-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DemonDani
addikt
A lényeg nem is azon van jelenleg a Ferminél, hanem hogy kipofozzák, rendes kártyának, elfogadható fogyasztás, hűtés...
Ami most jön az az lesz amit az Nv beharangozott jó 1 éve. Ez lesz az ami a Fermi akart lenni.
Nem a plusz teljesítménye lesz a jelentős hanem inkább úgy fogalmaznék, hogy a komplett kártya hatékonysága.NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
ZewaDeluxe
tag
Üdv Mindenkinek!
Nemrégiben megjelent egy cikk "Megújul a Geforce GTX 460?" címmel Abu mester "tollából", amelyben az utolsó mondat a következő:
"Lényegében csak a karácsonyi szezont kell kibírni, hiszen hamarosan érkezik a GF114-es lapka, aminek hála újra lehet gondolni az eddigi árazási politikát, és a meglehetősen problémás termékpozícionálásra megoldást lehet találni." [link]
Tudna valaki valami pontosabbat mondani erről a GF114-es lapkáról, illetve a jövő év elejére várható kártyákról?
-
Bj Brooklyn
aktív tag
Itt van egy pár kép a GTX580-as hűtőjének a működéséről, meg még van egy csomó "rizsa" .
Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)
-
TTomax
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ZewaDeluxe #7653 üzenetére
Ugyanaz, mint a GF104, csak javítanak benne pár dolgot. El kellene kapni vele a Caymant. Nagyon valószínű, hogy a buszt 384 bitesre emelik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ZewaDeluxe
tag
Ó!
Köszönöm a rapid választ...!
Jól sejtem, hogy (legkésőbb) a jövő év első negyedére várható a mostani GTX460 helyére valami finomított cucc? Ha igen, egy lehetséges GTX460-utód milyen messze lesz/lehet a mostani GTX460-áraktól?
Kérdéseim oka egyszerű: erőst vakargatom a fejem egy GTX460-on, de egyrészt nem sürgős, és gond nélkül várnék egy pár hónapot egy újabb verzióra, HA várható érdemi (mondjuk min. 15-20% körüli) sebesség-növekedés ebben az ársávban (40-50k), másrészt, ha minimális különbségekre lehet csak számítani, akkor makulátlanul elégedett lennék most egy 40k körüli GTX460-nal...
Szerinted dob majd érdemben a közép-kategória teljesítményén a GF114? Még konkrétabban: mekkora sebesség-növekedésre lehet számítani tavaszig bezárólag nVidia oldalon a középkategóriában?
-
toldy
őstag
Pusztán kíváncsiságból, mire számíthatunk, mekkore lehet a gtx 580, hossza?
[ Szerkesztve ]
Az élet nem habostorta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ZewaDeluxe #7657 üzenetére
Nem hiszem, hogy a 460 helyére kerül. A GTX 460 árazása nagyon gáz, így az nem követhető. Drágábban kell árulni a terméket. A GTX 460 árazása egy piacszerzés lett volna, mert az NV nagyon szarul áll a DX11-es kártyák esetében. Ez meglátszik a DX11-es címek támogatásában is, mert mindössze három játékra volt pénz. A többi játékot elvitte az AMD, ami annak köszönhető, hogy az eladott DX11-es kártyák 90%-a Radeon. További probléma, hogy jelentős anyagi forrásokat követel az NV-nek egy játék vásárlása. A Crysis 2-re 2 millió dollárt fizettek, és ebben benne van, hogy a grafikát át kell alakítani a GTX 580-hoz. Természetesen ez csúszást eredményezhet, mert a Crysis 2-őt eddig Radeon hardveren készítették. Valószínű, hogy csak a konzolokra tartható a márciusi megjelenés, míg PC-re csak ősszel lesz Crysis 2. Ez persze a fejlesztőknek nem gáz, mert az NV 2 millájával már most többet kerestek PC-n, mint a Crysis első részével. Az persze kérdéses, hogy a játékosok hogyan reagálnak majd az NV akciójára, mert a márciusi megjelenés nem biztos már, és az NV a pénzzel megvásárolta a gépigény kialakításának lehetőségét. Ennek az eredményét már láttuk a Mafia 2-ben, ami szintén ilyen akció eredménye. Egyébként az NV nézőpontja is érthető. A VGA-piac jövőre drasztikusan szűkül, ahhoz, hogy a jelenlegi pénzügyi eredményeket hozzák nem egy hanem két GeForce kell gépenként. Nyilván ilyen nagy gépigényeket csak akkor vállalnak be a fejlesztők, ha megfelelő pénzmag érkezik a megrendelőtől.
A GF114 annyival lesz drágább, amennyivel gyorsabb a GF104-től. Ezután a GF104-et csak el kell adni, majd a gyártók aktuális problémája meg lesz oldva. A GTX 460 SE csak egy félmegoldás, mert még mindig közel van az ára a GTS 450-hez, de ezen már nem tudnak komolyabban változtatni, így ezt ki kell bekkelni az új generáció megjelenéséig.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ZewaDeluxe
tag
Aztaaa!!!
Hát megállt a számban az ebéd utáni pudingos kanál. Ez az igencsak tanulságos információ-dömping egy külön cikket is megért volna...
Mindezeket összegezve úgy érzem, lesz egy GTX460-om még idén, és még egy a Crysis 2-höz jövőre...
Basszus! Jövök máskor is!!!
Köszi a választ...!
[ Szerkesztve ]
-
decibel
aktív tag
Ez persze a fejlesztőknek nem gáz, mert az NV 2 millájával már most többet kerestek PC-n, mint a Crysis első részével.
Ez most honnan jött? Több mint kétmillió eladott példány után, amiből ~1,5milla teljes áron ment el, hogy jön ki kevesebb mint 2 millás profit?
Áruld el légyszíves, mert kíváncsi lennék arra a pénzügyi bravúrra, amivel ilyen alacsony nyereségesség mellett két új fejlesztőstúdiót is képes kitartani a cég.Plusz az lehet, hogy a dx11-es kártyák 90%-a radeon, de az biztos, hogy a Crysis 2 által becélzott piacban (5770 és felette) mára inkább 60% körül lehet a részesedés.
"you are a monkey poo-poo"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz decibel #7662 üzenetére
Csak ugye nem az összes pénz ment a fejlesztőknek, mert az EA is kéri a saját részét. Az NV 2 millája csak a fejlesztőknek megy.
Áhh. Ha re-design van márpedig az van, akkor az NV-nek rá kell állnia az SLI-re. Az nem téma ha egy GeForce kártyán jól fog futni a Crysis 2, mert attól nem fognak több VGA-t eladni. Nekik pedig az kell, hogy mostantól ne legyen elég egy GeForce, mivel a diszkrét kártyák piacának alja, és a mobil piac bevételei elapadnak.
A Mercury adata szerint 96% az AMD részesedése 250 dollár felett. 100 dollár felett 76%. Ennél közelebbi adat nincs.
(#7663) adamkaa777: A gyártók még idén akarják, mert a karácsony nem lesz karácsony a GTX 460-nal. Az NV egyelőre a GF110-re koncentrál, így a GF114 jövőre csúszhat. Ettől függetlenül egy paper launch lehet idén, de az tényleg az lesz, tehát a GF110-nél várható alacsony példányszámú rajt sem lehet kivitelezhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Szerintem elég szűk az a bevételi forrás, akik azért vesznek sli-t, hogy egy játék jól fusson.
Azért az nv-nek sincs annyi pénz, hogy az összes fejlesztőt lefizesse.
A másik meg az, hogy függetlenül attól, hogy kinek a hibája, még egy gtx480-at is nehéz legyártani nemhogy kettőt, tehát az ellátás is nagyon akadozna.
Szerintem elég rizikós lenne, ha ezt az utat megkockáztatnák.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7666 üzenetére
Te mit tennél ezen kívül? Jövőre az integráció kinyírja a mobil termékekben a VGA-t. A diszkrét kártyák belépőszintjének vége. Olyan bevétel esik ki a VGA-piacból, amit valahogy pótolni kell. Ezért lett a CPU-ra korlátozva a ruhafizika számítása a Mafia 2-ben. Egyszerűen az nem üzlet már, hogy a gépbe egy GeForce-ot veszel, kettő kell minimum, hogy megérje a piac. Régen ez másképp volt, mert versenyezhetett az NV az IGP-ben, ami a legnagyobb nyereségrészt adta. Most már a mobil a fontos piac, de annak jövőre vége lesz. Nem marad más, mint az asztali gépek, ami a nyereség szempontjából nulla. Ezekkel a feltételekkel, és egy x86-os platform hiányában van jobb stratégia a megfelelő bevétel fenntartására? A CUDA és a zárt platformok egyelőre nem váltak be az NV-nek, így agresszívabb megközelítés kell, vagy fel kell adni.
[link] - írt a techradar is egy kérdésekkel teli elemzést. Nagyon nehéz a helyzet ez látható. Az NV egyre agresszívabb lesz, minél kevesebb talaj van a GeForce lába alatt. Legrosszabb esetben le kell lőni a brand-et, de ezt amúgy is le kellene, ha nem mennének bele ezekbe a játékokba, tehát vagy nagyot nyernek, vagy elvesztenek egy jelen állapotában értéktelen piacot. Mondhatni úgy is, hogy az NV-nek nincs vesztenivalója. Akik megszívják azok a játékosok az egekbe tolt gépigénnyel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacc88
senior tag
Ez derék lesz ...... minden esetre kurva jó , hogy ezt meg tudtuk .... hát , akkor szerintem készítem az a1366-os platformot .
Tehát , akkor ez azt jelenti , hogy hiába veszek gtx 480-at vagy580-at nem fog vele rendesen menni !?!
És mivan ha gtx 460 oc sli van ? Akkor ezen jobban megy sokkal mint 1 db 480 vagy 580-on ?
[ Szerkesztve ]
Ha van egy álmod .... ne mondj le róla !
-
veterán
Mint ahogy Te is írod, az integrált grafikus procik egyre erősebbek. Én a gyártók helyében szépen lassan elkezdenék a felső kategóriára koncentrálni, ott még simán el lehet adni a vga-kat (most még a közép kategóriában is). A belépő szintre egyelőre elegek a az igp-k is. Később már lehet, a közép kategóriát is be tudják fedni.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha én kifizetek 2 millát egy játékért, akkor úgy állítom be a gépigényt, hogy az az üzletnek kedvezzen. Valószínűleg egy GTX 580-nal már el fog futni a Crysis 2. Alatta kompromisszumok kellenek. Ez persze még mindig jobb, mint a Mafia 2 esetében. Ott mindenképpen kell a dedikált GeForce kártya a PhysX gyorsítására. Azt azért nem hiszem, hogy a PhysX-et lesz idő belerakni a játékba, mert az jelentős késést eredményezne, akár egy évet is.
(#7669) adamssss: De a felsőkategóriás VGA-k volumene nem elég. A kártyák 70%-át 100 dollár alatt értékesítik. Ha ez kiesik, akkor konkrétan a bevétel fele elúszik. Nem beszélve arról, hogy az egyetlen értékelhető nyereségforrás is eltűnik a mobil piac személyében. Erre egyébként szintén életképes stratégia lehet a külső VGA, amit az NV már javában fejleszt. A Keplerhez kell is egy újfajta felfogás, mert a HPC rendszerekhez nagy szikség van processzorokra, amit ARM magokkal megoldhatnak, de ezek megint csak tranzisztorpazarlásra jók a VGA-k piacán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacc88
senior tag
-
smkb
őstag
válasz adamssss #7670 üzenetére
1. Már most sem a HD5770 a középkategória, hanem a HD6850/70, GTX460/470. 3 hónap alatt nagyot fordult a világ. Jövőre ez még lejjebb tolódik. Ilyen szintű teljesítményt cpu-val egybetokozva jópár évig nem fog tudni produkálni senki. A HD5770 is elérhetetlen egy ideig a Fusionnal is, nemhogy ezek,
2. 2012-ben jön a konzolok új generációja, újra brutál hardverekkel. A PC konverziók is meg fogják igényelni a komoly vasakat. A mostani konzolátiratok középkategória aljával is egész jól elfutnak, de 2 év múlva hirtelen lesz nagy váltás. Semmire nem lesz elég egy akkori IGP.
Csalóka a jelenlegi állapot, mert a mostani konzolgenerációk miatt van az, hogy a alacsony kategóriás vga-kkal is ellehet lenni, azt a képzetet keltve, hogy ezeket kiváltva igp is elég lehet. Konzolgeneráció váltással viszont bukik sok minden. Nem fognak a fejlesztők direkt PC-re, csoffasztott verziókat kiadni, úgy mint ahogy most is büdös sokuknak jobbat csinálni PC-re, viszont jönni fognak PC-re ezentúl is, mivel kis portolási munkát belefektetve extraprofitot hozhat, mertl a konzolokon kitermeli az elsődleges hasznot és bekerülési költséget, így a PC piac már csak extra bevétel.
Minden a következő konzolgeneráció bevezetésén múlik... az igp-k sorsa is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha lejjebb viszik az árakat, akkor mire raknak hasznot? Nem olyan egyszerű ez. Amúgy a Llanonak nem a HD 5770 fogása a dolga, hanem a HD 5570-é. Mivel a Redwood is egy 100 mm2-es GPU, így annál jobbat ebbe a kategóriába nehéz intézni, vagy le kell mondani a haszonról, ami nyilván nem szempont.
Az IGP-k ereje valós, nem csalóka. Egyszerűen azzal, hogy beülteted a prociba a rendszert ennyit nyersz. Ki tudod ütni a belépőszintet, vagyis az eladások felét. Ha jön a 28 nm, akkor sem lesz sokkal jobb a helyzet, mert a Llano és az Ivy Bridge még mindig olyan erős lesz, mint egy 50 dolláros VGA. Ez elég a piac feléhez, ami irtózatos volumen. Ha nem lenne valós veszély az integráció, akkor az NV, vagyis a nyílt szabványok korábbi élharcosa, nem zárná le minden szempontból a piacot. Sőt talán nem mondanák el a rendezvényeken, hogy a PC elavult és az ARM-ban van a jövő. Illúzió az, hogy az integrációnak semmi hatása nem lesz.
A következő konzolgenerációk nagyon nem az erőre mennek rá, hanem a játékélményre. Ebben a fejlesztési szempontban van a pénz, ezt a Wii bebizonyította. Ne számíts számottevően gyorsabb hardverekre. Nem az vonzza a vásárlót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fog rendesen menni. Crysis is gyönyörűen skálázódott highig. maximumot meg lehet megint el kell felejteni egy időre, de itt megvan ugye a kérdés, hogy mégis mennyire látszott a különbség Crysis high és very high között.
másik probléma: kinek adják el? ha az user azt hallja, hogy nem fog menni a gépén, akkor nem veszi meg. ide tartozik: a Crysis megbukott.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #7675 üzenetére
Megveszi konzolon. Ez még a kiadónak is bombaüzlet a Crysis 2 részéről. Főleg, hogy az EA-ról van szó, akik a PC-s Fifát most zárkóztatták fel kb. a konzolos szintjére. Megint jöhet az ötéves böjt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
és mi lesz a három extra effekttel, amit csak pcn támogat, és amik miatt 2000USDs gép alatt már szaggat?
egyébként igazad van, Maffia2nél mindig mosolygok, amikor örülnek a konzolos eladásoknak, a pcről meg hallgatnak. mélyen.
ami miatt viszont a dolog gáz: nem minden jön ki konzolra. és van olyan játék, ami maxon sose lesz játszható, pl a largeadressaware flag hiánya+memleak miatt.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
smkb
őstag
Van Wii-m és XBOX360-am is. Hidd el, jóval erősebb lesz a következő generáció játékélmény ide vagy oda. Ma már az 1080p-nek kellene az alapnak lennie, ehelyett a PS3 és BOX már a 720p-vel is annyira megszenved hogy az MS egy ideje engedte az alacsnyabb felbontások alkalmazását is a fejlesztőknek. Nem véletlen hogy pl a HALO3, GTAIV és jópár játék már csak 640p ben megy. Bizony alaphangon dupla de inkább tripla ilyen erős vga alrendszer lesz a következő konzolgenerációban. És akkor nem beszéltünk még a 3D-ről amit próbálnak egyre több játékba beletenni. Ez meg ugye újra alaphangon felezi az FPS-t. És nagyon a 3D hype felé megy a média.... vagyis brutál vga alrendszer kell a következő generációkba.
Wii meg már sajna kipukkadt... nincs mese ott is keményen alá kell tenni a vasat. A HC gamer bázist elvesztették, a casual meg nem jó vásárló. Bitang rossz a Wii esetén az 1 gépre jutó játékvásárlások száma, 7 év óta először volt veszteséges negyedéve a Nintendónak, és ez nem a DSi miatt van mert az rettentően jól termel.
-
félisten
Ha a gf114-el a Cayman-t akarják elkapni, akkor a gf110 ennyivel erősebb lehet a Caymannál?
(feltételezve, hogy a gf110 gyorsabb a 114-nél)
Egy ideje nem követem pontosan a pletyiket, de az utolsó infóm szerint a Cayman és a gf110 is a gtx480-ra akar ráverni 20-25%-ot...
Hol vagyok elcsúszva?
Köff![ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Hakuoro
aktív tag
EVGA Nvidia GeForce GTX 580 1536MB GDDR5 PCI-Express 2.0 x16 - Retail (MPN: 015-P3-1580)
Már előrendelhető. 500$[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az alapprobléma az, hogy még így is a konzolra adják el a legtöbb játékot. Látja mindenki, hogy a grafika másodlagos lett. Ezért hozta a Sony és az MS a mozgásérzékelős hülyeségüket, mert a Wii ezzel tarol, és a jövőben ezt kell továbbfejleszteni.
2012-ig még vannak kérdések, amiket tisztázni kell. Az NV nagyon felhőzni akar, és ebben az Epic támogatja őket. Ez a konzoloknak is fontos szempont lesz, mert ha mindenki ennyire ki akarja vinni a számítást a felhőbe, akkor nincs értelme a fényévekkel erősebb hardvernek. Az, hogy erősítenek, az biztos, de hogy nagyon arra kicsi az esély.
A 3D egyelőre fekete ló a piacon. A konzoloknál a Sony az egyetlen aki tolja, de ők is csak azért, mert a 3D bizniszben érdekeltek. Az MS-t nem érdekli mennyi 3D-s TV megy el, így érdektelen erőltetni egy olyan technológiát, amiben jelenleg nem látnak jövőt. A Nintendo már egy továbbfejlesztést alkalmaz, vagyis a 3D szempontjából eltűnik a legzavaróbb szempont, a szemüveg. A 3DS ebből a szempontból lényeges előrelépés, de azzal még mindig meg kell küzdeni, hogy a jelenlegi 3D-s technológia hét éves kor alatt rontja a szemizmokat, ami a gyerek későbbi látása szempontjából nagyon nagy gáz. Erre még mindig nincs tökéletes kutatási eredmény, hogy mennyit kell pihentetni a szemet két menet között, így a Nintendo is elővigyázatosságból a 3D kikapcsolását javasolja. Ez egyébként a TV-knél is benne van az utasításban. Valószínű, hogy egy 3D-s mozi nem hat negatívan a látásra, mint ahogy heti egy-egy mozi sem viseli meg a hallást, de az aktív 3D-zés következtében nagy az esélye annak, hogy egy nem kifejlett szemmozgató izom később kettős látást eredményez, és ez az egész életére megmarad a gyerkőcnek. Ezek olyan dolgok, amit a cégek nem vállalhatnak fel. A technológia nagyon kiforratlan, és elképesztően megerőlteti a szemet. Még a felnőtteknek is vannak problémái, hányás, fejfájás, szemfáradtság, persze ezek gyorsan elmúlnak, amint abbahagyod a 3D-t.Ettől függetlenül lehet trend a 3D csak marhára nincs kész a technológia, és szerintem az egyértelműen értékelhetetlenné teszi, hogy tönkreteszi a gyerek szemét. Persze ez az én álláspontom, a gyártóknak nyilván a termék eladása fontos.
(#7679) Bici: Stratégiailag a Cayman ott fog elhelyezkedni, ahogy a GF114, hiszen a méret közel azonos lesz. A GF110 a dupla-Cayman ellen jön.
Ezt felboríthatja a kártyák konkrét árazása, mert ha a Cayman tud annyit, mint a GF110, akkor az AMD hülye lenne olcsón adni. Ez a stratégia úgy néz ki beállt. A GF100 is a Hemlock ellen jött, csak nem volt elég gyors, így egy kategóriával lejjebb szorult. Sokan máig a két-GPU-s GeForce-ra várnak, pedig aki egy kicist is ért hozzá tudja, hogy A HD 5970 és a GF GTX 480 előállítási költsége közel azonos, vagyis lehetetlen a két-GPU-s GeForce. Ami lehetséges lett volna az a dupla GF104, de az nem lett volna elég a HD 5970 ellen, így inkább eldobták a kiadás előtt. Elég sok ember hiszi azt, hogy az NV-nek csak egy két GPU-s kártya kell, hogy elverje az AMD zászlóshajóját. Erre természetesen lehet várni, és az NV is ezt a látszatott akarja fenntartani, de ha kihoznak egy két GPU-s kártyát, akkor szembe kel nézni azzal a problémával, hogy ha nem nyer, akkor világos lesz a felhasználóknak, technikailag előrébb tart az AMD. Amíg nincs két GPU-s Geforce, addig lehet az 1 GPU vs. 2 GPU-val védekezni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Hakuoro
aktív tag
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamkaa777 #7685 üzenetére
Egyre kisebb az esélye, hogy megjelenik a Zotac kártyája.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
válasz adamkaa777 #7685 üzenetére
Ha 499 usd a GTX580, akkor egyre kevésbé életképes egy 2 GF104 GPU-ból álló vga.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OpenCL nagyon kérdéses az NV oldaláról. A platform veszélyes a CUDA-ra, és ez nem megengedhető. Az Apple is ezért dobta az asztali Mac-ekből az NV-t, mert a CUDA-t jobban akarja, mint az OpenCL-t. Már most látszik a support része a dolognak. A Sandra 2011-es verziója eredetileg augusztus végére volt tervezve, de az OpenCL benchmark nem futott az NV driverén. Ezt jelezték a fejlesztők az NV-nek és október végére tolták a startot. Ez idő alatt az NV felkínált egy CUDA kódot ugyanarra a benchmarkra, de megoldás nincs az alapproblémára, vagyis a végleges program nem méri az NV kártyák sebességét OpenCL-ben. Az OpenCL egy olyan platform, ami feleslegessé teszi a CUDA-t, és ez az NV-nek kizáró tényező. Csak annyira támogatják, amennyire feltétlenül szükséges a PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Az Apple nem dobta az NV-t, megint hatalmas költői túlzásokba estél, hanem az asztali modellekben cserélt, főként azért mert nincs csipszetje az NV-nek a corei családhoz... és az Apple nagyon háklis arra, hogy minden a lehető legolcsóbban valósítson meg.
Egyszerűen csak oclsón kapja meg az AMD-től az asztali gépekbe (és itt nem csúcsvgakról beszélünk, mert az iMacokban HD4670, 5670, és a CSÚCSGRAFIKA HD5750), ha már úgysincs csipszet alapú vga, akkor legyen az olcsóbb.
Jelenlegi Apple portfólió :
MaBook - NV vga (GT320M IGP)
MacBook Air - NV vga (GT320M IGP)
MacBook Pro - NV vga (GT320M diszkrét 13", GT330M diszkrét 15"-tól + Intel IGP optimussal )
iMac - AMD
MacMini - NV vga (GT320M)Messze érzem ezt még a dobástól....
-
félisten
Igen, de egyelőre a CUDA összehasonlíthatatlanul elterjedtbeb az OpenCL-nél, legalábbis a 2D/3D grafika és filmutómunka világában. Ezért maradok egyelőre nV oldalon.
Eddig rengeteg helyről hallottam, hogy a fejlesztők már szeretnének OpenCL-re váltani, de támogatás hiányában nem éri meg (nV nem szereti, AMD karin meg lassan fut).
Ha az AMD teljesítményt is tenne mögé, nem csak támogatást, akkor elég hamar berobbanna a piacra - szerintem.
Tudom, hogy az AMD-t nem érdekli a profi grafikus piac, de szerencsére a játékok (sw render), és a rendszerintegráció (intellel való verseny) által kijelölt út is abba az irányba mutat, hogy kényetlen lesz erre alkalmas hardvert fejleszteni, ha nem is célzottan a profi szoftverek kedvéért.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt írtam, hogy az asztali Mec-ekből dobta őket. Az iMac-hez jelenleg Radeon rendelhető. Jövőre mindenhonnan kidobja, mert jön a Sandy Bridge és a Fusion. Ezután mindent meg tud oldani az Apple egyetlen IGP-s processzorral, aminek a fogyasztása messze alatta van az NV chipsetek+proci kombónak.
Az iMac-ban azért cseréltek, mert az NV a CUDA-ra épít, míg az Apple az OpenCL-re. Ez egy olyan ellentét, amit nem lehet megoldani. Az NV számár az OpenCL nagy fenyegetés, ezért nem is éreznek késztetést a fejlesztésére. Támogatják annyira amennyire kell, de a CUDA-t tolják.Felőlem fogalmazhatunk úgy is, hogy a miniatürizálás folyamán nincs hely a nyomtatott áramkörön egy külön GPU-nak, ha így jobban tetszik. De várjuk az NV x86-os APU-ját.
(#7693) Bici: A prof piac megmarad az NV-nek. Annyira más tervezésű GPU kell ide, hogy az AMD is hozhatná az 500 mm^2-es szörnyeket, amiből nem tud két GPU-s kártyát csinálni. Annyit tud tenni az AMD, hogy gyártja a pluginokat, amiket épít be az OpenCL-es FirePro driverbe. Ezek durva gyorsulást hoztak, ellenben az architektúrát továbbra is gamingre építik.
A szoftver render egyelőre csak Sweeney fantáziáját mozgatja. Neki is csak egy rendszer erejéig (Larrabee), ami már nem létezik. A szoftver renderrel az a gond, hogy minden architektúrára külön meg kell írni a futószalagot, ami hatványozottan megnöveli a fejlesztési időt. Ha van három architektúrád, akkor a mostani befektetés háromszorosa kell, időben, pénzben, erőforrásban. Ezt csak úgy tudod lecsökkenteni, hogy ha az egyik architektúrát kiveszed a szorítóból, és akkor azon nem fut a kód. Sweeney erre konkrétan azt mondta, hogy mindig lesz egy nyerő architektúra, ami letarolja a piacot, és a többivel nem is kell foglalkozni. Persze ez a piacon most nem nagyon látszik.
Ami lesz az a következő DX-ekben a futószalag egyes részeinek cseréje. Erre alkalmas a DirectCompute, csak ki kell némileg egészíteni. Az biztos, hogy ray-tracinget senki sem fog használni, mert nem akarnak egy képkocka számításával egy másodpercet eltölteni, nem is lenne praktikus, mert legalább 25x gyorsabb render kell. Ami lehetőség, az a geometrikus transzformációk lecserélése voxelesre, de ott meg az a gond, hogy a raszterizálás háromszögeken működik, vagyis mindenképpen kell egy transzformáció, ami a voxeles felületet poliginokra bontja. Itt majd jó hasznát lehet venni a tesszellátornak. Ebből tovább lehet menni a mikropoligon renderig, ahol egy háromszög egy pixel nagyságú. Persze itt majd át kell alakítani a VGA-k 2x2 grid feldolgozását is, mert nem jó ha a raszterizálás hatásfoka 90% alatt van. Márpedig a jelenlegi hardvereken 1 pixel/háromszöggel kb. 6-8%-os a hatásfok, ami nagyon alatta van. Nagyon sok még a nyitott kérdés, így sok reális alternatívát lehet felvázolni. Ami biztos, az az, hogy a geometrikus transzformáció elérte a határait. Az egész technológiában nincs több. Nyilván amíg a pixel a kép legkisebb eleme, addig felesleges a pixelnél kisebb háromszögek kialakítása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
OpenGL... ez a kulcs Applénél... sokkal fontosabb jelenleg, mint az OpenCl mert ez a garfikus API-juk, ami ténylegesen használva is van Mit fog produkálni a SB egy GT320M-hez képest OpenGL alatt? (messze van tőle jelenleg) Vagy a még csak demózgatott Llano, amiből jóesetben egyszer tényleg lesz valami, csak épp ott meg gyengék és elavultak a cpu magok (most ne gyere azzal, hogy de a Llano-t kihúzza a szarból az OpenCl mert jelenleg semmiből nem húzza ki, de félő, hogy jövőre sem) ?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
De nem az a célja az AMD-nek is rendszerintegráció címszóval, hogy a CPU-ba rakjanak a hagyományos magok mellé GPU-szerű magokat? Vagy ettől még maradnak azok a magok game-only felépítésűek?
Én abban a hitben éltem, hogy néhány év múlva ezek már általános magok lesznek, netán x86-tal, vagy annak kiterjesztésével.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
smkb
őstag
Alig pár hátulütője van a cpuba pakolt gpu-nak...
szűk tdp (be kell áldozni vagy a cpu teljesítményt vagy a gpu teljesítményt... SB a gpu-t húzza szűkre Llano meg a cpu-t), lassú rendszermemória, etc... nem véletlen, hogy a Llano is messze nem tudja azt teljesíteni a 480 shaderrel, mint az asztali vga verziója...
-
Oliverda
félisten
Az a baj hogy az intel meg bármely másik x86os CPU is elég gyatra teljesítményt nyújt egy GPU-hoz viszonyítva bizonyos számítások esetében. A performance/watt mutatóról már nem is beszélve. Pl.:[link]
Nem poénnak találták ki a CUDA-t meg az OpenCL-t. Valszeg akik ezeket a szabányokat megalkották és fejlesztik némileg nagyobb rálátással bírnak a dolgokra mint itt egy páran. Az más kérdés, hogy idő kell az elterjedésükhöz de az szvsz nem kérdéses, hogy ez lesz a (közel)jövő.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vivaldi (böngésző)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen routert?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hardcore café
- Google Chrome
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...