- Windows 11
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Aliexpress tapasztalatok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Linux kezdőknek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76996 üzenetére
+1, én sem látok semmi komolyabb problémát, szinte mindegyiken átestem én is amikor megvettem a 180 4T-t. A vízpumpán is. Már kb egy éve nálam volt amikor észrevettem, hogy finoman gyöngyözik a deklinél. Amikor szétszedtem kiderült, hogy a lapátokból is hiányzik kettő. Ez tényleg egy tizenéves motor amihez nemigen nyúltak hozzá. A gumi-műanyag alkatrészek megadják magukat...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
V.Stryker
nagyúr
Egy kis helyzetjelentés!
Múlt szombaton a szerelő elszállította a motort. Végül kapott új dugót és gyűrűket, plusz nagyrészt be is járatta. Ezen felül a karbit újra eltakarította és tett be új tűt, illetve egy tök új automata szivatót is kapott. Ma teljesen simán hazarobogtam vele és köszöni jól van a motor. Korrekt volt a szerelő. Nem kért egy fillért sem. Sőt, felajánlotta,hogy vissza is szállítják hétvégén, de mondtam,hogy ma belefér,hogy elhozzam. Mondjuk lefagytam...Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz KTMHobby3 #77003 üzenetére
Nem viszem hozzá, mert messze van és itt helyben is van szerelő. Amúgy rendelt hozzá még üléshuzatot grátisz, de nem talált rá a méret, hiába írta a nagyker hogy jó a típushoz, így mondta, hogy sorry, hiába ígérte be, nem jó rá.
Jah, korrekt az öreg. Személyes sértésnek venné, ha szar lenne amit átad.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz nyogo83 #77000 üzenetére
Gilera Runner klubban ajánlották a srácot, XXII. kerületben szerel. Nekem eddig háztól házig vitte hozta a motorom, korrekten lefényképezi amit lát és hozza is vissza azokat az alkatrészeket amiket kicserélt. [link]
Azon gondolkodtam, hogy ha elkészül a sárga/szürke Runner, nem feltétlen akarom napi használatra befogni, ahhoz túl értékes, meg azért lássuk be, nem is a leggazdaságosabb megoldás, már ami a fogyasztását illeti. Van egy másik 125-ös Runnerem is, egy régebbi, először arra gondoltam ez lesz a rohangálós igásló, ezt annyira nem félteném, de ahhoz meg sokat fogyaszt. Valami 4T 125-ös gépet vennék mindennapi használatra, a régebbi Runner meg megy eladásra. 4T 125-ből mit ajánlanátok? Valami ilyesmire gondoltam [link]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Runner_fxr #77006 üzenetére
Ha bejon a Scarabeos vonal, akkor inkabb neznek Liberty-t vagy Kymco Agility-t.
Sajnos a Scarabeo rotax blokkjaval es alkatreszekkel be lehet szivni, ha belefutsz egy kevesbe karbantartott peldanyba.
Libertynek ezereves bevalt Piaggio blokkja van, alkatreszt mindenhol talalsz hozza (bontott cuccokkal szinten tele van minden). Kymco Agility-vel ugyszinten nincs gond, nagyon megbizhato, ismerek futart aki azzal nyomja mar tobb eve minden nagyobb gond nelkul. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Runner_fxr #77006 üzenetére
Storno a Scarabeos kommentem, nem figyeltem rendesen az evjaratot
Ez mar boven az uj Scarabeo, ami a Piaggio Leader blokkot kapta meg (Beverly , Liberty 125-os) miutan az Aprilia a Piaggio csoporthoz kerult.
Szoval teljesen okes ez is, csak 2005-2006 utanit kell nezni belole.
-
Tamás9x
őstag
Felkerült az új Pwk 24-es karbi egy 4t 125-re.
alapon megy, lassan húzva neki tökéletes, de nyél gázon torpan, és fullad.
Szerintem túl sokat kap, kevés a levegő, gyertyát még nem néztem.
Van bármi amire figyelni kell ilyen karbiknál?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #77011 üzenetére
Bele tud, de igy utolag gyarit lecserelve azert eleg maceras beloni.
4T-nel altalaban a siktolattyusnal es a CV-s karbiknal is van hasonlo rendszer, csak az gyorsitopumpas, ott egy kisebb "benzinpumpa" spriccel be plussz uzemanyagot hirtelen gazadasnal.
A legegyszerubb a gyari motornal ha ledugozod es ugy lovod be karbit.
-
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #77012 üzenetére
Ha jól emlékszem, a PilotJet-et akkor kell kiesebbre cserélni, ha a levegőcsavart maxra kicsavarva van meg az alapjáratom?
Ha a szívó oldalon lévő alapjárati levegő csatornát lefogom akkor megfullad, ergo nem szívhat máshol.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77006 üzenetére
A kinézett Scarabeo is jó vonal (bár az ára talán gyanúsan olcsó), esetleg 125-ös Liberty (előbbi vizes, utóbbi levegős). Én ezt a két vonalat lesném, Piaggio blokkal főképp. Annyi bajom van a Liberty-vel hogy szúrja a szemem hogy hátulra csak 14"-es kereket szereltek, így számomra a maxi Scarabeo kedvesebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SoulReaver
veterán
Üdv urak.
Egyik cimbim venni akar 50ccm/70ccmrobogót.
Csak karbis és viszonylag újat szeretne.
Tetszik neki az aerox, de tetszik neki az aprilia sr50 is, a factory. Viszont a piaggio blokkal nekem van félelmem. Mégpedig a vízpumpa, hogy belül van, nem úgy, mint a minarellinél..
Szerintetek van ennek valami hátránya? Gondolom csak akkor, ha beszarik.Tudtok egy-két tapasztalattal szolgálni, vagy tanáccsal.
Kőszi előre is.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77016 üzenetére
A minarelli-ben valóban jobb, de ettől sem kell félni annyira. Én nyugodt szívvel ajánlom.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77017 üzenetére
Köszi a választ! Azt hittem lesz több tapasztalat
Ma voltunk megnézni egy factory-t, de inkább hagyjuk...
MÁS:
EZ az akkus ütvecsavarozó, 190Nm forgatónyomatékkal, elég lenne nekem a a főtengely anya leszedéshez és a kuplungéhoz? Így nem kellene vennem kompresszort és légkulcsot... Sokat spórolnék vele. -
Topikgazda
válasz SoulReaver #77018 üzenetére
Hát én mást nem tudtam írni. Volt SR-em és egyiknél sem volt gond. Egyik ismerősömnek van egy 2008-2009 körüli darabja ami újkorától van nála, és még mindig nem kellett ezzel a dologgal foglalkozni, pedig van km benne rendesen.
Ha tényleg tudja ezt az értéket, akkor simán le tudod vele szedni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #77018 üzenetére
Legtobb fotengely anya meghuzasi nyomateka 50-esnel 30-60Nm kozott van (kuplung szinten 40-60 korul) tipustol fuggoen, szoval boven eleg hozza meg ha csak a toredeket is tudja.
A lenyegi konnyites itt ugye az, hogy ne kelljen blokkolassal bajlodni.[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77019 üzenetére
Nem hangzik rosszul.
Elvileg akkor elégnek kell lennie nekem is. Jó lenne függetlenné válni a szerelőktől, mert sok időt és energiát spórolnék vele. Annyi tapasztalatom van már, hogy mit, hogy kell szétszedni, összerakni. A csapágy csere is könnyebb lenne. Viszont a kihajtásba nem tudom, hogy milyen olaj kell, ha leeresztem, utána csak frisset kapna oda is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #77021 üzenetére
10w30-as hajtomuolaj, 110ml.
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #77018 üzenetére
Ha szép, megkímélt állapotú Factory-t fogsz ki, az nagyon sokéig tartós darab lesz. Bár tuningolási/fejlesztési céllal lehet inkább egy SR50R lenne a tuti befutó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
Irhatnank, hogy altalalnosan mindenhez jo, de ha valaki belerakja egy kivetelbe!?
Pl nalam a GSX-R kezikonyvebe megneztem milyen olaj valo a blokkba:
Ha a SAE 10W-40 motorolaj nem all rendelkezesre akkor:
Kulso homerseklet alapjan:
-20C-tol +30C-ig 10W-30
-20C-tol felfele barmeddig: 10W-40 10W-50
-15C-tol felfele barmeddig: 15W-40 15W-50
-10C-tol felfele barmeddig: 20W-40 20W-50
Es ez egy komplett blokk-ert felelos kenes, ami joval osszetettebb/erzekenyebb mint egy-ket fogaskerek a vegkihajtasnal. -
nyogo83
Topikgazda
Nem biztos hogy beletennem.
Ha a 10w30-as is hajtomuolaj, akkor azert van kulonbseg rendesen a 75w85-hoz kepest.
Hajtomuolajoknal maskepp van a viszkozitas jeloles, van hogy valaki sima motorolajat rak helyette. Olyankor pl a 75w90, 75w85-os hajtomuolajnak megfelel a 10w40-es, 10w30-as motorolaj. De ebbe nem melyedtem bele, nem vonz a tribologus szakteruletIgazabol legkisebb kiszerelessel megveszed (meg ha Motul, akkor is 3-5k az 1L), aztan jopar cseret meglehet csinalni.
Mondjuk lehet mar irtam, de en altalaban olyan vegattetelnel ahol ismeretlen mikor volt cserelve, leeresztem, belerakom az eloirt mennyiseget. Megyek vele 20-30km-t, aztan lecserelem ujra, mert sok mocskot ki tud hozni ami lerakodott evek alatt.
Ilyenkor jol jon, ha nem csak az eloirt mennyiseget veszi meg az ember. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #77028 üzenetére
Ezt passzolom, kivancsi lennek ra en is, leegyszerusitve laikusok szamara.
Ezzel a temaval amcsi Honda Silverwing meg Honda SH forumon talalkoztam. Az 150-es SH-nal peldaul a gyari service manual 10w30-as motorolajat vagy 75W80-as hajtomuolajat ir a vegattetelbe.
-
szabcsab
csendes tag
válasz SoulReaver #77018 üzenetére
Bőven jó ez az ütvecsavarozó, csak figyelj oda, mert ez az ár nem tartalmazza az akkut és a töltőt!
Ha azokat is meg kell venned, akkor igen sok lesz a végösszeg![ Szerkesztve ]
-
vittgen
aktív tag
Üdv fórumtársak!
Van valaki(k)nek tapasztalata Suzuki Sepia AF-50-nel?? -
energy4ever
addikt
válasz vittgen #77032 üzenetére
Kepeken nem latszik, de irto kicsi robogo! Nekem hasonlo motorom van csak, de sok alkatresz eggyezik!
A sepiat 2 eltero villaval szereltek. Van tarcsafekes, es dobfekes is. 2T blokk, van tuning ia hozza(legalabbis regen volt).
En nem vennek ilyen kis motort, nem mozogja ki az uthibakat.108KG vagy, akkor felejtsd el. Raulsz es lekkoppan az egesz. Egyenes uton sem birna szerencsetlen! Ha fele annyi se lennel, itthoni utakon akkorsem lenne ajanlott!
[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz nyogo83 #77027 üzenetére
Nos, 80W90 hajtóműolaj van a közeli boltban. Volt egy kis időm, beszaladtam megnézni, ez van legközelebb a gyári előírthoz. Ez jó lehet bele?
"... Megyek vele 20-30km-t, aztan lecserelem ujra, mert sok mocskot ki tud hozni ami lerakodott evek alatt."
Ezt én is így akarom, veszek egy litert aztán elég egy jó darabig.Ja
-
nyogo83
Topikgazda
válasz V.Stryker #77039 üzenetére
Nem igazan van trukkje. A fotengelyt mozgatva finoman be kellene mennie a helyere.
Kifele konnyen jott? Csak azert kerdezem, mert nincs elottem most a service manulja, hogy a blokkon belul csapagyba vagy az ontvenyben kikepzett zsakfuratba kell a meghajto tengely vegenek belemennie.
Talan annyival lennel elorebb, ha levenned a deknit es kezzel tudnad mindket iranyba finoman mozgatni a fotengelyt, nem csak egyiranyba a berugokarral.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz nyogo83 #77042 üzenetére
Esetleg ez számít valamit vagy rossz az irány?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
st6969
őstag
Üdv,
egy barátomnál áll minimum 8 (!) éve 2 robogó. Egyik sem úgy lett lerakva, hogy működött, de arra sajnos már ő sem emlékszik, hogy mi volt a bajuk. Ismeritek ezeket a típusokat? Az egyikre "Honda Leader" van írva, de neten szinte semmit nem találok ilyen néven. A másik Amerigo Bolivar. Ehhez találhatók alkatrészek.
Igazából a kérdésem annyi lenne (bár sejtem a választ), hogy érdemes lenne szerintetek foglalkozni bármelyikkel is (szerelőt keresni, kitisztíttatni, ismeretlen hibát kijavíttatni, megalkudni a mocira a barátommal...)? Vagy inkább 150 körül venni egy Piaggio NRG-t / Aprilia SR50-et? Én inkább erre hajlanék, mint elkezdeni valami bizonytalant javíttatni.
Ezekről van szó:
Mit gondoltok? Köszi a választ -
st6969
őstag
válasz SoulReaver #77045 üzenetére
Gyanítom ez lesz a sorsuk -
vittgen
aktív tag
válasz energy4ever #77035 üzenetére
...és
-perge666-Köszi szépen!
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, sajnos a bws-nek vacak az első villája, és a kormánycsapágy is kotyog.
Az egyik szerelő, akihez elvittem külön a villát azt mondta, hogy ő úgy tudja, hogy az összes ilyennek vacak mamár a szerkezete és nem nagyon érdemes / lehet felújíttatni.
(Az új alkatrész meg 80 rongy körül van)
Honnan lehet tudni, hogyha valamilyen használtat vesz az ember, akkor az jó eséllyel még jó lehet?
A mostani tök száraz, 2 nap alatt ugyan "kimozgattam" (wd40 intenzív használatával), de semmit nem csillapít, és sokszor ha tolásból nyomom le az elejét, akkor nem rugózik, hanem inkább előrefele szét akarna esni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz V.Stryker #77043 üzenetére
Lehet az lesz a megoldas...Legalabbis az olajpumpa blokkba becsuszo reszen is latszodik, hogy kulonbozo szinu a resze ami bemegy a blokkba es a kelette levo meg oxidosabb. Lehet eleve megvolt az a hezag es annyit kilogott.
Megbprobalhatod meg, hogy a tengely menten betolsz valamit a blokkba es lemered, hogy meddig tud a tengely bemenni, majd atmered az olajpumpa tengelyere, hogy biztosra menj.
Igazabol eszre fogod venni, ha nem fog ott tomiteni rendesen.
-
Dtomka
veterán
Van itt olyan közületek akinek van\volt Piaggio NRG MC4 robogója?
Néztem, és 2014 ~350-380 k ba kerül. Miért? Yamaha Aerox és Aprilia Sr 2014 es sokkal drágább. Ennyivel rosszabb lenne a Piaggio?
Ha nem akkor lehet ennél fogok maradniIlletve méretileg kisebb mint az említett robogók?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Windows 11
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Politika
- Ennyibe fognak kerülni az új Huawei Nova 12 modellek
- Spórolós topik
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...