Jól értesült források szerint a kínai hatóságok felszólították az e-kereskedelmi platformok üzemeltetőit, hogy többé ne ragaszkodjanak ahhoz, hogy a kereskedők visszatérítést adnak az ügyfeleknek a termékek visszaküldésének megkövetelése nélkül. Ezzel a pénzügyi nyomást szeretnék állítólag enyhíteni.
A kormány a PDD Holdings embereivel és sok más üzemeltetővel is találkozott, és júliusra mindenkinek fel kell hagynia ezzel a gyakorlattal. Onnantól kezdve csak a kereskedő kezdeményezhet visszatérítést. Ennek célja, hogy a gazdasági nehézségek idején ne kerüljenek rossz helyzetbe a kereskedők.
Tavaly nyáron egyébként emberek százai tüntettek a Temut üzemeltető cég irodája előtt Dél-Kínában, a visszatérítési irányelvek miatt. Később a hatóságok és a kereskedelmi minisztérium elrendelte az irányelv átalakítását.
A hatóságok azonban még kritikusabbak lettek idén. A visszaküldés nélküli visszatérítést egyébként azért találták ki, hogy a vásárlók és az eladók is előnyös helyzetbe kerüljenek bizonyos rendeléstípusok esetén. A PDD 2021-ben kezdte el alkalmazni ezt a módszert, majd riválisai is követték. A kereskedők azonban rendszeresen panaszkodtak, mert a pénz és a termék egyidejű elvesztését kockáztatták emiatt.