- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Google Chrome
- Milyen routert?
- Programozás topic
- Programozásról_szubjektíven
- Mikrotik routerek
- Microsoft Excel topic
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
veterán
válasz gejala #26750 üzenetére
Hát ez szép álom lenne...
Sajnos ez szerintem nem így van mert teljesen más piac a PC. Azon felül, hogy Gaming még rengeteg más felhasználása van a gaming kártyáknak is.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26745 üzenetére
Pont azt írja, hogy nem használnak DXR-t. Amit én is írtam.
Szerintem amúgy pokolian leegyszerűsítitek az egész problémakört, pedig az nem csak a sugarakból áll. Még DXR-nél sem szokás 4K-ban pixelenként sugarat kilőni, mert nem tudsz mit kezdeni velük. Azzal ugyanis, hogy sok a sugár még semmit sem érsz el. A sok sugár ugyanis sok mintavételt eredményez, miközben a legnagyobb problémáját az egész sugárkövetésnek a nem koherens adatelérés jelenti. Tehát nem az számít, hogy ki tudsz-e lőni sokkal több sugarat, hanem az, hogy a hardver képes-e megfelelő időben visszatérni annyi nem koherens mintavétellel, és ez már kizárólag a memória-sávszélességtől függ. Emiatt van az, hogy ma kétféle opció van a sugárkövetésnél. Vagy négy pixelenként számolsz egy sugárral, de maga a sugár hosszabb lehet, vagy egy pixelenként számolsz vele, de rövidebb sugarakkal. A limitet a mintavétel jelenti mindkét esetben, alapvetően a pixelenkénti négy sugár is beleférne a hardveresen gyorsított megvalósításba, csak a mintavétel miatt annyira röviden kellene a sugarakkal számolni, hogy gyakorlatilag alig találnának el valamit. Mert attól, hogy van erre egy fixfunkciós hardvered, még nem biztos, hogy megvan a memória-sávszélességed a probléma megoldásához. És ez az a tényező, ami miatt a Crytek sem a DXR-t választotta, mert a mintavételek tekintetében ugyanazok maradnak a limitek, ugyanúgy gondot fog jelenteni a nem koherens adatelérés, de például sokkal jobb megoldás, ha kevesebb sugarat használsz, és azokat messzebbre lövöd ki, mert mintavételben ez relatíve kellemes, és az adatokkal amúgy is elég sokra lehet menni. Jó példa erre a SEED-féle Pica Pica tesztprojekt, ahol arra a következtetésre jutottak, hogy inkább megéri négy pixelenként sugarat küldeni, majd spatiotemporális szűréssel rekonstruálni az adatokat natív felbontásra. Nem véletlen, hogy ezt csinálja a CryEngine is. Egyszerűen kevesebb sugárból sokkal jobb lesz az eredmény, mert a kevés sugár miatt azok távolabbra mehetnek, és több hasznos információ keletkezik, miközben a hardverek engedte memória-sávszélesség korlátain belül maradsz.Tehát az önmagában igaz, hogy a hardveres gyorsítás több sugarat enged, de amíg nem raksz alá 2-3-4 TB/s-ot, hogy a hardver több sugár mellett is kellő távolságra tudja kezelni a problémát, addig a jelentős limitet a nem koherens adatelérés jelenti, nem pedig a kilőhető sugarak száma. Szóval nem az a kérdés, hogy egy fixfunkciós hardver mit enged meg a sugarak számát tekintve, hanem az, hogy mi az a pont, amikortól a memória-sávszélesség már nem tudja kiszolgálni ezt. És hamarabb jön el az utóbbi limit, mint az, hogy a több sugárnak előnye legyen. Ha nem így lenne, akkor a Crytek is DXR-t használna.
Ha mondjuk idén jönnek az új csúcshardverek 1-2 TB/s közötti sávszéllel, akkor ott már a Crytek is jobban járna a DXR-rel, pláne inline raytracing mellett, mert lenne értelme sok sugarat kilőni, a memóriaalrendszer elég erős ahhoz, hogy a nem koherens adatelérés kevésbé jelentsen limitet. De a mai hardverek azért nincsenek az 1 TB/s közelében sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
,, Szóval nem az a kérdés, hogy egy fixfunkciós hardver mit enged meg a sugarak számát tekintve, hanem az, hogy mi az a pont, amikortól a memória-sávszélesség már nem tudja kiszolgálni ezt. És hamarabb jön el az utóbbi limit, mint az, hogy a több sugárnak előnye legyen."
Na akkor erre visszatérünk akkor, amikor azt nézzük hogy Crytek maxra húzott raytarcing effektje ugyanolyan kategóriás kártyáknál (5700-2060 5700XT-2070) milyen teljesítmányt ad. Te azt mondod hogy az azonos memória sávszél miatt nem lesz különbség.Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
-
GeryFlash
veterán
válasz gejala #26750 üzenetére
Te egyébként tudod saját magadat követni? Azt mondod hogy kb. 40%os ugrás lesz a következő generációnál, ugyanakkor a konzol grafikai minőségű kártyákat 300 dolláron kell adni.
Tehát szerinted:
3060 = 2080
3070 = 2080 TiÉs azt állítod hogy 300 dollárért kéne adni a konzol szintű cuccot. És ugye a 2060 nyitott 350 dolláron.
Kérdés: te komolyan azt hiszed, hogy az új konzol generáció eleji PC-s hardverek 4k/60 FPS-ben majd olyan teljesítményt adnak mint a konzolok? Tehát te a 3060-tól vársz 4k/60FPS-t ugyanolyan grafikai szinten mint a konzolokon. Mindezt 40%-os generációs közti gyorsulásnál.Szerinted a két új konzol csupán azt fogja tudni (RTX-et leszámítva, ott nyilván jobb) mint egy mostani 2080?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
félisten
válasz GeryFlash #26754 üzenetére
Szívesen lefordítom neked mi történt. Abu tolt egy klerülő kommentet arról, hogy a nagyobb sávszél jobb mint a kisebb, egy távolabb kilőtt sugár jobb mint 4 rövidebb. Amire reagálnia kellett volna az az hogy a Crytek vezető programozója szerint RTX kártyákon 4 x gyorsabb lenne az általuk kifejlesztett RT DXR támogatással valamint
"Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details."ezzel szembe Abu :
"Nem mellesleg a Cryteknek felesleges is lenne támogatni, mert gyorsabb a megoldásuk a fixfunkciós hardverek nélkül, ugyanis egy csomó DXR limitációt szoftveresen ki tudnak kerülni, ami sokat lassít ám a hardvereken, de ezt a CryEngine nem nyeli be."
software-based ray tracing időközben módosították native hardware- and API-agnostic ray tracing solution for PC ,( nem , nem a CPU ra utal) megkapta a Dx 12 és Vulkan támogatást az engine...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
Igen, éppen reagálni akartam volna de beeleőztél, imádom Abut
Kérdezem hogy bottleneck a mem sávszél, tehát nem lesz jobb? Hát bottleneck de a sugárkövetés bejárása csak kis része... Akkor most bottleneck? Vagy az vagy nem. De értem én, úgy érti hogy az lenne egy bizonyos ponton túl, de a gyakorlatban nem az akkor az nem botleneck Csak ebben a vonatkozásban akkor krva mindegy, a lényeg hogy fog profitálni a játék a tensor magokból.Szóval ha Abu ha jól értjük egyetértesz azzal az állítással, hogy végeredményben a Crysis Remastered című játéknál 2060 vs 5700 illetve 2070 vs 5700XT között fogunk az Nvidia javára eltérést tapasztalni ugyanolyan beállításoknál maxra kapcsolt raytrancingnél?
Illetve egyetértesz azzal, hogy a jelenleg egy ársávban mozgó RTX 2060 és 5700 illetve 2070 és 5700XT Crysis Remastered esetében az AMD ugyanazért a pénzért rosszabb teljesítmény fog adni ennél a játéknál? Vagy esetleg azt mondod, hogy az RT skálázás a Crysis Remasteredben semmit nem ér, lehet hogy jobb teljesítménye lesz Nvidián de semmilyen látható különbség nem lesz.[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
gejala
őstag
válasz GeryFlash #26756 üzenetére
A konzolok nem fognak tudni 4K@60-at next-gen grafika mellett. Trükközött 4K lesz meg 30 fps. Kizárt, hogy az 5700XT szintű PS5 tudjon natív 4K@60-t PC-s ultra grafika meg RT mellett, miközben PC-n az 5700XT az 1440p@60-al is bajban van sok mai játékban is.
Tehát a 3060 se fog tudni 4K@60-t. Az egy 1440p@60 high kártya lesz.A Microsoft hivatalosan megmondta, hogy az Xbox 2080S szintű GPU-t kap.
Te miért hiszed, hogy a konzolok jobbak lesznek a PC-s hardvereknél, amikor PC-s hardver lesz bennük? Egy 3080 Ti jobb grafikát/sebességet fog adni, mint bármelyik konzol, ez tuti.
-
válasz GeryFlash #26754 üzenetére
Bocs, hogy közbevágok, tudok adni konkrét méréseket. Elöljáróban annyit, hogy nem épp az AMD-nek kedveznek, nézzünk néhány példát.
PCGamesN mérése:ComputerBase saját és olvasóinak mérései egy táblázatba foglalva. (Túl nagy a táblázat kép beszúrásához, így csak linket dobtam ide).
Ezek alapján nagyon úgy tűnik, hogy az AMD csúcskártyája, az 5700XT még az RTX 2060S-t sem tudja megfogni, inkább a sima 2060 teljesítményét hozza.
Ezen felül az NV csúcskártyája (2080Ti) pontosan dupla akkora tempót hoz, mint az AMD csúcskártyája (5700XT).Mi lesz itt, ha elkészül a DXR port?
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Callisto
őstag
válasz gejala #26759 üzenetére
Azért hatékonyabbak a konzolok, mert az egész rendszer nem csak hardverből áll. Az egy szelete csupán. Fix hardverre lehet maximálisan optimalizált vezérlést fejleszteni maximális, közvetlen hardverprogramozással együtt. Nem kell egy rendkívül lassító plusz layer a hardver és a kliens közé. PC-n ezt nem tudod megtenni. Ha bele szakadsz akkor sem.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még mindig nem értitek, hogy messze nem annyira egyszerű a sugárkövetés, mint amennyire leegyszerűsítitek. A GPU-k esetében a raszterizálás azért ideális leképezési forma, mert mindig koherens. A sugárkövetés ezzel szemben az esetek jó részében nem koherens. És itt jön az a probléma, hogy a GPU-k azért tudnak igazán hatékonyan működni, mert a grafikai számítások során ritka, hogy folyamatosan véletlenszerű adatelérés történik. Ezzel szemben a sugárkövetés során igen gyakori. Tehát vannak a sugárkövetésnek egyes lépcsői, és ezeknek a lépcsőknek mások a limitációi, viszont a fő limitáció mindenképpen a memória-sávszélesség lesz. Tehát megteheted mondjuk azt, hogy nem négy, hanem egy pixelenként lövöd ki a sugarakat, tehát effektíve négyszeresére növeled a bejárás lépcső terhelését. A fixfunkciós hardver persze, hogy jobban elbírja, de haszna a valóságban nincs, mert a mintavételre nincs még meg a memória-sávszélesség. Ha meglenne, akkor a Crytek is ezt alkalmazná, de ugye kiértékelték, hogy mire képesek a hardverek és ugyanarra a következtetésre jutottak, mint a SEED a pica-pica tesztprojekt esetében. Egyszerűen még elképesztően limitáltak a hardveres lehetőségek, így hiába vagy gyors a sugárkövetés futószalagjának egy lépcsőjén, ha a megnövekedő terhelés miatt a mintavételre már nincs meg a teljesítmény. És ugye itt a mintavétel véletlenszerű, nincs a hardverekben semmilyen koherenciadetektor, tehát minden, amit mondjuk az architektúra tervezésénél arra építettek fel, hogy a raszterizálásnál építkezhessenek a lokalitási elvre, az hasztalan a sugárkövetés során, mert tele lesz szemetelve a cache a nem koherens sugaraktól. Tehát elhiszem, hogy borzalmasan le akarjátok egyszerűsíteni a problémát, de valójában elképesztően bonyolult gondról van szó, és attól, hogy a bejárás hardveresen gyorsítható, még nem nyertél semmit. Ha nyernénk rajta, akkor a Crytek lenne az első, amely adna rá támogatást, de nem adnak. És ez a lényeges, mert például nekik többet érhet az ExecuteIndirect. Utóbbi ugye dynamic shader raytracingnél nem alkalmazható, miközben jelentős teljesítményelőnye van az olyan típusú motoroknál, amilyen a CryEngine. Tehát ahhoz, hogy nekik legyen natív a DXR 1.0-ra támogatás, ki kell kapcsolniuk az ExecuteIndirectet, és ezzel bukják a vele megnyert 5-20% teljesítményt, konfigurációtól függően. Ergo tökre nem mennek vele semmire, hogy a bejárási lépcsőre vonatkozóan gyorsabbak lesznek, ha végeredményben már lassabb az egész képszámítás. De ugyanúgy megemlíthető még a DXR 1.0 mellett a vertex formátum csak 16 vagy 32 bites lebegőpontos lehet. Az FP16 elég kevés, sok artifactet eredményez, míg az FP32 marhára overkill, mivel egy háromszög 48 bájtos terhelést jelent, ergo, marhára fogja majd zabálni a memóriát. A Crytek megoldásának az is az előnye, hogy kompatibilis a 32 bites snorm formátummal, tehát anélkül tudnak sugárkövetést alkalmazni, hogy az DXR 1.0-es FP32-re való kötelező váltás miatt butítani kellene a geometriát.
Ezek amúgy majd a DXR 1.1-ben meg lesznek oldva, de addig komoly limitációk, és emiatt érdemes az egész képet nézni, mert valójában mindenkinek egy teljes képkockát kell számolni a játékból, ezért nyerhetsz ugyan a bejárási lépcsőn, de ha emiatt buksz egy csomó teljesítményt az FP32 vertex formátummal, illetve az ExecuteIndirect hiányával, akkor hasztalan. Érdemesebb saját megoldással próbálkozni, ahol ugyan a bejárási lépcsőre levetítve a teljesítmény nem olyan gyors, de használható az ExecuteIndirect és a 32 bites snorm vertex formátum.
(#26758) GeryFlash: Mint írtam a CryEngine esetében az a részprobléma, amiről szó van a processzoron lesz kiszámolva, tehát nem a VGA teljesítménye dönt róla. Az, hogy egy hardver mit fog tudni, nehéz megmondani. A PC-s portot a Crysis Remastered esetében a Saber Interactive csinálja. A Crytek a PS4 és Xbox One verzióért felel, míg a Switch verzió fejlesztése közös a Saberrel. Utóbbi elsődlegesen azért lehet, mert a Sabernek sok a tapasztalata a Switch-csel, illetve a PC-s verziót is jó ötlet rájuk bízni, mert a World War Z-nél igen durva optimalizálást tettek le az asztalra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
válasz gejala #26759 üzenetére
Ugye nem várod el hogy most belemenjünk abba, hogy mi a difi aközött hogy egy játékra PC-re van fejlesztve és mi aközött hogy fix hardverre, játékra kigyúrt API multitaksing nélkül SSD mint cache stb.
Én ajánlom hogy nézd meg hogy mit tud az 1,8TFLOP-os PS4 és mire elég egy 7850.1.0-ás RTX teljesítményét valóban nagyon sok értelem volt idekeverni az inline raytracignet (Sony is valami hasonló?) használó konzolokhoz.
De oké ezt is mentem, gejala szerint 4k/30FPS-sel fognak menni a nextgen gamek konzolon
,,Egy 3080 Ti jobb grafikát/sebességet fog adni, mint bármelyik konzol, ez tuti."
Hát, tegyük fel, ezt még így azonnal nem is cáfolom bár ahhoz nem 40%-nak kéne lennie. Viszont hogy a te általad várt 3060 nem lesz a PS5/XSX szintjén ez biztos, de még a 3070 se valószínű. AZ meg ugye múltkor 500 dolláron nyitott, most se lesz olcsóbb 450nél.De egyébként irreális is elvárni, hogy a konzolgeneráció elején a PC-s VGA-k aláárazzanak a szétoptimalizált konzoloknál. Soha nem volt ez így, nem is elvárás, majd a generáció előre haladtával jobban fog nőni a perf/ár aránya a VGA-knak mint amennyivel a konzolok ára csökkenni fog. De soha nem fogsz olyan PC-t új alkatrészekből összerakni mint konzolt. De ezt a PC-sek tudják és nem bánják.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
válasz huskydog17 #26760 üzenetére
huskydog17: Hoppá Meglepődtünk. Na de majd a végleges hivatalos tesztben megnézzük addig még fejlődik driverből az 5700!
Abu: Te most megint másról beszélsz, de legalábbis nem arról amiről kérdeztelek, arra kérdésre hogy a Crytek megoldása (tehát nem dxr 1.0) fog-e profitálni-e az Nvidia fix funckiós hardverjeiből a gyakorlatban.
Azt mondod hát lehetne több sugár de igazából nem, mert úgyis van bottleneck sávszél oldalról. De azt a kérdést következetesen kerülöd, és nem mondod ki hogy 2060=5700 és 2070=5700XT sebességet hozna mert ne egyszerűsítsük le.Pedig a gyakorlatban végül azt fogja nézni a felhasználó, hogy ugyanolyan árú VGA-knál az AMD szarabb teljesítményt hoz.
De közben #26760-ben már megkaptuk a leegyszerűsített primitív választ arra amire mi jobbágyok kíváncsiak voltunk[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
gejala
őstag
válasz GeryFlash #26763 üzenetére
Tudom mire elég egy PS4. Sajnos nem sokra. RDR2-t pl. PC-s low grafika mellett viszi 20-30 fpssel. Pedig az 1 évig exkluzív volt rengeteg fejlesztési idővel. De a gyenge hardver konzolokban is gyenge.
Én megeszem a kalapom, ha PS5 natív 4K és fix 60 fps mellett futtat majd olyan játékokat, amik látványban lealázzák mondjuk RE3/CP2077 PC-s ultra beállításokat is. És mindezt RT mellett is.
"Viszont hogy a te általad várt 3060 nem lesz a PS5/XSX szintjén ez biztos, de még a 3070 se valószínű."
Azt mondod, hogy a 3070 nem lesz a 2070 (PS5) szintjén?"De egyébként irreális is elvárni, hogy a konzolgeneráció elején a PC-s VGA-k aláárazzanak a szétoptimalizált konzoloknál."
Én azt várom, hogy a $300-350 3060 kb. 40%-t gyorsul a 2060-hoz képest (ami annyi, mint amit a Turing hozott) és ezzel 2080 szintű lesz. Ami a két konzol közé esik.[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
válasz Callisto #26761 üzenetére
Ezt a fix hardveres dolgot a PS4 előtt is elsütötték. Nem baj, hogy 7850 van benne, majd úgy szétoptimalizálják, hogy ihaj. Aztán kiderült, hogy pont ugyanazt tudja, mint egy 7850. Amit sok év munka árán sikerült kicsit feljebb tornászni. De addigra PC-n már Maxwellnél jártunk.
Most meg már PC-n is van low-level API, nem kell DX11 alatt megfeszülni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26765 üzenetére
A Crytek megoldása nem tud profitálni a fixfunkciós hardveres blokkokból. Teljesen másképp működik a rendszer.
Az adott lépcsőre vonatkozóan lehetne több sugár, és az adott lépcső egy fixfunkciós hardveren valószínű, hogy gyorsabb lenne, de máshol keletkeznek olyan limitek, amelyek a teljes képkockára levetített teljesítményt már negatívan érintik. Emiatt használ a Crytek más megoldást, és nem a DXR 1.0-t.
A DXR 1.1 egy csomó olyan limitációt kezel, ami egyébként nagyon fájó, és ezzel már jó esély van arra, hogy a Crytek saját megoldásánál is gyorsabb lehet, de ezt be kell építeni, és csak a legújabb, érkező Windows 10-en fut, jó sebességgel az év végén érkező hardvereken.(#26767) gejala: Azért nem. PS4-en még olyan játék is van, ami nem csak ilyen hibrid raszterizálás+sugárkövetést használ, hanem 100%-ban sugárkövetés az egész raszterizáció nélkül. Azért ez nem mindegy, és ez részben annak köszönhető, hogy a hardver azért jóval közvetlenebbül hozzáférhető.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
válasz huskydog17 #26760 üzenetére
De hát a MEMSÁVSZÉLLLLLLLLLLL
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Nem a *. Hogyan is tudna teljesítményt nyerni egy kártya fixfunkciós mátrixszorzással, mintha azt egyenként csinálgatná float-okkal a 4x4-es mátrixban...
Elé gáz amit művelsz épp. Bármelyik fősikolát végzett tudja miről beszélek.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
paprobert
senior tag
Tehát akkor a kérdés maradt az, hogy a Crytek fog-e kézzel a Turingra optimalizálni, vagy sem.
Tény hogy nem muszáj, de fog-e?
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26770 üzenetére
Fentebb leírtam. A DXR 1.0 működése egy csomó limitációhoz van kötve. Többet veszthetsz a limiteken, mint amennyit nyersz a fixfunkciós hardveren. Ha ez nem így lenne, akkor a Crytek is a hardveres megoldást támogatná.
(#26771) paprobert: A Crytek nem. Inkább a Saber, amelyik cég a PC-s portot csinálja. De mindegyik architektúra kap optimalizációt. A Saber eléggé figyelt erre a World War Z esetében is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Értem, tehát azt mondod hogy nem fog profitálni a fixfunkciós hardverből.
Mégse cáfoltad eddig egyszer sem azt hogy míg a többi játékban rendre 5700=2060 5700XT=2070 (na nem a Prohardveres tesztekben, ott ugye az 5700 alig pár %-kal marad el a 2070től, míg az 5700XT 10%-ot ver a 2070-re, de ezt tegyük félre) addig itt bekapcsolt raytrancingnél valami okból kifolyólag (ami szerinted nem a fixfunkciós hardver) mégse ez lesz a kép, és az 5700XT inkább a 2060-nál lesz pariban. Ha így lesz akkor mi az oka ennek?Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26773 üzenetére
Ahogy láthatod a teszteken, mi modern játékokban tesztelünk DX12 és Vulkan API-val, ahol az AMD (főleg a driver miatt) erősebb, mint azokban a játékokban, amelyek nem túl modernek, esetleg DirectX 11-esek (itt is főleg a driver miatt alakul ki ez a különbség csak éppen az NV javára). Tehát alapvetően a hardverek közötti teljesítményt nagyban meghatározzák a játékok. Emiatt előre nem lehet tudni, hogy egy új játék hogyan teljesít. Ha mondjuk DX12 vagy Vulkan leképzőt kap a Crysis Remastered, akkor valószínűleg hasonló lesz a sorrend a mi tesztjeinkhez, ha DirectX 11-est, akkor inkább azokhoz a tesztekhez lesz hasonló a sorrend, ahol főleg DX11-es játékokkal tesztelnek még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Feltűnt e hogy az RT-s visszaesesrol kerdezett?
https://prohardver.hu/dl/upc/2020-04/21/215019_ylynqptg7ii4mz7l_neon_1440p.jpg[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
válasz Jack@l #26775 üzenetére
Mit vártál mikor az első PH hír a héten illetve pár napon belül a mai napon megjelent , hogy milyen újabb kiadók mennek el a GF now szolgáltatásból. 11 órája elérhető a böngésző szerint az első ilyen hír, már a PH címlapján van Abu tollábol. [link]
Ezzel szemben 5 nap alatt voltak ilyen " apró" dolgok hogy Árilis 27. egy hatalmas lépés a cég életében : [China Approves Nvidia's Mellanox Deal, Could Help Fight AMD and Intel in Exascale]
kiadták az első Dx12 Ultimate drivert bétában : [NVIDIA releases first DirectX 12 Ultimate driver for developers]
Kiadták az RTX Voice-t. [Nvidia launches RTX Voice noise suppression plugin]
Ilyen egy VGA cég átlagos hete.csak a negatívumok. ülnek a jóban semmit nem csinálnak nézik a GF now bukását és az elszállt exascale projekteket , majd a semmire nem jó RTX kártyáikat a selejtes DXR -rel amik bukást hoztak nekik és sírnak .
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26775 üzenetére
Fel. Válaszoltam neki. De korábban leírtam már, hogy ez egy demó, és az NV csak pár GPU-hoz rakott profilt a driverbe. Mivel ez nem programindító fájlhoz van kötve, így nem kapcsol be más GPU-kon.
(#26776) b. : Mellanox-NVIDIA: [link]
Régen volt egy szavazás a driverekről. Abban azt kérték az olvasók, hogy csak a WHQL, a hotfix és a gyártói aláírt driverekről legyen hír. Ehhez tartjuk magunkat minden gyártónál. Nem mellesleg a gyártók sem szeretik, ha megírjuk ezeket a drivereket. Volt egyszer, hogy megtettük, és ideszóltak, hogy inkább ne, mert egy rakás problémát varrunk a nyakukba, ha a juzer felteszi.
RTX Voice-ról lehet még hír, csak nem jutottam még el addig. Nem ezeket küldte az NV, hanem a GeForce Now változásokat, így az prioritást élvezett. És ha ezt a hírt elolvasod, akkor nem csak azt írtuk meg, hogy kikerültek játékok, hanem azt is, hogy bekerültek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
-Amit én linkeltem másról szól más hírtartalma. Itta jóváhagyás és a dátum a lényeg.
-Ezt küldte Nvidia hogy ezt azonnal jelentesd meg milyen kiadók hagyják el a szolgáltatásukat?
-A driver regisztrációhoz kötött és limitált példányszámú volt a developer userek között is. Nem átlagos driver hír volt, az első DX12 Ultimate driver.
-Ok.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mellanox semmit sem segít az NV-nek azon, hogy az Intel és az AMD HPC győzelmeivel kezdjen valamit. A gondjuk az, hogy nincs x86/AMD64-es szerverprocesszoruk. Az Intel és az AMD ezért nyeri most az exascale projekteket, mert maga a processzoreladás megnyeri számukra a gyorsítóeladást is, hiszen nincs más lehetősége a megrendelőknek. Az NV-nek itt az segítene, ha az Intel és az AMD beleintegrálná a processzoraikba az NVLinket. Amíg ezt nem teszik meg, addig nem tud az NV mit kezdeni velük, mert nem adnak a legelterjedtebb HPC processzorok direkt interfészt a GPU-ikhoz.
A Mellanox network szintjén hasznos, de nem most, hanem amikor majd leterveznek maguknak egy saját HPC processzort, és ők is komplett platformot kínálnak, mint az Intel és az AMD.Benne volt az is, hogy kik mennek, az is, hogy mik jöttek, és az is, hogy mikor indul a kereskedelmi szolgáltatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
,,A Mellanox network szintjén hasznos, de nem most, hanem amikor majd leterveznek maguknak egy saját HPC processzort, és ők is komplett platformot kínálnak, mint az Intel és az AMD."
Erre van bármi esély? Mármint hogy egyszer végre kapnak licencet? Kin múlik ez, az AMD/Intel lobbi vagy máson? Ha a kínaiak kaptak akkor azt hinném hogy a két nagynak nincs korlátlan befolyása erre.
Illetve ezt a Geforce Now-s hírt tényleg az Nvidia küldte hogy rakjátok ki? Tesztre nem küldenek hardvert de egy ilyen minimum vegyes de inkább negatív hír leközlését támogatják?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26780 üzenetére
Semi-customben, ahogy például a kínaiak csinálták, szerintem van. De az a processzor valójában nem lesz az övék, és pont ezért van rá esély. Az AMD letervezi, és egy gyártásra kész dizájnt leadnak a megrendelőnek. Ezt meg tudná tenni az NVIDIA is, és valószínűleg semmilyen politikai korlátba nem ütközne, ahogy például a kínaiaknak tervezett cucc.
Van nekik egy megbízott ügynökségük, ők küldik a blogra kirakott híreket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Te most nem a Zhaoxinről beszélsz hanem egy másik kínai proceszorról? Vagy a Zhaoxin egy semi-custom cucc? Full custom licencre/megoldásra akkor továbbra sincs kilátása az Nvidának, és az Intel/AMD hozzáállására van bízva hogy a későbbiekben lehetnek potens szereplői HPC versenynek?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz GeryFlash #26783 üzenetére
A Zhaoxinnak a VIA révén van licence. Tulajdonképpen a VIA az egyik résztulajdonos.
Az is megoldás az NV-nek, ha eladják magukat, de nem hiszem, hogy ez megtörténik.A reálisabb megoldás, hogy rendelnek egy custom processzort az AMD-től. Azzal, van licenc, és rakhatnak bele NVLinket, mert ugye maga a custom divízió bármit beépít.
Vagy csinálnak maguknak ARM-os processzort.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz paprobert #26771 üzenetére
Igen, legalábbis egyelőre ez a terv.
"At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards. "
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #26785 üzenetére
Ez itt pont arra vonatkozik, hogy a mostani API-kkal és a mostani hardverekkel nem tudnak többet kihozni a saját rendszerüknél. Egyszerűen túl limitált az a környezet, amit teremtenek a mostani futószalagok, illetve a hardverek is. Ha ebben lenne valami még, akkor támogatnák, hiszen miért is ne lenne érdemes nagyobb sebességet nyerni.
Viszont inline raytracinggel, ExecuteIndirecttel támogatott ray dispatch mellett már a CryEngine is tudna előnyt kovácsolni a fixfunkciós hardveres blokkokból, mert megmaradna a bejárási lépcsőben megnyert teljesítmény, és nem vesztenék el különböző kötelezően benyelendő limitációkon. Nem véletlen, hogy a DXR 1.1 olyan újításokat hoz, amilyeneket. Persze mondhatjuk, hogy az inline raytracing gyökeres váltás a dynamic shader raytracinghez képest, de alapvetően megéri, mert az elején még nem akkora probléma új hardverekre ugrani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszpk
nagyúr
-
GeryFlash
veterán
Van rá esély hogy az ARM technológia HPC szegmensben valaha labdába rúgjon?
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Nem neked válaszoltam, de ettől függetlenül ne vedd rossz néven, de remélem elnézed, hogy én inkább a fejlesztőnek hiszek, mintsem neked. Amúgy megint ellent mondtál saját magadnak, szokásodhoz hűen. Le kéne horgonyoznod egy vélemény mellett, mert így, hogy időnként 180 fokos fordulatot csinálsz, meglehetősen árt a szavahihetőségednek.
Egyszer azt mondod, hogy ők nem tudnak profitálni DXR-ből és nem is akarnak arra átállni, most meg már hirtelen profitálhatnak belőle? El kéne döntened mit is akarsz!
Amúgy Vlad arról semmit nem közölt még, hogy DXR 1.0 vagy 1.1 a cél, de ez mindegy is, hiszen mindkettő DXR.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Yutani
nagyúr
Fel. Válaszoltam neki. De korábban leírtam már, hogy ez egy demó, és az NV csak pár GPU-hoz rakott profilt a driverbe. Mivel ez nem programindító fájlhoz van kötve, így nem kapcsol be más GPU-kon
Tehát az AMD azért gyenge a Neon Noirban, mert nincs driver oldali támogatás? Ezért sokkal gyengébb az RX 5700 az RTX 2060-nál? Nem azért, mert a NN használja az RTX fix funkciós RT hardverét?
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #26792 üzenetére
Ha visszaolvasok, akkor meg tudod keresni, hogy több hsz-szel korábban is pont arról írtam, hogy a DXR 1.1 már megérheti a Cryteknek, mert az gyorsabb lehet. Például itt: [link]
A DXR 1.0 tartalmaz olyan erős limitációkat, ami a CryEngine számára pont nagy probléma, mert nem a DXR 1.0-nak megfelelően tervezték a motort. A DXR 1.1 annyiban segít nekik, hogy nem lesz baj abból, ahogy a motorjuk működik, mert az a rengeteg limit, az API-ban végzett fejlesztések hatására eltűnik.(#26793) Yutani: A Neon Noir eleve egy DX11-es program. DX11 alól ezek a fixfunkciós hardverek hozzáférhetetlenek. Ehhez DirectX 12 kell, és ezen belül is egy olyan Windows verzió, ami már tartalmazza a DXR 1.0 frissítést. Esetleg új Vulkan. De a DirectX 11 nem jó, addig nem portolta vissza a kiegészítést a Microsoft.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ez bazira nem igaz, nem kell dx12 az rtx matrix műveletes gyorsitasahoz. Eleg sok cuda-s program hasznalja mar. Kínos lesz lassan a "megmagyarazas".
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26795 üzenetére
Nem CUDA, hanem OptiX. Ez backend kell ahhoz, hogy a fixfunkciós blokkok működjenek. Ezen keresztül viszont nincs interoperabilitás a fixfunkciós blokkokra egyik grafikus API-val sem. Ilyen formában ez a megoldás nem támogat hibrid módokat, vagyis olyan feldolgozást, amikor a grafikai számítás egy része raszterizálás. Elsődlegesen amiatt, mert nincs megtervezve az interoperabilitás szabványos grafikus API-kal. Az OptiX backend lényegében arra jó, hogy be tud építeni a fixfunkciós egységek támogatását a meglévő, CUDA-ra írt render engine-ökbe.
Specifikusan a Crytekre kitérve nem elhanyagolható az sem, hogy a CryEngine nem támogat CUDA-t, és enélkül ugye nincs OptiX sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Hihetetlen de igaz. Optix is csak ra epul/hasznalja es nem forditva...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
nem csak RTX kártyákon működik az RTX Voice, a Béta után úgy néz ki hivatalosan menni fog Pascal és a Turing GTx kártyákon is. Addig is így lehet egy kis trükkel aktiválni más Nvidiákon is.Maxwell sajnos kiesett. Nem megy hibátlanul mindenikek [link]
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
Hohó ez nagyszerű hír! A mecha billem máris vidámabban csattog. Én mindenesetre megvárom vele a végleges verziót.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
félisten
válasz Dyingsoul #26799 üzenetére
Azt írják Redditen, hogy a nem Tensor magos GPU- nál magasabb a RAM használat és a CPU valamivel.( kb 1 GB és 7-10 % ) de ez bevállalható szerintem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kupon kunyeráló
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Xbox Series X|S
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- További aktív témák...
- AMD Dell RX 6600 XT 8GB GDDR6
- AIO Vízhűtéses RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak nálam!!
- ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity OC 24GB GDDR6X 384bit - FELÚJÍTVA - Beszámítás: OK
- BESZÁMÍTÁS!Bontatlan RTX 4060Ti 16GB / 4070 12GB / 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen