- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
En feladtam a probalkozast a gyari spray-kkel, ugyhogy nem nagyon tudok megbizhato markat mondani belole.(Lehet talan Motip-bol megprobalkozhatsz metal/akrill szint venni probara, van nekik alapozo/filler is).
A CarColor Kft-nel szoktam szinre kevertetni festeket, rendes ipari autofesteket kapsz, 3200-3500Ft korul/400ml ami azert eleg egy 1-1,5nm-re es tenyleg szuper.
Az akrill 3500, ehhez nem feltetlenul kell lakk, de nem is annyira tartos. A 2k metal az 3200, de ehhez 6500ft korul van a lakk, ez kb olyan tartos lesz mint egy auto fenyezese.Gyakorlasra azert ne vedd meg a legolcsobbat, mert elveszi a kedved az egesztol
yuing: Budapesten egy jopar fenyezot vegigkerdeztem mielott a pirosat fujtam, mert nem akartam az idomet ezzel is elszurni. Kb 5-8 embertol kertem arajanlatot, ugy, hogy elokeszitve, becsiszolva, javitva vittem volna az idomokat, szoval csak fujni kellett volna nekik(kb a fenyezesi melo 15-20%-a fujas). Erre a legolcsobb 85-95e forint kozott volt. Es ez egy Yamaha Vino, 2db hatso oldalso elem, elso idom + pici elso sarhanyo. Az egesz feluletre boven kevesebb mint 2nm es rendes fenyezopisztollyal kb 15 perc lefujni szinre + ugyanennyi a lakkozas. Kovezzetek meg, de en ezt rablasnak tartottam, ugy hogy a melo nagyreszert en mar elvegeztem helyettuk
[ Szerkesztve ]
-
Csabi001
újonc
Online, tudsz ennel jobb árat ?
Üdv: Csabi
-
#89309696
törölt tag
Összeraktam a motort, a gyári Keeway légszűrő egy hajszálnyit méretpontatlan, bal sarkainál picit kisebb volt, de mikor meggyömöszöltem az olajjal akkor nagyjából jó lett.
A gyertya nem jó bele, nem az kell hozzá amit a könyve ír. Hosszúmenetes kell, azt is vettem ki belőle. Beleraktam a rövidmenetest amit a könyv írt és természetesen nem indult el, visszaraktam a régit és azonnal indult.
Úgyhogy visszaraktam ami benne volt Champion gyertya, 0.5 volt a gyertyahézag ami kevés azt beállítottam 0.65-re, mert annyit ír a könyv aztán marad így. Hőértéke se jó mondjuk, mert 8-as kéne, de 7-es ami benne van, viszont szép őzbarna volt. Majd valamikor veszek hozzá megfelelőt, de csak ha kell valami mást is venni a motorhoz, egy gyertyát nem postázgatok így is megdöglik a bolygó.Felkerült a Giannelli Go is, nem tudom az Egü hol tárolja ezeket, de a kidörgő vége picit már rozsdásodni kezdett, de csak felületi, lepucoltam. Kikaptam a fojtást, lepucoltam a hegesztést amennyire csak tudtam. Halkabb és mélyebb, mint a gyári, de mivel a gyári dobom darabokban volt nincs mihez hasonlítani pontosan.
Alul semmit nem vettem észre, magas fordulaton erősebb valamivel. Frankón gyógyul fel a festék szagra.Emelkedőnek nyelezve 45, egyenesen nyelezve 60, lejtőnek nyelezve 70, de már picit behúztam magam. Illetve hát kiakadt az óra 90 körül járhatott, de a csalását beleszámolva ez max 70.
40 alatt lomha, hiába nyelezem ha pici emelkedő van nem tud felgyorsulni ennél jobban, ahogy egyenes szakaszra érek megtáltosodik és 60-65.
Ez azért ilyen, mert 95 Kiló vagyok és 3.3kW a motor vagy nehezek a görgők benne?
[link] Itt is írja mondjuk, hogy 40 körül van egy beesése.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz nyogo83 #78302 üzenetére
Köszi, az nem semmi, vidéken valószínűleg mérsékeltebb árakat ki lehet fogni, de ez tényleg rablás. Ennyit nem ér a dolog... Gondolom magamnak aprópénzért összehozhatnám a leírásod alapján, de sajnos semennyire sem értek hozzá. Még a festés csak-csak megoldható talán, de a minimálisan sérült műanyag burkolatokkal nem tudnék mit kezdeni szerintem.
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78305 üzenetére
Azt hittem az csak rezóshoz kell.
Hát most egyelőre marad így, mert se méretet, se súlyt nem tudok és a gyertyás eset után én már a könyvnek sem hiszek amit ír rá gyárilag. Úgyhogy most marad így, majd valamikor kicserélem, meg akkor kap majd új gyertyát, meg valószínű akkor kap új gumikat is, hogy így meglegyen egyben ismét egy nagy rendelés, de most nincs pénzem ennyi mindenre.Elég a görgő vagy kell kontrasztrugót is majd cserélni?
-
CartmanLand0
senior tag
Impa festékek nagyon jok ha spray kell. Én is nemrég festettem az idomokat. Pontosan ugy kell ahogy a kolléga leirta A csiszolás azaz a felület tökéletes előkészitése a legfontosabb ... illetve ne feledkezz meg a zsirtalanításról sem az is fontos fujás előtt.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #78309 üzenetére
Jo hogy irod, a zsirtalanitas, pormentesre valo letakaritas tenyleg kimaradt
Az Impa-nak van zsirtalanito/szilikonlemoso folyadeka amit hasznalok, de kb barmilyen higito megteszi, csak meg kell varni, hogy teljesen elillanjon.[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #78309 üzenetére
Köszönöm, ránézek
400 milis kiszerelésben vannak ahogy látom, kettőnek elégnek kell lennie ugye?Ja
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #78301 üzenetére
Maxi robogókhoz ilyen áron megy, kicsit nagyobb méret mint a tied.
Csabi001 (#78295) Szerintem a malossi, még ha drágább is. Sracing-en most 42 ezer. Top-ot hol látsz egyébként 20 ezerért a tiedhez?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #78302 üzenetére
Nálunk itt vidéken jobb a helyzet, egy runner méretű robogót telibe fúj egy ismerősöm kb 50-60 között, és nem is akárhogy. A lényeg, hogy neki szerelnie ne kelljen, neked kell odavinni külön az elemeket, de nem kell előkészíteni rajta semmit sem, mindent megcsinál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #78305 üzenetére
Gyári jellegű csőcserénél nem.
(#78308) Fehér Farkas A legtöbb esetben nem illetve max csak egészen minimálisan a tökéletesség kedvéért.
"Elég a görgő vagy kell kontrasztrugót is majd cserélni?"
Ezt innen meg nem mondja neked senki, de megérzésem szerint nem a gyári görgőmérettel van nálad a baj (ha az van benne), hanem valószínű, hogy kicsit megfáradt már a kontraszt benne. Ebbe a fajtába ami neked van már gyárilag is silány minőségű kerül bele. Persze ez csak feltételezés innen.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
jófejsrác
senior tag
Sziasztok,
van egy Yamaha Vino-m aminek a hátulján van alapból rendszámtábla tartó féleség. Szeretnék rá valami egyedi feliratot vagy hasonlót. Valaki szerzett/készítettet már hasonlót?
Köszi
-
Topikgazda
-
jófejsrác
senior tag
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #78312 üzenetére
Utána láttam, hogy maxi robihoz kell. :)
-
SoulReaver
veterán
Furcsa egy gyertyakép...
Sok olajat kap, azt tudom. Jól megy a moci, viszont ha bemelegszik, és pl pirosnál állok, akkor kissé erőlködik induláskor.
Variátort kicseréltem egy polini highspeedre, kék 22kg kontraszt rugóval, 4,7grammos görgőkkel szépen megindul, húz egyenletesen, szíj is kifut rendesen. 5mm marad el a szélétől. -
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #78314 üzenetére
És azt tudni, hogy gyárilag mekkora nyomóerejű kontrasztrugója van? Gyári rugót nem találok hozzá, csak kiváltókat, de van 4-5 féle erősségben.
A görgőket le tudom mérni és viszonyítani, de a rugót nem igazán. Kuplungrugó gondolom nem szükséges, azzal nincs bajom, jókor zárnak.
-
d@vee
őstag
Nos, megállt alattam a motor. Jövök hazafelé, már menet közben kicsit furcsább hangja volt, aztán a szomszéd falu (természetesen távolabbi végén) leállt a robi. Mint amikor menet közben kulccsal leállítod, kb. olyan volt.
Természetesen nem idult be, önindító is csak tekert, de semmi.
Benzincső helyén, nem merült le az akksi, gyertyapipa rajta, berúgóval sem megy.
Ötlet? Lehet nem ehhez kapcsolódik, de mintha többet evett volna mint szokott.Ja
-
Topikgazda
válasz #89309696 #78321 üzenetére
Ezt sajnos meg nem mondom neked, hogy a gyári mekkora nyomóerejű benne...
Ki kéne venni a régit, és ahhoz viszonyítva valamivel erősebbet belepróbálni.
Nem, a kuplungrugóknak nincs köze hozzá.(#78320) SoulReaver És ezzel a kis erejű kontrasztal úgy megy mint annó a régi konfigurációval?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #78324 üzenetére
Igen, kb ugyan olyan majdnem :)
-
d@vee
őstag
válasz SoulReaver #78323 üzenetére
Igen van. Ugyanannyi mint máskor, néha berúgóról is beindítottam.
Ja
-
d@vee
őstag
válasz SoulReaver #78327 üzenetére
Nemtudom. Akkor értem haza, mikor írtam. Holnap kiveszem a gyertyát és megnézem.
Ja
-
#89309696
törölt tag
válasz sityupityu #78324 üzenetére
[link]
Ezt néztem ki, de még lemérem a gyárit is.
Azt írják, hogy a rugót mérlegre téve lassan összenyomom és koppanás/öszeérés előtti pillanatban mért érték az erőssége. Ki fogom próbálni a gyárival, hogy hol áll most. Ahogy nézem +5 Kilóval kb. 1000 RPM-et kapok.Súlyokból elvileg 5 grammosak a gyáriak, de lemérem azokat is, ha 0.5 grammal csökkentem az nagyjából elég? Nem akarok több szettet venni, nem baj ha nem lesz tökéletes, csak szűnjön meg valamennyire a nagy ejtés, mert olyan, mint autóval negyedikbe közlekedni mindenhol. 30 körül már valószínű kint van a szíj végállásban és ez a dugó élettartamára sem lesz jó hatással, ha így erőlködik mindig alacsony fordulaton.
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Nem tudtok valahol Bp. XVII. kerületében, vagy ahhoz közeli robogószervizest?
Hátsó csapágyakat kéne cserélnem (áttétel, kerék) egy peugeotban, de ahol 3 éve voltam, onnan elhajtottak. Túl messzire sem szeretném vinni (3 bkv átszállásból elmegyek 100km-t a robogóval )
Illetve hogy mennyibe kerülhet egy ilyen művelet?
Előre is köszönöm! -
macilaci78
nagyúr
válasz p5quser #78330 üzenetére
Budafokon van bevált szerelő. Én úgy vagyok vele, hogy egy jó szerelő megéri az utat.
Az előző közelebb volt, de egy sima átnézés után nem esett jól visszatotolni...
Ja, a budafoki eljött érte egy Transporterrel és vissza is hozta kb egy tank benzin áráért.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
p5quser
tag
válasz macilaci78 #78331 üzenetére
Ha szerinted bevállalna egy csótány-peugeot-t, akkor küldenél egy elérhetőséget hozzá privátban? Feltéve, ha a szállítás nem Transporter-tank ár.
Igazából a buszozással van bajom, budafok innen laza 1,5-2 óra lehet. Nem covid-para, egyszerűen rühellem.
Ha valaki még esetleg ajánlana, tudna jó szervizest a környékemen, érdekelne.
Illetve az irányára is, szintén.
Köszönöm, macilaci78! -
Rivaul
addikt
válasz #89309696 #78329 üzenetére
" Nem akarok több szettet venni".
Ez az a mondat aminek a végén ott állsz hogy bár csak vettem volna egy hangoló szettet, miközben nézed a 3 marék nem tökéletes, ám de annál feleslegesebb görgődEladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz #89309696 #78329 üzenetére
Igen, ezzel a módszerrel lehet lemérni. Az általam ismert malossi, stage6 stb rugók adják is mérlegen azt az értéket amit közölnek.
Lehet, hogy elég de az is lehet, hogy nem is kell a görgőkhöz nyúlnod ha rendben lesz a kontrasztrugó.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
JoinR
senior tag
válasz p5quser #78332 üzenetére
Ilyen célra jó alternatíva lehet a közösségi autózás, már ha zónán belül/közelében vagy. A múlt héten vettem át a motorom, 23 percet (~15 km, Óbuda->Őrmező) greengóztam kemény 1300 Ft-ért (jelenleg 30% kedvezmény van)...ennyiért még ismerőst se kértem volna meg, hogy vigyen el.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #78336 üzenetére
Koszi En szivesen csinalom, ha van ra idom(az amibol keves van ). Ha olyan arban dolgoznanak itt is mint ahogy irtad, nekem sem jutna eszembe pepecselni vele, inkabb csinalok mast helyette.
-
Tamás9x
őstag
Gyertya mizériába tud valaki segíteni? 70 vashenger Aerox, az utolsó 4 pórusú kínai gyertya is elfogyott, szeretnék valami normálisat venni, Na de milyet?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Hali! Olvasgatom a fórumot mióta megvan a 125-ös Liberty-m, sok dolgot tanul az ember...Ez az első robogóm, Simson, MZ volt régen, tanulgatom a dolgokat, nekem főleg a CVT váltó ami új. Na de azért írok hogy valamit kérdezzek. Beszereztem ma pár biztosítékot, ha valamelyik kimegy, legalább azt ki tudjam cserélni. Aztán el gondolkodtam, hogy régen a mocikhoz gyárilag járt szerszámkészlet, de úgy nézem ez már nem divat. Igazából a motor kézikönyvét megnézve az látszik, hogy az első idom alatt is van egy biztosítéktábla, amihez szerszám kell, csavarhúzó. Azon gondolkodtam, egy minimál szerszámkészletet össze kéne rakni egy dobozba, csavarhúzók, gyertyakulcs...stb, elférne még az ülés alatt. Másik oldalról meg egy vadi új mocinál szükség van erre..?
Gondoltam megkérdezem, van szerszám nálatok, ha igen mi az amire szükség lehet ..?
-
#89309696
törölt tag
Szétszedtem ezt a gépállatot, hát szíjszakadás nyomai láthatóak, fogdarabokat is találtam a dekni aljában, se az előző tulaj, se a szerelőm akihez elvittem nem volt képes kipucolni.
Valami MV motors vagy micsoda zöld téglalap logós szíj van benne, 16.1-16.2 a szélessége, ezt hagyjam vagy vegyek újat?
A variátor ventilátor is új (jó gagyi könnyű alu, a nyomóoldal sokkal minőségibb pedig az gyári), a kuplung is 3 pofás, nem 2, mint a gyári. Egyébként a kuplungot nem tudtam levenni, mert a gagyi dugókulcs készletem leugrik róla, nem erőltettem.Ellenben nem is érzem szükségét a kontrasztrugó cserének, mert 6.5g-os Malossi görgők vannak betéve, úgyhogy tuti ez a baja vagy legalábbis 90%-ban ez, a kontrasztrugóhoz most nem nyúlnék. 12x15 a méretük.
Mekkorát tegyek bele? 5g-os elvileg a gyári, én elég nagy visszalépésnek érzem a másfél grammot, úgyhogy nem mennék alá jobban.
Bár benne van a pakliban, hogy a kontrasztrugó sem gyári, hanem erősebb, akkor meg kevés lesz az 5g?A nyomólap 3 kis fülecskéjén fekete kátrányos lerakódás volt, alig tudott mozogni tőle a variátor, de körömmel le tudtam kaparni.
Végállásban pici gumiréteg is volt a variátoron, tehát csúszott, de nem tudom, hogy ez vagy az előző szíj. Lehet a kontraszt sem tart ellen elég erősen vagy a szíj gagyi? A kontrasztot nem tudom kicserélni pedig.[ Szerkesztve ]
-
p5quser
tag
(#78337) JoinR Ne fájdítsd a szívem! Az én autófelhasználási szokásommal a közösségi dodzsem megváltás lenne, de ez no go zóna mindegyik megosztónak, egyelőre. Majd egyszer - az utolsó alkalmassági pecséttel a jogsimban - megélem azt az érzést, hogy a kocsi szolgál engem és nem fordítva.
[ Szerkesztve ]
-
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #78340 üzenetére
Csavarhúzó, gyertyakulcs, a Szinyónál 8, 10, 12-es villás volt talán nálam a készlet része...
Szerintem ezeknél a modern gépeknél tök mindegy, ha a semmi közepén rohadsz le sokat úgy se tudsz kezdeni, autósboltba meg úgyis adnak, vagy max a közelbe lesz valami szerviz/szerszámbolt.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #78340 üzenetére
Nekem még megvan a gyári szerszámkészlet, de nem egy was ist das.
Legyen egy csavarhúzó, amivel a műanyag idomok csavarjait tudod levenni, ennek a másik vége sima lapos csavarhúzó. Van még egy gyertakulcs, egy másik cső, aminek az egyik vége 10-es, a másik vége 13-as, meg középen két lyuk, amin keresztül lehet dugni egy fém rudat, ez van még benne a készletben.
Ehhez még pár biztosíték és gyújtógyertya kellhet.
Még imbuszt sem adtak, amivel a deknit le tudod venni.Azt gondold át, menet közben mivel tudsz/akarsz foglalkozni? Izzók, gyertya, biztosíték cseréje, ezekhez legyen szerszámod és ha jó a motor, akkor még ez is holt teher. Még egy ülésvédő huzat nem árt, ami befér a csomagtartóba, meg egy lánc, tárcsafékre lakat.
Én egy ehhez hasonló táskába szedtem össze a szarjait, ott a biztosítási kötvény és csekk másolata, egy betétlep, még egy Decathlonos összehajtható 20 literes hátizsák is belefért a szerszámok és a bontatlan gyertya mellé. A zár, ülésvédő huzat és telefontartó meg külön. Sajnos a sisak nem fér az ülés alá, így kedvemre pakolhatok.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#89309696
törölt tag
válasz macilaci78 #78344 üzenetére
Én vettem olyan dobozos bitkészletet, többféle lapos, csillag, torx, imbusz, négyzet, az aljában 8-13 dugókulcs és toldó meg egy kis krova. Meg van egy gyertyakulcs, kombinált fogó, szigszalag, meg egy kicsi biciklipumpa. Nem sok helyet foglal, de pont annyit, hogy az XL-es sisakom már nem fér be az ülés alá. A hátsó dobozba meg amúgy seférne be. És még eső ellen széldzseki meg láthatósági mellény még nincs is betéve, izzókészlet és biztosítéklevél sincs.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz #89309696 #78341 üzenetére
[link]
Ilyen szíj van benne.
És ilyen a venti. [link]Itt egy gyári szett, ebben azt írja, hogy 6.4g-osak a gyári görgők. Akkor mégse tettek bele rosszakat. Ezek szerint mégis a kontraszt van megpuhulva. Hát pedig elsőre görgőt cserélek, hátha az is megoldja, bár a szíj meg lehet csúszni fog.
A középső hüvelyt meg kell kenni amúgy vagy száraz?
[link][ Szerkesztve ]
-
grobi007
tag
Sziasztok! 70 cm3 2 ütemű robogóba milyen 2T olajat vegyek? Az alkatreszek.hu oldalon szoktam autóba alkatrészt rendelni, ott nézem most. Van Ásványi, Félszintetikus és Szintetikus. Árban nem látok releváns különbséget, így ebből a szempontból mindegy.
https://alkatreszek.hu/termekcsoport/olaj_shop/motorkerekpar_kerti_gep/kenoanyagok_2t
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító