- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Egy hibás appfrissítés miatt távozott a vezérigazgató
- Csoportos keresetek tömegeit zúdítják a tech cégekre a britek, az Apple az első
- AliExpress tapasztalatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Crypto Trade
- Sweet.tv - internetes TV
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
Nekem Exide van ~fél éve, eddig szavam nincs rá. Zselés akku, savat bele kellett önteni, onnan gondozásmentes. Fel sem kellett töltenem, beraktam, indítottam, megy, azóta nincs vele gond, pedig szereltem is a motort, és tekertettem vele többet néhanapján...
...Szeretem leracsniztatni...
-
Rivaul
addikt
Az a baj hogy van aki valóban ott rohad a zebra közepén és rázza magát. Viszont az hogy meg kell köszönni hogy méltóztat valaki átengedni... Volt hogy még babakocsival is ott rohadtam vagy hátra kellett rántanom mert még a gázra is lép a paraszt, nah az nonszensz. Ezt úgy mondom hogy sofőr voltam és a fél életem autóban töltöm. Ha zebra van akkor ne kelljen jelentkezni és nehogy már nekem kelljen megköszönni hogy méltóztat átengedni, én sem várom el. Értelmezhetően, körbenéz és átmegy. Persze nem elém ugrik hogy "hé már itt vagyok" és nem is ott kezdünk pokémont keresni a telón de eléggé elmászott a közlekedési morál nálunk.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nekem JP van, de nem maintentance free és egy telet simán átvészelt (lakásban), hosszabb állásokat is jól viselte, szóval ajánlott márka részemről, de ez csak egy vélemény összehasonlítási tapasztalat nélkül.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
KisTé
tag
Tönkrement az akksim a Yamaha Jog-omba ! Most ilyen van benne :
Tud valaki ajánlani valami jót ??? A mérete nagyon fontos, hogy nagyobb nemigen lehet mert csak ekkora vagy kisebb fér bele és ha lehet pesten át lehessen venni !??
Illetve a 3A-es az elég ebbe a robogóba vagy van akinek 4A-es van ? -
Redneck
nagyúr
Szerintem tök logikus. Ráutaló módon kell a zebrán átmenni, így az embert szépen el tudják engedni. Beszélgetni arrébb is lehet.
Mondjuk azzal aki véletlenszerűen lép a zebrára és nem néz körül, úgysincs miről vitázni, nem érti. "Elsőbbségem van!". A billenős Kamaznak meg 10T sóderrakománya.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
SLYM
veterán
válasz Redneck #65038 üzenetére
hehe, pont most jutott eszembe, hogy a zebra előtt álló trécselő öregasszonyok és babakocsis anyukák miatt én is bevezetném, hogy aki a zebrán át szeretne menni, az tegye föl a kezét. svájcban például ez a szokás. lehet, hogy én is kipróbálom majd, egyelőre csak 1-1 köszönésre futja (kézmozdulattal), hogy ha már megtörtént az átengedés
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
nagyúr
Rossz tapasztalatom rengeteg van, gyalogosan, motorral, és autóval egyaránt. Az utóbbi években azonban javult a közlekedési kultúra.
A normális, előzékeny, defenzív, és egyértelműen közlekedőkön kívül velük találkozhatsz:1. Akik néznek, de nem látnak.
2. Akik nem akarnak látni.
3. Leszarnak mindenkit ha nem muszáj megállniErre fejlesztettem ki a ráutaló magatartást a közlekedésemben. Mindegy mivel vagyok, időben és látványosan nyomatékosítom hogy mit szeretnék. Ha motorral sávot váltanék, nem csak időben indexelek, hanem kiteszem a karom, és hamar be is engednek. Megköszönöm.
Autóval szintén. Figyelek arra hogy tébláboló gyalogos van a járdánál, hát látványosan fékezek és intek.
Jobbos utcánál szintén. Nem úgy mint sok barom hogy az utolsó méteren fékeznek nagyot oszt' menjél!
Gyalogosan pedig igyekszem látványosan átmenni a zebrán és jó időzítéssel. Kiteszem a kezem és megköszönöm hogy elengedtek, ha tudom úgy megyek hogy az autósoknak se legyek forgalmi akadály, lassítani is minimálisan kelljen. Ha nagy a forgalom, várok fél percet, és csak akkor nyomom meg az átkelés gombot, senkinek sem jó ha a lámpánál füstölögnek az autók.Ehhez mondjuk kell ritmusérzék, szituációfelismerés, empátia.
Szerk:
+1 K&H-nak. Mondjuk nem sok dolgom volt velük.
-1 K&H-nak. Félretájékoztatás miatt még levettek egy kis lóvéval.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
SLYM
veterán
én már vagy 5 éve csak erre figyelek, meg szerintem mindenki, aki rutinosan vezet. Még szerencse egyébként, hogy belőlük sokkal több van a utakon.
egyébként a nőkkel jobb vigyázni, nem értik a vezetést, vagy nem látják át, vagy a fene tudja, de csak nézd meg, hogy kik azok akik nem engednek be soha sehova. néznek meredten maguk elé, stresszelnek, közben látni semmit sem látnak.
van egy érdekes sztorim nekem is, kb 2 hete történt. ugye az utóbbi kb 5-10 évben megtanulták az autósok, hogy ha zebra van és áll ott valaki, akkor megállnak előtte, gyakorlatilag tényleg most már mindenki. emiatt gyalogosként nem nagyon figyelsz már az átkelésre olyan szinten, mint régen. erre múltkor megyek a kedvenc érdi sütizőmből a lidl fele, ahol parkoltam, itt át kell menni 2 zebrán. elpillantok balra, látom jön egy suzuki SX4, de relatív lassan, simán van ideje megállni. csak valami nem stimmelt, nem lassított. ez egy pillanat tört része, de ha vezetsz, akkor tudat alatt is furcsa kezd lenni, mert te már lassítanál, ő meg ezt nem tette meg, ezért nem is léptem le végül, megálltam a rebra előtt és néztem a nőre. ő meg szintén maga elé meredve (mint a legtöbb nő) hajtott át a zebrán ahogy kijött a körforgalomból. rám se nézett, szerintem nem is vett észre, maximum csak a végén, de akkor meg már inkább rám se mert pillantani. nem az a szitu volt egyébként amit ne lehetett volna reflexből fékezéssel megoldni, hogy ha lelépek, vagy ha kicsit elkésett volna, akkor sem lett volna sok bajom, hogy ha 10 km/h-val elüt, de hát érted.
ezzel kapcsolatban szerintem jó megoldás lenne, hogy ha mindenkinek kötelező lenne a jogsiszerzést követő 3 évben használni a tanulóvezető matricát a szélvédőn elöl is meg hátul is. mindenkinek jobb lenne[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz Debilon #65034 üzenetére
És mit adj isten, a K&H-nál vagyok. Tegnap megnéztem egy biztosítóösszehasonlító oldalon, a K&H volt a második legolcsóbb, azt csak az Allianz előzte meg (420Ft-al).
Már nem emlékszem, hogy a zalai robogómnak mennyi volt a biztosítása, de mivel itt a fővárosban is kötöttem egy másik robogóra, a K&H-nál voltak olyan kedvesek, és a zalai robesz biztosítását is ide küldték, szintén 6K. -
Topikgazda
-
rwin5
őstag
Ma mentem autóval a városban, fiatalabb csaj gondolt egyet kb 70-el ráment a bicikliútra és onnan ráhajtott a körforgalomba, az más tészta, hogy engem majdnem telibe kapott balról.. ilyenkor elmélázok azon, hogyha robogón ülök ott, és be is következik a baleset, mi maradt volna belőlem.. Tényleg ott tartunk, hogy nem arra kell figyelnem, hogy én magam, hogyan közlekedek, hanem, hogy más milyen idióta..
-
Topikgazda
-
-
forandor
tag
válasz csemeteim #65026 üzenetére
SMKP biztosítás, amit minden velem egykorú ismerősöm baleseti adóval együtt 3000Ft-ért köt. Nem értem nekem miért 6000 (persze nem kereken, de majdnem).
4-5 éves jogosítvány, nulla baleset.
Ennyit számít ha van mellette autóra v. lakásra is biztosítás?csemeteim: a variátoron kell variálni ( szerintem: elgyengült kuplungrugó(k) )
[ Szerkesztve ]
-
csemeteim
tag
Sziasztok
Beállítottam a 17.5 karbit, 30tól 70ig húz mint a villanymotor de a 0 rol való el
induláskor elég nehezen gyorsul.
Mit erdemes állitani a karbin?
Köszi -
rwin5
őstag
válasz forandor #65015 üzenetére
Anno meg akartam csinálni kismotor után korlátlan köbcentire a jogsit, de pont akkor emelték fel a korhatárt 25 élet évre, most meg már betöltöttem, de valahogy annyira már nem vonzz a motor gondolata, inkább egy 50-es kis robogó, de az tény, hogy egy 125-ös jobban menne, de külön most ezzel nem akarok foglalkozni, de akkor tévedtem. Jó lesz egyelőre szerintem valami kisebb robogó is nekem
-
Redneck
nagyúr
Mielőtt belemerülnénk!
Félre ne értsetek, szerintem így is túl vagyunk sarcolva, jó hogy legalább van 50-es ócsóba' !Meg lehetne oldani ésszerűen, életkor, és jogosítványszerzés évét alapul véve.
A műszakit is lehetne logikusan csinálni és nem lehúzósan. Fékek, világítás, gumik, károsanyagkibocsátás és teljesítménymérés. Viszlát!Csak úgy lehet kifehéríteni a piacot, ha ésszerű lépésekkel haladunk.
Pete55555:
Nem rád gondoltam, még régebben vitáztam egyet valakivel itt a topikban.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Redneck #65017 üzenetére
Ezzel teljes mertekben egyetertek. Igazabol szerintem picit még a használt árakat is átrendezné, hogy a papirok nélküli sok szar sokszor a papiros gép árával vetekszik.
Attól meg motor/robogo keresesnel kivan a tkom hogy 10-bol 6-7 papirok nelkuli, vagy 50-eskent aruljak a 125-ost, nem egyszer szerencsetlen usert beszivatva.
Csak ugye itt a rendszammal az a "problema", hogy akkor az 50-esre is kellene sulyado+muszaki(bar utobbival egyetertenek). -
Pete55555
addikt
válasz Redneck #65017 üzenetére
Nem nyilvánítottam véleményt a rendszám ellen/mellett, csak jeleztem a fórumtársnak, hogy ugyan Mo-n vannak bizonyos megkötések, pl B125, de ugyanakkor meg a smkp kategória nagyon lazán van kezelve.
Amit meg leírtál azzal nagyrészt egyetértek, főleg ha ez pl. hozná magával, hogy 125-öst is lehetne vezetni külön jogsi nélkül. csak mondjuk így kb eltűnne a sok 50-es, mert ki az a marha aki 50-est vesz, mikor 125-öst is vezethet? De ez már megint egy másik történet.
Ha már EU, akkor az átlagfizetés/költségek/benzinár/útminőség/lopási statisztikák viszonyára is kíváncsi lennék.
Ebbe ne menjünk bele
...Szeretem leracsniztatni...
-
őstag
Én inkább maradnék az 50es rendszám és műszaki nélküli verziónál.
-
Redneck
nagyúr
válasz Pete55555 #65016 üzenetére
Szerintem jobb lenne mindenkinek ha lenne rendszám. A sok 125-ös és 250-es 4 ütemű robogó rendszám nélkül eltűnne. Plusz nem lehetne adni-venni a lopott motorokat.
Eltűnnének a berhelt, szutykok, és ha valaki szabálytalanságot követ el, meg lehetne büntetni.Cserébe lehetne 125-öst vezetni, így csökkenhetne a légszennyezettség, autó helyett jó időben érdemes lenne kétkerekűre váltani. Kecsegtetőbb egy A1-es közlekedésre jóval alkalmasabb jármű, mint egy max 45km/h sebességre képes moped.
Mert ugye mindenki maximum 45-tel megy a mopedjével...Nem akarok vitát generálni, ez csak az én véleményem, és tudom hogy van itt olyan aki pont az ellenkezőjét gondolja.
Persze maradjon így:
Motor előélete? Sokszor ki tudja...
Sok csaló 50-es papíros? Pipa
Letörtétek a "tükrünköt"? Há' ki tudja ki vót! Rendszám nélkül?Pete55555:
Ha már EU, akkor az átlagfizetés/költségek/benzinár/útminőség/lopási statisztikák viszonyára is kíváncsi lennék.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
-
forandor
tag
EU Uniós országokban 2 éves vagy annál régebbi személygépkocsis jogosítvánnyal (B) lehet 125ccm-es motort vezetni (, tudtommal). Nálunk persze ez nem így működik. Fizess még jó pár Deákot vagy Istvánt, ha akarsz vezetni a B-s jogsiddal 125-ös motort, de szintén korlátozásokkal.
A segédmotoros gépjárműveddel meg ne menny 45 km/h fölé, és ha útközben elromlik, eszedbe ne jusson sisak nélkül tolni... -
-
nyogo83
Topikgazda
A B-s jogsihoz meg kell egy kiegeszito B125-os vizsga, hogy vezethesd.(30-35ezer forint)
Cagiva Roadster : [link]
130ezerert vettem majusban rendezett papirokkal/muszakival, par aprosagot kellett csak megcsinalni rajta (uleskarpit javitas, karbi pucolas/beallitas, meg most lanckerek/lanc csere). -
nyogo83
Topikgazda
Nekem is furcsa volt, hogy a mostani 125 2T 3,5-3,7l kozott eszik, akarhogy huzom neki.
Elsore nagyon keveseltem, mivel mindenki mondta, hogy ilyen porgos 2T-vel 4-5L alatt nem fogok varosban elmaszkalni. Aztan at lett nezve, karbi rendesen beallitva es ennyi.
A regi 50-es Runnerem tobbet evett neha a Malossi varioval+sport kipuffal pedig a ketto kozott van kulonbseg gyorsulasban meg vegsebessegben is. -
letepem
aktív tag
-
üszök
őstag
-
rwin5
őstag
az újabb yamaha aeroxos is ilyen 4-5 litert fogyasztanak? Nem azon múlik a robogó megvétele, de az utolsó robogóm evett kb 2 litert, én abban a tudatban voltam, hogy az újabbak is kb ennyit esznek
-
SLYM
veterán
köszönöm. és oda hajtóműolaj kell ugye? ha jól tudom ezekben nincs olajszűrő, de levegőszűrőnek ha minden igaz lennie kell, azt is meg kéne tisztítani, vagy cserélni gondolom
inkább akkor úgy fogalmaznám meg a kérdésem, hogy amikor vásárolunk egy 50-es motort, akkor miket kell kicserélni/tisztítani, hogy ha azt feltételezzük, hogy az előző tulaja semmit sem foglalkozott a géppel? köszi