- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #77650 üzenetére
A parkolóellenőrt is megbüntették, mikor bírságolás közben sárga villogó nélkül állt be mozgáskorlátozott helyre. A bírságolt jelentette fel.
Egyetértek azzal, hogy a jelmezeseknek is be kell tartani a szabályokat. Ráadásul a polgárőrnek semmivel sincs több joga, mint akármelyik átlag állampolgárnak, legfeljebb van egy flottás telefonja pár gyorshívóval.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz z123456789 #77647 üzenetére
Igen jaratas kozben kellene
Na, akkor leegyszerusitve a keverek beallitas. Beinditod a robogot, jaratod picit, maszkalsz vele, hogy meleg legyen a blokk(illetve normalisan visszazarjon az automata szivato).
A keverekcsavar (melleklevego csavar) befele tekeresevel dusitod, kifele tekeresevel szegenyited a kevereket.1. A melleklevego csavart teljesen becsavarod, majd 1,5 fordulatra kitekered. Beinditod a motort.
2. Allitasz az alapjarati csavaron, hogy legyen egy viszonylag normalis alapjarat (ne tul alacsony)
3. Elkezded a csavart kifele tekerni, de mindig csak egyszerre egy negyed fordulatot. Varsz 1-2 masodpercet, figyeled, hogy emelkedik-e az alapjarat.
Egeszen addig tekersz kifele negyed fordulatokat, ameddig reagal ra a motor es emelkedik az alapjarat.
Ha kozben tul magas lesz az alapjarat, az alapjarati csavarral nyugodtan vedd lejjebb.
A lenyege ennek, hogy addig tekerjuk kifele a melleklevego csavart, ameddig meg nem talaljuk a legmagasabb alapjaratot.
4. Ha megvan ez a pont, ahonnan mar nem elmelkedik, akkor vissza betekersz egy negyed fordulatot.Alapjaratot beallitod, aztan mesz vele egy kort, figyeled hogy reagal a gazra, kiporog-e.
Miutan mentel par kort, megnezheted, hogy milyen a gyertyakep. Akkor a jo, ha enyhen barnas a keramia a gyertya vegen.Az olajpumpad az kulon story, de szerintem jol kell hogy legyen beallitva.
Meg annyi, hogy ha jaro motornal teljesen betekered a melleklevego csavart, akkor szepen le kell hogy lassuljon, majd fulladjon a motor. Ha nem, akkor valahol falsot sziv, pl a fotengely szimmeringnel vagy a karbi csonknal ami a hengerre megy.
Nyugodtan kezdheted ezzel a teszttel a keverek beallitast, mert legalabb kiderul, hogy midnen jo-e, mert falsot szivo blokkot iszonyat szivas beallitani. -
d@vee
őstag
válasz energy4ever #77646 üzenetére
Ránézésre én nem tudnám hogy az 101ccm-es. Lehet az öreg se vágja annyira. Azért felakasztani meg a házat rágyújtani nem kellene
Nem fáj az nekem hogy olyannal jár és kevesebb sem leszek vele. Amíg nem 650-es Burgman-ról kaparja le a 6-ost és használja 50-esként, addig meg életveszély sincs jelen.[ Szerkesztve ]
Ja
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77655 üzenetére
Akkor nem valami jó műszaki állapotban lehetett, mert az 50-es vizest kenterbe veri, annál azért nyomatékosabb. Törököknél ezekbe 50-70 ezer km-t belevágtak a gyári henger-dugó párosba. Viszont mivel original állapotban alacsony fordulaton dolgozik (max. kb. 7800-8000 rpm), így nem gyorsabb. Megfelelő upgrade-val lehet vele mókolni, de nem olyan elterjedt mint az 50-es.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
d@vee
őstag
válasz Tothgera30 #77656 üzenetére
50-essel mentem már. Nem volt rajta tuning, úgy órája szerint 70-et ment. De az tetszett, hogy hátul is tárcsafék volt rajta.
Ja
-
Tothgera30
Ármester
Noh, a 100-ason hátul (140mm-es) dobfék van, elől némelyik típusnál pedig nagyobb a tárcsa (pl: Scarabeo, BWS). Ezek a blokkok gyári setupban GPS szerint 85-90km/h-t tudnak. Viszont 4000rpm-től a nyomaték csúcson jár a motor. Tehát nem egy olyan pörgős, inkább lomhább, de nyomatékos setup. A 124-es Malossi hengerszettől, 28-as karbival, kezdődő tuningba a nem mennék bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #77656 üzenetére
Műszakilag nem volt rossz. Végsebességre kb tudta a 90-et, de a gyorsulása nagyon lagymatag volt. Utána vettem egy Piaggio NRG MC2-est, az is 90-et ment, de sokkal jobban gyorsult. Engem nem győzött meg a 100-as Aerox. Bár hozzáteszem az 50-es sem, mert mentem olyannal is. És az üléspozíciója is furcsa volt.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #77659 üzenetére
Volt már nekem Piaggio/Minarelli blokkosok közül pár, eddig a 100-as karakterisztikája nagyon bejött. Nekem NRG-ből csak MC4-es volt, abban egy tuning varió kapott helyet, nah a jelenlegi Scarabeo attól jóval erősebb, és picit gyorsabb. Bár ehhez hozzáteszem, hogy nagyon gyárias állapotú a miénk, így elég hosszúrtávra tervezek vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Mauzes
őstag
Sziasztok! Nagyon alap kérdéssel kezdeném a tanácskérést. Hamarosan külső budapesti kerületbe fogok költözni (18. ker), ahonnan csúcsidőben elég problémás a munkába járás autóval a Millenáris Parknál található irodámba. Tapasztalataim alapján reggelente olyan 60-70 perc között szokott alakulni, nap végén 50-60 perc vissza. Ezért felmerült bennem, hogy valószínűleg sok időt tudnék spórolni motorral történő bejárással, ami elég fontos szempont nekem, mert most fog születni a 2. gyerekem.
Viszont eléggé laikusnak számítok, mert utoljára 15 éve motorozgattam fiatal koromban egy 100 kmph-t tudó kis Honda sportmotorral, és azóta nem igazán követem a motoros trendeket, nem ismerem jól a motorokat és a kategóriákat is csak alap szinten. Jogsim is csak A1-es van, nagymotort soha nem vezettem.Tehát ha bele is vágok újra a motorozásba, bele kell majd rázódnom.
Első körben nézelődés szintjén: milyen típusokat tudnátok ajánlani az alábbi felhasználási helyzetre?
- A1-es jogsival vezethető
- kizárólag városi felhasználásra munkábajáráshoz, nem kell erőműnek lennie
- viszont Budapesten menne napi 45 km-t, úgyhogy azért kell tudnia tartani a dinamikus tempót (emiatt úgy képzelem, hogy egy 50-es robogó nem ideális)
- a dugós, soklámpás környezet miatt jó lenne, ha minél könnyebb, keskenyebb és mozgékonyabb lenne, könnyű legyen vezetni
- ne legyen idegesítő a hangja (mint egy "tipikus" 50-es robogónak)
- én 190 cm vagyok és 100 kg
- az ár talán kevésbé szempont, de mivel lényegében bkv kiváltó eszköz lenne, így nem lőnék csúcs tudásra vagy luxusra, mert overkill lenneMielőtt bárkit befolyásolni akarnék, zárójelben megjegyzem, hogy tök véletlenül láttam korábban egy Super Soco videót, és arra gondoltam, hogy ez mennyire ideális városba. Kicsi, keskeny, könnyen vezethető - pipa; elektromos, ezért nincs idegesítő hangja - pipa; tudnám otthon tölteni - pipa; nem erős, de azért tud menni 70-et és elektromos lévén jó lehet a nyomatéka, tehát Budapestre még pont jó - pipa. Csak aztán szembesültem néhány negatív tulajdonságával, tehát lehet, hogy mégsem ez a legtutibb vétel.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Mauzes #77661 üzenetére
Mindenkepp valami minimum 125-os negyutemu robogot neznek ekkora napi tavolsagra, illetve ha mar van jogsi hozza.
Az hogy milyet, eloszor neked kell beloni (kiskereku, nagykereku, sportosabb, kicsi/nagy csomagter, max raszanhato osszeg, stb). Az biztos, hogy minimum 300k korul szamolj vele, ha megbizhatot szeretnel hasznaltan. -
Mauzes
őstag
válasz nyogo83 #77664 üzenetére
Amit még elfelejtettem kérdezni, hogy erre a városi felhasználásra a robogó ideálisabb, mint egy 125-ös naked bike (pl. GSX-S125, CB125F, Duke) vagy csak annyi, hogy olcsóbb?
energy4ever: Igazából nincs keret, akár új is szóba jöhet (ha csak nem sokkal olcsóbb a használt, de idős példányt kevésbé akarok). A váltó jó kérdés, mivel jó ideje nem motoroztam. Városba elméletben az automata híve vagyok, legalább is autóban, de azért egy motorral sokkal könnyebb/gyorsabb a váltás.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz Mauzes #77666 üzenetére
GSX-S125-ot csak ajanlani tudom!!!
3liter alatt eszik, utoljara 281km-t mentem el vele, es 8,85L-t tankoltam.
A GSX-R ugyan az, csak jobb a szelvedelem, es kulcs nelkul indul(kulcstarto a zsebedben van, es ennyi)
Engem meg a ~3.000km megtetelevel egyszer tudtak csak legyorsulni(Ford ST).
Telen is hasznaltam, ABS tokeletes, tenyleg csak a legvegso pillanatban avatkozik be.
Nagyon kenyelmes, rohogve elmegyek vele napi 110km-t is akar. -
-
Tails111
aktív tag
Sziasztok!
Van egy 2010 évjáratú Gilera runner 50 SP karbis robogónk.
Utóbbi években nagyon ritkán használtuk. Aksit cseréltem benne állásában megadta magát.
Eddig nem volt bajunk vele de most sajnos igen. Pöcre indul alapjárat szép egyenletes de ha gázt adok befullad és le is áll. Hidegen amíg a szívató megy lehet túráztatni de ahogy melegszik
és a szívató már nem megy akkor egyből fullad gázadásra. Ha időben visszaengedem a gázt akkor alapjáraton szépen elpöfög. Benzincsőben van üzemanyag,
Karburátor lehet eldugulva? Esetleg valami tipp? Mit kellene megnéznem. -
Mauzes
őstag
Ezeket több netes forrásból is hallottam a Super Soco TC-ről:
- hatótáv a gyakorlatban kevesebb, bemehet 50 km alá is hőmérséklettől és vezetési stílustól függően (nekem 45 km lenne a napi utam, ez már necces lehet - persze lehet venni pót akksit, de az plusz pénz és elég kényelmetlen hordozgatni magaddal)
- a gázkar nem adagolható finoman elindulásnál, kicsit mindig ránt - városban autók között elég kellemetlen
- picit gyenge, hiába elektromos, az azonnali full nyomaték nem érződik hiszen valójában nincs is sok belőle
- hátsó teleszkóp nem olyan jó, szar magyar utakon kicsit felüt
- bukósisak tartó felnyitáskor beleütközik a kormányba, ami megkarcolja a fényezéstEgyébként ma láttam, hogy kijött a TC Max verzió, ami már erősebb és A1-gyel lehet vezetni. A teszt alaján majdnem az összes fenti hibán sikerült javítani az erősebbik verzión, cserébe ez már 1,6 misi, ami azért elég brutál egy ekkora kínai motorért...
-
suste
veterán
válasz Mauzes #77673 üzenetére
Én is nagyon vártam egy A1-es Elektromos robogót/motort, de az ár/teljesítmény arány miatt egyértelműen a benzines robogónál maradtam. Honda PCX-et most 1,1M -ért megkapod (tavaly még kerek 1 volt), 2l-es fogyasztás, ülés alatt van tárolód (egy bukó belefér), még bejaratós, de alig bírom 70 alatt tartani, érződik hogy 80-90 meg sem kottyan neki. 12-13 lóerő körül van, pillanatok alatt fent van 70-en, még 2 személlyel is jól mozog városban. Szóval többet tud mint egy Soco TCmax, olcsóbb, kb sose jönne vissza a különbözet, egy tankkal 300km minimum meg van, és kb 5 perc megtankolni..... Pedig nagy elektromos jármű fun lennék, de még jópár évet kell várni valszeg.....
-
tothferenc
senior tag
válasz Mauzes #77673 üzenetére
Egy ideje en is agyalok a robi elektromosra valo lavaltasanal. Kocsi meg nagymotor melle varosi szaladgalosnak. De pont az altalad emlitett okokbol kimarad a SC, pedig brutal bejovos gep, nekem a legesztetikusabb elektromos robogo amit eddig lattam. Amiket most neztem, az a NIU elektromos robogoi. De ott is keves a kisebb valtozat: 45-50km/h es 70 km hatotav. Ez kb 850-900ert. Az A1-el vezetheto mar jobb, 120-130km hatotav, es 70es vegsebesseg van. De ez pedig masfel millio folott van. Barmelyiket is venne(m) vagy barki, erosen kompromisszum a hatotav, vegsebesseg a gyartok kozott. Tenyleg varni kell vele meg par evet. Pedig nagyon vartam, hogy berobbannak a hetkoznapokba.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tothgera30
Ármester
válasz tothferenc #77676 üzenetére
Hasonlóan vélekedem én is, akkor lesz lényeges vásárlóközönsége, ha 110-120km/h végsebességet (80km/h utazósebességet) és 200-250km hatótávot tudnak majd egy akksival.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
őstag
válasz tothferenc #77676 üzenetére
Egy új 50-es robogó is 700-800-900k, ahhoz viszonyítva abszolút nem drága, ebben az ársávban kínálnak hahun 1 éves Super Socokat.
A napi hatótáv limit 50-60-70 km, ettől többet talán kínzás is menni ezekkel a kicsi gépekkel. Szerintem a megtehető km tartomány az emberek igen magas részének bőven élhető és elegendő.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz Runner_fxr #77675 üzenetére
Ez elég brutál, nagyon jól városra van szabva. Csak hát ez 2,3 misi, az szintén nagyon brutál...
Akit még komolyabban érdekel egy Budapestre is megfelelően erős (125-ösökkel egyenrangú) elektromos robogó, az nézzen rá a tothferenc által is említett NIU NQi GT-re. Ugyan ez még mindig elég drága, 1,7 millió, de legalább kapható.
Ami nagyot tudna lendíteni a helyzeten, ha a tajvani Gogoro már több éve létező robogói kaphatók lennének a nemzetközi piacon. S2 modell max sebessége 95 kmph, hatótáv 90-100 km, 0-50-ig 3,9 mp. Városba tökéletes, és a helyi ára kb 1 millió Ft-nak megfelelő összeg.
-
macilaci78
nagyúr
A kivehető akku előny, kell mellé egy plusz töltő.
Ha valaki berendezkedett arra, hogy a céges laptopnak tart dokkolót, töltőt, perifériákat a munkahelyén és/vagy otthon, akkor az elektromos robogó töltőjéből is lehet kettő. Akkor Budapesten a 40-45 km-es hatótáv is bőven élhető, munka előtt, vagy után is belefér egy-két kitérő: bevásárlás, haverokkal találkozás.Én egyszer-kétszer már kimentem Újbudáról Ecserre, 30 km egy irányba, 1 óra. Félúton már kényelmetlen volt, a hazautat már nem vártam akkora örömmel, hogy "most motorozok egy kicsit".
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #77681 üzenetére
Persze, ki lehet sakkozni, de az igazi előny egy sokat bíró akksi, nem pedig hogy kivehető és töltheted az irodádban is.
Egyébként itt többen írtátok, városban napi 30-40 km is elég kényelmetlen tud már lenni. Ez inkább motor/ülés függő, vagy egyéni preferencia (fenék összetétel)? Mert nyilván ha lehet kényelmesen is motorozni, akkor arra lőnék. Nekem fix lenne ez a napi kb. 2x40 perc.
Egyébként én jó időben bicajjal jártam dolgozni, napi 2x25 perc. Az első héten fájt, de utána már nem, hozzászokott a testem.
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #77681 üzenetére
Mert szejjel terheled szerencsetlen kismotort. Egy hozzad jobban illo motoron ezerszer jobban erezned magad hosszu tavon is! Pl nagy burgmanok, pcx, nagy sr, stb.
Kismotor nem erre valo. Enis mentem mar el 105km-t egy nap alatt choinorival. Nap vegere, sot meg masnap is vegig hula voltam. A GSX-R-el megsem erzem. -
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #77683 üzenetére
Szüleim vették, mert ez tetszett. Már akkor sem voltam nádszál, de legalább közelítettem a 190 centimhez. Egy új MZ olcsóbb lett volna és azt legalább használtam volna koleszba járásra is.
Szeretnék kipróbálni nagyobbakat, de nincs kategóriám. Most írtam be a motoros topikba, hogy nekugranék a korlátlan A-nak. Az új PCX nagyon tetszik, a Burgman nem, de az S-Max megintcsak elég csecse, de egy Address-re is ráülnék, ha kényelmesnek találnám.
A GSX-R is szép, de elképzelhetetlennek tartom az én testalkatommal egy olyan formavilágú motortól, hogy kényelmes legyen.Mauzes: az én termetemhez egyszerűen kényelmetlen hosszú távon a robogóm, mintha egy hokedlin görnyedve ülnék.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
d@vee
őstag
válasz Tothgera30 #77677 üzenetére
Én megelégednék azza, ha hozná a mostani robi 150km-es hatótávját. Sebességben meg kényelmesen tudja a 75-80-at.
Soco-val szemezgettem még tavaly vásárlás előtt, de a gyenge hatótáv miatt bukott el a dolog. Az ára nagyon baráti volt akkor és elektromos is, a valós hatótávnál konyult csak le a vigyorom.[ Szerkesztve ]
Ja
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #77684 üzenetére
Ha nem nagy macera, akkor probald be Vacon oket [link].
Nagyon rugalmasak, nem huzzak-halasztjak honapokig az oktatast es a vizsgat (mint szinte az osszes pesti suli). Tobb ismerosom meg rokonom is naluk vizsgazott/tanult, volt olyan aki az okatas felenel megunta a pesti szarakodast es atjelentkezett hozzajuk. Amit 2 honap alatt levezetett orat itt Pesten, ugyanannyit kb 2 het alatt letolta+vizsga. -
Csabi001
újonc
Sziasztok,
Vespa LX50-em van. vettem bele új akksit, de sajnos az index nem villog csak halványan világít, lámpa féklámpa öninditó minden működik, műszerfalon a visszajelző se jelez.
Köszönöm a segítséget!
Üdv: Csabi
-
d@vee
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #77677 üzenetére
Szerintem amit tud a Silence, azzal a robogósok jelentős hányada elégedett lenne! Inkább az árral vannak bajok. Ha ez a tudás 1 millióra lekúszik, nem sokan fognak benzines új robogókat venni. Az elektromos autózásnak is ez a problémája, kétszeres áron nem sokan veszik meg, de ha annyi lesz mint egy új benzines, nem kérdés, hogy mit fognak venni az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Univerzális, digitális CDI-vel foglalkozott már valaki? Kicsit szabadjára szeretném engedni a maximális fordulatot, jelenleg 9K a limit, de 11-12K-nak jobban örülnék AC-DC mindegy.
Üzemórás blokk lesz belőle nem közútra,, úgyhogy csak építő hozzászólás érdekelne. Köszönöm.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #77692 üzenetére
Ha letezik a blokkhoz "nyitott" CDI, ami tudja ezt a fordulatot, erdemesebb azt venni.
Univerzalisnal a gyujtas pontos beallitasa maceras ha meg nem csinaltal olyat, mert lehet minimalisan eltolodik a sima plug&play blokkhoz valoval. (Vagy Malossi, 20k rpm-ig, nem nyul elogyujtasba)Vannak a kinai univerzalis programozhato CDI-k is, ezek se rosszak, feltudod a regi gyujtast is tanitani ra, aztan modositani.
Viszont ahhoz mar kell egy kis hattertudas, hogy tuning soran meddig erdemes bizonyos fordulatokon elmenni az elogyujtassal.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok.
Nemrég volt szervizelve a robogóm - Kymco Agiliy 50 4T, karburátor tisztítás, olajcsere, benzinszűrő, légszűrő, automata szivató csere, új akksi. Mentem vele két hete, és nagyon nehezen akart beindulni. Pár km után megálltam boltnál, ott már csak rúgni tudtam, önindítóval akkor sem akart indulni, ha húztam hozzá egy kis gázt. Ezt követően állt egy hetet, ma megint mászkáltam vele, és már rúgdosásra se nagyon akarta, végül önindítóval nagy nehezen (gáz húzással) beindult. Még az a benzin van benne, amit a szerelő gyerek tett bele, elvileg 100-as. Nekem van egy olyan érzésem, hogy az alapjárat is túl alacsony, bár viszonítási alapom nincs. Létezhet, hogy nem tetszik neki a 100-as benzin, hanem 95-össel kéne itatni?
Illetve +1 kérdés: Az új bukóm sajnos nem fér be az ülés alá, hol és milyen dobozt érdemes venni hozzá hátulra, ami nem kerül egy vagyonba? Nagyon max 20k-t áldoznék rá.
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
Én is hasonló cipőben járok, dobozt kerestem, a Shoxnál személyesen lecsekkoltam a Givi dobozokat. Minőségre nem tűntek rossznak, de aztán nem vettem meg esztétikai okok miatt. [link] Árukeresőn megtalálod más üzletben 20k alatt is.
Neten kutattam gyári Kymco People doboz után, de nem jártam sikerrel. Ha esetleg valaki tud ilyesmit, azt megköszönném.
-
Mauzes
őstag
Ez most félig ilyen álnaív kérdés, de miért ennyire drágák a motorok/robogók az autókhoz képest? Ennyivel hatékonyabb az autógyártás vagy nagyobb profitot lehet elérni a motorokon?
Arra gondolok, hogy egy tök közepes 125-ös (!) robogó olyan 1,2 misi körül van újonnan. Ehhez képest 4x ennyiért tudsz venni egy jó Vitarát. És akkor össze lehet hasonlítani, hogy hány darab alkatrész kell az autóhoz, mennyivel nagyobb alkatrészek és mennyivel több anyag, mennyivel bonyolultabb az egésznek a felépítése és tervezése, mennyivel komplexebb a motorja és hajtása, mennyivel van jobban szoftverezve és elektronikázva, sokkal munkaigényesebb összerakni, fedett, hangszigetelt, 5 embert szállít, stb. Ehhez képest egy robogó egy játékszernek tűnik.