-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
korpicschess
veterán
-
AndrewTdi
addikt
válasz korpicschess #39401 üzenetére
Nincs elöttem az egész motorod (mobulról bem akarok vissazkeresgélni), nemtom mit lehetne még behúzni.
de fasza lett. -
AndrewTdi
addikt
válasz korpicschess #39403 üzenetére
Nekem spec tetszik, hogy ott piros maradt. Megtöri az ülésed feketeségét. ha végigmenne ott a feketeség, szerintem nem lenne fasza. de nyilván ez nem az én motorom és nem nekem kell, hogy teccen.
-
kcsa
veterán
Ha valakit érdekel mostanában nagyobbacska robogó vásárlása, kollégám hirdeti a sajátját.
-
korpicschess
veterán
válasz AndrewTdi #39404 üzenetére
Igen, nem nézne ki szépen. Most körbejártam meg minden, nincs elég anyagom a hátuljához amúgy sem. Persze tudnék venni mondjuk pirosat, de azt elég nehéz lenne megcsinálni. Az elsőt a hátulja miatt még nehezebb.
Sárvédőre lenne elég talán, de ott is a hátuljával van probléma, azt nem tudnám megcsinálni szépen szerintem. Szóval talán marad így, aztán nem lesz felhasználva.Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
-
p87
senior tag
Üdv!
Ááá ahogy megtaláltam ezt a topicot rámtört a nosztalgia...
7-8 éve hogy vettünk egy Aprili Sr 50 robogót, nagyon szerettem, és az évek allatt szépen jöttek rá a tuning cuccok, a végére már Polini Evo2 henger, HPI belsőrotoros gyújtás , Yasuni C21 kipu csak, hogy a lényegesebbeket említsem.
Mindent saját kezűleg csinlátunk a tesómmal, cseréltük a főtengelyt, martuk a blokkot a hengernek, gokart alu hűtő került az elejébe a gyári helyett elektromos vízpumpával és még számos dolog.
Hú mennyi szenvedés volt mindent tökéletesre beállítani, de amikor sikerült olyan jó érzés volt.
A végére már 12-13 litert evett 100km-en, csak 100-as benzin és Agip racing és kart 2T motorolajat kapott, de ment is mint a meszes.
Volt stage 6 gyorsulásmérő rajta 0-50km/h-ra 2s alatt gyorsult, 0-80-ra 6s körül.De sajnos meg kellett válnunk tőle, nem igazán volt gazdaságos, nem nagyon lehetett vele forgalomban se közlekedni.
Ha valakit érdekel raktam fel képeket a motorról, szerelési képek is vannak.
Van pár videó is. -
p87
senior tag
válasz SzlobiG #39413 üzenetére
Hát ja.
Erre még rájött az olaj 1:33 arányban, 30 literre volt csak elég egy 4eFt-os olaj.
És akkor még normális bezin árak is voltak, és húztam a szám, hogy milyen drága a 350Ft/liter árú 100-as benzin.
Most meg a 95-ös 420Ft... A 100-ast nem is tudom most mennyi.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #39413 üzenetére
..és a poén, h egy gyári 180-as ennél komolyabb élményt ad 250-300.000ft-ért, 4-5 literes fogyi mellett.
Remélem egyszer eljutok addig, h valaki észérvekkel elmondja a miértjét.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
p87
senior tag
válasz runner 125 #39415 üzenetére
Egyáltalán nem...
Egyik ismerősömnek volt egy 180-as Runner-ja MHR hengerrel és kipufógóval, mondjuk úgy, hogy 70km/h-ig egálban volt a gyorsulásunk utána ment el egy kicsivel.
Cseréltünk motort is és nem bírta lerakni az enyémet...
Akkor gondolod, hogy egy gyárit elpicsáz.
Élményre egyértelmű a durva tuningolt 70-80-90 köbcentis robogók a nyerők, németbe és olaszba elég komoly hagyománya van, születtek durva gépek.Persze azzal egyetértek, hogy visszagondolva durva pénzkidobás volt, de mégis ha tele lennék pénzel azt tuti, hogy építenék még egyet.
De ez is olyan mint a pc fejlesztés, vannak akik mindig a legújabb hardvert megveszik, cserélgetik, az is felesleges pénzkidobás, de mégis csinálják.
Kell valami hobbi, nekünk akkor ez volt a hobbink.[ Szerkesztve ]
-
True
aktív tag
Akkor szabadon... :
Az én problémám ugye akkor kezdődött, mikor is a gyári 98-as, 15 évet szolgált Ducati gyújtótrafó bemondta az unalmast, és zárlatos lett...
Ekkor érdeklődni kezdtem kicsit, és kiderült, hogy az egész gyújtásrészem ez a gyártmány remeke, még a gyújtás vezérlő elektronika is...
Ergo, nem olcsó...
Az alaplapon egyedül a gyújtótekercs kapott masszív, közel fél centi vastag műanyag borítást, melyet utólag öntenek a vasmagra felhelyezett tekercsre...
Szerencsére a tekercs külső szigetelési védelemmel is el van látva, mielőtt műanyaggal burkolnák be, mely valamiféle vékony fehér madzag rátekerve...
Fogtam a két korongos köszörűt, és a durva koronggal elkezdtem ledarálni a műanyagot, lesz ami lesz alapon, ha már úgy is kukába ítélte az ipar, és nem jó kedvemből kell kiadnom egy kisebb vagyont, legalább próbáljuk meg.
Óvatosan haladtam, amíg elő nem került halványan, ez a fehér valami, (néztem ám bambán elsőre... Ez mi a rosseb.......?) mivel azt tudtam, hogy hajszál vékony rézdrótnak kell lennie benne, nagy kárt még nem tehettem...
Amikor elértem ily módon már a tekercs feléig, lassan forgatva, mint ökröt a nyárson, merőlegesen vasfűrésszel bevágtam, majd a vágásba beleillő kis csavarhúzót helyeztem, és elkezdtem kettéfeszíteni a két oldalt.
Darabokban kezdett lejönni, mert borzasztó kemény ez a műanyag, inkább törik mint nyalódik.
Mikor a folyamatot a másik felén is elvégeztem, letekertem a fehér madzag maradékait, mert természetesen pár helyen sikerült belevágni/köszörülni, ezáltal már nem képzett egybefüggő bevonatot.
Szerencsére a tekercs szálaiba nem vágtam sehol sem bele, így a két végét megtalálva, máris mutatta a kellő ellenállást a multiméteren. 0.84-0.86kOhm.
Már csak annyi dolgom maradt, hogy a tekercsvég legbelső szálát visszaforrasszam a testpontra, a külső szálat pedig a vezérlő elektronika vörös/fekete szálára.
Külön szigetelő bevonatot egyenlőre nem raktam rá, szerencsére nem laza a tekercs, mivel a burkolat oldal részei javarészt megmaradtak, így tesztüzemben, még hűtést is kap a tekercs...Majd óvatosan visszaépítettem mindent, és remegő lábbal lenyomtam a rugókart...
Olyan szikra volt, a lovat leütné, de legalább a közel 4 órás ténykedésem eredményesen zárult, és olyan büszke voltam magamra, mint mostanában egyre ritkábban, de a vigyor még most is kicsit a szám szélén lógatja a lábát...Szerk: Sajnos képeket nem készítettem, eléggé kétes volt a kimenetele is a dolognak, de a lényegi részek remélem, így is átmennek.
[ Szerkesztve ]
Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
runner 125
nagyúr
Szarul volt beállítva a 180-as, vagy kopott konfig volt.
..12 literes fogyasztásért, üzemórás, pénznyelő motorért? Ugye ez csak vicc? Mentem annó nem egy ilyennel, nekem nem adta a boogie-t, pláne úgy, h azok a fékek, futóművek nem ilyen teljesítményhez lettek kialakítva.
Noh meg nézzünk egy 50km-es távot. 90-100-as utazóval magabiztosan neki mernél vágni?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
p87
senior tag
válasz runner 125 #39418 üzenetére
Hát akkor nem valami jó gépen ülhettél...
180-as egyértelműen lomhább volt, lassan pörgött fel, szemben az enyém pörgős volt és emelte az elejét, mégha rosszul is volt beállítva a gyárinál biztos erősebb volt mert úgy építette ő is magának tehát volt viszonyítási alapja, nem csak így vette.
Szerintem a leírtakból is egyértelmű melyik a nagyobb élmény.De mint írtam persze, hogy pénzkidobás, nem is arra van egy ilyen tuningos gép, hogy nagyobb távokat megtegyen vele az ember, aki ilyen tuninga fog az ezzel tisztában van.
Olyanokra egyértelmű, hogy jobb a gyári akár 50-es robogók is, eltötyögnek azok. -
wolfnet
tag
válasz runner 125 #39418 üzenetére
@p87: Én is azon a véleményen vagyok hogy egy nagyobb lökettérfogattal rendelkező motorbicikli jobb mint egy agyon henkölt pici. Az egész ott kezdődik ahol mondtad is, hogy ha egy dolgot átalakítasz, akkor utána át kell alakítani azt is és azt is a motorban, majd ha ezzel megvagy a hajtásláncot is át kell alakítani. Ezután át kellene alakítani a futóművet is, nagyobb gumi, jobb fékek, de ezeket rendszerint elfelejti mindenki. Ez már nem a tuning része. Márpedig egy 50cc robogó futóműve 50-60Km/h -ig nyújt stabil úttartást. 100-nál mindig lesz valami ami nem tökéletes. Az egyik ráz, a másik lecsúszik az ívről, a harmadiknál a fék lesz kevés ha meg kéne állni 100-ról azonnal. A fogyasztásod teljesen irreális. Az 1600cc-s 16V sor 4 generalmotors-os benzinesünk zabál 10-et klímával 100on, a legszarabb tankolható üzemanyaggal.
@szerk: nekem valamiért a nagyobb / több henger jobban pörög fel, mint az ötvenes henkölt foß
[ Szerkesztve ]
Privátban érdeklődj! :)
-
p87
senior tag
válasz wolfnet #39420 üzenetére
Persze, jobb és használhatóbb is. Aki komoly tuningba fog az tisztában van, hogy mire és hogy használható majd a motor és mire nem.
A fogyasztás pedig teljesen reális, ezek nem kis vacak hengerek.
A teljesítményt valahonnan nyernie kell, 70 köbcenti közel 20 lóeró volt, 12000-13000 -es fordulatszámmal.
Ettől még többet is ehetnek.Felpörgésbe meg ne hasonlítsd az 50-esed versenyhengerekhez, ég és föld.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Placebo hatás.
A 70-es kávédaráló majd 2x-es fordulata miattad érezted a nagyobb powert, mivel a 180-asnál lökettérfogatóból adódóan van nyomaték és nem szükséges a magas fordulat a jó gyorsuláshoz. Nem véletlen, h a 180-as max fordulata 8000 körül van percenként.
Nem akarok jobban belemenni, de tapasztaltam ezt azt annó, sok high end robogón ültem, tisztában vagyok vele, h mit tud és mennyire motorozható egy kihegyezett 70-es, és milyen egy gyári 180-as."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
wolfnet
tag
Értelek, tudom. Ismerősöm is tuningolt ötvenes blokkot, és amikor úgymond sokkal többet veszel ki belőle, mint amire tervezve van, olyankor nő meg nagyon a fogyasztás. Mi csak azt mondjuk, hogy ha egy nagyobb motort vesztek, az gyárilag tudja a tempót, és ha erre költötök X ezer forintot úgymond tuningra, akkor az lesz valami.
Természetesen még mindig érdekel a téma, és szeretem a henkölést, mert ehhez tényleg elszántnak kell lenni, kicsit már túlzottan is. Csak azért írtam, mert szerintem azért valahol igazunk van, hogy kicsit sokat költöttetek erre.
Privátban érdeklődj! :)
-
runner 125
nagyúr
válasz wolfnet #39423 üzenetére
Nézd, senkinek nem kompetenciája eldönteni, h ki mire költi a pénzét/idejét/energiáját.
Viszont, én soha nem értettem meg a racionális magyarázatot egy ilyen projekt kapcsán.
Más az utcai tuning, más ha valaki tesz egy variátort meg egy csövet a motorra, de amikor 12 litert eszik egy 70-es 2 ütemű robogó, az számomra több, mint nonszensz.
p87 megírta a tutit.
Nem lehetett forgalomban sem használni, közúton meg pláne, mivel 90-100-as utazóval az első 10km után kifekszik.
Akkor mégis hol lehetett használni? A szőlősorra vezető frissaszfalton?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Rico45
őstag
-
DigitXT
félisten
Azért volt egálban a gyorsulás (többek közt), mert a motor jóval könnyebb:
most mondjam azt, hogy becsülettel nyeleztem a Nexus 500-at (460 ccm)
a piros lámpától, erre pár másodpercig csak ott jött mellettem a kis 180-as
Maja (175 ccm), amiben csak egy varió van. Ennyit tesz közel -40 kg.
Ha feltételezem, hogy AndrewTdi hasonló súlyban van, mint én (~100 kg).Egyébként én nem is vitatkoznék az "értelmén". Nem használati tárgy lett
a motorból, hanem maga a tuningolás volt gondolom az élmény. Ha ennyit
megért a dolog, akkor megérte. (Nem feltétlen anyagilag: úgy biztos nem.)Viszont kiváló példa arra (ill. azoknak), akik fennen hangoztatják, hogy
"csak bele kell nyúlni" egy 50-es motorba, máris 180 "verő" lesz belőle...
Igen. Csak milyen áron? És nyilván nem minden a gyorsulás. Elég fontos
mellé (amit többen írtak), a jó fékek, a jó úttartás, akár a jó fogyasztás is.
Nem beszélve a megbízhatóságról. (Ezekre a legritkább esetben gyúrnak
a tuningolók: szeretnek szerelni, szeretnek tuningolni, rendben van.)12-13 litert evett 100km-en. 0-50km/h-ra 2s alatt gyorsult, 0-80-ra 6s körül.
nem...volt gazdaságos, nem...lehetett vele forgalomban se közlekedni:
Szerk: és ezekhez még annyi, hogy a tankja gondolom kisebb 10 liternél,
így a hatótávolsága is siralmas lehetett. (Nyilván nem volt már szempont.)
Mondjuk kifejezetten gyorsulásért lehet kapni miniatűr benzintankot stb.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
Nekem ez tetszett mostanában. De a videó nem is érdekes, csak a kommentek
-
wolfnet
tag
A kipufogó rugó az rezgéscsillapításra van, avagy valamilyen egyéb mechanikai szerepe van a kipufogó rendszerekben?
Privátban érdeklődj! :)
-
wolfnet
tag
Felvettem én is a rotyogómat. Képminőségért elnézést kérek.
Privátban érdeklődj! :)
-
tvse1995
senior tag
Mióta legutóbb itt jártam kicsit megváltoztak a dolgok.
A keretem 250ezerre nőtt és supermoto helyett a gyorsasági gépeket kezdtem el nézegetni. (125/50, tudom nem kéne de megkérlek titeket, hogy ne a dolog legalitását nézzétek... )Szóval: Három típusra szűkítettem a listát:
Honda NSR 125
Aprilia RS 125
Suzuki RG 125
Ezek közül melyik a leginkább ajánlott ha az erőnél fontosabb a megbízhatóság?Úgy egyáltalán az olasz motorokról és főleg az rs-ekről nagyon sok rosszat hallottam. Ezek mennyire igazak?
Ismerősöm óva intett a sokat futott motoroktól, azt mondta, hogy ezeket a pörgős kétüteműeket nagy futásteljesítménnyel nem szabad megvenni. Igaz ez? És ha igen akkor mennyi számít soknak?Előre is köszönöm.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tvse1995 #39433 üzenetére
Megpróbálok a kérésednek megfelelő választ adni. DE! A legalitás mellet eltekintve. Kik használhatták előtted ezeket a gépeket? NSR-t régen gyártották mára 10 év fölötti mind, ha jól tudom (haveromnak van, Honda, tehát nem rossz, de ha rendszeresen használná 100-150et bele kéne borítania). Szóval 50ccm papírokkal, egy 35LE-s gépet... Sok a "hülye gyerek tulajdonos". Húzza neki hidegen, ha kell ha nem. De ha kifogsz jó állapotút, akkor nem rossz bolt.
RS tulajt egyet ismerek, neki aránylag új gépe van, nem volt vele gond, szépen karban tartotta.De egy kicsit menjünk még vissza, és gondold végig. 35paci (anno amikor haver vette korlátlan kellett hozzá, most lehet, hogy A2-be belefér). 125ccm, nincs belőle 50-es. Amikor megtörték, és kijöttek a rendőrök (ott voltam), segítettem elvinni a törött motort, azt nem akarták elhinni, hogy 125-ös. Volt ott forgalmi meg biztosítás, meg adásvételi is. (És ki se hívták a rendőröket, mert nem volt személyi sérülés, megegyeztek). Ennek ellenére az arra járó éber őrök azonnal megfingatták... De elengedték végül. Neked ez meg ér ennyit? 50-es papírral még 21 éves fejjel se hajtanám. Óra szerint tudja a 140km/h-t 1, 120km/h-t 2 személlyel.
A döntés a tiéd, én NEM VENNÉK EGYIKET SEM! ilyen feltételekkel.
Széles utat, gumi fákat!
szerk.: Ja és alacsony futás? Ezért tekerik az összes órát. Nem fogsz (ennyiért, ilyen) 5000km-es példányt kapni.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
True
aktív tag
válasz molnarpeter #39427 üzenetére
Persze, csak próbaüzemben van szabadon, sebészi Leukoplast-ot gondoltam rá, na meg persze az elmaradhatatlan madzagot előtte, hisz nekem is az könnyítette meg a leszedést...
Ma más gondom akadt...
Konkrétan, ha már amúgy is szét van borítva rajta az összes idom, kicseréltem a karbiban is a főfúvókát 70-es kicsi volt neki (max 71KM/h), a régi karbi 82-esét (max 83KM/h) kapta meg ismét...
Na most meg vákuum szivattyú gondom lesz vagy cső, mert ha nyelezem kb 500 méter után fulladni kezd, kifogy a karbi, ahogy visszaengedem kicsit, megint megy rendesen, de 500 méterenként mindig ez a tünet nyelezésnél... Ha max 60-ig gyorsítok a világból kimegy!Nem postázok még mutteromnak sem... Telószám az adataimnál volt, amíg az új PH láthatatlanná nem tette...... ja a mágnesmotort, csak ráadásnak csináltam...
-
wolfnet
tag
válasz molnarpeter #39442 üzenetére
Köszönöm a rugós felvilágosítást. Rengetegszer láttam már és érdekelt.
Privátban érdeklődj! :)
-
Gombinyó
őstag
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem. 120-130e Ft körül keresek B-s jogsival legálisan használható robogót. Munkába járni kellene, ami napi 15km. Nem lényeg a 90-es végsebesség, de azért ne visítson 40-es tempónál. Létezik ilyen egyáltalán vagy ennyiért vegyek Sámsont? Milyen márkát/típust/évjáratot érdemes böngészni?
Bukóra is jöhetne tipp.
Köszi!
-
SirKero
őstag
Erre [link] hajlandó lenék még a Burgmant is lecserélni
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
tvse1995
senior tag
válasz huszi.gyb #39434 üzenetére
Köszönöm, a válaszodat.
Gondoltam, hogy 5000-el nem de talán 10000-15000 közötti futással ki lehet fogni eben az árban valamelyiket a három közül.
Akkor közelítsük meg a kérdést teljesen máshogy:
Van 250ezer forintom, motort akarok venni. Robogó semmiképpen nem jöhet szóba. Nem azért mert az ciki hanem mert ezt leginkább tanuló motornak szánnám mivel pár év múlva tervezem A2 vagy A jogosítvány letételét. Ezekkel a feltételekkel milyen motort választanátok? -
canniball
nagyúr
válasz tvse1995 #39449 üzenetére
Szerintem az a 10-15k km is esélytelen...
Egyik kollégám vett NSR-t, többet van szerelőnél mint nála, amit ráköltött (ha jól rémlik már a vételár is több volt mint a kereted) abból már vehetett volna egy nagy motort is, nem is akármilyet. Szvsz szét vannak már ezek hajtva.Arról lemaradtam: hány köbcentire vagy jó?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fujifilm X
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- EA Sports WRC '23
- Androidos fejegységek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyaralás topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben