Hirdetés

Teljes stratégiaváltással megy neki az európai piacnak a BYD

Gyakorlatilag újraindították az európai működést a stratégiai nehézségek után.

A jelentések és belsős vezetői források szerint a BYD, Kína vezető EV-gyártója lényegében újraindítja az európai működését, stratégiai gondokat követően.

Utóbbiak közé tartozik, hogy nem tudtak elegendő kereskedőt szerezni, valamint olyan vezetőket, akik ismerik a helyi piacokat. Hibrideket sem kínáltak az olyan piacokon, ahol nagyobb az ellenállás az EV-k iránt. Mindezekről hat jelenlegi és korábbi BYD-vezető beszélt.

A BYD gyors lépésekkel igyekezett mindezeken változtatni még a korai szakaszban, mivel Európát kritikus exportpiacnak tekintik. Így jelentősen bővítették a kereskedői hálózatot, valamint nagy juttatásokkal csábítottak át vezetőket európai autógyártóktól, kiemelten a Stellantistól.

A cég decemberben már elmondta, hogy a plug-in hibridek elengedhetetlenek az európai stratégiájukhoz, a döntés pedig azután született meg, hogy Alfredo Altavilla különleges tanácsadót felvették az európai újrakezdés keretében. Ő ugyanis a BYD alapító-elnökének azt mondta, hogy egy teljes EV-stratégia kemény dió lesz a legtöbb európai országban.

Altavilla szerint az elnök gyorsan reagált erre a meglátásra, a mérnököknek pedig kiadták, hogy a régióban minden modell legyen EV-ként és hibridként is elérhető.

Altavilla egyébként maga is segített számos vezetőt leigazolni európai szereplőktől.

Előzmények