-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dzso22
senior tag
válasz body007 #52001 üzenetére
Akkor marha nagy szerencséd volt csak a hengerfal hevült túl. Nekem már ált meg a gépem olajzás miatt. Az olajtartályba a jeladó halt meg és benzinkútra menet fogyott ki az olaj. Olyan kopott már volt a motor hogy nem ragadt meg. Először azt hittem kifogyóba a benzin de hazafele menet a tankolásból ugyanúgy leállt 500méterenként. Hazavitt de éreztem hogy a motor ereje is gyér lett. Otthon megmértem a kompressziót 5 bar volt,Aztán már csak a fejemet fogtam. Lehúztam a hengert és úgy nézett ki a dugó mint egy zebra csak szürkében főtengely dugó henger csapágyak szmeringek ezeket mind lehetett cserélni.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
Azért van az hogy nem akar 12 óra állás után elindulni mert az egy dolog hogy kihült a blokk de a benzinnek több idő kell míg teljesen elpárolog a rendszerből. folyamatosan párolog.
És azért nem indul csak nehezen hiába jó a szivató mert nincs tökéletesre hangolva a karbi.
Ha magasabban áll a tolattyú több levegőt kap a szivató mellé a motor és így már elég szegény a keverék ahhoz hogy ne induljon el.
Automata szívatós karbik érzékenyek a beállításra.
Tökéletesen be kell hangolni a Súber tű-t(ha lehet) alapjárati fúvókát főfúvókát.
és nagyon nem könnyű feladat.
És ha hivatalos akarok lenni autó és motorszerelőknek nem tartozik a munkájukhoz. (kivéve ha kitanulják)
Külön karburátor specialisták vannak erre a célra és csak ezzel foglalkoznak.
Csak ritkák mint a fehér hollóA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz huszi.gyb #52069 üzenetére
ennyit nem érne meg egy tactra költeni.
Amit most raktam a nyáron össze magamnak robogót azon gyárilag volt markolat fűtés de leszereltem róla mert én nem éreztem olyan hatásosnak. Inkább maradtam a téli kesztyűnél ráhúzva egy duguláselhárítós gumikesztyű marha jó meleg(#52100) Dexar007
Nem szív az a motor valahol fals levegőt?
Szívesen megnézném neked csak túl messze vagyunk egymástól.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Dexar007 #52104 üzenetére
Azt megpróbálhatná még a szerelőd hogy ha kihült a motor teljesen, szépen leveszi a légszűrőt fog egy fecskendőt és a toroknál tol bele egy kis anyagot.
Így kitudná szűrni hogy karburációs hiba vagy nem,mert ha pöccre indulni fog akkor még valami mindíg nem jó a karbinál.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
-
dzso22
senior tag
válasz hoby36 #52177 üzenetére
Vegyes a vélemény találkoztam már ilyennel töröttbe is.
Én feleslegesnek tartom ha persze nincs felpöckölve a géped.Jobban szeretem a gyárit nagyon sokat kibírnak.
Az enyémbe is gyári kuplung van és "megpiszkált" motor és probléma mentesen bírja.
Rugót pedig úgy válassz ahogy a szíjat állítod.
De én a közepes erősségűt javaslom.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz szentkuti11 #52226 üzenetére
Jó azért én is motorozok rossz időben kivéve ónos esőben, de rövid távon nem egész nap.
Csak azt ne mond hogy meleg is volt a kajaA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
Hát lehet hogy én a jövőhéttől téli álomba küldöm a gépet.
Ma jöttem hazafelé és már érezni lehetett a víz hatását. A hátsó fék már kicsit késve engedett vissza,a dekni az önindító sárba úszik a többiről ne is beszéljek.
Túlságosan sajnálom ahhoz hogy "megöljem". 2-évig terveztem és szereztem be az alkatrészeket,az utolsó csavarig mindent én raktam állítottam és hangoltam össze.
Olyan mind ha én lennék a faterja
Viszont motorra szükség van.Van itt még kettő szerelésre vár tavaszig rá ér megcsinálnom ,de elég pofátlanság lenne gyorsan össze rakni az egyiket és azzal menni meg amúgy sem tennék ilyet,úgyhogy szereznem kell gyorsan egy olcsó rigát vagy egy babitA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Bambalazs #52326 üzenetére
Jó kis géped van
Ha jól látom még a hosszú minarelli fajta. Furcsálom a 6.5le-t mivel 2000 utáni gyártás, és 2000-ben született egy rendelet hogy nem lehet 3.5le-nél erősebb egy 50-es blokk.
persze kivételek akadnak és fognak is.
Nem tudom azóta változtattak e a rendeleten lehetséges hogy máshol fojtanak így "átcsusszanhat"
Sokan ezért keresik a legendás 3kj, fekvő hosszú vagy rövid minarelli blokkos 1999-ig gyártott robogókat.
Mert ott még megvolt gyárilag a 7.2le az 5 felömlő a hosszabb végáttét és a szűk forgattyúsház a tökéletes elősűrítéshez.
Cdi milyen a gépedben tiltós?
Ha igen akkor soha nem tudod szétpörgetni 7000-nél tilt. a főtengő 9-ig vígan bírja,a gyújtás pedig 12-ig[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz 30z.Samu #52364 üzenetére
Yamaha Jogokon lehet állítani mikortól villogjon nekem nem villog,de majd ha lesz kedvem beállítom 80 körülire.
(#52363) body007:
Én is nézegettem ezeket a csecse órákat de aztán mégis a gyári órák mellett maradtam persze a 60-asokat alapból kilőttemA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Norbika88 #52366 üzenetére
Igen van ilyesmi hogy a nagy a hő kicsit "kidobja" az olajat de az egy külön túlfolyón elfolyik aminek általában cső van a végén hogy ne kenjen össze semmit.És nagy ritkán fordul elő nyári hőségben.
Lehet túl töltötted kicsit az olajat,vagy az olaj viszkozitás nem jó.
Esetleg tömítés hiba. Vannak olyan típusok amelyeknek a végáttét tömítése direkt úgy van kialakítva hogy, ezáltal jut nehezebben az olaj a túlfolyóhoz.
Ha ez megsérül vagy átenged akkor is csinálhat ilyet.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz DigitXT #52444 üzenetére
Nekem a mostani gépem utazója 70km/h és nem üvölt 3-3,5-be áll meg alsó nyomatékra terveztem.
50-es a henger sima gyári kivéve a dugó mert azt "átformáltam"
85-öt mentem vele eddig maximum, menne még de innentől érezni azt hogy a hetvenes henger hiányzik neki.
Ez egy Aprio type 2 és teljesen stabil 80-nál is.
Természetesen nem gyári csak kinézetre viszont előtérbe van helyezve a tartósság és a stabilitás így a futómű sem gyári
2-3 éve volt nálam egy Aprilia leonardo teljesen kigyúrva 150-es malossi 4szelepes rotax hengerfej stb.
180-nál még ment volna de már egy életveszély volt. látnod kellett volna az autósokatA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz 30z.Samu #52451 üzenetére
Nem akarom fényezni magam
2-év alatt tudtam összerakni ahogy volt rá egy kis időm meg plusz pénzem.
A vázat idomokkal egy lomis piacról szereztem be 25000ft -ért.
A blokk kuka volt sima 3kj...
Ami benne van szintén 3kj persze de egy konténeres lepukkant motorból vettem meg mivel ez egy ritka szűkített forgattyúsházú verseny széria volt. (japók kiszámíthatatlanok)
Kapott egy 14 fogas végáttételt (a sima 13)
Egy Motoforce racing főtengőt ami aktívan 16000-et bír c4-es ntn fémkosaras csapágyakkal (koyo-t nem kaptam csak műanyagban az meg elolvad)
A gyújtás gyári 3-fokkal eltolva
A cdi egy Posh racing.
A Karbi egy 17,5-es leader kicsit keverve mikunival.(oltári nehéz belőni de jobb mint a dellorto)
visszacsapó egy polini.
Első futómű egy komplett Aprilia atala szőröstül bőröstül.
Hátsó teleszkóp összerakott 2 féléből súlyra lőve.
Hátsó gumi ami pont még befér
variátor egy top racing naraku tárcsával.
Kipufogó gyári, katalizátor kiszedve és állítható a fojtás.
kb ennyi.
Megy
Volt rajt 70-es polini de leszedtem mert hallani lehetett ahogy fogy a tankból a benzin. viszont a 90-et kivágta pár száz méteren belül.Imádom. élmény menni vele főleg abban a tudatba hogy az utolsó csavarig én raktam össze és én szenvedtem vele hónapokat.
Egy két barátomnak odaadtam hogy próbálja ki mindegyik azt mondta kegyetlen.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz huszi.gyb #52463 üzenetére
Semmi extrémre nem kell gondolni ha ezek gyárilag fojtással tudják a valós 70-et akkor nincs semmi furcsa a 85km/h ban.
Leírtam mik vannak a gépben lejössz kipróbálhatod
A sima 4-t ket meg a 2000-es utáni Morini blokkos meg di-tech talicskákat el kell felejteni azok lomhák gyengék véglegesre folytottak.
Gilera pl forgattyús házzal fojtott véglegesen
99-ig minarelli mai napik ezeket tuningolják meg az am-6-ot
Példaképp egy jól összehangolt gyári f12 malaguti viszi a 85-öt.(hosszú minarelli)
50-es am6 25 lóerő eddigi rekord.DigitXT:
Dt50 egy gyenge hulladék.
am6 kerékre áll kis belenyúlással.
Ha egy leonardo-n a végáttét cserélt. Sport a cdi, rotax 4-szelepes hengerfej van szelepfészek felmarással malossi szívvel és sport variátorral mi olyan hihetetlen abban hogy 180-at ment?
a hengerfej magában egy hatalmas erőtöbblet.
Turbó elenyésző ezeken a kis gépeken értelme 0 hengerfej lesíkoltatás előnyösebb. (turbónál az ellenkezőjét csinálják)
150-es motorról beszélünk ami tuningolt fojtásmentesített nem pedig egy gyári kymco vagy bármi más ami be van határolva hogy annyit mennyen és csók.
Ültél már 150-es sportmotoron amin semmi extrém nincs csak alapból fojtásmentes?[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz huszi.gyb #52465 üzenetére
Persze költeni kell csak sokan azt hiszik hogy eget verő dolgokat kell venni hogy mennyen a gép de ez nem igaz érteni kell hozzá és ki lehet hozni egy egész jó gyors gépet olcsón.
nem tépi szét a kezed nem égeti le magáról a gumit de dinamikusan gyorsul elfogatható marad a fogyasztás és végre is jó.
az a Leonardo persze más tésztaA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
Ment
Csak nem egy szokványos blokkot kell elképzelni hanem olyat amibe sok sok pénzt nyomtak.
tehetős tulaja van amúgy meg 2 éve áll főtengő nem bírta szétvert mindent hozok képet mi maradt belőle. a hátsó kertjében áll letakaratlanul és nem is érdekliA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz DigitXT #52469 üzenetére
Én értelek és jogos de ezen nem egy henger ficegett csak, volt mellette sok más is.
Nem én raktam össze csak mutatóba hozta annó mije van. Mezei szerelővel szóba se állt volna
Fogalmam sincs hol rakatta össze ki kik csinálták
De ha nem látom nem tapasztalom mit megy nem hiszem el.
De ne vesszünk össze ezen mert nincs értelme.
rég volt
Mentem vele zsír volt oszt csőA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
hülye azért nem vagyok
volt abba sok más is csak említettem pár dolgot de nem én raktam össze tisztába vagyok vele hogy 2-3 dologgal még nem menne 180-at.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
igen hihetetlen meg minde de szerintem
nem annyira lényeges hogy ezen rágódjunk meg vitázzunk az kéne még hogy egy ilyen sz@ron összekapjunk. lehet rossz volt az óra azt megbillent . inkább meséljetek arról a lyukas bukós bácsiról[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz DigitXT #52474 üzenetére
Nitro az egy gyilkos dolog
Őszinte legyek semmilyen más tuning nem volt rajta.
Nem tudom mi volt a célja vele.
kicsit meglestem mesélt mentem vele és ennyi.
Nagyon jól gyorsult de aláírom nem lett gps-el mérve csak az órát néztem és ennyi.
Lehet ott sem volt valami tiszta?
Gyári futóművel futott, biztosan többet ment és jobban egy sima 150-esnél.
Mutatott amit mutatott az óra de már egy életveszély volt.
Én sem értem az ilyen embereket miért nem vett arra valót.
De tudnák mesélni pár ilyen emberről Természetesen tisztelet a kivételnek(#52475) kcsa
Ezt nem tudtam
Se előtte se utána nem foglalkoztam leonardoval.
annyit tudok hogy volt belőle 2 és 4 szelepes változat és ez síkolva volt és maratva voltak a szelepfészkek.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz KelemenUhr #52504 üzenetére
Én mentem egyszer egy ilyennel.
4 sebességes volt de úgy rémlik van belőle 6 gangos is.
Nem egy pörgős darab mondjuk úgy hogy nyugodt természetű
Végsebessége ha jól emlékszem 50- talán60körül volt.
Nem vennék rá mérget de azt hiszem minarelli p4 es blokk van bennük.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz KelemenUhr #52526 üzenetére
Nekem is volt Simsonom régen.
Imádtam és az összes pénzem beleöltem.
Teljesen felújítottam,de sajnos muszáj volt eladnom későbbi pénzügyi gondok miatt.
Soha nem sajnáltam annyira egy motoromat sem mikor elvitték. de hát muszáj volt
Valahol van még róla egy képem meg keresem majd nekedA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz Norbika88 #52557 üzenetére
Egyszer sétáltam hazafelé, jött egy Robogós aminek a csomagtartóján fel volt gumipókozva egy gázpalack.
Kikerült visszahúzta az útszélére a motort a gumipók elszakadt a gázpalack meg lecsattant az útra és
elkezdett gurulni felém full tele volt a palack hangjából ítélve ahogy közeledett.
Megálltam nyeltem egyet és elkezdtem rohanni visszafele
Hála az égnek nem volt semmi gáz.
A muki lazán visszakötötte a motorra a palackját és elhajtottCsak a gázról jutott eszembe
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz 30z.Samu #53293 üzenetére
Jól is tetted
Én nem voltam ilyen okos,ráadásul nekem plexi nélküli volt.
Tavasszal vettem de nyáron majdnem a sírba vitt mikor egy darázs 60 körül beszorult a sisakba és 4-szer mart belém...
Nem sok kellett ahhoz hogy elfeküdjek motorostól sisakostól darazsastól...A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz huszi.gyb #53309 üzenetére
Erről a képről jut eszembe.
Megtaláltam egy képet a Simómról amit már rég eladtam és azóta is bánom...
Igaz itt még nincs rajta az új ülés és a króm láncvédő.
És a legszebb az volt az egészben,hogy teljesen felújítottam tokot vonót mindent,és teljesen gyárin hagytam a gépet. A kipput is visszacseréltem egy új gyárira.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
dzso22
senior tag
válasz wolfnet #53421 üzenetére
Csak fussak össze az életben az öreg úrral aszt hiszem lesz egy szélvédő cseréje is
Tudom hogy nem ide tartozik de a munkámból kifolyólag nagyon sok emberrel találkozok,és sajnos a többség mind ilyen személyiség. Tisztelet a kivételnek!
Egy idő után megutálja ezt az ember,és bár tudja minden értelmes személy hogy nem ez a megoldás de legbelül még is tudja azt hogy egy kis odalépéssel lehet helyre tenni az ilyet mással nem
Régen endúróztam nagy dögökkel attól bezzeg féltek mint a tűztől,de mióta robogóm van egyszer letoltak majdnem a szalagkorlátnak és még a sofőrnek állt feljebb.
Csak arra nem számított hogy arra megyek vissza és megismerem a kocsiját amivel épp parkolni készül.
Megálltam és had ne mondjam miket mondott és mit szeretett volna tenni,de a lényeg hogy elhitte hogy befér a kormány közé a feje,és tud illedelmesen beszélni is....
soha nem fogom megérteni miért muszáj idáig fajulnia a dolognak hogy aztán normálisan el lehessen intézni mindent.
Miért nehéz az embereknek emberként viselkedni a másikkal...A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó