-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bambalazs
senior tag
Minap leltem erre a topikra, a mai szép idő alkalmával sikerült is egy jó fotót lőni a 2005-ös Yamaha Jog (SA24J) robogómról, így szeretném bemutatni a kis japán útittársamat. Tuningmentes (új szíj, görgők, vario csúszkák, gyertya, légszűrő, téli gumik), 7LE, 60 km/h vége, a budapesti 55 km/h-s forgalom sebességéhez pont elég. Fürge kis jószág.
-
Bambalazs
senior tag
válasz DigitXT #52330 üzenetére
Netről, több helyről összevadászott információkból tudom csak. Annyira japán, hogy itthon a nagykernél sem találok kifejezetten a típushoz való alkatrészeket. Egy hónapja eltört a balos fékkar a furatnál, elöregedett az alumínium, aztán végül egy 3KJ fékkart tettem fel egy vékony meghajlított lemezzel együtt, mert azon máshol van a féklámpa kapcsoló bütyök. Fekvő minarelli blokk van benne, ha ez számít...
Ha megtalálod a gyári papírját neten, komolyan a vendégem vagy egy korsó hideg Guinness-re.
-
Bambalazs
senior tag
(#52338) DigitXT: Japánban az 50 köbcentis robogóknak 30 km/h a megengedett maximális sebességük lakott területen belül, ezért van 30 km/h-s sebességhez megadott fogyasztási érték, szóval a 2,5 literes fogyasztás százon helytálló. (A műszerfalon van egy Speed feliratú led, amely kigyulladna 30 km/h felett pont a sebességkorlátozásból adódóan, de az exportra gyártott motoroknál értelemszerűen nem világít.) Köszönöm a linket. Hova kéred a söröd?
(#52339) dzso22: Köszi. Annyira gyári gyújtáselektronika van benne, hogy még a gumi tartó is rá van gyógyulva a doboz műanyag borítására. Biztos, hogy 6 lóerős, mert a 90 kilómmal veszettül tud gyorsulni, másrészt a gyári adatok azt mutatják.
(#52340) 30z.Samu: Tervbe van véve a B125, csak hirtelen tél lett, a jogsi árából meg téli gumi és téli kesztyű...
-
Bambalazs
senior tag
válasz 30z.Samu #52349 üzenetére
Közlekedjen az a sáv szélén, akinek hat anyja van. Ilyen kis kerekekkel nem jó élmény belemennyi a nyomvályúkba és a kátyúkba. Biztonság szempontjából mindenképp a sáv közepén érdemes közlekedni (kivéve buszsáv az olajfoltok miatt). A gyorsulással és a forgalom tempójának felvételével nincs gond, csak az előzésnél lenne jó. Városon kívül több előnye van a 125-ösnek, de ez egyértelmű.
-
Bambalazs
senior tag
válasz 30z.Samu #52354 üzenetére
Hát előzgessenek, ő dolguk, hogy mennyire sietnek, de azért ne sodorjanak el, mint azok a bmw-sek és audisok, amiken gyárliag nincs index... Pár hónapja épp megvártam, míg lehúzódik előttem egy autó, de közben mögöttem már dudált a hülye, hogy menjek, aztán megelőzött, de úgy, hogy a visszapillantója súrólta a könyököm. Annyira megijedt, hogy 70-re felgyorsított, próbált lehagyni (domboldalon lefelé) és autós-motoros üldözéssé fajult az esemény, de a lámpánál szerencsére sikerült beérni. Szépen, nagy lendülettel, ököllel behajtottam a visszapillantóját és felmutattam a középső ujjam. Az ilyen elmebetegekben nem tudatosul, hogy a közúti veszélyeztetésért akár három évet is kaphat?!
-
Bambalazs
senior tag
A saját testi épségünk és képi világunk megőrzése érdeképen a Prohardver fórummotorja amutomatikusan leszedte a képet, hogy a túl erős fény senkinek se okozzon gondokat.
-
Bambalazs
senior tag
Hidegindításnál gyakran kb. 15-20 másodpercig több benzin meg az égéstérbe, ezért nagyobb fordulaton jár, miközben a gázkarhoz még hozzá sem nyúltam. Minap sikerült kideríteni - az alvázszám alapján is - hogy gyári hibás a karburátor, viszont ingyen cserélik. A kérdésem az, hogy hajón vagy repülőn vigyem Japánba a robogót?
Szerk.: Köszönöm a válaszokat. Kezdő motorosként néha a hülyeségből tanul az ember. Igaz, hogy még csak bő 3 hónapja van meg, de már sikerült beletenni 1500 km-t.
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Annyira szar az út minősége a Hungária körúton, hogy a belváros felé inkább megéri kerülni, az a plusz néhány kilométer nem számít.
-
Bambalazs
senior tag
Isten áldja ezt a nagy szelet! Felborította a robogót és a balos fékkar kettétört.
-
Bambalazs
senior tag
Csak hogy ne legyen igaza Dexarnak, nincs elátkozva a topik. Gyorsan írtam egy emailt a közelemben lévő robogó alkatrész webshopos idős úrnak, ahol múltkor vettem ugyanúgy balos fékkart, és ott helyben meg kellett trükközni egy hajlított lemezzel, hogy a 3KJ fékkar féklámpa bütyke jó legyen a SA24J-m féklámpakapcsolójához, mert ehhez egyszerűen nincs alkatrész, csak olyan, ami 3KJ/3YK kompatibilis (SA24J fékkar még a nagykernél sincs). Annak ellenére, hogy zárva volt, írta, hogy menjek a fékkarért még ma, majd ott helyben ki is cserélhettem. Mint múltkor, most is kapott jattot a segítőkészségéért.
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Faszállító...
(ui: páromnak vettem a műfenyőt, én az igazit szeretem, már csak az illata miatt is, de a faszállítós poént el kellett sütni )
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
válasz szentkuti11 #52787 üzenetére
Hazafelé majdnem benéztem, de sikerült időben kapcsolni.
-
Bambalazs
senior tag
Tubeless guminál a szelepet szokás cserélni, 400 Ft darabja.
-
Bambalazs
senior tag
Nekem most ilyen 90/90-10-es gumi van fent: [link], és piszok jól tapad, esőben és hidegben is! Olcsó és jó.
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Legkisebb résen hagyott plexivel (HJC CS-14) és jobb minőségű maszkkal kivédhető a párásodás úgy, hogy nem fagy le az ember arca, de csakis 0 fok felett. Tegnap gurultam egyet a közelben, de egy rossz kilégzéstől a szemüvegem is úgy bepárásodott indulás előtt, hogy alig akart eltűnni. Az is igaz, hogy volt vagy -5 fok. Viszont ezzel a kettőssel 20 km/h felett belül a plexin lévő pára azonnal eltűnik.
-
Bambalazs
senior tag
A testi épség megőrzése és a biztonság jobb befektetés, mint utólag a gyógykezelés (vagy rosszabb)... Másfelől nem árt figyelni az akciókat sem, ha már spórolásról van szó. Nekem így sikerült beszerezni egy 55 ezres Bering kabátot 29-ért.
-
Bambalazs
senior tag
Két héten belül újra feldöntötte a szél a robogót és megint eltörte a balos fékkart. Egy biztos, most a kamera oszlop alatt parkol a gép, balról meg egy beton virágtartó gátolja abban, hogy felboruljon. Na most próbáld meg feldönteni, te genyó!
-
Bambalazs
senior tag
Mikor szeptemberben megvettem életem első motorját, a kis Jog-ot, az első 50 méter után, ahogy kikanyarodtam a mellékútról zakóztam egyet. Hát a f.szom se tudta, hogy esős úton nem kéne behúzni reflexből a jobbos féket, ami az éveken át tartó kerékpározás után hirtelen a hátsó féknek tűnt, de nem az volt ugye... Persze az egy hétig tartó fájdalmak észhez térítettek, nem volt kérdés a megfelelő ruházatba való befektetés, illetve hogy mindig figyelni kell. Most, kb 2000 km robogózás után örülök és hálás vagyok azért, hogy akkor abban a pillanatban estem egyet... Nagyon jó lecke volt.
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Fokt motoros boltban szoktak lenni leértékelve Bering kabátok, ott vettem az enyémet is 50 helyett 30-ért.
-
Bambalazs
senior tag
15. kerületi road rage
Jöttem a Pólusnál lévő OMV kútról robogóval, le akartam fordulni a Szentmihályi útról a Nyírpalota útra, de egy fekete Ford Mondeos majdnem elsodort, úgy előzött, majd a zebrán centikre ment el egy gyalogos mellett... A pirosnál utolértem, melléálltam és integettem, hogy mi van, elmentek otthonról?! Aztán a Vásárcsarnoknál lévő visszafordítónál jött mögöttem, dudált majd nekemkoccant! Lehúzza az ablakot, majd kiszól a büdös cigány: "Há' miván, meg ákársz hálni, gáci?" Persze mellette ült az asszony meg a kis purgyé, meg akarta mutatni ki a jani. Tökig húztam a gázkart, de a visszafordító utáni buszmegállónál bevágott elém, megálltam. Elkezdett tolatni, de inkább megfordultam, balra fel a padkán, a susnyáson és a parkolón keresztbe, majd ki a Vásárcsarnoknál a Páskomliget utcára. Gyorsan behajtottam a Páskom parkba, 10 percen vártam a tömbházak között, hogy lenyugodjak, mert ez túl nagy adrenalin dózis volt... Kicsivel később a Páskomligetről ráhajtottam a Zsókarvár utcára, de a büdös cigány még mindig ott körözött hogy keresztülhajtson rajtam! Szerencsére a túloldalon volt, így az orvosi rendelőnél behajtottam a Kőrakás parkba majd a gyalogos utakon hazagurultam. Ponyva fel, sisak le, vegyülés a járókelők között... Hihetetlen! Le merem fogadni, hogy még jogsija sincs!
-
Bambalazs
senior tag
válasz -Mosquito- #53855 üzenetére
Abban a helyzetben annyi időm se volt, hogy levegyem a kesztyűt, nem hogy elővenni a telefont. Túlélésért folyt a harc...
-
Bambalazs
senior tag
Nem győztem etetni őket kockacukorral, hogy legalább moccanjon már meg az a néhány...
Mosquito34: Annyira váratlan volt a helyzet, hogy a sokktól a rendszámát sem tudtam megjegyezni, pedig többször is leolvastam. Csak az pörgött belül, hogy hogyan ússzam meg a semmiért járó lincselést...
[ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Fórumtársaknak, azok ismerőseinek olcsóbban adom: Clover protektoros női kabát
-
Bambalazs
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Barátnőmnek egy Scarabeoja van, nekem egy Yamaha Jogom, úgyhogy van viszonyítási alap. Mindkettő nagyon jó robogó, de Jog kényelmesebb, annak ellenére, hogy 190 cm vagyok. Na jó, éles kanyarban szét kell terpeszteni a lábakat, hogy elférjen a kormány...
Scarabeo-n nem érezni az úthibákat a nagyobb kerekek miatt, magasabban ülsz, viszont mikor vezettem volt egy "mintha valami hiányozna" érzés. Arról nem is beszélve, hogy nincs csomagtartója, csak kesztyűtartója.
Bezzeg a Jog csomagtartó rácsára minden mehet gumipókkal, miközben dugig pakolod az ülés alatti csomagtartót, kesztyűtartóba meg mehet a félliteres ásványvíz és valami péksüti. Első motornak nagyon jó a Jog, eddig a pár hónap alatt megtett 2400 km összes centije élvezettel telt, akkor is, ha egy kátyú akkorát ütött, hogy a tükör totál elmozdult, vagy mikor egy gyökér autós elől menekültem a városban, ment árkon bokron keresztül.
Mikor motort veszel, majd nézd meg, hogy hogy fognak a fékek, mennyire kopott a gumi, egyenletesen húz-e gyorsításnál a további kiadások minimalizálásának érdekében. A teleszkóp az esetek 90%-ában tuti halott lesz használt gépeken, megsínylik a pesti utakat. Ugyanúgy bringáról váltottam robogóra, mint ahogy te is szeretnél, és csak azt tudom mondani, hogy élvezni fogod. Viszont ha tényleg veszel valamilyen kétkerekűt, ne félj kiadni pénzt minőségi védőruházatra![ Szerkesztve ]
-
Bambalazs
senior tag
Jogban 5g, így 60 km/h a vége, városban pont elég, mert lámpánál való elindulásra van hangolva, nem erőlködik. Gyári Scarabeo 70-80 km/h-t megy, nem értem mi a fenét akarsz tuningolni rajta. Ha sebességre vágysz, inkább 125-ösben gondolkozz.
-
Bambalazs
senior tag
válasz kovee01 #54550 üzenetére
Hello! Tuningmentes, kevesett futott motor mindig jobb, mint a sokat futott megpiszkált. Ha a Gilera 4000 km-rel ezelőtt lett átalakítva, akkor lassan érik egy szíj- és görgő csere attól függően, hogy mi lett anno beletéve. Ha márkás alkatrész, akkor jobb esetben még 1-2000 km-t bírni fog. Olasz motorokat nem ismerem, szerintem várj meg még 1-2 értelmesebb hozzászólást is.
-
Bambalazs
senior tag
15. kerület, jelen.
-
Bambalazs
senior tag
válasz Something_ #54589 üzenetére
Gurulhatunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!