Hirdetés
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6897 üzenetére
Az mit jelent? Látom a Hybrid Assistante programban, de nem jöttem még rá, hogy mi ez a pulse, glide.
Amúgy ha tartod pályán a 130-at ott nincs olyan, hogy nagyon tudnál visszatölteni. Annyira nagy lejtő nincs az M6-on.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
No.01
őstag
Meg felmerult par kerdes igy, h turom a netet kulonbozo velemenyek es tapasztalatok utan, de az ujdonsag vegett azert ebbol meg nincs tul sok... (Meg a kulfoldi forumokon sem)
Szoval olvastam olyat, h a tempomat tul nagy helyet tart az elotte kozlekedo mogott es az iro azt mondja, h ez nem allithato. Ezt erossen ketlem, h igy lenne! Szerintem vagy nem jott ra a hogyanra vagy arra gondolt, h a legkozelebbi beallitas mellett is tul nagy a tavolsag.
A masik a savtarto. Errol is elegge ellentetes kommenteket talaltam. Volt aki azt irta, h teljesen jol mukodik es nagyon elegedett vele csak az zavrja, h 3 sec utan miert kell megnyomni a Resume gombot a kormanyon es nem eleg csak rapoccinteni a gazpedalra?
Ezzel szemben volt aki panaszkodott, h meg autopalyan is pingpong labdakent jar az auto hol jobbra, hol balra korrigalva es nincs meg a konzisztens arany kozeput. (ezt o azzal magyarazta, h a savtarto valoszinuleg a regebbi fejlesztes ahol nem a 2 mukodik egyszerre es igy tartva egyenlo tavolsagot hanem csak mindig az egyik oldali aktiv)A fogyasztast illetoen viszont nagyon meglepo tapasztalatokba fuottam bele.
En eleve a nagyobb 2.0-as valtozatot veszem ha oda kerul a dolog es meg ott is 5.2 es 5.8 kozotti ertekeket irtak.
Egeszen konkretan volt aki ugy vette at, h azonnal nyaralni ment vele az olaszokhoz es beletett ~4700km. Igy jott ki 5.4-es atlag ami annak tuklreben nem sok, h sajat bevallasa szerint dinamikusan vezetett es a klima ment az esetek 80%-ban.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
"Pl az M6 dimbes-dombos nagyon sok szintkülönbséggel. Ott mindig sokat eszik a kocsim."
Pont a dimbes dombos tájon lehet legjobban pulse & glideolni és így lehet összehozni kb a legalacsonyabb fogyikat. Főleg hibriddel...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
Mondjuk az is nagyon sokat számít, hogy hol mész. Pl az M6 dimbes-dombos nagyon sok szintkülönbséggel. Ott mindig sokat eszik a kocsim. De pl az M5 Szeged irányába nagyon jó sík.
Imádom a hibridet és csodákat tudok vele néha művelni, de autópályán ez nem tud 5 litert. Lehet akármennyire takarékos a kocsi, ott már komolyan le kel gyűrni a légellenállást.
Tapasztalataim szerint amúgy nagyon sok különbség van 120 és 130 között is már.
Amúgy én idén már nem vettem matricát, mert inkább járok országúton. Ott stabilan és könnyedén hozom a 4 litert.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Dare2Live #6890 üzenetére
Ez egy remek kérdés. Nem tudom megmondani, nem volt még dögmeleg, pont aznap kezdett újra felmelegedni az idő. Ez szerintem már 16.00-18.00 környékén lehetett. Tippre 25-26 fok. És szerintem az én oldalamon 23 fokra volt állítva a klíma. Az utas oldalon talán 21-re.
(#6894) Doki16: én most pont lenulláztam a pálya elején, s a pálya végén néztem meg az értéket, az autópálya vége táblánál. Meg félúton. Akkor még 5.3, 5.2 körül változott. A legvégén 5.0 lett. De az utolsó fél órában nagyon ritka volt hogy 130-at sikerült tartani, mert bedugult a pálya a végére. Voltak olyan többperces szakaszok, amikor 70 km/h volt szerintem az átlagsebesség. Az első féltávon viszont nem nagyon, ott elég egyenletes volt a tempo. Nekem is gyanúsan alacsony ez az érték btw. A másik ami fontos, hogy szinte végig tempomat, biztos nagyon sokat számít ahhoz képest mintha én kezeltem volna a pedálokat.
Figyelem majd még.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6893 üzenetére
Igen, de nem igazán kimutatható autópályán, mert ott egyébként is termel elég áramot.
Városban már nagy különbség van. Ez reggel klíma nélkül. [kép] Ez viszont délután úgy, hogy egész nap a tűző napon állt és volt vagy 38 fok odakint. [kép] Megállás nélkül járt a motor, mert ilyenkor a klíma fogyasztása eléri a 2-3 kW-ot és azt már nem tudja megoldani teljesen akkumulátorból.Nem fogyaszt pályán 130-nál 5-öt az tuti. A kombinált az lehetséges. A 2.0 Crtdi dízelem sem ment el 5 literből.
Ha lenulláznám 130-nál a mérőt és csak a tempós haladást mérném akkor elkeserítő lenne a valódi érték
Néha szoktam figyelni a pillanatfogyasztás mérőt és nagy tempónál igenis benyeli a 6-7 litert. De amit beér az ember az agglomerációba minden szebb leszAmúgy hozzáteszem, hogy ez egy 1,8-as benzintől nagyon jó érték így is.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
félisten
"Elektromos a klíma. Autópályán nem számít bele semmit a fogyasztásba."
Azt az energiát is meg kell termelni nem 0energiával működik....Eléggé tisztában vagyok a hibrid előnyeivel csak Dizz mindha 5l írt volna pálya 130ra aztán meglepett, hogy ennyire jó...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #6890 üzenetére
Elektromos a klíma. Autópályán nem számít bele semmit a fogyasztásba. Ott már pörög annyit a motor, hogy még akkut is feltölti és könnyedén üzemelteti a klímát.
Ha tisztán csak az autópályás fogyasztást nézzük akkor az olyan 6 liter körül alakul inkább. Viszont ha már belevesszük a teljes távot akkor a 4 liter is hozható.
Én nem rég jártam meg Ausztriát. Az út egy jó részét pályán tettem meg és ilyen fogyasztásokat produkált. [kép]Ha az M6-on megyek fel Dunaújvárosból Budapestre akkor mire BP határába érek olyan 5,5-6 körül mutat. De mire elérem a célom rendszerint simán lemegy 5 körüli értékre.
Az a baj, hogy az autópálya nem a legjobb terep ezeknek, mert ott akkor már folyamatosan fixen dolgoznia kell a benzinmotornak. Az hibridnek az előnye leginkább városban/elővárosban jön elő, meg országúton települések között. Ez a rekordom eddig amit az alföldön hoztam össze országúton. [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
félisten
pályán óra szerint ~130at tartva hány órakor (klíma miatt) mennyit eszik?
Ez az 5l pályán 130 légkondival nagyon jónak tűnik, yaris ilyenkor 6.8 környékén.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
Persze, nyugodtan kérdezz bármit. Van sávtartó és adaptív tempomat. Asszem ezek a legolcsóbb változatban is vannak. Elsősorban én ezeknek autópályán látom hasznát. Ott gyakorlatilag a kocsi levezeti helyetted az utat, persze figyelni muszáj, ezt annyiban erőszakolja ki az autó, hogy rád pittyen, ha elengeded a kormányt. A pedálokat nem kell kezelni. Néha a féket azért érdemes lehet készenlétben tartani. Ha balra indexelsz tempomatnál és a beállított sebesség alatt vagy, akkor elkezd gyorsítani, felkészít az előzésre. Persze országúton nem erre bíznám. A visszajelzőknél is kell figyelni, ha a sávtartó zöld, akkor aktív a kormányrásegítés, ha fehér, akkor nem. De autópályán azt veszem észre, hogy sokkal kevésbé fáradok így el.
Városban nagyon keveset próbáltam csak, ott nekem nem tetszik. Ennek az az oka elsősorban, hogy induláskor ha magára hagyod a gyorsításnál, akkor elég nagy helyet hagy legkisebbre állított követési távolságnál is. Egyébként lehet gyorsítani manuálisan is, akkor tudod zárni a távot. Ha jól emlékszem, fékezéskor leáll a tempomat és újra be kell állítani a kívánt sebességet. Itt egy video, hogy milyen városban az ACC + LTA.
Amúgy ma Tesco parkolóban amikor kimentem a kocsihoz, éppen egy fickó nézegette, azt mondta lehet a következő ilyen lesz, majd beszállt a Priusába. Amúgy is elég jellemző még, hogy megnézik az emberek. Akár ha állsz a dugóban.
Android auto/Carplay kapcsán nem mondtak semmi biztosat. Rebesgetik a madarak, de ígérni nem ígérik. Navim nincs, felcuppantottam a telefont az ablakba, s onnan nyomok google maps-et. 2 USB port van, az egyik a középső tárolóban, de van kis kábel csatorna, amin szépen ki tud kandikálni. Meg van egy az utas oldalon. Az nem biztos, hogy 2.1A-es, ellenben biztosan támogat MirrorLinket. Azzal ki lehet rakni a telefon képét az autóra, de sajna elég kevés alkalmazás támogatja. Pont a GPS-ek közül csak a Sygic-ről tudok. Elvileg MiraCasttal is lehet átvinni képet és hangot, de még nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
No.01
őstag
Drizzt:
Latom uj Corollat hajtasz. Mi most vagyunk vasarlas elott...
Azt szabad kerdeznem, h mi a velemenyed/tapasztalatod a vezetest tamogato rendszerekrol?
Leginkabb az adaptiv tempomat erdekelne? (Illetve ha van olyanod akkor az, h mikent mukodik egyutt a savtartoval es, h mikent muzsikal a dugoban)Tovabba csak kivancsisag kedveert, de mikor te vetted akkor hitegettek-e azzal, h lesz Android auto es /vagy AppleCarPlay tamogatas?
Lehet a tobbsegnek ez nem fontos, de amig a gyari navi egy kalap kaki mellesleg utolag majd jo dragan frissitheto addig enegem igenis nagyon erdekel, h ezen opcio bekerul-e valoban az autoba egy utolagos SW frissitessel mert sajna van egy olyan sanda gyanum, h ezzel csak altatni probaljak az europai vevoket. -
Drizzt
nagyúr
válasz Csabroncka #6883 üzenetére
Majd az is eljön.
Ma volt a 230K-es útnak a párja, ellenkező irányban. Eleinte 5.4-re állt rá a mutató, s nem nagyon akart megzuhanni, de azért olyan 100 km körül lement 5.3-ra, majd idővel 5.2-re, aztán az utolsó 30 kilométeren beütött a dugó, 70-120 között változó sebesség, s 5.0 lett a vége. De utána lenulláztam nagyvárosban a kijelzőt, s itt jött a hihetetlen rész. Kb. 15 km, 27 perc, s 3.0 lett a fogyasztás. Közben 2.7-re ment le a "csúcson". Ez elég durva. Gondolom ezek a legideálisabb körülmények a fogyasztáshoz. 50-70 közötti sebességkorlátozások, enyhe dugók, 6/8-on levő aksi induláskor és autópályán előmelegített benzinmotor. Szóval illúzióim nincsenek, a hétköznapokra úgyis visszaáll majd olyan 4.0 környékére városban, de ez így is tök jó.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz psycroptic #6881 üzenetére
Valamennyit szamit, de azt mondjak nem sokat. Amugy a 230 km palya nekem 5.0-t irt belul. Amikor beertem a celvarosba, akkor lement az atlag 4.9-re. Ha nem tempomat + eco + ugy vezetek, ahogy az e12-t szoktam, szerintem a 6-ot is elerem. Meg majd tesztelgetek mindenfelet.
I am having fun staying poor.
-
psycroptic
őstag
Igen, erre vonatkozott, de ez nem autós szleng ez csak az én marhaságom...
Nekünk a nyárigumik 225/45 17" de 1000Km végig pályán, két felnőtt plusz cuccok nem igazán tudom 5,4-5,5 alatt tartani. Átlag utazósebesség 130-140Km/h, arra gondoltam, hogy ez is belejátszhat a dologba.
PSNID: Tomy83PS
-
Drizzt
nagyúr
válasz psycroptic #6879 üzenetére
16" Falken, konnyufem felnin, de pontosabbat most nem tudok hirtelen. Amugy nem vagyok otthon autos szlengekben, ugyhogy csak remelem, hogy erre vonatkozott a kerdes.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
No, elfogyasztottam az elso tankot. Osszesen 724 km sikeredett, ebbol kb. 350 km autopalya, a tobbi varos. Az autopalyabol 230 km adaptiv tempomattal 125-135 kozott allitgatva, eco modban. A tobbi foleg normal modban. Az ezutan betankolt benzin: 34,11l. Ez igy 4.7l/100km. Jol esett ezt latni, mert lelekben sokkal rosszabbra szamitottam, mar elkonyveltem valami 6-ot magamban. Aztan a kuton ert a meglepetes, hogy csak ennyi benzin fer bele. Hivatalosan 42l a tank, belul azt irta, hogy 30 km maradt a tankbol. Eco modban palyan amugy kimondottan gyenge az auto gyorsulasa, bar most 4 felnott + cuccaik voltak benn. A masik 120km palyan neha nyomtam sportban is, azert az baratsagosabb joval, gazadas szempontbol, persze fogyasztas szempontbol meg baratsagtalanabb. Jo lesz ez igy. A savtartasbol meg annyi fura, hogy joval kozelebb akar menni a jobb savhoz, mint en szoktam. Corolla hybrid sedan 1.8, ha valaki az elozmenyekrol lemaradt volna.
I am having fun staying poor.
-
iday
aktív tag
válasz galervin93 #6865 üzenetére
Priuskába javasolt a kit-in védelem beszerelése.
3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu
-
Csabroncka
addikt
válasz galervin93 #6873 üzenetére
Elemi kár és lopás Casco legyen, ezen kívül nagyon mást nem tudsz tenni. Az ilyen olyan zárakat pedig végképp felejtsed el nem érnek sajnos semmit
"in medias res"
-
galervin93
addikt
válasz Csabroncka #6867 üzenetére
Aha, köszi a tippet!
Hát remélem nem lesz semmi gond, mondjuk holnap megyünk nyaralni, majd ha hazajöttünk ráfekszek a dologra.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #6867 üzenetére
Amugy az "alapvedelem" mit takar? Nekem is ott az ablakon a "Lexus Auto Alarm System" matrica, de fogalmam sincs milyen elven muködik, meg mennyire lehet atb.szni az immobilisert.
Mondjuk egy olyan orszagban ahol mikor ismerösöm az egyik helyre azt mondta "Az egy getto, komolyan mondom... Rendesen majdnem elgondolkoztam rajta, hogy le kellene zarnom a kocsit" annyira nem parazok, hogy feltörik.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz galervin93 #6865 üzenetére
Rakass bele közelítőkártyás indításgátlót + ba.
Szinte köztudott, hogy elsősorban a gyári alapvédelemmel ellátottat viszik a leghamarabb a parkolóból, amelyikben 1 perccel többet kellene szöszölni azt már nem.
Szóval a gyári védelmen kívül a fent említett +ba, nyilván nem 100% garancia, de a lopás CASCO-n kívül az egyetlen olyan ami + visszatartó erő lehet.
"in medias res"
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6865 üzenetére
Grat hozzá. Üdvözlünk a hibrides csapatban. Innentől kezdve egy szebb és nyugodtabb világ vár rád. Főleg ha sokat dugózol
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
galervin93
addikt
válasz molnarpeter #6864 üzenetére
Hát nagyon remélem.
Bár abszolút laikus vagyok, de gyanítom nincs 100%-os védelem, max olyan, ami kissé több gondolkodásra készteti a tolvajt. Mindenesetre keresek valami óccó-kici-kínai cascot, ha ne adj isten...
És akkor már megragadnám az alkalmat, hogy eldicsekedjek vele, első autó, szóval nagy az öröm.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz galervin93 #6863 üzenetére
Szvsz leszoktak róla. 2018 toplista:
"Ford Focus – 15 bejelentett lopás
Škoda Octavia – 11 lopás
Volkswagen Polo – 9 lopás
Opel Corsa – 7 lopás
Volkswagen Passat – 7 lopás
Volkswagen Golf – 6 lopás
BMW 3-as – 5 lopás
Toyota Auris – 5 lopás
Ford Mondeo – 4 lopás
Audi A3 – 3 lopás
Ford Transit – 3 lopás
Toyota Corolla – 3 lopás
Suzuki Swift – 3 lopás
Peugeot 508 – 3 lopás
Volkswagen Touran – 3 lopás"
[link] -
galervin93
addikt
Tudom nem lehet egzakt választ adni, a kérdésemre, de... Mennyire kell tartanom attól, hogy a fővárosban az éj leple alatt lába kél egy 3-as Priusnak? Sajna nincs garázs, panelrengeteg egyik kis utcácskájában, több száz autó társaságában valós a lopástól való félelem?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Drizzt
nagyúr
válasz Dluinet #6856 üzenetére
2.9-et azt mégis mivel? Nekem 4 alá menni is nagy művészet egyelőre bárhol. 3.8 volt eddig a legalacsonyabb teljes átlag, amit láttam, csak városban közlekedve. Autópályán örülök, ha 6 alatt leszek. Bár tény, hogy én 130 alatt pályán nem szeretek közlekedni. De lehet átszokom erre az adaptív tempomatos 120 környékére, időt úgyse vesztek vele sokat, de fogyasztásban eddig elnézve a dolgokat ez lehet az a sebességhatár ami felett meredeken esik az MPG. (ui.: nálam az adaptív tempomat teljes sebességtartományban működik)
I am having fun staying poor.
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #6856 üzenetére
Igen egy kicsit félreértettem Nem mentem még vele hosszabb távra. Nagyjából 2 óránként megszoktunk állni azzal meg nem érem el a 200 km-t. Amúgy tényleg nagyon értékeket lehet vele összehozni. Főleg akkor ha nagyjából 15-20 km-ként mindig megtudok tenni vele 1-2 km-t villanyosan.
Amúgy neked milyen hibrided van?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #6854 üzenetére
Sajnos ritkán van összefüggő 200 km-es sima szakasz
Az osztrák Alpokban autópályán hoztam ezt vele pl. össze. [kép] [kép]
Itt a városban mászkálva bárhol összehozok vele 3,7 körüli fogyit. [kép]Ha jól kezeli valaki a kocsit, akkor hihetetlen adatokat lehet vele produkálni. 1 év alatt, meg a hybrid assistant segítségével meg már elég jól rá sikerült éreznem
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #6849 üzenetére
Én még kb. 5 évvel ezelőtt vettem egy legolcsóbbat ebay-ről. Szerencsém volt vele, mert hibátlanul működik
Nagyon hasznos applikáció, baromira szeretem Én aki statisztika mániás vagyok nagyon tudok egy ilyet élvezni.
Például egy ilyen 60km-es úton ez a hibrid is tud menni olyan 11-13 km-t tisztán villanyosan. [kép]Vagy hogy például megtudok tenni úgy 60 km-t, hogy nem kell egyáltalán használni a hidraulikus féket [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gaborbol
őstag
Mult evben bereltem egy Avalon-t, abban is volt adaptiv tempomat, meg lane assist, veszett jol mukodott mindketto.
New York-ba, igen paraszt modon vezetnek, es ott is tokeletes volt, egyszeruen hibatlan. Majd ket oran keresztul jottem A JFK-rol es nem kellett se a gazra se a fekre lepni egyszer sem.
Az egyeduli gond, hogy 50 Km/h alatt kikapcsolt a rendszer, igaz ez egy 2018-as modell volt.Azt is tudja, hogy ha van pl 3 vagy 4 sav es az "ember" elotted keresztul szantja az osszes savot, hogy amikor pont beer eled, el sem veszi a gazt.
En se nagyon akarok mar kocsit venni nelkule. Regen nagyon szerettem vezetni, most mar alig varom az onvezeto kocsikat.
-
Chereiose
addikt
válasz diablo1984 #6835 üzenetére
Na igen ez a fő különbség, hogy azért a yaris1 nem a 80-as évekből származik úgymond, ahogy írta Dare2Live kolléga is, van némi biztonsága, legalábbis egy swifthez képest biztos.
Remélem sikerül majd valami normálisat kifognom. Az első generációból az 1.0-ás motor is 4 hengeres?
-
nagyúr
Csak megfelelő OBD kell hozzá, ami TOYOTA hybrideket nem bolondítja meg.
Jobb eseten csak a rádió gombjai nem működnek ideglenesen (Pl.: Prius 2 JBL-ben ezt csinálják az olcsóbb verziók)
A javasolt OBDLink® LX Bluetooth adaptert venni, azzal nincs probléma, és a Hybrid Assistan is azt ajánlja. [link]"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Doki16
addikt
700 röhögve meglesz. Én 800-at simán elmegyek két tankolás között és ilyenkor is csak 38 liter körül megy bele
Ajánlom figyelmedbe a Hybrid Assistant programot. Ezzel tudsz magadnak csinálni komplett statisztikákat. Egy uton megtudod nézni másodpercre pontosan, hogy mikor milyen tempónál mennyit fogyasztott a kocsi.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Drizzt
nagyúr
Elhagytam a 400. kilométert a hibrid Corollával. Kíváncsi leszek hány kilométernél jön el a tankolás. Most tippre valahol 700-ra tippelnék, mert még lesz egy 230 km pályázás. Most kb. fél tanknál járok. 42 literes a tank asszem. Nagy örömöm, hogy végre rájöttem hogy kell bekapcsolni az adaptív tempomatot kormányrásegítéssel. Ez a feature elég érdekes. Meglessük pályán is! Kíváncsi leszek arra is, hogy a fogyasztásban várható-e még bármilyen változás. Az is érdekelne, hogy van-e sebességfüggő átlagfogyasztási görbe valamerre. Priusokhoz találni, de hirtelen ott is csak a ketteshez sikerült.
I am having fun staying poor.
-
diablo1984
veterán
a yaris 2-esről mikor levettem a hátsó lököst, na annak a merevítője is csak egy vékony festékkel lekent vasdarab, na az is tiszta merő rozsda volt, ahhoz képest a yaris 1-esé hibátlan mikor annak fújtam a lökösében a napszívta fekete részt! Ennyiből csalódás a generációbáltás, meg abból is, hogy becsukom a yaris 2-es ajtaját és kong, ilyen az egyesben nem volt. DE a 2-es tényleg csinosabban és lábtérre elől és hátul is megfelelő helyet biztosít, úgy hogy a csomagtartója nem lett kisebb(igaz raktak bele egy felnyitható polcrendszert, amivel ha a hátsó ülések előre vannak döntve, akkor totál síkban van minden, valamint a tárolórekeszek miatt nem tud minden gurulni mindenhová, ráadásul ki is vehető és akkor a yaris 1 mély csomagtartóját kapjuk. Az autó kívülről nem nagyobb, így a +helyet úgy nyerték, hogy a motorteret zsúfolták, kb 40cm a motorháztető, a szélvédő alatt van a fél blokk. De ha annyi baja lesz mint a yaris1-nek, akkor nem izgat, a fogyasztása jó, a gyerek szereti, igaz nem egy férfiálom autó, de nekem szürkében tetszik, mégha van rajta pár harci karc, akkor is!
-
rob210
nagyúr
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #6837 üzenetére
az én yaris 1-esem kapott az élettől tizenötév kulcsos autóként egy cégnél, mindenki ütötte-verte, sosem volt garázsban, de csak a belső küszöb végein volt minimál rozsda kezdemény, de az is felületi, gondolkoztam rajta 1,5 évig, ha egyszer úgy lesz időm, akkor lekezelem és lekenem alvázvédővel, de még műszakin meg sem említették, hogy gond lenne, inkább esztétikai jellegű volt! De a yaris 2-es épp így néz ki mint a te képeden is, a hátsó híd bekötésénél 1-1 tenyéren üszök rozsda, az már beavatkozást igényel, csak lesz még 2db ívfestés meghúzás miatt, azt augusztus végén csinálják majd és utána ledúrom róla a hátsó lököst és rendberakom alvázvédelem ügyileg, mert ez igényli!
Tehát én is azt vettem észre, hogy az 1-es yarisnak jobb volt az alvázvédelme mint a 2-esnek! -
L4mie
veterán
válasz molnarpeter #6841 üzenetére
megy-megy, csak 30 fok fölött már nem igazán hatásos.
Szerintem még nem volt soha újratöltve, legalábbis nálam 4,5 év alatt még nemDolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Dare2Live
félisten
Igazából ha Yaris 1el minimálba foglalkoztak nem egy rohadós autó. Ez az első kis toyota ami rendes hot cinkfürdővel, 12év átrozsdásodás garival jött. imo itt vetkőzte le Toyota végleg hogy rohadós japán és vált el végleg a mazda vonaltól.
Yaris 2től viszont foglalkozni kell vele. pl [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rob210
nagyúr
válasz diablo1984 #6835 üzenetére
Azért a nem rohad az feltételes mód.
Van olyan amivel volt foglalkozva, de sajnos én már 3 olyat szereltem, ahol közöltem a tulajjal, hogy vagy kasznis, vagy az emelési pontot behelyezem neki az utastérbe
A yaris valamiért főleg az 1 es rohadásra hajlamos.
A 2 esnél már javítottak az alvázvédelmen, de az is tud.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Chereiose #6828 üzenetére
A yaris egy 90-es èvek vègi 2000es èvek eleji autó, míg a swift egy 80as èvekbelinek a koppintványa(geo). Itt a biztonságra is adtak, nem rohad, nekünk 3 èvig volt 1es yaris, èn csipáztam nagyon, de szervó nagyon hiányzott belőle, úgy azèrt nehèz vele manőverezni. Olaj ès szűrőcserèken kívül egy hátsó fèket kellett rajta csinálni, futóműalkatrèszek mèg a gyáriak voltak! Yaris 2-est is az 1es jó szájíze miatt vettem ès szeretem, ugyanaz a technika, ugyanaz a fèk, csak itt már 3 hengeres az ezres, de ez is megy(bár húzatva istentelen hangja van a 3 hengernek, de szokható), ez sem rohad, de az alján már alvázvèdelemèrt kiállt! Ebben már van minden ami az egyesből hiányzott, valahogy nagyobb autó lett, de szervóval játèk vele parkolni, 2 sávon 1 ívben megfordul.
Mod: ja ès tisztán városban 6 literből kijön![ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz Chereiose #6826 üzenetére
A klippben egy tipikus hül*e p*csa van már elnézést. Autószerelő az apja de ő bemegy az első kereskedésbe és vesz egy swiftet annak ellenére, hogy ezt az autószerelő apa nem javasolja, segítene neki....
Eközben a műszempillája miatt izomláza lehet a nyakában....Régi swift ahogy yaris is nagyon jó autó ha karban tartották. Ha nem mindkettő kerülendő. Ami markáns, komoly különbség, hogy a yarisnak van utascellája. Amiben a régi swiftben meghalsz ott yarisból kiszálsz. Ez nagyon nagy difi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Chereiose
addikt
válasz Csabroncka #6831 üzenetére
Értem köszi
-
Empsepo
senior tag
Üdv mindenkinek!
Idén vettem egy Toyota Corolla 2007-es évjáratú autót amit nagyon szeretek, főleg az automata váltót.
Frenetikus élmény vezetni.
Minden rendben vele de ma este tapasztaltam egy olyan dolgot hogy mintha dőlne a meleg az utastér felé a motor felől, meg alulról is úgy éreztem mintha a szokásosnál melegebb lenne az egész autó.
Ez lehet hülyén hangzik, de amikor megálltam egy ismerősnél aki berakott valamit a kocsiba, ő is egyből azt kérdezte hogy miért fűtök...
Coldra volt állítva a befújás, a klíma nem ment.
És ugye nem is volt meleg, kellemes 22 fok.
Szerintetek?Minden választ megköszönök.
-
Csabroncka
addikt
válasz Chereiose #6830 üzenetére
Van olyan (nem budapesti) márkaszerviz ahol ezt simán megcsinálják neked lebeszélt időpontra adott héten. olyan 15 és 25 között kaptam januárban az ajánlatokat.
Ha végképp nincsen márkaszerviz akkor Gor-car! De először te nézd meg és ne egyedül!
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Chereiose
addikt
válasz Csabroncka #6829 üzenetére
Hm nem rossz.
Bölcs tippjeidet pedig betartom majd Azt nem tudom, hogy pl x helyen innen 30km re kinézek egyet, hova vinném el márkaszervizbe ráadásul úgy, hogy fogadjanak is egyből? Szerelőt meg úgy se tudok magammal vinni.
-
Csabroncka
addikt
válasz Chereiose #6828 üzenetére
Nővéremnek 2006-os vagy 8-as van (most nem tudom hirtelen), 1 literes benzines. Hálás, igénytelen, olcsón fenntartható.
Garázsban tartott, női sofőr, amikor eladták (előző gazdái) megsiratták... Minőségi olajat, szűrőt és alvázgondoskodást kér ebben a korban is, de semmi extra, szerintem nagyon patent kis gép....
Sógorom fél évet vadászott rá (nem mintha én a Corollára nem)! Ebben a korban a kereskedőt felejtsed el, iszonyú sok ipari hulladék lapul a hirdetések mögött és csak az idődet meg az idegeidet pazarlod rá. CSAK magánszemély, kilométert leellenőrizve, vásárlás előtt karosszériás márkaszervizben flottul átvizsgálva!
"in medias res"
-
Chereiose
addikt
válasz diablo1984 #6827 üzenetére
Akkor jól sejtettem, hogy azért a yaris egy swifthez képest autónak mondható. Árban nem tudom mi a reális egy ilyenért mert azért szerintem ezek a 700k-1m árazásúak túlárazottak, egész szèp magyarországiakat is látni 500-600k körül. Talán az a reális egy 20 éves autóért inkább.
-
diablo1984
veterán
válasz Chereiose #6826 üzenetére
mindenképp érdemes, nekünk volt egy, most egy 2-es yaris van, teljesen jó, ha nem volt törve, akkor nem is rohad még, az 1.0-ás motor is 4 hengeres, viszont érdemes a jobban felszereltet venni, tehát szervó+abs+klíma legyen benne, mert nagyon fogod hiányolni ha nem lesz!
Amúgy nem egy kategória a yaris 1 mint a swift1, messze nem! -
Chereiose
addikt
Fura kérdés, (kérdeztem korábban is, egy lehetséges Yaris vételről ismerősi körből) de szerintetek ilyen első generációs Yarist szabad venni egyáltalán még, ha ebből indulok ki? [link] Bár azért ez a swift 80-as évekbeli technológia, talán 1 fokkal jobb a yaris, inkább az a kérdés, hogy még ha egy jobb állapotút is fogok ki, mennyire lesz pénznyelő gép...Mindenesetre annyi bizonyos, hogy valamiféle átvizsgálásra elviszem mindenképpen majd, ha esedékes lesz.
-
FeriPapa2
tag
válasz molnarkrav #6820 üzenetére
Az én autóm is így lett véve. Azt jelenti, hogy a lízing lejártakor a Toyota az autó akkori állapotának megfelelő piaci áron visszavásárolja és maradvány érték és az autó ára közti különbözetet beszámítja egy esetleges új autó vásárlás önrészeként. Ha nem akarsz újat akkor vagy kifizeted egyben vagy tovább törlesztheted.
-
FeriPapa2
tag
válasz molnarpeter #6822 üzenetére
Kösz de azt szeretném tudni, hogy kell e mókolni? Az eddig is világos volt, hogy vagy kell vagy nem kell!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarkrav #6820 üzenetére
Nem muszáj élni a visszavásárlási árral, meg is tarthatod, és utána magad is értékesítheted
-
FeriPapa2
tag
Tisztelettel kérdem!
Tudja valaki? Yaris HSD-be tolató radar beköthető simán a tolató lámpára. Sajnos gyárilag nem opció. Meg is van az "eredménye". Most van a festőnél, sürgősen be szeretnék rakni egyet. -
molnarkrav
csendes tag
Ez. A toyota értékőrző a gyakorlatban használható konstrukció? Ha jól látom a példákat, a garantált visszavásárlási ár megegyezik a maradvány értékkel. Az elég karcsú.
-
Drizzt
nagyúr
válasz psycroptic #6814 üzenetére
Csak egy pillanatra hallani, kb. mint egy egér kattintás. Amíg nincs elindítva a rendszer, csak simán nyomom a pedált, addig nincs ilyen hang. De még próbálgatom, hogy mik a jellemzői. Az viszont biztos, hogy amikor átvettem az autót, ilyen hang még nem volt. Mindegy, emiatt még nem megyek szervízbe, de az első szervíznél rá fogok kérdezni.
(#6815) L4mie: Én több helyen is kérdezősködtem, katalizátor hiba gyanú volt. Mindenhol kicseréltették volna az egészet különösebb ellenőrzés nélkül. De végül találtam egy helyet, amelyik talált magyarázatot arra, hogy miért jött elő a P0420 valós meghibásodás nélkül, illetve a tényleg lyukas kipufogómat kicserélte olcsón. Eléggé a város szélén van, ez az.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Szoszo94
őstag
Teljesen igazad van, csak ott a bibi, hogy még egy univerzális olvasóm van csak. Egyelőre kitörlöm, aztán megnézem visszajön-e. Lehet már jó régóta keletkezett, még az előző tulajnál és talán javítva is lett
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
L4mie
veterán
E12-n kilyukadt valahol a kipuffogó, nagyon frankó hangja van, de közben rezeg is valami lemez ami viszont elég zavaró, meg nyilván nem egészséges a lyukas puffogó. Pesten belül tudtok valami jó kis kipuffogóval foglalkozó szervízt?
A vicc, hogy 1.5 hónapja kértem rá teljes elektromos és mechanikai vizsgálatot a légzsák csere mellett a délpesti toyotában 30k-t kértek érte...akkor már rallis hangja volt....az általam ismert kicsi de elég nyilvánvaló hibákból semmit se derítettek fel, cserébe kaptam egy papírt, hogy a műszakin átmenne....kerülje mindenki azt a szervizt hibakódot kiolvasni meg padra ráállítani és ezért ennyi pénzt elkérni vicc...
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
rob210
nagyúr
válasz Szoszo94 #6808 üzenetére
Szerintem kezd azzal, hohy egy rendes olvasóval olvasod ki a hibát.
A kézi kütyük nagyon sok falsot írnak.
Ez az én mániám, de nálam, ha hibakód van egy autóban akkor az nem jó és addik keresem a megoldást amíg hibakódmentes lesz. De én már többször meg lettem vádolva, hogy fanatikus vagyok.Renault power
-
Dare2Live
félisten
válasz Csabroncka #6804 üzenetére
"Ez a Toyota nem megbízható már opciót sokan erőltetik"
Én elővettem?
Amúgy hamár akkor legyen konkrét eset a "fejlődésre". Az 1sz-fe, 2sz-fe örökélet +1nap motorok, kaptak olajcserét 500-800.000km után se eszik olajat... van amikor 500.000km+ van az első vízpumpa csere!
Jött az utóda 2005 ill 2008tól az 1KR-FE és 1NR-FE. Szerencsésebbeknek garancia idő alatt már zabálja olajat (1l/1000km), esik szét vízpumpa, klimakompresszor... és gariban végig lehet verni. Sajnos esetek 99%nál 100.000kmnél még nincs meg az 1l/1000km Toyta meg megrántja a vállát.
"és ezt árazzák be a 10-15 éves modellek esetén"
hja madaraknak lehet max eladni....
"igénytelen, primitív belső amit egy német autógyártó kizárt, hogy megtegyen."
sztem belsőben nagyon nagyot fejlődött Toyota. Az más kérdés, hogy ergonomiailai, stilusra ez nem jön be.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
válasz psycroptic #6809 üzenetére
Nem tudnám hirtelen megmondani. De szerintem nem. Simán olyan 2-3 percig vagy nincs hang soha, vagy 2-3 percig minden gázadásra van hang. Amikor rálépek. Aztán a pedál ha egy bizonyos nem túl nagy foknál meredekebben van megnyomva, akkor nincs ilyen hang többé. Amíg fel nem engedem újra e fölé a szög fölé. De ez olyan pár fok lehet csak, egy leheletnyit kell megnyomni.
I am having fun staying poor.
-
Szoszo94
őstag
Üdv!
Gondoltam rádugom az OBD2-es kütyümet a kocsira, megnézem miújság. Van egy tárolt hibakód (P01A7) ami után a netet túrva ezt találtam.
Találkozott már valaki ezzel? A motor szépen jár, jól megy, nincs semmi érezhető baja, érdemes ezzel most foglalkoznom vagy majd a következő szerviz alkalmával (még 5000km) ráér szólnom róla?Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Drizzt
nagyúr
Egy kérdés: Hibrides népek, a legelső szervízre 15000 km-nél mentetek, s addig semmi, vagy volt valami extra olaj/szűrőcsere vagy hasonló az elején? Úgy rémlik korábban mondtak valami olyat a szalonban, hogy kell egy korábbi csere is az elején, de amikor átvettem már azt mondták, hogy 15K km után találkozunk. Most kb 320 km körül vagyok. Egy dolog viszont fura: az elején még nem volt semmi hangja, vagy ellenállása a gázpedálnak, de mostmár a legfelső hányadában jön belőle egy olyan hang, mintha valami kapcsoló átkapcsolna. Nem mindig, de majdnem mindig.
I am having fun staying poor.
-
Akula
őstag
-
Csabroncka
addikt
válasz Dare2Live #6801 üzenetére
Ez a Toyota nem megbízható már opciót sokan erőltetik.
Sajnos azt kell mondjam, annak ellenére, hogy egy 4 éves autónál a tansapkanyitó bowdenes, és egy ikaruszba valóak a vezérlő gombok nagy valószínűséggel 10 év múlva is működni fognak és lehetőleg nem kopnak le - ez ad hozzá az értékéhez és ezt árazzák be a 10-15 éves modellek esetén is - hozzáteszem ugyan ez volt 10 és 20 éve is, igénytelen, primitív belső amit egy német autógyártó kizárt, hogy megtegyen.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #6801 üzenetére
En 25 eve vezetek, meg egyszer nem ultem be magam moge. Apam 50 eve vezet, o iden ult be eloszor, hogy az unoka mellett ulhessen
Ismeriseim 90% nak foggalma sincs a sajat autojarol, azt sek tudja milyen motor van benne.
Benzines, es ennyi.Nem tudom, hogy a Dacia mondjuk 6-8-10 ev alatt koltsegben, megbizhatosagban, tobbletfogyasztasban, maradvanyertekben hova fut ki a corollahoz kepest
-
Dare2Live
félisten
válasz Csabroncka #6793 üzenetére
Mondjuk abban speciel sok szubjektív nincs, hogy ha be akar ülni maga mögé akkor beveri a fejét.
Miután beül a feje meg a tetőt súrolja.
..."az emberek többségének az autó egy tárgy, mint a mosógép. Eljuttat a-ból b-be"
Így lenne akkor az emberek többsége venne egy Dacia kalibert. Elvisz A->Bbe.
@gaborbol: Én 4.2t láttam de nem számít mert egy érték soha nem érték. Meg x éve tudjuk hogy fogyaszt egy prius városban.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest