- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #78898 üzenetére
Megéri, én is ezért csináltam meg rögtön a B után. Akartam írni, hogy a hetvenes pénzlocsolás helyett elvégezni gyorsan a B125-öt 50-60 ezer, 2-3 hét és van egy gyárilag normálisan használható motorod amiből nem vagy rákényszerülve a 2T-re, mert 4T-ből is elég erős már. Országútra 90-95-öt kényelmesen nagydarab emberrel is, városban se olyan nagy és nehéz, hogy akadály legyen, van gyorsulásnak nevezhető tevékenysége is. Az 50 köbcenti gyerekeknek való meg anyunak két utcával odébb boltba járni.
Nagyon sokan kényszerből veszik, mert olcsó, legalábbis ma még az. Ahogyan autóból is a kismotorosokra van rágerjedve a magyar ember, mert arra telik, árérzékenyek vagyunk és nem ok nélkül.Én is ezért vettem AM-et, mert semmit nem kell ráfizetni és olcsóak, de ahogy rendszámosak lesznek elveszik az olcsóság, adom is el és veszek egy 125-öst.
Az autóhoz képest még így is negyedébe kerül motorral munkába járni.A 70-es tuning inkább élvezet, hobbi, mintsem megéri-e. Bár szerintem pont adna annyi pluszt, hogy a Focusom vagy egy átlag motor normálisan használható legyen, de én inkább választanám a 125-öst. A nagyobb tempóhoz amúgy is kevés a 12 colos kerék, a buta futómű, fék még csak-csak jó.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz energy4ever #78902 üzenetére
Ha az AM-nek is műszakira kell járnia, ha lesz átírási költsége, ha lesz önkormányzati adója a rendszám mellé akkor én tuti, hogy eladom egyből. Ha csak egyszer kell kifizetnem a rendszámot és se műszaki, se plusz adók nem lesznek, akkor lehet, hogy megtartom mégis, bár tuningolni nem fogom, mert nagyon drága az ami megbízható hosszútávon (pl. munkába járáshoz). Elviselem olyannak amilyen, ha jobb kell akkor lecserélem.
A tuning élvezet, magad alkotod meg a motorod és kifigyelheted minden változásra a viselkedését. Jó dolog, de én inkább szeretem az egyszerűbbet, amúgy is a köbcenti a minden.
Na nem mintha a 125 olyan bazierős lenne, de az már kompromisszummentes munkába járásra. -
DJGABI
addikt
válasz #89309696 #78901 üzenetére
Az a 2-3 hét azért nem tudom hol annyi.. jó, nyilván a coronita is betett, de nekem kb 1 hónapra adtak Kresz vizsgaidőpontot, gyakorlatiról még semmit nem tudok.
Átírás is van azért még A1-nél, meg 2 évente műszaki, ehh.. Én eddig ezek miatt nem ugrottam bele. fogyasztásban mondjuk egy 4T még kellemesebb is lehet mint most az 50es 2T. Meg ja, tempóban se mindegy.
Ezt az 50es rendszámoztatást már vagy 10 éve rebesgetik legalább
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #78900 üzenetére
Ha nekem szólt, akkor én már váltottam jó pár éve (Benelli velvet 125, majd Honda PCX 125).
A Tauris mostani tulajának meg korlátlan "A" -ja van .
Pont a "megérés" a lényeg!
A Tauris-szal naponta 10-15km-t megy melóba városon belül, amire tökéletesen megfelelnek az 50-esek (főleg variátor mod után ). Ez a legköltséghatékonyabb erre, és vállalhatóak a körülmények.
Én hetente többször megyek 35km-re melóba, peremkerületeken keresztül, ahol többször van 70-es tábla. Elég volt 1-2szer megtenni ezt az 50-essel, hogy megértse az ember, hogy ez nem erre való... Plusz a 2 személy is kellett volna, így nekem egyértelmű volt a feljebb lépés.(#78904) DJGABI
Én jópár évvel ezelőtt csináltam, és akkor is iszonyatosan elhúzódott.
A vizsgaidőpontokra nagyon sokat kell várni, ami nagyon bosszantó, mert technikailag akár 1 hét alatt is kész lehetne a jogsi (3 óra kresz - 1. nap, 1 óra rutinpálya + 1 óra város - 2. nap, vizsga - 3.nap DE SZÉP IS VOLNA ).
Ehelyett lesz belőle 3 hónapSzóval nagyon jól hangzik a B125 a leírások/előírások alapján, csak éppen jól megszívat a rendszer .
Ennek ellenére érdemes megcsinálni, ha ez a kategória amivel megfelelően tudod megoldani az utazást (költségek és kényelem).
-
Rivaul
addikt
Néztem én is ilyen modokat. Igazából van is itthon ilyenem mert valamelyik roncsból szedtem ki. Viszont elég gányul van megcsinálva, simán reszelővel nekimentek, sorjás mint a barom. El kellene dolgozni. Engem ami érdekel hogy gyorsulásra hogy hat ki? Mivel elveszed a pálya alsó ívét lényegében. Amit láttam videók ott is elég szenvedve indult meg. Végre gyorsabb az látható de én kevesebbet megyek maxon mint indulásból.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz Rivaul #78906 üzenetére
ha jól csinálod, akkor a pálya elejéhez nem nyúlsz, így kb 55-60-ig (az eredeti végsebesség kb 95%-áig) minden változatlan marad
csak a pálya végét teszed szabaddá, így tovább tud menni a görgő, tovább tolja a nyomólapot....
ami plusz pozitívum szerintem, hogy a régi végsebességet kisebb fordulaton tudod tartani
kigyorsítás után kijjebb megy a szíj és kicsit visszaengedve a gázt a szíj még kint marad és így kisebb fordulaton pörög a motor ua sebességen
vagyis kisebb fogyasztást és tartósabb motort is eredményezhet, ha nem csak a nyelezés a lényegha van BP-en valakinek egy jó tesztalanya, akkor összehozhatunk egy képes/videós aprólékos beszámolós átalakítást (előtte-utána teszt, előtte-utána képek a szíj kifutásról, stb)
-
Topikgazda
"Szóval a 70-es henger egy elég komoly pénzköltésbe visz, ha hosszú távra és eredményességre törekszel."
Jó jó, én értem amit mondasz. De még egyszer mondom, hogy a robogó tuning egyáltalán nem magas végsebességről szól csak. Legalább annyi ha nem nagyobb része van benne a dinamikának, amit egy variátor tuningal nem érsz el.
"Másrészt a gyári variátor olyan szinten el van b*szva, hogy teljesen összezárva is beleesik a szíj."
Ez a dolog általában a gagyi motoroknál illetve a gagyi, utólagosan berakott variátoroknál fordul elő. Élőben még nem is láttam ilyet csak képen, amiket beszereltem eddig ott nem esett be a zárt tárcsák közé a belevaló szíj. Az itthoni bws-t kb 2 hete néztem meg, kb 2-2,5 mm van csak a peremig, ráadásul egy olyan szíjjal amiben benne van pár ezer km.
Egyébként ez a "nem fut ki a szíj eléggé" dolog ezekre a kisebb robogókba való variátorokra jellemző leginkább. Talán raktam is ide fel képet a 180-as runnerem variátor kopás képéről. Gyakorlatilag teljesen kifut, tovább már nem is tudna menni (belevaló malossi multivar plusz malossi kevlar szíj).(#78901) Fehér Farkas A robogó tuning nem feltétlen minden embernél az agyament pénzlocsolásról szól. Ez egy hobbi. Sokan nem kényszerből csinálják ezt (köztük én is), hanem mert örömüket lelik benne. Van itthon nagymotorom, nagyrobogóm is és mégis, ha ma kicsit barátságosabb idő lesz akkor a tuning pöcsköszörűvel fogok menni egy nagyobb kört ma.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #78908 üzenetére
De még egyszer mondom, hogy a robogó tuning egyáltalán nem magas végsebességről szól csak. Legalább annyi ha nem nagyobb része van benne a dinamikának, amit egy variátor tuningal nem érsz el.
Értem amit írsz , de nekem az a tapasztalatom, hogy egy normális állapotban lévő, nem tuningolt 50/2T-vel sincsen semmi baj a dinamikával. Simán kilősz a lámpánál, az autósok nagy része elől simán meglépsz, csak aztán hamar utolérnek, és ha nem jön egy piros lámpa, akkor jön a veszélyes kerülgetés, majd a pirosnál megint araszolhatsz előre. Ez senkinek nem jó. A hülyébb (akinek nem inge ne vegye magára) autósok meg jól felkapják ilyenkor a vizet, és még erőszakosabbak lesznek.... .
De ha tudod tartani a GPS szerinti 60-t, vagy 70-es táblánál a 70-et (ez autóknál is óra szerint már inkább 75-80), akkor sokkal kevesebben fognak erölködni a legyűréseddel, főleg hogy az utolérésedhez már jóval túl kell lépjék a megengedett sebességeket.BWS-eden megnézném kiszedve és összerakva meddig esik be a szíj .
Hogy fizikailag meddig mehetne és meddig megy az nagyon nem ua.
Ha olyan mint a Taurisnál, akkor van még abban is kb +10km/h.Runnner képedre emlékszem, az korrekt volt, de az ugye abban már egy tuning variátor van nem is olcsón....
Ott inkább már az lett volna a gáz, ha nem fut ki teljesen a + pénzért cserébe.Ebben a módosításban pont az a szép, hogy semmi plusz és/vagy drága alkatrész nem kell, semmi máshoz nem kel hozzányúlni sehol (se karburáció, de hajtás), és mégis relatív sokat hoz.
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
Ha már vario téma. Felújítottam két kb kuka állapotban lévőt. 96-os motorból gyáriak 30ekm után. Sajna nem készült előtte kép mert csak nekiugrottam, nem számítottam értékelhető eredményre. De sztem az lett. A pályák egyenletesek lettek pedig eredetileg a tolómérőt felfektetve átsütött alatta a nap. 280-as durva papír, aztán 800,1200,1500,2000 és vizes 2000 fúróba fogva. Persze nem olyan mint egy rendes gépmunka de a kezdettől sokkal jobb. Van itthon egy pár ilyen kuka állapotban, érdekességnek jó volt
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz molnarpeter #78911 üzenetére
Sajnos a mostani tamogatas kizarja kb tobb feltetellel is az olyan elektromos jarmuveket amik a B125 kategoriaba tartoznanak.
-
őstag
válasz nyogo83 #78913 üzenetére
Jaja, szerintem az IFKÁ-tól megérdeklődöm, hogy ezt mégis hogyan gondolták. Melyik biztosítónál lehet cascót kötni elektromos segédmotorra.
Egyébként szépen kibővült a támogatás kritériumainak megfelelő járgányok köre. Érdemes szerintem mindenkinek ránézni, aki ilyesmiben gondolkozik. Hétfőn összedobjuk mi is a pályázatot, kíváncsi vagyok, hogy szálláshely szolgáltatással foglalkozó cégnek megadják-e a maximum támogatást. Mondjuk a mérték sem egyértelmű teljesen. Nem írnak több sávot, ezek szerint 2 opció lehetséges, vagy megkapod a maxot vagy elutasítják? Utána kellene ennek is járni.
-
stellaz
addikt
Sziasztok!
Kymco Agility 50 4T. Újra
Kaptam itt kiváló szervíz elérhetőséget, el is vittem. Most tehát új a légszűrő, a motor olaj, a hajtómű olaj, a gyertya, karbi tiszta, levegő és alapjárat be van állítva, működik rajta minden, szépen jár, szépen megy, indul pöc-röf. ,De, nem ejti vissza elég gyorsan a fordulatot továbbra sem.
Van tipp, hogy merre induljak?
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
#89309696
törölt tag
válasz DJGABI #78904 üzenetére
Én Zalaegerszegen csináltam és következő hétre már időpontot kaptam. B-ből is, azt meg Keszthelyen. Ilyen vidéki porfészkekben nincs kilométeres sor. Igaz majdnem 5 éve volt ez, a motoros jogsit meg pont be tudtam csúsztatni a téli zárás utolsó pillanatára, akkor meg már senki nem áll neki így szintén kevesen voltunk.
3 hónap se volt a B jogsim úgy, hogy 54 órát vezettem, mert a család női tagjaitól örököltem a vezetési tehetségemet. Heti 3x mentem 3 órát egyben.A robogó rendszámozást ezer éve emlegetik, az a különbség, hogy most az autók rendszáma is cserélődik 2-3 év múlva, mert kifutnak a jelenlegi karakterekből és bizony ha már az autósokét megpiszkálják akkor a robogó is menni fog vele, ez szinte 100%. Ahogy az se lepne meg, ha a 10 éve is emlegetett évenkénti műszakit is bevezetnék majd akkor.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz stellaz #78917 üzenetére
Valahol falsot sziv, annak kell utanajarni hogy hol.
Nem remlik, hogy az 50-esen is van-e mar szekunder levego rendszer vagy sem, de ha nincs, akkor a szivocsonk kornyeken kellene nezelodni, nincs-e kirepedezve.
Ha mar van azon is szek. levego rendszer, akkor annak a vakumcsovezeset es a szelepet. -
morgonc83
tag
Sziasztok. Valaki szaki mondja meg nekem legyen oly kedves hogy egy hosszu minarelli blokk 50es hengerrel,747 es èkszijjal, 13/52 primer ès 11/45 secunder átettel ha megy 80 km/h ,
Akkor 60as hengerel 747 es èkszijjal 13/52 primer ès 13/42 secunder átettel mièrt megy csak 50el, ja ès ebbe már nagyobb variátor is van doppler nem a pici gyári. Ès a 12 es karbi helyet is kapott egy 17,5 est.Szeretnèk egy kis tanácsot. Tegyek bele inkább 751 szijjt? Vagy a gyári secundert tegyem vissza? Elvileg ez a secunder 26,62 százalèkos növekesèst kellene produkálnia. A henger tuti nem gyenge mert felfele menet is olyan Nyomatèk van benne hogy gyorsul. Faszán járattam 1000km ert. Több görgöt is probáltam már 3,7 ,, 5,3 ,, 6,0 ,, mosz fogok beletenni 4,5 öst. De lènyegtelen 50nèl jobban nem megy. Èkszìj kimegy a variátor vègèig.
-
morgonc83
tag
Hát ezaz. Csak gyenge motorba használok hosszabb èkszìjt, de mondom ez bivaj 50el felhúz a hegyalján de sikon se megy többet nemèrtem.
Amit mèg elfelejettem megemliteni hogy a gyári főtengely helyett egy hosszìtott hajtókaros főtengely van benne egy 5mm es hengertalpal.[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Nálam okosabbak segítségét szeretném kérni.
Egy kínai Motowell Magnet 2T motorom van. A gyári mikuni vm16 karbival sok gondom van. Pár nap állás után nehezen indul, hidegben, 10 fok környékén nagyon nehezen indul, illetve amíg a motor hideg, addig néha fulladozik, stb.
Ezért vettem rá egy Dellorto PHBN 17.5-öt. Felraktam, másoknak a gyári súbertűvel, 78-as főfúvókával jó volt, fura volt, hogy nekem a gyári A12-es súber nem volt jó (gyertya hófehér), A02-re kellett cserélni, úgy már kapott eleget. [link]
Illetve ezzel is voltak indítási problémák, bár az még talán orvosolható. A másik, hogy pl mentem a motorral 50-el, majd elengedtem a gázt, lassult, ilyenkor azért szoktuk hallani hogy néha gyújt egyet-egyet ahogy az alapjárati rendszeren kap üzemanyagot, de nekem semmi. Majd lelassul pl 30-ra, a fordulatszám pedig 5000-re, adok egy fél-háromnegyed gázt és egy másodperces horkanás után kap újra erőre. Mintha nem kapna elég üzemanyagot az alapjárati rendszeren.
Akkor mégegyszer, főfúvóka 78-as, alapjárati fúvóka 34-es. Nyitott légszűrőház, nyitott CDI, Gianelli Extra V2 rezó.
Illetve ez is csinált olyat mint a mikuni, hogy ha hagyom alapjáraton 1-2 percig, akkor a beállított 2500-ról lecsökken az alapjárat fix 1600-ra, nem értem...
Vákumos benzincsap működik, elég üzemanyagot kap, úszószint mind a két karburátorral rendben, falsot sehol sem szív, a főtengely szimmeringekben is 900km van.
Mi lehet a gond a DellOrto-val? Jónak kellene lennie. -
Mauzes
őstag
Sziasztok! Van már itt valakinek konkrét tapasztalata Super Soco TC vagy TSx modellekkel? Korábban 1,1 misi volt, de most az állami támogatás miatt levitték az árát, hogy beférjen a keretbe. Így ha jól értem, cégesen 450 ezerért lehetne megvenni, az nagyon kedvezőnek tűnik!
-
őstag
válasz Mauzes #78927 üzenetére
Jah, elég jó. Szerencsére finomhangoltak a pályázat kritériumain. Mondjuk a kötelező cascot nem vették ki, az még mindig fejfájást okoz, de majd valamelyik biztosítónál biztos lehet kötni SMKP-ra. Kérdés milyen összegért.
Én teljes áron is gondolkoztam rajta, viszont így meg egyértelmű vétel, ha sikerül megkapni a támogatást. Meglátjuk. Handrás csinált nem olyan régen hatótávtesztet a TC-ről, csekkold le youtube-on, ha eddig nem tetted meg. Spoiler: 1 akkuval 50 km-t tud átlagos testalkatú ember alatt dinamikusan közlekedve.
-
macilaci78
nagyúr
Igen, ezt a hatótávot keveslem. Volt már, hogy 30 km-t mentem egyik irányba (Ecser), majd haza. Ezt egy töltéssel egy akkuval nem bírja el.
Oké, hogy egy akkuval mennyit megy el, de a 2. akkut hova teszem? Felgumipókozom a hátsó ülésre?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
őstag
válasz Mauzes #78929 üzenetére
Nekem például bőven elég lenne a hatótávja. Ha veszel hozzá még egy akkut, akkor is kijössz 800.000 Ft körül. Asszem 325k a plusz akksi. Persze nem olcsó, de még úgy is elég jó ajánlat a véleményem szerint.
Szerk.: Hm, a tesztben azt monda András, hogy 200k környékén van egy akku hozzá. Bocs, rosszul tudtam.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz macilaci78 #78930 üzenetére
Handras úgy mondta a tesztben, hogy 2 fér bele.
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #78933 üzenetére
Tudja valaki, hogy kisrobogóra hogyan és mennyiért lehetne rendszámot igényelni? Ha jól olvasom, az elektromos robogó pályázat feltétele a Casco, és a biztosítók nem adnak ilyet rendszám nélküli járműre. Ebből a szempontból elég jól át van gondolva a pályázat...
-
-
Mauzes
őstag
válasz macilaci78 #78935 üzenetére
De most akkor ez alapján konkrétan nem lehet elnyerni a robogós pályázatot a Casco miatt?
-
vadorzó
aktív tag
Üdv.,
Adott egy Piaggio Typhoon 50 cc 2 ütemű léghűtéses robogó. Hidegen pöccre indul, melegen azonban alig, illetve nagyon nehezen, csak gázadással sokadjára. Szerintetek mi lehet a hiba?You can't see California without Marlon Brando's eyes
-
#89309696
törölt tag
válasz vadorzó #78938 üzenetére
Enyém ugyanezt csinálja, félgázt kell húzni indításhoz és picit ott tartani pár másodpercre, ha megállok valahol és 5 perc múlva menni akarok tovább. Hidegen viszont simán egy vagy két közepes berúgás és szépen megy.
Azóta csinálja, hogy beleraktam az új gyertyát, bár az igaz nem belevalót vettem. Úgyhogy elsőre meg lehetne nézni a gyertyát pl. -
Tamás9x
őstag
Boost bottle van valakinek a motoron ? Tudna valaki mondani egy belső mértete 70cc-re?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz SoulReaver #78937 üzenetére
A külső víztiszta plexi hol áll meg? Ugye lent és fent van fix állása. Köztes állások hogy vannak?
A sötét plexit rugó csapja fel, vagy nekem kell a gombbal feltolni?
A belső mosható? Az összeset ki lehet venni, vagy marad benne ez-az?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
SoulReaver
veterán
válasz macilaci78 #78941 üzenetére
A külső víztiszta plexi hol áll meg? Ugye lent és fent van fix állása. Köztes állások hogy vannak?
Fent és lent van neki egy fix állása, de fokozatmentesen is meg lehet állítani bárhol.
A plexi vastagabb érzetet nyújt, mint az ixs-en volt. Nem hajlik, nyeklik. Amikor teljesen lezárom a bukót, bekattan a kis helyére és nem pattan ki.A sötét plexit rugó csapja fel, vagy nekem kell a gombbal feltolni?
Egy elhúzós szerkezettel lehet fel-le mozgatni. Elég egyszerű és jól működik. Nem kotyog.
A belső mosható? Az összeset ki lehet venni, vagy marad benne ez-az?
A belseje mosható igen, de azt nem tudom, hogy mindent ki lehet e szedni belőle. Én vettem hozzá maszkot, hogy ne közvetlen a bukót szennyezzem. -
macilaci78
nagyúr
válasz SoulReaver #78942 üzenetére
Az NZT bukón a sötét plexit gombnyomásra egy rugó csapja fel, míg a Crivit (Lidl) esetében ény nyomom fel a gombbal. Előbbi kényelmesebb.
Az NZT esetén a bélés kb 70%-a nem kivehető, mivel nagyon izzadós vagyok, a maszk sem ér semmit. 1,5 éve nem volt rajtam az a bukó, amit lehetett, frissen mosva tettem vissza és még mindig van szaga. :(
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
SoulReaver
veterán
válasz macilaci78 #78943 üzenetére
Ez az eltolós megoldás is kényelmes.
Ebből biztos többet lehet kivenni.
-
robogo81
aktív tag
válasz SoulReaver #78937 üzenetére
Jó vétel! Jól látom hogy adtak hozzá Pinlock lencsét? Vagy a plexinek olyan a kialakítása hogy mintha rajta lenne?
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
Tamás9x
őstag
-
SoulReaver
veterán
Szerintetek ebben a 30 fokban kell a 9-es gyertya?
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78949 üzenetére
Én azt se tudom melyik irányba melegszenek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Friss traileren a Commandos Origins
- Digitális detox a Nokiától
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen routert?
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...