-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
Mehe. Most lefutottam két ügy között, berúgtam a robit mindenféle változtatás nélkül. Ég az első lámpa , viszont továbbra sem villog az index, csak a kapcsolt oldal ég. Féklámpa nincs, de megnéztem a vezetéket és meg van törve, tehát azt javítom.
Dudát elfelejtettem, de minden esetre az akksi jónak tűnik.
-
tomeedey
csendes tag
Mit szóltok ahhoz, hogy jár a motor, kb 11 kilómétert mentem vele, üzemhőmérsékletű, aztán itthon kiváncsiságképpen lehúzom a benzincsap vákuumos szilikoncsövét és a motor továbbra is jár, több mint 3 percen keresztül úgy hogy néha megtúráztattam. Ilyenkor nem kellene leállnia? A szilikoncsőben érezhetően volt valamiféle vákuum a motor felől, de nincs összehasonlítási alapom az erősségére. Azóta ismét nem indult egyszer, kb 1.5 liter volt a tankban, 4 litert tudtam rátankolni az egyik délután a közeli shellhez eltolva, utánna pöcre indult.
-
akos3
addikt
ez elég komoly video
-
gabe_
őstag
Adott egy 50-es, fekvő minarelli blokkos jószág. Mostanában menéskor azt produkálja, hogy megindul, 30km/h-nál megtorpan, majd újból elindul. Jól gondolom, hogy ezt a variátor okozhatja, ott érdemes nézelődni a szíjjnál vagy a görgőknél?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
akos3
addikt
válasz Kolondrum #40407 üzenetére
valóban nem kismotor, de attól még meg lehet nézned
Nem tudtam, h vt már, sorry akkor.
Ma a kertészetbe láttam egy aprilia sr 125-öt 58500 km-rel. Nem rossz teljesítmény azért egy robitól. Rendszámtábla tartójából kivettem, h Rómában volt használva korábban, gondolom ebből 50ezret ott tehettek bele kíméletesen
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Motoros topikban volt. És nem így, hanem csak a videó...
Nem kell rá figyelni. Felült egy GS500-ra, aztán már EKSÖN
kamera kell neki, mert már 106-tal is tud menni. Igaz a gázt
úgy rángatja, hogy csoda, hogy (még) nem dobta el a vasat,
és 300 km-re kemény 5 lityit tankol, majd csodálkozik, hogy
kifogy a nafta. És ez csak az első pár nap termése! Szegény
motoros topik, mi lesz így belőle. Inkább nem is olvasom.
35 olvasatlan HSZ volt, és pont azzal kezdődik, hogy Valaki
nem tud (még) váltani (sem), s ezt baromi hosszan kifejti. -
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #40412 üzenetére
Most függetlenül attól, hogy Symbianról beszélsz, nem csoda, ha nem megy a gépkezelés. Hogy is menne, hiszen még az a kevés kötelező óra sem lett levezetve, ha jól emlékszem.
Nem gond, ha nem tud váltani, a saját motorját kínozza, de nem túl felelősségteljes dolog, hogy felkészületlenül megy ki az utakra. Biztos, hogy gyorsan belejön, csak nehogy baleset legyen egy olyan esetből, amikor a váltóra meg a kuplungra figyel az út helyett. -
DigitXT
félisten
válasz Grillo #40413 üzenetére
Nézd, ez egy ilyen bicikli... Kis szerencsével baleset nélkül beletanul.
Hajmeresztő dolgokat lehet néha olvasni a "kollégától". Robogós topik
reloaded, avagy új év, új élet, új motor, új kihívások; a fórumozóknak is.Kedvem lett volna beírni az eksön kamerás bejegyzésre, hogy "GoPro"
helyett inkább egy SafetyHungaryt nézzen, hogy legalább az alapokat
megtanulja, ha már a jogsi megszerzése közben nem sikerült. Sokkal
többet ér, mint egy (FullHD) felvétel az előtte haladóba csattanásról,
mert még a progresszív fékezés sincs meg, és 90-ről megállni kihívás. -
huszi.gyb
senior tag
Most kezdtem robogós pályafutásom a Simsont mindig addig hajtottam amíg a t-hkm tele nem lett a folyamatos dugulással és szívással, olyankor jött a téli pihenő. Volt, hogy november, volt hogy augusztus. Új erőt a napsütés és a pénz (alkatrészek) kombója hozta meg. A Tactot naponta hajtom 20-30km-t. Amíg tapad rendesen a gumi reggel menni fogok, bár már a lábam fázik, gondoltam veszek valami aláöltözőt
Vélemény aláöltözővel kapcsolatban? Érdemes szerintetek?(#40405) kcsa: Ismerősöm egyik este hazatolta a simsont (kis emelkedő, 5km). Mert nem indul... Azt mondja mindent megnézett, gyertya, karbit nem volt kedve szétszedni, eldugult. Mondom neki, hogy benzincsap? NABAAAAAAA+... (Pedig ő is évek óta Simsonozik)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #40414 üzenetére
Ugyanmár... Irígykedni? Sose akarnék GS500-at... Amikor néztem,
le is beszélt Barátnőm kolléganője, hogy a városban elég necces, mert
léghűtéses, könnyen túlmelegszik a dugóban. Vett is a csaj másikat.
Ráadásul Barátnőmnek csak az "idomos" gépek tetszenek, szóval min.
egy GS500F kellett volna... Aztán végiggondoltam, hogy mire kellene a
motor nekem, így vettem egy kis robogót (125). Korlátlan jogsival.
Aztán nagyobbat (180). Most meg még nagyobbat (400). Ez határeset
városban: 200 kg. De nagyon élvezem, ahogy megindul. Pláne majd
varióval. Tötymörgő autósokat könnyebb lenyomni, ha van elég hely.Sorok közé kevésbé férek: ez van... Hidd el, hogy nem okozna gondot
nekem egy váltós motort elterelgetni, de naponta melóba járni abszolút
nem vágyom rá: se csomagtartó, se kényelem, se élvezet. Túrázni meg
nem nagyon járok. Mondjuk nem is igen volt mivel. Talán a Madison.Mindenesetre az ember mindig többre vágyik. Te sem 125-ösön fogsz
megöregedni, ezt már most aláírom: ki tudja, jövőre milyen gépen ülsz.
Túrázni már annak idején sem ajánlottuk.1800-as Intruder alá ne add.
Attól még lehet élvezni a gépészkedést. Is. Tökmindegy, milyen gép. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #40417 üzenetére
Bár 125-ös robesznál nagyobb nem volt alattam, de állíthatom, hogy városban A-ból B-be tényleg jók. Sym csomagtartóját a mai napig visszasírom (bár a 125 nem túl izmos, 300-zal vállalnám)... Ettől függetlenül a GS500 se rossz, bár én inkább akkor már CBF-et vennék vagy ER. Eddig az ER-t még nem vezettem, de állítólag veri mindkettőt.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40418 üzenetére
Az a SYM akkora bálna volt, mint a Madison. (Hinnéd, hogy Madison-t is
gyártottak pont olyan 125-ös Yamaha blokkal, mint amivel 125-ös Maját?
Ekkora kasztniba elkél a köbcenti... Egész nagymotoros feelingje van,
már ami a "seggberúgást" illeti - amúgy meg kényelem a köbön kezelni.)Ha beválik* a gépsárkány, megcsináltatom az ülését is egyedire, hogy jól
ki tudjam nyújtani a lábam. (Most is úgy megyek, csak kishibás a dolog.)*: nem tudom, milyen fogyija lesz, pl.? Új tanksapka tegnap óta van meg,
azóta nincs szivárgás, meg ilyesmi... Remélem, hogy többet nem is lesz.
(Aztán a fékek is cserések lesznek jövőre. Kicsit Maja 2.0 érzésem van.)Szerk: viszont bizonyos tuningok elég olcsón meglesznek. Xenon pl.
($6 egy új trafó: kapásból kettőt rendeltem, hogy egyformák legyenek.)Szerk: ER5-ön csináltam a jogsit. Az is ilyen "seggberúgós" motorka volt,
noha soha nem volt megcibálva a szarva, hogyfordulaton talánle is adjon
valamit a névleges teljesítményéből. Nohiszen: oktatás, 0-50 a menő... Ill.
esetleg 70 az Egér úton, de ott is szólt az oktató, hogy "ha nem akarunk,
nem muszáj úgy hajtani". Mondjuk én toltam volna neki többel is, hehe.
Bár olyan ótvaros fos gumik voltak rajta, hogy talán azért nem volt jó ötlet.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz DigitXT #40417 üzenetére
Bocs h belevau, de a kollegano nem egy hardcore user
Hasznaltam gs 500 at varosban, es mivel motor, jee, elfer a kocsik kozott
De ha nem ferne el. Milyen az, ha egy sorkettes levegos tulhevul? Megragad a dugo? (Ilyen nincs) Mert olyat se sikerult csinalnom vele, pedig 30 fokban adtam neki rendesen. Ha arra gondol h az alapjarat megvaltozik egy picit... Hat ez legyen a legnagyobb problema. Attol meg megy a motor es nincs bajaNem menekülsz a csendőrség elől.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #40419 üzenetére
Naja. Sajnos a SYM-et nem adtam neked kölcsön, de lesz még az nálam Majd akkor kipróbálod. Nagy bálna test, kicsi blokk, mégis egész dinamikus (az elvártakhoz képest), és könnyen kezelhető a városban. Ugyanez 400ccm-mel... Álom. Még is kéne mellé egy CBF, ER6... De majd, ha nagy leszek
(#40420) molnarpeter: Nálam is az lesz. Amint kedv, idő engedi meg fogom csináltatni patent állapotra (kijavítjuk apámmal a hibákat, és az új fényezés el fogja fedni b@lf@szságom> összetörtem, pedig gyönyörű volt ). De szerintem először blokk szétdönt, minden csere. Berugókar visszahúzó rugó eltört, ha már azért megbontatom, akkor minden csere, felújít). Most ráz a kormány hosszú állás után, annak is meg kell keresni az okát. Krómozást is megcsináltatom akkor rajta. Majd jöhet a tank, kívül-belül MEGINT rendbetesz, és amennyi napiszűrőt lehet belevágok a karbi elé. Majd megkergetem, és tesóméknak kiadom, hogy hetente tessék hajtani. Bánni fogják szerintem. De szeretnék egy szép, retro Schwalbe-t, ami megy is
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #40421 üzenetére
a kollegano nem egy hardcore user
Nyilván. Amúgy én is gondoltam rá, hogy milyen dugózás,
hiszen épp azért ül az ember motorra, hogy ezt elkerülje...
Mondjuk ennek már lassan 5 éve, amikor nem sok "motoros"
tapasztalatom volt. Maradjunk annyiban, hogy nekem három
okból nem kéne GS500, de bőven nem azért, mert "túlhevül",
és esetleg megváltozik az alapjárata egy picit, vagy ilyesmi...1) motor: mondhatjuk, hogy nem ideális melóba járni (tudom,
doboz kell rá hátra, és abba belefér minden; NAGY doboz)
2) naked bike (motor motor: nekem nem jön be a formája!)
3) HA már motort akarnék, akkor már sor4 600, ahogy azt az
oktatóm tanácsolta, de annak idején nem értettem vele egyetAmúgy, ha jól látom, néha "nagymotorosok" is kezdenek afelé
gondolkodni, hogy JÓ ez a nagy gép, de csak kéne A-ból B-be
szaladgálósnak valami robi is mellé, mert a nagy mégsem arra
van, de legalábbis arra nem optimális. (Mondjuk 1000 gixxerreldugózni...közlekedni Budapesten, 8 literes fogyasztással stb.)huszi.gyb: dinamikus, dinamikus... A Maja azért jobban ugrott,
noha én vagy 40 kilóval nehezebb vagyok nálad, és a Maja is kb.
vicc a Madisonhoz képest, már ami a 60 fölötti (ott a fordulat!)
tempót illeti. Ha már nagy kasztni, és emiatt néha nem férek el,
akkor már ne legyen gyenge a blokk! Ma is beragadtam párszor
a Madisonnal (alias Fogatlan) az autók közé (szűk a körút), DE
mikor el tudtam tolni neki (villamossín!), volt dugó, nincs dugó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40422 üzenetére
Sajnos a SYM-et nem adtam neked kölcsön, de lesz még az nálam
Egyébként ne hidd, hogy nem jutott eszembe, akár egy Tact<->Maja csere
poénból. Csak az volt a fejemben, hogy ha nincs rá jogsid, akkor necces,
így inkább nem. A SYM amúgy szimpi volt (SYMpi?), próbát mindenképp
megérne, csak könyörgöm: ne 125-ös legyen, hamár olyan széles/hosszú!Direkt nem azt írom itt, hogy olyan nehéz (de gondolok arra is), mert abban
pont nem sikerült "megállapodnunk", hogy valójában hány kilós gép - pedig
elég fontos paraméter... Nem hinném, hogy 200: szvsz a 125-ös Madison
sem 200 kg, mert egész más (könnyebb) blokk van benne. Viszont formára
tök ugyanaz, szóval a nagyobb kasztni hátrányai sajnos mind megvannak... -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #40424 üzenetére
Naja, jogsi nélkül Bp-en nem szívesen veretekEgyébként volt róla szó, hogy haverom elhozza a 300-as SYM-et (faceliftes az már), és én meg a 125-öst, de ez idén nem jött össze, talán jövőre. Igen, a Maya jobban ugrott... De a dinamizmust írtam, hogy MAGÁHOZ viszonyítva. Amikor megláttam azt hittem, hogy tolatni fogok vele. Bazinagy, kis blokk... Ehhez képest nézd.
Különben a Maya is traktor gyorsaságú pl a Hayabusha Turbóhoz képest.Egyébként gondolkodtam sokat, hogy nem várok amíg 24 leszek Jövőre valami A2 félét beújítok. És akkor legalább a GS500 belefér, meg a 300as SYM Aztán majd jöhet valami nagyobb saját járgány...
Egyébként a Tactot ezért bírom. Nem nagyon volt olyan, hogy ne fértem volna el konstans 20-60km/h-val. Esetleg ha kamion jön szemből az alsó rakparton. Ma egy Intrudert és valami túragépet hagytam ott... Én elfértem, ők nem
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40425 üzenetére
Höhö, a Sym Mio 50-es (4T!) is dinamikus volt. Magához képest. Úgy 30 km/h-ig.
Tudom, hogy a Maja is gyengusz, írtam is, hogy mihez* képest! (Mondjuk a
Velvet tulaja is így jellemezte: lenyelezi, aztán nem történik semmi. Viszont pl. a
BMW C1 125-höz képest idézem: egy rakéta! Mert az meg gyenge/fos + nehéz.)*: ha azt írod, hogy a Hayabusa Turbó megeszi a Madisont reggelire, nagyobbat
szólt volna a poén. Bár nem fair az összehasonlítás... Akkor már T-max turbó! -
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40429 üzenetére
Nade a Tact-ban nem is lakik 650 paci... a keréken.
Ha jól veszem ki a videó leírásából (650 rwhp). Nem rossz...Szerk: nekem NAGYON sok gép / km kéne, hogy egyáltalán
rá merjek ülni, nemhogy még megtekergetni a szarvát...Mondjuk az is igaz, hogy ez a veszély nem nagyon fenyeget.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz DigitXT #40419 üzenetére
Ha beválik* a gépsárkány, megcsináltatom az ülését is egyedire, hogy jól
ki tudjam nyújtani a lábam.Nem gyenge áraik vannak: Komplett ülés átépítése (első-hátsó rész szivacsozása komfortosítással, egyedi huzattal): 69.990.-
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
-Mosquito-
őstag
válasz SirKero #40431 üzenetére
Van annál sokkal olcsóbbak is. A Honda záróguruláson láttunk egy Nc 700-at Tommot üléssel. Géles,egyedi,lakk bőr,kényelmes meg minden... Tulaj csak ne essen az eső..wtf?? Mert beázik. Pont az elején van kereszben egy varrás ott.. Ez 100eFt-ért.. 30-50eft-ból már kihozható máshol. Burgman fórumon keress vissza,ott egy 650-re csináltak valami 50eft környékén. Olyan mintha egy GW-s ülés lenne,géles,támlás.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
SirKero
őstag
válasz -Mosquito- #40432 üzenetére
Egy ilyennel simán kiegyeznék
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Nordik
őstag
Mit gondoltok ez ennyit megér? [link]
Azt írja az index nem működik, csak egy relé kell bele. Ez mennyire állja meg a helyét? Egyébként nem tűnik ütött-kopott, tuningolt motornak. Esetleg mire figyeljek még? Kis alku még beleférhetne.
-
SzlobiG
félisten
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #40441 üzenetére
A legjobban az ilyen dumákat bírom:
"..az index nem müködik..csak 1relé kell bele...."
Őszintén, ha csak egy relé kell bele és azt is bszki kicseréltetni, megcsináltatni, akkor vajon a motor vajon mennyire volt karbantartva?!
..."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kcsa
veterán
válasz runner 125 #40443 üzenetére
Egy rugóra jár az agyunk erősen
-
Nordik
őstag
Akkor inkább felejtsem el ugye?
Van még egy aerox, szépen meg van csinálva, jó árba is lenne, csak az meg egy fiatal srácé, akit kétkeréken ritkán látni és állítólag húzza neki mint az ökör. Gondolom az is felejtős...
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #40443 üzenetére
Na igen egy relé filléres dolog, akkor már miért nem cserélte ki és oda írhatta volna, hogy hibátlan, patika.
(#40446) Nordik Mind2 felejtő.
[ Szerkesztve ]