-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #24457 üzenetére
Ahhoz képest az elején nyertünk, aztán veszítettünk.
Azt a szerencsétlen zerget már-már sajnáltam. Az elején Föccer betalálta egy adag mutával leszedte a drone-jait. Aztán kapott tőlem egy droppot, a drónok szintén meghaltak, aztán arra jártam egy adag vikingel és a drónok egy része megint odalett. Arról nem is beszélve, hogy mikor mentem arra a vikingekkel, gyorsan leszedtem 4 overlordot. Mondjuk legalább utána megoldottam a supply blokkot neki.
Az utóbbi időben megkedveltem a versenyautókat (helion), de kicsit túl erősnek érzem a munkások ellen. 2 fújás és mire észbekapsz már nincs is dolgozó. Ha menekíteni próbálod, az sokszor rosszabb eredményt hoz, mert egyben le lehet szedni őket.
-
Ghoosty
őstag
válasz _OldBoy_ #23878 üzenetére
Közeli pozícióban is nagy a kockázat. 80%-ban még engem se tudnak megfogni vele, nemhogy olyat, aki tud játszani. (Tudom, hogy akivel összeraknak az se tud jól játszani, de gondolom ez az arány magas szinten se lehet nagyon más) A távoli pozíció nem kockázatosabbá teszi, hanem majdnem lehetetlenné. Egyedül a proxi rushok jöhetnek számításba, mert mire odaér az egység, addigra már elveszik a rusher erőfölénye.
"pro-k mondják hogy tök felesleges pl close pos 2 rax levédést gyakorolni."
Ha ők mondják, hogy felesleges, az számomra azt jelenti, hogy külső kényszer van ami miatt senki se használja már ezt a taktikát. A belső kényszer akkor lenne, ha önként nem használná senki, mert már mindenki begyakorolta a védelmet.Szerinted ki dönti el, hogy mekkora pályák legyenek? A játékosok, vagy az aki a fizető nézőket képviseli. Azaz a szervező. A kezdeti pályákhoz képest most már sokkal nagyobbakon folynak a harcok. Ezért építették bele a pályákba azokat a supply depotokat, hogy ne lehessen könnyedén lefalazni az ellenfelet, így 1 rövidnek ígérkező taktikát kiszedtek.
"makró játékot a prók választják mert egy hosszabb meccsen jobban kijön a skillbeli különbség."
Ha tudom, hogy az ellenfél jobb, akkor tuti nem fogom választani a makrógémet, hanem igyekszem minél előbb lezúzni, főleg, ha a korai játékban meg én vagyok a jobb.
-
Ghoosty
őstag
válasz _OldBoy_ #23875 üzenetére
Szerintem a közeli pozíciókat nem a balansz miatt szokták kivenni, hanem azért, hogy ne rushról szóljon a játék, mert a jegyet vásárlók elégedetlenek lesznek, ha 5x fél órás meccs helyett 5x 5 percesért fizetnek. Ezért "eröltetik" a makró gémet.
(#23877) killerjohn
A tuti hatás kedvéért tolj rá 2 páleszt is.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz FoBCRaistlin #23813 üzenetére
Szerintem kérd meg akitől vetted, hogy intézze el neked az authenticator levételét. Szerintem más esélyed nincs. Írsz neki egy forma levelet, amihez csak csatolnia kell a személyjét, így ő is biztonságban lesz.
Egyéb lehetőség nem igen van.
(#23814) zuzu000
Az egy kód generáló program, hogy védje az accountot. Minden egyes ilyen programnak egyedi azonosítója van, ami hozzá van rendelve az accounthoz. Minden percben generál egy új kódot, amit belépésnél be kell ütnöd, hogy beléphess a játékba. Leellenőrzi a szerver, hogy jó-e a kód, ha nem akkor nem enged be. Nem tudom, hogy megnézheted-e a saját programod azonosítóját, de ha igen, akkor fel kell jegyezni.
Amúgy szerintem SC-hez marhaság hozzárendelni ilyesmit, mert a legrosszabb, ami történhet hogy pár napig nem tudsz játszani, meg elrontják a statodat.
Ellopni se tudom mi értelme van, nem igazán lehet haszonszerzésre használni.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz _OldBoy_ #23749 üzenetére
Most a cégnél vagyok. Itt nincs sc, így nem tudom megnézni, de nézd meg az ő szemszögéből a játékot, hogy a kameráját is mutassa, hogy mit néz éppen és akkor látni fogod, hogy ha csalt. (Ha a nagy semmit nézi, tuti, hogy valami nem ok és akkor jelentsd.) Az is lehet, hogy tényleg vakon ment erre a kombinációra. 1v1-ben a zela megöli a roachot, ha nem mikrózol vele. Néha én is vakon játszok, csinálok valami univerzális kombót, azt majd változtatok rajta.
-
Ghoosty
őstag
A 2 ütésre gondoltam. Csak nemrég olvastam ilyen tippeket és ott elírták, aztán a rossz ragadt meg a fejemben.
Amúgy pro meccseket láttam még, hogy forge az első épület, majd cannon, csak azt lentre rakják és fastexpelnek. Gond esetén alulról zárják is a feljárót. Annyira nem lehet hülyeség az a bejárati cannon.
Egy ideje már visszatértem terranhoz és ott szoktam alkalmazni azt a technikát, hogy tömören építkezek az elején a mineral köré és hiába nyitott a feljáró, nem férnek hozzá az egységeimhez, vagy csak egy lukon mit elállok a parasztokkal, így a marine-ok elvégzik a dolgukat. Ez akár működhet P esetén is, csak T át tudja reptetni az épületeit, ha már nem kell, meg már lenyitható a supply is. Ezt a "trükköt" még sc1-ből hoztam magammal és itt is működik.
#23746) _OldBoy_
Az achon a megnövelt tőtávval reggeleire eszi mind a mutát, mind a linget a területi sebzése miatt. Ha fókuszálnak a muták, akkor nagyon 1 pontban vannak aztán ha kapnak 2-3 lövést egy achontól, akkor már annyi az összesnek. A lingeket meg a zelák is elég jól viszik.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
A rush idejére kell csak bezárnod magad, mert mire megjönnek a roachok addigra már illik neked is, meg a társadnak is használható seregnek lennie. Ráadásul, ha rushsolnak, akkor nem csinál fast expet. Én úgy gondoltam, hogy lezárod, legyártasz 3-4 egységet, aztán ki is nyitod a falat, mert rush miatt már hátrányban van.
A forgera szükséged van, a fejlesztések miatt, ami kvázi kötelező zerg ellen, hogy 1 ütéssel szedje a lingeket a zela. Azon kívül 1 cannon a bejárathoz sem árt, hogy a kúszómászó egységek ne lepjenek meg. Leszedi az esetleges felderítőket meg a későbbiekben is hasznos lehet bármi ellen. Fontos, hogy nehogy túlvédekezd magad, egy cannon meg egy zela iszonyat mennyiségű linget képes megfogni.
Rush esetén időt kell csak nyerni minimális veszteséggel és te nyertél.
"az esetek masik joreszeben a masik tag expel es mutara techel"
Elvileg neked is van társad, remélhetőleg ő is csinál valamit, amíg te védekezel.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz Tuco Ramirez #23577 üzenetére
Ha az observerektől ennyire félsz, akkor ne sajnálj egy-egy scant, építs több helyre turretet vagy gyárts le 1 db raven-t és annak segítségével vadászd le őket. Bár ez elég pazarló megoldás, de pdd-t is dobhatsz vele, ami elég hasznos stalkerek ellen. Mondjuk ennyi minden egyszerre kezelni már inkább csak magasabb ligába való. Amúgy a ht ellen annyira nem jó a thor, mert a rohadék feedbackeli és fél életről indul.
-
Ghoosty
őstag
Ha van t a csapatban, akkor thor kell. Azt nem lehet emelni. Ha P van, akkor archon, azt se igazán lehet emelni, ráadásul mindkettőnek aoe sebzése van. Z-t meg nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni. T esetén azért még nem árt megtámogatni a thort egy adag marine-nal. P-nél még a HT is hasznos lehet, a storm eszi mind a mutát, mind a főnixet, bár azt azért könnyen fel lehet kapni.
Más:
1v1-ben baneling bust ellen mi a leghatékonyabb védekezés? Barakkból rakni a falat?
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz CooLM@$TeR #21853 üzenetére
Ha a 3. M-et (medivac) is hozom, akkor az kb pont annyi idő, amíg a colo, vagy a HT elkészül. Ghost szintél elég lassan készül, bár tény, hogy hamarabb megvan, mint a Medivac, de azzal már oda kell figyelni, hogy mikor, hova lőjön. Platina liga alatt nem is látni.
"Mondjuk eleve nem értem, hogy az átlag játékosok nagy része miért nem másolja a pro taktikokat és időzitéseket, hiszen ezek a leghatékonyabbak."
Ennek pedig baromi egyszerű oka van. Egy átlag játékos az játszik, nem pedig edz és próbál tökéletesen játszani. Az átlag játékosnak nem a győzelem a fontos, hanem egy élvezetes játszma, ahol benne van a kikapás lehetősége. Ha betanulsz egy BO-t, akkor nem tudsz semmit csinálni, ha az ellenfeled tudja, hogy hogyan fogja, ráadásul unalmassá teszi a játékot. Ha viszont már sok BO-t tudsz, akkor már rohadtul nem vagy átlagos játékos. Amúgy sokan pont betanulnak egy-egy BO-t és ezért sírnak sokan, hogy a P nem jön mással mint 4 gate. A T csak mmm-et tud, stb.
-
Ghoosty
őstag
válasz killerjohn #21845 üzenetére
Nem tudom, hogy mit csinálok akkor rosszul, de az utóbbi időben MMM-mel nem megyek semmire, szinte mindenki tudja védeni. Általában kapok villámot a pofámba, a jobbak meg kettéválasztják forcefieldel a seregem és úgy darálnak le. Mire a T lehoz cloaked bansheet, addigra te is elérsz bármilyen tech-et, mert baromi gázigényes. 100 Factory, 100 Starport 25 tech lab, 150 a cloak fejlesztés és aztán jönnek a bansheek. Addig viszont nincs semmi másod.
-
Ghoosty
őstag
Játszottunk Sittessel egy jó hosszú és izzasztó csatát. Rushsal, droppal nádihegedűvel.
Ha jobban tudom költeni a pénzt, akkor szebb eredmény lett volna, de én nagyon élveztem. Végig azt éreztem, hogy egy perc üresjárat nem volt.Remélem nektek is fog tetszeni.
-
Ghoosty
őstag
válasz _OldBoy_ #21402 üzenetére
Arra van valami hivatalos válasz, hogy miért nem csinálják meg, hogy ez a "mineral walk" csak barátságos egységekkel működjön?
Volt tegnap egy meccsem, ahol beszorították a felderítő scv-t. Pont előtte olvastam ezt a "mineral walk" dolgot, így gondoltam kipróbáltam és miután átment mindenen és életben maradt. Nem nagy nyereség, de plusz egy scv sose árt.
Kicsit úgy érzem, hogy ez exploit azaz csalás.
-
Ghoosty
őstag
Nekem gyakran van olyan, ha előbb indítom az SC-t, mint a TS-t, akkor a TS kiírja, hogy "nem talál mikrofont vagy valami foglalja". Ha kilépek SC-ből és újraindítom a TS-t, akkor nincs semmi gond. (én is külső hangszóróval hallgatok mindent). Szerintem ez valami erőforrás management hiba vagy a winben, vagy a TS-ben, esetleg az SC-ben.
-
Ghoosty
őstag
Tegnap rájöttem, hogy nem érdemlem meg a gyémánt ligát és mindent meg is tettem, hogy kiesek onnan. Játszottam, vagy 15 játszmát és összesen 2-t nyertem és még 3-4 et nyerhettem volna, csak egy rossz mozdulattal túl sok egységet veszítettem és már nem tudtam újragyártani, miközben az ellenfél nekek már nem volt működő expje.
Tisztára szét van esve a játékom, későn expelek, kevés a gyártó kapacitás. Mondjuk csak azután, hogy a főbb dolgokat kifejlesztettem és felhúztam kellő mennyiségű supply depotot. Miután ezekre már nem kell költeni, rendszeresen elszalad a pénzem a mule-ok miatt.
Jövő héttől, újra lesz időm gyakorolni sokat, mert befejezem a wow-ot, meg túl leszek az esküvőn és azt se kell szervezni.Ha újra verem majd a gyémántosokat, szervezek egy ph ligát is, ha van rá igény.
-
Ghoosty
őstag
Most néztem a GSL-t és azon gondolkodtam, hogy a Blizzard miért nem csinált "Battle-net streamet". Értem ez alatt, hogy Battle neten belül küldené a "replay" adatokat a többi kliensnek és gyakorlatilag SC2-ben nézhetnéd élőben a meccseket, olyan nézetben ahogy tetszik, mintha rengeteg observer lenne. Természetesen csak 1 oldalú lenne a kommunikáció, hogy ne zavard a játékosokat.
A versenyek alatt a kommentárok lennének behívva, mint obs és az ő hangjuk lenne közvetítve, mintha játékon belül beszélgetnének.
Ennek vajon nagy lenne a rendszer/sávszélesség igénye?
-
Ghoosty
őstag
válasz Winner_hun #21004 üzenetére
Durván be sporecolony-zta magát az egyik. Kilőttem 3-at és szóltam Winnernek, hogy jöhet vissza, már védett a légtér, erre látom, hogy ugyanannál a játékosnál van még 4 db. Azt már nem kellett leölni, kiléptek. (nekem az eredményhírdetésnél even match-et írt)
Amúgy Sittes megígérte, hogy ha mutáznak, akkor letörli az SC-t. Ezt nem kockáztathattuk meg, korán kellett támadni.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Régen írtam, mert új melóm van, aztán itt még sokat kell tanulni, meg nem látom még mennyire engedik a netezést.
Egyelőre megint visszatértem Terranhoz. Tegnap volt 1 jó meccs, 1 vicces és néhány undorító a végére.
A jó meccsen ZPvsTP alias mi voltunk. Láttam, hogy fast expre megy, így gyorsan be is ízzítottam egy fast factoryt és kicsit játszok hellionnal. Nagyon szépen sikerül is kírtanom szerintem vagy 30 dolgozót vegyesen, viszonylag kevés veszteséggel, meg pár zelát és linget is. Itt sajnos elkövettem egy hibát, mert eröltettem tovább a harasst, amikor már bőven előnyben voltunk, meg a mikrózgatás miatt, nem expeltem időben, aztán rögtön kettőt is, akkor meg nem tudtam elkölteni a mineralt. Ez még nem is lett volna olyan nagy baj, csak jól elrejtette a készülődő broodlordokat, így teljesen váratlanul ért minket és nekem meg nem volt starportom, mert addig semmi szükségem nem volt rá. A tartalékok miatt le tudtam dobni gyorsan 3-at is, kifostam 8-10 vikinget, de addigra már szétszedték az egyik expemet, meg Sittes expjét is, így hiába állítottuk meg őket, sajnos pürrhoszi gyűzelem volt. A játékon nagyon élveztem, de bukás volt.
A vicces játszmánk elég rövid volt. Elmentem felderíteni 1 db scv-vel. Kicsit lassú volt az ellenfél, mert még nem kezdte el gyártani a barakkot, hát megcsípkedtem kicsit az scv-jét, erre rámküldött vagy 4-et. Mondom jó, most veszített vagy 25 mineralt. Elmentem megnézni a másikat is, az még mérgesebb lett a csípkedésre és rámküldte az összes scv-jét. Próbáltam menekíteni az enyémet, de erre szembe találkoztam a másik játékos összes scv-jével. Magamhoz képest meglehetősen jól sikerült a multitask, mert már kész volt 1 marine és épült a második barakk és a mineral line is telítve volt scv-vel. Tudtam, hogy ez a kis mókázásom annyira hátráltatta őket, hogy mehetek 2 marine-nal támadni és nyertünk is. De nem ez történt. 2 vagyon scv megjelent a bázisomon. A második marine még nem volt kész az elsőt gyorsan a szedők közé raktam, és az SCV-ket a+clickel ráküldtem az ellenfélre, úgy, hogy egyszerre 3-4-nél több ne tudjon harcolni. A marine-t nem tudtaák támadni, közben elkészült még 2 és Sittes is megjött 2 zelával, aztán mikor elfogyott a támadó "sereg", ki is léptek.
Asszem már egy kicsit sokat is írtam, de említek pár szót az undorító meccsekről is. Igazából mi játszottunk undorítóan, de nagyon hatékonyan. Én 6 rax-ot nyomtam, orbital cc-vel, gáz nélkül, csak marine-t ezerrel. Sittes meg csak zelát, de néha nem bírt magával és felment stalkerig meg warpolt is. Gyakorlatilag pár perc múlva megjelentünk egy valag marine-nal, folyamatos 6db-s utánpótlással, meg zelákkal, amiket a marine-ok miatt még kimirkózni se nagyon tudtak. 2-3 ilyet is játszottunk és rájöttünk, hogy ez undorító noskill taktika. Legközelebb csak akkor játszom ilyet, ha nagyon mérges vagyok.
Bocs a wall of textért.
-
Ghoosty
őstag
" azt inkabb ne tette volna...a gyereknek arrol szolt a jatek, hogy a sajat bazisat leszedte az scv-kel, aztan a mi bazisunkat tamadta..."
Ha jól értem, akkor friendly fire történt rendesen. Ebben az esetben jelenthető és kaphat érte ideiglenes ban-t, hogy elmenjen tőle a kedve.
-
Ghoosty
őstag
válasz mcwolf79 #20261 üzenetére
Köszi, gyorsan meg is néztem és "out of stock" azaz nincs belőle. Bár fogalmam sincs, hogy hogy tud elfogyni a letöltés. (Gondolom a kód fogyott el, de akkor is vicces.)
Azért az nem semmi, hogy eszembe jutott, hogy ha CE-t vettem volna, lenne SC1-em, erre 2-en felajánlják, hogy elküldik a sajátjukat és 3-4 helyről azonnal árajánlatot kapok. Ha ez az élet minden területén hasonlóan mennének a dolgok, nem is vágynék el Magyarországról.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Köszönöm a felajánlásokat, de én be is regisztrálnám, hogy mehessen a multi is és gyanítom a tiétekkel ez már meg is történt. Meg ha tényleg lehet szerezni 2000 Ft körül csomag akcióban amit cyla említett, akkor még olcsóbban is megúsznám, mint a szállítási költség. Majd körülnézek én is a teszkóban.
-
Ghoosty
őstag
válasz kovsol #20242 üzenetére
Ezzel egyet értek, de én csak a grafikát elemeztem. A többi dologban tényleg sokat fejlődött a játék, bár az útkereséssel pont nem vagyok megelégedve. Főleg akkor, amikor van egy kis rés, ahol már nem fér át az egység, de az útkereső algoritmus meghülyül és csak azért is ott akar átmenni, pedig ha a blokkoló egység másik oldalról próbálna kerülni, simán mehetne.
Én is 12 egységre emlékszem, hogy lehetett 1 csoportban.
(#20244) JSaN Nekem az nem volt meg eredetiben és a gépemen sincs fenn, de azért köszönöm.
Ezzel amúgy BattleNetre is fel lehetne menni, vagy "illegálisnak" minősül? Elég nagy előnynek tűnik, hogy nagyobb részt lát az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
A BW grafikájának legnagyobb hiányossága, hogy nem támogat nagyobb felbontású monitorokat. Nem tudom azóta volt-e már patch, de szélesvásznú monitoron durván szét volt húzva a grafika. Mivel nem támogat nagy felbontást, így muszáj alacsony felbontású képeket használni. Azzal egyet kell hogy értsek, hogy a rajzolt nem 3d-s grafikai stílust jobban szerettem én is és időtállóbb is. De ha a kettőt egymás mellé állítom, egyértelműen szebbenek találom a SC2-t, mint az egyet. De ha a low grafikás SC2 és a BW közül kéne választani, akkor a BW-s grafikát választanám.
Az egység épület megkülönböztetést már más is említette, de még sose volt ebből problémám, de el tudom fogadni.
(#20239) AlyArkhon: Szerintem a készítők között nincs átfedés vagy nagyon kicsi. Amúgy azt olvastam legutóbb, hogy gyakorlatilag kész a d3, már csak finomhangolás folyik és vannak róla hírek, kiadott képek, bluepostok, nyilatkoznak róla, hogy béta várható, de SC2 kiegről az ég adta világon semmi. Az az egy kiszivárgott videó, de azt inkább nem akarom előre megnézni, mert durván spoileresnek mondták akik látták.
-
Ghoosty
őstag
A grafika szerintem a játékosok nagyrészét nem érdekli. Rengetegen játszanak low-on és még a BW is elég népszerű pedig grafikailag sok kívánnivalót hagy maga után.
Ami engem jobban zavar, hogy tényleg semmi hír nincs a kiegről. Pont nemrég én is érdeklődtem, mert nem hittem el, hogy nincs hír. Ami annak fényében furcsa, hogy év végére volt egy előzetes terv a kiadásra.
Amúgy haja tuti úgy marad, mert a blizzconos képen is ugyanez a haj szerepel, csak ott Kerrigan ghost ruhában van. Szerintem megmarad a zergek irányításának a képessége, csak emberséges lesz.
-
Ghoosty
őstag
Én szoktam gyártani néhány vikinget is ellenük, mert annak baromi nagy a lőtávja. Ha rálősz és rád támad, akkor bemenekülsz egy thor, vagy egy csapat marine hatótávjába és akkor ott annyi lesz nekik, ha nem foglalkozik veled, akkor azért elég jól viszi a kis drágákat. Amúgy meg nem árt néhány torony azzal időt lehet nyerni, sőt, ha van páncél fejlesztés rajta, nem is hullik olyan könnyen.
Amúgy szerintem a vikingre kéne egy afterburner skill, ami pár másodpercre felgyorsítja őket, de közben nem támadhatna, vagy extrán sérülne, esetleg mindkettő, hogy a ballance megmaradjon. Így menekülhetne, vagy utolérhetne gyorsabb egységeket.
Tegnap meglett a 2v2 random gyémánt is, de még mindig nem értem a dolgot. Úgy érzem, hogy sokkal rosszabbul megy P-vel, mint annó T-vel, de mégis jobbak az eredményeim.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz _OldBoy_ #20051 üzenetére
Ezt ismerem. Egy ideig featured volt és akkor sokat játszottam, csak néhány összetétel kicsit előnytelen volt az egyik fél számára. Pl 1 db reaper csomó ling ellen. Mikor kikerült featured státuszból, akkor valahogy nem jelentkeztek elegen és nem indult el aztán meg is feledkeztem róla.
Gondolom még a mostani verzió is olyan, hogy több körös és x pontot kell szerezni, hogy győzz.
-
Ghoosty
őstag
Hát az a mass marine kicsit felmérgesített tegnap. Olyan szépen felkészültem, hogy majd rakon a feljáróra a forcefieldet, hogy időt nyerjünk, meg daraboljuk az ellent, erre elcsesztem és shift-tel nyomtam az F-et aminek hatására még bohóckodtak a senryk és mire rakták volna az ff-t addigra mind meghalt. Már egy másik játékban is csesztem el ugyanígy, ezért gondoltam, hogy majd én megverem a very hard ai-t csak senryvel. Egész jól is ment az elején, csak pont t-t kaptam erre reaperezett, ami elég jól öli a senry-t. De ennek hatására nem volt elég gázom, mert ugye bár sok fogy. Már raktam volna a harmadik expet, amikor épphogy csak vissza tudtam verni a támadását akkor rájöttem, hogy csak senryvel nem fog menni. Elezdtem gyártani rendes sereget és a győzelmem biztos tudatában masíroztam, hogy most ellátom a baját. Jött volna az összecsapás, egyszercsak 2 rakéta repül felém aztán shieldeknek annyi lett, és a senryk energiája is 0-ra ment. Gyorsan visszafutottam, de hazakísért és le is alázott. De nem írtam be a rohadt gépnek a gg-t.
-
Ghoosty
őstag
Korábban azt mondták, hogy év vége felé jöhet a zerges kieg. Ha dec 31-gyel számolok, akkor az 7,5 hónap tehát nem sok idő.
Arról még nem adtak ki semmilyen hivatalos infót, vagy én maradtam le róla? -
Ghoosty
őstag
válasz AlyArkhon #19946 üzenetére
Én azt mondanám, hogy egy rakás cracklingnek elégnek kell, hogy legyen. Thornak az a hardcountere és a marine ellen is elég hatékony tud lenni. Baneling is jól jöhet, de 15 nem hangzik soknak, nem biztos, hogy kell.
(#19944) rt06
Nyugodtan lehet nevetni, azért fogalmazok így. Utólag én is mindig nevetek, csak a játék közben nem túl dolog, bár az elrejtett DT-t legalább megtalálná.
-
Ghoosty
őstag
A váltásom igazi oka az volt, hogy a TvT mérkőzések undorítóak és hosszadalmasak. Pro szinten azért van egy-két extra lehetőség is, de az én szintemen tank+viking háború. Ha mással próbálkoztam, akkor vagy nagyon korai push volt, vagy kikaptam.
A választás azért lett a prot, mert a tankot utáltam legjobban és annak van egy jó kis anti tank egysége az immortal. Meg sokan opozták is a P-t, így az is segített a választásban.
Egy ideig randomoztam, de amikor T-vel CB-t akartam nyomni és helyette lescanneltem a főépületem, akkor rájöttem, hogy a random nem nekem való. (mindkettőnek c a hotkey-e)
-
Ghoosty
őstag
Köszönöm a gratulációkat, de lesz itt még visszaesés.
(#19934)-es üzenettel mi lett, olyan gyorsan kitörölték, hogy nem is tudtam elolvasni. Abban volt az OP-ozás?
Amúgy azért tértem át protra, mert azt mondták, az most az OP. Eddig terran voltam, remélem hamarosan a zerg lesz op és akkor kipróbálom azt is.
-
Ghoosty
őstag
Igazából az a furcsa, hogy nem érzem úgy, hogy én gyémánt szinten játszanék, pedig nem cheese-elek, mindig rendes BO-s meccseket játszom (egy-egy funra vett többvtöbb meccs kivételével). Rengeteget hibázom. Tegnap, ha nem vár a betámadással egy fél percet az ellenfél, mikor leszedte az expemet, akkor ő nyer, csak addigra pont elkészült egy kolosszus és a marinokat elég jól leamortizálta, aztán fordult az állás. A legnagyobb előnyöm az volt, hogy nem foglalkozott a xel nagákkal, így mindig tudtam, mikor jön és addigra mindig gyártottam pár plusz egységet. Amúgy marine marauder kombót elég jól fogja az immortal zealet kombó néhány stalkerrel, legalábbis addig, amíg nem több mint 20-30 db-s MM-ről beszélünk. Azzal még nincs tapasztalatom. Jelenleg még nagyon parás P-vel játszanom, mert nem tudok hirtelen reagálni, ha válatni kéne techet. Tegnap pl 2v2-ben próbáltam hajkurászni főnixel a mutákat, de ahhoz nagyon ébernek kell lenni. trükközött az ellenfél, hogy fordult egyet és máris én is veszítettem egyet, mire reagáltam, mert minimális a lőtáv különbség és elég törékenyek. Mire rájöttem, hogy annyi muta ellen inkább HT-t kellett volna hozni, addigra már késő volt.
-
Ghoosty
őstag
A turret valóban hasznos tud lenni, de többi faj is könnyen megszívhatja ha nem rak detektort. Szerintem leginkább P tudja ezt beszívni, mert a cannon iszonyat lassan készül, az obserever blokkolásához meg általában elég egy pylont kiszedni és akkor nem tud elkészülni. Elvileg T a legvédetteb, mert egy scan is meg tudja oldani a dt problémát, ha nem 1000 jön egyszerre és gyorsan lekapkodják a cc-t. Ha meg az elején annyi dt jön, hogy túl hamar szétkapja a bázist, ott, már valami el van cseszve, mert akkor már korábban kellett volna támadni mert másra nem igen maradhat pénze.
(#19498) kovsol
A billentyűn van pause/break gomb, az is megteszi és akkor nem tudsz félrekattintani.
(#19497) föccer
Mázlimra még ilyen T-vel nem futottam össze, de egyszer egy 3v3-as meccsben egy Z miután kiléptt az összes társa és gondolom megkapta a pénzüket, ezlkezdett mindenfelé hatcheryket építeni és nem győztük levadászni őket.
FYI:
Az baneling bust, nem boost. -
Ghoosty
őstag
"nem értem mi olyan felfoghatatlan azon, hogy -400 minerál kiesés s a P nek nem okoz gondot ha pushol a T, viszont ha a T fast expel és megjelenik a P 3-4gw -vel, akkor akár GGzhetsz is."
A terran úgy van megszerkesztve, hogy csak később tud expelni, de cserébe 1 base-en sokkal hatékonyabb a MULE-nak köszönhetően. Ha fast expelsz, akkor védekezhetsz bunkerben is, ami, ha már nem kell, akkor visszakapod az árát.
Mivel a zela hardcounterje a marának és a marine-t is elég jól eszi, ezért baromi sok idő, mire kimikrózod és megölöd őket. Ezidő alatt neki folyamatosan jön a magasabb income a CB és a plusz exp miatt, tehát ha több egységet veszít, mint te, akkor is tudja pótolni a nagyobb bevételből. Nem tudom mennyire vagy pro, de én miközben mikrózom a zelákat, nehezen tudok figyelni a makróra, így abban hátrányt szenvedek, könnyen lehet, hogy nálad is ez van.
Sittes: nem láttalak tegnap online, hogy lesz így meg a gyémánt liga?
-
Ghoosty
őstag
Én jelentkeznék rá, de ha összejön, azért időben szólj, hogy rákészüljek. Szerintem visszatérnék terranhoz, ha mostanában összejönne.
A ligába majd feliratkozom, ha nem felejtem el, de csalóka most az eredményem, mert szerintem már nem játszom platina szinten, főleg nem protossal.
Föccer:
Köszi a tegnapi meccseket, nagyon élvezetesre sikerültek, volt adok kapok rendesen, csak azok a fránya broodlordokat nem sikerült megfognom.
Ideiglenesen feladtam az insane elleni játékot, mert túl rövidek voltak. Majd 1-2 hét múlva próbálkozom újra.
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #18037 üzenetére
Már kezdem érezni a protosst is. A Very Hard gépeket már védelmi épületek nélkül is vertem, így kipróbáltam egy insane-t. Hát ez tényleg egy állat, bár elég jól tartottam magam, már a 2. expet kezdtem kiüríteni és földön már simán fogtam, mikor rájött, hogy gyenge a légvédelmem. Első körben beküldött 4-5 corruptort, ami leszedet 2-3 colossust, mert pont kihaltak a stalkerek. Majd jött a nagy támadás 5-6 broodlorddal és én hülye nem gyártottam se stargate-et, se nem fejlesztettem ki a blinket, így a sok kis szartól nem tudtam alájuk futni a stalkerekkel és kinyírtak. Mire rájöttem, hogy fel kellett volna adni a bázis egy részét és akkor nem lenne gond, addigra már késő volt, mert felőröltem a csapat jórészét és már a földieket se tudtam megtartani.
Amúgy nagyon ostobán játszik a gép és mikrója gyakorlatilag nincs. Az egyik terran egyszer meglepett és hátbatámadott kb 4 reaperrel és nem a parasztokat lőtte, hanem az épületeimet gránátozgatta, de még véletlenül sem a pylont, amit esetleg sikeresen kilőhetett volna, hanem össze vissza néha a nexust is. Volt, hogy kiraktam pylot, hogy legyen látótávolság, de azt se bántotta reaperekke, csak kikerülte és jött, hogy a bázison belül dobálózon. Másik alkalommal a naturalomat nem is bántotta, csak próbált feljönni a feljárón, ahol természetesen esélye se volt, mert jól körbeálltam és daráltam.
Majd ma újra próbálkozom.
-
Ghoosty
őstag
Tegnap előtt kicsit későn feküdtem, de korán reggel a felső szomszéd úgy gondolta, hogy jó ötlet alaposan felporszívózni az egész lakást, így volt korai ébresztőm is. Ezért inkább hanyagoltam a játékot és megnéztem egy filmet majd korán feküdtem.
Már aktívan dolgozunk a párommal azon, hogy ne legyen ilyen jó világ nekem se.
(#18033) föccer
A cannon rush az csalás és unalmas, rendesen kell nyerni. 1 vs 4-ben is meg lehet verni a gépet, meg van 1v2 insane elleni achi, csak meg lehet csinálni rendesen is. Már épp elkezdtem, őket, mikor felfüggesztettem az SC-t, de akkor ma megcsinálom egyedü ezeket. Annak idején Warcraft III-ban is dupla incomeja volt a legnehezebb fokozaton a gépnek, mégis egy kis gyakorlással simán meg lehetett verni.
-
Ghoosty
őstag
Pont erről szól a scout. Megnézed és ha a második percben már 3-4 zela van, akkor azonnal 100%-ban védelemre koncentrálni.
Ha viszont gyártasz az elején sok egységet, akkor használni is kell. Ha minden jól megy, akkor pont annyi kárt tudsz okozni, ami kiegyenlíti a játszmát. Ha mégjobban megy, akkor nyersz is.
Ameddig terran voltam, ez kisebb gondot okozott, fal mögül még könnyebb akármit is fogni. Meg mariska az kb mindenre jó ráadásul mariskát, így kell gyártani, hát gyártottam is.
-
Ghoosty
őstag
Igen a scout. Az nekünk még nagyon szarul megy, kb annyit tudunk az ellenségről, hogy van-e proxi vagy nincs. Engem egyelőre nem zavar, ha kikapunk, mert még sok hiba van a játékomban, ami súlyosabb, mint egy jó scout. Amíg ilyen vakon játszunk, addig mindig le kéne rakni 1-2 cannont fejenként és akkor nincs meglepetés, és könnyen fogjuk a sajtot.
Forge úgyis kell, max 300 mineral megy el feleslegesen, ha mégse jönnek. Ami nem teljesen felesleges, mert detektor is, meg véd a harass ellen is. Aztán, ha már jól megy, akkor elhagyhatjuk.
A legfontosabb, ne ba**d fel a saját agyad azon, hogy lerussolnak minket. Én még mindig csak fél játékosnak számítok.
Amúgy muta ellen a stalker se rossz, simán kitart, míg legyártasz pár főnixet.
-
Ghoosty
őstag
Teljesen más érzés úgy játszani, hogy valami jó mikróval/droppal megnyered a játékot, mint legyártani egy hadsereget, azt végiggyalázni az ellenfelet.
Én személy szerinte sokkal jobban élvezek egy olyan meccset, ahol van adok-kapok, meg trükközések, de elvesztem, mint ahol győzök, de hiányoznak ezek az elemek.
Oxox: hétvégén volt egy jó kis 3v3-as meccsünk, aminek elmentettem a replay-ét, ha nem felejtem el, feltöltöm. Te ihletted a stratégiát.
-
Ghoosty
őstag
Igazad van, de a protoss akkor is imba ezért az fog nyerni.
A marine is imba, így ha kijön ez a kombináció, akkor megszakad a téridőkontiinum és összeomlik a világegyetem.
Más:
Amikor kijött az SC2 akkor még párszor előfordult esténként ilyen, PH custom 2v2 vagy 3v3.
Ilyenekre nincs is igény, vagy csak szervezésre vár? -
Ghoosty
őstag
Ha ilyen korai pár egységes "push"-ra készülsz, akkor nem kell warpgate, mert nagyon sokára készül el, addigra már ott kell lenni és ölni. Ilyenkor mondjuk nehezebb az utánpótlás, de majd futnak, ahogy mások is. (lusta banda)
(#17724) omani
Ezt nem ismerem, mennyire számol mikróval? Pl stalkert előre küldöm, majd hátrálva megindítom a zelát is, így mire a zela meghal, a stalkernek már töltődik az energiája.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Ha egységet gyárt és nem gazdaságra megy, akkor valóban kijön több mariska, de ezért jó a pajzs, veszteség nélkül visszavonulhatsz.
Amúgy, amíg készül az első zela, addig el lehet kezdeni a cybert, és CB a stalkerre, és így elég korán megvan. Sajnos még tapasztalatlan vagyok, így az időzítések lehet, hogy nem jönnek ki jól, de lehet, hogy pénzügyileg fel lehet rakni eddigre mégegy gw-t és akkor már 3 egység jön ki választott kombinációban, amit viszont már nem előzöl meg olyan könnyen mariskákkal, csak ha erre készülsz.
Az egész onnan indult, hogy valaki csak pénzre gyúr, akkor hogy lehet megszivatni korán protossal, szóval nincs is mariska.
-
Ghoosty
őstag
Zerg ellen is csak azért kell fal, mert túl gyors a ling gyorsabb, mint a lövő egységek és minimális veszeséggel átszalad akár egy közepes védelmen is és akkor a mineral line-nak annyi. Zela viszont lassú, így van idő lelőni, amíg ő nem csinál semmit, csak fut.
Amíg t-vel voltam, t ellen nem falaztam, p ellen meg általában fél falat használtam, amit gyorsan zártam egy bunkerrel, ha úgy hozta a sors, hogy zela push-t kaptam.
-
Ghoosty
őstag
Én az eddigi játékaim alatt úgy vettem észre, hogy igen jól lehet protossal is támadni 3-4 egységgel. Legalábbis elég mikró igényes volt megfogni terrannal is, ha nem volt fal. Ráaddásul az én szintemen, ha erősen mikrózol, akkor nem makrózol, vagy nagyon szarul. Ha meg valakinek nincs is egysége, mert fast expandra megy, akkor fel is ér egy győzelemmel.
-
Ghoosty
őstag
válasz kovsol #17702 üzenetére
Ennek olyan egyszerű oka van, hogy több mint 1 hónap kihagyás után jöttem vissza, ráadásul fajt váltottam, így még az ezüst ligásokat is alig tudnom megverni, annyira szét van esve a játékom. Ennek köszönhetően még nagyon rugalmatlan vagyok és nem nagyon tudok hirtelen váltani, ráadásul sokszor nem is jut eszembe a megfelelő ötlet, hogy akkor most mit is kéne tenni. Kell 1-2 hét, hogy belerázódjak, aztán mehet megint a zúzás.
Szokatlan a warpolás is. Eddig betáraztam 2-3 egységet, addig tudtam mást csinálni. Most meg, ha kések kicsit, már meg is szalad a pénzem, mert nem tudok annyit költeni. Aztán mire fejlesztem a kapacitást, már be is előznek.
Volt azért szép játék is, amikor összejött minden, nem volt szükség gyors techswitch-re.
Amíg terrannal voltam, én mindig eröltettem azt, hogy már az első 3-4 egységgel mennyünk támadni, ami sokszor be is jött.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Már régen feltűnt, hogy Sittes néven játszol. WoW-ban is kiírta. Az itteni nevedet akartam használni, csak lusta voltam kikeresni és rosszúl tippeltem, hogy most számmal van írva, vagy betüvel.
"amint feltöltődik
9. pylo, utána gw
13. gáz"Ezt mondtad tegnap este is, csak meg akartam kérdezni másokat is, mert kb a 9. probe-nál töltődik fel (vagy én vagyok lassú és későn veszem észre?), így a CB fele supply blokk miatt pocsékba megy.
-
Ghoosty
őstag
Tegnap játszottunk Sithhettel néhány meccset. Eléggé kijöttem a formámból, ráadásul fajt is váltottam, így inkább nem rakok fel replayt, mert az max arra lenne jó, hogy így ne csináld. Sajnos a sorsolás se volt kegyes hozzánk, mert a közös helyezésünk az Gold liga, de folyamatosan gyémánt ellenfelet kaptunk, akiket csúcsformánkban is alig tudunk megverni, így meg esélytelen volt. Eredmény 3 vagy 4 loss és 1 win. Győzelem úgy jött össze, hogy megleptem őket pár early coloval. Igazából all in volt, mert semmi mást nem gyártottam, csak 1 senryt baj esetére, de bejött.
Van néhány kérdésem is protosshoz:
Az elején mikor érdemes elnyomni a CB-t a probegyártáshoz? Azt vettem észre, ha 8-nál rakom a pylont, akkor pár másodpercig álla probgyártás, mert nincs még elég mineral. Ha viszont 9-nél rakom, akkor a fél CB szintén áll a supply blokk miatt. Mi az alap indítás, ha stalkerezni akarok? Mennyinél érdemes a gázt rakni?
-
Ghoosty
őstag
Mára terveztem pár aréna mérkőzést WoW-ban, de szerintem mikorra te ráérsz, már túl leszek rajtuk, így akár ma is játszhatunk. A héten kivételesen hétvégén is ráérek, bár szombaton dolgozok. Szóval most leszek sokat. Holnap tuti, hogy nem. Szóval, ha online találsz 90%, hogy tudok jönni.
Úgy tervezem, hogy áttérek a sötét oldalra és az OP protossal leszek, aztán meglátom hogy megy T-hez képest, hogy maradok-e.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Az, hogy te úgy gondolod, hogy semmi keresni valója ott, könnyen lehet, hogy látta, hogy arra mész egy probe-bal. Meg, ha master ligás, akkor gondolom rendszeresen járja az expeket, nehogy valahol legyen egy titokban. Én pl marineokat szoktam kiküldeni, az üres expekre, aztán ha valaki sunyulni akar, jobb esetben veszít egy porbe-ot. Természetesen néha leszedik a marine-t, de 50 mineralt simán megér ez az információ.
Természetesen mindenki beszop jópár cheese-t, meg, ha sokkal erősebb ellenféllel játszik, akkor könnyen funolnak ellene, de akkor nem így adja elő az ember:
"Szerintem ezt a repaert ken e kiszedni a csába. Utol nem érem semmivel, két egységre botja és amíg üldözöm az egyiket addig bejön na másikkal."
Már Alg említette, hogy stalkerekkel simán lehet fogni a reapereket. 2 stalker simán elbánik 4 reaperrel, lehet, hogy többel is (szinte senki nem használ már reapert, mióta legutóbb nerfelték). Mire az ellenfeled kifejleszti a gyors reapert, addigra neked is simán elkészülhet a blink, de még blink nélkül is simán fogható, csak kicsit nehezebb. Az, hogy két ponton támad, az nem köthető egységhez, egyszerűen gyakorlás. Nekem sokáig gondot okozott a muta harass kivédése. Még mindig parázok kicsit, hogy ha siet vele, akkor kb mostanában lesz kész, de már egész jól fogom. Pontosabban fogtam, mert már régóta nem játszottam. Szerintem, majd ha visszatérek, tuti esek egy ligát.
-
Ghoosty
őstag
Már egy hónapja nem játszottam, de úgy rémlik, hogy szoktak a banelingek közé keverni más egységet is, meg némi oldaltámadással elterelik a figyelmet és akkor banelingről vonnak el tűzerőt. Ha az ellenfél jól mikrózik az MMM-el, akkor neked is kell a te egységeiddel. Corruporral FG-t, az nagyon undorító, mert sok marine-t tud érinteni és ha nincs elég heal akkor meg is halnak mindenféle beavatkozás nélkül. Ha még marad ezeken kívül figyelmed, akkor corruptorokkal le kell szedegetni a medivacokat és ha van rá mód, akkor azt a plussz sebzést is rá kell nyomni, de szerintem ez már annyi művelet, hogy csak pro-knak való.
-
Ghoosty
őstag
válasz JNashville #17108 üzenetére
Több vs Több játékban random társak esetén nézi az egyéni teljesítményt is. Hiába kapsz ki, ha nagyon jól teljesítettél, akkor az egyéni besorolási pontszámod növekszik, így léphetsz ligát rossz winrate-tel is.
Én úgy léptem ligát, hogy kb 30%-os winrate-em volt az adott ligában, de sokszor előfordult, hogy kikaptunk, de még a győzteseknél is sokkal több pontom volt.
Szóval ne aggódj, ha jó vagy, előbb utóbb lépni fogsz feljebb.
(#17162) oxox
Én nem vagyok zerg, de azért tudok mondani pár dolgot, amit ellenem használtak.
A baneling a legjobb fegyver MMM ellen elég jól el tudja tüntetni még nagyobb kupacban is. Amit legjobban utáltam, ha kaptam egy FG-t az infestortól és a mozdulni képtelen egységeimet simán kinyírták a a banelingek, vagy körbevették sima lingek. Ha sikerül bekeríteni, akkor nem rossz a speedling se, de egy bizonyos méret felett már nem működik.
Ha kevés a marine a csapatban akkor elég jól használható a broodlord, csak hát az T3-as, addig élni is kell.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz Winner_hun #15139 üzenetére
Nem, ha droppolsz a szedőkre, akkor kerülgetni kell őket, vagy a szedők kerülgetnek téged. Az nem derül ki, hogy kinek a mozgása lesz az elsődleges.
-
Ghoosty
őstag
válasz iSonic #14130 üzenetére
Random társak esetén a feljebb lépésedet az egyéni teljesítményed is nagyban befolyásolja. Én a bemelegítő meccseket mindig 3v3-ban játszottam és több lossom volt, mint winem, de feljebb dobott, mert általában még a nyerteseknél is több pontom volt. Mikor feldobott, egy közös védekezés utáni reposztal gyakorlatilag egyedül nyertem meg a meccset. Pontok szerint 2x annyim volt, mint a másodiknak.
Mondjuk az is szóba jöhet, hogy utólag veszített sokat, de nem kizárólagos lehetőség, ahogy az én példám is mutatja.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #13742 üzenetére
Mikor egy rövid ideig protoss-szal játszottam, akkor azt vetem észre, hogy ugyanannyi muta megeszik ugyanannyi stalkert, de lehet, hogy ezt a gyakorlatlanságom okozta, meg mondjuk a stalker olcsóbb is. Na mindegy, csak próbálok okosnak tűnni.
Tudtommal nem lehet attackal rallypointot kijelölni, pedig az engem is érdekelne. Mondjuk zerg ellenfélnél én is sokszor láttam, hogy körbeszaladják az újak az egységeimet, majd próbálnak támadni is. Általában azért ez utóbbi már elmarad részükről, pedig akár meg is fordíthatánk az állást.
-
Ghoosty
őstag
Ez egy összefoglaló volt ám, és a játék során volt benne üres járat rendesen, meg kisebb nagyobb hibák is és így megnézven nem hiszem, hogy ugyanolyan jónak fog tűnni. De ha így is érdekel, akkor ha hazaérek feltöltöm.
Amúgy már többször tapasztaltam, hogy játék során izzadok, mint az állat, hogy gyártsak, mikrózzak, techeljek közben esetleg gondolkozzak, hogy mi lenne a nyerő taktika. Végére szép mozdulatokkal megnyerem a meccset. Ezután visszanézem a repet, hogy majd dagadni fog a mellem a büszkeségtől és azt látom, hogy a játékom unalmas és eseménytelen, mintha nem is csinálnék szinte semmit. Igaz nincs magas APM-em, de ideiglenesen felkúszik akár 100-ig is. (Legutóbb az átlag olyan 40 körül volt) Ami másodpercenként több, mint 1 paracs kiadása, de mégis akadozott üres játéknak tűnik.
föccer
A voidnak nem pont a muta a countere? AoE miatt jól kéne, hogy szedje, ráadásul, ha jól emlékszem, akkor a muta nem armored, ami még plusszot jelent.
(#13740) oxox
Protossként használj ellene feedbacket. Ha teli van energiával akkor 1 shoot. Terranként ghost 1 lövéssel képes deaktiválni jópárat. Zergként nem tudom mi a jó és gyors megoldás ellene.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Hát sajnos az a ghostos csapat túl erős volt nekünk. Hiába vertük vissza minden támadásukat, a natural expnél tovább nem tudtunk terjeszkeni, így hamarosan túlnőttek rajtunk. Sajnos az sem segített, hogy vikingekkel 2 expet kiszedtem, meg doppal még egyet.
De zergek ellen már egyre jobban megy. Tegnap kaptunk 2 zerget ellenfélnek. Már nem emlékszem pontosan, de gyémánt vagy platina ligásak voltak azonban nem jól countereltek, bár nem is tudom, mi lett volna igazán jó counter a mara+medivac és hozzá jópár hellion ellen, ugyanis nem volt még légi egységük. Mass roachra ment mind a kettő, pár linggel megbolondítva. Kinírtuk a támadókat, kiszedtük az egyik naturalját, majd megjött pár muta, aztán vissza is kellett vonulni. Sith7 gyártott rögtön pár főnixet, azzal nyertünk egy csomó időt. Nem figyeltem oda és megszaladt kicsit a mineralom, így gyorsan építettem vagy 10 tornyot a bázis különböző pontjaira. Sajnos közben az egyik hátsó bejáraton beszaladt jópár speedling akik leölték Sith probejait. Levadásztam őket hellionnal, úgy vinnyogtak, hogy már majdnem megsajnáltam őket. Mivel láttam, hogy nem adták fel a mutázást, így elkezdtem thort is gyártani. Kireptettem 2 cc-t, amit meg is támadtak a muták. Ekkor azt mondtam magamban, hogy "anyád, védekezz te én már unom a hajkurászásod" és a seregemmel elindultam hozzá. Be is jött a dolog, kénytelen volt védekezni, de mivel nem használta a "magic box"-ot, így két sorozattól meghalt 1 kivételével az összes muta. Azt a vikingek ölték meg, akiket azért hoztam, hogy eltüntetssék a kolbászoló overlordokat, meg az esetleges meglepetés egységeket.
Nem tudom mit akart, de gondolom köcsögösködi szeretett volna, így nyomott egy pause-t, amit azonnal unpause-oltam, mert már semmijük nem volt. Ki is léptek utána rögtön.Egyre jobban szeretem a helliont. Egy másik meccsen mass marine ellen is nagyon hatékny volt.
Bocs a wall of textért, de ez kijött belőlem.
AlyArkhon:
"Nem tudom ki írta hogy Immortal kell nagyon mert erős unit"Hát azt nem tudom, hogy itt a fórumban mondtam-e, de Sith7-nek sokat rágtam a fülét, hogy gyártson olyant is sokat.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Az, olyan egységeknél, amelyek falat tudnak lépni/ugrani (colo és reaper) azoknál, ha lezártad teljesen a kijáratát, akkor kirakta őket az űrbe és a semmin át lehetett sétálni a másik bázisára.
Prot fal vs 22 ling.
Tegnap végeztem néhány szintetikus tesztet. 2 épület közé beraktam 2 zelát, mögéjük 1 senryt. Ráuszítottam a speedlingeket. Az eredmény az, hogy valóban átmentek rajtuk, de mindössze 3 db és abból az egyik alig élt, egy másik meg fél életen volt. A csata elég sokáig tartott, azidő alatt kész kell, hogy legyen még 2 zela, vagy akármi. Ha esetleg mégis bejut, akkor a 3 linget reggelire megeszik a probeok.
Ebből arra következtetésre jutottam, hogy fal ellen semmi ésélye a buildnek, de fal nélkül halálos.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Nem a gáz az árulkodó, hanem az, hogy ha már kész a pool, főleg, ha már lingek is vannak. Ha nem lingekre gyúrsz, felesleges ilyen korán lerakni, mert minden máshoz kell egy csomó gáz is amihez meg kell drone, ahhoz meg kell mineral meg lárva és már bukik is egy korai push. Ahogy említette Föccer, hogy meglegyen a kellő mennyiségű mineral, akkor le kell venni a gázról a drone-okat.
Jah, könnyű a fal mögül, mégis a zergekkel szívok a legtöbbet.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #13601 üzenetére
Ez egy nagyon szépen felépített BO, de a költsége még nagyobb, mint amivel én kalkuláltam (+275 mineral min), így még kevésbé érhető, hogy mire ez megjön, hol vannak a prot egységei minimum 150 plusz mineralnyi. Az előző kalkulációmhoz képest a zergnek még magasabbak a kiadásai.
Ha derítés után én azt látom, hogy már kész a pool, meg esetleg van már néhány ling, akkor nem kérdés, hogy mit tervez az ellenfél. Early push lesz. Ha mégse, az az én malmomra hajtja a vizet.
Jelen találgatásba én csak a partvonalról ugatok, mert terrannal játszom és csak kb-ra ismerem a többiek lehetőségeit. Várom a replayt.
(#13602) oxox
Azt írta, hogy a cannon build simán fogja. De véleményem szerint másnak is fognia kéne hasznosság / mineral szempontjából illene, főleg, hogy a ling countere a zela, ami hátulról támogatva van.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz föccer #13590 üzenetére
Itt valami nem stimmel számomra.
22 ling 550
1 pool 200
1 overlord 100Zerg részéről 850 mineral költség.
1 pylon 100
1 gateway 150
3 zela 300
1 senry 50
1 gáz 75
1 stalker 125
1 cybernetic 200Ez 1000 mineral a prot részéről. Remélem kb jók a költségek.
Nehéz elhinni, hogy a folyamatos probegyártás csak ennyi plusz mineralt jelent, még úgy is, hogy beleszámolom azt a kb 150 gázt amit feljebb megspóroltam. Ráadásul a zergnek még oda is kell érnie. Meg a senrynek köszönhetően még extra időt lehet nyerni az FF-nek köszönhetően. Ha protoss játékos lennék, vállalnék én is próbákat, de így hihetetlennek hangzik és valami protoss hibára gyanakszom.
Feltötenétek valahova?
-
Ghoosty
őstag
válasz kovsol #13501 üzenetére
Bevallom töredelmesen, nem néztem meg a replayt, csak mire odaért a felderítőnk, már kész volt a pool, ebből gyanítottam, hogy 6 pool volt. Sorry. Azért remélem egy kezdőnek mutat hasznos dolgot is.
Amúgy furcsa, hogy gyémántos ellenfelek után ilyet adott a gép, de utolsó játszmának jól esett az ingyen win.
-
Ghoosty
őstag
Tegnap este AlyArkhon megkeresett, hogy hogyan lehet megfogni a 6 poolt.
Én alapvetően terran játékos vagyok és őt inkább a protoss PP vs zerg taktika érdekelné, valaki kicsit részletezhetné neki, de itt egy link egy PT vs ZT 6 pool fogásról. Remélem segít.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Már megszoktam, hogy noob, nem képes immortállal leszedni a mutákat szóval....
De legalább azon a meccsen összejött amit a pro-któl láttam. Beosontam 3-4 hellionnal az expjükhöz aztán láttam, hogy fáznak a munkások, hát raktam nekik tábortüzet. Ha 20 dolgozót nem szedtem le, akkor egyet se.
-
Ghoosty
őstag
Én a lassítóval szoktam kezdeni, mert az elején pont annyi gázom van, amivel elkezdhetek 1 marát meg a lassító lövést. (1 gáz mező 3 szedővel) Ha jön egy korai zela push akkor így könnyű őket kite-olni.
Más:
Tegnap olyan baneling támadást kaptam a pofámba, hogy még a thorjaim is kihaltak tőle. Még szerencse, hogy 2v2 volt és ez volt a teljes serege az egyiknek a másikat meg a társam elrakta télire a néhány megmaradt medivac azért segített, de csak keveset, mert bio nem sok maradt nála se.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz AlyArkhon #13441 üzenetére
Ezt hívják cannon rushnak. Magasabb szinten már nagyon ritka, mert ha nem jön be, instant bukást jelent. Ha 2-3 nál többet rakott lentre, akkortúl sokat rakott és hamarabb véged lehetett volna. Ha valaki ügyesen csinálja, akkor rak egyet aulra aztán a következőt már a pylon hatókörén belül a bázisodra és néhány lépés után már a nexust/cc-t lövi.
Védekezni ellene 3 féle képpen lehet (lehet, hogy másnak van még ötlete).
1 Időben észreveszed és ráküldesz egy csomó parasztot, hogy hamar leszedje a pylont.
2 ellencannon/sunken
3 mivel minden pénzét cannonba ölte, ezért nincs otthon semmilye. Hagyod a fenébe és betámadod a bázisát akár 2 egysgéggel. Egyrészt megállítod a további cannon pakolást, másrészt akár nyerhetsz is, ha tényleg 100%-ban a cannonra koncentrált.Ha valamiért abbamarad a cannonok lerakása, és nem érnek el igazából semmi fontosat, akkor hagyd békén őket és csak akkor szedd le, ha a bázisát nem tudod támadni, vagy már nagy a túlerőd. Különben erőforrás pazarlás.
Egy kis apróság: a protossnak probeja van.
Adhat be akár gyémántos ellenfelet is, ha nincs másik.
Múlt héten valamikor rámírtál aztán mire válaszotam, elszállt a netem. Sorry, nem bunkó voltam, csak a technika megviccelt!
-
Ghoosty
őstag
válasz AlyArkhon #13436 üzenetére
Ez mi volt? Cannon rush? Esetleg SCV rush?
Ugye tudod, hogy ez az elfalazzuk magunkat és techelünk, mint az állat, később nem fog bejönni.
A lehetséges counterek:1 amivel már atlálkoztál, hogy szétexpeli magát aki kinn van és annyi pénze lesz, hogy nem bírod majd megölni, ráadásul 2-3 bázisról gyorsabb a feljlődés sokkal.
2 Tankokkal/colokkal simán ki lehet lőni messziről.
3 Át is lehet szaladni a cannon falon és akkor nincs amivel megfogd
4 MM(M) hamar kész van és 4-5 mara stimpackkal pillanatok alatt darálja a cannont, esetleg, ha rosszúl rakod le akkor a pylont lövi ki és minden cannon megy a levesbe.
5 kapsz egy droppot a hátad mögé és egység nélkül már nem tudod fogni.
-
Ghoosty
őstag
válasz whitezo88 #13328 üzenetére
Mikor nem felejtem el, mindig szoktam rakni pár turretet ami elijeszti a mutákat, nehezíti a droppot és detektálja a huncutkodókat. A bejárathoz is célszerű tenni mert sokszor nem dopp ez, hanem szépen besétál a földalatt.
Szerencsére még nem használták ellenem, de az első párat tuti besz*pnám rendesen.
-
Ghoosty
őstag
Igen, az volt. Tudom, hogy jöttél segíteni, támadás után még pénzt is küldtél, hogy gyorsabb legyen az újáépítés, de az ellenség zeláit nem hoztad, hogy segítsenek linget írtani.
Mondjuk könnyű volt a dolgom, mivel se parasztom, se semmi, makróra nem kellett figyelnem, csak mikrózni a közös csapatunkkal.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Ez egy jó kis meccs volt, ha nem felejtem el fel is töltöm mikor hazaérek. Ha valaki nem akarja megtudni a részleteket, akkor ne olvasson tovább, mert SPOILER! jön
Spoiler on
Úgy érzem, hogy a medivacnak köszönhetjük a győzelmet annak, hogy nem jól mikrózott és nem megfelelő countert hozott az ellenéfél. A támadásunk végén nekem maradt kb 3 mara, meg 2 marine meg 2-3 medivac, Sith7 elfogyott, de egyszere csak 3-4 egységet tudtak warpolni, amiket rendre megettem. Mivel nem volt kifejleszve a charge a zelákhoz, így lehetett őket kiteolni. Szerencsénkre vagy csak zelát vagy csak stalkert hoztak, de így is közel 100% figyelmemet lekötötték, utánpótlást alig tudtam gyártani, bár már kezdek hozzászokni a gyorsbillentyűre az épületet és mikró közben gyártás, de még nem az igazi. Szerencsénkre Sith7 azért hozta az utánpótlást, így megfordult az állóháború, de csak nem adták fel, de szerintem azért, mert volt egy expjük, de ahogy sejthető, kevésnek bizonyult. Próbálkoztak egy kis void harassal is, de eredménytelen volt.
Spoiler offEgy kicsit más, volt egy másik játékunk is tegnap, ami viccesre sikerült. PT vs PZ volt a felállás, mi voltunk a PT. Falaztunk, jöttek támadni, majd mi mentünk ellentámadni, de közeben ők is jöttek újra, de elkerültük egymást. Egyrészt megfeletkeztem, másrészt hogy a társam tudjon utánpótlást küldeni, nyitva hagytam a falat, ahol be is jöttek. Jött egy csomó ling. Tök örültem, hogy Sit7-nek pont volt otthon zelája, így nem lesz gond. A lingek egy része be is szaladt a bázisomra. Gondoltam futás utánuk. A+klikkel utánuk is küldtem, majd vissza a támadásunkhoz. Elvileg simány nyernünk kellett volna, de Sith7 nem jött segíteni, ráadásul eltünktek az egységim. Aztán rájöttem a dologra. Nem neki voltak otthon zelái, hanem azok is támadók voltak. Azért a győzelem összejött, mert mi több kárt okoztunk, mint ők nekünk, de azért nagyon kételkedtem sokáig az eredményben.
-
Ghoosty
őstag
Játszottam sok idő után egy 1v1-et. Rögtön egy chese-t kaptam be.
Hibáztam én is, meg az ellen is, de több spoilert nem nyomok. -
Ghoosty
őstag
OP-nak én se nevezném, de ha több vs több-ben valaki el tudja rejteni a dolgait és meglepetésként megjelenik velük, akkor nincs annyi időd, hogy gyorsan hozz elég countert. Zerg talán tud, ha van épp elég lárvája, meg legalább 2 expje. Főleg, hogy egy cc-t is pár másodperc alatt eltüntet. 1v1-ben, ha meg valakit meglepnek akár 10 voiddal is, akkor valamit nagyon elszúrt.
Protossnál mi a jó counter? Főnix? Stalker? (Tudom, még több void )
-
Ghoosty
őstag
Kb 1 hónapja játszottam egy random 3v3-at. A társaim iszonyat falazásba kezdtek. Gondoltam, akkor én megyek kicsit harassolni bansheevel. Elég jól is ment, de aztán pár légi egységgel sikerült fogniuk. Akkor elkezdtem gyáratni vikinget is, de dögivel, hogy majd azzal megyek ölni. A társak elég passzívak voltak, csak gyüjtögettek és gyártogattak, de csak földit. Egyik harassom alkalmával megjelent a az egyik ellenfél 10-15 voiddal. Elveszítettem minden vikingemet, de annyira azért legyengült, hogy nem jött tovább. Írtam is a társaknak, hogy baj lesz, az egyik mass voidot csinál. Nyugtázták, de úgy tűnt nem zavarta őket, de azért gyártottak néhány anti air, én meg szinte minden pénzemet arra kötöttem. Következő támádásra már szerintem 3/3-as volt, de már 20-30 void jött. Akkor már a társak is írták, hogy really mass void. Gyakorlatilag egyedül nyomott le mind a 3-unkat. Ez még a void nerf előtt történt.
(#13238) Tuco Ramirez
Már elég régóta így csinálom, kész az első pár marine/mara+lassítás és már megyek is megnézni, milye van, nehogy meglepetés érjen. Eleinte ezért mindig megkaptam a noob rusher címet, pedig ebben semmi rush nem volt még a legkisebb mértékben sem áldoztam fel semmit a gazdaságomból. Akkor szoktam protoss ellen szívni, ha becannonozza magát aztán megy voidra. Bár az utóbbi időben ilyenkor már nem sajnálom a scant.
(#13242) DTG
Szerintem nem igazán lehet hatásosan mikrózni vikingel, mert gyorsabb a void és ha már elkezdte, akkor lő menet közben is, de ha valakinek van kedve, akkor egy unit test mapon kipróbálhatjuk, hogy csak eddig voltam-e béna vagy valóban nem az igazi. (BC ellen jól megy a mikró, de void ellen nem )
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz concret_hp #13222 üzenetére
Én még béta alatt csináltam, hogy játék közben, ha egy kicsit nyugodtabb volt a szitu, akkor megnéztem gyorsan a helpben, hogy mit gyártott és akkor nekem mit is kéne ellene gyártanom. Sokszor nem okozott gondot ez a kis időkiesés.
(#13232) oxox
"void sereg 3/3+sebesseg fejlesztesen megallithatatlan"
Ha ez tényleg sereg, akkor valóban nagyon nehéz megállítani, de ilyenkor inkább az a kérdés, hogy hogyan jutott odáig, hogy egy ilyen serege lett? Csak a fejlesztés pénz és idő költsége annyira sok, hogy ezidő alatt már rég védekezésre kéne gondolnia, mert ezerszer betámadják.
-
Ghoosty
őstag
válasz mistixx #13152 üzenetére
Attól függ, hogy használja-e a magic box néven elhíresült trükköt.
Ha nem használja, akkor a thor a területi sebzés miatt eszement hatékony. Ha használja, akkor meg a marine hatékonyabb. De csak marinenál nem használja senki, és kevesen is mennek neki mutával marine-nak. Csak ha nagyon nagy a túlerő.
-
Ghoosty
őstag
válasz mistixx #13150 üzenetére
Szerintem azzal ne foglakozz, hogy leszedi a tankot, mert 1 voidot lecserélni 1 tankra, az megéri, még ha csak 1-et tudsz leszedni de szerintem több is menne stimes marine-nal.
Sokaknál láttam, hogy visznek egy scv-t és turrettel is védik a tankot.
Nem tudom, hogy helyezte el a cannonokat, de nem egy ellenfélnél találkoztam már azzal, hogy 4-5 cannont 1 db pilon tartott fenn, így 4-5 mara stimmel egy pillanat alatt kiiktatta mindet. Amúgy a stimes mara akkor is eszement jól szedi a cannonokat, ha a pylon szedés nem megy.
Szerintem a fentiekből már látszik, ha van bio egységed akkor a stim használata kötelező, de nem árt hozzá pár medivac.
A tegnapi vagy tegnapelőtti 2v2 meccsem jutott eszembe sith7-tel, amikor az zerg mass mutázott.(20-30 legalább) Én kb megvédtem magam, de neki kétszer is leszedték a muták az expjét, majd be is támadták én meg lassan értem oda. Elegem lett a muták hajkurászásából és támadtam. Szólt hogy vigyázzak a mutákkal, aztán már csak azt kérdezte, hogy hol vannak a muták, az előbb még a közelemben voltak. Thor volt marine fedezettel. "t" megnyom és fél perc alatt semmi sem maradt belőlük, aztán be is húztuk a wint.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ghoosty
őstag
Eszembe jutott egy kicsit csalós módszer. Minden pálya előtt elmented még a hajón és azt töltöd vissza, ha nem sikerül elég gyorsan. Szerintem ezáltal azt fogja érzékelni a gép, hogy akkor játszod először és akkor könnyebb lehet elérni a legrövidebb időt.
(#12514) sith7
A gyorsító lövés kb ugyanolyan hamar kinn van, mint az első mara (max a második) és csak 50/50-be kerül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest