-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #271 üzenetére
Így terjednek a rémhírek a nagyobb kínai cégeket a nagy b2b oldalakon közvetlenül megtalálod, és a többségük nem csak importőrnek, hanem bárkinek küld alkatrészt, igaz a szállítást te állod, viszont nincs rajta az eu importőr haszna, a kínai gyártó meg olyan olcsón adja az alkatrészt amit elképzelni nem tudtok . Amúgy több gyártó is gyártja ugyanazokat a modelleket, a motorok amik benülk vannak, ugyanazok szóval akatrészutánpótlással nem lehet gond.
a minőség meg az eu importőrtől függ. több gyártó gyártja uggyanazt (papíron legalábbis ugyanaz) a modellt, van aki a minőségre megy van aki az árra. sok importőr meg a leeslegolcsóbbat választja, persze ezt az itteni árban nem érvényesíti, hanem lenyeli, illetve csak próbálja mert gariztatásra többet költ mintha a jóminőségüt vette volna.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #298 üzenetére
az importőr kínában a leeslegolcsóbbat veszi meg, nem törődve a minőséggel,így nem csoda hogy a tartósteszteken elhasalnek. Nem baj, ezek szépen tönkremenek előbb utóbb és jönek olyanok akik nem 3 nap alatt akarnak meggazdagodni.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #301 üzenetére
az utolsó mondatod arról beszélek
Bővebben: link
itt ha szétnézel, találsz egy rakás gyártót, és sok modellt több gyártónál is mregtalálsz.
A kiválazstott gyártóról szóló oldalon találsz infót a cégekről és képeket is. Látni fogod hogy a sufnitól, a több tízezer négyzetméteres gyárig terjed a paletta.
(sajnos keverdik a listában a motoros roler és a robogó mert mindkettő ''scooter'' )www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
Den
veterán
elég fura szerzet ez egy pocket bike, ilyen minimotor, kis étütemű mocival. Ez egy elég rzusnya darab, de vannak marha jó kis gépek, a nagymotorokat utánzó külsővel, vízhűtéses motorral, slick gumival, stb..
Bővebben: linkwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz gyulabacsi #332 üzenetére
mivel négyütemű, sokat már nem tudsz tuningolni rajta, amit mégis az bonyolultabb mint egy kétütemüt. Szvsz jobban jársz egy kétütemüvel minden szempontból.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #336 üzenetére
csak sokkal bonyolultabb, drágább, sérülékenyebb, és a legtutibb tuningkészlet sem fog annyit kihozni egy adott lökettérfogatú 4ütemüből, mint egy ugyanakkora (és jóval olcsób, tartósabb) 2ütemüböl 4 ütemü motor egy fölösleges parasztvakítás robogóban
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz gyulabacsi #339 üzenetére
a fogyasztás valóbban jobb, bár az a 2 liter erős tulzás . Az árkülönbséget az életben be nem hozod a benzinen, ha meg neadjisten a motort kell javíttatnod...
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #338 üzenetére
több részből áll = több hibalehetőség, és a 4 ütemü _sokkal_ több alkatrészből áll.
Azt meg hogy melyik mászaki megoldás a jobb, nem az dönti el hogy a gyártók mit akarnak gyártani . A 4-ütemü motorokat azért hozták be a robogók világába, mert kellett vmi újítás amivel a robogópiacot meg lehet mozdítani, hiszen a tökéletes robogótechnológia már 20 éve adott, a 4 ütemü váltásról nem a műszaki osztályon döntöttek, hanem a marketingeseknél
a környezetvédelmi előírásokat kétütemüvel is lehet teljesíteni, befecskendezés nélkül, elég az 1920-as évek végén használt réteges feltöltést használni, mint azt teszi pl a komatsu a jetsream motorjaiban, de kínai cégek is gyártanak euro 4-es kétütemü blokkot, igaz nem robogóhoz, de ez csak elhatározás kérdésewww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #345 üzenetére
nincs itt szó új dolog fejlesztéséről, egy nagyon eccerű dolog ez (a 4ütemü technikát nehezeb volt adoptálni robogóhoz Bővebben: link (a nevére rosszul emlékeztem, nem jetstream hanem strato charged)
sajnos a fejlett világban az emberek annyira kritikátlan fogyasztó robotokká váltak,hogy azt veszik amire a reklámszöveggel beprogramozzák őket.
nade nem offolom tovább a topicotwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #356 üzenetére
igazából kéne hozzájuk egy speckó ''illesztő lemez'', ami megakdályozza hogy az áramlási sebesség lecsökkenjen a kisebb ellenálású légszűrő miatt
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz oceanearth #349 üzenetére
nem 100% amit mondok, csak ötlet. egyik ok lehet kopott henger/dugattyú, a másik hogy ahogy felmelegszik a porlasztó megváltozik a benzin/levegő arány
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #368 üzenetére
szerintem sem , de máshol is használnak ilyen légszűrőket ahol szintén értelmetlen, ott egy ''velocity stack'' nevü ''lemezzel (amibe egy tölcsérforma van marva), akadályozzák meg az erőtlenedést, ami leginkább hirtelen gáznál jön elő.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
Den
veterán
daelimre, tg-re rákerestem, elég nagy cégek régóta gyártanak robogót, tgb pl. 1978 óta. taiwani, és koreai cégek, egyébként oem gyártástn is csinál a tgb valszeg ő is egyike azoknak akik a nagy japán márkák robogóit gyártják
http://www.dmc.co.kr/eng/
http://www.tgb.com.tw/www.simson4t.hu
-
Den
veterán
mi a véleményetek ezekről? nem is annyira a konkrét modellekről mint inkább magáról a járműtipusról.
Bővebben: link
Bővebben: link
mindkettő 110 köbcentis 4üteműwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
a léghűtéses robogók kényzserléghűtésesek, azaz a főtengelyre szerelt ventillátor egy terelőburkolat segítségével nyomja a levegőt a hengerre, minnél nagyobb a fordszám annál többet, így a hűtés független a menetszéltől.
viszont abban igazad van hogy a tuningnál lehet némi létjogosultsága a vízhűtésnek.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Gergello #651 üzenetére
aham, engem az érdekelne hogy erről a ''koncepcióról'' mi a véleményed, tehát nagy kerék 110 kübcentis motor nem cvt, burkolt, de nem annyira mint egy robogó, gondolom nincs sisaktartó. tehát mi a jó benne mi a rossz, vennél e ilyet, miért igen miért nem, mennyiért...
Ami szerintem előnye, hogy nagykerekű, motorszerű futóműgeometriája van, kellő erejű motor, hétköznapi használatra jó mindenes közlekedési eszköznek tűnik.
Ami szvsz ellene szól, hogy a motortérfogat miatt a1 jogsi és rendszám kell rá, raktere nincswww.simson4t.hu
-
Den
veterán
végsősoron a vízhűtés is léghűtés, mert a hőt a radiátor a rajta átáramló levegőnek adja át, mint a léghűtésnél a henger bordái, annyi a különbség hogy a vízzel mint szállítóközeggel elviszzük a hőt ahengertől egy radiátorig. előnye hogy a radiátor tetszőlegesen nagy felületű lehet. ebből adódóan ott lehet előnyös ahol a hengerre rakható bordák felülete nem elég a veszteséghő elvezetésére. ez szeritem nem a robogók világában van, tekintve hogy 1000-es nagymotorok is jól megvannak léghűtéssel. simán parasztvakítás, ezzel lehet több pénzt lehúzni a vevőről, a használati értéket nem növeli.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Kösz a választ Asszem félreérhetően fogalmaztam, nekifutok harmadszor is
tehát. Nem akarok semmilyen robogót, motort vagy más kétkerekűt venni, csupán a véleményetekre vagyok kiváncsi. Először is hova sorolnátok,mert ugye nem robogó, mivel a tipikus robogótechnológia, a lengőkarral egybeépített cvt, és blokk helyett itt normál elhelyezésű blokk van váltóval, lánchajtással, mint egy motornál, viszont a váz vonalvezetése, a tank elhelyezése, a teljes burkolat mégis robogós megjelenést ad. Nem találtam rá magyar szót, angolul cub-nak hívják.
Másodszor érdekel mi a szimpi és az unszimpi ebben a megoldásban, mennyire gond hogy nem 50-es stb... ami eszetekbe jut.
thx előre iswww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #660 üzenetére
nah ez már vmi,kösz szépen az hogy 110-es blokk van benne menyire gond? ehhez akkor tudtommal már a1-es jogsi kell nem?
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #659 üzenetére
jó amit mondasz, csak ugye az fj-ket a menetszél hűti, a robogókat meg egy főtengelyre szerelt venti, ami elég komoly mennyiségű levegőt nyom már alapjáraton is.
Szerencsétlen fj-k nem arra lettek kitalálva hogy 40-50-el poroszkáljanak, gondolom még az utólag ráépített dolgokkal lerontották a légáramlást is...www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #658 üzenetére
de mint te is írod ez a felhsznált anyagok érdeme, nem a vízhűtésé gyártanak amúgy keménykróm bevonatos léghűtéses hengereket is
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #669 üzenetére
na erre nem gondoltam, de van benne igazság, tény hogy a vízhűtés pontosaban szabályozható, ez hidegben jól jöhet
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
árat nem tok mondani, mert nem számoltam ki mennyi lenne szállításalregadóval stb, e szvsz max 200k, de inkább kevesebb.
4 ütemű amúgy teljesítméyét nem tudom, de 70 fölött van a vége.
mondjuk amit a városról írsz az nyiugaton lehet hogy igaz, de bp-en az utak állapota olyan hogy 12 colos kerékkelistenkísértés száguldozni
ezeknek amúgy 17 colos kereke van.
a lánchajtást nem pozitívumkén írtam hanem csak infóként, hogy ez van rajta
hm, ez a rendszám a legnagyobb gond. akinek van a1-e álltalában már komolyabb verdát akarwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
aki meg nem az tanuljon az enyémből. 11 éve egy motorbalesetben sikerült olyan röppályán elhagynom a motort, ami majdnem merőleesen metszette a talajt így fejjel csapódtam a betonba, kb mintha fejest ugrottam volna, csak 80-al...
szerncsére volt rajtam sisak, amit gondosan választottam, pontos méretet, be volt csatolva, stb, így nem ment szét a fejem az aszfalton, és hülye sem lettem (bár pár hónapig elég laza volt a kapcsolatom a valósággal, de ebbe más is bejátszott).
egyszó mint száz aki sisak nélkül vagy szar sisakban, kicsatoltban, stb.. motorozik az akár ki is írhatja a hátára hogy ''szervdonor''.
ezek a 140-es végsebességek meg 3 literes fogyasztások...vicc
a 30 lovas frecciám 130-ig volt virgonc, utána már csak láttad hogy gyorsul de nem igazán érezted...
A fogyasztás meg egy kétütemünél ami ki van hegyezve elég brutálisan megugrik. a freccia ha nagyon meg volt szaggatva 10-11 litert is elkortyolt, úgy szívta szárazra a tankot hogy szinte horpadt az oldala.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #743 üzenetére
ne már, ez komoly? úgy vágod egyébként a témát hogy hihetetlennek tűnik nekem hogy nem tudod hogy műxik a rezonátor.
A lényege az hogy a kétütemünél mivel a kifufogórés később záródik mint a szívó, így az üzemanyag levegő keverék egy része kiömlik a kipufogóba, ettől van az a szép kék füstje, és ettől környezetszennyező. Ezt csökketi a rezonátor, úgy hogy felhasználja azt a jelenséget, hogy mikor a kipufogó rés kinyílik, egy hangsebességű nyomáshullám indul el a kipufogóban, amit a kiszélesedő rész fölerősít, majd hullám a szűkülő részen visszaverődik, és elindul a henger felé. Úgy van a rendszer hossza kiszámolva hogy a nyomáshullám épp visszatolja a kipufogóba ömlött friss keveréket, mielőtt a dugattyú bezárja a rést, ezzel fordszámtól függően, akár 30 százalékkal is növelve a henger töltését.
ÍAhhoz hogy ez működjön értelemszerűen pontos tervezésre van szükség, ami függ a henger méretétől vezérlési időtől, stb, így egy konkrét rezonátor csak egy konkrét hengerrelműködik jól.
ezért nem javít a 70-es hengerhez tervezett kipufogó az 50-es hengeren, nem pedig azért mert visszafordított. A visszafordítás nem számít semmit, csak annyi a szerepe hogy ne lógon tól a dob a robogón.
itt egy link egy animációval a rezonátor működéséről:
Bővebben: linkwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
50k-ért kiröhög, és igaza lesz. akármilyen lepattant is, egy ilyen többet ér.
Amúgy kezdőként ne ilyet vegyél, sportmotornak gyenge, pár nap alatt ráunsz, viszont kényelmetlen, nem praktikus...
egy 50-es endurót vegyél ha már mindenképp 50-es motort akarsz. kényelmesebb, az üléspozíciója nagyobb bizztonságérzetet ad egy kezdőnek, jobban átlátod a helyzetet, és a magyar utak minőségével is jobban megbírkózikwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz sharpapa #779 üzenetére
azért a teljes sztori érdekelne, mert ez így a szokásos, ''szar mert egy haveromnak így meg úgy'' netes legendánál nem több.
utánaolvasva a cpi-nek, nem ma kezdték az ipart, ha ez álltalános lenne amit leírtál rég nem lennének a piacon.
pl. ki volt aki havonta szétszedte? szervíz, vagy haver a sufniban, etc....
az meg hogy max 50-et megy, teljesen normális egy hivsatalosan eladott 50-esnél ugyanis max 48km/h lehet rendszám nélküli smkp sebessége, ezért lefojtják. de azt ugye utána meg lehet szüntetniwww.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #803 üzenetére
nem véletlen a hasonlóság ugyanis a nagy japán márkák bérgyártatják a robogóikat taiwani cégekkel.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
nos én taiwanról beszéltem nem kínáról. egyrészt.
de ha már kína. szép az eszmefuttatásod, csak néhány helyen hibádzik.
igaz hogy olcsó a kínai cuccok úgynevezett FOB ára (free on board, ami tömören azt takarja hogy az árban csak annyi szállítás van hogy kiviszik a kikötőbe és felteszik a hajóra) valóbban olcsó de az 50k azért tulzás, kapcsolatban állok több kínai céggel is, ennél vmivel több. pl azok amiknek a képét lejjebb belinkeltem úgy kb 70k. erre jön a szállítás, ami leginkább attól függ mennyi fér egy konténerbe, de nem horror összeg. ehhez jön 8 százalék vám, vagy spec esetben 4,5. Ezután a forgalmazó költségei, és ez dobja meg az árat, mert ugye be kell kalkulálni egy bizonyos garanciaköltséget, szervízfentartás, raktár, üzlethelység, alkalmazottak, reklám, stb, nem kis összeg. utána természetesen a haszon, és az újabb durva tétel 25 százalék áfa.
ha megnézzük a listát, látható hogy az európai gépeknél csak a tengeri szállítás nincs, tehát a komolyabb név miatt rátehető nagyobb profitot is figyelembevéve, alig többől állítják elő az európai rpobogókat mint a kínaiakat, ez betudható a magasabb munkabérnek, magasabb adóknak, környezetvédelmi költségeknek, stb.
és még valaminek. A kínai cégek az alapanyagot, alkatrészt azért tudják olcsón előállítani mert más léptékben dolgoznak.
euban egy cég a termékprofiljához szerez gyártókapacitást, kínában a gyártókapacitáshoz igazodik a termékprofil. ezek nagy nehézipari cégek 5-6 leányválalattal amik közt van acélüzem, hengermű., stb, mind hatalmas kapacitású és mindent gyárt amit tud az üzemeiben, ha kell robogóhengert ha kell ipari gépek öntvényeit, bármit ami az adott technológiával gyártható, ezért nagyon gazdaságosan mindig max kihasználtságon üzemel, ráadásul modern technológiával gyárt ami további költségcsökkentő.
és ehhez jön mégegy dolog. nekik az eu piac apróság, ezek kínábban indiában és ázsiai országban adják el a legtöbbet, ami egy több mint 2 milliárd fős piac.
na dióhéjban ez az olcsóség oka.
A minőség amiatt gyengébb mint a nyugati vagy japán gépeké, hogy mint te is említetted, ezek a termékek kőkeményen másolatok, és a méreteket le tudták másolni a kínaiak de a nagy márkák mögött álló know-how-t, és több évtizedes gyártási tapasztalatot nem.
de ezerrel fejlődnek, sok cég már kezd tullépni a másolós időszakon, egyre több jelenik meg saját fejlesztésel, és hihetetlenül akarnak.
nem adok 10-15 évet nekik, hogy feljöjjenek, sőtt...
mit anno a japánok.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz gumikacsa001 #1291 üzenetére
igen mindíg ez van ha a szabadságal visszaélnek, és az emrekben nincs önkorlátozás és anarchiába torkollik a szabadság.
mert azért valljuk be a robogósok egy (sajnos jelentős) része keményen felelős azért hogy a hatóságok figyelme erre a kategóriára terelődött, és felébredt bennük a rendcsinálási inger.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Topiccsendőr #1301 üzenetére
semmit, csak nem hagyhatta ki ezt a kis demagóg szöveget. ráadásul a súlyadó tudtommal az önkormányzatokhoz megy.
az smkp regadója ost 10k plusz áfa, jövőre 20k plusz áfa, hát nem ez fogja kíhúzni a költsévetést a szarból, ráadásul ez egyszeri tétel, nem vmi havi sarc.
tehát ez a pénzügyi megközelítés hülyeség.
akkor mi is válozna még a rendszámmal? nem lehetne pl 90-100-al nyargalni büntetlenül a városban, nem lehetne 50-es papírokkal 125-ös motorokat használni.
és, jé, hát nem pont ez a két dolog az ami a hatóságokat legjobban irritálja? de...
csak egy kis önmegtartóztatás kellet volna, örülni szép csendben hogy van egy olcsón fentartható, egyszerűen eladható/vehető, szinte bárki álltal vezethető járműkategória, nem pedig nyitott kipofogóval üvöltő feltuningolt verdákka, a 125-9ösökről nem is beszélvel áthágni minden szabályt, meg törni össze magukat másokat....www.simson4t.hu
-
Den
veterán
ezt nézd meg [link]
na a kisebbik csöven is rajta van-e jól a gumi?
esetleg a benzincő,nincs-e megtörve vhol, vagy megcsavarodva?www.simson4t.hu
-
Den
veterán
egy liter kétütemü olaj, olyan 2500-3000ft, az ezer kmről visszaosztva, 250-300ft száz kilométerenként tehát mintha plusz egy liter benzint fogyasztana.
ezzel együt én is a 2üteműeket imádom, de ami tény az tény, a 30%-al nagyobb fogyasztás azmolajjal együtt igen gazdaságtalan közlekedési eszközzé teszi, különösen ha figyelembe veszzük,hogy egy 1,2-es városi kiskocsi különösen egy dízel, is megelégszik 5 literrel.
persze a kisebb kötelező, és a nemlétező súlyadó előny, de aki kocsi mellé akar robogót annak igencsak meggondolandó megéri-e és ha igen, akkor csak 4 üteműt.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
miért,mit gondolsz ez hogy fog pörögni 50nél, alapjáraton duruzsol 6-ikban? ;)
ez is ugyanúgy pörögni fog, csak még előtte 4-et váltasz is dííííííííídííííííííííííídíííííííííííídíííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííí
Én lebeszélnélek róla, bonyolultabb mint egy robogó, tehát több hibalehetőség, drágább alkatrészek, nagyobb fogyasztás, hosszútávon kényelmetlen testartás, nulla praktikum, a sisakot sem tudod hova teni, stb...
ha már motorszerü gépet akarsz, akkor szvsz gilera dna , motorszerü futómű, robogó technika, ezért reltive olcsó alkatrész, tuning, stb és még valamennyi praktikum is maradwww.simson4t.hu