- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Something_
őstag
Üdv!
Elgondolkodtam, hogy vásárolnék egy 125-ös robogót, ehhez kérnék egy kis segítséget. Még elég friss a gondolat, ezt szeretném megosztani, hátha kapok egy két tanácsot.
Kezdem az elejéről.
Mióta az eszemet tudom, E39-es 528-as BMW az álomautóm. 4 éve vezetek Bp-en, lassan 2 éve van meg a második autóm, ami egy E36-os 320-as BMW. Ezt szerettem volna, szeretném lecserélni a közeljövőben egy E39-esre. De mostanában eléggé gondolkodom, hogy nem cserélem le az E36-ot, hanem mellé veszek egy 125-ös robogót.
A kérdésem az lenne, hogy 150-200e ft-os árkategóriában érdemes nézelődni vagy feljebb kell kúszni jóval? Milyen márkákat és típusokat nézegessek?Amúgy belegondolni is rossz, hogyha 10 km-t elmegyek edzeni, az most jelenleg majdnem 1000 ft-omba kerül, úgy hogy oda-vissza 20 km. Ha elmegyek asszonyért a melóhelyre ha délutános az szintén 1000 ft. A másik dolog az, hogy 90%-ában Bp-en használom az autót, és valahogy elegem van a dugókból, a szarul beállított lámpákból, a béna sofőrökből és abból, hogy kopik az autóm, ezeken a szar utakon és a gatyámat is ráköltöm a kopóalkatrészekre.
Előre is köszönöm a segítségeket!
Üdv: Gábor
-
Something_
őstag
válasz Tothgera30 #17750 üzenetére
Nézegettem ilyen árkategóriában és elég nagy a választék, viszont egyiken sincs rendszám, gondolom mivel 50-esként "használták".
Mennyiért lehet ezeket kb lepapíroztatni? Gondolom kell rá egy műszaki, rendszám, forgalmi aztán hello. -
Something_
őstag
válasz Killing #17754 üzenetére
Hmm, de az már nem az én problémám lenne, hogy eddig 50esként volt biztosítva.
Külföldi robogó forgalomba helyezés ugyan akkora procedúra, mint az autó? Néztem, hogy egy 10 éves robogónál 20e ft a regisztrációs adó. Ezen felül kell gondolom szigorított műszaki, törzskönyv, forgalmi, rendszám.
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17758 üzenetére
Bocs, hogy közbeszólok, nem tudom milyen olaj kell a motorokba, de én az autóba innen veszem az olajat, verhetetlen áron van.
Itt van pl Castrol motorkerékpár olaj, sztem a mol felett van minőségben és olcsóbb: [link]
Autóba Castrol Edge Sport 10w60-at szoktam rakni, eléggé meg vagyok vele elégedve. Csak sajnos 7 liter kell bele, ami elég drága.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17760 üzenetére
Szia!
Köszi a segítséget! Nézegettem és 200 alatt tényleg csak "50esként" használt 125ösök vannak, ami elég érdekes. Mi lesz ezekkel, ha az 50esre is kell majd a rendszám?
Arra jutottam én is, hogy 300 körül kell nézelődnöm, rendszámozott 125-ösért. Másik alternatíva ismerős útján behozott, rendes papíros robogó.
Elsődleges cél a kevés fogyasztás, mert főleg Bp-n használnám, ezzel kompenzálnám a 320i 10-12 literes fogyiját. Országúton az autó is el van 7 lityós fogyival, azzal nincs gond. Csak ez a kva város..
Nézegettem az átírási költségeket, elég barátiak. (természetesen itt is jelen van a lehúzós eredetiségvizsga)
Forgalmi engedély: 6000Ft
Törzskönyv: 6000Ft
Vagyonszerzési illeték (cm3 alapján): 2250Ft
Eredetiség vizsga díja: 15500FtEz így 30e ft, ami tényleg nagyon jó.
Ha esetleg a külföldi papíroson gondolkodom, akkor ehhez hozzájuk 20-30e ft-os regisztrációs díj(az az évjárat, amiket én nézegettem), plusz az NKH-nál 5000 ft a műszaki vizsga. Ez magyarországi első forgalomba helyezésnél is ennyi, vagy itt is van valami lehúzós szigorított műszakinak elnevezett ostobaság?
Plusz ide még kell rendszám, ami asszem 6-8000 ft körül mozog.2 személlyel nem lesz gond, asszem 4-5 éve van jogsim.
Szerk.:
hmm, az az SR125 egész vagány[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17764 üzenetére
B125os jogsit tennen le, gondolom az csak 125osre jo.
Meg at kell ragni, tenyleg csak a brutal benzin arak miatt van szuksegem robogora. Nem birom a 12 lityot..
Szoval lehet, hogy a vege aaz lesz, hogy 4t-s 2-3 lityosat valasztom.
Mondtad, hogy erezheto a kulonbseg gyorsulasra. 0-50/70re gyorsulaskor s vagy csak felette? Habar gondolom egy 125os 4t-s is szepen megindul lampanal. -
Something_
őstag
Lejárt a szerkesztési idő.
Van valami olyan oldal, mint pl www.osszesauto.hu? Gyári robogóadatokat böngésznék, de nem találok semmi ilyesmit, csak teszteket orrba-szájba.
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #17767 üzenetére
Ohh, azt hittem, hogy jogsi, jogsi, egyre megy Hát ez nagyon jó...
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #17773 üzenetére
10w40-es az előírt, de már próbálgattam és ismerősi körben is bevált a 10w60-as.
Régi fajta motor, rengeteg futott km-errel. Pl a 40-esnél érezhetőbb volt, hogy elmelegedett a motorolaj, hamarabb elkezdett csattogni a hidrotőke, míg a 60-assal sosem volt gondom.
Soros 6 hengeres, régi M50-es motor, szerintem jóval túl van a 300.000 km-en. -
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #17775 üzenetére
Nem veszem ugatásnak BMW fórumokon olaj témánál mindig nagy "veszekedések" szoktak kialakulni, mindenki mást preferál
Amit még észrevettem, hogy a 10w60-asból kevesebbet eszik, plusz még az előző dolgokat, amiket írtam. -
Something_
őstag
válasz vaksi8 #17826 üzenetére
Az igen, elkérnek 22800 "egyedi forgalomba helyezési díjat", derék..
Most belemehetnénk, hogy a környező országokban max 10 euro és az ember nevén van az autó/motor..
Amúgy amit megspórolsz átírási illeték és eredetvizsgán, azt bevasalják rajtad egyedi forgalombahelyezés néven.
-
Something_
őstag
Üdv!
Vásároltam egy Aprilia SR50 Ditech robogót, 2004-es évjáratút.
A kézikönyv szerint ez az ajánlott olaj: AGIP CITY 2T
Kérdésem a következő Ezek az olajok nem jók bele?
Repsol Moto 2T Competicion 1l
Repsol Moto 2T Town 1l
Repsol Moto Scooter 2T 1l
Repsol Moto Sintetico 2T 1lÜdv: Gábor
-
Something_
őstag
Sziasztok!
Szeretnék robogót venni 200-250e ft-ig. 7 éve vezetek, aktívan, minden nap. Az autó kicsit sokat eszik (13 lityó), plusz elég unalmas, hogy a jó időben egyre többen vezetnek reggel, pedig pont fordítva kéne ennek lennie. 30-40 perc alatt beértem Bp-n a melóhelyre, ami 10 km-erre van, mostanában pedig autóval 50-70 perc. Na ez kicsit sokk :-)
Tavaly vettem már egy robogót, SR50-es DiTech-et hirtelen felindulásból. Eléggé lerúgott darab volt, ezt utólag tudtam meg, mikor elvittem a szervizbe. A szervizes azt mondta, hogy felesleges rá költeni, használjam amíg tudom, aztán adjam el alkatrésznek
Szóval használtam is, pár hét alatt megállt a motor, pedig 100e felett vettem bőven. Mindegy, kollégám átvette féláron, nem is érdekelt, az árát bőven visszahozta :-)
Most pedig pár napja vettem rokontól egy Sonic 50-et, aminek nincs semmi baja, azon kívül, hogy lomha az SR50 után. Nem kicsitNa már most olyan robogót szeretnék, ami megy 70-et (nem kell többet mennie, mint 70, bőven elég nekem ennyi), normálisan gyorsul. A soniccal az a baj, hogyha előremegyek a sorba, akkor égően lomhán gyorsul be. 45-50el vígan megy még a 110 kg-mal is, még talán ez is elég lenne, de a gyorsulással nem vagyok kibékülve, mert égő és szerintem veszélyes is, hogy nincs benne erő. (pl ha állok a lámpánál és van egy kis emelkedő, akkor elég botrány, míg felér Dózsa-Kerepesi kereszteződésnél a lámpa kifele )
Fenntartási költséget szezononként max 50k-ba lőném be, nagyon max egy hónapban 500 km-t mennék vele.
UI.: megbízható robogó kell, munkába járásra használnám 90%-ban, így nem szeretném tolni és nem szeretnék késni :-)
Köszi előre is a segítséget!
-
Something_
őstag
Köszi a választ!
Van valami aktuális leírás a B125-ös jogsival kapcsolatban? Legutoljára amikora beleolvasgattam eléggé káosznak és viccnek tűnt az egész.
Ha veszek egy 125-ös rendszámos robogót, akkor annak 50e lesz a forgalomba helyezése?
Szóval ha B125-öt választom, akkor úgy mond elmegy 100e ft-om sacc arra, hogy lerakom a jogsit rá és átiratom a robogót?
Kamu50-es itt warez téma amúgy?
-
Something_
őstag
Köszönöm a válaszokat, elgondolkodom rajta és utána nézek a dolgoknak. Mennyi idő lerakni a jogsit B125-re? Gondolom 1 hónap..
SR50 DiTech ahhoz képest, hogy 50-es volt teljesen jól gyorsult.125-nél miket érdemes venni 200 környékén?
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #45007 üzenetére
A plusz 100e miatt nem jön be a 125 így első körben, plusz említettétek, hogy az olcsóbb darabok le vannak rúgva, szóval simán bele lehet futni egy 100e-es szervizbe, így már plusz 200-nál vagyunk, ami a duplája a keretnek. Nem anyagi keret ez, hanem inkább az esszerű keret. Nem szeretnék rákölteni 200-250-nél többet.
DigitXT: ez azért érdekes, mert az SR50 DiTech nekem full elfogadható volt és ez is 50-es. Nem akarok én rajoskodni a városba, nem akarok cikázni és 2 perccel előbb A-ból B-be érni. Csak egyszerűen eljutni úgy, hogy nem kell beállni az autós társak mögé a sorba az Örs vezér téren és nem akarok 30 perc alatt elmenni a Stadionokra. Inkább el akarok cikázni 20-30-cal a sorok között, majd beállni középre és elhúzni előre egészen az Oktogonig :-)
Erre keresek robogót, de szerintem a 125-ös az anyagiak miatt kiesik.60 km/h és 150 km/h sebességre pedig ott van a 328-as 193 lovas coupe-m
DigitXT: látom szerkesztetted a hsz-t. A kevesebb fogyasztás 125 és 50 között nem fontos nálam. Most 13 litert eszik az autó, fizetni kell bent a parkolást meló előtt ha nem érek be 50 perc alatt. Ha beérek 50 perc alatt, akkor meg beállok a fizetett őrzött parkolóba.
Szóval mindenképpen a pénzem töredéknél vagyok egy robogóval ami "sokat" eszik, azaz a 2,5 liter helyett mondjuk eszik 4 litert.
E mellett még többet dob a latba nálam, hogy nyerek minden nap 1-1,5 órát, ami ugye a szabadidő és megfizethetetlen :-)[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
16. kerületben a Veres Péteren a MotorDokit sokan ajánlották :-) Igaz, kicsit kint van a belvároshoz képest :-)
-
Something_
őstag
válasz Something_ #44990 üzenetére
Sziasztok!
Nah egy kis update.
Arra jutottam, hogy marad a Sonic munkába járós igáslónak az autó mellett, nem cserélem le 50-esre, 125-ösre. Egyeztettem a motoros szerelőmmel, felesleges lenne másik 50est venni helyette.
A 125 jogsit lehúzásnak érzem, ezért nem is gondolkodtam sokáig rajta.Nah, viszont A korlátlant fogok kezdeni, rajta vagyok az ügyön, egy infót akarok majd kideríteni a közeli iskolákban, hogy a KRESZ tanfolyam, hogy oldható meg, hogy beseggelem és csak vizsgázni megyek el. A 30 elméleti órából a 20 kreszt, feleslegesnek érzem az időt elpazarolni rá. Természetesen a maradék x óra elmélet érdekel. Esetleg ha valaki tud ez ügyben pár infót, az kérem jelezze.
Nah, viszont már ki is néztem, hogy milyen motor lesz helyette (remélem nem gáz, hogy a robogós topikba kérdezem ezt meg, ide is vág egy-két dolog miatt.)
Szóval beleszerettem a CBR600F F4-be. Mind kinézet, mind tesztek alapján. Természetesen az árfekvése is szimpatikus.
Akikkel eddig beszéltem, mindenki próbált lebeszélni, hogy egyből 600-as legyen az 50-es/autós tapasztalatok után. Ennyire drasztikus a helyzet, vagy csak féltenek az ismerősök?
Nem látom logikus döntésnek, hogy vegyek egy "felesleges" köztes köbcentis robogót/motort. Erről kérnék egy kis eszmecserét, hogy kinek, mi a véleménye erről.Jelenlegi elképzelés az, télen/off szezonba veszem a motort és megmarad mellette melóba járósnak a kis 50-es is.
-
Something_
őstag
Írtam is, hogy nem munkábajárós lenne, csupán csak hobbi, meg megszerettem a motorozást. Munkábajárós 50-es lenne, ez a logikus megoldás rá.
Ahogy ismerem magad, úgy fog alakulni a történet:
- megveszem a 600-ast, kevés lesz az 50-es és helyette lesz valami nagyobb ccm-es robogó melóbajárósnak
(amúgy a melóbajáróst úgy kell elképzelni, hogy kb 15 km. 16. kerületből bejövök vele az Oktogonhoz)huszi.gyb: hmm, ha van ilyen lefokozó és nem tesz rosszat a motornak rövidtávon, akkor érdemes lenne belerakni az első hónapokra. Motoros topikba kérdezzek utána, hogy pontosan, hogy is működik ez?
maszekember: köszi, megnézem ezt az e-learning-et. Nem tudom így hirtelen elképzelni, hogy mi ez :-)
-
Something_
őstag
Nah, A korlatlan jogsira beiratkoztam, szombaton kezdodik a "kresz", 5 het mulva vizsga.. (1 honap kuka ).
Ma kellett elfogadnom amit hetekkel ezelott mondtatok. 50 ccm varosba 110 kg-s embernek nem igazan palya..
.. szoval hamarabb kezdodik majd a rendszamos robogo vasarlas, mint ahogy tegnap gondoltam volna.. -
Something_
őstag
válasz DigitXT #45830 üzenetére
Hát a saját bőrömön tapasztaltam.
Nah, de megint ott vagyok, hogy nem tudom mit vegyek..Max 200-at szánnék a robogóra. Nem kell szépnek lennie. Menjen, megbízható legyen és ár érték arányban a legjobb választás legyen 200-at szánnék csak a gépre, e mellett ugye vannak még egyéb költségek is.
Esetleg jól bevált típusok? Azt se tudom, hogy mi legyen 180, 250? Csak Bp-n szeretném használni, munkába járósnak.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Napi hülye kérdésem.
Ha úgy döntök, hogy bevállalom, hogy 2 hónapig B kategóriával vezetek egy rendszámos, átírt, biztosítással rendelkező 250-es robogót, mennyi az esélyem, hogy kiszednek Bp-n belül? 6 éve vezetek, de még sosem láttam, hogy robogóst igazoltatnának. -
Something_
őstag
válasz runner 125 #45878 üzenetére
Okok, szokott lenni.
45k ok, ha feljelent, akkor az autós jogsimat is bevonhatja? -
Something_
őstag
válasz enginev3.0 #46762 üzenetére
Én ezt ajánlom. 10-12k-ért kb ajándék, ha azt nézzük, hogy mitől véd meg: Asesso
Nem találtam könyökvédőt tőlük, habár most nem működik a hivatalos oldaluk. Amúgy magyar fejlesztésű termék.
Nagyon ajánlom, hogy vegyél gerincvédőt is. Életet ment, talán fontosabb is, mint a bukósisak.
Rémtörténet következik:
Család barátja 15 éves. Vidéken felpattan a robogóra, bukót felveszi, mert el akar menni x száz métert egyik rokonhoz. Földes út, kb 30-al megy. Szabálytalanul bevág elé egy autó, kikerülés közben kb leesik a robogóról lassú tempónál.
Gerincét olyan szerencsétlen helyen üti meg, ami miatt lebénul. Ez kb 8 éve volt. Azóta ágyban fekszik, nincs "más" baja.
Nem tört el semmije, nem repült 100 métert. Egyszerűen csak leesett a robogóról. Az orvosok azt mondták, hogyha pár centivel máshol éri az ütés, nem bénul le.[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz enginev3.0 #46803 üzenetére
Caberg V2 - > 5 Sharp csillag -> napszemcsis, 27k-tól kezdődik, 33k-ért van V2R, az is 5 csillagos.
A nyitottat hanyagolnám, ha számít a biztonság és a védelem :-)
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz DigitXT #46815 üzenetére
Még sok is!
Lehet, hogy en vagyok csak ilyen paras, hogy megprobalok mindenbol ar/ertek aranyban a legjobbat venni, de en azt nezem, hogyha 1 vagy 2 hetre valamiert parkolopalyara kerulok, akkor sok penzt bukok, ami kihat a tovabbi munkamra is anyagilag.
Amugy a 125ossel is lehet menni 100al, meg az 50essel is 80nal, habar szerintem 20nal is fajhat egy allas
Az ilyen all nelkuli sisakba nem megy be a bogar? Becsattan, megcsip es kesz a kaosz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Akutális
Mónika-show – mosoly:
“Nézd, milyen frankó az új bukóm! Csak egy gombnyomás, és az egész eleje felnyílik! Tudod milyen jó ez ilyenkor, városban?” Nem tudhattuk meg, mert a következő kanyarban egy gázolajfolton megcsúszott, és mire a mondat végére ért volna, már két foggal kevesebbel büszkélkedhetett – az új sisak árának dupláját hagyta ott a fogászaton, hogy ne úgy nézzen ki, mint egy kiélt ózdi simagöröngyösi valósághős… -
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #53026 üzenetére
+ motor-részlet?
A robogóhoz én kaptam rokontól jó állapotban lévő motowell sisakot. Kényelemre 0 volt, párásodott egyből ha megálltam, engem zavart, hogyha hűvösebb volt, fel kellett hajtani a plexit. Hangos is volt, viszont így visszagondolva a Shoei sem sokkal halkabb, viszont a pinlock miatt sosem párásodik, ami brutál jó tulajdonság és nyilván az ára miatt sokkal kényelmesebb.
A gumi témához meg egyetértek huszi-val, azon én sem spórolnék, habár ilyen szar időben (10 fok alatt, főleg hideg gumival) a Metzeler Sportec M7 RR is megcsúszott fékezéskor..
Rá 1 hétre le is raktam a motort, nekem elég volt, nem akartam összetörni, pedig nem fáztam sosem.
November 30-án raktam el téli alváshoz, addig minden nap mentem vele :-)
Remélem március végén már elő lehet venni :-) -
Something_
őstag
Ha a barátod ditech gépe karban van tartva és megbízol benne, akkor jó kis robesz. Viszont, hogyha nem, akkor a gatyád is rá fog menni és többet fogod tolni, mint menni vele
Vettem annó egy ilyen gépet pár éve, kb 1 hónapot volt meg. 130ért vettem, 80ba adtam el úgy, hogy nem indult Sikeresen átvette kollégám, úgy hogy mondtam neki, hogy a szerelők rémálma, azt mondta a szerelő, hogy lehetetlen vagy éppen brutál nagy összegeket kell rákölteni, hogy jó legyen.
Kérdeztem, hogy mi az a brutál nagy összeg. Azt mondta, hogy N*40e, hogyha valami szar benneViszont míg jó volt (kb 2 hét), addig nagyon bejött. Nagy volt, jó volt a formája és ment, mint a meszes.
Ekkor jött asszem másfél év szünet, kemény 2 hetes pályafutásom után. Vettem ismerőstől egy aprilia sonic-ot, úgy gondoltam, hogy teljesen jó lesz az 50-es, az SR50 is bőven jó volt.
Nah szóval itt szembesültem vele, hogy 50-es és 50-es között is brutál nagy különbség van.
A sonic az lassú, kicsi volt, míg az SR50 nagy és brutál jól ment. (vagy lehet, hogy az x év szépíti az emlékeket) -
Something_
őstag
válasz Bambalazs #53326 üzenetére
Errol az jut eszembe, amikor az elso forgalmi orara mentunk egy csajjal. En mentem elol, kifordulunk a rutinpalyarol, 50 meter utan ballos kanyar. Fek, index, nezek hatra.
Basszus a csaj eldolt a motorral fullra a rutin palyarol kijovo emelkedo-lejto parosnal.
Kerdezi az oktato, hogy miert nem raktad le a labad? Erre asszondja, hogy rutinpalyan azt mondtak, hogy nem lehet, ezert gondolta, hogy forgalomba sem lehet
600as hornettel hozta ossze.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest