-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Van ezzel a céggel (Spirro*) valakinek tapasztalata?
B-s jogsim van régóta, gondoltam robogózgatnék kicsit,
a napidíj bőven vállalható (több napra pláne), viszont ha
mégsem tetszene a feeling, csak azért nem vennék egy
saját robit. (Amúgy nagymotoros jogsit csinálgatok, de
az még odébb van, úgyhogy addig is érdeklődnék itt.)*: azért tettem be a nevét, mert a keresővel nem talál semmit,
ha meg csak a link van itt, akkor az én HSZ-emet sem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #6763 üzenetére
Hogyan volt védve, ill. hogyan érdemes védeni?
Épp tegnap keresgéltem a topikban a témában, és azt
találtam, hogy az "U lakat" pl. nem rossz, de ha nincs
valamihez "kikötve", akkor feldobják a teherautóra, stb. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6772 üzenetére
jah és 4t 50-est valóban kerüld
Én épp ma béreltem ki egy ilyet 1 hétre 5K-ért.
Tényleg nem egy erőgép. De azért el lehet vele
döcögni (60-at ment óra szerint 60-as táblánál).
Az más kérdés, hogy mennyi idő alatt éri el.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz stargazer #6893 üzenetére
Sajnos városi közlekedésben sokszor épp az nem (!!!) biztonságos,
hogy nem megy többet a gép 30-nál (pl. hidegen, kis emelkedőn, stb.),
és adott esetben nehezen indul meg. Tudom, mert Bp-en közlekedek
egy ilyen 4T 50-essel már néhány hete, s sokszor jönne jól a plusz
erő. Az meg szerintem hülyeség, hogy nagy bajod nem lehet rajta,
csak azért, mert 50-es, és saját erőből nem megy ~45-nél többet (az
én bérrobim mondjuk elmegy 60-ig, más kérdés, hogy ez persze nem
szabályos, de inkább veszem fel mindig az autók tempóját, minthogy
állandóan bajban legyek amiatt, hogy 40-nel pötyögve feltartom őket).
Ugyanúgy kikanyarodhat eléd egy autó, vagy leszoríthat, elüthet, stb.
Meg persze perecelni is lehet, ha eléggé peches vagy (durva úthibán,
vagy valami csúszós cuccon, stb.). Ettől függetlenül jó feeling a robi,
nem azt mondom, de mivel én nem kisvárosban lakom, de motorozni
meg szeretek, nekem mindenképp nagyobb gép kell, ezért van most
folyamatban a jogsi megszerzése. Számomra mondjuk egy Yamaha
Majesty 400-as, vagy egy Piaggio X9 500-as lenne a tuti robogó...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz stargazer #6895 üzenetére
nyáron ki a frásznak van kedve ide-oda elugrálni
állandóan bringával és mindig szétizzadni az agyát
Oké, de motoron meg be kell öltözni: azért izzadsz...
Btw. rendben van, ha nem tartasz fel senkit, akkor nem
gáz, hogy nincs sok tartalék a gépben, de nagyvárosban
számít, hogy mennyire tudsz adott szituból "menekülni". -
DigitXT
félisten
Ebben a HSZ-ben a válasz. Szóval nem havertól (), így
természetesen mindenkinek ennyi, csak nem tudom, hogy
van-e még robijuk, mert az egyiket épp akkor törték rommá.
(Napi 1K amúgy nevetséges összeg, bár a 100K kauciót le
kell tenni KP.) Első körben azért béreltem egy hétre, hogy
egyáltalán kiderüljön, hogy milyen: ha tudtam volna, hogy
minden rendben lesz, akkor eleve hosszabb távra bérelem.
Egy hónapra van most nálam 15K-ért. Persze ha ezt még
többször eljátszanám, akkor én is vehetnék ezen az áron
egy "szakadtkát" magamnak, csakhogy azt nem akarok,
hanem ha megvan a jogsi, akkor egy normálisat, erőset.
Kár, hogy lassan halad a jogsi: nincs hely a rutinpályán.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha ellopják, akkor az új árát kell becsengetned, ami nem kevés.
(Nekem most egy olyanom van, amire azt írták, hogy 300K...) De
lakatot azért nem adtak hozzá. (Viszont a "társboltjukba" át
tudtak navigálni, ahol tudtam egy normális láncot venni rá. Gagyit
nem akartam, mert ugye mi van, ha ellopják, amúgy meg ha lesz
saját mocim, akkor azt is rendesen zárnám lesz, szóval elvertem
8K-t pluszban, de annyi baj legyen.) 2-2,5L körül elmegy százon,
60 a végsebessége: hidegen sz*rul megy, de amúgy kezelhető...
A célnak megfelel, csak lennék már túl a jogsin, hogy vmi sajátot
nézhessek. Már nézegetem őket bőszen, csak még minek...Szerk: itt egy cikk egy ilyen motorról... Azért remélem nem annyira
égő, mint a cikk szerzőjének vezetékneve. (Mert én aztán bőven
nem "csajrobogóként" használom, hanem most munkába járáshoz,
s persze eljutni a rutinpályára full szerelésben!* Kocsim sajnos nincs,
mivel ugye az is megfelelne erre a célra, de pl. BKV-n már hülyén néz
ki az ember (nagyon) motoros kabátban, csizmában, kézben sisakkal.)
*Eddig kétszer sikerült: jövő héten megyek háromszor, pénteken vizsga.
Amúgy az a mókás, hogy a képeket elnézve ez nem egy ilyen motor,
hanem konkrétan az a motor, amivel most én járok. Kb. 1650 km-nél
vettem át, most tartok 2200 fölött valamivel, de mindezt csak Bp-n belül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #6909 üzenetére
logikátlan,meg mi köze hozzá
Ha nem adagolható olyan jól a fék, s hamarabb "beharap"
inkább fog megcsúszni a kerék: ez múlhat a fékbetéten. -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #6923 üzenetére
Nem, csak ő lendületben volt, én meg lekanyarodtam.
Amúgy már írtam, milyen "mocival" vagyok, azért azzal
sem lehet nagyon száguldozni, finoman szólva...
Bár melegen viszi a 60-at, csak türelmesnek kell lenni.Btw. szerintetek is "életszerű" egy 9 éves motorban 3000 km?
(Már csak annak fényében is, hogy én csak 3 hét alatt több, mint
600-at mentem, és gyakorlatilag csak munkába járok vele...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6926 üzenetére
Hát ez az. Ha viszont kamuszagú a hirdetés, akkor
eleve meggondolandó az, hogy érdemes-e az eladóval
kezdeni bármit, mert ha ebben átver, átver másban is.
Ez az "óravisszatekergetés" nemzeti sport nálunk? -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6926 üzenetére
Amúgy én egy piros (!) X9-en gondolkodok...
(Azért, hogy feltűnő legyen, és még a félvak, félhülye
autós is észrevegyen, amikor a közelembe kóricál...)
Azt még nem tudom, hogy kell-e 500-as, vagy elég
egy 250-es is. Ahogy néztem, az előbbi ~40 kilóval
könnyebb, viszont fele olyan erős, bár ahogy a CBF
250-re visszaemlékszem bőven elég az a 20 LE is,
igazából csak nagyobb sebességnél (amikor durván
megnő a légellenállás) játszik a "dupla erő", akkor
tudod kihasználni, de erre meg városban nem fog
sor kerülni, szóval most a 250-es felé hajlok.
(A másik, hogy valamivel kevesebbet is fogyaszt,
a végsebesség meg nem számít, ha az előbbi is
bőven viszi a 130-at: nem tervezek világkörüli útra
menni vele, ha valahol legális 130 fölött tekerni.)Szerk: a forgalomba helyezés mennyi szokott lenni?
Mert rengeteg olyan hirdetés van, hogy külföldi papír,
blabla, és a vételárnál akár 130K-t is jelenthet plusz
a forgalomba helyezés. (Gondolom itt is van regadó,
stb., mint az autóknál...) Egyáltalán megéri akár
csak megnézni az ilyen jellegű hirdetéseket? Vagy
érdemesebb eleve olyat keresni, aminek még van
érvényes forgalmija (ezzel műszaki vizsgája, stb.)?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6928 üzenetére
Kifutottam a szerkesztési időmből,
bocsi: bedobok még pár linket.
Piros: 250, 500
X9-ek általábanSzerk: ez pl. nem piros, de a
"szöveg" korrektnek néz ki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6931 üzenetére
Szóval neked is szimpibb az érvényes forgalmival rendelkező moci.
Mondjuk árban is több, de hát valamit valamiért. Csak lenne már meg
a jogsim, nem érdekel, akár hitelre is, de megvenném, mert bejövős! -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6933 üzenetére
Azért én előbb csak megcsinálnám azt a jogsit.
(Ki tudja, addigra talán tudok annyit spórolni, hogy
nem lesz gond KP-ra sem megvenni a gépet.)
Amúgy mindig rendesen beöltözöm, még a robin
is. Mondjuk amikor meleg lesz (tegnap már volt),
akkor elég szívás lesz a kabát, lehet, hogy kéne
még egy "protektor-ing" is, vagy mi a tököm... -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6942 üzenetére
De eltanyázni ott is lehet. Amúgy bringára is érdemes bukót venni:
egyszer viszonylag "ártatlan módon" elvágódtam egy padkára futás
következtében (versenybiciklivel, de még gyerekként), és bizony
sikerült bevernem a fejem az aszfaltba. Nem lett komolyabb baj,
de nem sokon múlott... Igaz, hogy anno motorozgattunk sokat a
"természet lágy ölén" bukó nélkül, és tényleg megvan a feeling,
meg ha gyökkettővel mész, akkor nem is igen veszélyes, de azt
azért nem hiszem, hogy az erdőbe nem közúton jut el a kolléga,
akkor viszont bukó nélkül nem érdemes megpróbálni. Szerintem.
Jah, hogy azt mondod neki, hogy ha odaért, vegye le? Esetleg
ez kivitelezhető, akkor viszont egy frankó tartó kell neki. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #6952 üzenetére
Gyanítom, hogy én nem ezt az árkategóriát keresem,
de azért dobj egy privit, hadd fájjon a szívem... -
DigitXT
félisten
válasz kételkedem #6960 üzenetére
Feketébe nyáron meg fog főni a feje: jobb az ezüst.
-
DigitXT
félisten
válasz kételkedem #6963 üzenetére
Good for you. Én ma voltam kint másfél órát a tűző napon a rutinpályán.
A "mocimra" felapplikált hőmérő szerint 32 fok volt árnyékban, képzelem,
mennyi lehetett a napon: nagyon ütős volt így gyökkettőzni, meg is fájdult
a fejem, meg minden. Tudom, még nem vagyok hozzászokva, de akkor is
húzós volt. (Volt, hogy azért álltam ki a sorból, hogy egy kicsit odahúzzak
a gépnek, hogy legalább a menetszél hűtsön, meg behúzódtam árnyékba
nyolcasozni.) Szerk: amúgy télen nem is szokás motorozni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az ezüst sisak? Mivel a fejeden van, nem teljesen tökmindegy?
Na jó, az enyém is szép mintás, kérdezték is a Honda Dreamben,
hogy "direkt ilyenre fényeztettem, vagy originál"? Egyetlen baja,
hogy az alapszíne fekete, és a tűző napon az jobban elnyeli a hőt.
Amúgy nem mindegy valóban: lényeg az, hogy biztonságos legyen,
és feltűnő. (Lehet talpig feketében motorozni, mert az olyan "menő",
csak gyorsan vége lehet a mókának, ha az autós nem vesz észre...)
Szerk: és való igaz, az ezüst szín sem olyan nagyon feltűnő, bár én
a feketénél azért jobbnak érzem. De mindenki azt vesz, amit akar![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hogy egy kicsit más témát is feldobjak, mint a ruha...
Melyik "óriás-robogónak" a legnagyobb a csomagtere, ill.
ezen kívül melyik a legpraktikusabb városi rohangálásra? -
DigitXT
félisten
Hát ha 90-nel mentél biciklivel, ráadásul
védőfelszerelés nélkül, ahhoz nem tudok
hozzászólni. Amúgy még azért nem kéne
ennyivel menni, mert segédmotorkerékpár
esetén a megengedett sebesség 40 km/h,
és ha 90-nel lefotóz, majd elkap a rendőr,
b*szhatod a B-s jogsidat. (Szerintem.)
Nem a jogsitól fogsz tudni motorozni, ne
érts félre, csak a jogsival mehetsz olyan
motorral, ami legálisan megy 90-et.
Szerk: és közben nem pörög szét.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Direkt írtam, hogy lefotóz, majd elkap.
Igen, bizonyos értelemben tényleg "marhaság" a
korlátozás, mert pl. sokkal balesetveszélyesebb,
ha az 50-55-tel haladó autók között 40-nel mész:
én is felveszem a tempójukat, ha kell, akár 60-ig.
Tovább nem tudom, mert nem bírja a mocim...Viszont! Azért az nem igaz, hogy ugyanúgy meg
lehet halni 40-nél, meg 100-nál, de igazából nem
erre akartam kihegyezni a mondandómat, hanem:
ha veszel egy olyan gépet, ami csak nagy nehezen
éri el az "elvárt" 90 km/h sebességet, ráadásul azt
tartani sem kényelmesen tudja, tehát nem igazán
nevezhető ez utazósebességnek (eközben meg az
egész cucc szétpörög, meg csak leamortizálódik),
akkor megfontolandó egy nagyobb gép vásárlása.Amúgy sokan járkálnak 50-es papírokkal: gondolom
addig, ameddig a rendőr őket sem kapja el, rendben
lévőnek érzik, ahogy te is a 90-nel való közlekedést
egy "segédmotoros kerékpáron". Ezzel most
nem azt akarom mondani, hogy vegyél ilyen gépet,
de elnézve az igényeidet (90 km/h), ahogy a nálam
sokkal inkább hozzáértők is megmondták: 50 ccm
brutális erejével valsz kevéssé lennél elégedett.Szerk: nyugodtan kitolhatod pár évvel a jogsi szerzést,
és mehetsz 50 köbcentis robogóval, csak ne legyenek
irreális elvárásaid: fogadd meg a hozzáértők tanácsát.
(Nem, nem az enyémet, hanem akik ismerik ezeket a
gépeket, és megmondják, hogy 90 nem megy, stb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz stargazer #7162 üzenetére
Marad a monitor... A Flat Black pl. fekete: matt fekete.
Persze, a Glossy Black feketébbnek néz ki, de attól még
fekete a Flat is. Viszont biztos, hogy más fényviszonyok
között fényképezték az egyiket, és a másikat. Amúgy a
Lava Grey-be a kis kép alapján én is bele tudok képzelni
egy kis zöldes árnyalatot, de amúgy nem. Ez van. -
DigitXT
félisten
Milyen robogót érdemes most venni? Cél: városban rohangászás (munkába).
Követelmény: nagy csomagtartó. Kötöttség: az ár max. 400K, de inkább
kevesebb. Más mindegy, mivel a jogsi korlátlan. Ne legyen gyenge, legyen jó:
ne legyen kicsi (már csak a csomagtartó miatt sem: full sisakot nyeljen be).Azt utálom a "használtautó" motoros rovatában, hogy ott nem lehet
normálisan szűrni: pl. arra szűrhetsz, hogy melyik motornak nincs
érvényes forgalmija, de arra nem tudsz, hogy melyiknek van.Szerk: ez nagyon nagy. "Én robogóként használom..." Azért az "laza".
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7333 üzenetére
Nem ezt néztem ki, csak dobtam egy hátast a hirdetésen.
De amúgy tetszenek a Burgmanok, Majestyk, X9-ek, de akár
még a Hondának is vannak méretesebb robogói, bár egyszer
valaki azt mondta, hogy a Honda robogóban nem a legjobb.Majd nézem a honlapod is. Pontosan azért nem akarok amúgy
túl kicsit, hogy ne kelljen mindenhova a sisakot/kabátot cipelnem.
Bár mondjuk ahova a kabát is befér, az már tényleg nagy lehet.
De speciel van egy srácnak itt a cégnél ilyen 400-as Burgmanja,
egy szál ingben ment a motorhoz, de full felszerelésben hajtott
ki a garázsból, szóval tényleg jól lehet benne pakolni... -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7337 üzenetére
De ha már Burgman, akkor valami ilyesmi. Igaz, hogy drágább egy picivel,
mint a megjelölt keret, de rendszámos, műszakis, nem szarakodós. -
DigitXT
félisten
válasz fekeandras #7364 üzenetére
Annak viszont tutira nem lesz sisaktartója... Sőt, úgy általában semmilyen
csomagtartó. És lehet, hogy még gyengébbnek is fogod érezni, mivel a
robogó kb. mindig nyomatékmaximumon dolgozik, ha húzod neki, ott meg
váltogatni kell, s nagydarab emberként azzal elég sok bajod lesz.* Én anno
70 kg-osan mentem 50-es enduroval (Yamaha DT50), úgy még egész jó volt.
De most 90 kg-osan eszembe se jutna megpróbálni, viszont egy 50-es robi
egész kulturáltan képes volt elvinni: helyi használatra szvsz sokkal jobb.
(Az más kérdés, hogy azzal terepre sosem mész, míg enduroval mehetsz.)*: mármint nem a "váltogatással", hanem azzal, hogy pl. egy nagyobb emelkedőn
hogyan menjél fel, mert ahogy elfogy az erő, kapcsolsz vissza, de közben tovább
lassul a motor: egy visszaváltás már lehet, hogy nem elég, stb. Szóval a végén ott
fogsz kikötni, hogy úgy kell pörgetni, mint egy robogót, csak azt meg nem szereti.
Robin legalább fokozatosan lassul vissza a gép, ahogy bírja, és még a legdurvább
emelkedőn is felvisz, csak nem túl gyorsan, hanem 20-30-cal, de azt végig tartva.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz fekeandras #7366 üzenetére
Jah, ha terep, akkor felejtős a robi. Anno amúgy nagyon szerettem azt a Yamahát, azon tanultam meg motorozni még gyerekként.
-
DigitXT
félisten
Olasz fanok: X9? (Nekem "ránézésre" tetszik: érdemes megnézni?)
Szerk: mondjuk csak most nézem, hogy 180-as: nem nagy ahhoz kicsit?
Szerk2: persze városban rohangálni valsz' bőven elég ez az erőforrás is...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7397 üzenetére
Van belőle 500-as, de nekem egy 250-es is bőven elég lenne ide a városba: igaz, ez még annyi sincs. Mondjuk vmivel könnyebb is (nem 200+), de azért mégis 160-170 kg körül lehet.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7400 üzenetére
Kevés? Pályára biztos, nade a városban elmotorozgatni? Nem feltétlen két személlyel: az mindjárt -60kg. Jó, te az 500-asra mondod, gondolom egy 180-ason bealudnál. Szóval megnézni sem érdemes, annyira gyenge bele az a blokk?
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7427 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy csak városba. Csak főleg! De azért le lehessen vele ugrani vidékre, unokatesómékhoz 90-es tempóban.
50-es robival jártam a városban 2 hónapot: azt hamar kinőttem. 500-as Kawán csináltam a jogsit, az meg bőven sok: 250-es körüli 4T maxit keresek, nagy csomagtartóval, ahogy írod, hozzáállás kérdése. Nem félek a kinövésétől, pláne, hogy még nem is próbáltam.
Elvi kérdésként érdekel, hogy az adott mocihoz felejtős-e az a 180 ccm? (Én kb. 90kg vagyok, mocival együtt az kb. negyed tonna.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban