- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Linux - haladóknak
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Microsoft Excel topic
- Python programozás
- Synology NAS
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- XPEnology
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5525 üzenetére
GeForce GTX 470 (607/1215/1674MHz) - 480 (700/1401/1848MHz) (nem hivatalos órajelek):
Számítási teljesítmény: 1088 GFLOPS - 1344 GFLOPS
Pixel Fill-Rate: 24280 MPixels/s - 33600 MPixels/s
Texel Fill-Rate: 33990 MTexels/s - 42000 MTexels/s
Memóriasávszélesség: 134 GB/s - 177 GB/s---
A Furmark a GPU-k terhelésére van megírva, így olyan szintetikus helyzetet teremt, amire nem készítették fel a mai kártyák tápáramkörét. Ez ellen több védekezés létezik. Az NV jó ideje üres ciklusokat fordít a shaderbe, hogy a kártyái ne terhelődjenek túl. Az AMD a HD 4000-nél profilt készített, amit ki lehetett kerülni a program átnevezésével. Az újabb driverekben profil is van és az üres ciklusokat is befordítja a driver a lefutó kódba ... hasonlóan, ahogy az NV fordítója. Ebben az esetben egyenletesen visszafogott a rendszer terhelése.
A HD 5000 már hardveres vezérlést használ a Furmarkra. A PWM kiadhatja a GPU-nak a pihenj parancsot, és ilyenkor a GPU nem számol, ami egy pillanatnyi akadást eredményez.
Mivel más program nem használja a VRM-et maximumon, így csak a terhelésszimulátorokban jön ez a jelenség elő. Az NV is hasonló elgondolást fog használni a GTX 470 és 480 esetében, csak az a feszültséget állítja hardveresen. A rendszer egyszerűen ki tudja kalkulálni, hogy melyik az az órajel és feszültség, aminél a kártyát nem lehet túlterhelni és beállítja azokat.
Mivel a Furmark nem fizeti a leégett VGA-kat egyik gyártónál sem, így ilyen drasztikus lépésekhez kell folyamodni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5527 üzenetére
Az XP-n és a Win 7-en más a driver. Az XP-s verzióba már egy csomó minden nem kerül bele. Felesleges a régi winnel foglalkozni, idén 5 játék lesz, ami only Win Vista/7.
A játékokban abszolút nem találkozunk lagokkal. Ha lenne megemlítenénk a tesztben. Nekem HD 5850-em van és ha nem futtatom ki a memóriából, akkor vaj simán megy az egész.
A lag akkor természetes, ha a rendszermemória vagy a VRAM elfogy (főleg az utóbbi fogy el). Mindkettő ugyanolyan mikroakadást eredményez. Ez teljesen normális dolog, elfogy az erőforrás. GTA4 memóriaigényes játék nem csoda, hogy laggol.A GTX 480-at sem menti meg semmi, ha kifogy a VRAM-ból. Extra magas felbontásban magas AA-vel nem nehéz az 1536 MB-ot sem megtölteni. Főleg a mai deferred rendering motorokkal. Fázisonként foglalja a képkocka méretének a helyét.
rumkola: Nyilván az AA növeli a memóriahasználatot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
válasz fsb1000 #5525 üzenetére
Azt hiszem csődöt mondott az "elméleti" számítgatás.
Túl alacsony értékek jöttek ki a GTX480/470-re.
Ennek több oka is lehet:
- Eleve hibás a számítás, vagy jelentősen eltér a fermi működése a korábbi VGA-aktól és a nyers számokból nem lehet következtetni a majdani össz-teljesítményre.
- Az a játékkollekció és tesztkörnyezet, amit a techpowerup használ kedvez az ATI 5800-as szériának. (több mint 20%-val elözi a GTX 285-öt is az 5870) [link]Talán fermi a GT200-akhoz való viszony nagyjából jó lehet (megvan a GTX285 +20%), de elképzelhetetlennek tartom, hogy a GTX480-at úgy méretezzék, hogy ne elözze be a HD 5870-et akármilyen jétékkolekción tesztelgetve.
Volt erre 6 hónap... a HD 5870 teljesitménye ismert volt. (a sokaknál jelentkező akadás is)Na mindegy.. azért nézétek meg, majd 1 hét múlva javítom a valós tesztek alapján.
Mondjuk egy 1,3x-es korrekciós szorzóval a fermi adatoknál:[ Szerkesztve ]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5546 üzenetére
Mi mástól esne vissza a képkockák számításának ideje ilyen drasztikusan, amikor a jelenet majdnem ugyanaz. Egyetlen ésszerű magyarázat van ezekre. Valamit be kel tölteni a memóriából. Ez okozhat ekkora időkiesést.
9950es: A Mass Effect UE3. Streamel mind az állat. Az NV sok dolgot mixel az SSAA-jában. A 4x4 mód kvázi azonos az MSAA 4x móddal. Csak leszűri a textúrákat is.
Nem hiszem, hogy érdemes két GPU-nál többet SLI-be vagy CF-be kötni. Nagy lehet az input lag. Trémárk pontok hajkurászásán kívül másra nem nagyon jók ezek a 3-4 GPU-s konfigok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5557 üzenetére
A Crossbarnak egy baja van, hogy a memória partíciókra van osztva a vezérlés szintjén is. Az egyes partíciókban többször is benne lehet az adat, amitől hamarabb megtelik a memória, de ez többnyire kezelhető driverrel. A Ringbus ebből a szempontból jobb, mert a teljes memóriát vezérli, így minden csak egyszer található meg benne. A baj a ringbusnála késleltetés. Mivel gyűrűs a kapcsolat, így választani kell irányt, és ha rosszul választ a vezérlő, akkor az extra időbüntetést jelent. Erre megoldás a HUB, ami késleltetés szempontjából sem probléma, és a vezérlés is a teljes memóriára terjed ki.
Igazából a HUB elég jónak tekinthető. Talán a legjobb manapság. A Crossbarnak és a Ringbusnak vannak/voltak problémás részei. Bár mindkét probléma kezelhető. Nem ezen fog múlni a vereség vagy a győzelem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5561 üzenetére
A vMem mérések nem pontosak. Közel sem. A VRAM kihasználtságát nagyon nehéz mérni.
Érdemes néha kikapcsolni a Catalyst AI-t. Ez az első lépés, amit hasznos megcsinálni, ha valahol rendellenességet észlelsz. Bár ha a memória a probléma, akkor az nem oldja meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
9950es
aktív tag
válasz fsb1000 #5561 üzenetére
Nem is az a gond hogy a GTA4 konzolport, hanem konzolportnak is hitvány, innentől kezdve szerintem nem lehetne hivatkozási alap.
Mellesleg énis elnéztem nem 16x-AA val folyamatos (global settings off) hanem 4x SSAA -val (program settings on) . Emlékzem 16x -el ugrált és az árnyékokat sem bírta. Bocsesz .
Így viszont tök jó. Szóval 720p-hez elég 4x SSAA.
120 fps or GTFO :D
-
priti
addikt
válasz fsb1000 #5564 üzenetére
GTA4? 2x512MB Black Pearl 9800GX2 graf menü törve, maxra felnyomva, akadásmentesen fut, néha egy-egy tereptárgy késve jelenik meg az út szélén, felüljárókon az aszfalt színezete el-eltűnik. 2x1GB 4870X2 szintén max graf, összeomlik a játék , beszaggat, akad, kibac az asztalra azzal, hogy kevés a VGA memória. Van kérdésed? Mióta az 5770CF-em van fel se tettem, azt a gámát csak NV karival érdemes tolni, amúgy csak felbac. Úgy szar ahogy van.
Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5567 üzenetére
Mondom próbáld meg kikapcsolni a Catalyst AI-t.
priti: Világos, hogy belefér a VRAM-ba ha lespórolja a textúrát vagy tereptárgyakat. Ez az, ami szar a GTA 4 intelligens köcsög motorjában. Nem érdekli mit állítasz, majd ő intelligensen kezeli (eltünteti) a dolgokat. Ezért nem teszteljük. Még azonos beállítás mellett sem azonos a grafika. Vicc ez a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz fsb1000 #5598 üzenetére
Öhm...én de csak ha a következő képlet igaz lesz.... GTX480=GTX280x1.8 ha ez nem lesz meg akkor inkább guberálok még egy GTX280-at és hajrá sli....
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5613 üzenetére
A platformlimittől függ. Ha nincs platformlimit, akkor a HD 5870 is majd 1,5-2x gyorsabb a GTX 285-nél. Szóval simán jó lehet a becslés.
Ezeken a kártyákon alap a Full HD 8xAA.D1Rect: Mi a baj az NV-vel? Teljesen hiteles forrás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz fsb1000 #5613 üzenetére
Persze kérdés, hogy mit értünk "performanszon" (gondolom nem a fogyasztást...) és azt milyen felbontáson, milyen beállításokkal méricskéljük.
Na meg hogy milyen játékokkal... az NV nem túl fair play ebben ...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5618 üzenetére
Stalker: Call of Prypiat, Shattered Horizon ... Full HD-ben 4x vagy 8xAA-val, simán meg van a 2x.
A platformlimit az a géptől függ. A CPU nem tudja kiszolgálni a GPU-t, mert nincs ereje hozzá. Ha növeled a felbontást és ráadod az AA-t, akkor a GPU munkája megnő, és a platformlimit csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bluegene
addikt
válasz fsb1000 #5635 üzenetére
ha annyira érdekel ez a min FPS téma, akkor van egy ilyen oldal [link]
látható h amit mondasz nem igaz, arányaiban az nvidiánál is éppúgy leesik, néha emez rosszabb ebben, néha amaz
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5635 üzenetére
Trendnek biztos nem trend ... ez is játékfüggő lesz. A kikerült kép alapján sokan nem lehet elmondani. A mérést sem tudjuk, hiszen nem tudta leírni a Chiphell, nem hivatalos szivárgás. Illetve lehet, hogy az, de szöveg nélkül, nincs erről semmilyen infó.
Van ahol az NV FPS-e alacsony nagyon ... A BattleForge alatt mindig 5-6-ta kezdi a geForce, legalábbis az első négy őt képkockát. Az elemzéses mérésnek az a lényege, hogy ezeket helyből el lehet hajítani, mert valami probléma miatt ilyen alacsony. Nem töltött be mindent, nem kapcsolt fel az órajel. Stb. Ennek rengeteg oka lehet. Ha kritikus részen túl vagy (ez az első pár képkocka), akkor utána lehet minimumokat keresgélni. A kapott értékeket már csak le kell ellenőrizni, hogy a GPU-tól vagy a platformtól származnak. A legalacsonyabb GPU-ól származó érték a minimum FPS. Az xBitlabs egy ideje így csinálja. Ha megnézed a linkelt tesztet, akkor ott látható, hogy a minimum FPS többnyire az átlaghoz arányosan alakul. Persze lehet találni pár játékot, ahol ez eltérő, ami nem csoda, két külön architektúráról beszélünk. Persze vannak a nagyon jól futó programok ahol alapból 60+ FPS van, ott nincs értelme mérni.
rumkola: Eddig sem volt valami komoly alap a Crysis. Látható, hogy teljesen eltervezték a motort. Más úton fejlődtek a GPU-k, mint azt várták a Crytekes srácok. Ennek az az ára, hogy máig nem nagyon van olyan VGA, amin atommaxon megy, pedig nem egy fiatal játék. Ez van. Szvsz a tesztekben is csak azért van még, mert szép, és népszerű. Már mi is kivettük volna, ha ezek a tények nem lennének.
Robi BALBOA: Már javították a problémát a Dunia új verziójában. A Far Cry 2 ilyen marad. Persze van parancs rá, így annyira nem vészes, csak kellemetlen.
Bici: Ebben a hsz-ben fentebb leírtam, hogy működne ez az egész. Erről majd beszélünk magunk közt, de a munka aránytalanul nagy lenne, és az eltérések is hasonlóak lennének, az xBitlabs tesztje alapján. Lehet, hogy egy-két játékra be lesz vezetve ez a mérés, de mindre biztos nem. Igazából Fless-sel úgy gondoljuk, hogy a lehető legtöbb játékkal mérve a legátfogóbb az eredmény. A tesztekben a top motorok egy vagy két játékkal mindig szerepelnek. Ez a jövőben sem változik. Ami esélyes, hogy egyre inkább eltolódunk a DX10+ felé a DX9-es programok kárára, de persze marad még DX9-es progi is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5667 üzenetére
2xAA-ban nem sokat ér a dolog. Nem oda tervezték a HD 5870-et. A 8xAA-val mérhetők a komoly különbségek, pláne ha bekapcsolod a HDAO-t. Az a DX11-es optimalizációk nélkül alatt sok kártyát kicsinál.
rumkola:
Nincs gond a HAWX-szal. Csak a GeForce a DX10.1-es optimalizációk hiányában sok sebességet veszít az AA aktiválásakor. AA nélkül nem tetszik a Radeonnak a terhelés ... valszeg kevés a Shader és sok a textúrázás. Full HD-ben kifutott a memóriából a GTX275, így ott nem annyira lényeges az eredmény.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz fsb1000 #5855 üzenetére
Minél?
Nálam az 5850-nel 1920x1200, 4x MSAA, VSYNC OFF, ezen felül pedig minden a maximumon Windows 7 alatt (~DX11 ON).
10.2 WHQL: min.: 38.87 FPS ; avg.: 46.83 FPS
10.3a n-WHQL: min.: 44.30 FPS ; avg.: 54.35 FPS
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Robi BALBOA
őstag
válasz fsb1000 #5868 üzenetére
Hát az tuti, hogy a Dirt eredmény fake, kivan zárva, hogy egy 5850-en így menjen. (ez inkább egy 5770-es kari eredményének felel meg!)
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
vhunor
őstag
válasz fsb1000 #5894 üzenetére
Nem veszélyes a melegedése és árazása? Baszki, egy kártya ami 65-70 fok körül megy nyugalmi állapotban, 90-100 között terhelten, 600+ wattos táp kell neki,és alig értékelhető teljesítménytöbbletet tud felmutatni egy sokkal kevesebbet fogyasztó, sokkal hűvösebb, sokkal halkabb és sokkal olcsóbb kártyával szemben...
A járulékos költségek pedig igenis visszatarthatnak potenciális vásárlókat. Én minden rossz tulajdonsága ellenére vennék egyet csak azért, hogy a saját gépemben kipróbálhassam, de nem fogok miatta tápot cserélni. A 425-ös Enermaxom simán vitte az 5970+i5@4 ghz párost, a Fermivel örülhetnék, ha stabilan futna alapon terhelés mellett, közel feleakkora teljesítmény mellett.
SLI-hez spéci ház kell, meg kb. kilowattos táp, aztán a fűtésre télen biztos nem lesz gondod, nyáron pedig kíváncsi leszek, mit produkál majd egy légkondi nélküli 28+ fokos szobában.
Tudom, hogy olyan réteget céloznak meg vele, akiknek talán mindezek nem számítanak, de pl. biztos vannak hozzám hasonlóan, akik minden gond nélkül megengedhetnék maguknak akár két ilyen kártya megvételét is, de azért helyén kezelik a dolgokat...
-
elfelejtette
veterán
válasz fsb1000 #5927 üzenetére
Végülis igazad van. Ha valaki van olyan elvetemült, hogy kipróbáljon egy GTX480 SLI-t, az tuti halláskárosodás... Majd talán egyszer valamelyik hangfalgyártó kiad hozzá special-edition cuccost, ami hallható mellettük.
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Gorneck
titán
válasz fsb1000 #5892 üzenetére
Nem tettem...bacsis nálunk nézte meg a karit...
Ucccse egy vantage eredmény alapján fogsz dönteni nem, hanem egy alapos teszt alapján?!
Mi meg azzal nem tudunk szolgálni...én személy szerint nem vok egyáltalán elájulva a karitól és egy 5870 sokkal jobb vétel.
Arról nem is beszélve, hogy majd kétszer annyit eszik, mint egy alig lassabb kártya...Gorneck#1239
-
PepeG2530
csendes tag
válasz fsb1000 #5900 üzenetére
Hello,
várható árazásról én sajna nemtok, mert mi csak teszteljük, h kompatibilis-e.
Mondjuk, ha télleg 15k lesz öszvissz belőle, nemtom, mennyit adnak boltokba, mert, ami megrendelésbe ez megy, az 3000 db-os.Összehasonlításképp:
i750/4G Ram konfig FurMark:
5870: 96 FPS átlag, és a komplett konfig az 280 W-ot evett.
5970: 150 FPS átlag 380W-al
GTX480: 104 FPS átlag 470-480 WEgyenlőre ennyit néztünk a karin.
-
biggamer
veterán
válasz fsb1000 #5934 üzenetére
Figyi, évek óta itt vásárolok, simán bemész az utcáról / vagy megrendeled neten esetleg telefonon / és megveszed Te is ezeket ennyiért.
Ez rendes bolt, nem csak kamu.Nem tudom, hogy miért lázítasz, én csak a tényeken mondom.
Te nem jártál még ott, én meg a környékén lakom.Nem hírdetésnek szántam, csak a tényeket foglaltam írásba.
Ennyi.
Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
-
Qru
MODERÁTOR
válasz fsb1000 #5939 üzenetére
Nyers erő? Minek? Úgy is tudjuk, hogy Márkban lenyomja a 5870-et. Már csak a presztízs szempontjából is kénytelen volt addig reszelgetni az nV míg le nem főzi a a Radit. No meg ha még gyengébb is lenne nem csak sokkal forrófejűbb és többet zabálóbb akkor aztán még az nV fanok sem vennék meg.
#nincsbennetarcsi
-
-
biggamer
veterán
válasz fsb1000 #5944 üzenetére
Oké, no problemo.
Örülök, ha segíthettem.Én mindig korrekt embereknek ísmertem őket, szerintem Te is így leszel velük.
Gondolom levélben azért kérték, hogy legyen valami irásos nyoma, hiába nem szerezzék be.Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- PlayStation 5
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Apple notebookok
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Linux - haladóknak
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...