- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Videó stream letöltése
- Windows 11
- SkyShowtime
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
-
-
fsb1000
nagyúr
válasz zippofcy #6900 üzenetére
"Próbáljátok csak ki hogy NEM proci limites játéknál nvidia kártyán lehúzzátok a shader clockot, míg a core meg a mem clock felhúzva marad."
Mivel az 5870-en a core és shader együtt megy én az ellenkezőjét próbáltam meg.
Downclockoltam:
A Core+Shader freki csökkentésévelk kicsit javul a helyzet
A mem freki csökkentésével már a játékban is érezhető módon változik a helyet, az akadások gyakorisága és hossza is csökken
Persze mindkét esetben FPS csökkenés is van. Ez a módszer hátránya.
Erősebb downclockkal el lehet jutni olyan szintre amilyen a Vsyn=ON vagy a max_fps=35 hatása.Ime az eredmény (az eredeti állapot a felsőhöz hasonlít, a Gtx285-öt meg sima....):
BOCS az OFF-ért!
Majd talán irok abu85-nek PÜ-t hátha mégis kitalál valami gyógyszert erre, mert több 58xx tulajdonostól kaptam meg a fraps benc asdatokat és mind hasonló volt mint az enyém.
-
válasz zippofcy #6900 üzenetére
"Közben tűz, füst, stb) na azon a részen 3.6ghzen látható a jelenség. 3.2 ghzen nem. Olyan mintha a CPU "várna" a GPUra, vagyis mintha az utóbbi gyorsabban kapná az adatot mint ahogy fel tudja dolgozni."
"FSB" sebessége és memória sebessége változott közben? nem csak a cpu és a gpu lehet szűk, máshol is lehetnek határok az áteresztőképességben.
szterk: ez csak egy ötlet, amit leírtál a core/shaderről, az nekem gyanúsabbnak tűnik.
szerk 2: lehet egy olyan eshetőség is, hogy a GPU bizonyos órajelciklosonként üres utasítást/utasításokat rak be, hogy megakadályozza a VRMek túlmelegedését. emiatt is beakadhat ciklusosan a kártya. a downclock hatására eltűnő problémát pedig ez indokolná, ugyanis a túlmelegedési határ alá dowclockolva már nem kéne beszú
rni üres utasítást/váltogatni a GPU stateket, amik nem hatnak pozitívan arra az időre a teljesítményre.innentől kérdés: próbálta valaki, hogy 179 és 180as furmark között volt e fogyasztásbeli különbség?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Raymond
félisten
válasz zippofcy #6921 üzenetére
Nem latom ennek a shader clock jatszadozasnak sok ertelmet. Ha megnezed a ket konfigot amit az elobb irtam lathatod hogy teljesen mas mindketto es megis ugyanugy viselkedik. Egyebkent se a kartyak se mas nincs a ket konfignal tulhajtva. Es nem is volt soha. Van meg egy harmadik is ahol szinten siman latni: PD830, XP Pro 32bit, 4550 512MB. Amit meg kiprobalhatsz az az, hogy mas-mas felbontasban futtatod a tesztet. Pl. minden csicsat kikapcsolva egy 640x480-as ablakban sokkal rovidebb idore akad meg mint mondjuk 1680x1050-ben a plusz effektek bekapcsolasa mellett.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
old gray
addikt
válasz zippofcy #6964 üzenetére
Erre gondolsz?
Click Start-->Run-->type "gpedit.msc" without the "
This opens the group policy editor. Then go to:
Local Computer Policy-->Computer Configuration-->Administrative Templates-->Network-->QOS Packet Scheduler-->Limit Reservable Bandwidth
Double click on Limit Reservable bandwidth. It will say it is not configured, but the truth is under the 'Explain' tab :
"By default, the Packet Scheduler limits the system to 20 percent of the bandwidth of a connection, but you can use this setting to override the default."
So the trick is to ENABLE reservable bandwidth, then set it to ZERO.
This will allow the system to reserve nothing, rather than the default 20%.
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
fsb1000
nagyúr
válasz zippofcy #7046 üzenetére
"De jó vétel lesz a Fermi ... ha majd a 470 ára 50 ezer, a 480-é meg 70 ezer HUFra esik"
Te még emléxel, hogy a G92 csúcskártyái milyen áron jöttek ki?
Akkoriban még nem tudtam megvenni. és kb azt gondoltam, amit most a GTX480-ról írtál.////
Az 5870 "akadása" már nem probléma, vagy nem feszegetem tovább ebben a közegben.
Ha tényleg 120K alatt lesz a GTX480, akkor már tudom hogy mi lesz a következő VGA-m.
(persze elötte valahogy kipróbázom a rendszeremben....)
Ettől többe került a GTX275 SLI, több hőt adott le, és nem biztos hogy gyorsabb volt.
Éljen az 1GPU! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz zippofcy #7052 üzenetére
Az Unigine eléggé szintetikus, van egy csomó optimalizálás beépítive az API-ben, amit a benchmark nem használ, de a játékok fognak, mert gyorsít.
Nézd meg a Metro 2033-at. Az úgy használja a tesszellátort, mint az Unigine. Csak a HD 5970-en fut maxon a játék. Egyszerűen elfogy a GTX 400 textúrázókapacitása. Kb. ugyanannyit esik a sebesség, mint a HD 5800-on.
A legjobb tesszellálás az AVP-ben van. Mármint a minőséget tekintve. A Metroban még ott is hibáztak, hogy a nem tesszellált modellekre szabták a textúrákat, ami elmosódást eredményez. Gondolom utólag adták hozzá a DX11 rendert és a textúrák újrarajzolására már nem maradt idő.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz zippofcy #7075 üzenetére
Emlékszel a Global Illumination nevű szintetikus benchmarkra. Az első komolyabb Geometry Shader algoritmus volt benne. Az R600-on futott 40 FPS-sel, míg a G80-on 5-tel. Ebből a játékban nem láttál még semmit. Ez a szintetikus kód átka.
Mivel PhysX-es a program, így limitálni kell a többszálú támogatást, hogy ne fusson jól procin. Máskülönben egy négymagos CPU-n gyorsabb lesz a fizikai számítás.
Nem skálázódik szarul a kódja. A Metro 2033 célja a Fermi eladása. Azért vette meg a PC-s projectet az NV, hogy olyan gépigényt írjanak hozzá, ami eladja SLI-ben a terméküket. Szándékosan úgy van írva, hogy egy GPU-s kártya ne legyen elég neki.
SSE4-et nem igazán használnak a játékok.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zippofcy
senior tag
válasz zippofcy #7075 üzenetére
Tessék [link]
Ez alapján egy 5870 alig több mint 3x gyorsabb mint egy 8800 GTX. Egy erősen shaderes meg csilivili meg "korszerű" grafikájú játékban.
Max beállításokkal 1680 !! -ban meg épp elérik a csúcskártyák a 20 fpst.Na az ilyen kód a szégyen, nem az ágybasz@rás! (már bocs )
"Nem skálázódik szarul a kódja." - erre vmi grafikont lécci
Mert én az ellenkezőjét bizonyító grafikont linkeltem.[ Szerkesztve ]
Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz zippofcy #7086 üzenetére
Láthatod, hogyha visszaveszed a grafikát, akkor jelentősen nő a sebesség.
A tesszelláció hatása is látszik, hogy mennyire specifikus az Unigine.
A HD 5870 33,4 FPS-ről esik vissza 16,5-re ... A GTX 480 47,1-ről esik 26,2-re. Ezt magyaráztam még a megjelenés előtt, ha nem specifikusak a körülmények, akkor a Fermi erős geometry setupját kinyírja a textúrázókapacitás. Ezt nem értem a lapkába, miért lett ennyire erős a setup és miért lett ennyire gyenge a textúrázó rész. Azt sem értem, hogy egy raszter motor, miért csak 8 pixelt dolgoz fel órajelenként. Ez összességében annyi, mint a Cypressben. Ez így a professzionális piacra nagyon jó, de játékok esetében más felépítés kellene.Nézd az NV-nek miért lenne érdeke egy Fermihez szabni a maximum grafikát, amikor nekik az a legjobb, ha rügtün kettesével veszitek a hardvert.
subaruwrc: Nem biztos, hogy lesz. Problémázik az NV, hogy benne van a CPU-s optimalizáció. Ha kiderül, hogy a Core 2 Quad erősebb fizikára, mint a GTX 275, akkor erős sérülést szenved a PhysX politika. Az NV-nek nem célja nyiltan hülyének nézni mindenkit, elég ha ők tudják, hogy turpisságokból él a rendszer.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
válasz zippofcy #7222 üzenetére
Szerintem próbáld ki, ha van rá lehetőséged.
Lehet, hogy a Te konfigodban minden OK lesz .Nagyon gyorsak ezek az 58xx-ek, csöndesek és hűvösek.
Én elfogadom, hogy rengeteg ember használja megelégedéssel és a teszterek se írnak semmi anomáliáról. Mindenki maga döntsön a saját tapasztalata szerint. Ha meg nincs rá lehetősége, akkor mérlegeljen a megbízhatatlan netes/user források alapján.
Én senkit nem beszélek le semmiről....(azé' nagy megkönnyebülés volt... )
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Akvarisztika
- Politika
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-