- Milyen NAS-t vegyek?
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- Milyen routert?
- Bittorrent topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz Tamás9x #72336 üzenetére
Ennyit találtam róla:
Karbantartás és ellenőrzés
Ellenőrizze az olajszintet rendszeresen! A legjobb az, ha ezt minden elindulás előtt megteszi. Ellenőrzéskor a járműnek egyenes talajon kell állni, a középsztenderen.
Csavarja ki az olajtartályon levő műanyagdugót. Ekkor leellenőrizhető az olajszint. Normál esetben. az olajszintnek a nívópálcán mérve, a “MIN” és “MAX” jelzések között kell Lennie.
Amennyiben szükséges, töltsön olajat a tartályba. Használjon magas minőségű 15W40 olajat.
Cserélje le az olajat minden megtett 800-1000 km megtétele után
Bármilyen normálisabb olaj jó bele, azért tesco-s ne legyen. Van egy sejtésem, hogy ugyan az az olaj felel a váltó és motor kenéséért is, így ezen nem érdemes változtatni. Ha mégis külön van az olajzás szerintem simán mehet a Repsol 5W40 bele. Anyagilag a 15W40-el jobban jársz, 15W40-ből 4 litert kapsz 1 liter Repsol árából.
-
Repsol600
addikt
válasz Tamás9x #72340 üzenetére
Full szintetikus felesleges bele, ártani mondjuk nem árt de pénzkidobás. Inkább 10W40. Ennél a blokknál váltó, kuplung minden egyben van, ezért motorkerékpárba valót mondanám, mivel ezekben van olyan adalék ami kell a váltóhoz. Autóba való olajban nem hiszem, hogy van.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #72346 üzenetére
Leginkább a mpedszerű csőváz, dobfékek, vékonyka (talán 28mm) becsúszárak ami miatt nem túl bizalomgerjesztő, erre a katalógus 45km/h-t ír. A 110-es pedig inkább 107ccm-es, itt pedig 70km/h-t határoznak meg végsebességnek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72615 üzenetére
Roviden? Nem
Karbis motornal novelheted az oktanszamot, csodaszereket, egesgyorsitot barmit onthetsz bele. Amig nincs elektronika, ami az uzemanyag minosegehez igazitja par %-ban a befecskendezest es az elogyujtast, addig halottnak a csok kategoria.
Foleg kis kobcentis motoroknal. Nagymotornal meg a Spuri konkretan kepes annyira elnyujtani az egest, hogy gazelvetelnel szinte langot lo a kipufogo, meg akkorat durrog vissza, hogy megorulsz.(Ami szinten inkabb karos, mint jopofa, mert szetegeti a kipufogoszelepeket) -
energy4ever
addikt
válasz Tamás9x #72615 üzenetére
Ezek erosen fake dolgok. Gyartok nem ajanljak ezeket, valahol meg gari vesztest is eredmenyez.
Ha nagyobb teljesitmenyt szeretnel, ugy, hogy csak siman hozzaadsz meg egy komponenst a benzhinhez, akkor a varazs szo a nitro...Totalkarnal eromeronel probaltak a napokban valami puntoval, 0% elteres volt.
-
flegga92
senior tag
válasz Tamás9x #72615 üzenetére
Inkább a 100-as benzin felé menj el. 2T-nél 95-el nekem alig indult, nyáron fulladt, nem ment. Régen míg volt 98-as benya azzal jártam, ezzel volt a legjobb, sajnos megszűnt és azóta 100-assal járok. 14 év alatt a 2 évenkénti gyertya cserén kívül nem kellett blokkhoz nyúlni (semmi baja nem volt a gyertyának, csak elővigyázatosság), karbi soha nem dugult el, téli állás után is pöccre indult, 95-ös motor volt.
Tavaly váltottam karbis 4T-re előző tulaj minden 3. tanknál tett bele 100-ast, mikor elhoztam fél tank 95 volt benne, majd utána nálam csak 100-ast kap. Menni ugyan ugyan úgy megy, viszont sokkal szebben jár, önindító 1 mp alatt indítja hidegen is.
Viszont kocsiban télen használtam Spurit (F Astra 1.6, hemgerenkénti injektor és elektronikus gyújtás, nem rotoros) ott hidegindításnál sokat segített. Viszont a mostani Hondánal sokkal jobb a 100-as benzin mint a 95+Spuri, 100-asba Spuri semmit nem ért.
Anno kiszámoltam, hogy majdnem ugyan ott jössz ki árban Spurival mint 100-as benzinnel.
Forensis kártyával meg lejön belőle 21 Ft/l, így már nem is éri meg a Spurival mocskolni, rohadt büdös ha kifolyik. -
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72780 üzenetére
Ez a Honda Monkey blokkjanak a koppintasa, amibol volt 50 meg 125cc is.
Hogy mennyire sikerült méretpontosra a koppintás, az a kérdés, mert akkor azon a vonalon is lehet alkatrészt/infot keresni, tuti volt hozza big bore kit.De a leglenyegesebb: jelenleg 50-es hengered/blokkod van, ugye? Jól nézd meg, hogy milyen cikkszámú és milyen méretekkel rendelkezö fôtengely van az 50-125-ben. Plusz a vezermutengely, illetve a vezermu tengely fogaskerek. Meg a szelepek merete, meg a hengerfej.
Szóval zuzamme minden a hengeren kívül
Négyütemûnél nem úgy van, hogy csak egy nagyobb hengert/karbit rádobok, aztán kész.Még egy kétütemû 50-125 átalakításnál is necces hogy nem bírja az 50-es fôtengely hajtórúdcsapja a terhelést, fôleg ha kûlönbözôt használtak a két blokkban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72783 üzenetére
Sajnos nem talalok normalis meretezett/gyari szamokkal ellatott robbantot rajzot a ket blokkhoz, igy nehez megmondani, mi az ami nem stimmelhet, csak gyari adatlapokbol tudok leszurni kovetkeztetest.
Ahogy en latom, lehet egyszerubb lenne ennek a Monkey klonnak a 125-os 1P56FMI blokkjat megszerezni valahonnan, mert gyakorlatilag az 50cc-s blokk blokkfeleken kivul minden cseres nagyobbra.
Nem egyezik a fotengely, vezermulanc, hengerfej, vezermutengely profilja, nem egyezik a gyujtas idozitese, es a legfontosabb ha mar egyszer valahogy megis jar a blokk: nem egyeznek a valto attetelezesek, emiiatt hiaba lesz erosebb a blokkod, de nem fogod tudni normalisan kihasznalni.Viszont...
Keress aliexpressen/ebayen Shineray/Zongsheng/Lifan neven !P56FMI koddal blokkot, mert en peldaul talaltam komplett 140cc-es verziot, ami kulsore megegyezik az 50-es mereteivel illetve 150cc-s verziot is 1P55FMJ koddal es egyben bepattintani a regi helyere.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72798 üzenetére
Autópályán és autóúton tilos segédmotorkerékpárral menni (csak olyan jármű használhatja, ami önerőből képes minimum 60Km/h sebességre).
Rég volt mikor Nyíregyen laktam, most hirtelen nem ugranak be az útvonalak számozás alapján, de nem hinném, hogy gond lesz. Azért ellenőrizd le -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72852 üzenetére
Szép vagy nem szép dolog, de 50-esként akár vilagitó dildót is akaszthatsz az index helyére, nem szólnak meg érte. Mivel nincs rá műszaki vizsga, így eléggé gumiszabályok vonatkoznak rá a való életben (az hogy mit ír elő a rendelet, más tészta, nem foglalkoznak vele).
Annyi még a lényeg, hogy vagy beépített előtét ellenállással vegyél LED-es izzót, vagy le kell cserélni a hagyományos mechanikus index relét full elektronikusra, hogy az eltérő terhelés miatt normálisan működjön.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72884 üzenetére
Ilyen nittelőt használtam, ami jó minőségű [link]
Elméletileg ez 420-tol 630-as láncig használható.Van a Lincos-nak is hasonló szettje, de nincs nekik készleten, viszont ha a cikkszámmal rákeresel(MG50095), akkor találsz olcsón más webshopban 8k körül ilyet. pl itt Tomner szerszám vagy Szerszámbolt
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz Tamás9x #72914 üzenetére
Tudom hogy egy márka,de gondoltam érthető mit akarok belőle kihozni.
Ez a szomorú hogy a rend éber őrei lesz*rják.....KTMHobby3 : Kolegám kivételesen visel sisakot,de csak hidegbe,esőbe....
Én azt se bánnám ha rendszámoztatnák az SMKP-t is,és 2 évente lenne rá műszaki,errefelé elég sok életveszélyes kismotorral járkálnak.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72930 üzenetére
No, amit sikerult osszeszedni:
Gyari olaj az 15W40, bar mas helyen meg 10W40-et irjak, szoval az akar jo is lehet.
1000Km-enkent kell cserelni, szoval ez pipa.Vezermulancrol emlites sincs, azt csak ellenorizni tudod random idokozonkent, vagy ha kezd lanc hangja lenni.
Szelephezag ellenorzes 4500-5000Km-enkent. Fotengelyt felso holtpontra forgatod (lenni kell jelolesnek a lendkereknel, altalaban "T" betu, meg nyilacska, a blokkon is), de ugy hogy akkor legyen szelepvaltas(surites). Mindegyik szelepnek zarva kell lennie, akkor jo. Ha nem, akkor forgatsz 360-at rajta
Igy kell kipugfogo es szivo oldalon is 0.05mm-nek lennie.Nagyjabol ennyi lenyeges dolgot sikerult talalni ehhez a blokkhoz.
Taat: azert ha egy tavaszi szervizelest/olajcseret csinalsz, nezz ra a gyertyara, hogy belevalo-e tipus szerint. Ha semmi rendellenes hangot, nehezkes indulast, barmi gondot nem tapasztalsz, akkor ez ilyen
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Tamás9x #73029 üzenetére
Igen, fogok is, mennyit érdemes ajánlani nekik szerinted? Nem tudom mennyit ér reálisan ez a robogó, újonnan 550k. Nem tudom reális-e benne a KM szám is, gumikat nem mondanám rajta valami faszának, képeken is látszódik nagyjából.
Amúgy elég bizonytalan vagyok, olyan csábító volt 0km-esen ott látva a Motowell Elenorokat, 330k-ért láttam máshol, itt 350 ért árulják de szerintem odaadnák itt is 330-ért Ha tudom, hogy minden rendben van a Zipel akkor azt venném, de fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
spanglee001
addikt
válasz Tamás9x #73156 üzenetére
amit linkeltél az a legjobb, eredetije a ram mount ~30k körül van a boltokban, nekem van az eredeti is meg a kínai is mind2 tökéletes kb 25k km alatt 2x esett ki a teló 1x felborultam azért 1x meg a nagyméretű xgripbe raktam kisméretű telót amit nem támogat szóval nincs vele gond főleg ha a gumivédőbe is bebújtatod esélye sincs kiesni, én anélkül használom
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #73127 üzenetére
Több helyen nézegettem én is, ahogy látom a "Honda blokk" koppintás szinte minden hasonló távol keleti 4T motorkában szerepel, erről panaszt nem halottam még. A felfüggesztésre, vázra, és körítésre olvastam negatív véleményt. Bár gondolom gondozásmentesebbé téve, gyakori átnézéssel nem lehet nagy probléma. Végsebességet én több helyen 65km/h-t látok, bár ez lehet "ahogy sikerül" szabvány.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #73658 üzenetére
Erezheted erosebbnek picit, nem feltetlenul placebo.
Viszont ha a regi meretu fuvokakat es subertu allast hasznalod, akkor nezz ra majd a gyertyakepre is, a nagyobb szivotorok atmero miatt nem-e kell utanamenni a fuvokaval/subertuvel a kevereknek.
4T-nel nem annyira "aggressziv" a szegeny/dus keverek visszajelzes mint egy 2T-nel.Szerk:
Amugy nekem egy 157FMI-hez hasonlo koreai blokkom van, ami gyarilag 125cc-s. Elozo tulaj felfuratta 150-re, es a gyari karbi maradt rajta, csak egy picivel nagyobb fuvoka kerult bele. Szoval sokszor a gyariban is van annyi tartalek, hogy kiszolgalja.Itt neked az a kerdes, hogy milyen a keverek csere utan, mert ugye semmilyen mas komponense nem valtozott a motornak. Adott egy X terfogat amit szivoutemben be tud szivni, ezt nagyobb szivotorok atmeroju karbival maximum konnyeben tudja megtenni. De ugyanannyi kevereket fog beszivni terfogatra, mint eddig.
Szoval max a gazreakcioban valtoztathat, ami miatt erosebbnek erezheted.
Meg a kerdes, hogy esetleg az eredeti karbi 100%-ban kiszolgalta-e a blokkot, nem volt-e egy picit "alul etetve".[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #74138 üzenetére
Ez sok mindentől függ, lehetnek változóak a lépcsők a pluszos dugóknál a különböző típusok között. Az sem mindegy, hogy mennyit kell levenni belőle (sima kopásról vagy esetleg sérülésről van-e szó).
Megy az összefoglalóba a gépsárkányod (nagyon klassz lett ), de jó lenne egy teljes méretű képet felraknod mindenféle keret nélkül, hogy ki lehessen rakni nagyba is ha valaki jobban meg akarja nézni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #74275 üzenetére
Ilyen Landport 12V 5 Ah AGM+SLA akkut rendeltem a Neos-ba, tökéletesen elégedett vagyok vele. Teljesen gondozásmentes, és úgy forgatja a kis Minarelli blokkot hogy hihetetlen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
válasz Tamás9x #74582 üzenetére
A berúgó nem jó. Önindító van de gombra azonnal indul. Lefogtam a gyertya helyét és közben indítóztam, úgy rendesen tolta a kezem. A szelepekhez semmit nem értek :/ Az kimaradt hogy vario nélkül sem pörög ki. Nem hiszem hogy létezik olyan rossz kompresszí ami az üres tengelyt ne hajtaná mint a barom. Akkor már nem indul, vagy tévedek? Mielőtt darabokra szedném inkább megkérdeztem van-e valami amit ilenkor lehet rajtuk nézni.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #74607 üzenetére
Tuti hogy van, csak a blokkodhoz megfelelot keress. Nem eleg hogy hany csatlakozos, az is lenyeges, hogy milyen elogyujtas tartomanyban mukodik a gyaridhoz kepest.
Van amin csak az elogyujtast lehet allitani potmeterrel (amit eloszor neked kell beloni), van amin emellett a rev limit-et is lehet allitani. Meg van olyan, amin csak revlimitet, viszont annal meg kell nezni hogy a blokkodhoz valo legyen.Vagy arduino-val osszedobsz egyet, nem nagy kaland
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #74731 üzenetére
Ha olyan big bore-ra gondolsz mint én, és a gyári főtengely a kérdés akkor semennyire. Hiába melegítgeted rendesen, sem a fordulatot sem pedig a nagy terhelést nem fogja bírni.
Egy 70-es öntöttvas hengerszettet egy nagyon jó állapotban lévő főtengely még csak-csak elbír, mondjuk egy malossi sport kategóriáig (kb 10 LE). De soha sem egy életbiztosítás, inkább a csere már itt is ha hosszabb távról beszélünk. Egy olyan kaliberű öntöttvas hengernél meg mint pl a polini corsa meg már gondolkodni sem kell a cserén. Aluhengernél (18-22 lovat leadó) meg csak a bolond hagyja meg a gyári főtengelyt.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #74734 üzenetére
Inkabb komplett blokk csere(de ott a papirozas resze gaz, szoval elgondolkodni az egesz motor cserejen), mert gyari cuccokat arra atalakitani, hogy uzembiztos legyen, illetve + sebesseget bele, az nagyon zsebbenyulos lenne(annyira, hogy masik motor boven kijon belole).