- Windows 11
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Windows 10
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz Gyurike #92452 üzenetére
A motorvezérlő nem a műszeregységben van. De Ditechnél nem tudom pontosan, hogy hol. Viszont ugyanaz a rendszer, mint a Jetforce-é. Egy nagyjából 10x6 centis lapos fémdoboz.
A nagy kérdés inkább az immo. Az lehet, hogy ditechnél a műszeregységbe van integrálva és össze van párosítva a motorvezérlővel..Itt van egy full szett a motorvezérlővel együtt. Ha másra nem jó, de látod, hogy áll össze. Mondjuk 45000-ért elég jó áron van.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Gyurike #92448 üzenetére
Mivel Factory-ról van szó, ez egyben azt is jelenti, hogy Ditec. Mezei robogószervizek az elektronikai és injektor részegységeihez leginkább hozzá sem nyúlnak. Ritka az olyan szerelő, aki bevállalja. Ellenben a helyedben megnézném a biztosítékokat. Azt hiszem kettő van benne és a motorvezérlő és a műszeregység is egy biztosítékon van. Bár nekem nem Apriliám van, hanem Jetforce, de az elv hasonló. És ott gyújtáson a világítás, a duda és az önindító kaphat áramot, ahogyan a műszeregység és a motorvezérlő is. Viszont ott van egy 20A-es biztosíték a fő tápkörnek, ami a gyújtáskapcsolóba megy. Viszont a műszeregység, és a motorvezérlő (és így vele együtt az AC, meg minden más a motorvezérlő által működtetett cucc) rendelkezik egy külön biztosítékkal. Ha az kimegy, akkor nincs műszeregység, sem motorvezérlő. És index sincs, mert az index (a jetforce-nál) nem indexrelés, hanem a műszeregységbe van integrálva az index elektronikája.
Kicsit azért utána nézttem, és az LD 04 hibakód az immobilizerre vonatkozik. Űgy is olvastam, ha az abban tönkremegy, akkor műszeregységet kell cserélni. Ebből nekem az jön le, hogy az Apriliánál magába a műszeregységbe van integrálva az immo. Márpedig, ha az immo nem megy, akkor a motort nem lehet beindítani. De akkor, ha se kép, se hang a műszeregységen és előtte még dobott hibakódot, abból nekem nagyon az jön le, hogy valóban a műszeregység dögölhetett meg.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
A világos aszfalt oka végtelenül egyszerű néhány esetben. Más kívánalmak mellett az egyik oka az, hogy nem lehet úgy nyomvályúsra széttaposni, mint a sima aszfaltot. Ezért elvben olyan helyeken szokták alkalmazni, ahol erre nagy az esély. Másik ok, amit útkezelő embertől hallottam hogy volt olyan hely, ahol nem volt kivitelezhető megfelelő vastagságú alapot képezni az aszfalt alá és így ezzel a keverékkel a normál, de vékonyabb alap kiegészítéseként is szolgál, tehát nem csak kopóréteg, hanem teherviselő réteg is egyben. Meg még van egy pár oka.
Pozitív jellemzője hogy teherviselőbb és jobban ellenáll a nagy melegnek, nem puhul fel.
Hátránya, hogy nem érdes és enyhe nedvesség olyan csúszóssá teszi, mint a jégpálya.A legszarabb, amikor olyan helyre hordják fel, ahol az oka az, hogy a nyári melegben nem "folyik" meg a lejtőn. Viszont ez meg pont a legfaszább ott, ahol a leginkább kellene, hogy tapadjon a gumi. Lásd példa mondjuk az Erzsébet híd Pesti hídfő Budáról Pestre, mikor lekanyarodsz a Március 15. tér felé. A kanyar enyhén oldalra lejt és ilyen fehér aszfalt van. Na az esőben tök jó még autóval is. Motorral mentem arra párszor nedves úton pont fasza, amikor be kellene dőlni jobbra, miközben az út meg dől. Fenomenális élmény.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Honda567 #92297 üzenetére
Nem arról van szó, hogy halogénhoz van tervezve. Eddig a halogén izzó helyére szerelhető kínai meg egyéb gyártmányú ledes izzók használata közúti forgalomban tilos volt. Az Osram tervezett és engedélyeztetett egy olyan ledes izzót, amit a meglévő fényszórókban a halogén izzó helyett be lehet szerelni és közúti forgalomban is legális. Viszont csak olyan lámpatestbe szerelhető be, amit utólag a TÜV az Osramnak jóváhagyott. De ezeknek a járműveknek a lámpatestjeit a TÜV csak akkor hagyja jóvá, ha az Osram az adott halogénes lámpatestet hivatalosan bevizsgáltatja a ledes izzóival. Gyakorlatilag le kell vizsgáztatnia.
De persze ők az újabb járművektől haladnak az egyre öregebbek felé. De nem valószínű, hogy 10-15 évnél öregebb modelleket be fognak vizsgáltatni. Egyszerűen nem éri meg nekik.
Maximum az fordulhatna elő, hogy a TÜV bemondja, hogy az Osram ledes izzója mindenben megfelel a halogén izzóval, és akkor akármilyen autóba rakható. Vagy mondhatja azt, hogy csak azokban, amikben a fény kévét maga a tükör és nem a lámpabúra hozza létre. De mondjuk előbbit már a 90-es évek vége óta nem gyártanak. Azóta minden autó lámpabúrája sík és műanyag.Na mondjuk ez is fejvakarós lenne, ha megállít a rendőr és ott megy a fejvakarás az út szélén, hogy akkor ez most Osram, vagy valami kínai sz@r. "Elvegyem a forgalmit, vagy ne!?"
Mondjuk én megnéztem az Osram oldalát és az jön le, hogy legálisan csak a VI-os és VII-es Golfban, valamint az MK3-as Ford Focusban engedélyezett.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #92295 üzenetére
Az Osram autókba szánt halogén izzók helyére ledes izzókat. Legálisan használhatóak a köz forgalomban. De hiába felelnek meg az előírásoknak és hiába egyezik meg az izzószálas halogén izzókkal, sajnos csak bizonyos autók lámpáiba engedélyezik. Mégpedig azért, mert sajnos az előírások szerint nem csak az izzó típusának kell megfelelni, hanem magának a lámpatestnek is certifikációt kell szereznie rá. Tehát az simán lehet, hogy egy tíz éves autóban engedélyezett lesz, de mondjuk egy 28 éves opel vectrában nem, hiába H7-es mindkettő. Ha a régi autó fényszórója nem lett tesztelve a ledes izzóval mondjuk a TÜV által, akkor abba nem lehet legálisan beletenni. És nem valószínű, hogy pénzt fognak áldozni rá, hogy a régebbi autók pályatestjeit bevizsgáltassák.
Szóval az sajnos nem valószínű, hogy a te 21, vagy az én 23 éves autómba beszerelhetjük. -
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #92291 üzenetére
Autóba természetesen nem ledesről beszéltem. Hagyományos halogén fényszóró izzó és hátra hagyományos kétszálas 21/5W-os.
A gyártóra/márkára írtam konkrétan, hogy egy hulladék. Ha meg a hagyományos izzó hulladékok, miért várná az ember, hogy a ledes az legyen. Mellesleg amit írtál a ledes izzókról, az igaz. Bár, ha egyenáramú is a rendszer, az sem autóban, sem motorban nem stabil. Ugye alapon 12V és ideális töltőfeszültségnél meg 14,4V. Bár motoroknál alapjáraton a feszültség leeshet akár 10-11V-ra is. Újabb járműveknél már ez annyira nem jellemző. De baromi sok múlik azon, milyen elektronikát építettek a led izzóba. Ugyebár egyik led sem 12V-os. Jellemzően 5V-osak, csak a beépített elektronika szabályozza és ideális esetben stabilizálja a feszültséget. De vannak olyan olcsó gyártók, akik csak egy előtét ellenállást raknak bele. Na ezek azok, amik jellemzően nem húzzák sokáig. Nem ideális esetben meg az ellenállás akkorát fűthet, hogy szó szerint ki is gyullad az "izzó". Volt már rá példa. -
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #92286 üzenetére
Váltóáramúnál, ha közvetlen világító tekercsről megy a világítás, akkor szinte tök mindegy az ilyen ledeknél, mi van megszakítva. Valamennyit simán derenghet a LED.
Amúgy meg ebből a gyártmányból én nem vennék már izzót. Szutyok. Homasitában vettem az autómba pontosan 2 hete és egy napja két hagyományos H7-es és két 21/5W-os izzót. A H7-esek egy hét után azt játszották, hogy hol az egyik, hol a másik nem kapcsolt fel, de volt, hogy amelyik világított, menet közben az is kialudt, vagy amelyik nem világított, "felkapcsolt". A 21/5W-osból meg az egyiken 3 napja kiment a 21W-os szál.
Szóval hogy 4-ből 3 izzó cca 1-1,5 hét alatt kuka nem éppen jó arány. A H7-eseket múlt hét végén cseréltem is Osram-ra, a 21/5-ösöket meg tegnap.
Fenix-: Ezeknél a CANBUS csak annyit jelent, hogy a canbusos rendszerben az izzó ellenőrzését veri át. Nem canbus az, csak sokan ezzel is azonosítják, holott nekem a '97-es B Vectrámban is volt izzóellenőrzés, bár nem volt canbusos autó.
Ez a canbus csak annyit jelent a legtöbb esetben, hogy az ilyen LED-es izzók meg vannak támogatva egy ellenállással, hogy az "izzó" össz ellenállása, és folytonossága megegyezik a hagyományos izzóéval. Semmi több[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Nyilván mindegyik gyártó fejleszt, meg van, amelyik koppint.
A nevesebb gyártók terveznek. Elég sokat. Sok minden okozza, hogy ezek jobbak, mint mások. Semmi konkrétumot nem fogok mondani, de amiket te felvetettél, azok mind igazak ezekre. Optimálisabb görgőpálya, illetve a kúp szög. De ők picit más ötvözetekkel is dolgoznak. Sok gyártó például azzal éri el, hogy a szíj könnyebben kifusson, hogy a kúp felületét bevonják egy króm szerű anyaggal. Ami jó, amíg jó, de aztán vagy lekopik, vagy apró kis darabokban leválik a felületről. Ez azért is fasza, mert legalább elkoptatja a szíjat is.
A jobb gyártók amellett, hogy optimalizálják a varió geometriáját még a varió anyaga is más ötvözet és általában nincs bevonva semmivel. Szóval ők mindent egymáshoz terveznek. És nyilván ezért is drágábbak, meg persze hozzátesz azért valamennyit a márkanév is.
De azt állíthatom, hogy tényleg akár nagy különbségek is lehetnek varió és varió között. Még ha első ránézésre egyformának tűnnek is. -
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #91213 üzenetére
Ugye mennyit változott ez a kib...ott világ?
Én akkoriban élveztem a kort, mert egy babettával is ott lehetett az ember az élmezőnyben. Max BMX, Babetta, Romet Pony (mert volt váltója), meg tatáknak mustang, kiccsávóknak Simson. Lemehettem a "térre" a haverek közé és voltam valaki, mert benzint égetett. Na de most!?
Nekem nagyfaterom volt Babettás. Mondjuk ő fertőzött meg. Babettával képes volt tatásan elpötyögni Pestről Őrbottyánba.
Más világ volt. De én akkor is jobban szerettem azt, mint ezt. -
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #91203 üzenetére
Babettáztam sokat. 207-essel és 210-el is.
A 207-es volt az igazi Babetta, amiből viszont volt a nagy és a kis kerekű is. A kis kerekű az, amin volt rendes rugózás. A nagy kerekűnek csak az ülése rugózott. A blokkjuk ugyanaz.
A 207 és a 210 között volt a nagy különbség. Gyakorlatilag csak a kerekük volt teljesen ugyanaz, semmi más. A 210-es volt a kétsebességes kerek lámpás.
207-esből volt főként sárga és piros is. 210-esből volt sok szín, de főleg zöld és piros.
A 207-esben röpsúlyos volt a kuplung, a 210-esben viszont röpsúlyos volt a váltás is. Eléggé túl bonyolították az egészet. Technikai oldalról a váltó egy szabadon futós megoldás volt lassító áttétellel. Ez volt az első fokozat. A röpsúlyok, ha kimentek, akkor azokon keresztül valósult meg az áttétel és ez volt a második fokozat. Jól működött, amíg jól működött, de állandó bajok voltak vele. A végáttétel ebben már egy bordásszíj volt, ami néha nem nagyon bírta a váltásokat, aztán elszakadt. Baj volt a röpsúlyokkal is.
Tényleg jó ötlet volt, csak szerintem soha nem végeztek vele tartós tesztet a gyárban. Meg a röpsúlyoknál nem volt sem állítási lehetőség, sem rugó mondjuk hasonlóan a robogók kuplungjához. Jó lett volna, mert akkor azzal lehetett volna játszani, hogy mikor váltson meg sokszor a röpsúlyos "kuplung" pofák odatapadtak a tárcsához és nem váltott vissza, csak amikor megállt az ember.Szóval jó is volt, meg nem is.
Bár én mindig rendben tartottam őket. A 207-est úgy tuningoltuk, hogy a beömlő és kipufogó kiömlő lett bővítve és polírozva egy kicsit. Két személlyel is ment.
A 210-esemet hasonlóan meg kókányoltam. Erősebb lett. A hátsó kerék lánckerekét egyszer próba képpen lecseréltem a 207-esére. Ugyanaz volt a kerekük, csak a 210-es lánckereke sokkal nagyobb volt. A 207-es lánckerekével képes volt 65km/órára, viszont alig érte el és 50 körül váltott kettesbe. Jó lett volna, ha van a gyárinál csak picit kisebb lánckerék. Akkor jó lett volna.
Csak gondoltam, teszek némi kiegészítést.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ne hidd. Anno, vagy 15-20 éve kezdődött például a GM olajaknál, mikor minden márkatárs Opel Vectrás csoportokban is mondta, hogy a GM (Genuine GM) olaj az igazi. És az érdekesség az volt, hogy az Auchanban is lehetett kapni. Ugyanaz a flakon és címke, meg minden ugyanaz volt rajta, csak annyi volt a különbség, hogy a hátulján a vásárlói tájékoztató görögül volt. Na aztán kiderült, hogy ez a hamis olaj, ami a színén és állagán kívül gyakorlatilag semmiben nem felelt meg a ráírt szabványoknak és egyebeknek.
-
mumtaz
senior tag
válasz ttvonjuice #90547 üzenetére
Csak kérdezem, de nem lehet ez a karbival összefüggésben? Mert mondjuk, ha tömítetlenség van, akkor talán meg lehet az esélye, hogy egy nagyobb fékezésnél kifolyik az úszóházból a benzin. Esetleg teljesen ki is ürül.
A másik teóriám lenne, hogy esetleg a karbi - hibás - konstrukciójából, vagy elhelyezkedéséből, vagy hibából kifolyólag nagyobb fékezésnél az úszóházból felköpi a benzint és jól túldúsítja a keveréket, hogy a motor belefullad.Csak ötletelek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #90540 üzenetére
Majd ha megjön a telefontartó, tudni fogom, a gps-hez képest mennyit csal az óra.
Miért nem rakod zsebre egy trip alkalmazással, ami térképen is megjeleníti az adott útvonalon a sebességet? -
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #90493 üzenetére
"Ez a legolcsóbb, amit itthon találtam: [link]"
Na ez pont annyi, mint Kínából lenne a "szállítási díj".
Amúgy Aliról szabad vásárolni, de az általad linkelt cucc semmivel sem lenne olcsóbb, mint ahol a rendes árat tüntetik fel normális szállítási díjjal. Szóval szabad onnan vásárolni, csak figyelni kell a trükkjeikre.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #90489 üzenetére
Kínaiaknál, de akár e-bayen, meg Amazonon is bevett szokás, hogy a termék árának nagy részét bele implementálják a postaköltségbe és a postaköltség így sokszor több száz százalékkal több a termék feltüntetett árának. Az oka meg rém egyszerű.
Egyrészt PR fogás is hogy az emberek ráfussanak az adott termék lapjára.
Sokszor "egy" termék több részből áll, vagy több össze tartozó/illeszthető terméket hirdetnek egy oldalon. Olyankor sokszor a legolcsóbb részegység ára jelenik meg, míg terméknek viszont a teljes terméket listázza.Példaként mondjuk meghirdet egy brutál szuper "Mindent Kiszív"porszívót. De az adott porszívó lapján külön meg lehet venni mondjuk a gégecsövet is, meg a szívófejeket, stb... Na olyankor a termék nevének magát a porszívót adja meg, így a találatokban/ajánlásokban az jelenik meg. De alapterméknek a lapról a gégecsövet adja meg elsőnek, így a találatokban annak az ára jelenik meg. Te meg ráböksz, hogy megnézd a termék lapját, mert a találatokban a "Mindent kiszív" porszívót 1200Ft-os áron listázza. Aztán a termék lapján szembesülsz vele, hogy az a gégecső ára, de ha már a lapra csalogattak, megveheted a komplett porszívót 90000-ért.
Na ez az egyik trükk, amiért olcsósítanak, hogy rámenj a termék lapjára.
A másik ok, amiért a termék "olcsó", de a postaköltség nem, hogy vannak sokan, akik a szállítási költséget nem nézik. Pláne, ha az adott termék - szinte gyanúsan - olcsó. Csak kattint, mert olcsó, aztán szembesül vele, hogy a számlájáról nem 10000-et, hanem 40-et vontak le.
A harmadik ok már picit szemetebb. Ha az ember tudja is, hogy 40000-et fizet szállítási költséggel együtt a termékért, majd megjön a termék, de végül "eláll" a vásárlástól, vagy gariba visszaküldi visszakövetelve a pénzét, akkor az eladó csak a 10000-et, vagyis a termék árát utalja vissza neki. Hogy miért? Hát azért, mert az ilyen visszaküldéseknél csak a termék árát kell visszafizetnie, a szállítási költséget nem. És maga a platform (pl. AliExpress) szabályzata szerint is az eladó csak a termék árát köteles visszafizetni, a szállítási költséget nem.
Magyarán, ha mégsem jó a motorodhoz és visszaküldöd, akkor az eladó visszautalja neked a 13492Ft-os vételárat, mert erre van kötelezve, te meg bukod a 43784Ft-os "szállítási költség"-et.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #90221 üzenetére
Neked majd Boldog Születésnapot!
KTMHobby3-nak pedig hasonló jókat kívánok. -
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #90212 üzenetére
Mondjuk én nem a tömegközlekedést döngöltem a földbe, de amit leírtál, abban igazad van. Én több okból sem tömegközlekedek. Utóbbi években leginkább azért, mert a saját autómmal járkálok a helyszínekre. A másik oka, hogy akkor is két keréken jobban átértem a városon, mint, hogy néha 1-1,5 órákat zötykölődtem a buszon. Aki meg szanaszét dolgozta az egész napot, az tudja, hogy a saját kocsiba ülve, vagy saját motorra felpattanva gyakorlatilag már a saját magánterületeden érzed magad. Na mindegy. Ez egy másik dolog.
Én azokra gondoltam, akik azért mennek nagy dög motorokkal és nem autóval, mert nem nem alacsonyodnak le arra a szintre, hogy átlagemberekkel együtt üljenek a BKK járatokon. Ők azok, akiknek otthon áll egy, vagy több luxusautó is a garázsban. Bár ez is egy kis réteg.
De azért ott vannak a sorban a télen-nyáron csak motorral közlekedők is. Igazából nem tudom hibáztatni őket, mert nincs is miért.
De az a Jog-os kategória, akit láttam, az viszont tényleg veszélyes. Magára és másra is. Azt nem érdekelte, hogy havas, csúszós az út, csak megy, mint a barom az agyon kopott gumijával. -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #90208 üzenetére
Attól függ, hol nézed a nagymotorost. Bár én sem tartom normális dolognak. Viszont itt székes fővárosunkban van az a réteg, aki például csütörtökön, mikor leesett a hó, meg egyéb takny, ott brillírozott az autók között. Ahhoz túl drága az ideje, hogy autóval szüttyögjön a forgalomban két órát (mint én tettem, hogy a város másik végéből haza érjek). Addig viszont nem alacsonyodik le, hogy tömegközlekedjen. Van ez a réteg.
Viszont ott volt még egy kategória, ahol egy jól láthatóan nem futár elég életveszélyesen szlalomozott az autók között úgy, hogy az Andor utcáról kikanyarodva a Szerémire a kanyarban rongyolt előre a két kanyarodó kocsisor között. A csávó kb. akkora darab marha volt, mint én. Egy Jog-on, aminek a hátsó gumija annyira kopott volt, hogy épp csak annyi minta volt, hogy éppen meg lehetett állapítani, milyen mintázata volt valamikor 15-20 éve.
Amúgy nekem a hidegben nem volt bajom a robogóval, mivel eleve baromi rétegesen öltözve zömmel a szabadban dolgozunk (garázskapuk, kertkapu mozgatók), így fel voltam öltözve. Amúgy a fiiiilingje meg volt, hogy a dohányboltnál a reggeli kávémat szürcsölve a kipufogón melegítettem a kezem. Ettől függetlenül, ha össze is lenne rakva, nem sűrűn mennék vele téli időben már. Maximum, egyszer-egyszer, ha egyébként száraz az idő.
Bár odáig már végre el kellene jutnom, hogy egyáltalán összelapátoljam. -
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #90205 üzenetére
Ebben igazat adok neked. Csak hát én azt is látom, hogy mintha egyre több idióta is közlekedne autóval. Mintha a - Baby bumm után - jogsi bumm is lett volna az elmúlt években. Lassan 5 éve, hogy nem ültem a jetforce-on. Pedig nagyon hiányzik, de azóta sem jutottam az összerakás végére. De akkor is gondolkodtam, hogy amikor lerohadt, még nem töltöttem be a 42 évet, most meg lassan 47 leszek. Viszont bele vettem azt is, hogy akkor az azt megelőző 5-6 évben szinte végig csak robogóval, előtte meg jó pár évig fele-fele arányban autóval és robogóval mászkáltam.
Amikor az utolsó években télen is mentem vele, meg esőben/hidegben, gyakorlatilag mindig. És nem kényszerből.
Most meg, hogy biztosan meg lesz az 5 év kihagyás, akkor is alig várom, hogy már végre legyen elég időm/energiám összelapátolni, de esőben, vagy robogózásra viszonylag alkalmatlan időben nem ülnék fel rá. -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #90059 üzenetére
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #90055 üzenetére
Te hol voltál eddig?
Csak tényleg kérdezem. Én.
Mindig csak csendesen figyelsz?[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #89126 üzenetére
Baszki. Én is ahogy olvastam a számban éreztem az ízét. Meg a Halál 50 órájából Telly Savalas jutott eszembe, amikor hordóból ő is megszívta a benzint.
-
mumtaz
senior tag
válasz Madball #89106 üzenetére
Én csak a hajtás oldaláról írtam le.
Amit írsz, azt általánosságban már a Babetta használati utasításába is beleírták. Ezért kell gurulás közben néha gázfröccsöt adni.Ugyanakkor a külön olajozásúaknál akkor is kap olajat, ha nem húzod a gázt. Bár ezt is ketté lehet választani, mert a mechanikus olajpumpásakat a gázmarkolat állása is befolyásolja az olajmennyiséget.
Harmadiknak meg ott van az én csodám, ahol az olajpumpa elektronikus vezérlésű és a motor ecu vezérli. Erősen fordulatszám függő, mennyi olajat adagol.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #89102 üzenetére
Na most kicsit bele pofádzok.
Azért elég sok összetevős a kérdés. Ahogyan előttem írták, erősebb kuplungrugó kellene bele. De azért gondolkodj, hogy itt minden mindennel összefügg.
Ha a motor karakterisztikája olyan, hogy viszonylag alacsonyabb fordulaton adja a nyomatékcsúcsot, feltehetőleg a kuplung nyitási fordulatszáma és a varió is ehhez van belőve ideális esetben. Ha ez a fordulatszám mondjuk 4000 és te épp 6000-nél veszed el teljesen a gázt, némi közelítéssel a kerék visszahajtva ugyanúgy 6000-el pörgeti a főtengelyt. Ahogy lassulsz a behangolt fordulatszám alá, úgy fogja majd a kuplungot kivenni üresbe. De a kuplungpofák kialakítása miatt ilyenkor gyakorlatilag kicsit fel is támaszkodnak a kuplungharangra. Szóval a kuplungpofák, amik a főtengely felől hajtva mondjuk 4000-nél tapadnak meg, azok emiatt a támaszkodás miatt, ha visszafelé hajtás van, akkor csak mondjuk 3700-nál oldanak ki. Példa lenne erre egy partvis. Ha húzod magad felé, kevésbé szorul a padlóra, mintha tolod. A kuplungpofák pont ilyenek.Ha elhangolod a kuplungot magasabb fordulatszámra, azt fogod elérni vele, hogy ugyan üresed az meglesz előbb, de a mocit meg az egekig kell pörgetned, hogy megjöjjön a hajtás.
Nem hiába kell nem kevés gyakorlat és tapasztalat a hajtás (varió, kuplung, kontraszt) behangolásához.
Ha én mondjuk jöttem le az Istenhegyi úton, akkor a tetején úgy oldottam meg - az egyébként tökéletesre hangolt hajtásnál - az "üresbe tételt", hogy ésszel egy pillanatra satuztam a hátsó kereket. Akkor azonnal oldott a kuplung és kész. És végig tempósan legurultam a hegyről.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Tamás9x #88855 üzenetére
Pont ez az. Összehasonlítottam a 50-es dugót a 70-es dugattyúval, aminél jó volt. A dugattyú tetejétől a csapszeg távolsága ugyanaz.
Most ott tartok, hogy a kis blokkfélen nekem anno volt jó pár éve egy probléma, amikor megvettem és először kellett szétszednem a blokkot, hogy valaki a tőcsavart (eredetileg nem tőcsavaros) úgy betekerte, hogy a zsákfurat alja beszakadt. Ezt akkor javítottam Autoweld-del. Jó is volt, csak nem volt sima. Most gondoltam, akkor már kijavítom szép simára. Most köt a cucc. Aztán összerakom a felújított főtengellyel, amivel 1000%, hogy jó a blokk. Szóval most ott áll a project, hogy maga a blokk legyen összerakva biztosan jól.
Aztán a többivel majd utána foglalkozom, hogy kiderüljön, mi nem jó.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Újra neki fogtam a Jetforce-nak, mert már nagyon ideje lenne, hogy guruljon. Meg aztán az autómmal is le kell állni pár napra.
Korábban mondtam, hogy úgy néz ki, rövidebb az új utángyártott főtengelyen a hajtókar. Rendeltem hajtókar szettet a szétvert főtengelyre.
Most szétkaptam a blokkot, összemértem a főtengelyeket és poénra ugyanakkora. Három főtengelyt hasonlítottam össze. Van két gyári főtengely, de cserélt hajtókarokkal és van egy utángyártott főtengely. Az egyik főtengely még korábban volt benne és az az előző Jetfprce-ból való, amit eleve szétvert hajtókarral vettem. Ez is futott már ebben a blokkban 70-es hengerrel. A másik gyári az, ami ugye 4 évvel ezelőtt szétverődött a víz miatt. Ezen lett most hajtókar cserélve abban a tudatban, hogy a vásárolt utángyártott főtengely hibásan van méretezve.
Ugye az volt a "hiba", hogy a dugattyú teteje nem éri el a henger tetejének síkját és, hogy a dugattyú teteje pontosan ugyanannyival a kipufogó nyílás alá megy az alsó holtpontban.
Na az a poén, hogy mindhárom főtengelyen pontosan ugyanakkora a két tengely közötti távolság, tehát tök ugyanakkorák. Az új 50-es hengerszettnél volt az a hiba eredetileg, hogy a vele küldött dugattyú magassága sem volt jó, de abból kaptam újat, aminek már jó a mérete. Összehasonlítottam a méreteket az új 50-es, és a szétvert 70-es henger között. A két henger tök egyforma és a dugattyúk magassága is.
Tehát elvileg mindennek a méretei pontosan megegyeznek. A dugattyú mégis a kipufogó nyílás alá nyit vagy 2mm-rel és a henger tetejétől a dugattyú pereme szintén 2mm-rel alatta van.
Most már végképp nem értem, hol a hiba. -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #88288 üzenetére
Parkside-ban egyet értünk. Bár a Lidl is rájött, hogy azért nem adnak rossz cuccokat, csak el kell kapni, amikor van is.
Amúgy árkategóriában a fekete Performance rendben, hogy jóval drágább, mint a barkács kategóriájú zöldek töltővel, meg akksival együtt. De ha a más gépekhez vett arányokat vesszük, egyáltalán nem drága. 15000Ft egy 4 Ah-s akksi, ami soknak tűnhet egy bolti kategóriában. Viszont, ha azt vesszük, hogy mondjuk egy Performance gép kb. fele annyiba kerül 5 év garival, mint mondjuk egy Makita hasonló tudással, de szénkefés motorral és 2 év garival.
Nekem is van Parkside Performance akkus behajtóm. Az egyiket 3 és fél éve nyüstölöm, és azidő alatt azért már beszerelt jó néhány garázskaput, meg kertkapu mozgatót és bejárati ajtót. Az egyéb használatokat nem is véve. Ráadásul fém RÖHM tokmánnyal szerelték őket, ami azért valami. A legelső, amit megvettem pont egy zöld ütvecsavarozó volt. Akkor vettem meg, amikor kivertem két fogamat egy felszorult kerékőr csavar miatt, amit egy idióta gumis légkulccsal húzott meg. Az után ilyen helyzetben nem vettem hasznát, de a robogónál, meg sok más esetben igen. -
mumtaz
senior tag
válasz IMIIKE1998 #88108 üzenetére
A Trekkerrel talán annyival szerencsésebb a helyzet, hogy FB2 blokkal van szerelve, ami az FL1-hez hasonlóan egy Honda licensz alapján gyártott blokk, bár van benne eltérés bőven.
Az a jó a Trekkerben, hogy van hozzá azért alkatrész bőven, ami az "utángyártott" motorikus alkatrészeket illeti. Majdnem akkora a választék, mint más populárisabb robogókhoz. Viszont a motoron kívüli egyedi cuccokat leginkább csak bontva. Persze sok alkatrész nem robogófüggő, de például az idomok, meg vázon rögzített egyes alkatrészek, vagy a lámpák, egyebek egyediek. Akárcsak más robogóknál. De trekkernél ezekből kicsit kisebb a bontott választék. -
mumtaz
senior tag
Üdv néktek. Régen jelentkeztem, de gondoltam, megosztom veletek a helyzetet.
Ugyebár Jetforce papa még mindig áll. Jött is másik dugattyú az Airsal hengerhez, ami végre tényleg a hengerhez való, viszont csak 1mm-el hosszabb, mint amit a hengerszetthez kaptam és kiderült, hogy pontosan akkora méretű, mint a Jetforce gyári hengeréhez való gyári dugó.
Ugyebár az volt a gond, hogy a préstáv 4mm volt.
Gondoltam, az Airsal csak nem olyan hülye, hogy megint rossz dugót küldtek. És úgy néz ki, valóban nem hülyék. Ugyanis közben kiderült, hogy ami utángyártott főtengelyt tavaly bele raktam, az (is) el van cseszerintve, csak elsőre fel sem tűnik. Nos (dobpergés) a hajtókar alsó csapszeg furata nem központos, hanem nemes egyszerűséggel el van fúrva. A hajtőkar teljes hossza megegyezik a gyári hajtokaréval, de mivel a hibás furat miatt a csapszeg feljebb helyezkedik el, ezért az alsó csapszeg és a felső csapszeg középpontja között közel 3mm-el kisebb a távolság, mint a gyári főtengelynél. Tehát nem tizedekkel, hanem valóban kb 3(!!!) milliméterrel el van fúrva. Ezután csodálom, hogy még maradt valami anyag. 101 Octane főtengely.Ablakot törni jó lesz.
Most ott állok, hogy nincs használható főtengelyem. Van egy főtengely, amin hajtókar lett cserélve kompletten és kb 4000km van benne, de a lendkerék oldalon el lett nyalva a menete. Valamint van az a főtengely, amin a beázásnál szétment az alsó tűgörgő, meg szerintem a hajtókar is. Bontott főtengely nincs sehol.
Most azon gondolkodok, hogy rendelek valahonnan hajtókar szettet és valakivel megcsináltatom a vízkáros főtengelyt.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #87345 üzenetére
Nekem egy 250ml-es akadt.
-
mumtaz
senior tag
válasz #TOTTI #87340 üzenetére
Megteheted azt, ha nagyon levegős, hogy előbb ráhúzol egy csövet a légtelenítő csavarra. Azt egy kis ívvel bevezeted egy flakonba. Feltöltöd a kiegyenlítő tartályt csurig és megnyitod a légtelenítő csavart. Így várhatsz 15-20 percig is, mert marha lassan folyik le. esetleg lassan pumpálgatsz a fékkarral, de ővatosan, nehogy a tartálynál visszaköpködjön, mert tiszta egy merő fékfolyadék lesz minden. Ez nem teljes légtelenítés! Csak, ha marha sok a légbuborék a rendszerben, ez egy kicsit segít rajta.
Jobb módszer lenne egy jó nagy injekciós fecskendővel lentről "feltölteni" az egész rendszert, ha van kéznél. Nekem ez vált be jobban. Bár egy akkora injekciós fecskendővel, amivel nem szeretnék szurit kapni a doktornéninél. -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #87033 üzenetére
Az új dugó az SPD-n keresztül jön, mert az sracing-nél (részben az én 3-4 évvel ezelőtti Airsal szállításom miatt) már nem rendelnek az Airsal-tól. Akkoriban volt az, hogy 3 hónapig vártam a hengerszettre.
Egyébként nem tudom, ki volt a tulaj az sracingnél (gondolom a vékony srác). Aki most ül a pult mögött, Ő ott volt korábban is. Vele jóban vagyok. Neki is volt Jetforce-a . Ő lett az új tulaj?
Rivaul #87029: Üzbegisztánból Kubán keresztül. Most bányásszák hozzá a Bauxitot, de a szállítási nehézségek miatt lehet egy fennakadás a szállításban.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Csak beböffentek, hogy Szeptember 12.-e óta se kép, se hang, hogy mikor érkezik meg az Airsaltól a csere dugattyú.
Akkor reklamáltam és kaptam is visszaigazolást a "rendelésről". Na azóta semmi. Idén már nem robogózunk. Maximum tesztelés/beállítás szinten. -
mumtaz
senior tag
válasz Devv77 #86924 üzenetére
Ha a gyújtást ráadod és világít rendesen a műszerfal, akkor már nagy valószínűséggel vagy az önindító gombja, vagy ami valószínűbb, hogy az önindító reléje adta meg magát. Esetleg talán még maga az önindító lehetne. Vagy csak szimplán szétcsúszott valahol a csatlakozás.
De ez nem olyan hiba, amihez ditech specialista kell.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86813 üzenetére
Peugeot Jetforce TSDI. De a változat mindegy, mert a C-Tech, ami a karburátorost jelöli, ugyanezzel a HL1-es blokkal van szerelve, csak az olajzó furat van máshol rajta.
Peugeot szerelte ennek a blokknak a változataival a Buxy-t, Speedfight 3-at, stb. De alapvetően mindegyik ugyanaz. Éppen ezért nincsen náluk külön feltüntetve blokk típus, csak annyi, hogy álló, vagy fekvőhenger, illetve, hogy AC, vagy LC. Mert csak ebben van eltérés.
A hengernek saját alakja van ennél a blokknál, ami külsőre sem egyezik semmivel, tehát a komplett szett félre rendelése, vagy félre csomagolása is kizárt. Egyedül, ha mondjuk Malossi vagy Polini szettet rendelne az ember, akkor lenne különbség, mert azok alapvetően térnek el a gyári formától.
Tehát, hogy értsük a dolgot. Ebből nincs más változat. Nem lehet félre rendelni, mert nincs más változata még apró eltéréssel sem.
Ez a 70-es szett, ami tök jó volt:
Ez pedig az 50-es szett, ami nem jó:
Nyilván alapvető különbség van közöttük, de mindkettő ugyanahhoz a felépítéshez készült. Ugyanahhoz a főtengely geometriához, csak kisebb hengerűrtartalommal. Egyéb különbség a dugattyúban, hogy 70-esben csak egy gyűrűs változat van. A hengerforma mindenesetre látszik mindkettőn. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86810 üzenetére
Mivel álmomban nem gondoltam, hogy nem lesz jó, úgy raktam össze, mert eléggé időhiányban szenvedtem. Minden másra kellett idő, csak a robincsra nem jutott soha. Április óta van folyamatban a project, de valaki, vagy valami, vagy az időjárás mindig közbejött és csak 1-2 óráim voltak rá. Na mindegy.
Meg, mint mondtam, nem gondoltam, hogy nem lesz jó.
"A fotengely forgaspomtjatol, megfelelo tavolsagra van a hajtokar?"
A kérdésedre ott a válasz a korábbi hozzászólásomban, hogy a gyári, a kínai öntöttvas és a korábbi 70-es airsal hengereknél jó volt a préstáv. Utóbbi meg is adta, hogy a gyári és az utángyártott főtengely geometriája is teljesen megegyezik. Ebben azért vagyok biztos, mert a 70-es henger már volt fent az utángyártott főtengellyel és ott néztem préstávot, ami megegyezett a gyári főtengellyel mért préstávval. Ráadásul néztem az illeszkedést is és teljesen jó magasságban volt a dugó teteje a felső holtpontban és az alsóban is éppen a kipufogónyílás pereméig ment le.
Na ezért teljesen biztos, hogy nem a főtengellyel van a baj.
Az meg, hogy az új 50-es airsal henger és a korábbi hengerek magassága tizedre megegyezik kizárja azt is, hogy a henger magasságát cseszték el.
Tehát kizárásos alapon nem marad más, csakis a dugattyú.
Namost az Airsal híresen szar a szállításban. Mikor még nem volt gáz, meg covid, meg hasonlók, 3 hónapig kellett várni a hengerre, mire megjött. Sracing-nél az én akkori mizériámnak hatására vették ki a kínálatból az Airsal hengerszetteket.
Mellesleg jegyzem meg, hogy akkor még azt hittem, hogy nem volt legyártva és ezért tartott sokáig. De ami hengerszett megjött, abban a gyártási év 2014 volt ráütve, én meg 2018-ban rendeltem.
Na akkor vajon mennyi idő lehet nekik foglalkozni egy dugattyú problémával!?
Nekem nem lenne baj, ha kiderülne, hogy véletlenül elcsomagolták és nem a hozzá való dugattyút adták. Rendelnék másik dugattyút. De ehhez akkor is valahogyan ki kellene, hogy derüljön, hogy Ők hibásan ezt a dugattyút adják hozzá eleve, vagy csak az enyémet csomagolták félre. Ehhez meg kellenének a méretek, hogy szerintük ez a hengerszett milyen dugóval kellene, hogy jöjjön. Ha ugyanazok a méretek, mint amivel nekem jött, akkor hibás a gyártás és akkor az utánrendelt dugattyú is rossz méretben jönne.
Ha nem, akkor meg el van csomagolva és akkor lenne értelme rendelni dugattyút.
Utóbbi lenne a szerencsésebb. De ha az előbbi áll fenn, akkor lehet hozzá más gyártmányú dugattyút vadászni, ami szintén nem egyszerű eset, de legalább van minta. -
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86808 üzenetére
Nyilván ez a megoldás. De az akkor sem megy csettintésre. Mert mint írtam, nem lehet tudni, hogy ezt cseszték el, vagy ehhez eleve rossz szettet gyártanak.
Méretek meg nincsenek megadva. Hiába méregetem le a dugattyú méreteit, ha nem tudok méret szerint rendelni és az Airsal sem ad meg adatot a dugattyú méreteivel. Ha lennének adatok, kiderülhetne, hol a hiba.
Mindenhol csak az átmérőt adják meg, de a dugattyú magasságát, a csapszeg helyzetét, vagy hasonlókat nem. Szóval hiába méregetem le, az alapján nem lehet a gyártónál ráellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86802 üzenetére
Lesz is méregetés. De amúgy kb. 100%, hogy a dugó a rossz. A hengerek magassága poénra tök egyforma. A ket Airsal is, a gyári is. Még az évek óta lerúgott, porosodó kínai 10000Ft-os öntöttvas henger is. 1-2 tizedes, vagy százados eltérés van közöttük.
Már csak az a kérdés, hogy az Airsal véletlenül csomagolt rossz dugattyút hozzá, vagy eleve minden szettet rossz méretű dugattyúval adnak. Mert utóbbi esetben hiába rendelek akkor hozzá másik dugattyút, az sem lesz jó.
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86791 üzenetére
Itt sok változat nincsen, mert csak ez a blokk létezik. Elvben a főtengelyeknek is egyformának kell lenniük. Már ami a geometriát illeti. Nincs megadva, hogy az egyik rövidebb, a másik hosszabb.
Én is mondanám, hogy rosszat vettem, de nincsenek változatok. A benne lévő főtengely utángyártott, de méreteiben teljesen megegyezik a gyárival. Próbaképpen az eredeti gyári és a 70-es Airsal henger is passzol. Csak ez az 50-es Airsal nem. És mivel a hengernek is gyárilag ehhez a blokkhoz nem általános formája van, így az sincs, hogy ezt a hengert más motorhoz gyártották. Akkor mi marad? Csak az, hogy vagy rossz dugattyút csomagoltak mellé, vagy az Airsal eleve nem megfelelő dugattyúkkal párosítja.Azt meg jól gondolod, hogy a henger talptömítéssel már nem lehet játszani. Ha pozitív lenne az eltérés, akkor lehetne, de mínuszban nem. Egyetlen vékony tömítés van alatta. Már nincs mit kivenni.
5-6mm a préstáv. Az rengeteg.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #86786 üzenetére
Mire gondolsz? Kifejtenéd?
Mert ugyan mi lehwt az, amit nem szereztem be ahhoz, hogy a 70-es hengerszett tökéletesen passzol, de a szintén ehhez a blokkhoz gyártott ugyanazon gyártó 50-es szettje nem?
Esetleg létezne hozzá reszelt blokk? Vagy netán létezne hozzá hosszabb dugattyú, amit alapból meg kell venni külön egy ehgez a blokkhoz gyártott hengerszettel együtt, amihez jár egyébként dugattyú?
Világosíts fel kérlek!
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz csongi #86782 üzenetére
Főtengely cserés is volt. Első gondolatom az volt, hogy a hajtókar rövidebb, mert azért az Airsal csak nem hibázhat ekkorát. De akkor meg pont, hogy inkább belógna a kipufogó nyílásba. Így csak az marad, hogy vagy a henger van elcseszve, vagy a dugó a rövid.
Tehát, ha a dugó nincs fent kellő magasságban, abból nem következik, hogy lent is automatikusan lejjebb van.Ha a hajtókar rövid, akkor nem megy fel eléggé, de nem is megy le eléggé. Ha a henger magas, vagy a dugó rövid, akkor van ez, ami most nálam.
KTMHobby3: Ez egy injektoros Jetforce. Ezek híresen nagyon érzékenyek a kompresszióra. Márpedig 5mm préstáv az baromi sok és marha negatívan hat a kompresszióra.
Indul pöccre, de elindulni nem lehet vele, mert lent olyan 4000-ig alig akar felpörögni és kb egy benzines fűszegélynyíró erősebb nála. Ráülve elindulni sem lehet.
Ez így nagyon nem jó.
Egyébként a kompresszió vesztett 70-es henger jól áll rajta. Tehát itt mindenképpen a hengerszett a ludas.
Felszerelés előtt nem hasonlítottam össze őket, mert álmomban nem gondoltam, hogy ennyire el van cseszerintve.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Na ettől ne üssön meg a guta!? Ez a már járatott, de még igazándiból nem használt AIRSAL Sport 50-es hengerszett a videón.
Hogy a P-ba lehet, vagy 5mm a préstáv!? De a videó másik részében látszik, hogy az alsó holtpont meg kb. ugyanannyival a kipufogó nyílás pereme alatt van. Megőrülök.
Kajakra, mintha rövidebb lenne a dugattyú. Még nem szedtem szét újra, hogy megnézzem, de más nem lehet.
[VIDEO]
(Kicsit szutyok endoszkóppal csináltam, de a lényeg látszik) -
mumtaz
senior tag
Táborinak még mindig meg van egy 6 (vagy 7?) sebességes simson. Motorikusan ő tuningolta és külsőleg is fel van pakolva rendesen. Egy igazi krossz motor. Nem tudom, mit tudhat, de már vagy 30 éve ott van és állítom, hogy 50km sincs benne. Nagyon eltér a hagyományos simson külsőtől és a bal deknijén is mintha gyárilag lenne rajta, hogy hány sebességes.
Na azt elfogadnám. -
mumtaz
senior tag
válasz perge666 #86624 üzenetére
Amúgy jah. Tábori 70-es henger volt rajta, de úgy be lett lőve, hogy 13000-et forgott. Viszont az eredeti megszakítós gyújtás volt benne. A teljesítményt nem bírták a főtengely csapágyak és abban a méretben akkor képtelenség volt jobbat találni. Meg nyilván lehetett valami más baj is. Mindig kiverődtek és kicsit kotyogni kezdtek, ami épp elég volt, hogy a megszakító összevissza nyisson és ugye ettől szanaszét volt gyújtás. Durrogott, kihagyott, minden volt. És átlagban tényleg 1000km volt, mikor elkezdett kiverődni a csapágy.
De egyébként szerettem, iszonyatosan ment. Sajnos költözésnél ellopták.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz #TOTTI #86521 üzenetére
Szerintem bármit is csinálsz, mindenképpen hangolni kell utána mindent. Olyan kipufogóról még nem hallottam, amelyik úgy néz ki, mint egy sport kipufogó, de "csak" azt tudja, mint a gyári. Alapvetően nem azért gyártják azokat a kipufogókat csak, hogy jól néz ki és más lesz a hang. Pont azért gyártják, hogy a teljesítményen változtassanak, de ahhoz meg át kell hangolni szinte kb. mindent. Talán a Gianelli GO az, ami utcára készült, de az meg nem "úgy néz ki", meg a hangja sem olyan, meg nem is igazán sport kipufogó. És annál is kell picit hangolni, mert annak is más a karakterisztikája. Szóval nem úszod meg.
Bár voltak már véletlenek a történelemben és minden jó volt úgy, ahogy van. De a rezonátorok lényege pont az, hogy emeljék a teljesítményt, de azon az áron, hogy beszűkül és általában emelkedik is a hasznos fordulatszám tartomány.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86469 üzenetére
"Benzinkúton és Lidl-nél állok meg vele."
És az út szélén integető rendőr mit szól? Vagy megy utánad a lidlibe? -
mumtaz
senior tag
Na most kellett rájönnöm, hogy ez nem olyan, mint a biciklizés.
4 évvel ezelőttig, ameddig rendszeresen bütyköltem a Jetforce-ot, már a mért adatokból kapásból tudtam, hogy mi a baja. Sőt, sokszor már a hangjából, vagy abból, hogyan veszi a fordulatot.
De most!? Tiszta kezdőnek érzem magam. Egész nap bütyköltem, de nem jó. Dadogva veszi alapjáratról a fordulatot, valamint nehezen és 10000 környékén is mintha kihagyogatna.
És nem jövök rá, miért.
Úgy érzem, hogy újra bele kell rázódnom. -
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86439 üzenetére
"Szerintem 10 mp alatt lefogy 5 kilót, az olyan szaunát csinál."
Akkor egy olyanra vevő lennék.Egyébként ezeken a filmeken (nem csak ezen) mindig ámulok azokon a járgányokon, amikből manapság sajnos már csak elvétve látni az utcán. Pláne jó állapotút.
Jawa Mustang, Jawa Babetta 207, Simson S50B, vagy S51B/N/stb...
Csak, hogy az ismertebbeket említsem.S51B-m volt. Persze némi Tábori tuninggal. Azt 2002-ben lopták el.
Volt Babettám is 207-es és 210-es is. Mindegyik házilag tuningolva. A 210-esnek 65km/óra volt a vége. Az nagy szó volt.Boldog emlékek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #86417 üzenetére
(Lejárt a szerkesztési idő. )
Azt kifelejtettem, hogy 40 km/órát jelentősen (a 70 már túl sok) túllépve a rendőr már nem csak a gyorshajtásért büntet, hisz már nem csak a jogsiban engedélyezett 40, hanem a segédmotorra vonatkozó 45km/órát is "jelentősen" túllépted. Bár a rendőrök egy fokkal jobbak és elnézőbbek ilyen téren a biztosítóknál, mert némi sebesség túllépésnél azért ők is még csak ejnye-bejnyéznek. 70-nél már ők sem. Ha viszont baleset is történik, és a helyszínelésnél, meg szakértők bevonásánál kiderül, hogy a valóban 50-es robogó akár csak 10km/órával is túllépte a sebességet, ott már lehet baj rendesen mind a biztosító, mind a rendőrség részéről. -
mumtaz
senior tag
válasz Madball #86402 üzenetére
Rosszul tudod. Ha 45-nél többel mész egy segédmotorral, az a meghatározás szerint nem segédmotor többé, tehát nem csak a gyorshajtásért büntethetnek meg.
Régebbi megfogalmazás még jobb volt. Az valahogy így szólt: "Segédmotoros kerékpárnak minősül az a két, vagy háromkerekű, belső égésű robbanómotorral hajtott jármű, mely sík terepen önerejéből 45 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes"
Ha jól rémlik. Lehet, hogy nem szó szerint idéztem.
Ezt módosították tízenX éve és akkor lett az, hogy bele vették az elektromos motort és úgy módosították, hogy "tervezési sebessége 45km/óra".
Azt ne felejtsük el, hogy a "tervezési sebesség"-re a gyártó homologizálta a cuccot, tehát csak addig fér bele a kategóriába, ameddig ezeket az előírásokat teljesíti. Ezért is kerülnek bele mindenféle fojtások. ( Bár ez mégsem mindig sikerült nekik, mert van, amelyik minden fojtással is képes 50 felett haladni folyamatosan.) A fojtások eltávolítása után, mivel már 45km/óránál nagyobb sebességre képes, ezért már nem fér bele a segédmotor kategóriájába. Tehát, ha 45km/óránál gyorsabban (50-nél azért még nem szólnak) hajtasz segédmotorral, akkor az már nem csak gyorshajtás.Egyébként AM kategóriában a megengedett legnagyobb sebesség 40km/óra, nem 45km/óra.
Amúgy 50ccm-es motort is le lehet vizsgáztatni rendszámosra, ha egyébként teljesíti az ehhez szükséges követelményeket. Például, hogy teljesíti az autópályán előírt minimum 60km/óra végsebességet. Hengerűrtartalomra alsó megkötés nincs, tehát egy 50-es is beleférhet az A1 kategóriába.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86384 üzenetére
Amikor volt időm, csináltam. Az elmúlt 1-2 hónapban apránként álltak össze az idomok. Gyakorlatilag mindegyiken volt valamilyen törés. Hol csak egy-egy fül, de volt, amelyik konkrétan el volt törve. Az idomok, lámpák és az újrahúzott ülés is tegnap és ma kerültek fel rá. A taposó és lábtér idomok azért nem, mert még dadogós a motor és nem akarom túl sokat le-fel buzerálni az idomokat.
Sajnos a festés nem lett a legjobb. Vannak helyek, ahol elég, ha egy légy rászáll és már le is jön. Pedig az egész fel lett csiszolva alaposan
Valamelyik előző tulaj biztos, hogy fényezővel csináltatta, mert a hasidomról a lakkot alig tudtam lecsiszolni. Kár, hogy én ennyit nem tudtam bele locsolni, mert a komplett fényezés nem állt volna meg 200 alatt. Sima spray lakkal lett lefújva, de nem a lakk maga jön le, hanem a festék a régi festésről. Nem tudom, hogy érne-e valamit, ha 2K színtelen lakkal rámennék.
Mindegy. Most így marad.
Egyébként a segge nem csak magasnak látszik, hanem magas is. Némi kis módosítással meg lett emelve. A teleszkópja még a gyári de teljesen jó. Inkább az én súlyommal van a baja és azért emeltem meg, mert alattam már a sárvédőig fel tudott ütni. -
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86361 üzenetére
Spanyolviasz. Ami azóta már mindenkinél szétolvadt.
Bár 2016-os a cikk. Remélhetőleg azóta vagy megfogták és ennek hatására, vagy csak simán benőtt a feje lágya.
Istenem.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86360 üzenetére
Pont ez volt a felvetésem, ahogy írtam is, hogy mintha valaki kitágította volna. Ezért is írtam, hogy ott sokkal kisebb a felület. Javítani nem igazán lehetne szerintem ésszerű - anyagi - keretek között. Én a helyedben keresnék egy bontott blokkot, vagy csak blokkfelet.
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86339 üzenetére
Lehet, hogy csak nekem tűnik fel, de ha ott így van rés, az szerintem önmagában nem is lehetne pusztán amiatt, hogy a két blokkfél nem passzol össze.
Végig gondolva a henger tőcsavar azért elég jól megvezeti és kijelöli a henger pozícióját. Oké, pici játék van a henger csavar furatában, de alig hiszem, hogy vagy fél centi. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy egy blokkot (felet) úgy gyártottak volna le, hogy ilyen keskeny legyen a perem, amire a hengernek fel kell feküdnie, míg a többi részen meg megfelelően széles. Pláne egy Piaggio blokknál tudnám nehezen elképzelni, hogy ekkora eltérés legyen. Meg vegyük oda még a peremet, ami a hengertalpnál van. Az is van vagy 4-5mm. Akkor bele lehet gondolni, hogy a hengerben kiképzett járat széle és blokkon kiképzett rész között mekkora eltérés van. Brutális.És tényleg vegyük oda a tőcsavarnak a blokkon lévő járathoz viszonyított helyzetét.
Lehetne számolgatni és méricskélni, hogy a négy tőcsavar egymáshoz képest hogyan helyezkedik el. én biztos kimérném a tőcsavarok közötti távolságokat minden irányban. Átlósan is. Ha abban nincs nagy eltérés, akkor vagy a blokkot cseszték el gyárilag, vagy esetleg valami kis gyökér kimarta a járatot, mert azt hitte, attól jobban fog menni és lehet, hogy nála még olyan henger volt, aminek húsosabb volt a talpa. Vagy a frász tudja. De akkor is eléggé mérvadó lenne a blokkon a négy csavarfurat egymáshoz mért távolsága.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Lenne egy kérdésem. Égen-földön nem találok normális tömítést a varió deklihez. Lehet valahol venni tömítésnek használható, kör keresztmetszetű gumit? Tudtok ilyenről? Nagyjából 3-4mm átmérőjű kellene kb. 1 méter.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz xTREem #86287 üzenetére
Érdekes. Anno a Speedfightom csinált hasonlót. Az volt az érdekes, hogy ha görgőket cseréltem könnyebbre, akkor csak annyit változott, hogy ez az erőlködős szakasz emelkedett meg, de csak egy hangyányit, majd amikor elkapta, akkor meg jóval magasabb fordulaton pörgött, ami meg már sok volt. Ezt csinálta gyári varióval. Aztán vettem valami jobb nem márkás csodát (talán Tun'R varió), azzal meg, ha rárántottam a gázt, hirtelen üresben felpörgött vagy 6000-ig, majd elkapta a kuplung, akkor vissza esett vagy 3-4 ezerig, onnan gyorsult valamennyire, majd megint lassan esett a fordulatszám és akkor jobban húzott, míg fel nem gyorsult és emelkedett a fordulatszám.
Aztán jöttek az őrült professzoros kísérletezések. Mint mondjuk, hogy a nyomólapon minden egyes görgőpályát megvágtam és beljebb hajlítottam. Na érdekes módon az hozott javulást, bár természetesen ott is voltak anomáliák. Végül már ott jártam, hogy könnyebb görgőkkel, a gyári Peugeot varióval, de a Tun'R nyomólapjával ment mondhatjuk, hogy elfogadhatóan.
Hozzá teszem, hogy ott is volt aztán minden csere-bere közben, amit el lehet képzelni. Kontrasztrugók ide-oda, kuplung rugók cserélgetése, meg minden. Volt, hogy két napon keresztül vagy 20x szedtem szét és raktam össze különböző variációkban. -
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86250 üzenetére
Én az O gyűrűt pont kívülre gondoltam, nem a kúphoz, vagy a menet alsó részére. Oda nem is lehetne rakni. Én pont a menet tetejénél gondoltam a hatlap fejű rész alá. Ennél a légtelenítő csavarnál éppen csak annyi hely van ott, hogy befér a kupak gyűrűs része. Valamennyit biztos tömítene, bár a teflon szalag sem rossz megoldás.
-
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #86248 üzenetére
Próbáltam úgy is. Az a baj, hogy húzod a kart, feloldod a légtelenítő csavart és normál esetben, amikor kiegyenlítődik a nyomás, akkor visszajutna némi levegő. Ezt - is - lenne hivatott kiküszöbölni, hogy a rádugott csőben fékfolyadék van, hogy azt szívja vissza és ne a levegőt. De itt meg fals úton mindig jut vissza levegő a rendszerbe.
De egyébként légtelenítő csavarnál nem a menet zár legfőképpen, hanem a végén a kúp. O gyűrűt a peremhez rakni maximum az lenne a legrosszabb eset, hogy meghúzva az O gyűrű kitüremkedik alóla, vagy elszakad. De akkor már úgy sincs rá szükség.
Jó lett volna nekem az alulról feltöltés is, mert - mint mondtam - az a fecskendő bőven elegendő lenne. De úgy nyomja kifele a csavar mellett a folyadékot, hogy a negyede sem kerül bele a rendszerbe. Az a baj, hogy arrafelé kisebb az ellenállás.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ohh. Még egy dolog, amivel nagyon szívtam. Tegnap a féknyergeket is felszereltem, de 4 órát csesztem el a rendszer feltöltésével és nem lett jó. Fognak a fékek, de nagyon kell húzni a kart.
A cumi ott volt, hogy vákuum-al próbáltam feltölteni/légteleníteni a rendszert. Van egy jó nagy injekciós fecskendőm, amibel kb. 6x beleférne a teljes folyadékmennyiség, tehát bőven elegendőnek kéne lennie egy vákuumozáshoz. A gond inkább a légtelenítő csavarokkal van. Hiába vákuumozom, ha fellazítom a légtelenítő csavart, "falsot szív" a csavar mellett. Ugyanez fordítva is, ha kilazítva hagyom a légtelenítő csavart, ömlik ki mellette is a fékfolyadék. Kivettem őket és megnéztem. Szinte végig menetesek. Csak egy pici része van, ahol a gumisapka gyűrűje fekszik fel. Tehát nincs O gyűrűnek, vagy hasonló tömítésnek hely.
Így aztán nem is igazán tudtam légteleníteni. Mert hiába vákuumozom, a légtelenítő csavaron keresztül mindig jön belőle levegő.Próbáltam lentről feltölteni a fecskendővel, de úgy meg értelem szerűen orrán-száján ömlik a fékfolyadék a légtelenítő csavar mellett.
Tegyek egy O gyűrűt a légtelenítő csavarra? Vagy mit csináljak? Valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Tegnapi ténykedésem: [VIDEÓ]
Azért csak copogattam kicsit, mert úgy tűnik, hogy az "új" hengerfejben az injektor csavarjainak menete kicsit el volt nyalva, így nem is tudtam meghúzni a gyári csavarokat. Kénytelen voltam picit hosszabb csavarokat kotorászni. Mázli, hogy még volt fél centi zsákfurat végig menetezve.
Ez egy bontott hengerfej volt, mert amik nekem vannak, azokat átalakítottam 70ccm-esre, ez meg most 50-es lett.
A hajtás még nincs belőve, mert ilyen állapotában elég vicces lenne kimenni vele az utcára. Mondjuk éppen ezért nem került be sem az új szíj, sem görgők.A főtengely új. Egy utángyártott nemtom már milyen gyártmányú. Picit tartottam tőle, mert C-Tech-be való és nem TSDI-be. Első ránézésre annyi a különbség, hogy a rajta lévő excenter 180 fokkal el van forgatva. Ez hajtja TSDI-nél a levegő kompresszort. C-Technél az üzemanyag szivattyút, vagy olajpumpát. Már nem tudom.
Meg volt rajta más is, hogy az indító fogaskerék ricnije szélesebb rajta valamiért. Azt meg eredetileg a varió nyomólapja támassza meg, de mivel ezen a ricni szélesebb, ezért a fogaskerék lötyögött. Ez hallható a videó első két részletében, ahogy csilingel és kopog.
Tettem egy távtartó alátétet a nyomólap és a fogaskerék közé és így már jó. Hallani is a videó harmadik részében, mennyivel halkabb lett.Üzemanyag nyomást is visszaállítottam gyárira. Azért is - meg a kidolgozott rengeteg olaj miatt is - lett sokkal stabilabb a járása.
Egyetlen dolog van még, ami nyugtalanít. A préstáv. A 70-es hengernél nagyon kicsi volt a préstáv. Ennél a hengernél viszont legalább 1-1,5mm-el nagyobb. Ez iszonyat nagy, de lejjebb venni már nem lehet, mert a hengertalp már így is csak pasztázva van. Nem néztem a kipufogó járatnál, de simán benne van a pakliban, hogy ennél a főtengelynél picit rövidebb a hajtókar. Egymás mellé kellett volna raknom a kopott 70-es, meg az új 50-es hengert, hogy egyforma magasak-e. Na mindegy. Majd meglátjuk, hogy megy.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86179 üzenetére
Kösz. Nem tudom, el fogok-e én oda jutni. De jó tudni, hogy akkor ott valószíanűleg meg van
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #86176 üzenetére
Az a baj, hogy nem emlékszem, melyik számokban voltak benne. Az év emlékeim szerint 1993. 3 szám volt a lényeges. Az egyikben maga a kérdőív volt, ez valamikor tavasszal. Aztán volt az nyertesek listája valamikor talán május, június, vagy július. Az átadásról készült egy cikk fényképpel együtt, ami meg talán augusztus, vagy szeptember.
Helyesbítek: 1993 Szeptember 26-tól Október 3-ig tartott az autószalon, tehát vagy októberi, vagy novemberi szám. Egyébként ez a lényeges, mert ebben volt a fénykép.Ez a baj, hogy 30 év után a fene sem emlékszik rá.
Mondjuk akkor talán beugrana, ha látnám a számok borítóit. Akkoriban sokat nézegettem.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86173 üzenetére
Mindig csodálkoztam rajta, hogyan volt képes a Cagiva 125ccm kétüteműből utcára szánva 33 lóerőt kihozni. Volt benne némi elektronika, ami főleg a kipufogóvezérlést, meg egyebeket oldotta meg. Ráadásul picit azért bele is nyúltak, mert az Imre ezzel versenyzett is egy kicsit, így picit erősebb is volt. Utána csak visszarakták rá az utcai szettet (idomok, lámpák,stb...)
Egyik éjszaka, mikor nem volt még rajta rendszám, bátyám kiment vele az M3 kivezető szakaszára. 196Km/ó-val lőtték le. Ezt egy ismerős említette, mert akkoriban a traffipaxok még nem úgy működtek, mint manapság és Ő meg mondjuk úgy, hogy közel ült a tűzhöz. Pár nap múlva találkoztunk és akkor mondta, hogy belőttek egy piros sportmotort rendszám nélkül egy 7-essel az oldalán az M3-ason. A mai napig itt cseng a fülemben: "Nem Ti voltatok azok ördögök?"
Akkor 16 voltam és sajnos tényleg engedve a családi nyomásnak (és irigységnek) eladtuk a motort. És ezt tényleg azóta is sajnálom.
Abból az időből később próbáltam a Motorevüvel felvenni a kapcsolatot, hátha van még példányuk abból az időszakból, amelyikben a kérdőív volt, meg az eredményhirdetés, meg a fényképek az átvételről. Az viszonylag nagy műsor volt az akkori autószalonon az EXPO területén. Sajnos mondták, hogy a 2000 előtti kiadások megsemmisültek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86167 üzenetére
Cagiva Mito Eddie Lawson Replica. Annak első számú prototípusa, amit a Motorrevü akkori főszerkesztője, Paulovits Imre ajánlott fel.
Még én vittem el a Mozaikba levizsgáztatni, mert honosítani kellett és szivatták a hatóságok. Néztem egyébként JSZP-n. Még mindig használja valaki. A rendszámát sem felejtem el: UAX-533
A szívem szakad meg. Nagyon jó moci volt.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86165 üzenetére
Fene. Akárhányszor említésre kerül a Motorrevü, mindig nosztalgikus emlékek törnek fel. Jók és rosszak is.
Jók, mert '92-'93 környékén megnyertem a fődíjukat egy kérdőíves játékban. Másfelől meg rossz emlék, hogy családi nyomásra el kellett adni. Harmadrészt meg felötlik, hány év telt el azóta.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #86139 üzenetére
Én anno pár éve még napi szinten a Jetforce-al akkor is mentem, ha szakadt az eső. Bár való igaz, hogy nálam esőkabát gyanánt mindig volt egy régi (1968-as) honvédségi vegyvédelmi kabát. Annál jobb esőkabátom még életemben nem volt. Alatta a ruha csont száraz maradt mindig. Mivel főleg melóba mentem, magas szárú melós bakancs volt rajtam, ami a tetejéig vízhatlan volt. Csak a nadrág száram alsó része volt nagyon picit nedves.
Ok. Ilyen hülyeségeket napi szinten már nem fogok művelni.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz seller007 #85901 üzenetére
Rosszat idéztél. Nem baj.
Blahánál vannak olyan zugok, ahol így van. Bár régen pont a Rákóczi tér és Mátyás tér környéke volt ettől sokkal rosszabb. De az a rész szépen kikupálódott azóta és mostanra ez már nem állja meg a helyét.
Egyébként érdekes, hogy volt egy időszak, amikor egy pont olyan Jetforce-ot, mint az enyém ott felejtettek a Bajcsy-Zsilinszky és József Attila utca sarkán. Ok, ott még éjszaka is járkálnak, de az egymagában ott állt vagy két hónapig. Pontosan ugyanott és bármilyen napszakban mentem arra, az ott volt. Le is koszolódott, tehát látszott, hogy nem nyúlt hozzá senki. Nem tucat robogó, de ha valami így ott áll, az azért nem szokott ott maradni ilyen sokáig.
Anno volt egy Runner a Szentendrei úton a Záhony utcával szemben a járdán a korlát mellé tolva. Az is nagyon sokáig ott állt. Talán egy évig is, vagy tovább. Már tiszta dzsuva volt az autók által az útról felvert sár, meg hólé miatt. -
mumtaz
senior tag
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #85877 üzenetére
-
mumtaz
senior tag
válasz Zoli bácsi #85831 üzenetére
Sok közöm nincs hozzá, de azt azért rendesen elfektették. Ha jól látom az első villa is szépen görbült.
-
mumtaz
senior tag
válasz cool13 #85795 üzenetére
Ha a nyomások tényleg rendben vannak, akkor nem hinném, hogy O gyűrű probléma lenne.
Esetleg a nyomástartó szelep hibája előfordulhat, hogy átereszt. Azt onnan tudni, hogy a nyomástartó szelep csészéjében áll az üzemanyag. Viszont ide a levegőjáraton át is bejuthat benzin, ha az üzemanyag injektor átereszt. Az O gyűrű azért nem lehet, mert ha a felső O gyűrűje ereszt át, akkor az injektorházon kívül a peremnél benzin szivárog ki. Ha meg az alsó O gyűrű ereszt át, akkor meg a levegő nyomást eresztené el.
Ami még elképzelhető, hogy átereszt valamelyik injektor. Ha a levegő injektor nem zár rendesen, akkor is átszivároghat levegő és üzemanyag az égéstérbe. Ha a benzin injektor ereszt át, vagy annak az O gyűrűje, akkor meg az injektor fejben lesz túl sok az üzemanyag és be dúsul a keverék.
A levegő injektort úgy lehet ellenőrizni, hogy sajnos le kell venni a hengerfejet, de rajta kell hagyni a komplett injektor egységet csövekkel, kábelekkel, mindennel együtt. Gyertyát és gyertyakábelt jó messzire tenni, nehogy begyulladjon a cucc!!! Indítózva lehet látni, hogyan porlaszt. Illetve indítózás után, amíg nyomás van a rendszerben, addig lehet látni, ha az injektor átereszt, mert üzemagyag, vagy esetleg buborékok jelennek meg az injektoron. Ez a hengerfej égésterében van.
Az üzemanyag injektort úgy kell ellenőrizni, hogy az injektorházat le kell venni a hengerfejről. Belenézve látszik az üzemanyag injektor porlasztó feje. Járatni kell az ac pumpát. Ha az injektor átereszt, akkor benzin jelenik meg a porlasztófejen. Rosszabb esetben már "pisál" is. Ha az O gyűrű a rossz, akkor meg az injektor mellett jön át üzemanyag.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 - ELEKTROMOS ROLLER
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Üveg tolóajtó RS 120 85x205 cm
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával