- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
Hi mindenki!
Valaki tudna adni nekem egy adatot? Toyota Verso 2014 Live Comfort: milyen acélfelnin megy ez? Kéne a szélesség, csavarkör, ET szám. Nem találom sehol. A Corolla Verso megvan, tele vele a net, de az újabb, sima Verso milyen papucsot kapott? Akinek ilyen van, a szervízkönyvből légyszi' mondja meg!
Köszönet érte"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Látom, pörög a topik, jönnek a kérdések-válaszok...
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
A világ egyik legstabilabb szívó motora.
Nem csoda, hogy mind a mai napig (!!!) szerelnek vele kocsikat, még Avensist is és megállják a helyüket az EU-s downsizing-olt vagy agyonturbózott selejtek mellett...
Ez a motor van koppintva a hondába is és ez van tovább fejlesztve a Hyundai-Kia konszernnél 2.0-ra."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Van valakinek hasoló tapasztalata, vagy tudja, hogy mi lehet?
1.8 szívó benzines manuális váltóval és előtte még nem csinált ilyet (2015-ös).
Reggel 1 fok, kocsi kicsit bemelegedve (éppen, hogy már nem világít a hideg hűtőfolyadék lámpa, de még nem melegedett be a motor) egy kényszerű erőteljesebb előzésnél a motor nyomatéka hullámzik. Az autó nem egyenletesen gyorsít, a fordulatszáma is hullámzik, mintha darabos lenne a benzin.
Kb. 10km lakott területen belül forgalomban andalogva, majd autópálya. A felhajtás egy rémálom volt. Egyszerűen hiába nyomtam, nem húzott. Bármilyen sebességfokozatban (5, 6) gázadásnál hullámzó volt a nyomaték és hallani is lehetett a motoron, hogy erősödik a motorzaj, majd halkul, majd újra felbőg és újra nem húz. Na így mentem 100-zal óvatosan vagy 20-30 km-t. Majd oda kellett lépnem és nem volt gond. És azóta sincs. De megijedtem. Olvasgatok keverékképzésről, meg korrodált lambda szondáról, meg szar benzinről. Megvétele óta mindig az Auchannál tankoltam. Most vigyen szervizbe, vagy van valami ötletetek?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #5974 üzenetére
5w20 ha jól emlékszem.
Toyota szervizben cserélték az éves karbantartáskor."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #5979 üzenetére
Köszi a linket!
Az igazság az, hogy már próbáltam mást is egyszer-kétszer. Ha 98-ast tankolok, semmivel nem lesz jobb, mert nem igényli. Ez nem egy Cupra.
A MOL 95-ös ugyanolyan, mint az Auchan. Ott csak ritkán tankolok, mert drágább, mint a bevásárlóközponti ami nekem minden nap útba is esik. Szerintem az Auchan a MOL-tól vásárolja. A Shell egy nagyon kerülendő kúthálózat. Amikor a Tescoban vásároltam és kaptam kupont, hogy minusz 10Ft/liter, akkor kipróbáltam. Többet fogyasztott a kocsi és nem is volt olyan dinamikus. Nemcsak a Verso, hanem a Rio-m és amit már eladtam az Astra is. Szóval azt inkább nem. Az ÖMV viszont tényleg jobb. De annyival drágább is. Majd elnézek és gyűjtök egy-két szupershop pontot"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Annyira szar az a benzin, hogy a januári mérés során a 95-ös oktánszámú 96 fölötti értéket hozott, a max 5% etanol meg 3,9% volt. Ezt rendszeresen mérik és közzé is teszik. Majd keress rá az ÖMV mérési adataira és ha megvan, akkor küldd el, mert nem teszik közzé.
(#5983) Csabroncka: de. A shell, úgy általában. Jópár kutat kipróbáltam Debrecenben, Egerben, Pesten, Dunakeszin, Fóton sokhelyen. Felejtős. 1literrel több a fogyasztás. Csak nyugtatom magam, hogy nagyon jó a motornak kopás szempontjából, mert biztos nagyszerű adalékok vannak benne, csak ezáltal benzin kevesebb. Valahogy az az érzésem, mint a Dove szappannal. Nagyon hidratál, nagyon környezetbarát, nagyon krémes és illatos is, csak nem tisztít.
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Megint csinálta az autópályára felhajtáskor és még egyszer, mikor padlógázt nyomtam neki.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz psycroptic #5988 üzenetére
Amire józan ésszel gondoltam:
- gyújtógyertya hiba
- sebsességváltó (incl. kuplung)
- nem jó a benzin
Aztán utánaolvasva a következőkre esett a fókusz:
- kokszolódott szelepülék, nem zár rendesen
- lambda szonda hibás jel miatt túldúsított keverékképzés
- folytószelep házban lerakódások
- nem jó a benzin.
Ha nem nyitom ki padlógázzal a folytószelepet, észre sem lehet venni, hogy baj lehet. 3500-ig tökéletesen csendesen jár a motor, szépen húz. 4000-nél elkezd hullámozni a nyomaték és a motorhang is olyan, mintha automata váltós lenne a kocsi és keresné a megfelelő fokozatot."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Több kollégámnak is van és azt mondják, hogy eléggé megbízható a technika. Kötelező szervizeken kívül semmi meglepetés.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Ehnaton88 #6258 üzenetére
Azért írják, hogy kerülni kell az autópályát, mert az autópályán beállsz egy tempóra és ez egy állandó fordulatszámot jelent és nem váltogatsz sebességet sem. A bejáratásnak pont az a lényege, hogy változó fordulatszám és az összes sebességfokozat használva legyen. De ezt így nem írják le a júzörsz menyjuölben.
Amúgy nyugodtan mehetsz autópályán, no para. De ne egy sebességgel haladj 500km-t, mert annak nincs értelme. Ha manuális váltód van, szerencsésebb a helyzet, mert oda pakolod ahová kell és annak megfelelően beállítod a tempomatot, hogy milyen fordulatszámot akarsz kihozni."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Toyota Supernél kérdezték (Verso 2015), hogy milyen szőnyeggel kérjük. Gumiszőnyeggel kértük, mert azon a hólé nem csorog át.
De így már értem, hogy neked ez miért fontos. Amúgy az utángyártottal sem lehet nagy baj, elég méretpontosak mostmár a gyártók. Csak ha fontos a toyota felirat, akkor azt a toyotától kell megvenni."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Nerazim #6281 üzenetére
Semmi ilyen szupermarketes méretpontos dolgot nem szabad megvenni.
Sem üléshuzatot, sem a jelenleg témában lévő csomagtértálcát és gumiszőnyeget, sem autóponyvát. Az, hogy ráírják a negyvenkét autótipust amire mind passzol, az egy mese.
Anno még a Skoda Feliciámra vettem teszkóból. A hátsó ülésekre egy nagy osztatlan darabot terveztek, holott 40:60 arányban ledönthető volt ráírva. Végül megkapta a kutya az ólba, hogy ne a deszkán kelljen feküdnie."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz diablo1984 #6383 üzenetére
Jó hosszú menettel van az a gyertya szerelve! Gondolom a hengerfej nem pléhlemez, van benne anyag.
Amúgy azt a fogyasztást hogy produkáltad? Vidéken laksz?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Értem, hogy ennyit mutat az óra és feltételezem, hogy a valós tankolós fogyasztás sem sokat tér el ettől. Csak meglepődtem. Országúton abszolút reális a 4.5 is, nincs abban semmi csoda, de Pesten városi kocsikázással mission impossible. Én már annak is örülök, ha a fogyim 5.5-5.8 körül alakul egy hónap után (nem Toyota, hanem Kia Rio 1.25). Nyilván nagyobb a motor, de annyival nem.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz diablo1984 #6389 üzenetére
hát igen, a város azért sokat jelent.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz molnarpeter #6396 üzenetére
de jó ez a link, nem is tudtam, hogy ilyen oldal is van
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
magas frekvenciás hang?
mennyire magas? milyen irányból hallod? motor, kerékben kavics? mire gondolsz konkrétabban? így nagyon nehéz segíteni. amúgy mekkora motor van benne, hogy kitekerted a 180-at? én még az 1.8-as versoval sem mentem soha 180-at!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz zoltan.bagi #6422 üzenetére
Jaj ilyen "nem is feltételeznéd, hogy az is elromolhat" hanggal már én is találkoztam. Astra, külső-belső levegő váltó lamella állító motorja. Letört a lamella végállást határoló tengelye, a kis 12V-os egyenáramú motor meg pörgette a nagy semmit. Azt hittem darázs van a műszerfal alatt.
A feleségem Versoja meg nagy melegben produkált magas, sípoló hangot, mint amikor egy katódsugárcsöves TV-t bekapcsolnak és még nem melegedett be, vagy egy hibás akkutöltő. Na, rájöttünk, hogy nem, nem hibásodott meg semmi, van egy kis hűtő a központi kijelző mögött és az "zenélt".
De ez egy 2002-es yaris. Egyszerű, mint a faék. Még egy dologra gondolok. A kilóméteróra nem egy kis bowdennel van hajtva? Nem az ciripel? Fel kéne nyitni a motorháztetőt és ott hallgatózni, hogy tűzfal előtt, vagy mögött keletkezik a zaj. Lehet, hogy a szelepek kenése ne az igazi, bár ez egy hideg olajnívó méréssel lecsekkolható. Szóval eddig passzolom."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Egy Toyota Corolla Touring Sports Executive 1.8 a toyota supernél (most már schiller) 9.620.000 + ami még neked kéne, pl. metálfelár, meg vonóhorog, stb. Ugyanez 2.0 motorral 10.140.000 Plusz átírási költség. Ez hol 11 millió?
Amúgy nyugi, pár százezret lehet alkudni, mert ez magas felszereltség.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Gombinyó #6446 üzenetére
0km-es autóra Generali-Toyota speciális ajánlat, ha ellopják az autót újkori értéket térít 1 éven keresztül és még egy csomó ilyen nagyon speckó dolgok, mint eredeti alkatrész beépítés meg rohadt magas összegű poggyászkár meg jogi helytállás. Ez egy 7millás autó esetén 160k Ft/év volt. Nem hitel, egyben át lett utalva a vételár. Mivel letelt a biztosított két év nem érte meg tovább. De pesten akkor is magas, mert Allianz adta a legjobb ajánlatot 130k-ért 10% önrész mellett.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz psycroptic #6449 üzenetére
Hibrid. Akármi lehet, a PCU-tól kezdve az SG-n át, nagyon sok minden.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #6451 üzenetére
ezek a baráti összegek. de amúgy ja, a Bp. dobja meg. Miskolcon fele lenne.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #6461 üzenetére
160e-nél? Jól el vagy engedve anyagilag! Vagy ez ilyen TMK csere? Akkor kell cserélni, amikor a láncot is, vagy ha hallod, hogy a csapágya sivít, vagy a szimmering mellett "izzad". Az a 160e inkább úgy 250-300e szokott lenni. A hűtőfolyadék jó ha szervizfüzet szerint cserélve van. Nemcsak azt kell megnézni, hogy mekkora a dermedési pontja (sajnos a szervizesek csak eddig jutnak) hanem a forráspontját is, mert ha elkezd ereszkedni, akkor beindulhat a kavitáció és ekkor megy tönkre a szivattyú. Olcsóbb a folyadékot cserélni és egyszerűbb is.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz molnarpeter #6465 üzenetére
a két év a fékfolyadékra van előírva, ha egy métert sem gurultál vele, mert a levegőből képes felvenni a nitrogént és gázbuborék keletkezhet (amúgy nem keletkezik, de ez a szabály, két év). a hűtőfolyadék ha nincs használva és sötétben van és nem fagy meg, elvileg végtelen időt kibír, mert nem frakcionálódik. arra nincs két év. nekem opel astrában 10 évesen volt cserélve szakszervízben, mert kértem. de amúgy nem is akarták. toyotánál ezt nem tudom, most elő nem veszem a szervízfüzetet.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #6464 üzenetére
de most komolyan, mi baja lehet? elkopik a járókerék lapátja? ez nem egy tengeralattjáró ami a hínárok között a sós vízben kaparnyászik. A szíjfeszítésből származik egyedül terhelés, ha nem a csapágy, vagy szimmering akkor semmi nem romlik el benne. és ja: motort is akkor cserélek, ha elromlik. hamarabb adja meg magát a termosztát, vagy valamelyik szonda, mint a szivattyú.
mod.: ha a szervizkönyv azt írja, hogy 160e km-nél csere, akkor az van. ezt én nem tudtam, hogy erre is előírnak ilyeneket.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
most már tényleg átolvasom a szervizfüzeteket.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Csabroncka #6472 üzenetére
THX
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a GT86-nál miért csak 210e km után kell a hűtőfolyadékot lecserélni és nem 150e, mint a többinél. De legalább nem az egész szivattyú csere szerepel itt."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6481 üzenetére
ez azon múlik, hogy mekkora tartályok vannak beszerelve. ha kicsi a tartalék, hamarabb elhasználódik. ez mindenre érvényes. régen a 100-as skodánknak 5 liter motorolaj volt a cserénél a szükség. ma meg egy 1200ccm-es kocsiba max. 3,2 liter van előírva. íg van ez a hűtőfolyadékkal is.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Ezek mind olyan tételekm hogy téged nem zavar, esetleg a szomszédot ha hangos a kipufogó dob. A katalizátor sem izgat senkit, most számít, hogy szennyezi a környezetet? De ha kapsz egy közúti ellenőrzést és véletlenül rámérnek (mondjuk személyautókat nem szokták csesztetni) akkor rendszám le azonnal. Vizsgán se megy át, ha nem hozza a környezetvédelmi normákat.
Mod.: katalizátor ha zörög, akkor a kerámia béléstest el van törve. Javíthatatlan. Ezért mondták, hogy csere.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Core2duo6600 #6486 üzenetére
hát ja. ma az M3 kivezetőn baleset volt, három sáv totál be volt állva. és kb. ekkor szoktak visszafelé menni az "építési vállalkozók" a 18 éves ford transittal, tele indiánokkal. hát felhúzott ablakkal kellemes volt.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Dare2Live #6491 üzenetére
teljesen másról beszélünk, de hagyjuk.
amit én vázoltam, az a rendelkezésre álló folyadék mennyiség és elhasználódás mértéke ami fordítottan arányos.
amit meg te mondtál az maga a toyota motorok igényessége, hogy nem eszi az olajat, ráadásul azt nem is említetted, hogy a mai a 0W20 még nem is létezett húsz évvel ezelőtt, tehát össze se lenne szabad hasonlítani. azért is említettem, hogy általánosságban igaz amit írtam, nem Toyota specifikusan. Nézd meg ugyanezt az olajcserét egy VW Polon. Ott mikor beöntöd a friss átlátszó szárga löttyöt, 1000km után már kokszos szürke, 5000km-nél már fekete. De ha nagyobb tartály lenne alatta, mint pl. a passat alatt akkor ugyanaz az olaj nem égne meg olyan hamar.
Én ezt hidraulikus rendszereknél tanultam és emelőgépeknél simán látszik a különbség hogy milyen irányban indult el a spórolás mikor egy új konstrukciót terveznek a mérnökök.
De amit leírtál az igen, rendben van. Ezért is Toyotám van, nem VW.
Peace?"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz Gaben92 #6501 üzenetére
Hella kerülendő. Én csak ennyit tudok megerősíteni, bár ezt fel sem soroltad. Most az van fent rajta. Minden állapotban jó, kivéve mikor már rendesen szakad az eső, nincs a szélvédőn bogár és csak törölnie kell. Na akkor remeg. Idegesítő.
"Akula Sub, ready for the deep!"