- DIGI kábel TV
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Vivaldi (böngésző)
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Hálózati / IP kamera
- Spotify
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cyberpunk
félisten
válasz honda23 #6898 üzenetére
Hát nem tudom, de Stalker CoP az nálam is akadozott persze nem folyamatosan csak néha berángat egyet. Eddig Vram-ra gyanakodtam. Mondjuk még 1920x1200-ban érthető is lenne hogy elfogy, de 1280x1024-ben is csinálta
Viszont más játékban nem fordul elő"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
zolisx4
őstag
Ugyan ez a gond a 4890 es el is pontosan igy akad darabos
zippofcy
Ebből nem igazán sokat szűrtem le ,de lehet egyszerűbben elmondja valaki[ Szerkesztve ]
-
zippofcy
senior tag
válasz fsb1000 #6902 üzenetére
Én ezt nem merem lefuttatni a 450Wos tápommal.
De aki akarja próbálja ki hogy a shader clockot csökkenti, és mindegyik értéknél megnézi akad-e.
Mert itt a videón levő grafikonon úgy látszik hogy mindkét kártya csinálta, csak nvidia kevésbé.Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
fsb1000
nagyúr
válasz zippofcy #6900 üzenetére
"Próbáljátok csak ki hogy NEM proci limites játéknál nvidia kártyán lehúzzátok a shader clockot, míg a core meg a mem clock felhúzva marad."
Mivel az 5870-en a core és shader együtt megy én az ellenkezőjét próbáltam meg.
Downclockoltam:
A Core+Shader freki csökkentésévelk kicsit javul a helyzet
A mem freki csökkentésével már a játékban is érezhető módon változik a helyet, az akadások gyakorisága és hossza is csökken
Persze mindkét esetben FPS csökkenés is van. Ez a módszer hátránya.
Erősebb downclockkal el lehet jutni olyan szintre amilyen a Vsyn=ON vagy a max_fps=35 hatása.Ime az eredmény (az eredeti állapot a felsőhöz hasonlít, a Gtx285-öt meg sima....):
BOCS az OFF-ért!
Majd talán irok abu85-nek PÜ-t hátha mégis kitalál valami gyógyszert erre, mert több 58xx tulajdonostól kaptam meg a fraps benc asdatokat és mind hasonló volt mint az enyém.
-
lsc
nagyúr
Ekkora bukás lett a fermi hogy annak ellenére hogy tegnap jelentek meg róla a tesztek a mai hsz-ek nagy része az ATI kártyák hibáival foglalkozik a fermi topicjában ? Na ez a szegénységi bizonyítvány és egyben vélemény is, írjon bárki bármit.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
DigitXT
félisten
-
zippofcy
senior tag
válasz zolisx4 #6903 üzenetére
A kártyák a 3Ds megjelenítést több lépcsőben csinálják.
Egyszerű példa: pl. GTben vagy Forzában mikor megnyersz egy autót, kirakja a kepernyőre hogy megcsodálhasd.
Két fő lépcső:
1. felépíti az autót a "háromszögekből" vagyis a polygonok renderelése. CPU + GPU egyaránt számol közben.
2. erre ráhúz egy vagy több 2Ds képet, vagyis textúrázza. Csak GPU dolgozik (az se nagyon )De mióta vannak pixel shaderes játékok azóta jön a harmadik lépcsőfok:
3. fények "rászámolása" az autóra. CSAK GPU számolja, és a jelenlegi játékokban erre kell a legnagyobb teljesítmény. Olyannyira hogy a pixel shaderes kártyák teljesítményük nagyobbik részét !!! nem is képesek másra fordítani. Semmiképp. Akkor se ha nincs pixel shader a játékban !
Ezt a fogyasztásukon lehet lemérni. Pixel shaderrel 100W-al többet zabál pl. a GTX275 mint anélkül. Vagyis ha nincs pixel shader akkor a GPU egy része NEM MŰKÖDIK.
Akinek van konnektorba dugható wattmérője nézze csak meg.Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
válasz zippofcy #6900 üzenetére
"Közben tűz, füst, stb) na azon a részen 3.6ghzen látható a jelenség. 3.2 ghzen nem. Olyan mintha a CPU "várna" a GPUra, vagyis mintha az utóbbi gyorsabban kapná az adatot mint ahogy fel tudja dolgozni."
"FSB" sebessége és memória sebessége változott közben? nem csak a cpu és a gpu lehet szűk, máshol is lehetnek határok az áteresztőképességben.
szterk: ez csak egy ötlet, amit leírtál a core/shaderről, az nekem gyanúsabbnak tűnik.
szerk 2: lehet egy olyan eshetőség is, hogy a GPU bizonyos órajelciklosonként üres utasítást/utasításokat rak be, hogy megakadályozza a VRMek túlmelegedését. emiatt is beakadhat ciklusosan a kártya. a downclock hatására eltűnő problémát pedig ez indokolná, ugyanis a túlmelegedési határ alá dowclockolva már nem kéne beszú
rni üres utasítást/váltogatni a GPU stateket, amik nem hatnak pozitívan arra az időre a teljesítményre.innentől kérdés: próbálta valaki, hogy 179 és 180as furmark között volt e fogyasztásbeli különbség?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
zippofcy
senior tag
Engem totál hidegen hagy ATI vagy nVidia-e a jobb. Gyorsabb. Olcsóbb.
Mikor egy játék ami érdekel nem fut stabil 40+ fpsel a gépemen, megnézem mi a legjobb ár / teljesítményű VGA + CPU (ha az is kell) amin már fut és megveszem. Erre való a net meg a fórumok.A rajongást meghagyom a tinilányoknak. Már gyerekkoromban is anti-fan voltam.
Nyugodt természet vagyok, nem pörgök (bocs a rossz szóviccért )Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
zippofcy
senior tag
válasz proci985 #6912 üzenetére
Nem, BE vagyis csak a szorzót emeltem. Nem nyúlok semmihez amihez nem muszáj.
Amúgy meg egyetlen dolog amire nem elég a 3.2 az a PS2 emu, mert az intelen SSE 4.1 utasításkészletes pluginnal gyorsabb mint a nélkül, a PhenomII meg nem tud 4.1-et. Vagyis a plusz két mag kell hozzá + ugyanakkora mhz, szal úgy 3.6 körül már jó, de 3.8on tökéletes.
De mikor a C2D alatt leesett az fps 36ra, PhenomII X3 3.4-en (amin néztem hogy érdemes-e cserélnem) csak 46-ra szóval nem egyértelmű itt (sem) a helyzet.(NTSCs játékokhoz 60, PALosokhoz 50 fps kell FIXEN különben akad a hang. Igazán beleírhatnának egy felezőt ...)
Borderlands, Bad Company 2, AvsP, ezek gyorsabbak 4 magos Phenommal sokkal.
Crysis nem. De azért 24 fps vs 45 fps (BC2 min. fps) azért nem semmi, na.[ Szerkesztve ]
Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
zippofcy
senior tag
Szerintem az itt levők nagy része egyetért azzal hogy jelenleg a két legjobb ár / teljesítmény arányú kártya az 5850 ill a 275. Legfeljebb a sorrenden mehet a vita
Én 5850re szavazok pedig 275-öm van. Vagy lehet pont azért ? ( )[ Szerkesztve ]
Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
nagyúr
válasz #49155328 #6808 üzenetére
kicsit szkeptikus vagyok a 10.3 kapcsán - de talán a computerbase meggyőz.
6811: köszi - sajnos elég kicsi rá az esély
6829: no igen, az egy szép megoldás a problémára.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
zippofcy
senior tag
-
zippofcy
senior tag
válasz proci985 #6919 üzenetére
Szerintem is a shader-re várás a kulcs, csak gyengébb CPUval kevesebbet kell várni mert a polygon kipakolás is lassabb.
De lehet ez az elmélet is hülyeség. Akinek van ideje meg kedve játszadozzon a VGA clockjaival.
Illetve érdemes lenne megnézni XP alatt is, mert ha ott is csinálja egyértelmű hogy maga a kártya a ludas. (teljesen más az XP képernyő kezelése)Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
Sárpac
nagyúr
1.7 furmark alatt nincs rántás ellenben 8x AA mellett elszállt a kari néhány másodperc alatt!
Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
Raymond
félisten
válasz zippofcy #6921 üzenetére
Nem latom ennek a shader clock jatszadozasnak sok ertelmet. Ha megnezed a ket konfigot amit az elobb irtam lathatod hogy teljesen mas mindketto es megis ugyanugy viselkedik. Egyebkent se a kartyak se mas nincs a ket konfignal tulhajtva. Es nem is volt soha. Van meg egy harmadik is ahol szinten siman latni: PD830, XP Pro 32bit, 4550 512MB. Amit meg kiprobalhatsz az az, hogy mas-mas felbontasban futtatod a tesztet. Pl. minden csicsat kikapcsolva egy 640x480-as ablakban sokkal rovidebb idore akad meg mint mondjuk 1680x1050-ben a plusz effektek bekapcsolasa mellett.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
zippofcy
senior tag
válasz Raymond #6924 üzenetére
"minden csicsat kikapcsolva egy 640x480-as ablakban sokkal rovidebb idore akad meg mint mondjuk 1680x1050-ben a plusz effektek bekapcsolasa mellett."
Ez pont a shader elméletet igazolja. A fenti két konfigból egyik se tűnik nekem procilimitesnek .. legalábbis nem Furmark alatt. Kár hogy ATIn nem lehet külön állítani a shader clockot
Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
RI/OS
őstag
nah végeztem a metroval elég fasza gém lett a gépigényt leszámítva
-
fsb1000
nagyúr
válasz zolisx4 #6914 üzenetére
Nekem pont ez a kérdésem!!!!
Nem ismerem a fermi architekturát, de a GT200-hoz képest változott az biztos.
Vajon lesz benne szűk keresztmet?
Azzal is lesznek problémák pl. DX11 alatt mert a számítási teljesítmén 80%-a mittuménmire megy el, ami a képi élmény 20%-át adja?
(sacc/kb) -
zippofcy
senior tag
Furmark alatt 400Wot zabál a gépem ... az 50-el több mint Crysis meg Borderlands alatt. Mivel a tápom 450W-os ezért inkább lelőttem ... jobb a békesség
Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #6927 üzenetére
Hogyan csinálod ezt a grafikont? Épp most nézem a Furmarkot, amit lementettem frapssal Ott sajna nincs elválasztva az frameszám és az eredmény, de mindegyik 13-14-15-16 ms. Tehát nincs nagyobb érték ennél. Látszatra sincs semmi akadás, olyan, amit látok nálad a videóban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zolisx4
őstag
válasz fsb1000 #6927 üzenetére
Majd csak lessz valakinek, és megtudjuk pontosan hogy is teljesit az uj vga szerintem jól működni ,csak lázom hogy irják az árakat elég húzós és még rá is tesznek most mert új.
Várom a PH tesztet
Vissza térve az OFF témához a 10.3 as driver felraktam simán ment a furmark[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz fsb1000 #6902 üzenetére
Furmark alatt nálam is csinálja (4830), mégpedig elég durván, de játék alatt nem vettem még észre soha. GTA4-et próbáltam ma, de akárhogy meresztettem a szemem, nem láttam a játékban ilyen akadást. Bizonyos helyeken előfordul hogy kicsit meg-meg akad de olyankor éppen a vinyóról olvas valamit. Ha megállok például egy szobában (ahol nem kell töltsön semmit a vinyóról) és ott nézelődök akkor semmiféle akadást nem látok.
Amúgy GPU Caps Viewer bizonyos tesztjeiben is megfigyelhető a jelenség (Furry Cube tesztnél leginkább). -
fsb1000
nagyúr
Leírtam a linken....
Az xxxx. frametimes csv-t kell excelbe betölteni.
B oszlopot számmá konvertálni (pont -> vessző), ebbben vannak a freme idők 0-tól.
C oszlopba pedig a 3. sorba "=B3-B2" ezt végig másolni C-n, ebből lesz a frémek közötti idő. vagyis átlagban az 1/fps.
Majd az egész C oszlopra egy grafikont tenni.
A kiugró csúcsok az akadások hosszát jelzík millisecundumban az X tengelly az idő, a gyakoriság ezen olvasható le.A furmarkos viedo után egy GTA4-et is csináltam
Ebben már alig látni a sadogást, de a 0,25x lassításban azért jóll látszanak az ugrások.
A bal oldali oszlopokat figyeljétek, ne a kocsit, mert az mindig középen van: [link]nkmedve:
A percenkénti 1-2 akadás belefér, az szerintem is a töltés miatt van.
Én úgy tapasztaltam, hogy csak arősebb kártyákkal magas fps-en csináljan ezt a dadogás szer izét.
Van ATI 4670-em is, sőt CFX-ben is, azzal nincs ilyen gond, talán az alacsony fps miatt, talán más nem tudom.
Tavaly év végén volt 5750 és 5770-em is, azokkal sem láttam ilyen gondot (vagy nem vettem észre) viszont gyengék voltak GTA4-hez.[ Szerkesztve ]
-
rumkola
veterán
legjobb akadások KOTOR 1-ben, bárhol állva csak nyomni a A vagy D billenytyűt, hogy forogjon körbe-körbe a kamera...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #6934 üzenetére
Úgy csináltam egyet ... csak ronda lett, de 13-16 ms a képkocka ideje, illetve ezek közötti, ennél magasabb csak az első képkocka, ami 20 ms.
Mindegy. Írd meg privátban milyen a teljes konfigod, milyen wint használsz, egyéb programok, Catalyst verzió. Már a Furmark videódat elküldtem vizsgálatra.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
őstag
Ez az akadás nekem is jelen van Furmarkban és sajnos CoD4-ben is csinálja war közben, de csak kb. 10 percenként 1 percig. Kimarad pár frame, megfagy a kép egy pillanatra. Érthetetlen.
"Less but better" - Dieter Rams
-
tome.jr
addikt
válasz fsb1000 #6934 üzenetére
Az i7-es rendszerben a GTX 280 akadt mint állat GRID alatt. Áttettem az i3 konfigba, ott meg szinte nem is lehet észlelni. Nagyon minimális még mindig van benne azért. Viszont Crysis alatt meg az i3-nál is baromira akad.
Az 5770-nel meg a GTS 250-nel is ugyanez a szitu. Szóval nem kivétel ez alól a kisebb VGA sem.
[ Szerkesztve ]
-
zuchy
őstag
válasz ADAM1337 #6945 üzenetére
Nem, nálam is csinálja, elvétve, néhol szinte semmit, néhol meg már elég zavaróan.
Cod4 ben akármit csinálok csinálja. Csak akkor javul a helyzet, ha 250fps-re állítom be. Maxon kegyetlenül csinálja. De lesz egy másik, jobb lapom, az előzőnek minden baja volt, lehet az is belejátszott...PC-STYLE.hu
-
nkmedve
őstag
válasz fsb1000 #6934 üzenetére
Na csináltam én is egy egy tesztet GTA-ban és Furmarkban.
Ahogy látszik, Furmarkban szabályos a dolog, ott valami tényleg nincs rendben. GTA4-ben viszont szerintem nincs probléma, az elején direkt a szobában maradtam hogy ne töltögessen semmit, utána pedig kimentem az utcára, ott már látszik hogy néha megakadt ahogy új adatokat olvasott.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-