-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
moszka
tag
válasz Tothgera30 #29048 üzenetére
Példának ott van rjg befecsis sr-je. Valami 36e km volt benne amikor csabi megfúrta de kopottan is 90felett ment és pöccröff indult, plusz valami 2L-t evett
Túl van kicsit pörögve ez a dolog.kőbalta
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tothgera30 #29048 üzenetére
Teljes mertekben igazat adok Neked. Attol, meg hogy viszonylag uj es draga technologia nem kell töle teljesen befosni. Meg kell venni es hasznalni. Kb ennyi a titok.
Egyebkent nem nagyon ertem hogy sokan miert parazzak tul az injektors robogokat, ment mar valakinek tönkre itt a forumon? Mert azt gyakran olvasom, hogy "dehamegveszedazinjektorostesbeszarikagatyadatisrafizeted" , de azt meg egyszer sem lattam hogy valakinel tenyleg beszart volna... -
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #29043 üzenetére
...én azt mondom, ha tutira akartok menni, vegyetek karbisat. Ha, mégis befecsis lesz, kb 3 kiló alatt egyet se nézzen meg...
Persze, lehet itt fosni mindentől, de hát az ember a szüzességét is elveszti valahogy, nemde! (azt már nem kérdezem hogy ott is fenn állt-e az igen/nem kérdés)? Ez így elég nagy hülyeség, 300k-ért is ugyan úgy belefuthat egy sz@rba, sőt manapság egyre trehányabbakat látok 280-350k környékén. Egyszerűen nincs olyan hogy biztosan tudja jót vette-e. Lásd horvathkrisz PJ NRG-jét, 1000 euró körül vette és semmi gond nincs vele, vagy az enyémet, 16700km és kopp-kopp semmi gond, injektorhoz meg még nem nyúltak, és egy ideig nem is fognak. Annyi a titok nyitja hogy normálisan van használva, hidegen nincs nyelezve, levegőszűrőt rendszeresen takarítom, jó olajat kap. Szervizbe minden éven viszem átnézetni, és fogom is, rendszeresen kérdem hogy mennyi potenciál van még a befecskendező rendszerbe, de mindig azt kapom hogy 30k km-ig nem igazán kell babrálni. Természetesen ismerős srácok, tudják hogy vigyázok rá, ők is boldogan fogadnak, s mindig megnézik a kis zümit. (Múltkor olajért mentem, a pénztáros már kérdezte hogy hogy van az NRG ?)
...ezen felül csak magyar vásárlásút nézzetek, de én egy ilyennél ragaszkodnék szervizkönyvhöz is, vagy minimum leinformálható előélethez...
Mert itthon olyan jó márkaszervizek vannak? érdekes módon még olajból is a legszarabbat teszik az autóba, és ott spórolnak ahol tudnak. Híres Aprilia szerviz úgy tette vissza a haverom SR-ére a kipufogót hogy hazafelé leesett. Inkább magánember, vagy ismerős szerelő, ha döntenem kéne. Szerencsére mindkettőből van, és még diagnosztizálást is elvégzik, ha arra kerülne a sor (autónál volt rá példa, AGR szelep volt a bűnös). Leinformálható előélet természetesen részemről is megvan, a többi csak gyerekes szőrszál hasogatás, a kereskedő majd hamisít hozzá, szervizben meg időre dolgoznak, nem elégedettségi mérő van beépítve, és még csak nem is ismer a márkaszervizes, tehát ha beleköp a motoromba, akkor az az én bajom, mert aláírtam/elhoztam, otthon meg megáll, stb.
Nem kell ezen ennyit görcsölni, és fosni tőle. Úgy is az a tapasztalat hogy aki nagyon fél tőle, vesz egy karbisat, azzal meg megszopja, és ez nem egyedi eset. De persze ott a másik véglet is, mert az életben bármi előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Uzmany #29039 üzenetére
Nem. krva sok drága alkatrészt tartalmaz.
kompresszor, levegőszelep, inektor, benzinpumpa. ezek drágák. a morininál a leggyengébb ezek közül az injektorfej. nyomáshatárolót fel lehet újítani, azt nem soroltam fel, meg olcsó.de ilyet balgaság kérdezni, h mi fog nyekkenni.
attól függ hogy használták, mennyire gondozták, mennyire tisztították a levegőszűrőt, mennyire szartak a szervizre.
légtömegmérő nincs benne.
benzinszivattyú a legdrágább, de az jól bírja, és ugyancsak felújítható. injektorfej nem újítható, nem tisztítható. az cserés.de ilyet látatlanba hogy gondoltad, hogy megmondja valaki, hogy mi lesz a szar egy befecs robogóba???
Explosión de dos tiempos
-
runner 125
nagyúr
válasz ZozzHUN #29044 üzenetére
Nekem ugyan gyakorlati tapasztalatom nincs OT vizsgával kapcsolatban, de egyik barátom faterja elég megszállott. Pár éve egy veterán BMW OT-s honosításáról meséltek, több órán keresztül vizslatták Sopronban, és keresték a főbb alkatrészek gyári eredetét.
Ahogy látom 75%-ot kell teljesíteni az adott járműnek, h a legrosszabb "kielégítő" besorolást megkapja, ebből fakadóan gyanítom nyerőbb, ha tényleg gyári mindene."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
most számoltam, 5hónapja van meg a motor,de először érzem, hogy rendben van.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó + Varta 12V 44Ah (EN350A) akku. 2.5 éves.
-
ZozzHUN
addikt
válasz runner 125 #29033 üzenetére
Amúgy nem kell eredetinek lennie az alkatrészeknek:
"eredeti, vagy azzal megegyező kivitelű alkatrészekkel rendelkezik,"
Csak a motor-váz-alváz-karosszériának kell eredetinek lennie.
-
runner 125
nagyúr
válasz Uzmany #29042 üzenetére
Szlobi amúgy jól mondja, kicsit túlpörgitek a dolgot.
..én azt mondom, ha tutira akartok menni, vegyetek karbisat. Ha, mégis befecsis lesz, kb 3 kiló alatt egyet se nézzen meg, ezen felül csak magyar vásárlásút nézzetek, de én egy ilyennél ragaszkodnék szervizkönyvhöz is, vagy minimum leinformálható előélethez.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Uzmany
őstag
Oké már értem. Eddig azt hittem, hogy a kettő az két különböző, nem esett le, hogy egy dolgot két névvel illetnek...
® visions created with passion
-
-
Uzmany
őstag
Én már ezt nagyon nem értem
Elmentünk délután Csepelre egy Aprilia kereskedésbe tájékozódni.
Azt mondták, hogy az SR Factory az Piaggo blokkos Di-tech injektorral.
Kérdeztem, hogy Pure Jet-es verzió van-e, azt a választ kaptam, hogy a kettő ugyanaz, csak a nevük más.
Most akkor hogy is van ez?Ha jól tudom az injektoros SR három "drága" alkatrészt tartalmaz.
Nagynyomású pumpa, légtömegmérő és a befecskendező fejrész. Állitólag darabja 30-35k.
Ezek közül melyik az amelyik általában elromlik?® visions created with passion
-
ZozzHUN
addikt
válasz runner 125 #29036 üzenetére
Annyi baja volt hogy anyam szo szerint beleborult vele az arokba a videki faluba. Rosszul ult ra vagy valami ilyesmit mondtak, akkor kicsi voltam
Rakok fel kepet majd!
-
barack1997
senior tag
Sziasztok 3KJ Jog-ba mennyi hajtóműolaj kell ? [link] ezt néztem ki magamnak, remélem jó bele
-
runner 125
nagyúr
válasz ZozzHUN #29035 üzenetére
Rakjál már fel róla képeket, tényleg kíváncsi vagyok rá.
Ha, valóban patent, és te is családtagként fogod kezelni, akkor érdemes kivárni a 2 évet, és megpályázni az OT-t. Pláne, h régi sportmotorból kb. én még nem is láttam OT-t.
Mondjuk már az is nagy szó, h legalább megvannak a papírjai.. sőt, valamikor rendszámos is volt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ZozzHUN
addikt
válasz runner 125 #29033 üzenetére
Eredeti, mert egy svajci urgetol volt vasarolva 95-ben.
-
korpicschess
veterán
válasz horvathkrisz #29017 üzenetére
Mindjárt vége a szezonnak, nem akarok egy csomót várni, mire megjön, esetleg nem lesz jó stb. Ráadásnak színezett üvegű kell, mert maga a búra fehér. Gondolom 1k alatt kijön egy izzó.
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
runner 125
nagyúr
válasz ZozzHUN #29032 üzenetére
Ha, később (ugyanis az OT rendszám minimum 30 éves korhoz kötött) komoly szándékaid lesznek az OT rendszám megszerzésére, akkor javaslom olvass jól utána. Itt le van írva minden.
A motornak gyakorlatilag az utolsó csavarjáig eredetinek kell lennie.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SirKero
őstag
Itt valamit egy pöttyet elírtak 598 cm3
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Uzmany
őstag
válasz Topiccsendőr #29024 üzenetére
" vettunk hozza gameboyt, kabelt " ez az ami az autóknál a diagnosztika v. hibakódolvasó? Mennyibe kerül kb?
® visions created with passion
-
ZozzHUN
addikt
Srácok nagyon jó hír:
Bár alapból is lehetne így, de most tényleg ennyire egyszerű a dolog.
1997-ben lett letéve a motor vidéki garázsban, azóta se papírhoz, se motorhoz nem lett nyúlva. Műszaki-forgalmi-biztosítás ugye lejárt akkor. Most elővettem a dolgokat, bementem okmányirodába, közölték, hogy kell friss műszaki-biztosítás, és akkor ad 6.000-ért új forgalmit és matricát 600-ért, ennyi, mehetek vele. Leellenőrizték rendszerben is rendszám után a motort. Törzskönyv nem kell neki, miértjét nem tudom, de nem is izgat, -6.000 legalább. A motor gyártási éve 1984, szóval Old Timer, van ennek valami más előnye is azon kívül, hogy elvileg szerezhetek OT-s rendszámot?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #29021 üzenetére
Igyvan. Mi vettunk egyet, vettunk hozza gameboyt, kabelt, darabokra szedtuk es megneztuk mi merre meddig.
Meg volt mellette egy leg es egy vizes blokkos ditech, azzal kiserleteztunk, melle meg egy 70 es malossi ditech. Mind morini. Erdekes modon ilyen halmozott dolgok sosem jottek ki, mint amiket irtak. Azok mind szarrahajtott olasz hulladekok, amik epp hogy mennek. Ra kell kolteni egy 100-150 et es utana megint jok egy darabig. De ilyet senki sem hajlando, csak a ganyolas megy.
Szoval lehet otthon szerelni, csak sok penz az elejen, meg krva nagy turelem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
SzlobiG
félisten
válasz Uzmany #29020 üzenetére
Neten találsz karbantartási kézikönyvet az alap dolgokat megtudja csinálni, de pl az injektorhoz ne nyúljon ha nem ért hozzá mert csak kárt tesz benne.
(#29022) Uzmany Mivel injektoros az is így igen. De nem kell az injektortól befosni én pl simán olyat vennék a karbis helyett, de tény ha az egyszer beszarik az zsebbenyúlós.
[ Szerkesztve ]
-
Uzmany
őstag
válasz runner 125 #29021 üzenetére
jajaj
"50-es ditech kategória" - ezen azt érted, hogy a PureJet is ide sorolandó?[ Szerkesztve ]
® visions created with passion
-
runner 125
nagyúr
válasz Uzmany #29020 üzenetére
"Teljesen megszállott lett, és ő szeretné otthon javitani."
Ezt felejtse el.
Még olyan motorszerelőt is nehéz találni, aki elvállalja az 50-es di-tech-eket, nem h valaki otthon hozzányúljon.
Nekem továbbra is olyan az 50-es ditech kategória, mint a modern dízel.
Amíg jó és keveset eszik mindenki happy, de amint beszarik valami a - motor árához mérten - a gatyáját ráveri az ember."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Uzmany
őstag
válasz Topiccsendőr #29018 üzenetére
köszönöm a részletes válaszod.
A Ditech-es verzió helyett, PureJet Piaggio blokkal a kiszemelt. Tothgera30 javasolta, horvathkrisz is dicsérte.
Viszont azt szeretném megkérdezni, hogy van valami szerelési kézikönyv v. karbantartási leirás, h mit és mikor kell cserélni, tisztitani stb?
Teljesen megszállott lett, és ő szeretné otthon javitani.® visions created with passion
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Uzmany #28983 üzenetére
ezek a dolog amiket írtál az akkor jellemző ha:
gyertya-ha az injektor fej rossz és állandóan leköpi, vagy valamilyen trafó hiba.
légkompresszor- ha nincs tisztítva rendesen a légszűrő, vagy hanyagul van felújítva
injektor fej o gyűrű, ezt alapból minden szétszedés után cserélni kéne vadonat újra, nem a régit visszarakni.
injektor tisztítás- ilyenről nem is hallottam, ha egyszer beszart, akkor ki kell cserélni, nincs értelme bőrözni az injektor fejet. van annak szűrője, ha nem működik, akkor vége lenne abban a pillanatban.
új dugó, megragadás-valamilyen keverék probléma lehet, talán a gyertyát is emiatt ette állandóan. halmozott hiba miatt van, nem az olajzás hiba miatt valszeg.
benzincső- no komment. rá van írva mennyit bír ki, és mennyi a benzinnyomás. sztm elég könnyű leolvasni a számokat. meg normálisan felrakni a csövet.
légtömegmérő- ditechben tudtommal ilyen nincs. csak gázállásérzékelő van benne és csókolom.
normálisan össze van rakva akkor működik, csak sokat kell rá költeni, h működjönExplosión de dos tiempos
-
horvathkrisz
addikt
válasz korpicschess #29006 üzenetére
Szerintem inkább ne vegyél addig valamit, hanem kapásból ledest, és akkor nem adtál ki fölöslegesen pénzt.
Szerk.: A led legnagyobb előnye, hogy probléma nélkül lehet ki-be kapcsolgatni azaz villogtatni abszolút nem árt neki ellentétben a hagyományossal, aminek a villogtatás a halála...
[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
Köszönetnyilvánítás, másik lehetőség:
Srácok, mindenkinek itt a fóromon (Tothgera30, runner 125 és többiek), aki annak idején rábeszélt hogy vegyem meg a 2008-as NRG-t, 12.000 km-rel:
Nagyon szépen köszönöm a véleményeteket, segítségeteket, azóta sem bántam meg hogy hallgattam rátok, egyszerűen imádom a motort. -
vannak nehéz esetek.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó + Varta 12V 44Ah (EN350A) akku. 2.5 éves.
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #29011 üzenetére
2012 06 14 én adtam el a motorom, tehát a fél év alapból nem állja meg a helyét.
de elhiheted, a te hathatós segítséged nélkül is megtudok venni egy 2010-es motort, amire szó nélkül rávágnád, hogy világbajnok vétel, attól függetlenül motorikusan már tropa. nyilván képekről ez nem látható, amiben viszont vitathatatlanul előrébb vagy, képekről is kibököd -már ha látható- a hibákat. karc, fényezés sunnyogás, cserélt darabok.
nem személyeskedtem, csak már te kezdtél prüszkölni, hogy eleged van abból, hogy ötleteket adj, ami 2 sorból megvan... -> ránézésre kasznira jó, tán érdemes megvenni.
ez nem pl. számtógépalkatrész ahol megkérdem 50*, hogy megvehetem az i5 3450 procit, vagy sem, ott nem 300 darab ezressel és egy hulladékkal játszik az ember.
megjegyzem, a kiszemelt motorok rendre vidékiek, gondolom másnak sem egyszerű embert keríteni hasonló esetben 1-1 jármű megtekintésére, ugyan vigyél már le szerdán este munka után 8 kor megnézni valamit, ne ittvan 10k benzinre, majd visszaérünk valamikor.... ami jó vétel, 2 napon belül el is kel.
pénteken mentem volna egy piaggio nrg ért Győrbe, kértem előtte pár képet, ígérte a vevő küld, se válasz se lófax, hétfőre már a hirdetést is levette. stílus... ugyanezt tette a gödöllői gyík is, aki elvben egész hétvégén melózott, de hétfő reggelre volt ideje törölni a gépet.
majd veszek aeroxot itt a fórumon, azzal nem lesz gond. de bárhogy is legyen, az ugye nem a te pénzed, ha kókány a business, tehát összességében mit érdekel téged, ki mit vesz.
valóban egyszerű vásárolni.
-
runner 125
nagyúr
Az aláírásommal ellentétben, _fél éven_ át privátoztunk, h mégis mi a búbánatos szart vegyél. Megmondtam már itt is, privátban is, h szívesen segítek, de sem időm, sem idegzetem nincs a töketlen, kiborító emberekre.
Másnak sikerül 2 hét alatt motort venni, te fél éve ugyanott tartasz.
De, rakasd fel azon emberek kezét itt, akik szerint normális amit csinálsz.Mindezek tetejében, fél évnyi segítség után - ismétlem - privátban megírtam, h nekem ebből elég, kérdezgess másokat. Még neked állt feljebb, és nekiálltál személyeskedni.
Emberi hozzáállás, tényleg."s amire te képek alapján ráköpöd, hogy jó vétel, király... abból pár még mindig ott rohad a hirdetési oldalakon."
Most komolyan meghazudtolsz engem és saját magad?
Visszanéztem a privátokat, az általam ajánlott darabokból egyetlen egy sem érthető már el. Sőt, nem egyszer írtad te magad, h "erről már le is csúsztál, mert el is vitték".
Mégis miről beszélünk?!.. és egyébként is, azt is letisztáztuk már nem egyszer, h se jós, se látó, se táltos, - semmi nem vagyok, csak egy egyszerű hobbysta.
Nem szentírás a szavam, csak tudnám akkor miért kerestél fél éven át, ha úgyis csak okoskodok.Utálok vitázni, pláne értelmetlen fasságokon, úgyhogy kérlek a későbbiekben kerülj.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
Képek alapján szerintem jól megmondja, hogy milyen állapotba van a karcokat meg honnét lássa a képeken? A blokkba ő se lát bele, a futását szintén honnét tudja ha nem ül rá? Nem mágus runner se hogy 100% pontosan képek alapján neked megmondja milyen az állapot.
Amúgy meg ha karcmentes motort akarsz akkor menny el egy szalonba és vegyél újat.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz korpicschess #29004 üzenetére
Xenon.hu
nekik nagyon sok féle Ledes égőjük van.
Mindenképp megérhet egy telefont. -
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #28993 üzenetére
te is csak okoskodsz.
meggyőződéseddel ellentétben én is nézek motort, és amire te képek alapján ráköpöd, hogy jó vétel, király... abból pár még mindig ott rohad a hirdetési oldalakon. a maga 300k és több kategóriában is van hulladék. márpedig zsével a zsebben 300-350 ért nézek aprilia sr-t, és hiába 2007-2008-...as, ha tiszta karist, rozsda, törés, repedés, zúzalék.
pöcc röff. ja.
125k-é meg ezt várja:
Nagyon szép karc és törésmentes motor, négyütemű alacsony fogyasztású motorral, elektromossága műszerei működnek, önindító is jó! 16 colos kerekek, sisaktartó rekesz. Kismotornak használható, méretre megegyezik az ötvenes változattal!amit leírnak, és persze zömmel kamu. ugyanez megy magasabb áron is. karcmentes... ja, az a tenyérnyi horzsolás csak a matricán van, említésre se méltó, pár /100/ helyen leverődött festék, meg nem karc.
[ Szerkesztve ]
-
korpicschess
veterán
válasz horvathkrisz #29005 üzenetére
Addig viszont vennem kell valamit. Szerintem 1et veszek, utána megnézem ebayen. Az elég sok idő, remélem kihúzza addig a többi.
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
horvathkrisz
addikt
válasz korpicschess #29004 üzenetére
probalj meg olyan tipusut keresni amit ugyan olyan csak ledes. az nem fog egyhamar kiegni.
talan ebay, kinabol. -
korpicschess
veterán
válasz horvathkrisz #29003 üzenetére
Passz. Megérné? Gondolom jó drága. Esetleg mutass valami linket. Itt lokálban nem hiszem, hogy találok, index (pláne hátsó) nélkül meg nem közlekednék.
Egyébként 10W-osak, elég frankón világítanak. Legalább a hátsó lámpa LEDes, az remélem nem fog megdögleni.Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
horvathkrisz
addikt
válasz korpicschess #29000 üzenetére
ledet nem tudsz bele rakni?
-
addikt
válasz korpicschess #29000 üzenetére
addig jó amíg a gyári izzók vannak a gépben, mert kb egyszerre égnek ki.
de miután kicserélted őket, majd nem győz az ember szerelni.. a robogót meg kifejezetten macerás. szinte bármihez le kell bontani a fél motort..:)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest