-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz energy4ever #77149 üzenetére
Köszi! Szerinted érdemes a gyárit megvenni vagy jó az utángyártott?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Runner_fxr #77148 üzenetére
En regebben Italmondo-tol rendeltem eredeti tukroket a Runneremre.
-
energy4ever
addikt
válasz Runner_fxr #77151 üzenetére
Elozo evben ezer km-enkent nyirtam ki 1-1 tukrot. Volt ami 8ezer ft/db-os volt, es az birta a legkevesebb ideig. A legjobbak pedig a legolcsobbak voltak. Olyan motoron hasznaltam oket, ahol kb 0 rugozas volt, es a fem szaruk egyszeruen eltort.
GSX-R-emen orok eletu lesz a tukor(hacsak megnem torom), mert az jol rugozik, es nem erik tul nagy erok.
En az olcsobbat vennem! -
Tothgera30
Ármester
Lecseréltem a hajtómű olajat a Scarabeo Cento-ban. Amit leengedtem eléggé sötét volt, olyan grafit színű, most pedig megkapta a manual szerint ajánlott GL4 SAE 75W-90 olajat. Viszont 110ccm van feltöltési mennyiségnek megjelölve, de nálam 200ccm is simán belecsorgott. Ebből lehet valamilyen hátrány?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SoulReaver
veterán
Na szóval, azt olvastam az összefoglalóban, hogy ha lassan indul meg a moci, akkor könnyebb görgők kellenek, vagy erősebb kontraszt vagy erősebb kuplung kis rugók.
Nekem most 5,5grammosak vannak, piros mhr malossi kontraszt. A kuplungban a gyári kisrugók, de azokat imbusszal lehet feszíteni még, merf alapon vannak.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #77155 üzenetére
Igen.
Alapvetoen mindent fel lehet maxra tolteni, akar egy auto valtojat is. Azert vannak a mennyisegek megadva, mert az adott mennyiseggel az olajter bizonyos magassagaig toltodik csak fel olajjal. Eppen annyira, hogy a fogaskerekek alja, vagy X szazaleka beleerjen es onnan viszi fel a vekony olajreteget a kapcsolodo fogak koze, vagy szoro olajozassal(szetcsapva) a megfelelo helyre.
Ha tobbet toltesz bele, akkor pedig hajtasi veszteseg is kepzodhet, mert konkretan teli olajban fordulnak el egymason a fogaskerekek es folyamatosan kell az olajat kiszoritani a fogak kozul.(Mas teszta, ahol eleve igy van tervezve az olajszint es az illesztesi hezag).
Ha csak 10-20ml-rol lenne szo, akkor azt mondanam hagyjad, de majdnem duplaja. En leszivnek/leengednek belole.
SoulReaver: az a kerdes, hogy vajon amiatt indul meg lassan, mert tul nehez a gorgo( bar 5,5 nem tunik neheznek) vagy tul hamar nyit a kuplungod(gyenge kisrugo), emiatt kuzdenie kell az elindulashoz.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #77155 üzenetére
A buszokon, kamionok a retarderről, annak működéséről hallottál-e?
Van egy tekno a hajtásláncban, amiben egy lapátkerék mozog és a teknőt olajjal töltik fel. Ez egyfajta fék, hasonlóan érzékeled, mint a motorféket. Az olaj mennyiségével szabályozzák a fékerőt.
Akár ezt is elérheted a túltöltéssel.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77157 üzenetére
Autó váltója is szóró olajzással működik, és ott sok esetben ajánlott kicsit túltölteni. Ezért gondoltam, hogy olyan nagy kárt nem tudok vele okozni. Hogy mennyire van precízre tervezve a dolog, azt nem tudom, de amit leengedtem belőle, az nagyon sötét volt (és a 110ccm épp hogy megvolt), anno Piaggio blokknál pedig az alján volt egy furat, ahol a túltöltött mennyiség egyszerűen kicsöpögött. Bár reggel néztem rá, és a túlfolyó cső alatt itt is megláttam pár csepp olajat, tehát szerintem ez is kidoba mágból a felesleget.
#77158 macilaci78:
Eddig még nem tapasztaltam ilyesmit, bár ez számomra nem lenne hátrány. Miután megkapta a friss nedűt, mentem vele egy 30km-es távot, volt benne pár végsebességen végigtolt rész is, de miután gázelvételre ugyan azt tapasztaltam mint előtte, ezért nem változtattam a helyzeten."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SoulReaver
veterán
válasz energy4ever #77160 üzenetére
Tudom, hogy nem karbi beállítás.
Erőlködik kicsit indulásnál. Forró a variator.
Vagy hamar nyit a kuplungom, vagy nehezek a görgők. -
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77161 üzenetére
sokat számít ha a régi és a friss szíj nem egyforma hosszúságú, pokollá tudja tenni az életedet
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77163 üzenetére
Ú nem is nálad láttam Bocsánat
Nem neked volt szíj és kifutási problémád ha jól emklékszem.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #77159 üzenetére
“ sok esetben ajánlott kicsit túltölteni“.
Igen, sok esetben foleg amikor kiderul, hogy gyarilag hibasan keves olajmennyiseget adtak meg. Itt a mennyiseggel van gond, 110 vs 200. Kb mintha a valtoba valo 2,5 liter helyett majdnem 4,8-5 litert toltenel bele. Ott is ekkora mennyiseg mar gondot okozna.(szimmeringeket kinyomja, stb)
Az a cso az nem pontosan a tulfolyo, hanem ott tud “szellozni”. Ami ott megjelenek normal feltoltesnel, az a lecsapodo olajparabol adodik.
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77166 üzenetére
Akkor le tudom írni a saját szenvedésemet
Variátor, kuplung szétkap, hátul hagyni kell a távtartó csövet elöl ki kell szedni.(de hátul akár bent is hagyhatod a kuplungor, ha kiszeded a kontraszt rugót, lényeg, hogy ne feszítse vissza a szíjat.
A variátor tárcsákat össze kell tolni, távtartók nélkül, és megnézni alap helyzetben mennyire tudja kitolnia szíjat, ha nagyon feszes, akkor eggyel nagyobb azaz hosszabb méret kell, ha kellően laza de már koppon van a 2 tárcsa, és még így is bent van a szíj akkor a külső tárcsának, a belső tárcsával való érintkezési pontjár a tengelynél kell elkezdeni lereszelni, míg kellően a neked megfelelő módon ki nem tolja a szíjat. de csak okosan.
Mint itt:Ha túl reszeled még vissza tudod hézagolni... DE a fém távtartót is lehet vissza kell csiszolnod, mert a tárcsa lehet jó helyen áll, ha a távtartó eltolja egymástól őket
Ezt ha túl csiszolod, is vissza tudod még hézagolni, csak legyen elég hézagolódÉrdemes kérni egy bontott variátort azon gyakorolni, ha megvagy akkor az újat is meg lehet tuningolni.
Ha ezzel megvagy, és már tetszik a szíj üres állapotban való helyzete akkor kezdőzhet előröl a kontraszt rugózás, görgőzés
Ha nagyon kifuttatod a variátornál a szíjat akkor beleérhet bármibe, vagy le is ugorhat a tárcsáról, elszakadhat... stb stb ezért csak okosan.
Még lehet olyan probléma, hogy a kuplung tárcsáid nem tudnak eléggé megnyílni, na ilyennel még nem találkoztam, nekem gyönyörűen leengedte a szíjat az aljáig.
Csak saját felelősségre.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #77165 üzenetére
Már leengedtem belőle, most olyan 1,5dl lehet benne. Itt nincsennek szimeringek, vagyis úgy tudom csak a tengely felé található egy (de lehet hiányos az ismeret). Elvileg túlfolyó résznek lennie kell, még a Piaggio blokkon is volt, vagy valamilyen szinte ki kell dolgoznia a felesleges olajat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77169 üzenetére
Meg kell nézni, nyitott hátsó tárcsával. De még az is szoporoller, ha összereszeled, és a variátor belsejében a görgők nem tudnak annyira kifutni, hogy bezárják neked az első tárcsákat. Reszelhetsz ott is plusz utat, vagy a végén vehetsz hozzá egy sport variot inkább időben és idegeskedésben inkább +20-30K egy sokkal jobb minőségű szett mint motor nélkül lenni mert darabokban van.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77171 üzenetére
Akkor már csak a nem megfelelő méretű szíj marad.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #77173 üzenetére
Mondjuk ami meretet hirtelen Aeroxhoz talatam, az 747mm-es a Malossi 745.
2mm-rel rovidebb szij az nem szamitana ennyit. -
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77173 üzenetére
Nem tudom de en is szivtam vele azota van egy lista a motorban mi az amivel jo volt csere eseten.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
-
nyogo83
Topikgazda
[link]
Ezt csak ugy itthagyomA busz megelozesere nem mondok semmit, inkabb a sisakra hivnam fel a figyelmet...Eszembe nem jutna ilyet felvenni es itt a pelda miert. Ha maradt meg foga/orra/alla a felnibe harapas utan, akkor valoszinuleg utana o is igy gondolja.
Amugy ha jol remlik ezt a fajta sisakot nem is lehetne hivatalosan kozuton hasznalni, mert a sisak kemeny, uteselnyelo reszenek a ful also vonalaig kell ernie. Ezert nem szabalyosak a chopperes rohambilik sem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #77179 üzenetére
A motoros egy az egyben hülye volt és vélhetően szabálytalan. A szembe jövő sávban a kereszteződés vonalában ott a busz által már talán elhagyott gyalogátkelőhelyt előjelző aszfaltfestés, a robogós ott előzött.
A videó elég gyatra felbontású, de úgy tűnik, hogy a szürke rohambilit a szemüveg vonala alatt csak valami bőrlebernyeg húzza lefelé az állszíjon keresztül.
Ha jól látom, a taxit a motoros saját testével igyekezett védeni. Á, baromság az egész, legalábbis én nem így közlekedek.A Fehérvári úton szoktam járni, sok helyen ott a szaggatott vonal, de olyan sűrűn van gyalogátkelőhely, záróvonal, kereszteződés, záróvonal, hogy soha, semmilyen körülmények közt, semmilyen járművel nem jutott eszembe buszt előzni, mert egyszerűen nem fejezhető be sem szabályosan, sem biztonságosan az előzés.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #77181 üzenetére
Igazabol ha meg csak a felfesteseket, zebrat, vagy barmit nem is nezem. Az eletoszton is azt sugja, hogy ha megall elottem a busz es total nem latom be, hogy mi van elotte, akkor nem elozom ki ilyen tempoval. De van aki be van ez ellen oltva
"a szürke rohambilit a szemüveg vonala alatt csak valami bőrlebernyeg húzza lefelé "
Pontosan, hasonlo szar [link]Mondjuk ennel is ott van angolul, hogy azt ajnljak, hogy rendes ECE 22.05-nek megfelelo sisakot hasznalj inkabb, illetve max 20km/h.
-
Tamás9x
őstag
válasz SoulReaver #77178 üzenetére
Rá kellene próbálni, nem tudom van e ilyenre esély, eseteg egy maszeknál valami használtat rátenni egy kör erejéig...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Ki mivel méri a sebességet? telefonta volt valami motocykle app ami a dőlést is mérte de már nem emlékszem a nevére.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77173 üzenetére
Üdv mindenkinek, egyéb dolgok miatt sajnos nem tudtam követni a fórumot.
Megmondom én neked, hogy mi a baj. Az a szíj nem ehhez a variátorhoz való. Iszonyatosan sok van még a teljes kifutásig, itt a hézagolás nem segít.
Írtad valamelyik hozzászólásodban, hogy ennél már csak az overrange variátor lenne ami jobb. Nos az a helyzet, hogy valójában ez egy overrange variátor. Nem te írtad rosszul, ezt a variátort önmagában is meg lehet venni és akkor simán csak Malossi MHr néven van feltüntetve. Valójában a komplett overrange szettben is ez a variátor van benne. És ugye egy túlméretes variátorhoz túlméretes szíj is kell. Sőt mi több, ennek a variátornak csak úgy van értelme és úgy fog megfelelően működni, ha a teljes szett overrange. Csak azért árulják külön is a variátort, hogy ha valakinek csak azzal van nyűgje és cserélnie kell, akkor ne kelljen 100 pluszért megvennie a komplett szettet.
Lehet, hogy már keverem a dolgokat és nem veled beszéltem erről, de valakinek korábban már mondtam itt, hogy egy ilyen variátor csak akkor fog rendesen működni, ha a hozzávaló szíj és a túlméretes hátsó hátsó tárcsa is megvan.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77187 üzenetére
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77188 üzenetére
Figyelj, akkor neked egy sima multivar van csak a motorodban és nem MHR. Az általad linkelt oldalon tévesen van feltüntetve az MHR jelölés.
Itt van az sracing oldalán is az MHR. A te motorodba való típus. Láthatod, hogy a cikkszám is stimmel az általad linkelt (második linked) oldalon található MHR variátoréval.. És ez rendben is van, ez MHR variátor. Az sracing oldalán olvashatod azt is ha nekem nem hiszel, hogy ugyanez a variátor van az MHR overrange szettben is.
Itt van az egünél is az MHR variátor, ugyanaz mint a többi linken és ugyanazzal a cikkszámmal. Itt már az overrange felirat is látható mellette ezzel jelezve, hogy ugyanaz mint ami a komplett szettben is található. Ezért szerintem az egü fogalmaz a legjobban azzal, hogy az MHR mellé rögtön odateszi az overrenge feliratot is.
Tehát letisztázva: Ha neked egy olyan malossi vario van a motorodban amibe 16x13-as görgők mennek, akkor az csak egy sima multivariátor, az általad linkelt oldalon pedig megtévesztően van az MHR jelzés odaírva. Olyan nincs, hogy MHR multivariátor. Van Malossi multi, és van Malossi MHR. Az MHR jelzés a felső (racing) kategóriát jelöli, ami egyúttal a "túlméretezéssel" is jár.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77189 üzenetére
Nem tudom. Gyári csomagolással jött, fej cimke, MHR, matricák is voltak benne, görgő pálya is más, mint a sima multivarban, tudom, mert az volt előtte.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77190 üzenetére
Hidd el, hogy így van ahogy mondom (de szerintem a linkek összevetése is meggyőző). 16x13-as görgőmérettel nem lehet egy variátor MHR. Az egy sima multi. A Malossi ajándékba szeret mindenféle matricákat belerakni a multivariátoros dobozokba is, amiknek köze nincs az adott termékhez a malossi nevet leszámítva, köztük MHR matricát is. De ez csak egy reklám a malossi-tól.
szerk: A régebbi gyártású malossi multi görgőpályája eltérő valamilyen mértékben a mostaniaktól, ezt már én is észrevettem. Lehet, hogy ez is megzavart.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77191 üzenetére
Na mind1, a szíj akkor is rövid. A 780as overrange szíj sok lenne, most a 745 keves, a 750 nem sokkal hosszabb. Tököm tudja.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77192 üzenetére
Az overrange egyértelműen sok lenne, hiszen nem a te cuccodhoz való. Mi anno rengeteget kísérletezgettünk ezekkel a dolgokkal. Én nem vagyok malossi fanatikus, de szerintem az ő szíjaik a legjobbak némi kompromisszumokkal. Fentebb már írta valaki, hogy általánosságban véve a malossi szíjai sokszor valamivel rövidebbek mint más, hasonlóan neves gyártók szíjai. Az a helyzet, hogy ez így is van, viszont számtalan előny mellettük szól. A legjobban a tapadás szerintem. Hiába kis (50/70) köbcenti, adott esetben a tuning miatt viszonylag nagy teljesítmény megy át ezeken a keskeny szíjakon ami ezekbe a kisebb robogókba való, ezért ezeknél is nagyon fontos a tapadás.Tapadásilag a malossi a legjobb véleményem szerint. A malossi X special is egy nagyon jó szíj már. A gyárilag előírt méretnél valóban rövidebb, normál hézagolás mellett kb 4-5 mm veszteség áll fenn ami a teljes kifutást illeti. Tudom, hogy soknak tűnik ez (valóban nem kevés), de már egy alaptuningos robogónál is elmegy ez szerintem azok az előnyök mellet amiket nyújtani tud. A következő lépés a Malossi X kevlár. A leírásában szereplő előnyei mellett azért említem meg pluszban, mert ez pár milliméterrel hosszabb motortípustól függetlenül minden esetben mint a sima X special szíj. Ez a pár mm is tud számítani. Ennél a szíjnál tapasztalataim szerint kb 2,5-3 mm-re le lehet csökkenteni a feljebb írt kifutási veszteséget. Ez mellé társul még ugye, hogy egy full profi szíjat használunk. Érdekesség képen leírom az X kevlárral kapcsolatban, hogy a 180-as 4T runneromnál malossi multival párosítva ez a kevlár szíj kb teljesen kifut. Olyannyira, hogy ennél már kis sem kell jobban futnia egy szíjnak. Emlékeim szerint még képet is tettem fel róla pár hónapja.
Visszatérve az 50/70-es robogó szíjakhoz. Amiket próbáltunk az összes szíj közül egy Doppler volt az, ami egyedül hozta a gyári hosszúságot. Ki is futott rendesen ahogy kell. Viszont olyan pocsék volt a tapadása (pedig nem is volt olcsó), hogy anno amikor benne voltunk ebben a tuning témában egyből dobtuk ezt a szíjat. Olyan tapadásbeli hátránya volt, hogy nem érte meg azt a teljes kifutást. Aztán ott vannak még a különféle Dayco szíjak amik szintén nem rosszak, de véleményem szerint minden szempontot egybevéve még a malossi X special szintjét sem igazán érik el, nem hogy még a kevláros változatét. Nekem ezek a tapasztalataim.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
Rendszamosok: Teljesitmenyados papir jott mar nektek iden? Ha nem erkezik meg, akkor mi a teendo?
-
Topikgazda
válasz energy4ever #77194 üzenetére
Nekem már kijöttek. Ha nem jön meg szerintem ne foglalkozz vele, semmi bajod nem lesz, tudják hogy az ő saruk. Mint ahogy bejelentették már múlthéten, hogy a lejárt jogsival sem kell foglalkozni a jelenlegi helyzetben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77193 üzenetére
Nekem Malossi x-kevlár van.
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #77196 üzenetére
És most meddig fut ki a szíjad?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #77197 üzenetére
Eddig. Úgy, hogy most van jól hézagolva, és 5,5grammos görgőket cseréltem 6,5 grammosokra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sityupityu #77195 üzenetére
Milyen papír ez pontosan? Kötelezően megmérik a motorod teljesítményét?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #77194 üzenetére
Eleve csuszasban voltak mar 2-3 hete is nehany onkormanyzatnal, szoval a mostani helyzet meg nem segitett a dolgokon.
Elkesni nagyon nem tudsz a befizetesevel, mert 1 eves dij, az csak "engedmeny" hogy ket felevre bontva fizeted be.Runner_fxr: dehogy , helyi onkormanyzatnak fizetendo ado a rendszamos gepjarmuved utan. Ha neveden van egy rendszamos jarmu, akkor minden ev elejen kapsz egy csekket az ado mertekerol, amit a jarmu teljesitmenye alapjan hataroznak meg. Regi neven sulyado/gepjarmuado.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hálózatokról alaposan
- Milyen videókártyát?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000