- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Synology NAS
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Disney+
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #80194 üzenetére
Őrülök hogy sikerült megcsinálnod a motort. Kívánom hogy még sokáig legyen benne örömöd!
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #80172 üzenetére
Konkrétan a tűszelepre gondoltam, azt vizsgáld meg alaposan. Mert ha az nem zár le tökéletesen, túlfolyik a porlasztó. Másik lehetőség hogy a benzinszint túl magas, ami a beállítástól, esetleges kopás, vagy deformálódástótol lehet.
tothferenc: nem muszáj papírtömítést használni, arra találták ki a tömítő pasztákat. Én már régóta olyant használok, olajos oldaldekni tömítésénél is.
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #80166 üzenetére
Szia!
A leírtak alapján nem lehet kizárni hogy túl magas a benzinszint a porlasztóban, amit egy pici kosz is okozhat. -
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #80164 üzenetére
Nem ereszt a karbi a szívó csonkba?
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
sc_zsolt
friss újonc
válasz CartmanLand0 #79959 üzenetére
A tanksapka sajnos nem játszik, az biztos jó.
A tűszelep fészkét tisztítottam, kiszerelt tűszeleppel nyomtam át rajta fecskendővel alkoholt.
Van más/jobb módszer a tisztításra? -
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #79952 üzenetére
Nekem is csörgött valami a gyújtás felől. Levettem a vízpumpat megszűnt... Szétszedtem a vízpumpát, csapágyak jók, lapátok nem töröttek, szimering is a helyén... A kis propeller tengelyének csapszegje kotyog és a műanyag kerékkel együtt adnak ilyen csörgő hangot..
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #79942 üzenetére
Befolyt az égéstérbe a benzin.
(#79943) Tothgera30 És gázt adva fordulaton megszűnik ez a hang?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #79740 üzenetére
Igen. Legalább is egy bizonyos mértékű változtatáson belül biztos, hogy nem kell hozzányúlni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CartmanLand0 #79711 üzenetére
Kéne szaladni egy hosszabb kört, aztán gyertya kép ha kézi szívató, akkor azzal is ki lehet próbálni, keveset kaphat-e.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz CartmanLand0 #79685 üzenetére
-
#89309696
törölt tag
válasz CartmanLand0 #79444 üzenetére
Azok azért szétnyithatósak, mert újrahasználható a görgő. Ha kidobod akkor nem sok értelme volt újrahasznosítót belerakni (bár gondolom az előző tulaj rakta bele).
Ha nem akarod felhasználni akkor cseréld le nyugodtan simára.
7g-ost vegyél, 1g-nál nagyobbat én nem lépnék egyszerre. -
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79362 üzenetére
Mennyi km van a varioban (vagy a robogóban)?
Ha Bp-i vagy, akkor tudok segíteni, de előtte jó lenne látni képet róla.
Szerelő szempontjából persze sokkal melósabb, és nem tud sokat elkérni érte, pedig ha jól csinálja a javítást + egy kis módosítást, akkor jobb lesz mint gyári állapotban...... -
suste
veterán
válasz CartmanLand0 #79359 üzenetére
Miért akarod cserélni?
Csak azért mert öreg, meg ne cseréld le.
Ha kis hullám van csak dobon vagy a tárcsán, akkor azt polírozással javíthatod (fúrógépbe befogodatod.....).
Ha csak a görgők kopottak, akkor azokat cseréld. (méret/súly alapján kapsz motoros boltban)
Egyébként adott robogóhoz a típus alapján találsz variátort, nem úgy megy hogy másnak mi vált be.
Ráadásul a tiéd nem egy jellemző típus.
Én mindenképpen felújítanam elsőnek.... -
válasz CartmanLand0 #79343 üzenetére
Ez a forma tipikus retros kinézet nekem. / ami tetszik /
Az én robogóm sem éppen szokványos.
[ Szerkesztve ]
-
válasz CartmanLand0 #79338 üzenetére
Ez igen,nekem tetszik.
Vigyázz rá. -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #79302 üzenetére
Inkabb a benzin mozdul el bennuk, nem!?
Kozben megvolt a tankolas. 317km, 8,13Liter. -
kk831228
addikt
válasz CartmanLand0 #79243 üzenetére
Az egyiken próbálkoztak az önindítóval de nem változott...
De csak arra kellene keresgélni szerintem is, lehet sok áramot vesz fel és gyújtásra már kevés, franc tudja...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
prtvlogan
aktív tag
válasz CartmanLand0 #79189 üzenetére
macilaci78 CartmanLand0, Köszi szépen mindkettőtőknek! Ha eljutok a szervízbe majd írok, hogy pontosan mi is volt ez. Nem nagyon találtam még senkit, akinek ilyen hangot adott volna ki!
-
válasz CartmanLand0 #79114 üzenetére
Én emlékszek a sztorira,furállottam is hogy így eltűntél......
A szerelő nem nézett rá az autómata szivatóra ha már hónapok óta ott állt nála??
Gondolom ő is indítgatta,nem hiszem hogy neki nem tűnt fel hogy valami nincs rendben vele.Egyébként ha rendbe lesz téve normálisan,akkor lesz egy nem igazán elterjedt szuper kis robogód,ami idővel még talán jó pénzt is érhet.
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #78309 üzenetére
Köszönöm, ránézek
400 milis kiszerelésben vannak ahogy látom, kettőnek elégnek kell lennie ugye?Ja
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #78309 üzenetére
Jo hogy irod, a zsirtalanitas, pormentesre valo letakaritas tenyleg kimaradt
Az Impa-nak van zsirtalanito/szilikonlemoso folyadeka amit hasznalok, de kb barmilyen higito megteszi, csak meg kell varni, hogy teljesen elillanjon.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76903 üzenetére
"Tul sok festék, esetleg szennyeződés" - kb ez a ketto. Nem tudom volt-e alatta alapozozva, de vissza kellene csiszolni es megfujni.
120-220-320-600 alapozoig, majd vizes 800-1000-essel megcsiszolni, szilikonlemosoval rendesen zsirtalanitani, aztan megfujni.
Vagy ha nagyon alapos akarsz lenni, 120-220-320 az idomig, alapozas, filler, 800-as 1000-es vizes, majd szin es lakk(vagy ehelyett akrill) -
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #76782 üzenetére
Szétszeded - scan, kijavítod, és nyomtatás.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Dtomka
veterán
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Gratula, használd egészséggel sokáig!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
A régi Piaggio skipper is hasonlóan nézett ki, kb ekkora kasznival, abból volt 125-ös 2T levegős.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Jo kis gep, szerencsed volt vele!
Errol tuti nem mondja meg a rendor, hogy nem 50-es, meg egy hozzaerto sem. -
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Jó kis sztori :) hasonlít picit a ZIP -re.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76379 üzenetére
Igen, akkor a benzincsobol csepegnie kellene. Itt az a kerdes, hogy mekkora mennyiseg es megall-e a csepeges.
Pl kicsopog 50ml aztan abbamarad. Mert ha igy van, akkor tenyleg annyira dolt helyzetben van.
Raadasul lehet olyan helyzet megdontve, hogy a tuszelep nem fog normalisan zarni.A legegyszerubb teszt: karbi leszed, vizszintes allapotban rogzited es rakotsz egy benzincsovet egy pici flakon benzinnel felulrol megtaplalva, hogy megnezd mennyire tartja a nyomast a karbi.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76377 üzenetére
Inkabb azt kellene megnezni, hogy miert csopog.
Elegge meg kellene dolnie szerintem hogy a tulfolyon amiatt csopogjon, raadasul ha nincs gaz vele, akkor max par csepp es megall. De ahhoz meg szerintem magas benzinszintnek is kellene lennie.
A tulfolyora szoktak amugy is egy csovet rakni, felfele U alakban majd meghajlitva levezetik oldalra/lefele, pont amiatt, hogy ha minimalisan jon ki egy kicsi benzin (doles vagy barmi miatt), akkor ne folyjon ki egybol.Ha nem jo a benzincsapod, akkor nagyon sokaig a tuszelep se fogja megfogni a benzint, raadasul altalaban tuszelepet erdemes szelepfeszekkel egyutt cserelni, akkor van esely arra, hogy normalisan zarni fog.
Az utangyartott tuszelep+szelepfeszkekrol nem nagyon nyilatkozok(nem tudom az lett-e belerakva), mert sajnos parszor szoptam mar meg, hogy a sokadik utangyartott szelep sem zart tokeletesen, megoldas a gyari lettEmiatt hiaba rakod majd kozepsztenderre, akkor is fog folyni, max befele a henger fele, ugyanugy ahogy akkor is ha a tulfolyot ledugozod.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76360 üzenetére
Jó kiindulási alap ha tudjuk a rugók értékeit, de mivel a te robogód nem gyári, így majd a próbák fogják eldönteni, hogy miből melyik lesz jó. Még az is benne van a pakliban, hogy egyik sem lesz tökéletes. Sajnos ez a robogótuning ilyen. A kuplungnál annyiban tudunk segíteni magunkon, hogy ne kelljen kismilliószor szétszedni és más kisrugókat kipróbálni, ha olyan kuplungot veszünk amin állítható a rugók előfeszítése. Nem gyári motornál a hangolást nem tudod megúszni ha azt akarod, hogy minden tökéletes legyen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76360 üzenetére
Nem volt semmi leiras hozza? Pl a kisrugoknal szinnel jelolik, hogy melyik mekkora fordulaton nyisson, illetve a kontrasztrugo a gyarihoz kepest hany szazalekkal erosebb.
Mivel gyari a variod plusz megmented magad egy halom "szopastol" (hajtas belovese ujra), elsore azt mondanam, hogy gyanus a fekete kontraszt es a fekete kisrugo lesz a gyari, azokat kellene berakni.
Mondjuk szerintem igy is hangolni kellene (gorgozes, esetleg masik kontraszt), mert remlik hogy a blokk se teljesen gyari...
A regiben mi van/volt? -
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76310 üzenetére
Nem lesznek jók bele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz CartmanLand0 #76310 üzenetére
Szerintem nem jó irányba haladsz.
Bocsi,de amit találsz,mindent belepakolsz szerencsétlen motorba úgy hogy sejtésed sincs a dolgokról.
Előző mociddal is ezt csináltad,és amikor elvileg teljesen jó volt,hirtelen vetted ezt......
Nem bántásból írom,de szerintem bízd szakemberre a szerelést.
Én sem értek hozzá,ezért nem is piszkálgatom csak az alap dolgokat.
BÉKE.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CartmanLand0 #76305 üzenetére
Ha szétkapod, majd kiderül. Fék pl tud olyat, hogy első áthevüléssel füstöl egyet; a kuplungodnak ha csak a felülete égett, akkor talán picit csiszolva menthető
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76303 üzenetére
Ha annyira felhevült, hogy már kintről lehetett látni a füstöt, akkor annak annyi sajnos. Szerintem a betétek üvegesre éghettek, és valószínű (de inkább biztos), hogy a harangnak is annyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76298 üzenetére
Kezdésnek átrakhatod, de úgy is rendesen be kell majd fúvókázni. Már ha át tudod...Nem tudom, hogy milyen karbiból akarod átrakni milyenbe. Nem biztos, hogy passzolni fog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76290 üzenetére
Attol fugg hova viszed, foleg a fenyezes.
Fenyezes kerulhet idomonkent 15-20ezerbe, konplett akar tobb 100ezerbe is, es lehet nemis lesz jo...
Nalam a ChoiNorit a burgmanszerviznel(burgmanszerviz.hu, Kerepes) csinaltattam. Ott eloted muanyagozzak, es latod, hogy nem gagyin. Fenyezni is van kulsos, aki olcson dolgozik. Egy betanulo srac, nagyon lelki ismeretes!Amikor en kertem arajanlatokat 3 idom fenyezesere, akkor minimum 30ezer/idom, illetve fix 140-170ezres ajanlatokat kaptam. Ez mind pesti, pest megyei volt. Videken lehet masok lesznek a tapasztalatok. Utana kell kerdezni!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76290 üzenetére
Szerintem annyiból simán kijön.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76271 üzenetére
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
dond
csendes tag
válasz CartmanLand0 #76241 üzenetére
Nekem kb. 2 éve egy tun'r phbn 17,5-es van fent (70-es vas hengerhez), akkoriban akcióban 8500,- volt, viszont már itt figyel a polcon az új dello, jövőre azt teszem rá, különösebb problémám egyébként nem volt a tun'r-el sem.
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76241 üzenetére
Allitolag a DellOrtot egyszer beallitod, es nincs tobb szopas a karbival. Viszont en lehet nem szarakodnek a hasznalttal, inkabb vennek egy ujat.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76241 üzenetére
Dellorto vs kinai "Dellorto":
Alltalaban kinezetre, es meretekben eggyezik. Anyagok viszont nincsenek betesztelve a kinaiban, igy lehet ha belerakod a motorodba az E10-est, akkor osszehugyozza magat mindegyik tomitesnel. Illeszteseknel, tuszelepnel is lehetnek minimalis meretelteres okozta gondok. Valamint ha alkatresz kell hozza, nem biztos hogy jo lesz bele a gyari(ami alltalaban szinten filleres tetel), meg akkorse ha kinezetre jonak tunik.
Az ar elterest a tervezes, minosegi alapanyagok, eltero benzinekre/hore/rezgesre/stb-re valo elettartam vizsgalat okozza.
Ha Dellorto karbi kell, akkor: DellortoStore Van mindenuk keszleten. Tenyleg minden, minden karbihoz barmi kis pici dolog van... Mas erossegu rugok, eltoro szivatok, rengeteg meretben a fuvokak... -
dond
csendes tag
válasz CartmanLand0 #76235 üzenetére
Erre írtam korábban ezt. Megnézted zár-e az o-gyűrű?
Egyébként ha biztos vagy benne h nem folyik be a benya, akkor teszel a leeresztő/túlfolyó végére egy csövet visszahajtod+gyorskötöző és ezzel elzártad..[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #76237 üzenetére
Az úszót nem, de amivel elzárja a tűszelepet azt biztosan.
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #76235 üzenetére
Ha túlfolyik, az úszó nem zár le. Be kell állítani a benzinszintet.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #76234 üzenetére
Nos az ingyen karbi nem lesz jo inkabb nen szenvedtem vele. Visszatettem a regit és figyeltem hogy folyik és mi. Járó motornál semmi sem folyik sehol. Ahogy leállitom, kb 10 másodperc mulva kezd el bugyogni a benzin kifelé a tulfolyó csövén. Tűszelep uszó vadi új.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76220 üzenetére
Most nem azert, de sztem ezt a karbit meg egy otosert sem volt ertelme megvenni
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76222 üzenetére
Az abran te is lathatod, hogy nagyjabol mi az ami meg hianyzik
A manualis szivato lefogato lemeze+csavarja (24,25).A subernel meg a rugo alol a 20-as, rugo felett a 18-as, majd a 15, 13, esetleg meg a bovden vegboritas/zaro elem a 12-es.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76220 üzenetére
Ott meg erosen hianyos az a karbi, jelenleg normalis hogy a suber lemegy minden ellenallas nelkul alaphelyzetbe.
A suber (tolozar) amibe belemegy a subertu, majd rugo a suber belselyebe, aztan a gazbowden, a rugo fele meg gyuru, a zarofedel a bowden kivezetessel.
Aztan ott van meg a szivato csonkja a karbin ami jelenleg uresen van a kepen.En nem biztos hogy szenvednek vele. Hagynam jelenleg a 12-est, aztan neznek valami hianytalan, jo allapotu 17,5-est.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76218 üzenetére
Annyival fog megnőni, mint amennyi optimális a hengernek. Be is fúvókáztad már?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76216 üzenetére
Pár hete is pont bedobott egy képet erről valaki ide, mert megzavarta a karbifűtésnek a kivezetése.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76214 üzenetére
Dehogy, ez csak egy opcio. Anno amimor a gyari hengerszettet csereltem a robeszomon, a top performance olyan volt, ott a hengerfejen is volt ket csatlakozas a viznek. Levego csovel osszekotottem a ket csatit, oszt' csokolom 😂
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76205 üzenetére
A maradek ketto cso a vizkornek lesz, be lehet bizonyos tipusokat kotni a motor vizhuto rendszerebe.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #76207 üzenetére
fúvókák nincsenek benne meg a két csavar csak....tömitések is megvannak
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
válasz CartmanLand0 #76205 üzenetére
Biztos hogy ezt fel akarod szerelni a motorra?
Elég kókánynak és hiányosnak tűnik,nem értem míért nincsenek benne a csavarok,meg a törés is gányolás miatt történhetett.Úszót sem látom.
Én a helyedben visszavinném a gazdájának.[ Szerkesztve ]
-
válasz CartmanLand0 #76195 üzenetére
Te vagy az Győzike?Alig ismerek rád.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76173 üzenetére
Egy 17,5-es illene hozzá, de 19-es lenne a tuti.
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #76170 üzenetére
"Egyebkent 12es Dellorto karbi van benne .. ha jol lattam 93as főfuvokaval ..."
Ez a két érték nagyon nem fér össze. 12-es torokméret? Biztos vagy benne? Az én 14-es Bing porlasztóm 60-as főfúvókával megy a legjobban. -
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76170 üzenetére
Nem feltetlen nagy, mert ha jol remlik 70-es henger van rajta.
-
dond
csendes tag
válasz CartmanLand0 #76145 üzenetére
Többször találkoztam már olyannal, hogy a leeresztős (és túlfolyós) úszóházas karbi szelepén /elzáró csavarjának végén/ az o-gyűrű megöregedett nem zárt, ettől szépen elcsöpögtette leállítás után az úszóház tartalmát.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76145 üzenetére
Benzincsap van? Ha igen milyen allasban?
Letezik olyan motor amin van feltolto allas a benzincsapon, akkor a vakumos resz nem mukodik, es okozhatja az is azt a gondot! Nalam is ez volt regen. -
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76132 üzenetére
Nem tudom milyen robesz, de nem lehet, hogx a karbi tulfolyojan csopog a legszuro hazra a benya?! Pl ilyet mar lattam en is. Eloszor azt hittem, a legszurohaz van tele.....
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76138 üzenetére
Sokaknak kifejezetten ez jön be. Régebben, amikor sok alaptuningos vashengeres robogót raktam össze gyári légszűrőházzal (ugye ezen a szinten tejesen felesleges és haszontalan egy direkt szűrőt használni) sokszor az volt a kérés kifejezetten, hogy legyen egy kis torokhangja a motornak. Ezzel a módszerrel meg is lett oldva mindig a dolog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76136 üzenetére
Igen emiatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76134 üzenetére
Nem kell. Annak a kis pipának leginkább a légszűrő hang tompításában van szerepe. Persze nyilván minimálisan több levegőt is kap a motor ha az nincs ott, de ha a karburáció így van belőve, a hangja is megfelelő neked, akkor felesleges hozzányúlni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76132 üzenetére
Valószínűleg piszkált motor. Lehetséges, hogy a légszűrőbetét sem gyári. A karbi úszóház tömítését vizsgáld meg majd, a csöveket rajta, hogy jól vannak-e rögzítve.
-
tothferenc
senior tag
válasz CartmanLand0 #76128 üzenetére
1, en anno hasonlo helyzetben siman ratoltottem. Baja nem lett 😂
2, en is nagy nyomasuval szoktam, eddig birta, de a muszerfalat csak messzebbrol szoktam, tuti ami tuti. Plane, hogx az ora allito gumi gomja ki van repedve 😂i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76124 üzenetére
A légszűrő házon szokott lefolyni, ha ereszt az úszóház tömés, vagy valamelyik cső nincs rányomva rendesen. Vagy a kipufogó nincs meg húzva rendesen, mellette is csepeghet.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76122 üzenetére
És az csepegett?
Más:
Benzin szűrőt érdemes feltenni, vagy csak hibaforrás lenne?
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76120 üzenetére
Kövesd vissza a légszűrő házat...
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76113 üzenetére
Valójában mind a kettő okozhatja külön-külön, de akár egyszerre is. Ha a megszokottól magasabb az alapjárat szivatón, akkor normális, de ha nem akkor valószínű, hogy kicsit már megfáradtak a kisrugók.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #76108 üzenetére
Nekem is az volt ahogy átkötöttem aksira lőn világosság, de hamar leszívta, ledet pakoltam bele így nem szívja vissza az aksit, hanem tartja a feszültséget.
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #76106 üzenetére
Át lehet kötni aksira, ha az sem elég akkor aksiról- led-et neki
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76103 üzenetére
Igen, egy sima gomb elemnek kell benne lenni, azt kell kicserelni ha csak annyi a gondja.
Nagyobb Malagutikon kozvetlenul mar az akksirol kapja ez az ora is az aramot, ezeken sajnos nem. -
vadászcsiga
félisten
válasz CartmanLand0 #76099 üzenetére
Autómosó, gőzborítva. Ha az sem segít, újrahúzás.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76099 üzenetére
Az a kis kijelzo egy sima ora, ami az idot mutatja.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz CartmanLand0 #76099 üzenetére
Ülésnek körömkefével mennék neki, szerintem kárt nem tenne. Mosószeres, enyhe fertőtlenítős vízzel, mert szabadban akár algásodhatott is.
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76086 üzenetére
"önindito csak melegen indit de akkor elsore .... ez a 70es henger miatt lehet ?"
Igen. Az esetek nagy részében a 70-es henger felrakásával el lehet búcsúzni tőle. Valamennyit teker ugyan de nem annyit, hogy beindítsa a motort. Még jó akkuval sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76086 üzenetére
Elofordulhat...de akar a gyengelkedo akksi miatt is csinal hasonlot. Az nagymotorommal igy jartam fel evig, hidegen nem akarta mar az inditast, rugasra elsore indult. Melegen meg kb poccre indult oninditoval.
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Érdemes lenne levenni az elejéről a burkolatokat. Csak ebben a hidegben rögtön elpattannak a fülek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Sokminden okozhat ilyet.
"Fura" kormanyzas, bizonytalan erzes kormanyzasnal: kormanycsapagy, teleszkop problema, villa geometria. Nem tul jo egyenesfutas: szinten vagy vaz/villanyak deformalodas, de akar kormanycsapagybol adodo hiba is lehet, vagy kerek kivetel/gumicsere utani helytelenul lehuzott kerektengely/ teleszkop allas.Mindenesetre elsore nekem ami a keprol feltunt, hogy mintha az elejevel valami nem lenne okes, csak azert emlitettem meg.
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76082 üzenetére
Ezt jelezni kellett volna az eladónak. Nekem volt anno kör sr-m, kanyar közben, mindig olyan érzés volt, mint ha borulni akarna.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76080 üzenetére
Tobb szerencset hozza, mint a Jog-hoz! (bar vegul az is osszeallt) Latszolag elegge egyben van az arahoz kepest.
Nem akarok veszmadar lenni, de igy keprol eleg gyanus a villaszoge, remelem csak kepen torzit
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76066 üzenetére
Ha tetszik a Malaguti F12 kulsore, akkor itt van par hasonlo kulseju 50-es motor:
-CPI 50 RACING GTR
-Italjet Dragster 50
-Suzuki AY KATANA 50
-Peugeot Speedfight 50 (1,2,3,4 model) -
válasz CartmanLand0 #76068 üzenetére
A joggal mi lesz?
Vagy te is beállsz a sorba hozzánk és neked is lesz 4-5-6 mocid?
Nincs ezzel semmi gondom csak kérdezem. -
válasz CartmanLand0 #76066 üzenetére
75-ért nagyon jó vétel mindkettő,de nekem gyanúsan olcsó.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76064 üzenetére
Neked kell tudjad. Malaguti sportos kulseju, a Liberty meg postas/futst motor, es nagyobbak a kerekei.
En a liberty-t vennem, de ha szamit a kulso, akkor az F12. -
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76015 üzenetére
Köszi Fogyasztást inkább hagyjuk.. Nem mértem még meg, de sokat kajál tuti. De legalább úgy megy, ahogy nekem jó!
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #76015 üzenetére
Majd a tartósság és az üzembiztos üzemeltetés érdekelne.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76013 üzenetére
Még nagyon nyers állapotában mértük gps-el, nem volt behangolva a karbi, hajtás is csak sima multivar volt, úgy ment 93km/h-t. Most őszre meglett az elfogadható majdnem őz barna gyertya kép, hajtás is kb jó lett, 100 körül mehet, de inkább jól gyorsul. Városban nekem ez kell.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76003 üzenetére
Persze, bekell melegednie, utana megy csak rendesen. Hidegen hirtelen gazadasra leis tud fulladni akar.
Tamás9x:
Malossi MHR 86cc-ig tudod novelni, ez a plafon. Fekhatast neked kell tudjad! Aeroxbol van 100-as is, valahogy azzal is megallnak.
Letezik Stage6 R/T BIG BORE 95ccm-is, bar ha verseny, akkor malossi szerintem![ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75992 üzenetére
Biztosabb egyébként ez tény. Nekem az alu hengerfej miatt kell a külön olajzás.
Más:
Most rakom el télire a mocit. Akksit kiszedtem, de van a tankban üzemanyag... Majdnem tele. OMW 95-ös maxxmotion. Nem fűtött garázsban tárolnám a motort, akkor is le kell engednem?
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75988 üzenetére
Persze. Csak ne teljesen szaraz tankba toljad. Menet kozben ugyis osszekeveredik a (nem)jo magyar utakon.
A kulon olajzassal mj tortent? -
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #75988 üzenetére
Mért ne mehetne. Én is úgy csinálom, csak előbb az olaj bele, aztán rátankolok.
-
KTMHobby3
tag
válasz CartmanLand0 #75971 üzenetére
Szerintem várj vele egy kicsit. Jön az E 10-es benzin, ahhoz új méretű fúvóka kell.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75971 üzenetére
Nezzetek majd meg, a 3kj-s blokkhoz a gyari 14-es Teikei karbinak 64-es a fofuvokaja.
Amit meg erdemes megnezni es lehet nyerni egy kis vegsebesseget, hogy a variator gyari hezagoloja nem engedi teljesen kifutni a szijat, majdnem 1 cm-el bentebb fut a szij ha bent van. Nem eleg csak kivenni, ki kell hezagolni rendesen, mert ha meg ki van veve, akkor meg nem megy le a szij a csapszegig teljesen.
Szerk: nyilvan konfigtol fugg, de pl nekem 6,2 vagy 6gr koruli gorgo van bent, meg most kapott a gyari 2 pofas kuplung egy 1500/rpm-es kuplung rugot. Megmondom oszinten, en kicsit "vadnak" erzem igy, mert ugy ugrik hirtelen hogy ezen az avaros/saras uton szabalyosan kicsusztatta a hatso kereket elindulasnal es pillanatok alatt 60-on van.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75969 üzenetére
Az a helyzet, hogy általánosságban kijelenthető, hogy egy teljesen gyári robogónál felesleges az eredeti görgőmérettől eltérni. A szerelőd jót rakott bele, gyárilag 6,5 való bele, gyári motornál az az egy tized eltérés semmit sem számít. Annyit megtehetsz, hogy max egy fél grammal a gyári méret alá mész, egy hat grammost belerakhatsz. Minimálisan nagyobb fordulaton fog dolgozni a motor ami lehet, hogy neked jobban fog feküdni/illetve tetszeni, de alapjában véve sok minden nem fog változni tőle. Emelkedőn talán egy picit a javára fog válni majd.
A főfúvókának viszont mindenképpen érdemes utánanézni, hogy mi való bele gyárilag. Szerintem 70 alatt van, most fejből nem tudom. De hát már többször volt olyan, hogy teljesen gyári motornál sem feküdt valamiért a gyárilag megadott, egy számmal nagyobb vagy kisebb kellett bele valamiért. Tehát a fúvókának mindenképp érdemes utánajárni (próba útján is), hogy mi a legideálisabb bele, mert az, hogy nem pörög ki teljesen az ugye nem jó.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75813 üzenetére
Mi az ami mukodik jelenleg? Azt tudom, hogy volt gond vele es egy masik feszultsegszabalyozo rendbetette a dolgokat. Duda, indexek mennek, ha jol vettem ki a szavaidbol.
Ha ezek mennek, akkor csak egy kicsit van szetcsuszva ott valami az elektromos rendszernel.
Remelem hogy a vezetekek szinkodolasa megegyezik: A feklampa kapcsolokra (jobb/bal) megy egy-egy barna vezetek. A kapcsolokrol megy tovabb egy zold-sarga az inditorelehez, meg egy kek-feher az indito gombhoz.
A zold-sarga megy tovabb a feklampahoz.Ha nem boldogulsz, akkor ha szetkaptad a fejidomot, keszits fotot mindenrol, az inditorele es a fesszabalyzo kornyekerol, aztan dobd at akar priviben vagy itt linken, ranezek.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75809 üzenetére
Az izzot nezd meg eloszor.
A gyujtaskapcsolotol megy a fekkaroknal levo kapcsolon keresztul a +12V kozvetlenul a feklampahoz. Egy helyen kell csak hogy leagazzon, a fejidomnal valahol az inditogomb fele.
Ha inditani tudod akksirol a robogot(mukodik az onindito), az azt jelenti, hogy a feklampa kapcsolokig eljut a feszultseg(mert ha behuzod a feket, csak akkor jut +12V az inditogombra es onnan tovabb az onindito relejere). Onnan mar kozvetlenul csak 1 szal megy a feklampahoz.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75807 üzenetére
Nos szetkaptam ket kabel ert ossze ... Le lettek szigetelve minden fasza. Viszon ujjabb erdekesseg ... Nincs féklámpa. Akksi nélkül menet közben ha behuzom a féket, elhalványodik a lámpa .. akksival nem, de nem is világit hátul erősebben semmi. Van valakinek tippje ? Féklámpa egyáltalán hol van bekötve?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Okos Otthon / Smart Home
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Monitor hiba topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Nyaralás topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...