem sosem volt, pedig hajtós vagyok.
Voltam az autós, motoros veterán találkozón a motorommal. Rengetegen voltak. Még egy minisztert is meghívtak. Nagy buli volt. Vannak képek róla, ha valakit érdekel, szívesen felteszem. -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #89027 üzenetére
A közlekdés-kultúra nem azon múlik hogy milyen motoron ülsz, hanem az adott ország morálján. Ahányszor átmentem Ausztriába, mindig tapasztaltam a különbséget. Sokkal előzékenyebbek, az elsőbbségükről szívesen lemondanak, mert ők már tudják hogy hasonló esetben ők is megkapják azt az előzékenységet, amit megadnak. Amikor ott közlekedtem, rám is rögtön rám ragadt ez a kultúra. Sokkal jobb érzés volt így közlekedni. Nem mindenáron legyűrni a másikat. Van mit tanulni tőlük.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #89028 üzenetére
Bécsben azért ez X-es. Van, aki tényleg előzékeny, de azért ott is sokan budapesti mintára hajtanak. Azt tapasztaltam, hogy legkésőbb a 3. autó engedett sávot váltani. A pálya ott is katasztrófa, igaz, csak annyira, mint nálunk egy lájtos szombat délután. Vidéken meg ugyanaz, mint itt, csak gyorshajtás nélkül: mész, amerre akarsz, engednek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #89029 üzenetére
Lehet hogy a magyarok hatással vannak rájuk?
Én mostanában nem jártam náluk, de korábban 15 országban jártam saját motorral, autóval. Nálunk akkoriban csak a románok voltak rosszabbak, még most is vezetnek. -
macilaci78
nagyúr
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #89031 üzenetére
Így teljesen érthető. Az utóbbi 12 évben Olasz országban nyaraltunk Cavallinon, a Silva camping-ben. Az A2-esen mentünk. Nem volt semmi probléma. A fiamék az unokámmal most is ott vannak, nagyon jól érzik magukat.
-
Zoli bácsi
őstag
Ezres szerviz kipipálva.
Időben fölmentem Sopronba, mondom had hűljön a gép, nem hiszem hogy 120 fokos blokkot akarnak tapogatni, 16 órára volt időpont, három óra után pár perccel beestem. Szervizhez érve 998,5km volt az órában, mentem egy kört még, ugye rend a lelke mindennek. Felszóródott kavicson majdnem kiment a hátulja, kellett nekem keveregni, amúgy sem sikerült a kerek szám, 100m-rel túlment.
Be is került hamar, akinek fél négyre volt időpontja, az késett, úgyhogy eléje kerültem. Ilyen világító zöld Kawasaki olajat tettek bele, láttam. [link]
Elmondtam a gondjaimat, fel is írták. Az elforgó bal oldali markolatot megragasztották, az oldalkitámasztóhoz nem nyúltak, láttam ablakon át hogy nézegeti a szerelő, szerintem nem értette mi a hiba, nem vette észre hogy egy vaskos gumidarabot szigetelő szalagoztam oda, hogy ne érjen bele a kitámasztó a láncba. Persze nem mehettem be a műhelybe, a szerelővel nem beszélhettem.
Kész lett a szerviz, erősen felhősödött, fekete felhők, jégesőre figyelmeztetett az időkép, szóval nem nézegettem, csak itthon a kitámasztót. Uccu haza. Szerintem ez volt a szerencsém, hogy előbb mentem, ha időre megyek, vagy elázok, vagy megvárom míg elmegy a jégeső....
Az első rendőrlámpánál majdnem összetoltam a sort.... Na jó, messzi volt, de meglepődtem, eltűnt a motorfék! Kettesbe eddig szinte lebökött, úgy fogta a motorfék, most vígan szalad. Kellett az üzemi féket is használni. Sebességeket is érezhetőbben veszi, meg könnyebben forog. Írták az Indiai tesztek, hogy sűrű olajat tesznek bele gyárilag, na de ennyire..?
Teletankoltam itthon, megvárom míg lehűl, aztán lemosom, olajos a blokk oldala a beöntőnél, meg levakarom a bogarakat.
A bolt tulaja 3 ezres olajcsere periódust javasol a gyári hatezres ajánlás helyett, mondtam, mindegy, szerintem nem megyek hatezret úgysem, valószínű hármat sem. Hobbimotor.
33 ezerből megvolt a szerviz, vettem ilyen oldalkitámasztó alá tehető alátétet, szélesítőt, ne dőljön el laza talajon, így lett 35. Ilyesmi, de olcsóbb volt: [link]
Úgyhogy szerviz kész, két hete úgyis állt, mert elfogyott a kilométer.
-
Honda567
junior tag
válasz Zoli bácsi #89033 üzenetére
Biztos jó az a Kawasaki motorolaj, én Motul párti vagyok nekem nagyon bevált.
-
Árpi001
senior tag
Tegnap menet közben megcsípte egy darázs ,vagy méh a torkomat kívülről.
Szemből jött, neki csattant a torkomnak, és beakadt a sisak rögzítő szíj mögé.
Első gondolatom az volt hogy ha allergiás vagyok rá,akkor lehet hogy kampó..
A második meg hogy törölni kellet volna a kereséséi előzményeket .
Elmentem az sztk-ba, mit elmentem ,oda száguldottam 51 el.
Mondtam mi van, a gégészetre küldtek ,nem volt semmi dagadás, adtak pár szem lordestint ,ha még is volna tünetem.Szóval van 4 szem eladó lordestinem...
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #89040 üzenetére
Igen nem jót küldtek Emagról jött, utánna néztem gy6 kínai robogóra való volt de korrektek voltak vissza küldtem pár napon belül utalták a pénzt.
Ez már fekvő minarellire való, de a henger csatlakozás most néztem ferdén van rá hegesztve, egy kipufogó heggesztősnek elviszem. -
Árpi001
senior tag
válasz Tamás9x #89042 üzenetére
Nem nagyon meleg ez főleg kánikulában?
Le eresztett rostéllyal, zárt sisakban mentem
Adrenalin injekciót honnan lehet szerezni? Haverom kérdi...Amúgy mennyi esély volt hogy a szegény méh(vagy darázs) nem elég hogy összeütközik velem, de még bele is akad a szíj mögé?
Bezzeg a lottó nem jön be....A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Tamás9x
őstag
-
syler123
veterán
válasz Árpi001 #89036 üzenetére
Ilyen nekem is volt, csak nekem a pólóm nyakrésze alá ment. Tuti darázs volt, mert többször csípett (egészen addig, míg satufék után ki nem engedtem). Nem vagyok allergiás, de ugye ott megdagadt kicsit és a levegővétel olyankor nem a legjobb... Rettentő rossz élmény volt... Ha nyakon csíp a darázs, azt kb meg kell szorozni 10-el, ahhoz képest ha bárhol máshol csíp meg.
Mondjuk én mentem tovább dolgozni[ Szerkesztve ]
-
Árpi001
senior tag
-
Zoli bácsi
őstag
Adrenalin...Nem hivatalos, de Eü.-ben Tonogén ampulla néven van. Ugyanaz a hatóanyag, mint a gyógyszertári Epipen fecskendőben.
De kell mellé egy kis fecskendő, meg egy tű. Felszívás után Izomba kell bebökni, fél ampullával. Felszívás után már úgy használható, mint az Epipen.
Nem hivatalos laikust ilyenre biztatni.....De ha valaki allergiás, és nincs epipen, meg a közelben orvos-mentő, akkor életmentő.
Nem biztos hogy orvos felírja, de EÜ dolgozó ismerőstől kérhető, amúgy erősen fogyóeszköz, tegnap újraélesztéskor bement 5 ampulla egy betegbe, szóval dobozszám fogy.......
Szóval nem hivatalos, de adott esetben életmentő lehet.
Mivel az erek kitágulhatnak ha valaki allergiás, shock alakul ki, elmegy a vérnyomás, ebbe lehet belehalni. Az Adrenalin nem engedi az ereket ennyire kitágulni. Szóval az allergiát NEM szünteti meg, az allergiás reakció ott lesz, orvoshoz kell menni. De az életet megmentheti.
Ennyit tudjatok. Szóval hivatalos: Epipen. Nem hivatalos, ha nincs a gyógyszertárban, akkor Tonogén, ugyanaz, de ezt nem fogja nektek orvos felírni..És nem tőlem hallottátok. -
Árpi001
senior tag
válasz Zoli bácsi #89048 üzenetére
Köszönöm a részletes választ.
Én csak viccből kérdeztem ,de ezek után tudom mit kélne csinálni ha igazából akarnék.
Azt kihagytad hogy ha odajut az ember hogy kell az injekció, akkor beadáskor jó pár másodpercig kell bent hagyni a combban, miután beadtuk magunknak az adrenalint, ha megcsípett valami rovar, vagy az asszony b@szott fel annyira, hogy anafilaxiás sokkot kapunk Tőle.....A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
angyalpc2
aktív tag
Szeretném édesapám régi robogóját eladni, egy jó ideje nem használja
50ccm
Aprilia Scarabeo 1999-es rendszám nincs (noha olasz robógó lévén tartó keret van rajta)
2007-ben lett véve. Volt róla egy adásvételi rajta az alvázszám.
Kellene lennie valami más bizonyító papírnak is hozzá?
Megvenné az új tulaj jelölt, mi kell hozzá? Elég csak adásvételit megírni?
Meg az új tulajnak biztosítást kötni rá? Ugye?Mert neten kering hogy műszaki kell rá, de talán az EU mégse vezette be... [link]
[ Szerkesztve ]