-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Most eldöntöttem, hogy ha nem muszáj nem megyek arra. Inkább marad a budai rakpart, aztán át valamelyik hídon. De ez katasztrófa. Akkorát csattantam, hogy a fogam belefájdult úgy összekoccant. Pedig nem mentem gyorsan, próbáltam kikerülni, csak nem jött össze Persze a tömött kocsisorban ha 4m követési távolságot hagyok, már bejön elém...
Egyébként valaki meg tudja mondani, hogy az AF31-es Tact melyik Dio-val egyezik meg műszakilag?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #39902 üzenetére
Teljesen egyezik a tapasztalatunk, és az elgondolásunk is. Én is rakpart irányába szoktam haladni, de már nagykörút is jobb néha a forgalommal együtt.
Egyszer volt egy olyanom (szerk.: az említett szakaszon), hogy k.va nagyot ugrattam egy kátyúban, és az orr-idom csavarhelye elpattant két helyen - jó nagyot feszülhetett. Azóta első kerék centrírozásánál is bőségesen raknak fel súlyt, gondolom az is elmászott kicsit, de más gondom nincs szerencsére, egyenesfutás pl. példás, simán tudok elengedett kormánnyal gurulni.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na az ilyen faßa magyar utak miatt jobb, hogy nem egy kiskerekű robogót vettem: itt vidéken az utak ugyanolyan vacakok, én meg a kis forgalomban szeretek elbambulni, bámészkodni. Szerintem már rég összetörtem volna magamat egy kiskerekű géppel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
válasz devast #39893 üzenetére
Amennyiben rendőrt hívsz, mindenképpen kivizsgálják az ügyet, ha egyértelműen megállapítható a dolog, ha nem. Legalább egyszer be fognak hívni, méghozzá a lakhelyed szerinti rendőrségre, és ott el lehet beszélgetni az előadóval. A rendőr a helyszínen semmit nem állapíthat meg, neki is jelentést kell írnia.
Aztán pár hét a végeredményig. Olyan 2 hónapba biztos kerül az egész.
3 lehetőség van. Vagy kihozzák a brazilt hibásnak, vagy téged, vagy mindkettőtöket. Amennyiben a legutolsó, akkor biztosító senkinek nem fizet, de megbüntethet a rendőrség.
Nekem vagy 10 éve volt egy koccanásom, após 105-ös skodájának nekitolatott parkolás közben egy pözsós francia nő, de úgy, hogy a skoda első jobb sarka benyomta a sofőrajtó oldalát egy vonalban.
Eléggé vicces volt, mert a nő elkezdett ordibálni, parkolni az körút középső sávjában nem akartam (oktogon, fél öt délután), úgyhogy elmentem leparkolni, aztán visszasétáltam. Eléggé meglepődött. Angolul megértettük egymást, kiderült nincs nála az autó semmilyen papírja, de már szólt a férjének, aki Budaörsről már elindult. A délutáni csúcsban. Aztán egy fél óra múlva csak kihívtam a rendőröket, én voltam a tolmács is természetesen.
Az érdekes az volt, hogy mire megírtunk minden papírt, a nő csak elismerte a hibát, de mivel a jard már ott volt (3 is), így vizsgálat.
A vége az lett, hogy mindkettőnket figyelmezettek, de bírságot én legalábbis nem kaptam. A skodán nem volt nyoma a dolognak, úgyhogy nem kellett ráfizetni, de a nő biztosítója felhívott, hogy elismerem-e a dolgot, és mikor mondtam, hogy nem, az ügyintéző megjegyezte, hogy akkor MEGINT ugrik a bónusz.. Mondjuk volt egy két horpadás, meg hiba a pugon.Szóval a magyar politikai és korrektségi helyzetben nem mondom, hogy egyértelműen a feketelábút hozzák ki hibásnak. Vagy nem csak őt.
-
róland
veterán
válasz devast #39893 üzenetére
Alap esetben a károkozó biztosítójánál kell intézni az ügyet. (Azt tudod, hogy milyen biztosítója volt? Még ha nem is igazolta a rendezett felelősségbiztosítást.)
Ha nincs meg a biztosító, akkor érdemes rendszám alapján a MABISZ-tól lekérdezni.http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
rjg
őstag
Én csütörtök délután öt körül jöttem hazafelé a Hungárián, - Árpád hídtól a Lágymányosi felé - volt olyan szakasz, kb a Thököly útig, ahol bepofátlankodtam a belső sávba és a villamossín mellett gurultam, mert így egyrészt haladni is lehetett és sima volt az út. A Hungária való tényleg katasztrofális, főleg a Honvéd kórház környékén.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #39868 üzenetére
írd meg mi nem működik tovább mert kijött belőle a füst ami hajtotta...
Szereltem ma este vagy 3 órát a garázsban. Kivettem a xenont, a SpeedoHealert, a fordulatszámmérőt, és a hőmérőt... Lélekben már felkészültem a motorka eladására. Gyakorlatban meg simán lehet, hogy megtartom tavaszig, és szezonra felkészítve, jobb árban adom el. Télen úgy sem jönne senki megvenni, hiszen ki sem tudja próbálni, meg ilyesmi. Ellenben a Velvettel NEM várhatok tavaszig: max. "leparkolom" a Maját, ha a Velvet beválik. Ha meg nem válna be, még mindig eladhatom, és marad a Maja, jövőre meg keresek mást. Sőt, simán benne van az is, hogy már most elkelt a Velvet, vagy bármi egyéb problem, szóval meglátjuk, hogy alakul: hétfőn elvileg kapok fizut, akkor tisztábban fogom látni, mi merre hány méter... (2 motort párhuzamosan fenntartani luxus, de mondjuk téli tárolásra elrakva már nem kér enni. Csak a biztosítása ketyeg, az meg nem pénz.)
Kicsit se nézett ki hülyén a Maja, amikor hazaértem péntek este. De így jobban látszott volna, ha valami (megint) füstöl... Az nagyon jó duma volt, amikor egy pirosnál megállapítottuk: "- Nem füstöl! - Nem füstöl? Akkor patika!"Sajnos, vagy sem, a fenti szerelgetős fáradozás "jutalmaként" betoltam egy Monstert, tehát alvás helyett írtam egy ilyen kis szösszenetet... Aki álmos, az most "ugorgyon"! Én szóltam.
- Figyelj, forr a vized! (???) FORR A VIZED!!!
DigitXT a hőmérőre néz: alig indultak a kúttól
60 fok sincs a víz, az nem lehet! De a szag...
Amit már néhány másodperce is érzékelt, de nem
tudta hova tenni. Na az mégsem petárda füstje,
a motor füstöl. Látszik. De mi éghet ott elől?- Ez nem a víz lesz, szerintem valami ég! ÉG?!
- Na akkor gyorsan álljunk félre oda szembe...Félregurulnak, át a járdára. A békés járókelők
megrökönyödve figyelik, és igyekeznek távolabb
húzódni. Az egyik motornak a hangjától félnek,
a másiknak meg a füstjétől. Ahol füst van, ott
tűz is van. Az meg nem jó ómen egy motornál...- A xenon lesz! (De nem is meleg a lámpatest?)
- Nyissuk ki, és nézzünk bele! (Van szerszám?)Közben a füst csendesedik: egyértelműen valami
elektromos oka volt. Nem szimpla túlmelegedés.- Te, ez a trafó rohadt forró - és elég büdös!
- Akkor biztos az lesz az. Húzzuk le a tápját.
- Néztem a tükörben, hogy csak az egyik lámpád
világít, akkor hát azért! Add rá a gyújtást...
- De vigyázz, azért az a 23000V meg ne rázzon!Az egyik ívfény lustán beröffen. A másik sötét
marad. Telibe találták a hiba forrását, és így
rögtön megoldották. Mert nem motor volt az ok,
és nem is egy rossz bekötés, vagy rövidzárlat:
egyszerűen a trafó halt meg 3 év többé-kevésbé
folyamatos üzem után. Mindössze ennyi történt.[ Szerkesztve ]
-
csabexka
újonc
Hello midenkinek..Megvásároltam életem elsö robogoját..Egy P.G.O T Rex 50.Angliában sokan használják..Taiwan-ban meg robogo TAXI-ként futnak.Itt a Kanári szigeten alig ismert márka...de mivel van Márka szerviz..hát megvettem...nagyon szép állapotban van..gyári fényezéssel..egy pár enyhe karc a matricákon!-..alig 9300km..2008 évjáratu..(400€)és a ami a legvonzobb volt minden gyári rajta....Motorikusan nem tudtam hova tenni..ugyebár ahogyan mondtam elsö robogom..amig egy napon a szomszédom vett egy Yamaha Neos-t..hát megkértem hadd probáljam ki...és meglepetésemre nem éreztem nagy külömséget...végsebbeségben.huzásban ugyanott van....de kényelemben a Pgo felumulja Yamahát...ekkor jöttem rá összehasonlitva a két robogo adatlapját..hogy az én robogom ülésmagassága nagyobb..és hosszúsága is..(nemhiába a T Rex névre halgat)....lábaimat kényelmesen egyenes tarthatom...és az egyensulyozása is könnyebb igy..Ugy érzem jó választás volt...600 km mentem vele másfél honap alatt...fogtasztása hibátlan 3,5l/100km...semmi sem változott..ugyanugy húz.nem csörög nem zörög...peddig Taiwani gyártásu alig ismert motor márka...Szivesen fogadok P.G.O. tulajoktol tanácsokat...ugy érzem nem mindig a bevált márka csak a jó!!;-)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ja, de elkótyavetyélni sem akarom. 320-350K volt rendszámmal!
Miközben műszakilag nagyon nem volt rendben. Igen, átvertek.
Hazavittem, és másnap nem tudtam elindulni sem vele a melóba.
(Nem működött a szívató, vacak volt az akksi, amúgy meg kopott
volt a gumi, elszakadt a szíj, vállas volt a tárcsa, ill. a betét is szar
volt stb. Sokat költöttem rá... Lehet, hogy ha tudom, hogy ennyire
gáz, sarkonfordulok és keresek mást. De megvettem, felújítottam
és megszerettem...) Igaz, hogy beleraktam 13000 km-t, de bizton
állítom, hogy messze JOBB állapotban van most, mint anno! Igaz,
a gumi már 3 éves és ~12K km van benne, tehát a manuál szerint
pont most kéne ismét cserélni... Eközben a profilmélysége simán
jó és a tapadására sincs semmi panasz: nem csúszik, mint a régi.
Hajtás szinte teljesen új (új kuplung, varió, görgők, szíj), újak még
a féktárcsák is (relatíve), szóval ha csak a blokkal nem lenne vmi,
akkor ráköltés nélkül biztosan elmegy még sok ezret. (Nyilván az
olajat cserélni kell előírás szerint meg néha utántölteni, mert eszi,
de ennyi. Nem füstöl, nem kehes, jó erőben van, órát akasztja stb.
Az idomokom persze látszik a 10 év meg pár csúszás, de ez van.)Valaki nemrég egy 50-es gépet hirdetett úgy, hogy ez biza a 2xxK
kategória. Nem tudom, végül mennyiért vitték el, de ha valóban
2 kiló fölött, akkor szerintem a Maja simán 3xxK kategóriás.
Aztán ha pofátlanul alkudnak, mert nem "patika", akkor marad.huszi.gyb: ne fárassz már a 30K-val. Elsőre még jó poén volt, de
másodjára uncsi. Mennyiért is vetted a Tactot? 1:1-ben csere? -
üszök
őstag
válasz DigitXT #39921 üzenetére
Hirdesd meg amennyit szertnél érte,ha egy hétig nem jön értelmes ajánlat,magas az ár. 2 dolgot tehetsz. Vagy lejjebb veszed,vagy ha rá érsz és elfér árulgatod. Lehet be esik valaki rá egyszer. Amit itt le írtál,azt nyugodtan be írhatod a hírdetésbe. Azon is gondolkodj el,hogy mi lesz ha a másikkal is be szívod. 250- es a velvet? Mobilról nem találom.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Jogos az ártipp. A Velvet 400-as. Nem az a kereskedés hirdeti,
amelyben ilyen faszán leszervizelték a Majámat friss műszakival:
onnan lenne, akkor meg sem néztem volna. (Szerelőmhöz fogom
elvinni a Velvetet, jó esetben az adásvétel előtt, hogy nézze át.)
Persze benne van a pakliban (mindig?) a szívás. De azóta több a
tapasztalatom: a Velvet sokkal meggyőzőbb, mint a Maja anno... -
üszök
őstag
válasz Tothgera30 #39924 üzenetére
Köszi,de majd csak este tudom otthon megnèzni lassított mobil nettel sosem nyílik meg.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
huszi.gyb
senior tag
-
csabexka
újonc
Köszi wolfnet.Valakinek volt P.G.O robogoja...irjon legyenszives...bármit amit tud rolla...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #39928 üzenetére
Nem, a Maját nem javítják a kátyúk. De el se rontják.
Óratekergetés több okból sem játszik. 1) bűncselekmény!
2) az óraállást a műszakin is rögzítik, meg az eredetvizsgán
is, szóval egy visszatekert óra nem friss import motoron így
már kvázi-garantált lebukás, én nem fogok emiatt leülni, az
tuti. 3) becsület. (Szvsz majd eladom olyannak, aki a földön
jár, és neki is meglesz az ár/érték aránya, hazugság nélkül.)csabexka: nem hiszem, hogy sok honfitársunk "szakadt" a
Kanári szigetekre, így számunkra totál ismeretlen a motor.
(Nekem SYM-em volt, az is taiwani - nem volt vele bajom.)
Javaslom, hogy használd egészséggel! Ha kérdésed lenne,
azokat első körben márkatársaidnak tedd fel. Szerintem.
Általános vélemény kérésnek vásárlás után nincs értelme.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #39931 üzenetére
Kereskedő elviszi, szem rebbenés nélkül megteszi. Erről ennyit. Egyébként én is ellene vagyok, hobbiból nézegetek hahun kocsikat, motorokat. Én már mindben a tekert óraállást látom, de csak az tetszik, ami számomra valós. Nem hiszek abban, hogy valaki 10-20 000km-t megy évente dízellel... stb
Ami a lényeg: hogy 50 000km nem sok, ha karban volt tartva. Van egy ismerős, ő 110 000km-rel adta el a motorját (valami nagy ccm chopper volt).A visszaoltás jogos
www.dongosofor.hu
-
runner 125
nagyúr
válasz huszi.gyb #39932 üzenetére
..én azért hiszek a csodában, noh meg számtalanszor elhangzott már, h nem az órában lévő km óra állás alapján kell autót, motort vásárolni. Pl. nálunk a 2.4-es D5 évi 4-5.000km-t fog futni. Május óta belekerült 2800.
Noh meg egy dieselnél legfőképp az számít, h hol és milyen körülmények között futotta a sok km-t. Egy pályán használt, valós 250.000km-es futásút is simán megvennék, mert a folyamatos üzem meleg diesel motor gyakorlatilag nem amortizálódik. S, persze a beltér, futómű szintúgy sokkal megkíméltebb lehet ebben az esetben, mint egy városban futott példánynál.Egy egy hengeres motort - pláne robogót, nem szabad egy 800-1000ccm-es V2-es blokkhoz hasonlítani, mivel koránt sem olyan tartós.
Pl. a korábbi Meric lámpás Burgik nagy részét 50-60.000km-nél már fúrni kellett. Az egy henger ilyen, hamarabb kopik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz runner 125 #39933 üzenetére
Jogos, ezzel csak azt akartam írni, hogy a lélektani határ (motor 30 000, autó 300 000) nem is olyan fontos. Sajnos az a fontosabb, amit nem/ csak kis mértékben tudsz ellenőrizni, ha nem ismerted az előző tulaját.
Persze, csodák vannak, de itthon mindenki úgy áll neki a vásárlásnak, hogy ő kifogja. (Nekünk sikerült, ismerőstől garantált 255ekm-es Lancer (16-17 éves), többnyire pályán használt(120-130km/h) 1,3 benzin) 15 000Ft. De amikor megtudtam nem akartam elhinni, hogy ennyiért odaadják
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #39932 üzenetére
Az óratekergetést nemrég minősítették bűncselekménnyé...
Nyilván kell neki egy kis idő, hogy a dolog kiforrja magát, de
az tuti, hogy ha sok év börtönt(!) kockáztat vele a kereskedő
párszázezer forint haszonért, már rebbenni fog a szeme. Ha
meg is teszi. Aztán mikor páran belebuknak, és híre megy...A dízeles példára meg (röhögni fogsz) van ellenpélda, saját:
Barátnőm Peugeot 307-be évi 10-15000 km-nél nem megy
több. Minden kiadást nyilvántartok a telómon, így ez tuti.
Még ha nem is ez a tipikus, de létezik. A másik viszont, amit
runner 125 ír, hogy a futás az egy dolog, a körülményei meg
árnyalják. A Barátnőm is dolgozni jár a gépsárkánnyal, ami
napi 2-3 rövidebb utat jelent. Ha ez a napi 2-3 út hosszabb
volna, drasztikusan növelné a futást, de a kopást közel sem
annyival, uis fajlagosan többet járna a motor üzemmelegen.ON: 50000 km egy kis egyhengeresnek már lehet sok. De ha
azt nézzük, hogy évi 3-4K-t fut a motor, még így is jöhetnek
problémamentes évek(!) a tulajnak. Legyek az én, vagy más.
Aztán ha fúrni kell, hát fúrni kell. Az még nem is nagy pénz...
Mondjuk egy főtengely-cserétől már lehet, hogy dobnék egy
hátast. De az sem úgy van, hogy máról holnapra lesz kukás. -
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #39936 üzenetére
Tőlem kérdezhet... Vannak válaszaim. Nekem is van "szervizkönyvem".
Nem gondolnám, hogy össsze kéne hasonlítani egy 50-es Aeroxot meg egy
180-as Majestyt ár/érték arányban: arra nem voltál hajlandó, hogy menjünk
egy karikát, mert miért ne alapon. De! Egyet biztosan állíthatok 200-ért én
nem fogom eladni. Értékeld úgy, hogy az olyasmi ajánlat lenne nekem, mint
amikor neked 100-at kínáltak a Roxért. Ha meg viszik 3 kiló körül, az már jó.Bukta mindenképp lesz, mivel csomó új alkatrész van benne, amit új árában
szereztem, de hozzátartoznak a motor normál állapotához. Hogy ne menjek
túl messzire, pl. a féktárcsák - de főleg az első, ami még csak egy éves. Kell,
hogy legyen a motoron egy rendes fék. Elvárás. (A Multivar már nem biztos.
Egyelőre benne maradt: röhögni fogok holnap a lágymányosin - "120-szal".)Ui: így játékon kívül belinkelhetnéd a szervizkönyvedet. Angolosan távoztál
a topikból, én pl. csak AndrewTdi-től tudtam meg, hogy elvitték a gépedet...
Ha megengedsz egy utolsó degeczi kérdést: beszámoltál a vevődnek a fúrt
hengerről és dugó megszorulásról, vagy elintézted azzal, hogy ez patika? -
-
Rico45
őstag
"Mi folyik itt Gyöngyösön? "
Na joccaka!
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #39940 üzenetére
Még mindig ugyanabban a képzavarban dagonyázol. Neked a robogó = 50 cm³
Mivel elpasszoltad végre a segédmotorkerékpárodat (ezzel lelépve? innen), azt
hiszed, hogy "motorosként" valami magasabb szintre jutottál... Hidd azt! Talán
pár év múlva átlátod, hogy az egyes kategóriák mire valók. Akkor majd rájössz,
hogy ki vesz 300-ért robogót. Noha annyiért motor is van. Ja, meg autó is, LOL.Amúgy kell a francnak "beszámolnod": nyugi van. Csak tele volt veled a ... topik,
ehhez képest meglepett, hogy itt sem vagy... Most meg az lep meg, hogy mégis. -
-Mosquito-
őstag
Mit tudjátok egymást ekézni... Mint a pejhes p@csű kiskakakos a szemétdombon.. Robogóból is van 850-es meg motor is van 125-ös.. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #39943 üzenetére
De attól az még mindig csak egy szaros robogó. És miért vennék 850es robogót, ha az 50es is lelépi a bmw-ket?
-
-Mosquito-
őstag
Aham.. Mennyit költesz rá,hogy lelépje mondjuk 80Km/h-ig?? Ismered a városon kívüli életet úgy 10-20km is? Mert lehet a Bmw-s bejárja egész európát.. Egy Bmw,Burgman 650,Gilera Gp picikét más tészta már,nem nagyon csak egy nűansznyit.. Ti még fiatalok vagytok majd rájöttök 50cm3 felett is van élet ám.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #39945 üzenetére
Ó jaj. De kár hogy az irónia nem ment át írásos formában
Pár kiegészítés: agglomerációból járok dolgozni bp-re, nem fogok libakergetővel szórakozni egy-kétszámjegyű főutakon. Fiatal meg.. hát..
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #39945 üzenetére
Ezt most vagy nagyon félreértetted, vagy a szarkazmuson
ironizálsz, ami így már teljességgel felismerhetetlen...Tudnék mit írni, hogy mi a baj a "kiskokas" hozzáállásával,
de teljesen felesleges lenne. (Neadjisten moderálnának is.)
Igazából azt nem értem, minek jött vissza kötözködni, meg
flame-elni: ő tudja... Igyekeztem tisztességesen válaszolni,
aztán csak nem volt az sem megfelelő... (Inkább lesz*rom.)"Vadász, vadász..."
Szerk: lassú voltam, most látom már megbeszéltétek...
[ Szerkesztve ]