-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
Mondjuk azért ez se annyira rossz, 4T, karbi, lég, Minarelli.
Egy karbi szétszedés tisztítás lehet megoldaná a fulladást.Ez ha gyári 2L körül eszik csak?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
Én inkább vennék egy jó állapotú márkásabbat. Szerintem az utángyártott alkatrészek többsége jobb minőség, mint amit a kínai vackokba gyárilag tesznek.
Ha esetleg érdekel több fajta robogó, ami megnézhető/kipróbálható, és sokkal olcsóbb mint 300k, írj rám privátban, adok elérhetőséget. Igény szerint szállításban is tud segíteni.
www.dongosofor.hu
-
Pete55555
addikt
válasz DigitXT #56176 üzenetére
Mikor betöltöttem a 21-et még sajnos nem volt pénzem az A-hoz, meg szüleim sem nagyon engedték volna, akkor még ott laktam.
Most meg én is 26 leszek, van rá pénzem, barátnőm ugyan ellenzi a dolgot, de hidegen hagyNálam ez úgy néz ki, hogy 50-50 aztán majd valami 250-450-es gépet szeretnék, praktikussági okokból valószínűleg nagyrobogót. Egy Supermotora vágynék nagyon, de azzal necces munkába járni, pláne hidegben.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #56190 üzenetére
Huh, az nem is rossz egy 4,2Le-sből 6,2Le-sre fojtás nélkül. +50% teljesítménynövelés apró módosítással!
Az rengeteg egy ilyen 80kg-s robogónál az én 75kg-om alatt.Szerkre válasz: Kell a tartalék azért egy esetleges szituációból ha ki kell gyorsan ugrani. Nem szeretem azt mikor nincs tartalék.
Dexar007:
Köszi, de már régóta biztos a 2T karbi, léghűtéses Minarelli.
Gondolkodtam esetleg vizesen is, de inkább nem vesződök rajta és marad a faék egyszerűségű 2T, karbi, lég.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #56188 üzenetére
Akkor kb mennyi lesz ebből a fenti apró módosításokkal?
Nem padlógázas indulásokra kell, inkább szépen, dinamikus közlekedésre, nem húznám 60km/h-nál tovább.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Upo
addikt
válasz Debilon #56185 üzenetére
A lányom segédmotoros korba lépett, az AM lesz aktuális.
De még valami motor is kellene neki. A sport kinézetű nagyobb testűek nem tetszenek neki, inkább a kecsesebb, csajos vagy a retrósabb kinézetű (kerek bucilámpás, burkoltabb hátsó kerekű) tetszik neki.
Mennyire vállalhatók ezek a mostani "olcsó" (300 alatt) kínai motorok újonnan? Motowell, Rieju, Keeway, Motorro, Tauris (ahogy nézem a boltokat, csomó közös alkatrész van a hajtásban)
Nem vadulós fajta, nyugodtan, CSENDBEN akarna eljutni A-ból B-be.
Vagy jobban megéri valami olaszból levetett márkás kotlát megvenni? Abba mondjuk nagyságrendekkel drágább az eredeti alkatrész is, ha meg kinai utángyártottat veszek bele akkor ugyanott vagyok mint az új kínai motor, csak az 1-2 évig garanciális.
Vélemény?Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Aktuális lesz hamarosan most már tényleg a kis 50cc robogó vásárlás.
Budapestre, peremkerületből belvárosba való ingázásra. 75kg-os súlyom alá.Már elhatároztam, hogy Scarabeo 50 2T léghűtéses, karbisat fogok venni.
Már csak egy olyan kérdésem lenne, hogy 2-2,5 L-es fogyasztásból mennyi lenne, ha egy gyári motorban semmi máshoz nem lenne nyúlva, csak egy 75mm-es jet fúvóka, meg egy kisfordulatszámhoz igazított kipufogót vennék rá?
3-3,5L-en megállna ha nem húznám állandóan 60km/h felett?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Upo
addikt
Kezdek utánanézni ennek a vizsga dolgoknak, hát nem kevés pénz manapság. Annak idején a segédmotor vizsgám annyi volt, hogy bejelentkeztem, adtak csekket, befizettem a 32,- forintot, az adott vizsgaidőpontra odasunyiztam a motorral (nem kaptak el), kitöltöttük a 15 kérdéses kresz tesztlapot, megvártuk amíg kijavítják, akinek sikerült az átvete a jogsit, ennyi. Én is már legálisan mentem haza.Aztán 3 év múlva a nagymotor, ott már volt kresz tanfolyam, eü, tanpálya, minden, pontosan már nem tudom de olyan 4-5000 ft körül volt mindenestől.
Olyant találtam még, hogy ha valami vizsgát kuplung nélküli motoron tesz le akkor bejegyzik a jogosítványba és csak automata robogót vezethet. Ezt meg is csinálják?Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #56176 üzenetére
Jó, én tényleg kurvadrágán, majd 200k-ból úszom meg az A-t... De ahogy a nóta mondja "rossz hold kelt föl, mikor a kölyköd lettem''...
Amikor 17 évesen megcsináltam a B-t, akartam motorozni, gondoltam itt az alkalom, A1-et megcsinálhatom, 30k-t spóroltam a KRESZ tanfolyammal. Meglett, ősszel necces lett volna (kölcsönből tudtam volna megcsinálni, de anyámék lebeszéltek). Tavaszra összeszedtem a pénzt, megcsináltam az A1-et, mondván occsó (addigra 4000 helyett 11k a városi ), és 2 év múlva A (40k-ból)...
Majd eltelt a 2 év, jött a B125 (2 héttel a jogsim 2 éves születésnapja után), és A1 nem számít már nagymotornak, A2 az... Addigra már nagyon untam az 50-es Tactot, és futóművéhez nem méltó használati módon nyúztam... Kellett valami komolyabb... Jött Maja, mint lehetőség (Köszi ezúton is ), nagyobb ccm, nagyobb erő, jobb futómű. Vágjunk bele, amúgy is jó lett volna motorozgatni, A2 kell... (Maja mondjuk A2 legalja, de kell hozzá). Így viszont 24 helyett 23 évesen megcsinálhatom az A-t, és akkor végre végigszoptam az egészet, vezethetek akármit...
Megszoptam, ez van. Elfogadtam, már nem dühöngök ezen... Lassan tényleg minden pénzem a motorozásban van, amit egy percig nem sajnálok, mert ez a hobbim, szeretem, jó dolog... Viszont épp ezért vigyázok a dolgaimra, megbecsülöm, és ha más okoz kárt akkor biztos, hogy kettészedem, ha nem perkál... (Alapból békés természetű vagyok.)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
dzso22
senior tag
válasz z0l1ka #56144 üzenetére
Nem is ajánlom hogy vegyél használtan csak annak aki bemeri vállalni a rizikót.
Azért nem egyforma a fúvókázás mert a karbik sem egyformák.
Az alapelv mindegyiknél általában ugyanaz viszont a járatok és kialakításuk minden típusúnak más és más.
Csak a Schubert tű és a keverőcső már nagyon sokat befolyásol.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
De gondolom az megvan, hogy ehhez a megoldáshoz 24 életév az előírás...
Szerk: természetesen én is így csináltam, occón; csak épp már 26 évesen.
Mondjuk akkor még elég lett volna 21 is az "A"-hoz, ugye nem rég változott.
(Előtte meg nem igen motoroztam. Szóval nem volt szempont, hogy legyen
már egy A1-em, hogy vezethessek 125-öst, ami amúgy sem nagy durranás.
Aztán persze a korlátlan jogsi mellé azt sikerült venni. De az más dolog.)Apró léptekkel.
Ui: nem akarom összeszámolni, hogy bár a jogsin spóroltam, a motorokon
mennyit buktam: a 150K, amit az elsőn sikerült anno soknak tűnt! Pedig...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz jozefgucci1 #56170 üzenetére
Nem azon van a hangsúly, hogy én fizettem... Megszoptam, ez tény, de én végig csináltam 60k-ért az A1-et, és minket TANÍTOTT az oktató, mert lelkiismeretes volt. Alapból "dupla" óránk volt, mert beültetett maga mellé, és autóból is néztük a többieket, közben magyarázott, hogy mit hogyan kéne csinálni, mire figyeljünk... stb.
Nekem ez az oktatás határozottan tetszett, drága volt, de alapos. Nem mondom, hogy megtanultam motorozni, és azt sem állítom, hogy nem vezettem előtte 125-ös gépet... Sőt... Simsonnal mentem gyakorlati órákra, tehát azért volt némi más motoros tapasztalatom is, mégis jól jött az oktatás.Ugye 125/50-ről indultunk... Többségében nem is a technikai tudás kevés annak, aki 125-ösre felül (bár az is hiányos), de inkább a szemléletmód... Megy mint a barom, mert van alatta 10-15LE, és megteheti. Én is húzom neki, sőt, vezettem adott kategória nélkül motort. Nem vagyok szent, de kurvára vigyázok, hogy ne legyen gond... Volt már, hogy úgy rajtoltak le rendszám nélküli géppel, hogy majdnem elvitte a tükrömet (180ccm, multivar, rendszámos gép van alattam). Ott nem rajta múlt az, hogy ne legyen gond...
A mostani oktatás gondjait ismerem, hidd el, A2-t vizsgákkal együtt 5 óra alatt tettem le, igaz, hogy volt tapasztalatom néhány nagyobb géppel (A2, A kat.).
Nem vagyok szent, és álszent sem... De GONDOLKODNI kéne, és ezt beleverni a barmokba az oktatáson. Mellé meg lehetőleg némi technikai oktatást is adni....
www.dongosofor.hu
-
Morris
veterán
Hi!
No megvan a moci és nagyon jó.
Szerintetek mennyit érhet egyébként egy ilyen Yamaha Excel? Nagyon jó állapotban van. Kegyetlenül gyorsul.
És valós 4090km van benne.[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
addikt
válasz jozefgucci1 #56170 üzenetére
Én meg "olcsón" meg fogom úszni. Van B kat jogsim, azzal robogózok. És most akarom megcsinálni az A-t
...Szeretem leracsniztatni...
-
jozefgucci1
addikt
válasz huszi.gyb #56168 üzenetére
Ezzel nem értek egyet .A-125-ös gépek is lehetnek erősek persze ,de attól a órától nem leszel jobb motoros . Tök mindegy hogy vagy ccm-re kapod. Akkor vagy töröljék el és legyen rendes motoros vizsga alapokkal már ccm-re is és vagy emeljék meg a határt mint lentebb írták . Ez a fizessünk az államnak mert rés van a pajzson és mert az én tehenem is megdöglött tipikusan magyar hozzáállás .
[ Szerkesztve ]
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Dexar007
veterán
válasz huszi.gyb #56168 üzenetére
Sima penzlehuzas semmi tobb.
Nekem M kresz 30, B kresz 30, A kresz 30, C kresz 30, C+E kresz 30.
Egyebkent pedig teljesen folosleges.1) Rutinon-forgalmin ugyse tanitanak semmit 2) Ugyis mindig a motoros/robogos huzza a rovidebbet---> Majd a termeszet elvegzi a dolgat.A hulyeket nem kell megmenteni.Give me your cum,bull!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz jozefgucci1 #56164 üzenetére
Hidd el, ha valaki én megszoptam. A1 60k, A2 60k és még A-m nincs is... De 4 órát legalább ül motoron. A KRESZ baromság, utcán kéne betartatni az indexelést és egyebeket...
Viszont 125-ös gépek is tudnak erősek lenni, nem árt, ha először rutinpályán tapasztalja meg, és utána megy ki az útra. Még ha 4 óra akkor is... Legalább VALAMI. Persze, szarrágózhatunk a 30k-n az államnak. Nem jogos, ha rajtam múlna, ugyanúgy 30k lenne, de legalább 10 óra... Mégis valami...www.dongosofor.hu
-
Jaffa75
őstag
Szia,
most néztem kettő Apriliát, meg egy Malagutit:
- egy idősebb, vélhetően egy Old
- ezt meg csak hétvégén tudom megsassantani, bár még el is kell kocogni érte..
- ez meg "csak" 50-es, bár tetszik a képekrőla második sanszos lehet, mert fiatalabb mint az első, bár a kép sokat nem árul el...
-
jozefgucci1
addikt
válasz huszi.gyb #56161 üzenetére
A kettő nem ugyan az a kategória ! Ahogy fentebb is írták egy B-s jogsival a 125-ös papír 4 óra átképzés , tehét gyakorlatilag semmi . Ha már annyira lovagolod az államháztartási hiány pótlását akkor ez sem egyéb .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Den
veterán
válasz Something_ #56162 üzenetére
Pedig kéne. Egy 125-ösnek, vagy nagyobb motornak egész más a menetdinamikája,mint egy segédmotornak. Oda már kevés a bicikli tudás.
www.simson4t.hu
-
Rick4
félisten
válasz szentkuti11 #56158 üzenetére
A haverom nyilván nem akar fizetni, a szerelő pedig 100%-ban tisztában volt vele, hogy nincs biztosítás.
Pete55555: Nem kötelező egy robogón biztosításnak lennie Én úgy tudom, hogy egy ideje a szerződések bizonyító erejű magánokiratnak számítanak, tehát átadás- átvételi időpont külön van feltüntetve, és elvileg azonnal kell kötni biztosítást, viszont 0Ft a mabisz díj, tehát nincs szankció, ha nincs bizti csak később. De hogy a rendőr nem büntet-e a meg nem kötött bizti miatt, (amit ugye csak a tulaj tud elkövetni) azt nem hiszem.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Rick4
félisten
Van itt egy fogas kérdés.
Vett a haverom télen egy robogót, javítani való állapotában nem használta, most elvitte utánfutón a szerelőhöz, az megcsinálta, majd ahogy kell, ráült, és kipróbálta. Természetesen ahogy az ilyenkor lenni szokott, pont ekkor állította meg a rendőr. Se papír, se biztosítás, (mivel hogy a haverom még nem akarta használni, csak a garázsban állt) így valakit úgy néz ki, ezért rendesen meg fognak vágni. Na de kit? A haverom nem akarta közúton még használni, ezért se volt sürgős a biztosítás, most is más vezette. Mi ilyenkor a szitu? A rendőr csak 10 percig írkált, majd visszaadta a szerelő papírjait, és elment a helyszínről...49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Pete55555
addikt
-
Den
veterán
válasz Jaffa75 #56139 üzenetére
Nekem a használt átalakított gépekkel vannak fenntatrásaim, hogy mennyire szakszerűen lett elvégezve az átalakítás. Tehat pl a 70-es henger úgy került rá, hogy az eredeti szétkopott, és ráhúztak egy nagyobbat, de a tűvgörgőket, csapágyakat meghagyták spórolásból, akkor annak meg vannak számlálva a napjai. Kérdés, hogy a karbit, hajtást, hogy igazították az új hengerhez, stb,
Viszont 100k körül nem valószínű, hogy full gyári, motort kapsz, ami az eredeti alkatrészeivel még mindig hibátlan, szinte biztos hozzá lesz nyúlva, és végülis, nem atomfizika egy hetvenes hengert jól felrakni, és a gépet hozzáigazítani, szóval kifoghatsz egy jó 70-est is, nem kell alapból elvetni a dolgot.
Konkrét típust nem tudok ajánlani, mert alapvetően mi kínaiban utazunk, az olasz/japán robeszokkal kevesebb gyakorlati tapasztalatom van.
Nagy vonalakban, én ebben az árkategóriában a léghűtéses gépeket preferálom, mert eggyel kevesebb alrendszer van amivel gond lehet. De leginkább az állapotot kell nézni, nem szabad semmitől elzárkózni, egyedül a nagyon egzotikus típusokat érdemes kerülni, mert lehet, hogy alkatrészellátással gond lesz.
Ja, és a "nincs nagy baja, ezer forintból megcsinálható, de már nincs kedvem foglalkozni vele" szöveggel hírdetett gépeket messzire kerüld el.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
30z.Samu
félisten
válasz Something_ #56146 üzenetére
Ésszerű keretek között támogatnám is a rendszámot kismotorra is.
Sic Parvis Magna
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #56146 üzenetére
Ezt a témát direkt nem akartam felhozni, de amúgy jogos... Én is tetetnék, de nem lehúzásosan, csak mondjuk a biztosítás mellé egyszeri +500Ft, felrakod és szevasz. Na de itthon vagyunk, szopás az élet.
Ha épp robogóval lennék, és valaki ilyet csinál, utána is mennék... Undorító... Egyszer én is koccoltam le türköt, rendszám nélkül. Megálltam, megnéztem, semmi nem látszódott, intettem, és go. Annyi történt, hogy az én tükröm behajlott egy kicsit...
www.dongosofor.hu
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #56145 üzenetére
Egyszer kb az elottem levo 3. auto tukret ugy lebombazta egy kamu50es, hogy a csavo majdnem beszallt egy masik autoba a robogoval, de valahogy csodaval hataros modon a motoron tudott maradni.
Veres Peteren volt befele, 1-1 sav, full dugo. A robogos ugy elhuzott, ahogy jott. Na mar most hogyha az en autom tukret zuzza le az kb bontottan is 50e, de nem vagyok biztos, hogy csak a tukor lett tropa, lehet hogy ott meg kapott mas is.
Csavo kiszallt, de nem tudott semmit kezdeni magaval. Eleg fura volt latni ilyet..Tudom, hogy en vagyok a ratyi, de az osszes kozlekedore rakatnek rendszamot. Legyen az 50es robesz vagy sima mezei bringa.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Dexar007 #56142 üzenetére
Jó, de az te vagy, tőled megszoktuk, hogy veszélyesen élsz.
Egyébként meg, nem az érdekel, pont leszarom, hogy a másiknak milyen papírjai vannak, amíg:
1) Engem nem bánt (=üt el, okoz anyagi kárt...)
2) Ha már késő, de csökkenteni tudja a kárt, megteszi (=fékez, mielőtt nekem jönne)
3) Ha már anyagi kárt okozott, és nincs biztosítása a helyszínre tud hozni annyi kp-t, amivel teljes mértékben tud kártalanítani...A jogosítvány messze nem jelenti azt, hogy tud vezetni, most tök mindegy, hogy van-e vagy nincs... (Magán vélemény). Viszont a kp fedezetet akkor is megkövetelném, ott a helyszínen... Oké, szemre nem lehet megmondani, de akkor meg vastagon fogjon a toll...
www.dongosofor.hu
-
z0l1ka
aktív tag
válasz dzso22 #56140 üzenetére
Köszi én is körül néztem ,de az a baj hiába veszek 5 körül dellorto-t ugye bele nem látok ,és ha az is kivan kopva mint az enyém ?! kidobtam az ablakon 5k , és újra nincs karbim.
Egyébként meg nézegettem a 17,5 -es karbiknak a főfúvókázást ,az hogy van hogy az egyikhez 80-as másikhoz meg 62-s a harmadikhoz meg 90-es főfúvóka van ? Akkor gondolom ami az enyémbe van 74 vagy 78-as se lesz jó hozzá mivel nem mindegy hogy 12-es vagy 17,5-es karburátorba van nemde?<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
stereodead
csendes tag
válasz Pete55555 #56078 üzenetére
Dehogy vettem el. Megtört az idom. Azt tudom, hogy a rendes újrafestése 20-25 ezer huf, gondolom akkor a cseréje mégtöbb. 500 forintot így átnyújtani akkor amikor valakinek kis híján szarrátöröd a lábát, meg 30ezer feletti kárt okozol a motorjában az szerintem valami minősíthetetlen parasztság.
fgsfds!
-
KubanitoS
veterán
-
Jaffa75
őstag
köszönöm a választ...
Még annyi csak, hogyha arra "vetemedek" hogy 70 ccm-eseket keresek (50-ről átalakítottakat), azzal van-e komolyabb rizikó, vagy vannak annyira túlméretezve az 50-ek, hogy elbírják a nagyobb hengerűrtartalmat? Illetve milyen típusokat nézegessek, ha játszik a 70ccm?
-
dzso22
senior tag
válasz z0l1ka #56129 üzenetére
17.5
Enyémen is ekkora van 50-es henger alatt.
Én kerülném az utángyártottat.
De szokott lenni hirdetve új Mikuni olx stb. helyeken.
Nehézkes belőni mint minden Mikunit, de elég elfogadható karbit dobálnak ahhoz képest hogy 5-10körül van az ára Sőt Már fogtam ki ennyiért eredetit is.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
KubanitoS
veterán
válasz huszi.gyb #56135 üzenetére
Minden teljesen jó benne, a nyiszogás egyértelműen a kuplungból jön és csak gázadásra, írtam is már, hogy egyszer lett ideiglenesen javítva, csak most ismét elkezdte a műsort és ezt szeretném megjavíttatni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KubanitoS #56134 üzenetére
Akkor úgy kérdezem az mikor volt?
A nyiszogást így, neten keresztül nem lehet diagnosztizálni, hallgasd meg honnan jön, bontsd le, és kiderül. Akkor is nyiszog, ha alapjáraton jár (nem zár a kuplung) és akkor is ha zár? Nincs égett szaga? Honnan jön a hang? Ereje megvan?...stbwww.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Nyugi. Az előző Speedfightomnál én is benéztem. Mivel előtte nagy időt is hagytam ki, nem nagyon voltam tisztában a dolgokkal. Az meg végképp ismeretlen volt, hogy az 50-es és 100-as között hogyan lehet különbséget tenni. Nyilván egy tapasztaltabb embernek szemet szúrt volna, mert tudja, mire kell figyelni és, hogy kell is egyáltalán figyelni. Nem tudtam, hogy más a légszűrő és a kipufogó valamint azt sem, hogy az 50-es nem 150-ig van skálázva és az, hogy az 50-esen nincs helyzetjelző állás a lámpakapcsolón.
Ráadásul nem is ment, mikor megvettem és a hengert lebontva nem szúrt szemet a dugattyúméret sem. Világos, hiszen előtte utoljára 12 éve motoroztam.
Mikor beadtam a hengert fúrásra, akkor közölték velem, hogy ez 100-as, de akkor már mit lehetett tenni? Eltelt 3 hét a vásárlás óta. Ezzel a géppel végül 2 évig járkáltam. 70 volt a végsebessége, viszont soha nem volt semmi hibája. a két év alatt végül 4000km-t raktam bele főleg pusztán azzal, hogy munkába jártam vele. De a zabszem ott volt fenséges popómban, hogy elkapnak. Ezért adtam el és vettem meg a mostanit.Ez a mostani lenne jó, de a régi példány megbízhatóságával.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Debilon #56124 üzenetére
Na igen, én is morcos lennék, nem is kicsit...
Den: Igen, az átb@szás más, ott áldozat az ember, és nem egy hülye. Természetesen a 125/50-esezők közt is van kivétel, pl az általad leírt eset, nem rá értettem... De aki tudja, és direkt hülye, esetleg még hangoztatja is: A rendőr úgyse tudja, miért ne legyen alattad több erő... Na az vastagon az általam véleményezett kategória.
KubanitoS: Szerintem nézesd át egy hozzáértővel... Amúgy újonnan vetted, mennyit mentél vele? Gondolom többnyire városban.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
z0l1ka
aktív tag
válasz dzso22 #56033 üzenetére
Ezt a sodrott vezetékes trükköt még nem próbáltam , de mi lenne ha vennék egyet pl egy utángyártott karbit Innen ? Van 12-es de egy ezressel több a 17.5 -es! Melyiket lenne érdemes ? Sportkipufogó van csak rajta meg egy malossi varió , nem tervezek 70-es hengert rátenni egyenlőre!Vagy az utángyártott karbikat ellehet felejteni ?!
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
szmissz
senior tag
A Keresztúri utat említette, hát én ott nem szeretnék egy 50-essel nyélgázon menekülni...
későbbi kommentekre:
A karburátor zsenialitásáról írtakat szerintem félreértetted, vagy nem tudom, mert pont az tetszik nekem is, amit írtál, hogy a fizika működteti. De fizika ide-oda, akkor is precízebb és koszerűbb az injektor, de az is igaz, hogy nem 15 éves, lefingott zombik életbentartásában gondolkozom. Egy injektorosnak sem lenne semmi baja szerintem, ugyanannyi idő alatt, de ha mégis és borítja a költségvetést, mert pl 30k egy benzinpumpa... hát.. ajánlom a biciklit, azt még tankolni se kell.
Hát abba a szervízbe egészen biztos, hogy nem megyek, tekintve, hogy az egy Piaggio volt, most meg Hondám van.
Szerintem te szerelő szemmel és háttérrel kicsit máshogy állsz a kérdéshez, mert ugye van itt néhány kolléga, akik változatosabbnál változatosabb szopáskeringőket adnak elő hónapok óta. Valahogy nem találják azt az "ügyes szakit".
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #56113 üzenetére
Lekaparok egy nullát és mehetünk
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
A következő a szitu: van egy 2005-ös Aprilia SR50-es kisrobogóm, karburátoros. A gépet teljesen újonnan vásároltam anno.
Jó másfél éve elkísértem egyik haveromat a motorszerelőjéhez, mert valami gond volt az ő robijával. Ott a helyszínen mondta a szerelő, hogy egyértelműen lehet hallani az én robogómon, hogy a kuplungja "nyiszog", ami nem jó jel. Én nem foglalkoztam eddig vele, de hagytam magam és az arc a helyszínen megköszörülte, szépen összekókányolta, viszont a nyiszergő hang valóban eltűnt, azóta nem is volt gond vele.
Mostanság véltem ismét felfedezni a dolgot és ezzel kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
A leírtakból ítélve valóban a kuplung lehet a ludas? Van rá reális esély, hogy beadja a kulcsot az egész, ergo érdemes lenne foglalkozni a dologgal jelen állapotában? Ezalatt most akár egy komplett kuplungcserét értenék, szeretném, ha most rendesen meg lenne csinálva.
Tudnátok linkelni valami webshopot, ahol reálisan lehetne látni, mennyibe kerülnek a szükséges alkatrészek, akár csak saccolva, hogy lássam mennyi az annyi, ne verjenek már át a szükségesnél jobban.
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz body007 #56121 üzenetére
Szerintem meg aki hülye szenvedjen alapon fizettesse meg a biztosító zsebből a kárt, és vágják meg, a költségvetésnek úgyis kell majd a pénz... És jól elhíresztelni, hogy ~300k a mutatvány, zsebből...
Plusz álljanak ki az út szélére és nézzék, kapásból 50rugós csekk (annyi itthon egy benézett roki parkoló).Egyből javulna a statisztika, mert a lopott 125-ösöket nem lehet eladni 50-es "papírokkal", lemenne ezeknek az ára, csak bontásra lenne jó, tisztulna a közlekedés, és nem kéne attól parálni, hogy a papírok nélküli akárki összetör téged/autódat/motorodat, és elhúz mert úgy sincs rendszám, jogsi, de lóerő van...
Den: Igen, szopás, de valahogy nem tudom sajnálni...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #56102 üzenetére
A karbival szopásról azért olvasol annyit, mert jellemzően 10+ éves gépekről van szó, amikmár ármentek egy pár "gondos" gazda, és önjelölt tuningmester kezén, akik maradandó nyomot hagytak a motoron, és a karbin.Ez a szopás eredete, és hasonló korú és előéletű injektoros gépekkel lesz majd csak az igazi giga szopás, az értékvesztésről nem is beszélve, mikor elpusztul a nagynyomású benzinpumpa, és az új annyiba kerül majd mint amennyit a tíz éves motor ér. Ezek a motorok fillérekért fognak elmenni hibásan, aztán szépen karburatorossá alakulnak. Lásd ditech, purejet...
A zseniàlis működés...ha megnézed hogy mi minden kell egy injektoros rendszerhez, hogy elvégezze azta feladatot amit egy karbi pusztán a fizika törvényeinek engedelmeskedve képes elvégezni, akkor rögtön nem tűnik annyira zseniálisnak.
Ha a szervízben nem tudtak megcsinálni a karbis gép indulasi problémáját, mondván, ez ilyen, akkor reménykedj, hogy az injektoros géppel soha nem kell hozzájuk menned
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Jaffa75 #56088 üzenetére
Bőven elég a 90 kilódhoz egy jó 2t ötvenes, ne hagyd magad belelovalni a hülyeségbe. Ha nincs olyan jogsid, ami jó 126-öshöz akkor pénzkidobás 125-öst venni. Jogsira, átirásra elmegy annyi pénz amennyiből az ötvenest egy szezonban tankolod. Ráadásul városban használod, marpedig városban a 125-ösnek is 50kmh a megengedet sebességt. Tovább rontja a dolgot, hogy egy jó rendszámos 125-ös lényegesen drágább mint egy ugyanolyan állapotú 50-es.
Szóval elszórsz egy rakás pénzt, és egy perccel nem fogsz hamarabb beérni a melóba.Vegyél nyugodtan ötvenest, semmit nem kockáztatsz, ha később mégis úgy látod hogy nagyobb kell, akkor eladod es veszel nagyobbat, ha viszont elég a kicsi, megspóroltál több szezonnyi benzinpénzt.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
Ma kaptam a telefont, hogy megérkezett az új vízpumpa. Tök fasza, hogy pont ma voltam Szigetszentmiklóson. A telefon meg persze akkor jött, amikor már úton voltam hazafelé a Pesti rakparton.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #56113 üzenetére
Majd lekapar egy 50-t, és leveszi a rendszámot.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #56110 üzenetére
Jó. Repülőrajttal 50-től 140-ig kiállok
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
szentkuti11
addikt
Srácok, én bárki ellen kiállok a Liberty-vel, ez olyat gyorsul, hogy az embernek kicsit hátralöttyen az agyvize.
-
DigitXT
nagyúr
válasz szentkuti11 #56069 üzenetére
Az jó csere volt, grat hozzá! (Hallom ettől a motortól már a
kis Maja is összefosta magát. Az előzőtől csak a nagy.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz Jaffa75 #56101 üzenetére
Telibe szopatom magam egy 180 4T karbissal, most épp nem megy, és néha zabál
De 2T 50-ből tényleg nem ajánlott az injektor. Karbit nehéz belőni, de ha találsz egy szakit aki türelmes, akkor utána jó. Injektoros gépet és nagyobb ccm, de mindenképp 4T blokk esetén vennék.www.dongosofor.hu
-
HRC95
tag
Helló!
Van egy 70 es malossi sport hengeres aerox om. Kérdésem az lenne, hogy lehet-e a variátorba különböző súlyú görgőket rakni?(1gr eltérés) 9 görgős Polini super speed variátorom van és adtak hozzá 9x3gr-t meg 9x4gr-t. 3 al csak pörög a 4 meg sok neki, bele raktam úgy, hogy 6x3gr-t meg 3x4gr-t,(középre, a két 3gr es görgő közé volt berakva a 4gr így volt benne összesen 30gr) és a vége 112km/h volt és jól is gyorsult. A 9x3 gr (27gr) meg 90 nél megáll és csak forog, nem akar haladni.MSI Z270 | i5 7600K | G.Skill Ripjaws 16GB | Rog Strix GTX 1080 TI
-
szmissz
senior tag
válasz Jaffa75 #56101 üzenetére
Én csak azt látom, hogy halomra szopatják magukat a karbis kollégák, folyamatosan megy a "hangolás" mert valami soha nem frankó.
Én is karbis gépet vettem* 1 éve, 0km-es 125 Liberty-t, ami egyszer a Hungárián állt le alattam, kellemes volt. Soha nem indult gáz nélkül, kicsit tartani kellett, a szervíz szerint: "ez ilyen, mindegyik más egy kicsit". Kevésbé ment és többet fogyasztott mint a mostani, ami valóban injektoros és tökéletes minden tekintetben.
Pontosan az ilyen beidegződések miatt, hogy a karbi könnyen karbantartható, olcsóbb, stb. Meg eleve tetszik is maga a működési elv, zseniális dolog volt. És a kulcs a "volt" szóban keresendő szerintem manapság.
szerk: Postra válasz: Legálisan B125-ös jogsival, 125-ös gép kell neked arra a távra és az említett útvonalra.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Jaffa75
őstag
válasz szmissz #56100 üzenetére
Akkor ezek szerint a tiéd injektoros...
Olcsóbbnak (nem olcsónak) tüntették fel a karbisok karbantartását - nekem erről nincs tapasztalatom, ezért igyekszem tájékozódni. (én még a 25 évvel ezelőtti Simsonnál tartok )
Esetleg akkor ezen postban elhangzott kérdésre is tudsz válaszolni?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- EAFC 25
- Hardcore café
- További aktív témák...