- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Windows 10
- Linux - haladóknak
- Synology NAS
- Mikrotik routerek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Idiofil
aktív tag
válasz Topiccsendőr #39700 üzenetére
Köszönöm. Nekem is mondták, hogy ezeknél a gyújtással nem szokott gond lenni, illetve említették, hogy ha hidegen indul rögtön, a kompresszióval (nem 100%, de valószínűleg) nincs gond.
Az volt a gondolatmenet, hogy 6.5ös görgővel nem engedte kipörögni, tehát a rugó hamarabb engedett és alacsony fordulaton/nyomatékon már a hátsó tengelyen a szíj bent volt.
5,5ös görgővel javult, jobban pörög a motor, alacsonyabb sebességnél dinamikusabb, viszont fentebb uúgy meg van az, hogy felpörög, max leesik a fordulat és csak erőlködik.
Kontrasztrugó erősségére van valami általánosan bevett teszt, vagy próbálgatni kell?"Those who want respect, give respect"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Idiofil #39701 üzenetére
van teszt, kellene egy fordszámmérő.
a másik dolog, hogy ezek a dolgok átfedéssel dolgoznak, amik megzavarják a hibafeltárást.
a röpsúly is bele tud szólni a kuplungpofák nyitásába, és a pofarugók is. azaz jobban fogalmazva a pofák fordulatszám alapján nyitnak, amit befolyásolsz a röpsúlyokkal is. Ugyanez a röpsúly-kontrasztrugó párosnál. Ha tisztában vagy milyen fordulaton minek kell dolgoznia, akkor igazából néhány próbálgatás.
ugyanerre a célra a polini és malossi is árul varió- kontrasztrugó és pofarugó szettet, szíjjal, itt más a varió illetve a röpsúlyok pályája. Ezzel lehet elérni a legjobb eredményt, persze sok pénzért, de sztm megéri. Tökéletesen dolgozik szettben, állandó a húzóerő és nem lesz begyengülés stb. valamilyen sebességnél.Amúgy első körben megnézném mennyire van szétkopva a varió szintercsapja. Lehet kopásról is van szó. A röpsúlyokkal csak magában nem érdemes játszani, bután fog viselkedni a motor. Vagy nagyon jól gyorsul és kicsi lesz a végseb, vagy ilyen erőtlen lesz de ha ki tud pörögni akkor nagyobb lesz a végseb. a legjobb egy állítható előfeszítésű pofát venni. És mindent állítani.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Idiofil
aktív tag
válasz Topiccsendőr #39702 üzenetére
Koszonom, ma-holnap meg melo, igyhogy nem sok idom lesz, aztan lesz par nap szunet. koszonom a tippeket, lehet komplett szett lesz a vege...
"Those who want respect, give respect"
-
DigitXT
félisten
Kukásautó-szín rulez. Ezt meg csak úgy, ha már a gondos tulaj a téma.
(Lehet, meg kéne nézni, már csak érdekességképp, hogy milyen élőben...)
Ilyen egy "okádék" motort viszont még nem látott a világ! (Na jó, a topik igen.)Ma reggel jót "kergetőztem" egy Scarabeo 500-zal: ő gyors volt, én meg fürge.
Az egész apropója az volt, hogy a frászt hozta rám, amikor a pirosnál elindult
a holtteremből, a sávon belül előzve: fogalmam sem volt, hogy ott van* akármi.*: ha csak nem lendületből érkezett az éppen váltó lámpához, és azért...
Ui: múlt hét pénteken hazafelé beugrottam a "közértbe" 2+2+2=6 liter itókáért,
rendre Zero, Monster és friss tej formájában. Simán benyelte a csomagtartó.
Ennél kisebb csomagtartót nem nagyon szeretnék, még ha nem is boltbajárós
motor (hanem "melóbajárós", de mindegy). Mondjuk egy ekkora "bálna" biztos
pakolható, de inkább gyors, mert erős a motorja, de hogy befér-e 2 autó közé?[ Szerkesztve ]
-
llll
senior tag
sziasztok
leírom itt is a gondomat, hátha éppen itt lesz vkinél az isteni szikra:
a páciens 1 kymco agility city 50 4T
az alapproblémája az, hogy az önindító forgat, de nem indít
melegen azonnal újraindítva leállás után még csak-csak (akkor sem pöccre), de hidegen teljesen esélytelen
berúgóval hidegen szépen indul
1-2 rúgás gyújtás nélkül, gyújtás és megy
melegen viszont a berúgót is elég sokáig kell rugdosnom
továbbá ingadozik az alapjárat
időnként csak úgy fel-felpörög, vagy éppen a gázt elvéve nem esik le kellőképpen a fordulat
így meg ugye eleve be sem lehet rendesen állítani a karbit...
már szak(??)szervizbe is elvittem, de nem tudták megoldani
levegőszűrő, benzinszűrő, gyertya vadiúj
fényképek alapján azonosítva agility rs-hez való gyújtáselektronika van benne, ha ez jelenthet vmit
5-let?
(már ott tartok, hogy bontóba adom)Soha többet DPD!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39707 üzenetére
-
őstag
Hello!
Egy Yamaha Jog RR-nek, amiben minösszesen 500 km van (valós), de 2007 11. havi és a festése sem gyári (a kék nem tetszett a tulajnak, ezért átfestésre került aprilia pirosra, amit a fényező gyögyházasított, így valami női szín lett a végeredmény), mi lenne a reális ár?
-
DigitXT
félisten
mi lenne a reális ár?
Attól függ, hogy megvenni akarod, vagy eladni. Lehet, hogy a hölgy tulaj
az 500. km-en beborította a vasat az árokba, és innen az új fényezés.
Mivel viszont balesete volt, így többet nem mert ráülni, innen a kis futás.
Persze ez csak fikció... Aminek a valósággal való bárminemű egyezése
pusztán a véletlen műve lehet. Képet dobhatnál: b*zirózsaszín-e a Jog?! -
őstag
válasz DigitXT #39713 üzenetére
Eladni kellene, méghozzá minél előbb. A km valós és a fikciód is nagyjából. Szlovákiában volt tombolanyeremény, aki nyerte eladta rögtön, aki megvette idősebb ember párszor elment vele boltba, míg egyszer eldölt vele, ami okozott minimális karcot és egy fékkartörést. Na Ő ettől kezdve nem ül többet motorra. Ezért még nem kellett volna átfesteni de csak így lehetett piros motort csinálni a kékből. Mert piros motor volt az új tulaj feleségének a vágya.
A sztori ismeretségi körben zajlott, ezért tekinthető valóságosnak, tehát a futás valós.
Most viszont pénzé kell tenni, sajnos.
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #39707 üzenetére
Egyből csonti jutott eszembe nekem is.
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #39716 üzenetére
Most aztán tényleg azt fogod gondolni, hogy meghibbantam. Csak azért mert öles betűkkel le fogom ide írni, hogy ez az aprilia egy ízig-vérig csajozós moci. Na de kedves olvasó, szoktam én olyan verdát hirdetni, amelyikkel nem lehet csajozni? Na ugye, hogy ugye. Egyszer eladtam egy talicskát, és két héttel később a srác, aki megvette, abban a talicskában tolta haza a falu legszebb menyecskéjét a művházból! Kérlek szépen drága barátom, ezzel a mocival ugyanis bárhova eljutsz, ahol a szép lányok rajzanak. És hát ne legyünk álszentek, vannak olyan nők, akik úgy tudják, hogy az osztrákok osztrákul beszélnek, a svájciak meg svájciul, és semmi pénzért nem szednének gombát, mert azt hiszik, ezzel lerombolnák aprajafalvát. Az ilyen hölgyeknek pedig bármikor be tudod mesélni, hogy céronaldó is ilyennel szeli a madridi utakat! Hidd el, a csajozás még sosem volt ennyire könnyű, olcsó, ráadásul baromi kényelmes! Nagy kerekek, nagy motor, nagy dobozok, és igazi magyar rendszám, tehát frankó a dolog!
-
DigitXT
félisten
Brutális hang... Azért odaállítanám AndrewTdi gépét mellé, lenne meglepi.
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #39720 üzenetére
Ezeknél majdhogynem mindegy milyen formájú és milyen hosszú dob van rajta. Ha, nincs bennük tompító ugyanúgy üvölt az összes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
StoneBridge
senior tag
Kiégett egy izzóm (tompított HS1). Gondoltam 5 perc alatt kicserélem... Én kis naiv.
A bal oldali izzó szerelőcsatornából kell átnyúlni a teljes burkolat, kábelköteg alatt a jobb oldali lámpához (kezednek hely alig van), majd leszedni a csatit, takaró gumit, rögzítő műanyagot. Közben vigyázol, nehogy beejtsd, mert szétbombázhatod a teljes mocit. Persze nem látsz a ténykedésedből semmit, csak úgy kotorászol...
H4-et kaptam, úgyhogy az izzó nem fekszik be a helyére. Mehetek cserélni. Aztán elölről az egész. Fasza.
Nyakon vágnám az olaszt, aki ezt így megtervezte, és a jobb oldalra nem tett szerelőcsatornát.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #39722 üzenetére
úgyhogy az izzó nem fekszik be a helyére.
Ez érdekes, mert a H4, és a HS1 foglalatilag megegyezik.
Az izzó hosszában van egy pici eltérés, de mivel az izzószál
ugyanott van, így ugyanolyan vetítési képe van egy H4-esnek
a HS1 foglalatban, mint a HS1-nek: szvsz kompatibilis.
A SYM-be simán beraktam H4-es izzókat, nem volt vele gond.Ui: amúgy van egy HS1-es izzóm elfekvőben, mert a motorka
ment, a tartalék izzó maradt, az újban meg más a foglalat.[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz DigitXT #39723 üzenetére
Az izzó hátulján van két pöcök (nem a 3-as csatira gondolok). A H4-en pár mm-el távolabb fekszik egymástól, mint a HS1-en. Ez pont elég, mert a lámpában a foglalat úgy van megoldva, hogy oda feküdjön be és ne mozogjon.
Egyébként ha jól láttam a HS1 35W-os, míg a H4 amit kaptam 75W-os. Gondolom a nagyobb sem tuti megoldás.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
jaktib
tag
Tegnap megvolt a Stalker 10000. kilométere.
Van egy barátom akinek 20000 van a robogójában és mostanában az alábbi hibát mutatja.
Szeretné megjavítani.
Ez egy piaggio nrg mc2 típusu robogó, és annyi gond lenne vele, hogy 40-50km/h körül, és főleg motorféknél hallható valami zörgés a motorból. Ennek szeretné kideríteni az okát, és orvosolni Esetleg valakinek volt már hasonló baja, vagy tudja valaki mi csöröghet? Köszönöm a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz StoneBridge #39724 üzenetére
Akkor elnézést. Úgy tudtam, nincs "lényegi" különbség, és ezért is ment
bele simán a SYM foglalatába a H4 is. Talán nem használták a pöcköket:
A 75W-osat valóban ne nagyon rakd be a 35W-os helyébe (túlmelegszik). -
DigitXT
félisten
Én is szoktam néha fejet csóválni: mi lett volna, ha be is int neki?!
Merthogy azt is szoktam (csak nem a rendőröknek, hanem egyéb
random idiótáknak), és volt már belőle "üldözéses" esetem. "LOL." -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #39721 üzenetére
Értem. Bár AndrewTdi-nek tompítóval is üvölt.
Amúgy nézd már: csak nem egy 4Road a T-maxon?
Szerk: nem is tudtam, hogy lehet videóval is hirdetni.Szerk: megfigyeltem, hogy ha egy motornak már van
magyar rendszáma, akkor az szinte biztosan nagyon
megkímélt, költségmentes, csak használni kell - friss
a vizsgája/épp nagy szerviz után van stb. Érdekes.[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz StoneBridge #39724 üzenetére
12V H4-ben van 75w-os??
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #39729 üzenetére
Az b*szna be, ha kiderülne, hogy 24V-os.
-
Hauptmann
addikt
Sziasztok,
Örömmel látom, hogy van itt a PH-n egy eléggé pörgős robogós topic. Nekem egy 50-es, Morini blokkos Habanám van. A minap történt egy érdekes eset, amit nem tudok hová tenni. Megek fel a Gazdagréti úton (aki nem ismerni, egy viszonylag komoly emelkedő úgy 1 km-en keresztül) nagyjából úgy 3/4 gázzal, szépen tartva az 50-es sebességet. Majd valami elkezdett eléggé erősen rezonálni, és leállt a motor, és nem is indult utána. Mivel közel voltam a célhoz, így eltoltam. Aztán később lementem megnézni, mi lehet a gond. Először azt gondoltam, hogy a gyertyapipa csúszott le egy kicsit, de nem. Ekkor már beindult, és megy a mai napig, de emelkedőn nagyon erőtlen (meg úgy általánosan is), az említett szakaszon ma pl. csak úgy 30-al vonszolta fel magát. Ma gyertyát cseréltem, de szeriontem nem fogja megoldani a problémát. Találkozott valaki hasonló esettel?
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Piaggio Beverly 250 ie-m, melynél két tünet tűnt fel mostanában:
- 40-50km/h között az elengedett kormány szitál. Ha fogom, kézen keresztül nem is érzem ezt a mozgást...
- Az egyenesfutással elvileg nincs baj, viszont ehhez mintha kicsit jobbra állna a kormány. Szinte észre sem lehet venni, elengedett kormánnyal sem tér ki az egyenesből menet közben, de a kormány mintha nagyon picit jobbra állna...Melyikre mi lehet a megoldás?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
runner 125
nagyúr
válasz longwild #39733 üzenetére
Első körben nézd végig a csavarokat. Minden meg van-e húzva az első kerék körül. (Tengely, a tengelyt tartó - általában 2 imbusz, féknyereg csavarjai). Ha, ok, érdemes a gumit is ellenőriznu. H kopik, menyire van "elöregedve". Ezek után meg kell nézni mindkét kormánycsapágyat. Ha, valamelyik szét van szintúgy lehet ilyen tünete.
De, mivel a kormányban látsz ferdeséget sajnos elképelhető, h töve volt, vagy nagyot estek vele és kicsit elment a villa.
Le kell bontani a kormány műanyag elemit, és megnézni úgy is. A kormány levehető a T szárról, max meg kell próbálni lakatossal visszahúzatni.mod.
De, ha csak ebben a tartományban szitál, akkor az is elképzelhető, h a blokktartó szilentek öregedtek el, és a motor ezen fordulaton keltett rezonanciája "berázza". Láttam már ilyet is, szépen végig kell nézni és kizárni a hiba lehetőségeket.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
longwild
aktív tag
válasz runner 125 #39734 üzenetére
A leírtak végigszöszmötöléséhez esetleg egy szakit tudnátok ajánlani?
A burkolatot már bontottam le, azonban villát, kormányt soha nem választottam el egymástól és nem is feltétlenül állnék neki tudás hiányában. Csapágyakon sem tudom, hogy hol mit kell nézni...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz runner 125 #39734 üzenetére
Visszahúzatni a villát vagy a kormányrudat?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
True
aktív tag
válasz -Mosquito- #39729 üzenetére
De van ám, még akár 100watt-os is... Sőt 140/100-as is... [link]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
Idiofil
aktív tag
válasz Topiccsendőr #39700 üzenetére
Na szét lett szedve. Fehér kontrasztrugó van benne, 30 kg környékén teljesen összenyomódik. Megnéztük, a gyújtás jelölései jónak tűnnek, viszont a lendkeréknél fogva elég könnyen lehet sűríteni (egy motoros srác szerint túl könnyen).
"Those who want respect, give respect"
-
DigitXT
félisten
Ebben mi az átverés? (Az, hogy öreg és sz*r?)
Képek alapján nem látszik, árban meg kedvező...Szerk: ez meg mi a tök? (Járművek ugyanitt...)
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #39743 üzenetére
Höhö, a jelenet megvan (nekem is beugrott a kinézetéről!), de Bud Spencert
egy ilyen kis 50 köbös motor nem vitte volna el. A linkeden azt írják, hogy a
motorkája egy Moto Zodiaco Tuareg 223-2 volt, ami talán 250 ccm lehet...erősen típushibás, elektronika pláne
Attól még ki lehet fogni belőle jót, bár valóban írtátok, hogy nem kéne...
Egyébként nem új gondolatom, az X9. Már anno is felmerült, első motornak.
Aztán más kérdés, hogy az élet úgy hozta, hogy jóval kisebbel kezdtem.[ Szerkesztve ]
-
Idiofil
aktív tag
válasz Topiccsendőr #39746 üzenetére
Annyit mondott, hogy többi motornál, ami keze alatt volt és jó volt a kompresszió, azoknál mindnél sokkal nehezebben ment, ennél nem.
Kompressziómérés meg még várat magára, mert a héten volt gerincműtéte annak, aki meg tudja mérni. Másvalakit meg se szerelő, se boltos nem tudott mondani."Those who want respect, give respect"
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #39742 üzenetére
Már nem tudtam az előzőt szerkeszteni: az enyémben is van ~50000 km... És?
(Azért valljuk be, hogy rengeteg motornál a 10-20000-es futás szintén a duplája,
csak letekerték a nepperek, hogy "keresett" legyen, lélektani 30000 határ alatt.)Szerk: értem én, hogy ha a halálán van a motor a sok futástól, "zsebbenyúlós"
a felújítása, s valóban lehet ez is az alacsony ár mögött, szóval a tippeket úgy
általában, mindenkinek köszönöm! Viszont ha fel van újítva, 50000-rel is megy.Mondjuk én is attól parázok, hogy mi van, ha a Maja - ami most rendben van -,
így 50000 körül összef*ssa magát motor ügyileg: motorral eddig nem volt gond!
Minden más, ami besz*rt rajt (pl. eltört kuplung), már zsír újra cserélve van...
(Oké, az elején volt hengerfejtömítés cserélve: azóta nem volt a motorral gond.)[ Szerkesztve ]
-
wolfnet
tag
válasz DigitXT #39749 üzenetére
Persze jogos amit mondasz, nem is voltak kétségeim a nepper trükkök ellen, jó magam is tisztában vagyok azzal, hogy állapotot veszünk. Az első gázadásnál tudni lehet hogy törődtek-e a motorral vagy sem. Sokszor nem érdekel az sem ha sok a kilométer, és az sem ha visszatekerték, ha egyszer jó akkor jó. Lényeg hogy tartsák karban a motort.
Privátban érdeklődj! :)