-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Örülök, így már jó úton jársz.
Én tegnap meg ma, variáltam kicsit, szíjam 500km alatt olyan 0,5mm-ert kopott, jól megy a gép, de ez sok. Végül betettem egy (fehér malossi 26kg helyett) kék polini 22 kg-os nagyrugót, görgőből 6,9-est, (6,5 helyett) valamint a szíjat kihézagoltam, eredmény, hogy a gyorsulásom sokkal jobb lett, sokkal többet töltök 70-80 között mint eddig. Fordulatom ugyanott van (8800) de azt érzem, hogy könnyebben megvan az áttét és a szíj sem csúszik. A kopott szíjal így is sík úton belement a 89-be, végattétel nélkül kb 9500-as fordulaton. Illetve mindent is kitakarítottam, szuper lett. -
#TOTTI
őstag
Amíg jó idő van, nem terveztem, de van erre emberem aki amúgy pont Zsolt, csinált már kettőt nekem, ő fogja valamikor novemberben. Valahogy az összes robogóm ülés bajos, uv. szívott.
Kerekeket, deknit, fékkarokat is szintereztetni akarom, bár agyalok, hogy kereket inkább gumicserekor, nem csúnyák csak feketét akarok.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz macilaci78 #89970 üzenetére
Munkába jövet (kb 10km, egy indítás) jó volt. Minden megállásnál szépen, gyorsan lecsendesedett az alapjárat és megjött a remegés is. Nem dadogott, nem akart leállni, csak szépen ketyegett. A garázs rámpán is szépen legurult üresben.
Köszönöm, nyogo!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #90004 üzenetére
Szivesen Nekem is elmeny volt igy ennyire egyben latni egy BWS-t
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #90007 üzenetére
Mit kellett rendbehozni rajta?
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #90008 üzenetére
Augusztusban ki lett kötve a külön olajozás. Álltában eresztett az olajozó, első körben lett berakva egyfajta vákuumszelep neki, de nem oldotta meg a problémát, kb semmit sem ért.
Hát, mióta megvolt, első fékcsövet, benzinpumpát kellett cserélni, az elülső idom belsejéről letört a lámpát tartó konzol, a kipufogó hővédő lemeze deformálódott, mikor a nedves fűben oldalra fektettem, az le is lett vágva, az ülés alatti gumikéder szétment alattam, csere gyárira, az is szét van menve, multivariátor került bele, a műszerfalban egy rizsszemizzót cseréltem, óraspirál. A dekni levételekor útban volt a hátsó lábtartó, levettem, nem raktam vissza. Az ülés mögötti fecskefarkat tartó segédváz egyik felfogatási pontnál eltört, hegesztve, festve lett, az üzemanyagszintjelző csak dísznek van, a térdemnél lévő akasztóról letört egy pöcök, lazán áll, illetve el tud fordulni. Az oldalelemet a csomagtérbe belógó M4-es csavar és anya tartja, mert Apám okosan az oda nem való hosszabb csavarral tette vissza egyszer. A szívótorok és a légszűrő közti gumi még új korában szakadt el, sziloplaszttal taknyolták a szegedi márkaszervizben, mert nincs alkatrész. Kínomban cipőfűzővel húztam a légszűrő tetejét a gyertyapipához, hogy ne szívjon falsot. Na, oem-parts-ról rendeltem kettőt... A 4. garnitúra tükör van rajta, ezen a gömbfej még nem lazult ki. Az első villa akkorát rugózik, hogy a sárvédő hegye beleérhet az orrelembe, legalábbis ettől lehet rajta karc.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #90008 üzenetére
Ha pedig csak a mostani problemara gondoltal, akkor csak alapjaratot kellett beloni De ugy van kialakitva a karbi es az alapjarati csavar elhelyezes, hogy regen lattam ennyire eldugva. Egy darabig csak forogtunk korulotte, mert az esszeru helyeken kerestuk, ahonnan altalaba hozzaferni bontas nelkul.
-
Norby86
őstag
Tudna valaki segíteni? Nem jutok dülőre ezzel a Kymco Agility 50-es robogóval amiben 70-es henger van. A hibajalenség továbbra is az hogy gázadás után folyamatosan rángat menet közben a motor. Nem is adja ki a maximális sebességet, megragad olyan 48-50 km/h sebességnél. Mi okozhatja szerintetek? Mondták nekem hogy a kuplung okozhatja, de nincs szerszámom leszedni hogy megnézzem.
-Norbi-
-
Norby86
őstag
válasz FeniX- #90014 üzenetére
Azt már ki igen. Szétkaptam, fúvókát cseréltem 80-ra, eddig olyan 76 volt benne, semmi javulást nem értem el vele hozzáteszem. Plusz a levegő állító tüből is újat vettem, mert nemvolt rajta o gyürü, úgyhogy az is kizárva, falsot sem szív, a karbi amúgy vadi új, még 100 km sincs benne. Telefonon hívtam egy szerelőt szerinte a kuplung vagy a gyújtás olvalon lesz valami gond. De szerintem a kuplung lehet arra tippelek mert rángat folyamatosan és nem gyorsul ki. Hirtelen jelentkezett ez a hiba, még egy hónapja azzal büszkélkedtem havernak hogy 70-el megy (akkor csak a hengerfej tömítés volt rossz mert csöpögött az olaj, azt cseréltem aztán és most az tökéletesen jó). Most meg ugye alig megy 50-et és a rángatás mellett azt is észrevettem hogy nem vált fel, tehát ha nyélgázon megyek is egy adott fordulaton megreked.
-Norbi-
-
b_g_v2
csendes tag
A szaktársak véleményét szeretném kérni CDI-t érdemes cserélni gyáriról? Nem tudom, hogy a gyári fojtott-e…
köszi -
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #90017 üzenetére
Köszi a választ, egyelőre csak 1 ötlet, 8000ig jutok és nem tovább,
lehet a 4gr-os gőrgő segít, illetve még a javaslatod alapján a nagyobb fúvóka, amikor meg akartam ezeket rendelni futottam bele a CDI-be…
94es malaguti f12 a machina nem tudom, hogy euró 2-es e, gúglizok… -
Norby86
őstag
válasz FeniX- #90014 üzenetére
Megvan a hiba végre! A vezérműláncot nem a T azaz timing maker jelöléshez állítottam hanem egy másikhoz, elkerülte a figyelmemet ez az apróság és 1 láncszemmel arrébb volt így a vezérlés. Most már elmúlt a hiba, nem jelentkezik a probléma és a végsebessége is 75 óra szerint 80-as fúvókával veszett jól gyorsul. Happy vagyok!
-Norbi-
-
Norby86
őstag
válasz FeniX- #90020 üzenetére
Igen mázli, bár annyira nem volt rossz helyen a vezérműlánc hogy beleérjen. Egy fogaskerékkel kellett arrébb tennem. Mondjuk ez is elég volt ahhoz hogy a dugattyú ne szinkronba mozogjon a szelepekkel. Minden esetre tanultam és legalább megspóroltam sok ezer ft-ot. Mert ha szerelőhöz viszem az tuti hogy a kuplungnál kezd és a végén szétszedte volna az egészet mire rájön erre.
-Norbi-
-
J&P
tag
válasz sityupityu #89898 üzenetére
Elkezdtem a mentés.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Árpi001 #90024 üzenetére
Lapra szerelt gép. Megveszed, aztán a leírás alapján összerakod.
J&P : Milyen gép? Első ránézésre Komár-nak néztem, de valami régebbi gép lehet.
Más.
Eltettem a Benelli-t. Meghajtottam jól melegre, kivettem az aksit, levettem a tükröket, megy a LIDL-es ponyva alá. Ez ugye hobbi gép, nekem, nem közlekedési eszköz. Persze, ha jó idő lesz, télen is előveszem, 5 perc üzembe helyezni. De az előjelzés a mostani 1-2 nap kellemes idő után már valódi novemberi időt jósol.
A kérdésem, hogy a tükör szárát leszorító csavarok alatt nem volt semmi fogazott alátét, mint anno a robogónál. Semmilyen alátét nem volt.
Ez gyárilag ilyen lehet, tehát nem szükséges, vagy ha majd összerakom, tegyek..? -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90026 üzenetére
Nekem a robogón sincs semmilyen alátét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
J&P
tag
válasz Zoli bácsi #90026 üzenetére
Üdv, 1959 évjáratú, kis ötvenes Berva moped.
Egerben készült, azt hiszem Panni robogóval gyártották párhuzamosan. -
Zoli bácsi
őstag
Tényleg, tudtam hogy láttam már ilyet, de nem esett le mi ez. [link]
Nem is igazán láttam az elmúlt 20-25 évben sem talán működőképest. Ami a régi magyar motorgyártásból meg lett mentve, jobbára a Pannóniák, második szomszédban is van, most már hivatalosan pöföghet vele a srác, le lett műszakiztatva.
macilaci78: Köszi.
Meglepetés ért, hiába szedtem le a tükröket, meg a dobozt, a fekete LIDL-es ponyva kicsi az Imperiale-ra. Olyan 3/4-es méret.
Amúgy egyrészt a por ellen takargatom, másrészt ha széllel jön az eső, a hullámpala alatt becsöpög. Harmadik ok, amiért kell a földig érő takarás, hogyha télen jó idő van, kinyitom a garázsajtót, aztán szellőztetek. Persze a macskák úgy besomfordálnak, hogy szinte tudják mikor nem nézek arra. Aztán ismerősnek jelölik a motor, autó kerekét.....
Van valahol ez a szürke ponyva, a vékonyabb, ez is LIDL-es, még bontatlan.
Nem tudja valaki, az is akkora mint a fekete ? Mert fölöslegesen nem bontom ki, gyári hajtogatásban alig foglal helyet.
De lehet visszatérek a régi dolgokhoz, az MZ-ket kiselejtezett takaróval, lepedővel takartam télre. Tudom, zárt garázsban lehet felesleges takarni, de megszoktam, hogy így teszem le télre. -
Árpi001
senior tag
Tegnap volt szerencsém, életemben először egy pcx 125 kipróbálni.
Hatalmas lépés volt az 50 es addresshez képest.
Volt erő, kellő sebesség, nagyobb, kevésbé néztem ki rajta a 185 centimel, és 107 kilommal úgy, mint egy bicikliző medve.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90029 üzenetére
Nekem is van egy Lidl-ös ponyvám, száraz teremgarázsban kialakított külön garázs redőnykapuval, de felül nyitott kb 250 centitől felfelé a mennyezetig. Istentelenül poros, csak az ülést szoktam letakarni egy gumis ülésvédővel, hogy a bőr ne szívja be a port. A többi műanyag, fém nem érdekel. Tavasszal a kompresszorral letüsszentem, a tömb másik odalán lévő mosóba elgurulok vele és lemosom. Ez kevesebb idő, mint levetkpztetni a hálóinghez, ráadni a hálóinget, majd a poros hálóinget kezelni, hajtogatni és visszarakni a sallangot a motorra. Szarok rá, a sarokban van a robogó, egész télen legfeljebb csak akkor nyúlok hozzá, ha flexelek és rámehet némi szikra.
Amíg szüleimnél volt, a gangon a féltető alatt volt, néha a sárvédőre bevert az eső, a macskák szerettel az ülésen melegedni, egy rossz pokróccal volt letakarva.
Meglep, hogy meglepődtél, hogy egy motorforma motor nagyobb, mint egy robogó.Ja, a Lidl-ös ponyvám bontatlanul porosodik az említett garázsban.
Árpi001: a sikeres vizsga után ráültem a PCX-re, de be sem indítottam. A térdembe ugyanúgy beleér a kormány, ugyanúgy terpeszben kell vele kanyarodni, mint a BWS-sel. Az iskola területe sík. El kellett volna gurulnom a közeli Budaörsre, vagy Gazdagrétre, hogy lássam, mit tud alattam a 125 ccm-vel a CVT váltó. Gyanítom, ott, ahol az 50-es 20-szal tud felmenni, ott a 125-ös talán a 30-at is eléri.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #90031 üzenetére
Én most fogok egy pcx-et ki próbálni de attól tartok ,hogy a térdem bele fog érni az idomba, youtube-on néztem 120-at tudja vég sebességre persze ha nem csal az óra nincs az annyi szerintem.
-
Árpi001
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #90033 üzenetére
Nem ültem rajta annyit, hogy meg tudjam állapítani, kényelmetlen-e. Bőven nagyobb, mint a BWS, ez nem vitás, de de az a kormány kicsi. Nekem.
Átlagemberek számára kiváló.Meg az is igaz, hogy ütközésig csak alacsony sebességnél fordítod a kormány, ott más a kanyarodási technika, belefér a terpesztéd. De meg kellett tanulnom, hogy terpesszek, különben nem lesz helyem fészkelődni, egyensúlyozni. Egy olyan géppel, aminek a súlya az enyém felét se éri el, nem gond, meg tudom tartani, de nagyobb, nehezebb géppel már más.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #90031 üzenetére
"Meglep, hogy meglepődtél, hogy egy motorforma motor nagyobb, mint egy robogó. "
Az lep meg, hogy mennyivel nagyobb. Robogóra óriási volt a ponyva, és ilyenkor látszódik, hogy mekkora a különbség..
Na, ez nekem új, a bőr (Inkább műbőr.... ) be tudja szívni a port?
Honda567: Biztos, hogy csal az óra, mindegyik felfele csal. Szerintem PCX-nek 105Km/h körül lehet a valós vége, vékony sofőrrel kicsit több.. De a lényeg inkább, hogy 90-nel utazóba tud menni. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90036 üzenetére
Öregíti. A bőr porózus, barázdált a felülete, a finom szemcsés por megül benne.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #90037 üzenetére
Amúgy részemről ajánlom nyereg karbantartásához a nemrég ebben a hozzászólásomban fotózott: [link] LIDL-es bőrápoló szert.
Van benne viasz is, és egy vízlepergető réteget hagy maga után. A vizet tuti lepergeti, szerintem UV ellen is véd, meg a por sem ül bele. ha elteszi valaki a gépet télire, ha nem, hasznos.
Jók ezek a LIDL-es cuccok. -
Gabis
őstag
Ha már úgyis ponyva a téma... nekem most a hétvégén lopták le a robeszról. Eléggé szakadt volt már, ezért pár hónapja mikor elérhető volt a Lidl-ben, vettem is egyet tartaléknak. Vasárnap elszaladtam a Decathlon-ban, és vettem egy vastagabb kerékpárzárat, és a ponyva elején az erre kialakított részen, már azt is zárom.
Legalább a sisakot is le tudom zárni ha be kell ugranom valahova, és nem akarom cipelni. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #90038 üzenetére
Az autóápolási szarjaiból bevásároltam, 1-2 próbálkozás után eltettem, majd 2 évre rá kidobtam.
Amúgy teremgarázsból teremgarázsba motorozok, 99%-ban száraz időben. Szóval a vízzel szembeni kence nekem felesleges.
Gabis: Lehet, a motort akarák elvinni, kicsomagolás után döntöttek úgy, hogy nem éri meg a fáradtságot.
Amúgy ez egy ponyva, meddig tart elvágni a lezárónál varrt lyuknál? Sérülne-e olyan mértékben a ponyva, hogy a használhatóság rovására menne?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #90040 üzenetére
Ha az lett volna a cél, akkor szerintem a ponyvát ott hagyja, vagy mindegy, csak vigyünk valamit?
Az alján végigfut egy heveder, szóval nem csak a ponyvát, de azt is át kell vágnia. Mindent el lehet vinni, ezzel azt volt a cél, hogy megnehezítsem ha megint erre vetemedne valaki. Én arra gondoltam, hogy mivel elég esős idő volt, egy bulizós banda hazafelé, vagy csövi nyúlhatta le. Találtam én már hasonlóan esős időben kabátot bedugva a ponyvám alá. -
b_g_v2
csendes tag
Sziasztok!
ki milyen szabályt / módszert használ a varió hézagolásra?
koszi
-
Youci
friss újonc
A honda X8R cdi-ből már ki lett vágva a 7500 korlátozó, viszont nem találtam semmit arra nézve, hogy a hozzászólásban említett 9500 fordulatszám korlátozát hogy lehet kivenni a gyári cdi-ből.
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
-
Tamás9x
őstag
Össze kell csiszolni, hogy jobban zárjon, figyelve arra, hogy a görgők ki ne essenek.
https://www.youtube.com/@kisstontour