-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Szerintem nézesd át, mielőtt költségesebb dolog nem lesz (gyújtás, üzemanyagrendszer és valószínűleg a motor produkált valami hibakódot - ez lenne a legjobb)
Benzinből forgalmas (nagyok) Mol, OMV, Shell.... prémium üzemanyagai: nincsen bennük etanol, teljesen más az alapjuk a 95-ösöhöz képest, a Valvematicnak jót tesz az oktánszámfokozó különböző éterek, kopogásgátlók és surlódáscsökkentők, pont amiatt, hogy alacsony fordulaton már nyomatékosak.
A vezess.hu-n láttam korábban videót, ott elég jól elmagyarázzák hétköznapi nyelven...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
Azert ez sem mindig igaz. Kulföldi Lexus csoportban irtak többen is, hogy az utangyartott gumiszönyegnek (Weather Tech es több noname) a pereme nem olyan magas mint a gyarinak es anyagban is a legtöbb nem annyira strapabiro. Nagyon sokan nem voltak megelegedve vele es inkabb vettek gyarit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
diablo1984
veterán
Vidéken, de városban sem eszik a gép szernint 6 litert, amikor átvettem 535km volt benne nullázás óta, 5,2literes fogyasztással. Nem csak pillanatnyi fogyasztásról van szó, ezt tudja tartani hosszabb távon is, lásd az említett példát. Majd a visszatankolás megmondja, hogy mennyire pontos az agya, yaris 1-nél decik voltak csak közte, ezt még nem ismerem.
Ez egy 980 kilós 998 ccm-es 3 hengeres rettenet, fostos hangja van, de úgy forog mint egy láncfűrész![ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Ez vidék, itt nincs araszolás, csak kereszteződés, megállsz, elindulsz, de nem tötymörgős és fogyasztásgyilkos, mint Pesten a lámpától-lámpáig közelharc!
A yaris 1-esünk a még 4 hengeres 1 literes motorral is kijött alattam 6 liter körül ugyanebben a kisvárosban, az asszony vezetési stílusával 7-7,5 volt ugyanez az autó(az asszony alatt az 1,4-es h astra is 10-et betol, tehát lenne mit finomítani a technikáján, de fő a békesség). -
maláj
őstag
elöl, középről hallom
nem ciripelés hanem valami magas, a fül számára alig hallható hangról van szó ...
tudom, hogy előtte nem volt ilyen mert az feltűnő lett volna ...2002, benzines, nem könnycsepp lámpás, stb.
a tankolás szombatra van tervezve úgyhogy hátha a kevés benzin miatt lehetett (bár kétlem) -
Csabroncka
addikt
Aláírom, hogy 50 rugó nem kevés pénz, de amit te írsz (akkor cseréld ha baja van) az normális? Nem véletlen írom "kérdezem" - erről semmit nem lehet olvasni (hasonlóan egyébként a generátor szabadonfutóról). Természetesen a hűtőfolyadékot megmérték, könyv szerint 160 ezernél van csere.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Core2duo6600
veterán
-
Dare2Live
nagyúr
"ez mindenre érvényes. régen a 100-as skodánknak 5 liter motorolaj volt a cserénél a szükség."
az a baj pont a példád mont neked ellent. Régi Skodaknal 10.000kmenként volt előírva a csere. (Ahogy amúgy lada... ban is). Bár Skoda 100nál lehet 7.500kmenként kellett cserélni azt az 5liter.
Az 1sz-fe, 2sz-fe meg 3-3.2l olaj csere 15.000kmenként. Akkor 3-3.2l ha jól kifolyatod. És ez a két motor ha 15.000kmenként cserélsz benne olajat 600-800.000+kmeket elgurulnak megbontás nélkül. Egyes új toyota motorok meg örülnek ha 100.000km után nem eszik az olajat, 200.000km után meg nem lesznek totálkár/cserések... Tipikus pda az 1NR-FE, meg az 1KR-FE.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
maláj
őstag
sima benzint
az utolsó 3 ez volt: OMV "2 pálcikáról" (~ 15l majd 200km pálya klímával 130 km/h körül stabilan) aztán Shell "2 pálcikáról" (~ 15l majd 200km pálya klímával "
kicsit tempósabban" ) sietősen legvégül Hupetrol (~ 10l azóta csak városban poroszkálok klímával) most kb. 4-5 pálcikát mutat -
Gaben92
őstag
Hella az nincs. Abból lehet válogatni amik a linkben vannak. De köszi a tapasztalatot.
molnarpeter: Egyre jobbak. De nem, nem szeretek ilyenekkel b.szakodni, meg van ez a hülye mániám, hogy mindegy miről van szó, gyári kell, vagy ha nincs olyan, hogy “gyári” (pl.: HDMI kábel) akkor mindenképp valami minőségi darab.
Majd írok ha van fejlemény, de jelenleg örülök, ha van időm megdögleni. Kicsit szar mikor a hónap első munkanapján már 24 óra túlórád van.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
diablo1984
veterán
Én majd megcsiszolom a roszdás részeket, cinkromátos alapozó megy rá és alvázvédő! Nem a teljes autón, csinálom, annyi időm nincs rá, csak ott ahol kezd rozsdásodni. Az asszony opelje is kezelést igényel, annak is a hátulja csipázik alváz fronton....
(#6535) rob210 : ez csak toyota topic, nem feltétlenül szakmai, innen te nem nagyon tudsz tanulni, de tudsz segíteni!
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
tényleg csinálj egy nagy adag képet... minden rozsdás helyről.
Ha sokáig meg akarod tartani akkor meg a tipikus rozsda pontokat mindentől függetlenül érdemes lekezelni. pl küszöbre veszel 2 flakon pl Dinitrol 1000et aztán kiöntöd vele.
szerk: meg ha benzines és 0w-20van gépkönyben és max lehetként az 5W-30 akkor szigorúan 0w-20, max 12.000km/1évenként. Evvel lehet elkerülhető az olajfogyi probléma, ha Versoban is esetleg problémás az olajfurat/lehuzo...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Gaben92
őstag
Én nem tartom kizártnak, hogy esélytelen vagy. Azt a lock jelet valószínűleg (mivel nem állandó jel) akárcsak az ablakemelő gombját a számítógép figyeli. Na most én tuti az ablakemelő bejövő jelét fogyelném és ha lockolva van akkor csak ignorálnám a jeleket az ablakemelőtől. Legalábbis ha ott a számítógép az autóban, tuti nem babrálnék relés öntartásokkal, stb.
Viszont ebben az esetben a szoftverbe kéne belenyúlnod, az meg eléggé esélytelen dolog. Ha mégis független lenne az egész a számítógéptől, akkor se egy vezetéket kéne behúznod, hanem mókolni kéne ott azért egy keveset vagy sokat (felépítéstől függően).
Első körben kéne egy rajz az autó elektromos rendszeréről, azzal már okosabbak lennénk.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Chereiose
addikt
Köszi!
Most elvileg 180e környékén van benne, de mivel olaszból lett behozva 9 éve, ki tudja mi a valós állása, gondolom nem árt neki első szerviznél cserélni a vízpumpát és a láncot, valamint amiket írtál még. Magyarul a szervizre egy 100k-t nem árt elkülöníteni még, habár az alkatrész árak tényleg nem durvák szerencsére, de hát ott a munkadíj is ugye.
Műanyag klipsz alatt mit értesz?
-
Chereiose
addikt
Ejha. Mondjuk nekem nincs ilyen mérőm sajnos. Amúgy azt pl. leírta korrekten a gyerek, hogy elütött egy őzet vele valamikor, és leesett a toyota logo, ami azóta sincs rajta. Szóval kapott ütéseket az biztos, és gondolom azt ő sem tudja, hogy mielőtt behozták olaszból milyen sérülései lehettek
-
Chereiose
addikt
Majd valamikor lesz a napokban szerintem, akkor tudok csatolni ide párat. Persze ha nagyon szar nem veszem meg, de azért legalább erről tudni ezeket és nem titkolja el, ha 400 körül vagy azalatt odaadja az nem lenne rossz, bár gondolom a cserék mind rám maradnak (kuplung cseréje is).
-
Doki16
addikt
Nagyon jó motor ez az 1.8-as Atkinson ciklusú. Nagy köbcentis, kis teljesítményű, nincs kihegyezve. A világ összes kilométerét beletették már a taxisok. Így a hibrid rendszerrel meg már jól is fogyaszt és tűrhetően megy.
Szeretem én is nagyon. Tök jó hogy 90-nél sík terepen elmegy akár 1500-as fordulattal is. De még 130-nál is úgy forog mint egy dízel. Persze ha emelkedő jön akkor felmegy 3000-3500 környékére
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
diablo1984
veterán
persze, de ha a kartergáz nem tud kimenni a kivezetőn, akkor az összes gőz és pára a szelepfedélen belül csapódik le és attól lesz még jobban emúziós az olaj(meg ha hengerfejes természetesen). Nálunk ez megszűnt a kartergáz elvezetés kitisztításával, pedig többségét rövid távon futja az autó.