-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz norbert1998 #61000 üzenetére
Ha megy, akkor vegyed. Ennyiért tényleg nem motort kell keresni, hanem bringát.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
őstag
válasz norbert1998 #61003 üzenetére
Jót nem fogok mondani róla, nem az én világom Volt Suzuki Sepiam is, teljesen másvilág egy nagyobb robogó. A váltós a csúcs.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
golyani
addikt
Nah tényállás forog fenn az Aerox-szal:
- hazaértem melóból minden fasza, még rá is indítottam pöcc röff
- 1,5 óra múlva indulok a világnak indító meg se nyekken, féklámpa harmatos index kigyullad halványan és úgy marad. Ez eddig halott akkura utal, amit tudtam mert 1-1,5 hét állás után már nme bírja megtekerni rendesen az önindítót.
- ráakasztottam egy töltőt, töltést nem nagyon vette, úgyhogy kuka.Új kell.
- de akku nélkül rámértem a töltésre: alapjáraton 8-9V, kicsi gázra (amire épphogy megindul a kerék) 14-15V, majd magasabb fordulaton leesett ismét 8-9V tájékára.
- ha jól értelmezem a dolgot, akkor a fesszab lényegében az akku töltésért felelős illletve azokhoz a fényekhez van köze amik mennek akkuról is (index,féklámpa,duda,olajlámpa) ->ebből következne, hogy halott a feszszab
- ámde! fordulaton jól világít minden (index,fék), egyedül talán a duda rekedtes kicsit.
- a fényszóró és helyzetjelzők meg direkt a generátorról kapják az ampert (azok gyújtás nélküli rugdosásra is felpislákolnak.Aki tud valami okosat ne tartsa magában . De nekem gyanús, hogy haldoklik/meghalt a feszültség szabályzó is
-
őstag
válasz golyani #61005 üzenetére
Gyanús a fesszabályzó. Világításod azért van mert az általában váltóáramról megy. A fesszabályzó meg ugye arra kell, hogy a váltóáramot átkonvertálja stabil egyenáramra az aksinak. Ha nem drága a fesszabályzó, akkor próbáld meg kicserélni.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
norbert1998
veterán
válasz Casoli #61004 üzenetére
Nyilván, de az egy bicikli árából nincs meg
Amúgy milyen adatokat találni róla? Én konkrétan semmit nem találtam
Csak egy palit, aki gyorsult vele. 70-ig megy, szerinte, gyári állapotban.Mit lenne jó megkerdeznem még az eladótól, hogy pontosabban tudjam, mi a helyzet a robival?
Fogyi, mennyit megy 30k kilométer után, stb? -
Pete55555
addikt
válasz norbert1998 #61000 üzenetére
A gumi meg a fék a lényeg, legalább meg tudj állni. Ha a motor is oké, akkor vegyed meg. Neked az 1 évre nem mindegy milyen a burkolat ?
Fogyasztás egyértelmű, de ott annyit monnd amennyit akar a próbakör alatt úgysem jön ki. Teleszkópokat nézd meg, csillapítás jó-e (mondjuk öreg robogóknál nem feltétlen szokott működni).
A többit meg látod majd te is, hangja milyen, hogy megy/húz stb. Ne csörögjön, ne legyenek furcsa hangok, 1-2 rugásra induljon max. és 60-at vigyen.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
addikt
válasz norbert1998 #61000 üzenetére
Az nem rossz ár érte - ha lehet ilyet mondani így látatlanban
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
oliwire
őstag
válasz norbert1998 #60973 üzenetére
Üdv!
Nekem is volt egy ilyen helyzetem, hogy igényem lett volna szép, csinos, váltós motorra, amire úgy kell felülni, mintha nyeregbe ülnék, de sajnos anyagilag nem voltam ott, pedig a keret 120k volt. Vettem 100K-ért egy CPI Oliver City-t (kicsit elhamarkodott döntés volt, de szép motor, működőképes, és legalább megtanultam az apróságokat bütykölni a robogókon ) Nem nagyon értettem akkor semmit a motorokhoz, most is csak nagyvonalakban értek hozzá, valószínűleg lesz egy nagykarbantartás augusztus 20 körül, amikor ide sokat fogok írni felkészíteni egy 50 km-es távra, meg újból napi szintű használatra.
Nem rossz választás a robogó, főleg, ha csak 1 évre kell, kocsi megvétele után csináld meg majd a B125-öt (én is tervezem majd) és 350-400k-ért már van pl Honda CBF125, aminek a fogyasztása annyi, mint a kétütemű 50 ccm robogóknak, és mégis normálisan lehet vele menni 90-nel országúton, akár utassal is.Ha valami nagyon nagy butaságot mondtam volna, javítsatok ki
-
félisten
válasz norbert1998 #61008 üzenetére
A helyedben utananeznek az alkatreszellatasnak. Felhivnek par nagyobb webaruhazat, motorosboltot. Ez is anno nezegettem a basic jogot es nincs hozza alkatresz, ezert (is) kezdtem el nezegetni a regebbi, 2000 es azelotti jogokat.
-
Redneck
veterán
Simson manapság csak akkor jó ha minőségi alkatrészekből rakod össze és full generállal kezdesz. Nekem van egy ilyenem, még bejáratós a blokk, full SKF csapágyak, szimeringek, 60-as henger versenydugó króm gyűrűk. Évek óta félre van rakva, a kerekek leszedve, kormány szintén. 1 hónapon belül összerakom szerintem.
Indexes, tirisztoros, enduro vázas, S53 idomokkal.
Anno hobbira épült csak az élet máshogy hozta ezért nem használtam.Mindazonáltal manapság nem erőltetném mert elavult konstrukció és nem vágyom rá.
100-ért akartam meghirdetni, de 85-ért lehet kollégámnak odaadom. Össze kell rakni, leporolni kicsit és van egy zsír blokkos gépe a tulajnak. 85-ért vettem, 50-70 között költöttem rá. Már nem vágyok Simsonra pedig mentem pár jóval. Ezt a motort a magyar klub elnöke generálozta.Keress valami AM6-os blokkos gépet, esetleg Derbi blokkosat ha váltósat akarsz.
A gyorsasági gépek 85-100 között mennek, az endurok 80 körüli végsebességet tudnak.100 alatt többnyire nincs jó, vagy gyűjtened kell vagy egy jó kis robogót venni.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
norbert1998
veterán
Ha egy 120 kilós emberrel 55-ot megy, óra szerint, az míg jelenthet? A lead.
-
Pete55555
addikt
válasz norbert1998 #61015 üzenetére
az míg jelenthet?
Ha a kérdés az, hogy: mit jelenthet?
Akkor: Egész tűrhető, én 70 kg vagyok, alattam megy a Jog 65-öt (Mondjuk ebben CDI fojtás van). Ezek a kis robogók nagyon megérzik a súlyt.
...Szeretem leracsniztatni...
-
korcsillio
őstag
Ha sokáig nem használom a motrot(akkut kikötöttem) kb.milyen idő közönként érdemes azért beindítani?
-
félisten
Szeretnek kerdezni egy kis szakmait a hozzaertoktol.
Ezeknek a kis 50-es negyutemu blokkoknak hogy van megoldva a vezerlese? A negyutemu motor mukodeset es vezerlesi megoldasait ismerem, ezert erdekelne, hogy ezek a pici blokkok hogy mukodnek. Ugyan ugy szivo es kipufogoszelep vezermutengellyel, amit lanc hajt pl?
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Hatha meg lesz a robogos, aki latta az esetet a soroksarin: [http://hegylakok.hu/2015/08/gyorshirek/robogosok-motorosok-szemtanukat-keresunk]
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Kymco Agility 50
Tegnap reggel indultam volna melózni, gyújtás ráad, önindítózás, be is röffent ahogy szokott, de azóta folyamatosan önindítózik még gyújtás nélkül is.
Az önindító kapcsolóját kizártam mert széthúzott csatinál is csinálja.
Zárlatos lett az önindító vagy a kábele, vagy mi lehet?Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
-
félisten
válasz norbert1998 #61022 üzenetére
Koszonom! Hol talaltad ezt a kepet?
-
félisten
válasz norbert1998 #61028 üzenetére
Koszi, neha beakad az agyam.
-
wolf13
őstag
Mennyit számít ha kipufogóba gyapotot teszek ? Jóval halkabb lesz? Ez egy
gianelli extra v2, fojtas kiszedve. -
Redneck
veterán
Kicseréltem a kemény 30 Ft-os 7,5A biztosítékot. Önindító, index, visszajelzők egyből életre keltek. Micsoda flancos úri huncutságok... És mennyire tudnak hiányozni. 1 hét karral indexelés és lámpánál a mögöttem haladó tájékoztatása után, végre!
Ha meglesz végre a kamera, tényleg feltöltöm mostmár. Most pont meleg van, és ugye ez azt szereti.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
félisten
Mar a megvetel utani napokban eszrevettem, hogy csepeg az akkubol a "sav", nem foglalkoztam vele igazan. De csak csepereszett es ma lekaptam a fedelet es ki az akkut, egy ilyen akkumulator van a gepben:
Banner Bike Bull Motor Akkumulátor (YTX4L-BS) 12V 3Ah 35A Jobb+
2013. 3. havi. Na most azt nem ertem miert csepeg? Nem a motorba valo az akku, ugye ezekben fekve van az akkumulator, esetleg tultotheti, vagy mi mas okozhatja ezt?
---------------------
Apropo, mi tortent, hogy nem vagja szet minden nap a topikokat ludsimon? Ra lett szolva?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Na ma pár dologra rájöttem. Valahogy az utóbbi időben a jetforce azt csinálta, mint anno a speedfight: végre alig ment 55-60-at és gyorsításkor visszaesett a fordulat bőven az optimális alá, illetve a gázt elengedve "nem váltott vissza". Lekaptam a deknit és morfondíroztam. Üresben megcíbáltam a gázt, de az ékszíj nem futott ki teljesen. A tárcsa pereme előtt kb fél centire megállt.
Na kiderült, hogy a varió fix tárcsáján elgörbültek a nyomólapok. Visszahajtogattam őket. Talán kicsit sokat is, mert utána a szíj a varió peremétől is kijjebb emelkedett 1-2 millivel. Most 75 a vége, de nem pörgi ki magát. Talán, ha tökéletes lenne az üzemanyag rendszer, menne 90-et is.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
#68036352
törölt tag
Sziasztok!
Megdöglött ez az olasz hulladék. Mentem vele egyenletes tempóval 60km/h körül egyszer csak elkezdett lassulni, 30nál le fulladt, azóta nem indul. Menet közbe a hűtő ventillátor ledarálta a lapátokat. Kihűlt, azóta se indul. Ilyenkor kuka az egész mi? Morini 50cc 2T -
félisten
válasz Redneck #61039 üzenetére
Erre is gondoltam, viszont ahogy nezem az en akkum is AGM-es technologiaju. Az elobb linkelt oldalon levo akku es ez elvileg ugyan az: [link]
Namost itt irja, hogy az AGM technologia mit jelent:
* AGM = absorbent glass mat, a sav üvegszálas gyapotban van felitatva és így megkötve.
Az akkumulátorokat a savval történt feltöltés után véglegesen lezárják, ezt követően már nem felnyithatóak. A felnyitás tönkreteszi az akkumulátort!Namost akkor hogy a rossebbe folyik ebbol a cucc?
Lehet egy ilyet kellene vennem bele: [link]
Ezek az akkumulátorok abszolút gondozás- és szivárgásmentesek, AGM*- és SLA** technológiával készült motorkerékpár-akkumulátorok.
* AGM = absorbent glass mat, a sav üvegszálas gyapotban van felitatva és így megkötve.
**SLA = sealed lead acid, az akkumulátor gyárilag van savval feltöltve és teljesen lezárva.Az SLA-akkumulátorok teljesen zártak, ami azt jelenti, hogy a savval történt feltöltés után az akkumulátorok gyárilag lezártak, és többé nem felnyithatóak. A felnyitás tönkreteszi az akkumulátort!
Csak ez meg valoszinu nem fer oda be.
Vagy atmegyek lexaromba, elobb-utobb abbahagyja a folyast, aztan mukodik ameddig mukodik, utana veszek bele masikat, szerintem ez is lesz. Amig indit addig nem dobom ki.
(#61042) Redneck 5 perccel ezelottig en is csak azt hittem, nem tudtam errol a felitatas dologrol. Amugy mindegyik savas, csak gondolom a razkodas vagy a fene tudja miert van igy megoldva, ne lotykolodjon mindenfele az akkuban. Csak meg mindig nem vilagos akkor hogyan folyik ez a fos nekem.
(B)Szerk:
Szóval a tiéden fektetve lehet csak berakni?(/B)
Csak ez meg valoszinu nem fer oda be.Igen, ezeken a jogokon bal oldalt, fektetve van az akku. [Itt] a variator felett az a kis fekete dobozka, abban van az akkuja.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Azt hittem csak savas kis akksik vannak. Elnézést, akkor passzolok! A savasokon van a desztillált víznek egy túlfolyó.
Szerk:
Szóval a tiéden fektetve lehet csak berakni?Lauda:
Igen, ha full zárt és túlfolyó nélküli akkor érdekes. Nincs rajta a sav kikristályosodva, elszineződve az oldalán? Hátha az illesztés vagy tömítés ment szét rajta valahol és azért szivárog.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
félisten
válasz Redneck #61042 üzenetére
Nincs rajta serules es kirakodas, az akkufedel rogzito csavaron volt kikristalyosodva a cucc, magan az akkun semmi. Nem igazan ertem, elviekben pedig nem folyhatna belole a technologiajabol adodoan. Igazibol nem ertek hozza, csak erre a leirasra alapozom, hogy elvileg nem folyhatna:
AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent, amely egyéb hasznos tulajdonsága mellett megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot is. Az AGM konstrukciók további előnye, hogy akkor sem szivárog ki belőlük eletrolit, ha az akkumulátor háza megsérül, széttörik. [link]
(#61043) kcsa Erdekes amugy ez a koznyelvben zselesnek nevezett technologia. Nem tudom ezzel a megoldassal leteznek-e akkuk robogoba? Elkepzelheto, hogy nem a belevalo akkuval uzemel a kis jog, lehet neztek bele valami olcsot es kesz, pedig itt fektetve van az akku es ezt nem mindegyik viseli el.
Egy jo cikk a temaban, akit erdekelnek az akkumulatorok:
Akkumulátor felépítése és működése
Normal olom savas akku, AGM technologia es az ugynevezett "zseles akkumulator" temaban rendbe teheti a fejekben uralkodo zavart.
[ Szerkesztve ]
-
-
mumtaz
senior tag
Apropó. Ha már a hűtésnél tartunk. Miből lehetne, vagy miben van vízhűtésesben hűtő venti? Tennék egyet a Jetforce-ba.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
félisten
Nezek majd egy ilyen tipusut akkor. Viszont arra gondoltam nem dobom ki amig mukodik, elobb-utobb kifollya magat. Kerdes, hogy okozhat-e valami kart a motor elektromos berendezeseiben? En ugy tippelem, hogy nem, max elobb-utobb nem tudja tarolni az energiat es kesz.
(#61048) mumtaz Robogokat nem tudom, szerintem ezekben nincsen hutoventi, tesom suzuki sv650-es motorjan van, szerintem bele lehetne epiteni egy ilysemit a robogoba is. Kb ekkora lehet az is, a pali kezerol nagyjabol latszik a merete: [link], 400-as burgmane pl: [link] , aprilia leonardo venti 2500-ert [link], nem penz erte, kymco dink [link], nezelodj korbe. [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag