-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #1828 üzenetére
nálam is koppan valami, de nem láttam, nem érzékeltem szokatlan dolgot a koppanáson kívül. talpas is jó, lehet egyszerűen ezek ilyen kopogósak.....
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #1875 üzenetére
nekem is olyan hangja van, mindta egy műanyag tálba egy villáskulcsot beletennék és azt ráznám. néztem már a dobbetétet is, hogy de az dübög-e, toltam bele még 1-2 csavart, ahol úgfy gondoltam, hogy esetleg koppanhat, de nem az a hunyó. kicsit zavaró, egy diletáción átmenve is fonoman koppan, fene tudja, hogy ni is lehet....
én azon kívül megvagyok a yarissal elégedve, csodaszám megy, hogy elférünk benne és még a vezetőülést sem kell fullra hátra tolnom, mert akkor már nyújtóznom kell(185cm vagyok) és úgy nem kényelmes. erő elég érdekes benne, induláskor tényleg játszani kell a gázzal, mert tényleg fulladós is tud lenni, fordulaton szépen megy, bár pályán 130-al már durván hangos, hisz fordulata is magas(nem erre találták ki), tisztán városban klímával 7 litereket eszik, mostani hűvösebb időkben is annyi, távolságra 100-110-es tempóban 5,5-6 liertből el lehetne járni, de mi nem használjuk távutazásra!
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #1877 üzenetére
enyém is 2001-es ezres motorral. nekem kb fél litert csal a fedcomp, 272ezer km(ebből 228 a mostani blokkban, mert 3 évesen kiütötték belőle a motort egy betontucskón, és a toyotánál raktak bele egy új blokkot).
amúgy full fapad+klíma, az elektromos ablak és központi zár is utólagos, kormánylégzsák van csak és gyári rds nélküli rádió. céges verda volt, ezért is cserélték a motort és nem kukázták a verdát, asszem a nyári gumi 175-ös, a téli 165(vagy 155) széles, nemsoká felrakom rá. én szeretem, mert megbízható kocsi, bár nem puncimágnes, de az asszony ki is herélne(bár mondhatni javarészt ő használja, én inkább akkor, ha a laguna szervízben, vagy lusta vagyok a garázsból kiállni vele). -
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #1880 üzenetére
155/80 és 175/65 a könyve szerint, az nekem is megvan, meg a szervízkönyv is!
váltóméret, ennyi az egész benne! szerintem a kopogás az egy kiszáradt kormányösszekötő, vagy szilent lehet, de még nem kopott, csak odaüt. majd ha lesz időm tavasszal átnézem és ha szükséges telenyomom grafitos zsírral, úgyis tervezem hogy alvázvédővel kikenem a dobokat és a küszöböt, mert ahogy elnézem, kezd elgyengülni rajta, most még nem késő, 1-2 év múlva már last minute-es lenne!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #1882 üzenetére
jaja, valami olyasmi, a téli kis virsligumi. asszem óra szerint 140-150 között próbáltam már, de majd kiszáll a kis still fűrész a motortérből, de szépen érződik, mikor vált a szelepvezérlés, mert 130 körül is tud annyit enni mint 100 nál, a fedcomp erre jó max, hogy lássam a váltást(csökken a fogyi, ahogy vált)
-
diablo1984
veterán
na már, a múltkor a toyotába a tescoból vettem a legolcsóbb akkut, arra is 2 év gart adtak! a bannerre is 2 év jár, keress másik beszerzés forrást, mert ilyen nincs! az elektric power az meglepően jó akku, nekem 5 év alatt nem volt vele gondom, azzal adtam el a passatot, én azt mondom, hogy csak ajánlani tudom.
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
yaris 1-be milyen tolató lámpát érdemes rakni amivel lehet is látni valamit? annyira gyenge annak az 1 lámpának a fénye, hogy kinyitom az ajtót, lecsekkolom, hogy mi merre van és úgy tolatok sötétben, mert semmit sem lánék egyébként.....
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2037 üzenetére
nekem is egy ilyen van, csak sokkal fapadosabb felszereltség, én(és az asszony) imádom!
reálisan ha kifogsz egy olyat, aki díjazza az állapotát, akkor 600-800e között el lehet adni, 600ért szinte azonnal, 800ért azért várni kell egy megszállotra....... szerintem....
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2042 üzenetére
nálunk az eddigi autóink közül a legőszintébb kisautó amit valaha birtokoltunk! jó, persze nem megy mint az állat, de futkározni vele kis fogyasztással és kényelmesen eddig a legjobb autó! és ami számomra is furcsa hogy el lehet benne férni, az enyémben 272 ezer km van(de 42ezernél kapott egy új blokkot, mert úgy tört az eleje, hogy a blokk is sérült), de nem eszi az olajat, indul, megy, megáll, és mindezt stabilan!
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2060 üzenetére
én is a múlt héten cserétem pont, nekem is fejtörést okozott, úgy raktam vissza, ahogy a régi volt! tehát a felső két gumipogácsa közé a stabilizátort megközölni(tehát a luk 2 oldalára a 2 pogácsa és úgy ahogy a képen is van), alúl a lengőkar felső oldalára az egy pogácsa, alulról az a fém félgömbforma sapekor feltolod a pálcán a lengőkar aljának(lényegében a lengőkarral így fémesen érintkezik), rátolod az utolsó pogácsát és az alátétet csavarral! nekem az alátát úgy nem ment rá, hogy kifelé púposodik, annyi menet a világon nincs rajta, és azt megfordítottam és úgy tudtam összehúzatni! így is volt rajta eddig is és a gumik állapotából gondolva már min5-10 év közötti lehet......
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2065 üzenetére
nekem nem volt ott semmi, viszont az az alátét "lyuka' szépe passzolt is a gumi erre kiképzett helyére! nekem masszívabb lett az eleje, viszont ahogy láttam a talpas porvédője is szét van málva és az is kopog nálam, úgyhogy az is cserés lesz!
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2067 üzenetére
az enyém mahle volt, a felújító szett volt valami 2000ft a komplett 2 első garnitúrának! annyiért nem volt pénz, megtakarítottam a fém részeket és ment is vissza!
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #2157 üzenetére
passz, nekem 1-esem van!
ilyesmire gondolsz? mert akkor speckós méretű rádió kell hozzá!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz kolosanyi #2177 üzenetére
ha az olcsó tárcsa miatt van, akkor nem érzel változást, csak ez ilyen, fog, csak csikorog. van az így, attól még az nem rossz. nálam a brembo fékbetét is nyivákolt, ami elvileg silent-es, tehát nem csikorgós, van hogy elhallgat, van hogy csikorog, meg kell szokni, hátha ahogy kopik elhallgat.
akár még az is lehet, hogy egy kavics beakadt, vagy sár és attól csinálja.....
-
diablo1984
veterán
Ma levizsgázott a yarisom, elvittem előzetesre hogy a talpasokon kívül mit kell cserèlni ès olyan jól sikerült, hogy le is vzsgázott. Nem lógott a talpas sem benne, sem a kormánymű, semmi, fèkek, lengèscsillapítók is jók! Mondták, hogy a talpas porvèdője már elöregedett, repedezett, mint ahogy mondtam is nekik, de a talpas mèg jó! Mondtam, hogy már a csomagtartóban van az új 2 talpas erre azt tanácsolták, hogy ráèrek majd tavasszal vagy nyáron belerakni, hogy sót ne kapjon, addig a mostanikkal sem lesz baj. Jó kis autó ez a yaris
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2227 üzenetére
én is a yarisban stabilizátort cseréltem és egy kis kopogás maradt az elejében, mondom kicsit el van öregedve a talpasok porvédője, biztos az a fos, elvittem műszaki előzetesre ott megrángattak mindent rajta, sem kormány, sem a futóműből nem jön, le is műszakizott, pedig a csomagtartóban ott volt a 2 új talpas......
nekem is fingom nincs mi kopog, lassan elhiszem, hogy valami műanyag elem adja ki magából.....amúgy nálam az index a sárvédőben is zörög, az is lehet, hogy a kasztni hülyén viszi a hangot.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2253 üzenetére
igen, a stab pálcára ami itt egy elég rövid és egyszerű szerkezet!
nálam a téli és nyári gumi is más méretű, másik felnin is van, de ettől függetlenül ugyanúgy kopog! én akkor is valami futómű gondra gondolok, mert beton diletáción is mikor megyek, akkor is hallom! pedig a műszaki előzetesen direkt szóltam, hogy az eleje kopog, nézzék meg mit is kell cserélnem még, de rángatták, feszegették, de semmi sem lóg, kormánymű is beton, abban sincs lógás, passz. majd tavasszal tervezek egy kis renoválást, a dobbetéteket kidobálom belőle és kapnak a dobok egy sor alvázvédőt és a belső küszöbök is, akkor majd megnézem, hogy minden patent a helyén van-e, az oldalvillogók is kapnak egy kis szilót, hogy ne zörögjön, lehet a fékeket is megjáratom, esetleg a talpast megsasolom, hogy mi maradt a tél után belőle, he nem foscsi, akkor nem cserélem, max kap új porvédőt és grafitos zsírt, az újak meg jól jönnek majd később valamikor, nem romlik meg!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Silentfrog #2257 üzenetére
féltengelyt nem nézik műszakin, de az nem ilyen hangú, az induláskor koppanna, nem gurulva úthibáknál. amúgy érdekes, hogy nagyon fos úton sem kopog jobban, inkább apró repedéseknél hallik....
majd tavasszal átnézem, télen még egyszer nem állok neki nagy projektnek(január elején fejeztük be a lagunám motorfelújítását....)
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #2275 üzenetére
á, szerintem egy corolla szebb is, lehet nem takarékosabb, de cserébe nem húzgál 200kg akkut, ami egyszer cserés lesz..... egyszerű benzinmotor ésszel hajtva, kisebb rizikó....
-
diablo1984
veterán
válasz Kocska89 #2285 üzenetére
ez nem vita, csak eszmecsere.
arról, hogy egy bedöglött generátorba milyen csapágy kell, szedd szét és meglátod, azért mert valaki megmondja neked a frankót, már látatlanban rendeled is?
ugyan már, vidd el egy villamosságishoz és megcsinálja neked, vagy bonts hozzá egyet, vagy vegyél újat.
de azon ne hergeld az embereket, mert nem tudják, hogy a generátorodban milyen csapágy van..... -
diablo1984
veterán
válasz Benoe77 #2289 üzenetére
most ezt mondani kell, hogy mi a diffi mondjuk egy 1,4 benzin corolla és egy prius között?
teljesen egyértelmű, amivel pluszos, az mind meghibásodási kockázat, a hibrid rendszer is tele van elektronikával, szenzorokkal, gép vezérli, adott esetben tiltja is. ha ezt másképp gondolod, akkor lelked rajta, de józan ésszel belátható ez.....
élettartalomra annyi hatással van, hogy a benzin motor a priusban valszeg örök életű, kérdés, hogy a hibrid rendszer mennyire tartós, 20 évesen ki fog még rá költeni és mennyibe kerül mikor majd bele kell nyúlni.... -
diablo1984
veterán
válasz Benoe77 #2294 üzenetére
nem tudom, hogy a villany hajtást és a benzinest külön tudja-e választani a rendszer, ha mondjuk a villany résznél hibát érzékel.
(#2295) lsc: nem mondtam egy szóval sem, hogy szar a prius, csak egy egyszerű benzinesnél bonyorultabb! majd az idő megmondja mire jó a technika, még gyerekcipőben jár az egész, villanyautók kis hatótávja/nagy ára, olcsó benzin(de meddig, meg már ez sem tiszta benzin).
-
diablo1984
veterán
Pl nincs benne kuplung, kettős tömegű lendkerék, kényes magasnyomású befecskendező-rendszer, önindító, hagyományos generátor, de még hagyományos váltó sem. Ezek nem hibásodnak meg.
mert ezek közül mind meghibásodik egy benzines corollában, mi?
hagyjuk már ezt a hibridfan hülyeséget, lehet jó persze egy hibrid, de sokan már annyira isteni szekérnek vélik, amire sosem kell költeni és ez a világ közepe, mert jókat hallottak róla, vagy olvasták valahol, vagy éppen a lámpánál láttak egyet.....
nagy a hype, de semmi tapasztalatra alapozol, azt ésszerűen nem látod be, hogy meghibásodás esetén a bonyorultabb szerkezet miatt zsebbe nyúlósabb is lehet.
engem nem érdekel, ki és mit vesz, de mérlegelni is kell, nem csak az elvakult fanokra hallgatni, nincs a toyoták sima benzinesével sem gond egyáltalán!
amúgy más toyota modellekből mennyit adtak el? 5 millió világszerte kis szám.... a hahu-n 146db van eladó, gondolom 3000példányt meg nem akarnak eladni.....
nekem yarisom van, teljesen jó szerkezet, most 1-2 liter fogyasztáscsökkenés(már ha van) miatt nem vennék egy hibridet, de ez én vagyok, te meg lehet gyűjtöd őket.....
-
diablo1984
veterán
te látod is amit írok, ha látod akkor értelmezed is? mert nem tudom, hogy a szemeddel van-e gond, vagy.....
nem szar, mint ahogy írtam is, a taxisok is azért hajtják, mert városban ezzel meg elektromos autókkal lehet legolcsóbban autózni, csak az elektromos ha lemerül és fuvarban vagy az ciki.
nem vagdalózok, csak a mérleg másik oldalát is nézni kell, de itt jön elő az első sorom érvényessége.... -
diablo1984
veterán
válasz Dark Archon #2315 üzenetére
atya ég!
a szerelődnek igaza van, magyar autót vegyél ha már benzinest keresel és magánszemélytől!
német autót nem ajánlom, ha kis futásteljesítményűt akarsz, azokat egytől-egyig visszatekerik, szervízkönyv vagy nuku, vagy hekkelt pecsétek vannak benne az utolsó 1-2 bejegyzés, ami nem toyotás, nehogy ellenőrízni lehessen.....260ezer km-től nem kell félni 120ezernél is már rég minden futómű és fékalkatrész ki lehetett cserélve benne, ezek kopó alkatrészek, gumi biszbaszok, amik elöregednek, ha mennek vele, ha nem. 260ezres motor nem biztos, hogy fos, nekem a yarisomban 273ezer km van, kutya baja, olajat nem eszi, szépen megy, nem füstöl, nem kell még ezeket leírni!
állapotot nézdd a sokat futott autón, abból lehet látni, hogy csak hajtották, vagy költöttek is rá, mert nézhet ki jobban egy 260ezret futott is, mint egy 150ezret futott társa, főleg ha hosszú távon használták és a 150 ezret futottban is van 300ezer.
csereperiódus nem feltétlen 1 év, ha a km-t hamarabb eléred, akkor még annyi sem lehet!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Dark Archon #2315 üzenetére
a kombinak egy 2013-as 127-e km-es km állás a bizonyító erejű a km-ben? 3 év alatt egy német simán belever 150 ezer km-t, arról nem is beszélve hogy a szervízkönyvbe ütött autohaus mandel-es bélyegző is egy magán műhely, nem toyota szakműhely, ilyen bélyegzőt kinnt is bármelyik török/orosz/lengyel/stb-stb kereskedő csinál, ha van szervízkönyv, ezzel szokták lefedni a köztest, toyota rendszerbe sosem kerül be, így ellenőrízni sem lehet...... a jobb első sárvédő és ajó él közötti rés lefelé szűkül, ott is lehetett rajta valami suspus, érdemes lenne rámérni!
a fekete az elektronikus szervízkönnyvel rendelkezik, az inkább lehet reális futású, ráadásul valszeg végig a toyota szervizelte, inkább mondható jónak.
-
diablo1984
veterán
válasz Dark Archon #2323 üzenetére
-
diablo1984
veterán
válasz Dark Archon #2332 üzenetére
az egy puffasztott egyterű corolla! tudtommal a sima corollától magasabb a kasztnija is!
-
diablo1984
veterán
válasz z123456789 #2406 üzenetére
a képen pont az van, hogy 144-nél szervizelték és a következő 159-nél esedékes! tehát frissen szervizelt az autó, csak annyi a gond, hogy az a pecsét szart sem jelent, nem toyota csinálta, így lehet a szervíz is csak a pecsétből állt.....
még a tatabányai szódával elmenne a szervízkönyve, akár még hihető is lehet.....
[ Szerkesztve ]