-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Kijárási korlátozás ide vagy oda, ma azért egy kicsit megjárattuk a gépeket öcsémmel.
Nagyon jól működnek, de mindkettőnek szivárog a hűtővize a tartály kupakjánál. Ezzel kéne valamit kezdenem. 5 ezer egy szaros kupak, van erre valami házi praktika, hogy ne kelljen cserélni? De ha máshogy nem megy, kicserélem.
Aztán ha elül ez a vírus veszély, jön a 172-es malossi henger a sárga Runnerre.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77345 üzenetére
Lehetséges hogy az úszó akadt fent, holnap átnézem. Titkos tippem hogy kosz került a karburátorba, vagy valami feloldódhatott.
#77348 Tamás9x: A reszeléssel csak óvatosan, a kiegyensúlyozatlansága sem egészsége a csapágyak és főtengely számára. Másrészt egy elszabaduló görgő szép roncsolást tud végezni.
#77351 Runner_fxr: Piaggio típusbetegség. Valamilyen szinten "könnyezik" a kupaknál (az újnál is fog).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #77353 üzenetére
Én már csak azért sem arra tippelnék, hogy kifogyna a karbiból a benzin, mert az elmondásod alapján ilyenkor csöpög alul. Szerintem pont az ellenkezője lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #77353 üzenetére
Akkor még jó, hogy nem rendeltem új kupakot. És a tömítéssel lehet valamit kezdeni?
-
Topikgazda
válasz Runner_fxr #77355 üzenetére
Volt olyan, hogy az enyémnél is folyt amikor megvettem. Leszedtem a kupakot és megnéztem, hogy nem sérült-e a tömítés, de nem láttam rajta semmit sem. Megtisztítottam és jó erősen rátekertem. Azóta (kb 2,5 éve) talán egyszer láttam valami egészen pici folyást.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #77319 üzenetére
Én is motoroztam ma. Pestről Budára és vissza. Meglepődtem a forgalmon. Nem voltak extrém kevesen. Sok kétkerekű is volt. 😁Rendőröket nem láttam. Semmi extrát nem tapasztaltam, csak a gyalogosok voltak kevesebben....
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77356 üzenetére
Na majd holnap szétkapom, és megnézem jobban, de így ránézésre sértetlennek tűnt.
Még egy kérdés, a 172-es malossi tuninggal kapcsolatban próbálok infókat gyűjteni. Szeretnék egy gyári fxr 180-as teljesítményt kicsikarni az fx 125-ből. Én arra gondoltam, hogy ehhez elég lesz csak a hengert cserélni, karburátort hozzá állítani. Nem akarok full tuningot és 12 literes fogyasztás, nem versenymotort akarok építeni. Illetve a gyári kipufogót is meghagynám, mert a tuning kipufogók brutál hangosak. Ez járható út lehet, hogy csak henger csere nagyobbra és karburátor hozzá hangolása?
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
Pont mikor feltettem a kérdésem, akkor lett tele a topik...
-
suste
veterán
válasz Tothgera30 #77353 üzenetére
Kérdés hogy mást is reszelt-e. Mert ha nem, akkor semmi rossz nem történhet, igaz nagyon jó sem :).
Hiába engedi kijjebb a görgőket, ha nem igazítja hozzá a dob és tárcsa össz távolságot. Ha ebből levesz, hogy a kifutó görgő tovább is vigye a dobot, közelebb a tárcsához, akire már lehet probléma a sok reszeléssel..... -
Topikgazda
Én ma nem voltam, holnap megyek csak. Megkerüljük a Balatont és vissza, az egészet megállás nélkül. Tavaly ugye eladtam a gixeremet, és a helyette vett fz6n-el ez lesz az első komolyabb utam, idáig csak helyben pörögtem vele időhiány miatt.
(#77358) Runner_fxr Hát, ha ugyanaz a főtengely (amit most meg nem mondok fejből), akkor simán megoldható.
Amúgy ezek a motorok a gyári konstrukciójukkal baromira le vannak butítva. Egy vicc, hogy egy nicasilos 180-as 2T 21 lóerőt tudjon csak. Egy rezonátor akkorát dob rajta, mintha egy másik motorra ülnél át. A gyári cső azzal a kis fordulattal nem tudja kihozni azt a lóerőt amit az a henger valójában tudna. Csak ugye egy ilyen robogóra egy rezo nem ott kezdődik, hogy 25-30 ezer, hanem kb 150 ezer.(#77359) SoulReaver szerintem várd meg amíg megérkezik az új hátsó tárcsa.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
Köszönöm, majd figyelek rá, a tárcsa vastagságát is csökkentettem de nem jelentősen így majdnem teljesen kifut a szíj. Friss szíjjal kb síkban kell majd lennie, de van hézagolóm.
Centrírozni tudom a variot, de kap másikat úgy is, télen pedig friss csapágyakat, ha van lógás akkor főtengelyt is, meg dugót stb stb.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
robogo81
aktív tag
A neten lehet látni ettől durvább reszelést/kivágást is videón,általában +1 mm nyerésnél még nemigen okoz kárt ,ha jól van kifaragva,ami érdekes,hogy ehhez a faragáshoz még házilag hozzá nyúlnak a hátsó tárcsákhoz is,ott is kivesznek 1-2 mm hogy a tárcsák annyival jobban szétnyissanak,de kb. ugy méretezik azt is ,hogy a szíj ne érjen be a tengelyhez.Ezzel kb,10-15+ sebességet nyernek,de megéri-e,jó kéz meg jó szerszám kötelező hozzá,meg hogy ne tolja túl az érzést.
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77361 üzenetére
A szerelőmet kérdeztem a főtengellyel kapcsolatban, ő azt mondta, hogy elvileg a 125 és 180-as főtengely ugyan az, tehát ha jó állapotban van, márpedig az enyém jó állapotú, akkor elbírja a 172-es hengert. Azon én is gondolkodtam, hogy érdekes, hogy ez a 125 2T blokk is 15LE gyárilag és egy 125 4T is e körül van, de amikor ráülsz és húzol egy gázt még is sokkal jobban megy a 2T. Az lenne a célom, hogy a 180-as 2T blokk teljesítményét elérjem, tehát ez a 21LE nekem elég. Ennél több már életveszély lenne ebbe a kismotorba. Illetve szeretném a fogyasztást is kordában tartani, nyilván 2T-hez mérten. Most, hogy ezt milyen megoldással érem el, azt nem tudom. Én józan paraszti ésszel arra gondoltam, hogy talán az lenne a legjobb ha kapna nagyobb hengert, mást nem babrálnék, így talán nem szállna el a fogyasztása és meg lenne a szükséges teljesítmény.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77361 üzenetére
De amúgy ja, anno volt 80-as 2T cross motorom, 27LE, egy 125-ös 2T cross 40LE körül tud.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77361 üzenetére
Honnan érdemes mostanában ilyen cuccokat rendelni? Gondolok itt a malossi 172-es hengerre és esetleg egy ilyen kipufogóra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77361 üzenetére
-
energy4ever
addikt
válasz Runner_fxr #77367 üzenetére
Ahogyan irjak a hengernel, mara mar hatarozottan igaz, hogy erdemes lecserelni a fotengelyt is top racing-re!
-
SoulReaver
veterán
válasz Runner_fxr #77367 üzenetére
HA már tuningba kezdesz, ne bízd a véletlenre.. Olyankor már a csapágyak cseréje is indokolt. Karbi, hajtás hangolás, vagy nagyobb karbi, ha ez kevés lenne ami van rajta. HA van rá guba, akkor hajrá, az más kérdés, hogy megéri-e Eladásánál, azt senki nem fizeti meg neked.(Már ha el akarod majd adni egyszer.
-
suste
veterán
válasz sityupityu #77361 üzenetére
Azt mondjuk hozzá tenném, hogy hobbi motorozásnak tényleg nem most van itt az ideje. Bevásárlás, munka vagy egyéb ügyek intézése (autó helyett) az számomra magyarázható, de persze ez csak az én véleményem.
Mindenesetre ha mégis mész, akkor az eddigi legóvatosabb gurulásodnal is óvatosabban!!! -
Runner_fxr
Ármester
válasz energy4ever #77368 üzenetére
Igen, olvastam, de azt is írják, hogy ha jó állapotú a főtengelyed, akkor a gyárival is működik.
SoulReaver: Nem akarom a véletlenre bízni, megbízható motort szeretnék továbbra is. De ismerem magam, ha nem húzok egy határt akkor elmegyek a végletekig. És nem szeretnék egy verseny gépet építeni 12 literes fogyasztással, mert a hétköznapokban is szeretném használni. A cél a gyári 180-as teljesítménye, se több se kevesebb.
-
SoulReaver
veterán
válasz Runner_fxr #77371 üzenetére
Én is ilyen vagyok, de akkor is fog nőni a fogyasztásod, ha már nagyobb hengert teszel fel, mivel vagy fúvókázni kell a jelenlegi karbidat, vagy nagyobbra cserélni, mert a nagyobb hengerhez kevés lesz a jelenlegi kaja. Főleg sport kipuffal... Fordulatod is nagyobb lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SoulReaver #77372 üzenetére
Az nem baj ha valamennyit növekszik a fogyasztás. Nyilván növekszik, de nem akarom, hogy aránytalanul elszálljon. Ezt a kipu cserét még megfontolom, jó lenne, mert nagyon sokat dobna, de akkor már tényleg komolyabban bele kell nyúlni a mociba és sok mindent módosítani kéne. Azt tudom, hogy milyen egy gyári 180-as 2T, anno ilyenem volt és azért elég bunkó módon tudott menni. Annál több egy ekkora motorba már szerintem súrolja az életveszélyes határt. Épp ezért a kipucserében nem vagyok biztos, egy 172-180-as henger alapból is baromi erős, a gyári fordulaton, ezt megpörgetni még, hát. A gyári 180-as 2T Runnerem 6-ot evett, ennél többet csak nagyon hidegben tudott, de akkor nagyon ritkán használtam. A mostani 125-ös 4,5-5 körül eszik. Ha ez felkúszik 6-ra a nagyobb henger miatt, még belefér. Egyébként nem azt mondom, hogy most a 125-ös nem megy jól, de 80-120 között már nincs benne kellő erő, míg a 180 ebben a tartományban ment a legdurvábban és ez hiányzik egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek. Gyors segitséget kérnék. Sajnos elfelejtettem, akku ki volt szedve és most be kéne állitanom a Malaguti F12-őt, hogy vizhűtéses, de sehogyse jut eszembe, mit kell nyomkodni rajta Valaki mondja már el, köszönöm U.i: 2010-es vizhűtéses 50 mcc.
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz Runner_fxr #77373 üzenetére
És, ha csak a 125-ösre tennél egy sport kiput, variátort áthangolnád... Olcsóbb lenne és még a fogyasztásod sem nőne meg nagyon..
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SoulReaver #77375 üzenetére
Igen, erre is gondoltam, csak ehhez tényleg nem értek, hogy melyik lenne jobb. 172-es henger vagy kipu és variátor. Én józan paraszti ésszel arra gondolnék, hogy a nagyobb hengerrel többre megyek, de lehet tévedek. Jobb kipuval csak tutultatom, de nem lesz számottevően erősebb, ettől tartanék. És attól is tartanék, hogy a magasabb fordulat miatt a fogyasztásom is jobban nőne, mint nagyobb hengerrel, de gyári fordulaton.
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz Runner_fxr #77376 üzenetére
Az 50-es robogókon is sokat dob egy sport kipu+variátor hangolás. Nem sokkal eszik többet.
Viszont ahogy írtam már, ha hengert cserélsz, karbit kell hangolni/cserélni. Emiatt már is többet ezsik majd, mint ha csak kipufogót cserélnél. Szerintem... -
Runner_fxr
Ármester
válasz SoulReaver #77377 üzenetére
Köszi! Most lesz időm még átgondolni.
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #77354 üzenetére
De ha lejjebb tekerek az üzemanyagból, akkor alapjárat nem nagyon lenne. Így is az előírt skála alsó részére tenném.
#77355 Runner_fxr: Piaggio NRG Power-nél anno mindig könnyezett, bár én vettem rá új kiegyenlítő tartály sapkát, azzal sem változott semmit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tamás9x
őstag
Adott egy másik 2002-es 50-es Aerox, aminek a gyári vario alkatrészei gatyán vannak, a kuplungról is lepergett a ferodol, stb stb
Milyen Ár/Érték arányú alkatrészeket lenne érdemes vásárolni, mindennapos télen nyáron munkába járós, sac/kb 2*5Km-es távra. olyan 200K lenne a keret. első hátsó varioval, kuplunggal, hanranggal.
(El kellene tudnia kaparni, mert sokszor földes útról indul, és akad emelkedő is.)https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
Tudom, ezért is érdeklődtem itt is tegnap, hogy vajon mi a helyzet, mi a hivatalos állásfoglalás ezzel kapcsolatban. Sokat gondolkodtunk a cimborámmal tegnap este és úgy döntöttünk, hogy elmegyünk. Később lehet, hogy egy darabig nem lehet.
Nem sétamotorozást csináltunk hanem inkább egy gyors csapatást. Egyszer álltunk csak meg egy benzinkútnál. Ennyi volt, jöttünk és mentünk.(#77373) Runner_fxr Ha rezonátoron is gondolkodsz, akkor viszont már kevés lesz a gyári főtengely, legalább is hosszabb távra.
(#77376) Runner_fxr "Jobb kipuval csak tutultatom, de nem lesz számottevően erősebb, ettől tartanék."
Hogyne lenne nagyobb... Ahogy SoulReaver is írta, már egy 50-es gépnél sokat dob.
Viszont ha hosszú élettartamot akarsz, akkor egyértelmű, hogy a rezonátor nélküli megoldással jársz a legjobban. Bármilyen jól és jó alkatrészekkel rakod is össze, a rezo miatt lévő állandó magasabb fordulat miatt rövidebb lesz az élettartam.Valamit valamiért, a nagyobb fordulatnak és erőnek ára van.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
#10726912
törölt tag
válasz SoulReaver #77380 üzenetére
Köszönöm, sajnos nem.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #77338 üzenetére
Karburátor úszóházának leeresztô csavarját kicsavarva egy kevés üledékes, szemcsés üzemanyag ürült. Mikor tiszta benzin folyt, elzártam, azóta nem jelentkezett a hiba. Szerintem ott volt egy kis eltömődés.
Gurultam vele egy kis kört, teljesen rendben van.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77383 üzenetére
De gondolom a nagyobb henger önmagában nagyobb teljesítményt ad mint a rezonátor.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a tuning mindenféle képen növeli a fogyasztást és csökkenti az élettartamot, de épp ezért próbálok egy aranyközéputat.
Beszélgettem pár emberrel a témában, úgy tűnik, hogy itt a nagyobb henger + variátor + karbi hangolás lesz a legjobb megoldás. Kipu marad a gyári. Köszönöm az infókat! Remélem még idén nyárra sikerül ezt véghez vinni. -
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek a Malaguti XSM50-ről? [link]
Városban rohangálás, komolyabb gép vásárlása előtt tapasztalat szerzése a cél. Ezért kellene váltós gép
Esetleg valami más tipp?[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
SoulReaver
veterán
válasz SoulReaver #77385 üzenetére
-
Topikgazda
válasz Runner_fxr #77388 üzenetére
"De gondolom a nagyobb henger önmagában nagyobb teljesítményt ad mint a rezonátor."
Hát ez ugye attól függ, hogy mennyivel nagyobb henger. Jelen esetben ugye 125 vs 180. Egy rezonátorral felhúzott ilyen kaliberű 125-ös robogóból jól behangolva simán többet ki lehetne hozni, mint amit alapból a 180 tud. Ettől függetlenül én is az mellett vagyok, hogy inkább 180 és gyári cső ha hosszabb távra tervezel. Ez nem is kérdés.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #77384 üzenetére
Igen 200 a keret, hasra ütés szerűen mondott egy nem "fájó" összeget, mert munkaeszköz.
De nem szeretném eltapsolni a félretett pénzét az utolsó forintig, ha nem muszáj.
A kritériumok:
Erős indulás, azaz kaparjon el ha nekihúzza, tudja felvenni a tempót közúton.
Ehhez a hengert, és hajtókart, és karbit lesz a családban aki megcsinálja neki, öntött vas 70.
Nagyobb végsebességnek örülne, mint ami eddig volt, nem tudom mi volt eddig a kilométer spirál el van szakadva, én meg nem reckíroztam.
Meg egy "normális" berúgókar[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #77390 üzenetére
Nem tudom volt-e már, de a variatort kiszerelve az asztalon össze illesztve a fixtarcsa+dobot és beleillesztve a szíjat mennyire megy bele a szíj? Az lenne a normális ha éppen csak beleférne (max áttétel).
-
SoulReaver
veterán
Az nem volt még.
De most már, hogy láttam a hátsó szíjtárcsát belülről, nem vagyok biztos abban sem, hogy az-e a ludas...
Mikor kell teljesen kifutnia a szíjnak? Amikor elérte a motor a végsebességet?
Mert most vissza raktam az 5,5 grammos görgőket, a kuplung kis rugókat felfeszítettem maxra(már a sárgákat) és így egész jól megindult, nincs már gondolkodás, de az órán a számsor után lefutott a mutató, egészen 6 óránál vettem vissza a gázt, mert elfogyott az út, viszont még ment volna, de akkor sem tűnt el a filc nyom azon a ~10mm-en...Jobban is megy, mint a 6 grammos görgőkkel.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz energy4ever #77392 üzenetére
Igen, ezért gondoltam én is rá. A fiamnak gondoltam, kedve lenne motorozni, de így gyakorlatban is átélné a dolgot. Tudna dönteni a továbbiakról
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #77395 üzenetére
Itt láthatod az enyém hibáját: [link]
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77390 üzenetére
A harangod teljesen át van fúrva, vagy csak könnyítés? keresem a képeken, de sehol nem úgy fotózták.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Horgász topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Szolnok és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- TCL LCD és LED TV-k
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...