-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GodHeart
senior tag
válasz runner 125 #33987 üzenetére
Még valami.. azt nem tudja valaki, hogy ha variátor blokkolóval leszedem a variátor, akkor a csavart a főtengelynél mennyire kell erősen visszafele meghúzni? Vagy adja úgy magát?
ui: nincs fenn pesten nagyracsnim, és hoznék fel.. nem tudja valaki, hogy mekkora fej kell hozzá? Nem akarom, az egész szerszámosládát felvonatoztatni..
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Gumi marad. Amíg nem a szövetig megy be a szakadás és kifelé nem indul meg. Figyelni kell, amit megindul szólni és csere. Megnyugtatott, hogy nem gáz! Gondolom egy 600ccm-es gépnél már nem ezt mondta volna, csak hogy írjak itt menő dolgot is.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz B-Man072 #34000 üzenetére
Szia!
Én Győr mellett vásároltam magánszemélytől egy Honda Tact-ot (Dio blokkal, frissen felújítva, mint kiderült szegről-végről még ismerjük is a srácot...) 75 Matyiba fájt, azóta benne van 1 tank benzin Győr környékén, majd egy Győr-Budapest 1-es úton (157km-es túra), majd itt Bp-en pár tank.
2T elvileg felfúrták a felújításnál. Egész jól megy, a végét nem próbáltam. 50-55 tartható vele.Fogyasztása: 2,6L/100km hosszú úton, 4,2L/100km városban.
Nem tudom neked mit jelent az alacsony fogyasztás, de szerintem ez egyáltalán nem vészes.
A családban van egy Kymco Agility 50 4T, az városban /vegyesben (10km,fele város) 2,5L-t eszik (viszont 55 a vége, ha emelkedőn mész, erőlködve 45-50).Kérdésem is lenne. Szerintetek hol találok Tact-hoz akkufedelet? Jelenleg csak egy régi rongy van az akkun, és az ülés fedi... Köszönöm a segítséget.
www.dongosofor.hu
-
GodHeart
senior tag
válasz runner 125 #34004 üzenetére
Igen az kicsit ciki lenne.. Van nyomatékkulcsom, gondoltam azzal húzom meg, de a hivatalos leírásában sem találtam semmit erre vonatkoztatva.. ilyen szinten nem mennek bele.
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #34002 üzenetére
Figyelni kell, amit megindul szólni és csere.
Ezzel nem szórakoznék: menet közben hogy figyeled, hogy most hasad-e?
Amikor meg jön a durrdefekt, akkor lehet szépeket perecelni. Megéri?csak hogy írjak itt menő dolgot is
Már akartam kérdezni, de kisebbrendűségi komplexusod van, mert 50 ccm
gépet hajtasz? Miért? A robogós topikban előfordulnak nagyobb robik. És? -
-
GodHeart
senior tag
válasz runner 125 #34007 üzenetére
Köszi! A saját Malaguti F10-em nincs a listában, F12-nek és a Yamaja JOG-nak ugyanez a blokkja, és ott 33Nm-t írnak. (Variátor központi anya) Amit ugyan keveslek, de kiindulásnak jó.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Ha dionak lyukas a tankja azzal mit lehet kezdeni?
Járó motornál olyan három-négy mp ként
hallok vmi hörgő hangot (olyan mint ha kifújna ) az mi lehet, van ötlet?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #34011 üzenetére
Fém, nem? akkor egy ügyes hegesztő (mondjuk rézzel) odapöccint egyet, és kész. Rozsdásodás ellen én Simosnon Miranollal való belső festést próbálok ki, egyelőre pár napos száradásnál tartok, nem kedvez az időjárás a dolognak... Vasárnap még talán egy réteg, aztán akkor jövő pénteken meglátom, mit sikerült alkotni. A hangról jó lenne videó
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
válasz molnarpeter #34012 üzenetére
Ok, majd megpróbálom.
runner 125 kolléga te mit gondolsz?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
SzlobiG
félisten
válasz DonThomasino #34011 üzenetére
Lukas kipufogó, esetleg légszűrő ház, vagy nem illeszkedik és ezért a hörgő hang.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz DonThomasino #34013 üzenetére
Esetleg még vannak ilyen tankfoltozó csodalötyik, de én a hagyományos módszert preferálnám, ez esetben a hegesztést Konzerválni jó cucc még az oldtimer perfekt kit, de az elég borsos.
-
runner 125
nagyúr
válasz molnarpeter #34012 üzenetére
Benzintankot hegeszteni? Ugye ezt te sem gondoltad komolyan.
Több nap, de akár több év üresen állás után is marad benne benzingőz, ami azonnal berobbanik.
..én lecserélném, de kötve hiszem, h az a hiba egyébként.
DonThomasino
Lyukas tanknak nincs hangja, max csöpög, vagy folyik a benzin.
Szerintem is a karbi környékén kell keresni hibát. Nézd át az összekötő gumicsöveket. Nincsenek-e kirepedve, vagy szimplán lecsúszva.
Légszűrőt is érdemes megnézni, h jól illeszkedik-e a két fél egymásra. A hörgő hangot általában akkor hallat, ha valahol falsot szív.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DonThomasino
veterán
válasz SzlobiG #34014 üzenetére
Igen inkább a kipufogó környékén hallom.
Akkor az a bizonyos motor csörgés nem ilyen....?runner 125 Úgy érted nem lyukas a tank hanem vhol máshonnan folyik?
Csak egy bizonyos szint után folyik mondjuk hogy ha a felénél több van benne.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz runner 125 #34016 üzenetére
Alapos öblítés, szárítás persze nem árt, azt nem írtam Volt is egy simsonos kolléga, aki pórul járt ilyennel, kb kétszer akkora kapacitású tankja lett
DonThomasino: kipu könyök jól van rögzítve, tömítve?
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
válasz molnarpeter #34018 üzenetére
Még nem szedtem szét semmit, most este derült ki.
Minden esetre jobban örülnék neki ha vmi tömítés vagy gumi cső lenne
mint egy lyukas tank.
Ha nem lyuk akkor nem kéne az összes benzinnek elfolynia?
SymbianOS Jaj ne kezd.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
félisten
válasz DonThomasino #34019 üzenetére
Az első titok.
Nyalizzak, hogy itt be is fejeződtek a titkok? áááá dehogy! Figyelemmel kísérem a te történtedet is.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DonThomasino #34017 üzenetére
Korábban csak céloztam, de most leírom. Nem lehet hangutánzó szavakkal motort szerelni, erre nem való a forum. El kell vinni szerelőhöz.
Azt viszont nem írtad, h csöpög a benzin, de ettől függetlenül az sok helyről csöpöghet, én most is azt mondom, h annak a legkisebb az esélye, h lyukas a tankod.
Át kell nézni a benzincsap csatlakozástól, a benzinszivattyún át, egészen a karburátorig a benzin útját.molnarpeter
A hegesztésnek komoly rendeletei vannak, mivel veszélyes játék.
Itt le van írva minden. Az is, h pl. egy ilyen tankot h kell hivatalosan hegeszteni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
PC4200
tag
Sziasztok!
Van egy yamaha champ cx robogóm. Olyan mint a JOG lényegébenAz lenne a kérdés hogy a vákumcsap csöveit hova kell kötni?
Mert ebbe elvileg felfujja a karbi a tankot vagy mittomén És most csak ugy van bekötve h folyton folyik a benzin a karbiba de így meg nem megy. Nem szívja a motor a karbiból magába a benzint.Ilyen hibával nem találkoztam sose, sose volt még robogóm de én a csövekre gyanakszom.
CSAK a puffin :)
-
PC4200
tag
Illetve a vákomcsapról ha leveszek minden csövet akkor is folyik belőle a benzin?
CSAK a puffin :)
-
Grillo
senior tag
válasz DonThomasino #34017 üzenetére
Simán lehet, hogy csatlakozásnál csöpög, hiszen nincs olyan cső, ami a tank aljával egy vonalban indulna. Nekem a betöltő cső eresztett, de az sem jött elő addig, amíg nem volt benne annyi benzin, hogy ellepje azt a részt, vagy menet közben oda is ellötyögjön. Meg persze az AC pumpa ágán is lehet bárhol elfáradt gumi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz runner 125 #34022 üzenetére
Falusi vagyok, nálunk nem ilyen szabályosak a dolgok Egyébként szerintem sem a tank lyukas, inkább egy hollandertömítés lehet cserés, vagy bilincs laza, esetleg más tömítés.
-
runner 125
nagyúr
válasz molnarpeter #34027 üzenetére
Ok, de az üres tank városon és falun is felrobbanik. Tényleg nem játék, és csak alapos előkészület után lehet tankot hegeszteni. Ezt nem árt megemlíteni mindenkinek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
-
PC4200
tag
válasz runner 125 #34028 üzenetére
hegeszteni már én is hegesztettem tankot
CO-val
egyszerű
kiöntöd a benzint öntessz bele vizet kevered kevered ultra dermet is raktam bele és végén kipróbáltam h gyujtot oda raktam mit csinál de semmit utána megheggesztettem és kész
Ifa alatt meg félig a volt a tank gázolajjal alján meg volt 1 pici luk nekiálltam és úgy hegesztettem ki se szedtem semmiCSAK a puffin :)
-
barack1997
senior tag
válasz runner 125 #33987 üzenetére
Nekem a 3KJ-m valós 60 helyett valós 75-öt ment Multivarral meg másik szíjjal (8270-es fordulat, GPS-el mérve a sebesség)
-
GodHeart
senior tag
válasz barack1997 #34032 üzenetére
Érdeklődnék, hogy sima 50-es volt? Tervezem (azonnal rendelném, ha valaki biztosat tudna mondani..) egy ilyen vételét (Malossi multivar), de jó lenne, ha meg tudna valaki erősíteni aki használt ilyet, hogy a fordulatom egy picit magasabb lesz, és jobb lesz az erőátvitel. Nem a sebesség a lényeg, most is megy óra szerint 60-65-t, nekem az tökéletes, csak hegyet szeretnék úgy mászni (Bp. 155-ös busz Jánoskórháztól felfele így elég kemény emelkedő..), hogy a fordulatszám marad az optimális tartományban és nem pedig a gázzal kell foylton játszanom, hogy egyáltalán fel tudjak menni..
[ Szerkesztve ]
-
GodHeart
senior tag
válasz GodHeart #34034 üzenetére
Volt már felvetés, hogy a kuplungban kéne rugót cserélnem.. viszont azt otthoni módon nem tudom, hogyan oldhatnám meg :\ A variátor lecseréléséhez már mindent beszereztem, de a kuplungra megint költhetnék egy csomót, így ha egy mód van rá, inkább a variátor oldaláról közelíteném meg a dolgot. (de lehet, hogy erősebb rugó kéne hátulra? nem tudom milyen van, még nem szedtem szét..)
-
PC4200
tag
Yamaha jog-on vagy champ cx-en
a vákumcsap egyik végét ahol folyik a benzin azt rákötöttem a karbira ahol kell neki a benzin a csap másik helyére mit kössek? Honnan?CSAK a puffin :)
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #34008 üzenetére
80-nál többet amúgy sem tudok menni.
Tehát szerinted 80-nal perecelni még rendben van? (Háát...)Elég volt a költségekből.
Ez egy ilyen bicikli. Nem csak a vételár van, hanem fenntartás.De hát te tudod, nem akarok "belepofázni", már így is túl sokat
"vészmadárkodtam". Lehet, hogy nem lesz belőle semmi.Ugyan azt a poharat nézzük csak mást látunk.
Szerinted aki nagy(obb) robival jár, az "lenézi" a kisebb robival
járókat, vagy mi a fittyfene? Ha neadjisten azt írja valaki, hogy
az a teljesítmény neki nem lenne elég, az neked beszólás?Szerintem csak tapasztalat megosztás. Sokminden alkalmas
sokmindenre, DE nem minden ideális az adott célra. Ha érted
mire gondolok. Én is jártam pl. egy 4T 50-essel Budapesten...
2 hónapot 1-2 ezer km-t: el lehetett vele menni, de nem ideális.
Így ha valaki kérdezi, akkor nem ajánlom: ennyi. (Tapasztalat.)Ahogy a 125-öst sem ajánlottunk túrázni (!), mégis megvette az
emberünk, és (reméljük) boldog lesz vele. Szerintem nem azért
nem ajánlottuk, mert "menőbb" a nagyobb ccm, hanem. Leírtuk,
hogy miért gondoljuk, hogy jobb választás lenne ez meg az...
Nem jelenti azt, hogy 100%-ig követendő tanács, s nincs azzal
semmi baj, ha valaki nem követi. Bár ha esetleg később a saját
tapasztalatából látja, hogy mégis nagyobb gép kell neki, az "IJ".Ez ugyan az, hogy nem ajánlunk 40K-ért robogót! Mert bár tuti
lehet találni ilyen hirdetést, az a gép olyan is: szívna vele az új
tulaj rendesen. Anno én is majdnem vettem egy ilyet, mert épp
annyi pénzem volt (diákként): szerinted lett volna még egyszer
annyi zsém a komplett felújításra, majd a karbantartására? Hát
marhára nem. Még jó, hogy nem ugrottam bele anno...Nekem amúgy tök tetszik, hogy "túrázgatsz" az 50-es géppel!
Anno gyerekként mi is nagyokat "csapattunk" a DT50-nel. Tök
jó is volt... De ha választanom kéne, hogy a Majával ugorjak
át hozzád, vagy pl. egy Aerox-szal, csak maradnék a Majánál.
Noha Aeroxot még nem is próbáltam. És emellett állítom, hogy
az országútra már az a 180 ccm sem ideális: pörgetni kell, stb.
Kacsintgatok (egy ideje) a 400-as Maja felé, de elbizonytalanít,
hogy amire én használom, közel ideális a 180-as Maja is. Még
viszonylag keskeny, tehát "könnyű" vele elhúzni az autók közt,
meg most elég brutál hangja van - megint -, így félre is mennek,
szóval nagyon jól motorozható gép. Itt a városban, melóba járni.
Itt nehéz lenne kihasználni a 400-ast. Inkább pakolhatóságban,
de ott meg befigyel, hogy valamit valamiért: nagyobb/nehezebb.De ha gondolod, valamikor elmehetünk egy karikára: cserélünk
motort pár km-re. Én tapasztaltabb leszek egy 2T 50-essel, Te
meg egy 4T 180-assal: lehet, hogy nem is lenne "hanyattesős"
élmény, de lehet, hogy megértenéd, hogy miért mondom, amit.
Fene tudja. Igaz, autót, motort, barátnőt kölcsön nem adunk...
Gondolom, ha mennék vmikor egy karikát egy 400-as Majával,
árnyaltabb lenne a kép. (Az 500-as Nexusról nem is beszélve.)[ Szerkesztve ]
-
GodHeart
senior tag
válasz barack1997 #34038 üzenetére
milyen változást éreztél a multivar feltevése után? (a szíjból megvettem a kis Stage6 szíjam, szóval az szerintem elég jó ) és most agyalok a multivaron.. nagyon jó lenne 1-2 vélemény, illetve viszonyítási alap, hogy mit is dobott.. Mindenképpen akarok görgőket meg csúszkákat cserélni, de akkor ledobnám az egészet, ha megérné.. Köszi!
-
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #34036 üzenetére
a benzin a csap másik helyére mit kössek? Honnan?
Esetleg a karbi utáni szívócsonkról kéne mennie a csapra a vákuumnak?
De ha csak egy csöved van a csapon s még így is folyik a benya a karbiba,
akkor az vagy nem is vákuumcsap, vagy rossz. Ha vákuumcsap, akkor a
másik csövet meg kéne szívnod*, hogy egyáltalán elindulhasson a tankból
a benzin a karbiba. (Ameddig azon nincs vákuum, zárva kellene maradnia.)*: nem pejoratív értelemben, szó szerint.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #34039 üzenetére
Teljes mértékben igazad van, nagyon klasszul összefoglaltad. Egyébként én vagyok az a "szerencsétlen", aki túrázni 125-ös robeszt szeretett volna (anyagi és jogsibeli korlátok miatt), ráadásul nem is azt vettem, hanem egy döglassú, k*rva hangos, majd' 20 éves japán belpiacos kis choppert. Lehet, hogy valóban nem fogok vele hosszabb túrákba belevágni, de egyelőre esténként (mikor friss jogsival gurulgatok egy-egy órácskát, 70 körüli tempóval döcögve), nálam boldogabb embert nem lehet találni a földön. Én, aki világéletember morcos, rosszkedvű ember voltam, most (50 évesen) végig vigyorgok a bukó alatt. Már megérte!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
PC4200
tag
válasz DigitXT #34041 üzenetére
Értem a vákumcsap az rossz igen szítszedtem és ki volt berhelve a közepe..
Csak azthittem a karbinak kell valami vákum hogy felszívja a benzint de nemDe már jó lett. az automata szívató szívatott Nem zárt el rendesen de fogalmam se volt h minek az oda Most valami kézi szivatót keresek rá van elvileg olyan is.
CSAK a puffin :)
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #34043 üzenetére
most (50 évesen) végig vigyorgok a bukó alatt. Már megérte!
Ennek szívből örülök, és sok balesetmentes+vidám kilométert kívánok!Eszembe jut, hogy mekkora élmény volt anno a DT50 is! A szabadság!
Anno mondjuk olyan barmok voltunk, hogy sisak nélkül nyomtuk. De hát ez
van. Legalább elmondhattam, hogy a legjobb hajformázó a menetszél...
Most (30 évesen) is szívesen elmennék túrázgatni / "céltalanul" motorozni.
Sajnos nem nagyon van rá időm... Egyszer, úgy 17-18 évesen kipróbáltam
unokatesóm 2T 250-es krosszmotorját is... Az odab*szós volt! Úgy emelte
az elejét, hogy kérdezte is unokatesóm, hogy próbálgattam a kerekezést?
Mire én: a fenét, csak a gázmarkolatot próbáltam megszokni, LOL.Btw. a legutóbbi bukó alatt vigyorgós élményemet a Multivar 2000 adta.
Az a +2000 rpm lökött akkorát a gépen. Mint a vissza kettő, padlógáz.
Mondjuk azóta már bőven megszoktam + el is várom, hogy úgy menjen!
De azért a mai napig élmény, hogy pörgős a masina, és kellemesen húz.
Kivéve persze országúton, mert ott meg zavaró a magas fordulatszám és
a nagy hangzavar. (A sisakom is elég hangos fajta. Plusz ugye a kipu...) -
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #34044 üzenetére
A karbi nem szívja a benzint: azt megoldja a gravitáció... Ha másképp
lenne elhelyezve a tank, akkor meg benzinpumpa kéne a gépsárkányba.Az automata szívató helyett sokan ajánlanak manuálist, mert azt jobban
tudod kezelni. Bár ha az automata rendesen működik, akkor kényelmes.
Amúgy alapból nyitva kell lennie, a motor melegedésével kell(ene) zárnia.
Nem feltétlen a motorhőt nézi, sőt... Lehet, hogy az elektromos rendszer
van rákötve, ami lassan felfűti... Na, ha az a tápcsati nincs raja, akkor az
életben nem fog normálisan működni, mindig nyitva lesz, meg ilyesmi.Btw. nekem is rossz volt, amikor a motort megvettem! Csak éppen úgy,
hogy sosem nyitott, tehát hidegen baromi nehezen indult a gép: szerelő
megcsinálta, azóta pöcc-röff hidegen. Alapjárat 3000 rpm, majd ahogy a
szívató melegszik, szépen zár el, és csökken az alapjárat 1700-1800-ra.
Így, hogy működik, azt mondom, hogy kényelmes, nem cserélném le... -
DigitXT
félisten
Igazi vegytiszta élmény 2T váltóssal menni
Az biza... (A DT50 is ugyanaz a kategória, csak japán.)
Mondjuk az is élmény volt, amikor a benzincsapot elfelejtettem
kinyitni: az első 50 méteren leállt a gép, utána hiába rugdaltam.
Pár percbe beletelt, mire rájöttem, hogy mi a franc baja van...
Na, ilyen szempontból egy vákuumcsap sokkal kényelmesebb!
Csak hogy kapcsolódjon a másik témához. Kivéve persze, ha
pont nem működik, mert akkor egy újabb idegesítő hibaforrás.[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz DigitXT #34045 üzenetére
Fater egy kollégája szokott tartani hatalmas névnapi bulit, ott szokott lenni egy 400-as KTM enduro. Mondjuk balesetek is voltak már párszor... Szívesen kipróbálnám, fater azt mondta, hogy kegyetlenül megy. Jó és rossz értelemben egyaránt.
Én szeretem az RX-et, egész más feeling, mint F15-tel volt.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
DonThomasino
veterán
Fúrás utáni bejáratást el lehet úgy végezni hogy
padon vagy állványon megy a motor kb 500-1000 km t ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
Új hozzászólás Aktív témák
- Mozilla Firefox
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...