- OpenMediaVault
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-LINK routerek
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Kiderült, hol fogadja Kína a TikTok-menekülteket
- Synology NAS
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
Ahogy én csinálom:
A láncot lekenem Brigéciollal, a gyengébbikkel (Brigéciol 2000), ami nem bántja a gumit. A lánc környékét is lefújom, tiszta lánczsír minden. Alacsony víznyomású slaggal átforgatva alaposan lemosom (Átmosom a szemek közt) a láncot, majd a környékét. Irány a benzinkút, magasnyomású, melegvizes mosó. Itt jobbára a nehezen elérhető helyeket takarítom, sárvédők belseje, motor alja, nehezen hozzáférhető helyek. Végén lágyvizes öblítés. Hazaérve leszárad, először átkenem waxal a fényezett részeket, majd fényesítem. Küllőket és a felnit is végigtörlöm a waxos ronggyal.Fekete kosz jön le a küllőkről, érdemes áttörölni.
Gumikat, gumi alkatrészeket eddig glicerines vízzel kentem át Gyógyszertárba van glicerin, ezt kb kétszeresére higítom vízzel. Kell bele permetezéshez használt tapadó egy csepp, így elegyedik. Na, de idén találtam jobb gumiápolót, nem is drága. Szebb a gumi tőle mint a sima glicerintől: [link]
Láncot akkor fújom át láncsprayvel, ha csontszáraz már a lánc.
Fecskendőbe szívok műszerolajat (Azért műszerolaj, mert híg), teszek rá tűt (Mentős-ápolónő házaspár, vagyunk van itthon bőven ), és bovdeneket, forgó alkatrészeket (Fékkar, oldalsztender, középtámasz forgási pontjai) egy-két csepp olajjal átkenem. Jók a bolti olaj-zsír spray-k, de így pontosabban adagolható a cucc, nem terít be mindent.
Benzinnel teletankolni, téli eltevés előtt csak 100-as, és teszek bele pár kupak szintetikus 2T olajat a tankba. Stabilizátornak, működik, fűnyíróm karburátoros, 11 éves, soha nem kellett porlasztót tisztítani, és minden tavasszal első rántásra indul.
Ülést is bekenem bőrápolóval, LIDL-es bőrápoló, szaga alapján méhviaszos. De szerintem sima babaolaj is megteszi, az is ápolja a műbőrt.Tovább tart. Beszívja hamar.
Zárakba egy-egy puff zárolajzó. Akku kivesz, fél-egy havonta rátöltök, fagymentes, hűvös helyen tárolom.
Ja, a szimmeringeket a telóknál, első kerék csapágyainál, ezeket is átkenem gumiápolóval, vagy glicerinnel. Megnézem alul a gépet, ha van a vázon leverődés, kőütés, ahol kivan a lemez azt fekete festékkel javítom. Fültisztító pálca tökéletes ecset helyett.
AMúgy az egész procedúra megvan hamar.
Ja, és télre átszellőző anyaggal (Lidl szürke, beltéri ponyva) takarom le.
AZt hiszem nem hagytam ki semmít.....Én így rakom el a motorot, biztos van jobb megoldás, de nekem így bevált. -
NYPD
aktív tag
Túl van misztifikálva ez az olaj dolog. Gépkönyv szerinti paraméterekkel rendelkező, szintetikus motorolajat vegyél. Hogy annak most Motul, vagy Kispista a márkája, és az olajboltban vagy a zöldségesnél veszed, ha árul, tökmindegy. Ha megkapta a minősítést, tudni fogja, amire kitalálták. Én pl. Mannolt szoktam tolni az Agilitybe, árban teljesen jó, valami 1600 pénz / liter. Drágább olajat most úgysem töltök bele, mert megeszi. De hétfőn viszem szervizbe, valószínűleg cserés lesz a henger. Kotla 2t szemétdomb nem füstöl ennyire, mint most az enyém. Már komolyan szégyenlek elöl elindulni lámpánál.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Jaja, a leírás szerinti motorolajat tett bele. Amúgy van nagyrobogós és motoros topik is, valamint olaj topik is. A motoros topikból talán nem néznek ki, a nagyrobogós topikban lehet, nem tudnak hirtelen válaszolni, az olaj topikban lehet, inkább autós vonatkozásban erősek csak. Szvsz mindhárom helyen is megkérdezheted.
4T robogót vettél CVT váltóval, vagyis a motorolaj csak a motor kenését adja, a váltó ebből kiesik. Zárt rendszer, ami olaj fogy, az vagy elfolyik és látod, vagy az égéstéren keresztül távozik és annak meszeltek. Ellenőrizd a szintet az előírtak szerint tankolásonként legalább egyszer.
Nálam azt írja a gépkönyv, hogy minden indulás előtt ellenőrizzem, mégpedig pár perc járatás után hagyjam állni pár percet és mindezt sztenderre állítva. Nyilván nem életszagú a történet.Igen, a plusz erő jól jön Budapesten, ahol azért bőven van 70 km/h megengedett sebesség és emelkedő is. Nekem is annyi idő volt beérni dolgozni az SH-val a péntek reggeli forgalomban, mint kocsival vasárnap délelőtt... Nagyon nem mindegy.
Sok balesetmentest!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Gabis
őstag
Gratulálok hozzá. A mostani 1/2 milliós árával jó vétel volt.
Ha belegondolok, hogy a kb. 2 éve vásárolt Scarabeo-m vételárral és ráköltött szervizzel is súrolja ezt az összeget, és az csak 50-es....
Szerintem inkább Motul és társai felé kacsingass, és a leírásnak megfelelő követelményeknek megfelelőt. -
nyogo83
Topikgazda
Ha csak ez tart vissza, akkor mar eleg regota nem kotheto a garanica ahhoz, hogy a forgalmazonal vagy az ahhoz tartozo szervizpartnernel kell elvegeztetni a kotelezo szervizeket.
Barmilyen hivatalos, szamlakepes szerviz elvegezheti, pecsetelhet a garifuzetbe es ervenyes.(minden jarmunel igy van) -
Zoli bácsi
őstag
Igaz jó pár éve kerestem használt motort, akkor a Jófogáson is találtam hirdetéseket, amik máshol nem jelentek meg.
Mivel én egy kisvárosban élek, az is működött, hogy beírtam a google keresőbe hogy "Eladó robogó Kapuvár", aztán olyan hirdetési oldalra is elvitt, amiről nem is tudtam hogy létezik.
Amúgy leírtad a legjobb keresési helyeket, szerintem. -
Zoli bácsi
őstag
Azért adtam el, mert abszolút kihasználatlan volt, a garázsban állt. Nekem nem munkába járni kellett, egyszerűen megszoktam hogy régen mindig volt motorom. Aztán most megengedhette magának az ember, megvettem hobbinak. De nem az igazi volt nekem a robogó, állítólag a közel 2m-es magasságommal, meg a tél végére rendszeresen összeszedett 135 (+) kilómmal nevetségesen néztem ki rajta. Kisebb túrákra fogtam be, de kevés volt az erő, max. 80-nal hajtottam, és úgy éreztem életveszély, ha az embert mindenki meg akarja előzni. Kisvárosunkban szintén életveszély volt vele a közlekedés, szerintem ránézésre elektromos biciklinek nézték, és sokszor nem kaptam elsőbbséget. Első évben mentem 1100km-t, aztán 2 év alatt 300-at.....Beszámíttattam egy Benelli Imperiale-ba. Ez is kínai, először majdnem elrántott, 205 kg, pedig 20 kiló fogyással is bőven verem a mázsát.....
Először nehéz volt megszokni a dög váltós motort, de mostanra marhára élvezem. Motornak nézik, egy vészfékezésem nem volt, mindig megkapom az elsőbbséget. Ugyan a teljesítménye a köbcentihez képest nevetséges (400ccm3 21LE), de hosszú löketű motor, alacsony fordulaton leadja a nyomatékot. NYOMATÉK. Úgy képzeld el, ha rosszul pakolok vissza rendőrlámpánál, 2. fokozatban ugyanúgy elindul, észre sem veszed hogy kettesbe indultál, csak abból, hogy jó hosszú lett ez a fokozat....Szél, kisebb emelkedő, 120 kilós teher..Észre sem veszi, megy. Jó időben felpattanok rá, aztán lemegyek a Bakonyba. kerülök egyet. Robogónál sokkal kényelmesebb, meg ugye a 80-90 km/h az 3500-4000-es fordulat. Megy 100 fölött is, kényelmesen, utazóba, de ilyenkor már átlagos hangja van. Én nem bántam meg, azóta is azt mondom, akinek van rá jogsija, és kimenne a városból, az ne 125-öst vegyen. Bánom is én, hogy többet fogyaszt (Kb 1literrel)
Ha kiértem egy erdősávból a robogóval, és pofába kaptam a szelet, a 80 km/h suhanás azonnal 70 km/h lett, és innen már alig akart gyorsulni, de nem is erőltettem. Most ha szembe kapom a szelet, a motor ugyanúgy megy tovább..És ha gázt húzok, készségesen megindul, neki a szélnek. -
Zoli bácsi
őstag
Nos, sokat nem tudok nyilatkozni, áprilisban 3,5 évesen 1.400km-rel adtam el.....Vagyis számítattam be, 640-ért. (Másnap 840-ért eladta a kereskedés).
Persze utánanéztem sok mindennek vásárlás előtt. A kopó-fogyó alkatrészek jó áron vannak, de az idomok, motorikus alkatrészek horror ár, de ugyanez van pl. a PCX-nél is, meg a többi japán motornál.
Szóval ha nem töröd össze, meg nem kell belenyúlni, akkor olcsón fentartható.
Ezt nézd meg, a sportosabb, erősebb Vieste: [link]
Ha van rá jogsi, meg keret, érdemes megnézni. Mivel friss széria, használt nem nagyon van, de hátha..... -
Zoli bácsi
őstag
Én kipróbáltam anno a gépet, Érden, a kereskedésben. Van egy kis domb a kereskedés mellett, az akkori 135 kilómmal segíteni kellett a motornak, hogy dombnak felfele elinduljon. Nem is vettem meg, egy Liberty 125-öst vettem inkább.
Azt gondolom, ha van rá jogsid, kicsit nagyobbat is nézhetsz. Amúgy 125-ös kategóriában a PCX a favorit, legtöbbet eladott. Én a Liberty-t is merem ajánlani, postás motornak használják sok országban. Ha nincs előítéleted, egy új Keeway (Vieste) kijön egy pár éves japán gép árán, aztán új, garanciális. A mostani gépeik más kategória, mint a régiek, nem mondom, hogy jobb a minőség mint a Hondának, de teljesen jó, az alkatrész viszont olcsóbb. -
nod1
csendes tag
A menetdinamikája jó, minden levegős 12-13 Le-s "szoft" motorhoz képest meglepetés a vízhűtéses, injektoros, valós 15Le-s teljesítmény. A te hetven kilódat repíteni fogja. És ezt élvezed is városban, és város környékén. 90 fölött viszont elfogy az a lendület, ami mondjuk 70-90km/h-ig megvan.
Tudja a 100-110-et tartósan is, de amint lelassít valami, pl. egy teherautó, akkor kényelmesen nem fogsz beleférni abba a lyukba ami két szembejövő között keletkezik, és előzésre alkalmas idő. Szóval én inkább azt tanácsolnám, hogy vigyél el egy tesztmotort, nézd meg, hogy áll neked. És ha lehet, motorozz főútvonalon, aztán megtapasztalod, hogy ezek a dolgok neked beleférnek e abba, hogy ha túrázol, akkor egyébként sem tényező az idő, ami alatt megteszel távokat. Vagy idegesít annyira egy-egy előzésnél a megtorpanás, vagy egy-egy kigyorsításnál a teljesítmény hiánya, - ami miatt esetleg kevésbé rugalmasan veszed fel a forgalom ritmusát, - hogy ez ellökjön az A2 irányába. Ez abszolút egyéni habitus kérdése.
90-100-at tudja, tehát nem te leszel a leggyengébb láncszem a forgalomban.
Amit még nézz meg: Suzuki GSX-S 125
Itt azért nem az R-et tanácsolom, mert nekem például kifejezetten fárasztó volthosszú távon a csutkakormány, és nem bírta a csuklóm. Illetve nem jött be ez a hasalós, órákig nyomom a heréimet érzés. De ennek a blokkja az egyik legerősebb a kategóriában, és sokan dicsérik. Talán már van belőle használt kínálat is, de nem nézem ezt a piacot. -
energy4ever
addikt
Malaguti Dune 125-ot meg ird fel a listadra...
Remelem ezzel sikerult bezavarni, hogy letezik valodi 125os turamotor is.
Zoli bácsi:
Ezert irtam bele hogy mennyi a veguk, mert abbol kb lathato, hogy utazoban mennyit tudhat. Ami megy 140-et az hasznalhato autouton is, de elozni mar nem szerencses vele ott. Palyan meg mar kinzas nekik.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Tudaz majd vele elozni, ha valoban 90-95el megy valaki, es van boven elore belathato helyed is. Barhol egy fel pillanat alatt viszont nem fogod tudni kielozni. Kanyargosabb resznel en megsem szoktam probalni, ha jon valaki szembol, ott vege a tortenetnek akkor! Nagyobb teljesitmenyu motorokat pedig azon a szakaszon ahol en nem elozok, siman elpakoljak. Gondolok itt a 600-750-1000res motorokra.
A 125os Duke az a kategoria ami jol hasznalhato elovarosi "90es tablas" kornyezetben, autoutra is kitudsz vele mereszkedni, ahol a kulso savban nem Te leszel a leglassabb, autopalyara viszont ne menj vele kategoria mar!A KTM Duke 125 szerintem az A1es motorok Top3 jaban beleesik!
Yamaha YZF 125 vegsebessege ~140, kivalo minosegu motor.
Suzuki GSX-R125/GSX-S125 vegsebessege ~140, indoneziaban ez a blokk van mindenben, igy 125os blokkokbol ezt fejlesztettek a legjobbra!
KTM Duke 125: vegsebessege ~120, gyari kiegeszitok, es gyari tuning cuccokbol ehhez kapsz a legnagyobb mennyisegben mindent! Mai A1es motorok kozul ez a model van a piacon legregebb ota!(igy hasznalt piaci ara is hobban szetterul)Irtam 3db jo sport/naked A1-est. Irok egy ellenpeldat is:
Kawasaki Ninja 125:
Brutalisan tularazott, teljesitmenye hiaba jo papiron, a valosagban az emlitett 3 motor legyorsulja, es meg a vegsebessege is csak ~115km/h(az emlitett km/h-k mind ora szerintiek!)
[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
Igaz, hogy nem duke hanem TX-125-m van de azert leirom a tapasztalatom.. ha egyedul ulok rajta (75kg) akkor egy kamiont ami elvileg 80-nal megy azt meg ki tudom elozni de mondjuk egy szemelyautot ami 90-t megy azt mar azert joval nehezebben.. szerintem ezek a 125-k tényleg elovarosi motorok; nagyjabol 80ig "dinamikusan" gyorsulnak de utana elfogy a kakao. Persze a forumtars 125-os suzukija ami 15le egy fokkal biztos jobb mint az en 11lovam de sajnos azzal se lehet megvaltani a világot. Ha orszaguton is elozgetni akarsz akkor a 125-os kategoria off.
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
energy4ever
addikt
Kis teljesitmenyu motoroknal jelentos 20-30-40kilo(vezeto tomege) elteres. Pl leirjuk valaszkent a mostani kerdesedre azt, hogy "igen, siman kielozol egy 90-el kozlekedo jarmuvet", mert mi azt gondoljuk ~60kilo vagy, ha pedig a valosagban 120 kilos vagy, ugy mar nem fog olyan flottul menni vele.
Atlagban elovarosban jol hasznalhatoak ezek a motorok. -
energy4ever
addikt
Szerintem a KTM Duke van elterjedve a legjobban orszagunkban a 125os injectoros 4T motorok kozott. Mar csak ezert is jo valasztas lehet. Na meg amugysem egy rossz motor.
En uj 125oset vettem, a Duke dragabb lett volna mint a GSX-R, ezert kerult le a listamrol! Amugy enis szemeztem vele! -
energy4ever
addikt
Nalam a 125os jelenleg a legerosebb A1-es motor. Annak a vege 140, utassal 114.
250esek is kb ugyan ezt fogjak hozni, csak jobban gyorsulnak. Utassal szerintem egy 250essel sem lesz akkora tobleterod egy 125oshoz kepest, hogy autopalyan tudj vele elozni.
Nem szeretnelek elzavarni innen, de jobb lenne ezzel a kerdesseddel atfaradnod a motoros topikba! O nekik biztos tobb tapasztalatjuk van mint nekunk kismotorosoknak! -
Zoli bácsi
őstag
125-ös kevés egy kamion előzéséhez, még ha jól fel is gyorsulsz, a kamion mögül kiérve megkapod a szelet.... Nekem is 125-ösöm van, nem országútra való a kamionok közé, na.
Én a helyedben megnézném a Suzuki GW 250 Inazumát, pár hete még találtam beragadt vadi újat leakciózva. Több mint a kereted, de én inkább vennék kis hitellel újat, mint egy bizonytalan előéletű lerúgottat. Ha az új árának 2/3.-a zsebben van. KTM is akciózott, egy 200-as Duke sem lehet rossz. HAsznált 1-2 évesek is vannak ezekből. -
DJGABI
addikt
-
Rivaul
addikt
Pont így jártam az Aeroxommal. Pöccre ment végig, amikor viszont el akartam adni az ideget verte belém hetekig de nem lett jó, pedig majd az utolsó csavarig újra lett építve. Végül elengedtem és meghirdettem úgy. Ez ilyen sajnos
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
molnarpeter
nagyúr
Gyári beállítási érték ismert esetleg? Megnézném, most mennyin van, felírnám, és ahhoz képest próbálnék eltérni. Ha eddig jó volt, de az üzemanyag fúvóka eddig el volt tömődve és most gyakorlatilag nagyobb az átmérője, akkor én szegényíteném a keveréket (beállítást tekintve, kevesebbre venném).
KTMHobby3: igazából munkalámpának fontolgatom, de az ide elég off lenne
-
Rivaul
addikt
Alapszabály szerint ha alul nem megy akko alapjárati fúvóka vagy keverék csavar. Ha középen akkor schubertű, ha fent akkor fő fúvóka. A keverék csavart állítgattad tehát csak az alapjáratinak futnék neki. Főleg hogy azt írtad nem szedted szét teljesen pl csavarokat ki. Emiatt elkószálhatott kosz. Ha hiba van akkor legjobb teljesen kitakarítani sztem. Mielőtt szerelőhöz viszed én akkurátusan rendberaknám még egyszer.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
A takarítás közben oda is kerülhetett retek így új problémát okozott az eddigi helyett. Nem ritka dolog. Én karbit elég körülményesen takarítok pont emiatt. Mindent szét és egyesével tiszta kartonra ami kész van, közben a kezem sem úszik a retekbe. Végül kézmosás egy adag átfújás a cuccokon és össze. Macerás de elég csak egyszer takarítanom így.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
őstag
A netet végigtúrva sem lettem okosabb, szerintem jól raktuk össze a karbit, legalábbis remélem. Előtte minden alkalommal pöcre indult, betonsatabil alapjárattal, fogalmam sincs mi történt.
Még holnap délután megpróbálok a csavarral játszani, de több ötletem nincs. Valszeg szerelő lesz ebből, eladás előtt már nem akartam költeni rá, de ez van... -
nyogo83
Topikgazda
Lehet valami koszt osszeszedett a fuvokad a karbiban
Amugy "vicces", de hetvegen 2 robogot csinaltam, mindketto allt 1,5-2 hetig a dogmelegben.
Egyik se akart az istennek se indulni se rugasra, se inditozasra. Vagy epp hogy egyet poffent, de semmi.
Az egyik egy 50-es 2T a masik egy 125-os 4T volt.Mindkettonel ugyanaz a hiba: elso korben a karbiig sem jutott el a benzin. Ahogy elparolgott a melegben a karbibol meg a jol zaro vakumos benzincsapbol a benzin, a vakummembran szarazon ugy letapadt, hogy nem volt eleg a szivocso vakumja, hogy kinyissa. Miutan mar volt benya a karbiig, szinten nem indult.
A masik ami letapadt, a karbiban a tuszelep a feszekbe. De epp csak annyira, hogy ahogy megpoccintettem mar normalisan mozgott.
Amugy mindkettonel a karbi is meg a tuszelep+feszkek is szinte uj allapotu, de megis be lehet egy ilyet szivni.NYPD: "Hogy visszaszerelést követően szükséges-e a karburátor beállítása, azt sajna nem tudom"
Ha a keverekcsavarhoz nem nyulsz, akkor annyira nem szukseges. Viszont takaritas elott elrdemes betekerni fullra a keverekcsavart es szamolni, hogy hany fordulatot tekerted be.
Mikor kitakaritottad (ilyenkor nyugodtan kiszedheted a keverekcsavart is es a jaratat is kifujhatod), akkor egyszeruen fullra betekered es kifele annyit tekersz, amennyit megjegyeztel az elejen.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Szia! Ugyan így jártam nemrég, Agility 50 4t. Karburátor+fúvóka tisztítás volt a megoldás az én gondomra, szerintem nálad is ez a helyzet. Ahogy néztem a mestert munka közben, úgy láttam, nem rakétatudomány, otthon is megtudod csinálni, ha van hozzá alap szerszámod (10es/8as dugó, csillagfejű csavarhúzó meg egy kombinált fogó nagyjából lefedi ha jól rémlik, gázbowdent kiszedni kell asszzem 8as vagy 10es villáskulcs) Karbi ki, szétbontod (van róla YT videó, elég jól el is mondja az ember mi micsoda), kitekered a fúvókákat és átfújatod ha van sűrített levegővel, ha nincs kompresszorod akkor egy jóféle pumpa is jó mondjuk tűszelep véggel. Ha nagyon ratyis, és nem látsz át rajta, akkor vékony fémdróttal finoman áttisztítgatod. Ha maga a karburátor ház ratyis, azt benzinnel vagy féktisztítóval ki tudod pucolni.
Hogy visszaszerelést követően szükséges-e a karburátor beállítása, azt sajna nem tudom, nekem belőtte a srác, de lehet, csak grátiszba. -
#89309696
törölt tag
Én is az Egütől vettem, rohadt drága egy oldal egyébként, de náluk szokott minden lenni egyszerre és raktáron is, egyébként a franc se venné onnan.
Itt azt mondták a többiek, hogy a márkásabb kipuk is elkezdenek rozsdásodni, úgyhogy "normális". Én nem csinálok vele semmit, munkábajárós motor úgyhogy rozsdál ahogy akar, azért pár év kell neki mire átér. Elvileg le lehet kezelni tartósabbra, ha esztétikailag zavaró.Ha ezt tudom ennyire könnyen rozsdásodik akkor elég lett volna egy 15 ezres kínai lemezkipu is, nem ezt megvenni 37 ezerért. Nem is értem miért került ez ennyibe, a tied ami rezós is mégis sokkal olcsóbb. Az enyém mondjuk E jeles, lehet az dobja meg ennyire az árát. Vagy csak szimplán az Egü áraz így.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Cento, tehát Yamaha 4VP blokkal szerelt (Minarelli hosszú). Hogy megy? Szerintem egész jól. De egész más karakter mint egy 2T smkp., ez lentről tol, és három számjegyű sebességnél fogy el. Utazótempója ott van mint ennek a kis tesójának a végsebessége.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
Ugyanaz a hajtáslánc, motor, akku, csak a dizájn, üléspozíció a különbség. Nekem a sportosabb küllemű kicsi volt, nem kényelmes. A hosszú üléses jobb, de azon is előre kell dőlni. A kormány állása állítható, bőven van hely még a tankig.
Mindkét modell 75 kg 1 akkuval.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Igen, ezt a hatótávot keveslem. Volt már, hogy 30 km-t mentem egyik irányba (Ecser), majd haza. Ezt egy töltéssel egy akkuval nem bírja el.
Oké, hogy egy akkuval mennyit megy el, de a 2. akkut hova teszem? Felgumipókozom a hátsó ülésre?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
Az ár beszél a legtöbb esetben ezeknél a cuccoknál. Ha veszel mondjuk 7-8 ezerért egy kesztyűt, akkor kb ugyanazt kapod mindegyik gyártótól. Kabátnál szintén ugyanaz a helyzet. Ugyanazt fogod kb megkapni minőségben 30-40 között a Shox-nál is, mint pl ha elmész a szászmotorhoz és nézel valami Mugen Race cuccot. Kategórián belül én nem merném kiemelni egyik középkategóriás gyártónak a termékét sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
Nekem biztos nem lesz opció ilyesmi. Én szeretem bütykölni, módosítgatni a robikat. A 25-45km/h idegesítene és sztem balesetveszélyes is, mert nem tudod felvenni a forgalom ritmusát. Persze van ahova biztos jó.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
Ha van egy kis eszuk (najo itthon ezt nevetseges feltetelezni ) akkor picit atalakitjak a felteteleket.
Pl nem lesz ilyen hulye megkotes, hogy minimum "48V 42Ah". Teljesen ertelmetlen igy meghatarozva, mert akkor ezek szerint a 60V 30Ah az kisebb teljesitmenyt/hatotavot tud?A Super Soco TC modellt tuti nem fogjak atvarialni ezert, mert ahhoz az egesz toltesi rendszeret/BMS-t mindent at kellene varialni, ami iszonyat koltseg.
Pedig ha beleesne, lehet vennek egyet varosi szaladgalosnak(mostmar eleg sok tapasztalat van vele), raadasul elnezve Handras legutobbi teszt videojat a hatotavrol/teljesitmenyrol nagy meglepetes nem ert, kb erre szamitottam a valosagban. [link][ Szerkesztve ]
-
őstag
Ha valakit érdekel a történet vége.
Berendeltem a két bal oldali féklámpa kapcsolót az Egümotorstól. Ma készhez is kaptam csomagot, bepattintottam, működik, nagyszerű.
Tavasz elején a vettem új fékkarokat a People-höz, de a nyúlványa, amely a pöcköt nyomja és zárja a kapcsolót, nem elég hosszú. Ez okozta a kapcsoló halálát. Kénytelen voltam visszarakni a gyárit. Tapasztalatszerzésnek jó volt, erre is oda kell figyelni...
-
d@vee
őstag
Az az RKF125-ös ma került elém valahogy, nekem is tetszik. Az ára meg egy vicc, újonnan 700k.
A Soco-t tavaly néztem, szó szerint csorgattam rá a nyálam még robogó vétele előtt. Az egyetlen gond az elméleti hatótáv, ha hozná két akksival az átlag 150km-et, simán vettem volna. Így viszont marad a benzines robi.
125-ből már nagy választék van és ott tényleg számolni kell a komolyabb motoros ruci vételén is.
Ui.: közben meglett a korlátlan jogsiból a Kresz, de forgalomból órát venni meg nem tudok menni a vírus miatt[ Szerkesztve ]
Ja
-
Zoli bácsi
őstag
Én is gondolkodtam, 125-ös kategóriában, hogy "klasszikus" vagy robogó.
Klasszikus gép előnyei:
- Kevesebb energiát emészt fel a lánchajtás, ergo minimálisan gyorsabb és takarékosabb.
- Úgy néz ki mint egy motor..
Robogó előnyei:
- Városban azért kényelmes a CVT
- Nem kell a láncot ápolgatni
- Ülés alatti tároló (Enyémen gyárilag + hátsó doboz)
- Kényelmesebb felpattanni rá
- Lábaknak szél víz és kosz elleni védelem
- Kisebb táskát a lábak közé is be lehet tenni.
Kisebb hezitálás után..Mert azért kacsintgattam nagyvasak fele is, de nem akartam motoros ruhát, meg asszony azt mondta öregek és kényelmesek vagyunk (Lóf..zt. 50 éves kamasz vagyok!) úgyis kocsival megyünk kirándulni... Szóval egy 125-ös Liberty lett, újonnan. Felmerült az 50-es Liberty vagy egyéb robogó, futkosni, de asszony szerint a bojler testemet (125-130 kg, ) nem bírná nagyon el az 50 4T.
Plusz költségben a 125-ös Liberty egy 100-assal került többe mint az ötvenes, ezenfelül plusz egy százas, mire műszakiztatva regadózva névreírva átvehettem. Ez új motorra vonatkozik persze. Amúgy plusz költség a műszaki vizsga (4évre adták újonnan) és valami nevetséges összegű kötelező biztosítás. -
energy4ever
addikt
Az az "egy 125os mit tud", legyen inkabb egy A1-es motor. Nagy a szoras koztuk. Nekem ilyen kategoriaban egy Suzuki GSX-R 125-om van. Az A1 legteteje. ~145 a vege, szoval ezzel tudnal mar menni autouton is stabilan, 90-es utakok meg boven elozni is lehet meg vele! Eddig nem volt meg nalam gyorsabb az utakon. Telen is hoban ezt hasznalom, abs miatt nem kell aggodni a megallason se.
Ha eleg lenne egy robogo is, akkor ar/ertek/minoseg aranyban a legjobb egy Suzuki Address 110! ~730ezer ft csak az uj ara! -
energy4ever
addikt
B125-rol itt irtam: [link]
Amit Nyugo83 irt, abban sok igazsag van!
En maradnek valami jobb 50-es motornal eloszor. Pl:
Sport: Aprilia RS4
Terep: Derbi Senda
Robogo: Yamaha Aerox
Stb. Elso motornal kitapasztalod mennyire megy minden, mi az amiben jo lenne ha mas lenne, stb. Utana eltudod addni szinte ugyana annyiert amennyiert vetted, es johet a kovi. Ugy mar biztosabb lennel abban mit is szeretnel! -
nyogo83
Topikgazda
Na, akkor en leszek a kisordog
En azt a felfogast vallom, hogy minek racionalis dontest hozni, ha vegeredmeny utana, hogy mindig motoszkalni fog az ember agyaban az, hogy megis milyen lett volna a masik.
Autobol meg csak-csak kompromisszumot kot az ember(bar ha ketto van, akkor eleg csak az egyiknel), de motornal szerintem olyat vegyel, amire mindenkepp vagysz, ami valami erzelmet kivalt beloled.
Persze ha hiresen rossz konstrukcio lenne, vagy 2 metert nem lehetne menni vele, mas teszta.Elso motor amugy se sokszor marad meg az embernek evekig, mert annyi ido alatt ha picit bizonytalan, akkor kell egy kis ido amig rajon, hogy mi is az a stilus/tipus ami igazan fekszik neki.
En pl szinte mindegyik automat/motoromat igy vettem es egyetlen egyet se bantam meg, el se tudnam kepzelni hogy valami olyat vegyek amit a kiszemelt jarmu helyett racionalis indokok menten valasztottam.
Na jo, legutobb egy 156-os kombi Alfa helyett valasztottam mast(egy Lanciat, de az is kiszemelt volt), de meg nem keso egy szep peldanyt megfogni -
Pfiucska
aktív tag
Szia!
Epp most rendeltunk meg a napokban egy uj 125-s keeway endurot de persze ha már ott voltunk megnéztük a tobbit is. A supersoco nagyon nyalcsorgatos de ha hosszabb tavokra is hasznalnad es nem csak varoson belul akkor felejtos. Ja es a keewayek mind nagyon korrektnek tunnek most ar/ertek aranyban. 700-750k kornyeken zsir ujat kapsz most es ott lesz a 1+1 év gari
iPhone 15, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
macilaci78
nagyúr
A kivehető akku előny, kell mellé egy plusz töltő.
Ha valaki berendezkedett arra, hogy a céges laptopnak tart dokkolót, töltőt, perifériákat a munkahelyén és/vagy otthon, akkor az elektromos robogó töltőjéből is lehet kettő. Akkor Budapesten a 40-45 km-es hatótáv is bőven élhető, munka előtt, vagy után is belefér egy-két kitérő: bevásárlás, haverokkal találkozás.Én egyszer-kétszer már kimentem Újbudáról Ecserre, 30 km egy irányba, 1 óra. Félúton már kényelmetlen volt, a hazautat már nem vártam akkora örömmel, hogy "most motorozok egy kicsit".
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Mauzes
addikt
Ezeket több netes forrásból is hallottam a Super Soco TC-ről:
- hatótáv a gyakorlatban kevesebb, bemehet 50 km alá is hőmérséklettől és vezetési stílustól függően (nekem 45 km lenne a napi utam, ez már necces lehet - persze lehet venni pót akksit, de az plusz pénz és elég kényelmetlen hordozgatni magaddal)
- a gázkar nem adagolható finoman elindulásnál, kicsit mindig ránt - városban autók között elég kellemetlen
- picit gyenge, hiába elektromos, az azonnali full nyomaték nem érződik hiszen valójában nincs is sok belőle
- hátsó teleszkóp nem olyan jó, szar magyar utakon kicsit felüt
- bukósisak tartó felnyitáskor beleütközik a kormányba, ami megkarcolja a fényezéstEgyébként ma láttam, hogy kijött a TC Max verzió, ami már erősebb és A1-gyel lehet vezetni. A teszt alaján majdnem az összes fenti hibán sikerült javítani az erősebbik verzión, cserébe ez már 1,6 misi, ami azért elég brutál egy ekkora kínai motorért...
-
Topikgazda
Tudom, hogy milyen cső, ismerem. Lett volna a gyári formára is alternatíva ezért nem értem az egészet. Ha nincs is nagy választék, de kettőt rögtön találtam. Az egyik, itt a másik. Minimálisan tudod csökkenteni, de nem olyanra mint amit te szeretnél sajnos.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Most a gyári cső helyére felrakott egy rezonátort? Kérted tőle? Miért nem lett rárakva egy, a gyárira hajazó sima cső? Nem is értem. A hangtompítóba próbálkozhatsz több gyapotot bele passzírozni, de olyan halk mint a gyári sosem lesz.
Ha nem a te világod az ilyesmi, akkor miért lett ilyen cső rárakva? Tényleg nem értem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
tothferenc
senior tag
Nagy mocimba Night Breakert hasznalok, csak ajanlani tudom! Brutal fenyereje van a simahoz kepest. Egy eve van benne (kb 8000 km) meg nem doglott meg. (#76494) yuing , nekem a moci eleje van stickerbombozva. De evek alatt kiszivta az UV.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Tamás9x
őstag
Átalakítás előtt érdemes megnézni hogy generátorról vagy aksiról megy a lámpa, lehet elég neked csak simán átkötni aksira, és már nem is kell LED
Generátor/dinamól túl nagy a tól-ig feszültség ingadozás, fordulattól függően, és ez nyírja ki az olcsó LED-eket ami amúgy is megfeküdne a nagy melegtől.Elég sok rendőr ismerős van, és a Látni és Látszani elv mindenhol fontosabb mint, hogy gyári vagy tuning. Ha telibe vered a szembe jövőt, evidens, hogy hiszi lesz, de azért csak van annyira intelligens egy sofőr, hogy csere után leteszteli egy fal előtt hogy mire képes a fényforrása, ha már vette a fáradtságot, hogy belevágjon a módosításba.
E8 Szabvánnyal ellátott világítótestek[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
tothferenc
senior tag
Nappali menetfeny, kiegeszito cob led. Bar pl en egyszer sem lattam rendort, amikor a robeszost megallitotta volna, es a vilagitasert villogja le. Ahogy nagymotornal sem, amikor a bukokeretre van rarakva a CRee led....
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
d@vee
őstag
Na ez engem is érdekelne. Takaróponyva beremdelve, üzemanyagot meg eresszem le, vagy töltsem tele? Ismerek olyat, aki teletöltve teszi el, igaz fűtetlen garázsba. Az enyém nem szabad ég alatt, de kültéren, fedett helyen lesz.
Szerk.: Közben látom a fenti tanácsot. Az előbb még észre sem vettem
[ Szerkesztve ]
Ja
-
nyogo83
Topikgazda
Ha van ra lehetoseged, akkor a legjobb,ha neha be tudod inditani.
Szemely szerint mikor lerakom, akkor valamilyen premium benzinnel (100-as Mol vagy Shell) csurig toltom es mikor tavasszal eloveszem, akkor semmi perc alatt indul.
Ha nem premium benzint hagysz benne, akkor minel kevesebbet, mert hajlamos par honap alatt "szetesni" plusz a karbiban is hagyni egy kis trutyit maga utan. Benzinkutja valogatja, hogy melyiknek mennyire hajlamos erre a sima 95-ose. Tavasszal feltoltod friss benzinnel (azert hagyj benne max 2-3 litert csak, tobbet nem a simabol).
Mindenesetre tavasszal kormenetet szoktam tartani ismerosoknel/haveroknal eletet lehelni a vasakba, amik sima benzinnel lettek elrakva.
-
nyogo83
Topikgazda
Arra irtam, hogy ez a ketto (a szokasosnal erosebb benzinszag, nehezebb indulas es fulladas) gyanus, mert ilyet a rosszul zaro vakumos benzincsap is szokott okozni, ami miatt befolyik a karbi.
Drasztikusabb esetben van hogy a karbi tulfolyojan is lecsepeg a foldre a robogo ala.
-
nyogo83
Topikgazda
"alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is,"
Ez igy ebben a reggeli huvosebb idokben normalis is. Viszont elofordulhat, hogy a benzincsapod nem zar jol, es befolyik egy picit a karbi. A nehezebb, fulladozos indulast siman okozhatja ez is akar.
-
őstag
Update
No annyi történt, hogy igazából beindul, alapjáraton megy, de gázadásra lefullad. Kicsit járatni kell, ha bemelegedett utána már reagál a gázra is, és úgy tűnik nincs gond vele. Kiszedtem a sisaktartót, légbuborékokat vettem észre a benzincsőben. Nem tudom ez okozza-e hidegen a problémát.
Még annyi van, hogy a garázst rendesen elárasztja benzinszaggal, nem folyik sehol, de gondolom valami tömítés vagy cső nem zár jól. -
Grenczii
tag
Motul és Repsol olajom is volt már szintetikus mindegyik jó.
Én Castrol Power 1 Racing-et használok most teljes megelégedettséggel.
Teljesen szintetikus olajjal ha nagyobb márkák közül választasz nem lősz mellé.
( félszintetikus is bőven elég lenne de egy szezonba elhasználok 1-2 litert akkor legyen már valami jobbféle )[ Szerkesztve ]
-
őstag
Végül sikerült megoldani a problémát, leszedtük a burkolatot, megnéztük az izzókat, rendben volt minden. Vezetékek teljesen jó állapotban voltak, sehol égés, szakadás, semmi...
Majd következett az aksi, a biztosítékok átvizsgálása, és kiderült, hogy a egyik biztosítéknak a foglalata adta meg magát, nem érintkezett megfelelően, sikerült új vezetékkel, illetve forrasztással rendbe szedni. Jelen pillanatban tökéletesen működik. Köszi ismételten a segítséget.Motul technoszintetikus kétütemű motorolajról mi a vélemény? Ajánlott vagy inkább ne erőltessem.
Emellett még a Repsol és a Gulf szintetikus motorolajaival szemezek, mit válasszak? -
-
ricsi99
addikt
Elsö körben szereld le a kormánykapcsolót és nézd meg műszerel vagy 1 db izzóval hogy kap e áramot egyáltalán a világitás kapcsoló... ...ha igen akkor nézd meg a vezeték színét ami kimegy és lebonthatod az elejét és megnézheted elöl ,hogy a csatlakozók nem e rozsdásodtak szana-széjjel.
Ha a kacsolónál se mérsz áramot akkor inkább szerelő... ha nem vagy profiEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
vadászcsiga
félisten
Zip 2t-vel van 2 hetes tapasztalatom. 27 éves Honda Dioval tudom összehasonlítani mert az volt előtte.
Piaggion még fojtás van, emiatt 45-nél többet nem tudok belőle kicsiholni, majd el kell vinnem eltávolíttatni.
Kényelmes robogó, taposó kisebb mint hondán volt. Fékek tökéletesen fognak, az első tárcsa, hátsó dob azonnal megfogják a motort. Fényszóró meglepően erős, a nagy kerek búra jól szétveti a fényt, ha valaki nem vesz észre az úton, az vak.
Olaj nem fogy, harmadik tankot fogyasztom de az olajszint alig változik.Vannak hátrányok is: műszerfal pl túl puritán, Hondán tökéletesen képben voltam mindenről, merre indexelek, stb. Itt csak az indexelés ténye van, ha meg fogy a benzin akkor csak egy kivillanó lámpa informál arról hogy másfél liter maradt. Indexnél a kapcsoló is egy lóf*sz. Egy állású, nagyon könnyen jár, emiatt visszakapcsoláskor könnyedén az ellenkező irányba lehet kapcsolni. Eléggé elveszi a figyelmet a forgalomról. Szívesen lecserélném egy 3 állásúra.
Sisak tartó alacsony és szűk, olyan bukó fér bele amin nincs plexi.
Hianyolom még a fogást az ülés környékéről, amivel le tudom venni a mocit sztenderről. Hátsó lámpa műanyag eleme úgy van kialakítva hogy meg lehet fogni, de felek hogy hosszútávon leszakad.Sokan megdícserték a 2 hét alatt, ez jól esett
Kicsit hosszú lett, de talán hasznos lehet annak aki választani szeretne.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda